ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Aurinkoista torstaita kaikille!! Kyllä on kylmä, hrrrrr.... Ei paljon viitsi ulos menna kun ollaan kaikki nuhassa ja itsellä kurkkukin kipeä :ashamed:

Mä en jaksa enää näitä tauteja.. Kun yhdestä nuhasta parantuu saa joku taas tartunnan ja sitten hetken päästä kaikki niiskuttaa.. Ja yöt on tosi rikkonaisia, nuorimmainen valvottaa ja omakin nuha herättelee.. Eipä oo viikkoon tarvinnut paljon nukkua.. No kaipa tää tästä..

Kylläpäs täällä jo ostellaan ja käytellään mammavaatteita.. Itse ei vielä mitään tarvetta.. Nykyisetkin housut vaan alkanut lököttää kun ei kuvottavan olon ja nuhan takia oo mikään oikein maistunut.. Mutta mulla alkanut raskaudet vaatteisiin vaikuttaa oikeastaan vasta loppusuoralla..

Ja kateellisena luen ultrakäymisistä.. Vielä muutama päivä niin pääsee itsekkin ja saa tietää onko masussa kaikki niinkuin oletetaan =) Omien laskujen mukaan olisi viikkoja 9 ja jotain, mutta se varmistuu sitten maanantaina.. Tulee vaan kiirus varata nt-ultra, kun sairaalasta on joka kerta valitettu että aikoja on tooosi huonosti..Vaikka olisi soittanut jo kuukautta ennen kuin ultran ajankohta olisi.. Vaikka minkäs sillä voi, etten vielä tiedä viikkoja varmasti.. Toivottavasti ymmärtävät sairaalassa..

No nyt täytyy mennä taas niistämään oma ja lasten nenät

minerva ja masukki ?
 
Tänään kävin neuvolan lääkärissä ja kuunneltiin sydänäänet, lääkäri sanoi, että ei ne välttämättä vielä kuulu, mutta oikein voimakkaasti siellä jumutti yksi sydän :heart: (Jes, vain yksi. Ollaan tässä oltu jännityksessä tuleeko kaksi, kun olen itse kaksonen ja miehelläni on kaksos-lapset edellisestä liitosta. Ei kyllä oltas kaksosia kaivattu :))
Oli se aika jännä kuulla. Voikun mieskin ois ollu mukana, mutta oli töissä. Oon nyt tässä naama virneellä ollut. Joku siellä ainakin on!! Ultraan menen vasta sitten 19.1. jolloin 13. viikko.
Nyt menossa siis...

11+3
 
Miten muuten teidän painonnousu? Minulla on kohta 12 viikkoa täynnä ja paino sama kuin ennen raskautta. Ei haittaisi vaikka nousisikin, mutta ei ole vain noussut. Ruokahalu ollut kyllä aika huono, mutta oon kyllä omasta mielestäni syönyt siitä huolimatta ihan hyvin ja terveellisesti.
 
No mulla on tullu 1kg lisää ja viikkoja se 10+0. Mä syön kyllä ihan hyvin, ja terveellisesti(mitä nyt uutena vuonna ja jouluna) mut liikunta jää aika minimaaliseksi duunien jälkeen kun ei vaan jaksa.. |O Viimeks mulla tuli ekan ja tokan neuvolan välillä 6kg painoo lisää...joten toivon et nyt saisin pidettyä nousun kurissa, koska lähtöpainoakin on sen 5kiloo enemmän ku esikosta.

Lisätään et kaikenkaikkiaan esikosta tuli 24kiloo :ashamed: ja siitä jäi 5kiloo.
 
Moikka!

Täällä menossa ihan kelvollinen päivä, äsken oli aika ällö olo mutta tuntuisi menevän pikkuhiljaa ohi.. Joko olette muuten kertoneet läheisillenne raskaudesta? Tai milloin ajattelitte kertoa? Meillä mies tietää tietenkin, ja äidille ajattelin kertoa ensiviikolla.. Muulle perheelle varmaan sitten kun ollaan "turvallisilla" vesillä, eli vasta toisella kolmanneksella.
 
Ollaan jo kerrottu aika monille. Sellaisille ihmisille joiden kanssa haluaisin puhua jos jotain ikävää tapahtuisikin. Molemmille siskoilleni ja heidän miehille, vanhemmilleni, kolmelle kaverille, miehen äidille, miehen siskolle ja hänen miehelleen ja yhdelle miehen kaverille. En ajatellut kertoa aluksi kun ihan lähimmille, mutta noin paljon niitä ihan lähimpiä sitten oli :) Nyt on menossa 12. viikko ja on ollut kiva kun on voinut jutella asiasta!
 
Me ollaan kerrottu vanhemmille, sisaruksille ja sitten parille ystävälle. Tänään kävin np-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Pääperämitta oli 44mm :whistle: Mies ei ollut tässäkään ultrassa mukana, kun on taas työreissukuukausi menossa :|

Mä sain kaverila sellasen baby-beltin, sillä saa venytettyä omien housujen vyötäröä hieman isommaksi. Mulla aikakin toimii hyvin tosin pitkä paita pitää olla, kun ei se jatkettu vyötärö kovin kivalta näytä :LOL:

Painonnoususta: Mulla oli joekaan neuvolaan mennessä paino noussut 4kg. Sen jälkeen on ehkä kilo tullut lisää.
 
Ihan kateellisena luen noista teidän neuvola ja ultrakäynneistä :ashamed: Itselläni eka neuvola käynti on vasta 22.1, joten sitä odotellessa...
Viimeksi raskaana ollessa (siis kaksi vuotta sitten) ei tainnut juurikaan kukaan käydä varhaisultrassa ellei ollut jotain vialla. Viimeksi tuli itselläni kaksi ultra käyntiä ennen np-ultraa vuotojen takia. Nopeasti nuo tavat muuttuvat. En kyllä itse ajatellut käydä varhaisultrassa, mutta jos neuvola lääkärillä on ultralaitteet, niin en kyllä pane pahakseni :) .
Painosta sen verran, että edellisestä tuli sellaset 20 kg, joista on vielä jäljellä 4-5 kg, joten toivottavasti tällä kertaa ei tule niin paljoa. Suurin osa tuosta painosta tuli alkuraskauden aikana, koska söin lähes koko ajan, että pysy öklötys olo pois.
Tuo olo on nyt ilmaantunut takaisin (olin jo kerennyt unohtaa miten epämiellyttävää tämä on :kieh: ), mutta nyt ajattelin tyytyä syömään hedelmiä yms.
Kenellekkään ei olla vielä kerrottu, mutta tekisi kovasti mieli kertoa äidilleni. Voi olla, että tulee kerrottua tässä kohta puoleen... Muille vasta sitten, kun on tuo maaginen 12 vk täynnä.
 
Hei!

Täällä uusi ilmoittautuu, toivottavasti mukaan mahtuu vielä! Eli ikää on 25- vuotta ja pikku neiti 8kk. Laskettu aika on 4.8. ja synnärinä NKL.

Pienellä ikäerolla siis täällä tulee seuraava ja vähän hirvittää miten menee...

Pahoinvointia ei ole onneksi muulloin, kun jos erehdyn kahvia juomaan, joten sen olen joutunut lopettamaan kokonaan :( Väsymystä ja palelua hurjasti ja nälkä kurnii koko ajan, mutta mitään ei oikein tee mieli.

Joku kirjoitteli Thaimaahan matkustamisesta raskaana. Itse olin viime talvena ja viikkoja taisi olla 26/27. Vaikka matka oli pitkä, ei se minusta tuntunut sen yhtään raskaammalta kuin aiemmat lyhyemmät lennot ilman raskautta. Säästyin pahemmilta vatsataudeilta kun söin vain varmasti kypsää ruokaa ja esim. kanaa en uskaltanut siellä syödä ollenkaan ja käsidesi meillä oli koko ajan käytössä. Eiköhän sielläkin ihan maalaisjärjellä selviä! Siellä kaikki ihailee raskaana olevia ja huolehtii esim. retkillä koko ajan, että kaikki on varmasti ok.

Toivoisin löytäväni täältä kirjoittelu- seuran lisäksi ihan live-ystäviäkin! Eli Helsingissä asustelen ja jos joku muukin kaipaa ystävää, niin yv:tä saa mielellään laittaa :)

Eka neuvola jo takana ja np- ultra 20.1. Vähän mietityttää, miten tuon esikon hoito onnistuu, kun olisi niin ihanaa, että mieskin pääsisi kurkkimaan uutta tulokasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Onko täällä ketään Elixian jäseniä ??

outiko 10+1
Mä oon Elixian jäsen, mutta en kyllä tuosta irtisanomisesta tiedä. Oon kyllä aika huonosti käyny jumpalla viimeisen 2 kuukauden ajan. Ens viikolla viimeistään tsemppaan! Pitää saada kroppa kuntoon kesää varten. :D Nythän mä vasta tajusin, että sulla on 4.8. LA ja mulla 3.8. Mehän voidaan olla yhtäaikaa tuolla keskussairaalassa kesällä. :) Hassua.

Mandy ja nappula 10+3
 
Nyt on käyty ekassa nlassa ja aika kuluikin varsin nopeesti. Lääkäri on jo 20.1. lääkityksen takia ja ens maanantaina varaan ajan np-ultraan ja käyn labrassa. Äp-kortti on huikeen moderni edellisiin verrattuna ja lippusta ja lappusta on taas vaikka kuinka ja paljon. Joka kerta ne vaan pitää ottaa :p

Painoo on +4kg lähinnä turvotuksena (en ole mätönnyt herkkujakaan) ja naama on edelleen ihan kosketusarka näppylöistä. Tukka valuu päätä myöden ja päänahka kutisee sietämättömästi. Väsyttää sen verran että päikkärit piti ottaa ja olo ei muutoinkaan oo kaikista raikkain...

iinaZ & "Kerttu" 8+6
 
Käytiin sitten eilen varhaisultrassa. Oli se vaan niin hienoo todeta, että kyllä siellä masussa on ihan oikee pieni ihmisen alku!! Sydän sykki ja kokoa oli 17mm!!! Vastasi kuulemma hyvin 8+viikkoa. Nyt sitten uskaltaa ehkä kertoa hieman useammallekin. Jouluna kerrottiin mun vanhemmille, kun tarjosivat punaviiniä..olivat ihan onnessaan!! Nyt sitten vois käydä kertomassa miehen vanhemmillekin ja näyttää ultrakuvaa. Mulle ultra tehtiin alakautta, kun ei ollut tuon enempää raskausviikkoja takana. Ja lasketuksi ajaksi laskuri näytti omaa syntymäpäivääni 15.8..aika sattuma!! Koko illan oltiinkin sitten yhtä hymyä mieheni kanssa...=)

Innaliina rv8+5
 
Varhaisultrassa todettiin sydän sykkivän ja kaikki olevan kohdallaan. Hieno homma! Kokoa oli 0.77cm-0.83 cm ja vastasi viikoja 6+5. Omat viikot mulla 7+1, mutta ei kauaksi heittänyt. Virhemarginaali on aina olemassa noissa mittauksissa, sen totesi gynekin.

Nyt on sitten keskenmenon riski suunnilleen samaa luokkaa kuin jos menisi lapsivesipunktioon eli 0,5%. Tai niin ainakin kaksplussan sivuilta luin, ultrassa jos käy viikon 7 jälkeen ja kaikki hyvin niin prosentti on tuollainen. Maagisen ja vanhanaikaisen vk 12 voi unohtaa. Paitsi Starrelle lääkäri meinasi 4 % riskiä. No kuitenkin, nyt on paljon huolettomampi ja hujentunut olo, kannatti käydä vaikken ensin meinannut. Mut niin moni täälläkin kävi, että "tauti" tarttui meikäläiseen. :)


Toivon EjaV:lle hyviä uutisia!

Ja ai hurja miten ihania uutisia kertoi vilmav2, Onnea!


tuu-tikki ja menninkäinen 7+1 (vu 6+5)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:

Vitsi toi oli kyllä hauska.. :D sieltä tuli jopa sellanen nimi pojalle mitä olen miettinyt..

=)
ihanaa huomenna on ensimmäinen neuvola (eikö siellä ensimmäisessä neuvolassa siis ultrata ollenkaa?? :( ) ja alkaa viikonloppu.. töitä kyllä on lauantaina mutta ainakin pieni tauko taas kouluun.. ja huomenna menen myös yhteen tilitoimistoon työhaastatteluun koulun työharjoittelua varten toivottavasti tärppäisi...
taidanpa tästä mennä jatkamaan siivous urakkaani..

piritta ja möykky 7+6
 
Ihan ekas, suuret halaukset vilmav2:lle, aivan mahtavaa!!! :hug: :wave: :wave: tervetuloa takaisin!!

Mulla on 3 -vuorotyö, mutta olen jo saanut sovittua, että teen vain aamu ja iltaa. Mulle yöt on ollut muutenkin aika vaikeita. Ilmoitin töihin, että olisin todella kiitollinen, jos saisin jättää yövuorot pois. Onnistui eikä ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut toimittaa lääkärintodistusta. Teen senkin jos jossain kohtaa vaativat. Kaikki töissä on niin iloisia mun raskaudesta, että en usko siitä muodostuvan ongelmaa. Etenkin kun meillä töistä löytyy porukkaa jotka mielellään tekee öitä. Tämä on kyllä helpottanut sillä täällä väsmys on ollut aika totaalinen.

Pieni gallup: mitä te teette työksenne tai millä alalla olette?

Mä oon töissä kehitysvammaisten aikuisten ryhmäkodissa ohjaajana ja koulutukseltani oon sosionomi amk.
 
Heippa,
Täällä myös yksi itkuinen.. Itku kurkussa kaikesta mahdollisesta ja tulee kanssa purettua isäntään se kiukkuaminen sitten.. Kovasti se yrittää jaksaa ja ymmärtää, mutta kyllä sen ilmeestä aina hetkittäin huomaa, että ei se ihan pysy kärryillä mun aivoituksista, mutta en mää itekään..

Kun on nuo kaikki jutut vielä vähäsen hakusessa niin, mitä ovat nuo plus luvut teidän raskausviikkojen perässä? Kun itse sain luvuksi tuolta laskurista ja itse laskettuani menkoista viikkoja 8, mutta ei vaan leikkaa mistä se + jotain sinne perään sitten tulee. Ja voisiko joku vaikka laittaa silleen aikajärjestykseen nuo ultrat, että on varhaista ja np:tä- ja rakennetta ja ja ja..

Galluppiin:
Turvallisuusalalla hälytyskeskusmaailmassa ja koulutukselta turvallisuusalan tradenomi (AMK).
 

Yhteistyössä