ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Hanskuli, mulla on esim. 9+4 eli 9 täyttä raskausviikkoa ja 4 päivää sen yli. Tarkoittaa siis sitä :)

Mä en ole ollut itkuinen. Väsynyt vain... kaikki tuntuu tosi raskaalta. Johtuu tietty siitäkin, että mulle ei oikein lämmin ruoka uppoa ja elän kaikella kylmällä ruualla, kuten luonnojogurtilla, viilillä, hevi shoteilla, hedelmillä, riisikakuilla (tänään keksin ne) jne. Mies tuo tänään riisikebabin mulle, kun tulee töistä. Vähän sellainen olo, että vois maistua just nyt se. Mutta on käynyt ennenkin, että yritän syödä lämmintä ja stoppi tulee. Oon kokeillut keitot, soseet, rasvattomat, maustamattomat, mutta tiukkaa tekee. Onneksi neuvolassa sanoivat, että pääasia, että jotain saat menemään. Painoa ei luonnollisestikaan ole tullut vielä lisää. Mutta eiköhän sitä tässä kuitenkin ehdi tulla. :D

varhaisultra useimmiten yksityisellä omaan laskuun noin vkolla 7 (seiska viikon jälkeen näkyy varmimmin sydän)
np -ultra täällä Porvoossa noin vkolla 11
rakenneultra oli muistaakseni vkolla 18-19

Korjatkaa, jos annoin väärää infoa. Kiitos.


Luminella ja matkustaja 9+4
 
Ultrassa käyty tänään!

Eli varhaisultrassa kävin tänään. Mies ja nuorempi poika oli mukana. Jännitti niin kamalasti, lähinnä siis se että onko siellä elämää?. Pikkiriikkinen sydän siellä pompotti :heart: Miesgyne katsoi että vastasi vko. 7+3. Itsellä laskurin mukaan menossa tasan 8+0. Ollut sitten varmaan myöhäisempi ovis. Pituutta tirriäisellä oli sellaset 12,9mm. Meinas itku sielllä päästä, vaikka olinkin jalat "leviänä" tutkimuspöydällä... Jotenkin on niin kaikki jännittää paljon enemmän kuin noista pojista.

galluppiin: parturi-kampaaja, yksityisyrittäjä.
 
Tsemppiä EjaV, toivottavasti saat asiaan pian selvyyden ja kaikki menisi hyvin!

Onnea myös kaikille ihanista ultrakuulumisista!

Elikkä olen siis kaupassa töissä ja samalla opiskelen oppisopimuksella. Opiskelu pitäisi saada loppuun jo keväällä jos vain jaksan kuukauden aikana tsempata tehtävien kanssa. Olisihan se tietty kivempi saada opiskelu loppuun nyt kuin joskus myöhemmin.

Mä en myöskään ole ollut itkuinen vaan todella väsynyt ja välillä todella kiukkuinen. Miehellekin huomaan sanovani välillä ihan turhaan. Onneksi se ottaa huumorilla. Mies muuten opiskelee innokkaasti neuvolasta saatuja oppaita ja tänään se taas tajusi että Hei meille tulee vauva! Onneksi se on innolla mukana!

Päksäkkä 9+2
 
Mandy81 Mullakin on tuo Elixialla käynti vähän jäänyt ja siksipä mietinkin sitä, että irtisanoutuisin sieltä kokonaan. Onnea kovasti ultrakuulumisista, on se mullakin varmaan sitten vatsan päältä se ultraus. Niin ja eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka oltas sitten synnyttämässä yhtäaikaa :D

Mulla on pahoinvointi vaan yltynyt, enää ei oo pelkää aamupahoinvointia vaan myös iltasin oon alkanut oksentelemaan. Ja tää on vielä niin jännään, että sillä ei oo mitään merkitystä syökä vai ei ja mitä syö, niin oksettaa vaan :(

Niin ja tuohon galluppiin vastatakseni: teen asiakaspalvelutyötä, joka on siis lähinnä istumista tietokoneen ääressä.

outiko 10+2
 
Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :heart: On se vaan niin valtavaa ja järisyttävää.

Galluppiin: Olen vakuutus/pankkialalla; asikkaiden kanssa töitä tietokone apuvälineenä. Koulutukseltani olen tradenomi.

Mandy ja nappula 10+3
 
Ihania ultrakuulumisia monella! Onnea niistä.

Gallup: Olen nyt sis kotona hoitovapaalla, mutta koulutukseltani olen liiketalouden tradenomi ja työskenetelin "entisessä elämässä" asianajotoimistossa. Nyt kuitenkin esikoisen syntymän jälkeen olen miettinyt elämäni suuntaa uusiksi ja hain opiskelemaan syksyllä kätilöksi ja pääsin sisään eli näillä näkymin aloitan kätilöopinnot syksyllä 2010.

Tinu ja Itu 7+1
 
HANSKULI: Tosiaan ne + jälkeen on päiviä täysien viikkojen päälle, esim. tässä linkissä ne kerrotaan:
http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html

gallup: Olen tällä hetkellä ruokapalveluvastaavana päiväkodissa ja koulutus on kotitalousteknikko. Pientä täydennystä piti opiskella kotitalousopettajaksi, mutta se taisi jäädä...:) Tinun tavoin olisi ihana vaihtaa alaa ja nimenomaan kätilöksi, mutta turhan pitkä opiskeluhan se olisi...eikä enää jaksata, kait.
 
Ihanaa lukea noita neuvola- ja ultrakuulumisia :) Mulla on vasta viikon päästä eka neuvola, eihän siihen enää kauaa oo. Sitä ennen ois hammaslääkärikin, argh. En tiiä joudunko taas siirtämään sitä, kun en oo saanu lapsen ammaa. Mies on reissussa alkuviikon, kun sillä on sitten loppuviikko vapaata, että mä pääsen neuvolaan ja sitten viikonloppuna se lähteekin serkun polttareihin. Miehellä on nyt tulevana viikonloppuna synttärit, eikä mulla oo hajuakaan mitä mä sille ostan??

Täällä on väsymystä, kiukkua ja itkua. Kaikkia siis löytyy. Melkeinpä kaikkia ohjelmia katsoessa alkaa itkettään. Eilen oli oikein superväsy päivä, oli tarkoitus lähteä salille ja uimaan, kun mies oli vapaalla, mutta en vaan jaksanu. Esikoinenkin on nyt ollut kovin kiukkuinen päivisin, ja öisinkin. Hampaita tulossa.. tulis äkkiä niin ehkä vähän helpottais.

Niin, mun pitäis lähteä kattelemaan jotain juhlavaatetta sinne miehen serkun häihin, ne on tän kuun lopussa. Tilasin jo HM:ltä mamma mustat suorat housut. Paita pitäis siis vielä metsästää. Maha kasvaa kasvamistaan, napakin on jo pullahtanu :) Vielä aateltiin jonkun aikaa salata, ainakin sinne neuvolaan asti. Meillä siis mun paras kaveri tietää, miehen kaveri ja mun äiti.

Mandy81, toi nimijuttu oli kyllä hauska, vaikka tulikin aika karseet nimet :LOL:
Gallupiin, nyt oon siis äitiyslomalla, mutta työskentelen lastenhoitoalalla.

Nyt meen tekemään parit leivät ja sitten meen kattomaan housen viimestä jaksoa.

Helmiir ja pikkukakkonen 9+1
 
Hei

Koulukiireiden vuoksi en ole ehtinyt pariin päivään kirjoitella ja tekstiä on tullut sillä välin tosi paljon (6 sivua).

Gallup: Olen siis opiskelija, mutta olen tehnyt noin nelisen vuotta töitä ravintola-alalla (lähinnä baarityötä ) opiskelujen ohella. En opiskele ravintola-alaa, vaan jotain ihan muuta AMK:ssa, opiskelen eräänlaiseksi asiantuntijaksi... Siistiä sisätyötä. :)

Joku kysyi, että onko jollain vielä opiskelut kesken: Minulla on, mutta ei enää kovin pahasti. Opinnäytetyö alkaa tammi-helmikuun vaihteessa ja valmistumispäivä on toukokuun loppupuolella. Pari keskeneräistä kurssia tosin on vielä rästissä, mutta eiköhän niistäkin tässä kevään aikana vielä selviä.... :saint:

Pahoinvointi on nyt helpottanut, ainakin toistaiseksi, uudenvuoden viikolla oli pahimmillaan(rv7-8). Np-ultran varasin tällä viikolla ja sain ajan samalle päivälle, kuin toinen neuvolakäynti, jolloin kuunnellaan sydänäänet. Siitä tulee jännittävä päivä. :) Kun vain malttaisi odottaa vielä sen kolme viikkoa...

Nimistä: Meillä on nimiehdokkaat ollu valmiina jo varmaan parisen vuotta. Olen aina ollut kiinnostunut nimistä ja niiden merkityksistä. Olen käynyt läpi oman ja miehen suvussa olleita nimiä. Hyviä vaihtoehtoja ja yhdistelmiä on löytynyt jo muutamat sekä tytölle että pojalle. Nyt vain odotellaan, että minkä näköinen kaveri sieltä masusta putkahtaa. :)

Univaikeuksista vielä: Välillä on vaikea saada unta ja päivällä koulun jälkeen kaamea väsy. Unirytmi ihan sekaisin. Tänään nukuinkin pitkät päiväunet ja nyt valvon täällä koneella. :/

Illusia & nimetön 9+0
 
Galluppiin: Olen opiskelija. Tarkoitus oli valmistua jouluna 2009, mutta taisi tulla onnellinen este :heart: Ei tosin jää kuin ihan muutamasta kurssista kiinni, operinkin ehdin tehdä kesään mennessä, jos sitten vaikka maaliskuussa tai seuraavana jouluna pyrkisi saamaan paperit :)
 
nopiasti vastaan Galluppiin, myöhemmin sit kertoilen kuulumisia.

Eli Koulutukseltani olen ihan perus YO :) olen töissä maalitehtaalla, toimistopalveluissa postittajana ja välillä käyn meidän puhelinvaihteen/vastaanoton tuurarina.

Starre+hippunen 10+1
 
Huomenta! :wave:

Äsken soittelin äippäpolille ja sain ensimmäisen ulta-ajan. Se olisi 2.2. Kauheen pitkä aika oottaa :D Mut on kiva et jo taas joku päivämäärä mihin tuijotella. Silloin 30päivä olisi kyllä se sydänäänten kuuntelu :heart: Ja sitten 17päivä toinen neukku.

Joku kyseli painosta miul ei oo paino viel noussu (onneks) mitä nyt turvotusta on päällänsä iltaisin ja heti aamusta kun sängystä nousee. Noh viime kerralla tuli sitäkin enemmän :LOL:

Onneksi ei maistu mitkään makeat eikä mitkään sipsit taikka muut :x

Mut hedelmät :p ja jukurtti ja mysli on nyt uus juttu mikä on in tässä "laajassa" ruokavalikoimassa :D

Onpas ihanan pirteä aamu meikäläisellä. Ainut mikä tätä hieman stoppaa on tuo puhkeava KIPEÄ viisuri |O ja miehän en uskaltais mennä revittää sitä pois :(

Töistä joku kyseli olen ruokaravintolassa töissä, siis koko päivän seisomista ja juoksemista mikä taas käy pahasti miun selkään mut saikulle en jää :kieh: Onneksi on niin ymmärtäväisiä työkavereita et saan sit lepuutella useammin kuin muut.

Jaahas nyt alkaa yökityttäää joten Moi :wave: :x


La vida & Öntykkä :heart:
 
Hyviä ultrakuulumisia onkin paljon! Ihanaa ja onnittelut! :flower:

Oma np-ultra myös takana, kaikki hyvin ja matkustaja vastasikin taas viikkoja ja vähän isompikin oli, joten la nyt pysyy heinäkuun puolella. Vaan tuskimpa saapuu heinäkuussa...

Galluppiin: lähihoitaja ja kehitysvammaisten parissa työskentelen, mutta harkinnassa ammatin vaihto, kunhan näistä pikkulapsi-vauva-ajoista selvitään. Ei oikein vuorotyö tunnu enää sopivan, varsinkin viikonloput tökkii rankasti.

Mutta hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Treelo 11+5
 
Työkuvioista... aloitan koulun ensi viikolla. Alan opiskelemaan sosionomiksi (kerkeän kevätlukukauden käydä). Olen entiseltä ammatiltani paperiprosessinhoitaja, mutta monet varmaan tietävätkin alan työtilanteen tällä hetkellä. Sitä hommaa olen kuitenkin viimeiset n. 3 vuotta tehnyt. Nyt on aika uudelle.
Mahan koosta... kerroinkin että painoa ei ole tullut yhtään lisää ja vaikka 12. viikko täyttyy kohta, ei miusta näe että olisin raskaana. Uskomatonta, että jollain napa pullahtanut jo :eek: Alkuturvotus kun hävisi, niin maha on aikalailla yhtä litteä kun ennenkin. Ainoastaan kun tietää olevansa raskaana niin pystyy ajattelemaan alavatsan olevan hieman pyöristynyt, mutta ulkopuoliset ei kyllä vielä näe. Ihan hyvä vaan, toivonkin että saisin sellaisen kompaktin kokoisen mahan :) Onneksi on todettu, että siellä on elämää, muuten saattaisin olla vähän huolissani.

Joko te muuten olette laittaneet hätäkastenimet? Minä eilen täyttelin sen lapun ja miehen kanssa nopeesti jotkut mietittiin. Laitettiin Karla ja Niilo. Todennäköisesti nuo ei kuitenkaan tule olemaan lopulliset :)

OnSiisKevät ja bebe 11+4
 
Helmiir ´olipa ihana lukea tuolta sun teksin seasta sana amma.. se on myös meillä yleisessä kätössä, mut tosin pitää aika monelle selittää, mitätarkoittaa! Voisin arvata miltä paikkakuinnalta olet.. oon ite asunu siellä lapsen 2v ja äiti on siltä seudulta kotosin..
gallup: oon akutillepuolelle suunnannut sairaanhoitaja.. nyt olen menossa hoitovapaalta töihin terveyskeskuksen vastaanotolle! "sivuammatiltani" olen maanviljeliän emäntä :D
sukkapari 8+5
 
Tollasta en oo kuulukaan. Tai siis tiiän, et vauvalle annetaan jo laitoksella nimi jos jotain on pielessä, mut ei mulla ainakaan oo mitään lappua sitä varten annettu. Onko kaikki muut sen saaneet? Ja sit ihmettelen vielä, kun kaikilla näyttää olevan toka neuvola jo lyhyen ajan sisällä edellisestä. Mun eka neukkis oli 5.1 ja toinen vasta 3.3. Onko ihan normaalia vai pitäisköhän mun soittaa asiasta...Mulle ei puhuttu mitään mistään sydänäänten kuuntelusta ja tuntuu aika pitkältä ajalta odottaa tonne asti. Tosin np-ultra on tietty siinä välissä 29.1.

Gallupiin: Sosionomi Amk ja työssä lastensuojelussa
 
Gallup: Mie vielä opiskelen, sairaanhoitaja minusta ois tarkoitus valmistua. Vielä on koulua jäljellä reilu vuosi, mutta nyt siihen tietysti tulee pieni paussi. Me ollaan kyllä suunniteltu niin, että pidän vapaata koulusta puoli vuotta, jonka jälkeen mies jää hoitamaan lasta kotiin. Millaiset suunnitelmat teillä muilla opiskelijoilla on? Kauanko aiotte olla koulusta pois vauvan syntymän jälkeen?
 
Rimpsessa, en tiiä mikä käytäntö muualla ja tää on miulle eka kerta niin kaikki tulee uutena. Mutta sain neuvolasta np-ultraa varten esitietolomakkeen ja siinä kysyttiin kaiken muun lisäksi noita hätäkastenimiä :) Se ultra on minulla 19.1.
 
Rimpsessa, mä sain esikosta muistaakseni joskus rv. 20 jäleen laput jotka piti täyttää (kysyttiin mm. tuo nimi asia, saako hätäkastaa ja toivomuksia synnytykseen, omia, isän ja suvun sairauksia). palautettiin sit (en muista mihin viikkoon mennessä ) terkkarille, joka lähetti synnärille!
Alkuun nuo neuvola kerrat voivat olla harvemmin, mut tihenevät loppua kohti! Riippuen tietty siittä kuin täynnä terkkarin listat ovat ja onko jotain oletettavia ongelmia.. (et onko alussa käyntejä kuin usein). Tietty jos matkan varrella tulee jotain joka mieltä painaa, niin otat yhteyttä ja kysyt saatko tulla käymään aikasemmin!
Mä muistelen et mun ei tarttenu täyttää mitään lomaketta np-ultraan.. mut taitaa tuokin käytäntö olla erilainen eri sairaaloissa!
 
tänään oli sitte se ensimmäinen neuvola.. ja ensimmäisenä ultrattii vatsan päältä, ja sydämmen syke siellä näkyi.. huoh.. ihan pieni oli vasta alle 2cm viikoiksi neuvolan täti arvio karkeasti 8+2-9.. mutta se selviää sitte tarkemmin seuraavalla lääkäri käynnillä joka on 28.1... Tuolla meijän neuvolassa on kuulemma sellainen systeemi että alkuraskauden aikana käydään ainakin kerran kk.. ja sitten myöhemmin useammin..
Galluppiin: opiskelen tällä hetkellä merkonomiksi + lisäksi olen työskennellyt koulun ohella joissakin ravintoloissa/baareissa mutta en niitä hommia kyllä aatellut enää tehdä.. ja sitten olen vielä tällä hetkellä vaatemyyjänä.. :D

piritta ja möykky 8+0
 
Täällähän on yhdellä jos toisellaki ihania ultrakuulumisia!

Mikä EjaV:llä on tilanne? Toivottavasti pääsit säikähyksellä!

Tänne ei kuulu sen kummempia. Huonoa oloa meinaa olla sillon tällön ja väsyttää niin että ihan pakko ottaa joka päivä pienet päikkärit. Mutta kuuluu asiaan, ei valiteta. Ens viikolla on sitte eka neuvola.

Sinderella 6+6
 

Yhteistyössä