eli vastailempa tohon hämmennystä aiheuttaneeseen kirjoitukseeni nyt ihan ekana..
eli siis mulle sanoivat et
np-ultra on tehtävä viikoilla 11+0-11+6 jotta niskasta mitattu turvotus on jotenkin paikkaansa pitävä itellä olis kans ollu 12+5 se ultra ja se aikaistettii siksi et meillä on tärkeää tutkia se niskaturvotus koska voi kertoa sydän ongelmista mitä mun sairaus voi aiheuttaa sikiölle.. ja
mä en ole osallistumassa siihen veriseulaan ja silti pitää ottaa noilla viikoilla se turvotus.. oon kuullu monesti et asia vaihtelee paikkakunnittain ja näin, mut kai jokainen muistaa et se
yksinää mitattu niskaturvotus ilman veriseulaa ei ole luotettava eikä tarkoita välttämäti mitää??
et älkää nyt hämmentykö, jos asia mietityttää ni kandee kysästä omasta neuvolasta vaikka asia akui käytäntö on missäkin..
meillä se on edellä mainitusti.. ja meillä ei sitä turvusta down riskin takai katsota vaan sen sydän homman.. siksi en siihen veriseulaan mene..
mandy81 mää tilasin kans eilen ton dopplerin minkä sinäkin olit käyny tilaa.. oli kaikki halvin noista nettikaupoista tuopaikka mistä säkin tilasit.. ei enää ollus uuri hinta se 45egee postikuluinee päivinee, ku katsoin et hullut myyvät huuto.netissä uuden hinnalla noita käytettyjään..
ite mielummi tilaan samaan hintaa uuden johon saa takuut jne ku ostan käytetyn.. mulal oli edellisessäki raskaudessa doppler ja oli kyllä ehdoton vekotin ennen ku liikkeitä rupes tulee..
tosin mulla oli se kuuntelevauvaa.fi sunray doppler et tästä angel sounds dopplerista mulla ei o mitää kokemuksia.. sunrayllä sain 9viikolla äänet kuuluyvii mut vähän vaihtelevasti ja 11viikolta kuulu aina ku kuunteli... :heart: [/b]suosittelen kyseistä laitetta,ei o turhaa huolta sit, jos vauva ei vaikka liiku hirveesti sit 20 viikkoje jälkee ni tolla voi nopeeta tarkistaa et kaik on ok..
eikä o hinta enää kovakaan...
niin joo ja missluupäälle paljon voimia ja jaksuja!!!!
:hug: :hug: ikävää et vieläkin tippuu porukkaa... EjaV:lle kans jaksuja[/b] :heart:
painosta mulle on tullu vissii kans joku 2-3kg lisää ja maha on aika miehekkään kokoinen.. ei häviä mihkää edes selällää ollessa..
katsotaa kasvaako se vaan tästä vai vieläkö on jotai turvotusta et häviäis vielä..
meillä on tuo esikko nyt 5pvää kipeenä, pitelee vaan yli 39 kuumetta..raaasuuu...
eilen käytii lääkärissä ni kumpikin korva oli tulehtunu ja joku virus infektio on nyt si.. kurjaa ku koko aika sairastaa.. sit saa istua vaan täällä neljän seinän sisässä ja meinaa pää hajota ku ei pääse yhtää edes ulos käymää.. :ashamed: mut se on tätä..
mulla on maanantaina ylimääräine ultra neuvolassa, ku on olu ihme alamaha kipuja.. sanoivat et vois ä.polille mennä tarkistaa jos oikein tuntuu sille mut milläs tästä lähet? ei millää,ku siellä saattaa joutua useanki tunnin odottelee.. sattuu masuun juu mut ei kyllä ole sellaine fiilis et joku huonosti olis.. en sit tiiä..
josko sitä lähtis tekeekin jotai sit... :wave:
peikko ja sintti tasan 10+0 tänää (11rv siis jo läks,aika mene nopeeta...)