ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Pitkästä aikaa täällä =) Täytyy ajan kanssa lukea, että mitä teille kuuluu. Meillä hajosi kone jo ennen joulua ja nyt sain hankittua uuden. Tää väsymys on ainakin mulla ollut ja on edelleenkin niin hallitseva olotila, etten oo jaksanu työpäivän jälkeen raahautua (tuo kuvaa varmaan parhaiten sitä) mihinkään, jossa olisi kone. Nyt onneksi kotoolta pääsee tänne :)

Jopsu ja Hillevi 11+3

Helou! :wave: Käyn täällä melkein joka päivä lukemassa, mutta kirjoittamaan ehdin harvoin (ku töistä ei pysty :snotty: )

Naimisissa ollaan ja heti häitten jälkeen alkoi hirveä kysely vauvoista mun sukulaisten toimesta, yliärsyttävää. Sain jopa kerran kuulla kommentin, niin sä kuulemma odotat :eek: . Justjoo... Oon päättänyt, etten koskaan ikinä missään tilanteessa utele vauva-asioita keneltäkään.

Väsyttää ihan hirveesti, ällöttää aina jos verensokeri laskee. Henkisesti aika rasittavaa aikaa nyt. Niinjoo eka neuvola oli, ja "täti" oli tosi mukava. Ultra-ajan sain kolmen viikon päähän. Ajattelin ensin, että jaksan odottaa tuonne asti, mutta nyt kyllä oon melko varma että en jaksa ja haluan varhaisultraan. Jos se vähän helpottais tätä oloa (sikälimikäli uutiset on hyviä_).

denise 9+1

2.1 selvisi et esikoinen olisi tulossa, nyt olen rv. 8+4!! =) Ollaan miehen kans tosi onnellisia ja odotetaan uutta tulokasta innolla. 27.1 on eka ultra ja nyt on hiipiny pieni pelko siitä et onhan raskaus oikeasti alkanu (ettei oo tuulimuna) ja että masunasukilla olis kaikki hyvin. Päivä päivältä mennään eteen päin. Elokuuta odotellessa. :heart: Haleja muillekkin odottajille!

np-ultra kuulumisia:

on se sielä, todellakin! :heart: sielä vilkutteli ja liikuskeli vilkkaasti! ensin ei meinattu saada kuvaan, yritti vatsan päältä, mua sattui aivan hirveästi kun yritti sektiohaavan päällä vatsapoimussa käännellä ja painaa, kerroin että ei näkynyt edellisessäkään raskaudessa vasta kuin viimisellä viikolla mahan päältä. mulla kohtu pahasti taaksepäin kallistunut. no piti huonetta vaihtaa että pystyi katsoon sillä patukalla. ja sielähän se oli! ei meinannu hoitajakaan malttaa mittailla olllenkaan kun vain katseli kun liikuskeli sielä, sai ekan mitan 0,5mm kertoi että on vähän turvotusta, säikähdin kun en niitä rajoja tiiä, olin sitten niin täpinöissä etten edes älynny kysyä! :headwall: kuulin että sanoi et alle 0,3mm pitäis olla, olo oli pa*** sen jälkeen kun pelkäsin turvotusta. nyt sitten täältä luin että jollain ollut 1,3mm ja 0,9mm ja kaikki hyvin... eli onko se sitten alle 1,3mm vai mitä `???

kertokaa paljonko teillä ollut noi nt:t ja kertokaa tyhmälle mikä on se riskiraja...??!!!

kävin sitten sielä seulonnassa eli verikokeissa, ouluun lähettävät ja tulee parin viikon päästä. soittavat jos jotain on. mulle ei neuvolassa puhuttu mitään tuosta verikokeesta, ihmetteli sairaalassa miksei kerrottu oli vain heille tullut että olen suostunut siihen. sanoi vielä että ei ole pakko mennä. menin kuiteski!

no tässä tää meiän kirppu nyt sitten on 10+3 tän mukaan! heiluttelee kahta sormia koko ajan! "rauhan merkeissä" tulee mieleen se orava mainos jossa rekka tuo pähkinöitä ja orava näyttää samalla lailla kahta sormea! :LOL: :headwall:

Ihania vauvojen kuvia tuolla! En muista kenen vauva se "pupusormia" näyttävä oli (Pekunalle?!), mut piti ihan miehellekin näyttää! :D

Onko kellekään muulle tullut lineanegraa? Me huomattiin tänään miehen kanssa suihkussa, että minulla on ja se on tällä kertaa navasta ylöspäin ja hyvin kapea.

Sokerirasituskokeissa kävin eilen ja tänään sain tuloksen, että ainakaan vielä ei ole raskausdiabetestä! Edellisessä raskaudessahan minulla se oli. Onkos kukaan muu jo käynyt sokerikokeissa? Ja onko muita raskausdiabeetikkoja paikalla?

Maanantaina olisi np-ultra, sitä odotellessa..

Heili ja viikot on ties mitä... :ashamed:

pekunalle Ihana ultrakuva sullakin.
Noi ultrakuvat on kyllä aina yhtä kivoja. Noita omia ultrakuviakin jaksais ihmetellä ja katella vaikka miten paljon :D

wannabemommy Joo, taitaa muute olla ektopia. Lukee niin epäselvällä käsialalla tuossa ettei meinaa selvää saada. Mutta hyvä, jos se ei oo vakavaa :)

outiko 13+0

ihan eka onnitteluja kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille... :heart: ihania kuvia olette lisäilleet kans tänne... :) :heart:

ite soittelin polille tänää ja rupesin tarkistaa tota np-ultra aikaani ku se olsi siis ollu 12+5 viikolla ja näinhän se oli et liian myöhään olis ollu.. 11+0-11+6 pitää kuulemma tehdä.. et se onkin nyt si 5.2 eli rv 11+5 sit minulla..

olo on muute ollu ihan jees,väsyttää vaan sikana, esikko on taaaaaas kipeänä yli 38 kuumetta pitelee.. :ashamed: sisällä siis vaan oltu ja meinaa kämpän seinät kaatua niskaa..ja väsyttää kahta kauheemmin ku ei edes ulkoilee päästä... :(

mut kirjoittelen paremmalla ajalla huomenissa,nyt katsoo anatomia... :wave:

peikko ja sintti 9+5

Ihana lueskella hyvistä ultrakuulumisista ja katsella kuvia. "Enää" viikko omaan np-ultraan. Kyllä odottavan aika on pitkä. Kovasti jo jännittää tuleva, mutta kuiteskin olen ollu positiivisella mielellä lähes koko ajan.
Pahoinvointi on aika lailla hävinnyt ihan yhtäkkiä..tissit edelleen tosi kipeet, joten kaikki oireet ei sentäs ole hävinnyt. Pakko kertoa nolo juttu, mut on mun mielestä niin hauska näin jälkeenpäin :) Mies halus eilen vähän hellyyttä ja alko hyväileen mua rinnoista..ja kun tissit on kipeät ihan kokonaisvaltaisesti niin mulla tuli itku, kun mies näykäsi mua nännistä :LOL: Kävi niin kipeetä, etten tienny miten päin olisin ollu. Nyt naurattaa ihan pirusti koko juttu, mut sillä hetkellä tosiaan ihan vuolaasti itkin..Kyllä oli mies hiljasta poikaa ja ihan säälittävä, kun mä siinä vaan vollotin ja toinen oli ihan hekumoissa :LOL:

Mulla iski joku iskiaksen tyyppinen hermojuttu pari päivää sitten vasempaan alaselkään. Veti pakaran ihan kireeks enkä pystyny hetkeen käveleen. Tänään taas lenkillä pakara meni aivan jumiin ja säteili tosi kipeesti. Saas nähä pitääkö lähteä sen takia lääkäriin. Töissä joudun kuitenkin nosteleen paljon lapsia, et se tuskin ainakaan asiaa helpottaa.

Tällästa omaa tarinaa tällä kertaa.

Terkuin Rimprenssa ja Leppis 10+1

Hei! En ole tänne nyt aikoihin kirjoitellut kun olen odottanut tuota ensimmäistä ultraa, KÄYTY :wave:

Viikkoja tänään 11+3, joten virallinen LA nyt siis 09.08.09. Nt oli 1, eli hyvä, vauva liikkui, sydän sykki ja kaikki näytti oikein hyvältä :) Kai sitä täytyy tässä pikkuhiljaa alkaa uskomaan että niin se vain on, minusta tulee äiti... TAAS! :heart:

kielletty 11+3

En ollu huomannu tuota la-lasuria aikasemmin ja nyt ku sen löysin niin oli tottakai pakko nähdä koska vauva syntyisi. 29.08.2009 on laskurin mukaan laskettuaika. :D Toivottavasti ei ole tulossa ihan älyttömän kuuma kesä... :LOL:

huomenta...vitsi että etoo, oksettaa, velloo. tänään ei oo kiva päivä näköjään...voih. kiloja tullu ehkä 2kg. eikä sais nyt alkuun kauheesti tullakkaan,sanoi neuvolatätsy, kun olen ylipainoinen muutenkin.

vitsi kiva, kun moni on jo päässy ultraan :) min pitää viel pari viikkoo odotella että saa lopullisen varmuuden kaiken kunnossa olemisesta. ei millään malttais :)

sissi ja papana 9+6

Anna333 Mulla oli paino laskenut viime kerrasta puoli kiloa. Johtunee varmastikkin siitä, että olin todella pahoinvoiva ja huonoruokainen muutaman viikon.

sissihullu82 Koita jaksaa pahoinvoinnin kanssa. Se on ihan hirveetä. Mä en pystynyt syömään mitään ja oksentelin siltikin. Mutta nyt ei ole enää mitään! Paitsi edelleenkin jotut ruuat etoo jne, mutta oksentanut en ole viikkoon. Vähänkö ihanaa.

outiko 13+1

KENDI Kerrotko sun tiedot uudestaan. Mä oon kait vahinogossa hukannut sun tiedot tuolta etusivun listasta. :ashamed: Sori. La oli siis 29.8. Mutta muut tiedot.

Mulle ei oo tullu painoa yhtään lisää. Tai korkeintaan puoli kiloa. En oo edes oksentanu ja oon syöny ihan normaalisti ja enemmänkin. Ei tuota mahaakaan kyllä vielä näy.

Mandy ja nappula 12+3

Pikkupeikko85ko se kirjoitteli siitä nt-ultra-ajasta, mulla ois se vasta 6.2. jolloin siis viikkoja kasassa olisi jo 13+0 :eek: siis mitä!! Eikö ne siellä ajanvarauksessa ollenkaan viikkoja laske!? Munki varmaan täytyy kilauttaa uudelleen lekurille!!

maaliskuu ja pikku-onni 10+6

Vetäisinpä minäkin nyt oikein kunnon lipat kun juoksin ehtiäkseni liikennevaloihin ja bussiin (tyhmä minä! Nyt pitäisi kyllä kiireen helpottaa kun on liukkaat kadut!) Onneksi kaaduin sivuttain polvelleni, johon kyllä nousi mustelma, mutta en tuntenut minkäänlaista isompaa tärähdystä joten vaaveli lienee ihan turvassa, ja kaipa hän näin alkuviikoilla olisi aika hyvin turvassa joka tapauksessa. Pelästyin kuitenkin, ja soimasin itseäni turhasta kiireestä.

Luin muuten juuri tutkimuksen, että vain noin 10% (no ihan täsmälleen 11,1% siinä tutkimuksessa) alkuraskauden verenvuodosta johtaa keskenmenoon jos sikiö on ultrassa kunnossa. Ja näissä tapauksissa verenvuoto oli usein runsasta. Tutkimus löytyy google scholarista hakusanalla probability of miscarriage.

Mulla on tainnut paino hieman laskea kun ei ruoka oikein maistu kunnolla ällö olon takia. Herkkuja ei tule syötyä oikein lainkaan. Normaalisti olen makeiden perään.

Ihania ultra kuvia olette laittaneet! Pääsispä itsekkin jo. Mulla on vasta 10.2.
Hääpäiväkin lähestyy. Vielä ei kauheasti jännitä, mutta varmaan ens viikon lopulla alkaa jännittää.

Jenzka 9+1?

Mandy81 Mä vasta eilen liityin tähän porukkaan, joten ei mun tietoja vielä siellä siks oo ku en oo niitä kertonu. :D Eli ikää on 22v. synnäri on (todennäkösesti) TAYS ja tuleva lapsi on esikoinen. Sukupuolta jännitetään sit myöhemmin. :D Nii ja se la on toistaseksi tosiaan 29.8. On mukavaa huomata et on näinki monta samoihin aikoihin synnyttäviä. =) :flower:

Yhteistyössä