ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mandy81 Mä en oo kauheesti perillä noista jyväskyläläisten kokoontumista, kun en oo enää sillä forumilla pöyrinyt :/ Mutta tokihan sitä ois kiva treffata muitakin odottajia. En vaan tiedä kehtaanko tunkea itteäni sinne, kun tuntuu että siellä moni tuntee jo ennestään toisensa.
Yks porukka on tavannut käsittääksen vaan kerran. Siinä porukassa oli aika paljon samoilla viikoilla olevia kuin me tai ei edes niin pitkällä olevia.

Permis Lisään sulle poikalupaus. =) Ja Mansikkateelle tyttöepäily. :heart:

Eilen tuli kunnolla monotusta oikealle puolelle puolen yön aikaan. Vahvempia potkuja kuin aiemmin tähän mennessä. Tais antaa pikku jätkä samalla mitalla takaisin, mitä kovakourainen ultralääkäri aiemmin. =)

Mandy ja nappula 20+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :flower:
Me käytiin eilen ostaa vaunut =) aivan ihanat ja oli pakko jo tilata, kun toimitusaika oli 2kk.
Täällä mies on käyny shoppailee yli 200e vauvanvaatteita :whistle: hieman oli ilonen kun sukupuoli selvis ja kaikki oli hyvin :heart:
Nyt mietitään josko vielä varattais aika 4d ultraan, kun kokemuksena on niin mahtava ja mies sinne haluaisi vielä.
On vaan kaikki niin ihanaa pitkästä aikaa ja onnen tunne niin suurta, koko ajan hymyilyttää =) Nyt lapsille ruuan tekoon.

heitu ja Onni 20+3 :heart:
 
heippa.. neuvolassa käytiin tänään aamulla sydänäänet kuulu 148 olivat, ja hyvin vilkas kaveri oli... noin 2,5kg oli paino noussu mulla.. ja 16cm masu vai miten se nyt pitäisi sanoa.. hemppa oli hyvä 127 ja kaikki muutkin arvot oli OK.. :D kysyin siellä neuvolassa sitten että eikös mulla sitä rakenneultraa ole ollenkaa niin ei kuulemma meijän kunta tänä vuonna vielä sitä tarjoa... :kieh: nyt on kyllä hirvee himo päästä sitten sinne 4d ultraa mutta kun ei millään raaskisi mutta kun tekee mieli heh.. onko teille mitää suositeltavia paikkoja lahdesta?? hemossa ainakin kuulemma muutama niitä tekee.. nii ja missäköhän luokassa ne hinnat suunilleen pyörii??
ruokkista täällä jo kovasti odottelen, päätin tänää mennä johku ravintolaa kerranki lounastamaan kun aina mukana yleensä eväät.. nami nami
 
Tulin heti aamusta niin hyvälle tuulelle kun luin muiden ultrakuulumisia :heart:

aurora81 mä oon kattonu monesti kaupassa noita samoja tutan potkareita ne on aivan ihanat =)

Mulla oli kans tänään aamulla rakenneultra vauvelilla oli kaikki hyvin, ei epämuodostumia ja sydämen rakenne oli kunnossa ja muutenkin sikiö vastasi raskausviikkoja. Haarovälistä ei löytynyt killuttimia eli tyttölupaus saatiin :D Kaks tyttöä meillä on jo ennestään mut ei se haittaa, vaikka akkavalta meillä vaan kasvaa :LOL:

Kummiksi on pyydetty yhtä meidän molempien hyvää ystävää ja muut kummit on vähän hakusalla, kun aikaisemmilla lapsilla on molemmilla 4 kummia niin alkaa kummit olla jo käytetty. Haluaako joku ilmoittautua vapaaehtoiseksi :LOL: :LOL:

Mä oon tämmönen innokas kirppari kiertelijä ja sieltä oon jo aika paljon löytäny hyväkuntoisia vauvanvaatteita ja ikeasta ostin niitä ihania kuviollisia harsoliinoja oli ihan pakko saada :D




Hudjuke ja Kajsa 19+5
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka on siellä käyneet jo.

Meillä on rakenneultra ens maanantaina ja tuntuu että siihen on vielä ikuisuus.

ajatar: ihana ultrakuva :heart:

tiltaltti: mulle sanottiin eilen neuvolassa että jos tulee kipeitä supistuksia tai veristä vuotoa niin silloin pitää ottaa välittömästi yhteyttä neuvolaan tai päivystykseen. En halua pelästyttää sua ku voihan se olla vaaratontakin mutta kannattaa tarkistuttaa tilanne kuitenkin. Ainakin minä tekisin niin.

painosta: painosta mulla on tullut nyt yhteensä 6kg ja terveydenhoitaja sanoi että sopivasti tullut ettei oo tullut yhtään liikaa.

parisuhteesta: meillä ei oo ollut mitään ongelmia. Päinvastoin me ollaan lähennetty miehen kanssa tosi paljon ja mies on tosi kultainen ja tekee kaikkensa että mulla on hyvä olla. Ehkä tämä johtuu siitä että ollaan niin kovasti toivottu tätä esikoista jo kymmenen vuotta ja käyty rankat hedelmöityshoidot läpi joten nautimme tästä raskaudesta kumpikin :heart:


(.) eilen oli neuvola ja mieskin pääsi ekaa kertaa mukaan ja oli ihana nähdä ku miehen kasvoille nousi hymy kun se kuuli ekaa kertaa masuasukin sydänäänet ja hymy pysyi huulilla koko illan. Oli ihana ku vakkari neuvolantäti oli lomalla ja sijainen oli tosi asiansa osaava. Eli kerrankin lähdin hyvillä mielin neuvolasta koska mua kuunneltiin ja mua ymmärrettiin ja sain paljon enemmän tietoa yhteensä mitä edellisillä kerroilla. Olis tosi kiva kun tuo sijainen jäis tuonne ja saisin käydä tuon tätin luona loppuajan.saahan sitä tietenkin haaveilla. Masuasukki potkii jo niin kovasti että tuleva isikin tuntee .

nasu ja rakas masuasukki 20 POKS
 
Mandy81Aijaa, ok. No ehkä sitä joskus vois sitten johonki miittinkiin osallistuakin. En vaan oo nyt käynyt ollenkaan tuolla Jkl:n foorumilla, kun tuntuu ettei jaksa kahteen paikkaan kirjotella näitä samoja juttuja :D


Meillä on kummit jo aikalailla selvillä, mutta me kysytään niiltä vasta sitten, kun vauva on jo syntynyt. Ei uskalleta ennakkoon.

Piritta88 Eli ilmeisesti sf- mitta oli sen 16cm?

Outiko 20+6
 
..kun pelkää Satakunnan Keskussairaalaa kuollakseen lapsuudentraumoista johtuen.. :ashamed: Kätilö oli aivan ihana, juteltiin tunti ja tapaamisesta jäi hyvä mieli! Toukokuussa menen sinne uudelleen, otan silloin miehenikin mukaan, ja tämä sama kätilö vie meidät sitten privaatti-kierrokselle synnärille!

Menin äsken syömään reilusti salaattia ja ison lautasellisen porkkana-kasvissosekeittoa, ja vaikka periaatteessa tiesin jo etukäteen mitä siitä seuraa, söin kiltisti kaikki.. Nyt on ihan järkyttävä ähky, en enää koskaan syö yhtäääään mitääääääääääään..!! :x Kehitin itse asiassa eilen sellaisen teorian, että kun tämä mun massu on vielä 18. viikon alussakin melko säälittävän kokoinen, niin toisen Lilliputin on pakko asustaa vatsalaukussa ja toisen virtsarakossa. Se selittäisi sen, miksi vatsa ei ole kasvanut ulospäin, en pysty syömään kerralla paljoa ja kokoajan on pissahätä. :saint:


 
Ihanasti tullut taas hyviä ultrakuulumisia!! Teillä on ollut paljon aiemmin rakenneultra, meillä vasta 21+risat. Ärsyttää tämä odottaminen tältäkin saralta. :)

Nipsu onneksi sulla oli kaikki hyvin kuitenkin tuon pistoksen jälkeen. Painettahan sinne kohtuun tulee, kun sitä nestettä sieltä otetaan, mutta päivässä kahdessa pitäisi olla kunnossa. Mulla oli vatsa kipeänä vielä seuraavanaki päivänä. Nyt kohta 2,5vkoa pistoksesta, eikä vieläkään mitään tietoa. Mun tuurilla ovat vain unohtaneet ilmoittaa.

Mietin, että pitäiskö tässä itsekin varata aika sinne äippäpolille vain siksi, että katsoisivat kaiken olevan kunnossa. Kun tuli höykkyytettyä sikiöä lomalla, jos sillä on siellä joku hätänä. Voiko sikiöltä mennä esim.joku raaja poikki vatsassa? Luulisi, että se aiheuttaisi jo jonkinlaista kipua myös äidille. ( Alan ilmiselvästi stressata kaikesta mahdollisesta).

Meilläpäin on neuvolassa mukavia kätilöitä, mutta vaikuttaa siltä, etteivät neuvolassa tiedä mistään mitään. Ja äippäpolille kun menee tarkistukseen tms., niin pitäis sanoa, että vatsa on kuin pallo tai on kipuja tms. Eivät ota sinne, jos sanon että musta tuntuu..... :ashamed:

Ja nyt kaikille parisuhteessa kärsiville. Jos mies ei halua osallistua näihin raskausasioihin, tai käydä kanssasi missään (kuten meillä on) niin aika hyvin on auttanut, kun olen itse vain mennyt, ja tehnyt niitä asioita mitä normaalisti miehet tekevät tyttöystävien/vaimojen kanssa. Elokuvissa, syömässä, uimassa, kylpylässä.. Tylsäähän se yksin on, jos seuraa ei ole, mutta jos jonkun ystävän saa mukaan. Ja en ole sanonut minne menen, enkä ole vastannut puheluihin. Meillä alkaa nyt uusi aikakausi. Jos mies taas viikonloppuna lähtee juomaan "lupauksista" huolimatta, lähden reissuun ystävien työ lauantaina suoraan töistä. Ja tulen sunnuntaina illalla takaisin. Enkä vastaa puhelimeen. Siinähän miettii tekemisiään, ja saa vaikka kuvitella mulle ja vauvalle sattuneen jotakin. Ärsyttävää, kun sitä yrittää olla passissa, että jos sattuu, että mies on kotona, niin haluaisi sitten olla sen kanssa. Ja pettyy, jos mies ei ole. Taidanpa aloittaa uuden keskustelun tänne miesongelmista, ja kuinka niistä voisi selvitä! :)

Vaavitar + tintta
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille :heart: Kaikilla taisi olla masussa asiat ok =)

Meillä vielä viikko, ensviikon ti ois rakenneultra ja ma neuvola. Odottavan aika tuntuu niiiiin pitkältä =) Ultrassa selviää toivottavasti kumpi tulee, poikaa ainakin luulen odottavani.. Äiti tosin veikkas mahan perusteella tyttöä.. Noh, sitten selviää kumpi oli oikeassa.

Jotkut pohtivat kuinka selvitä 12h syömättä/juomatta. Mulla ainakin sujunut ihan ilman ongelmia, ja jos suu tuntuu kuivalta oon purskutellu vettä suussa (en nielassu) niin se helpotti. Mulla tosin ollut aina aamuisin ne sokerirasitukset niin suurin osa siitä 12h menee ihan kivasti nukkuessa =) Suosittelen siis unta selviytymiseen :LOL:

Pitäisi siihen seuraavaan neuvolaan taas olla syömättä/juomatta tuo 12h kun otetaan paastoarvo. Sen takia seurataan kun silloin n.kk sitten oli sokerirasituksessa paastoarvo koholla 5.4 kun saisi olla korkeintaan 5.3.
Näin vaan muutama yö sitten unta etten ollut muistanut paastota, ja sitten piti selitellä terkalle =( Tai en ollut siinä unessa varma olinko syönyt.. Unet on outoja..
Ja jossain välissä otetaan sitten sokerit kun oon syönyt n. tuntia ennen neuvolaa..

Ja vielä oisi ainakin yksi sokerirasitus sitten edessä joskus viikolla 26 se oli vai 28 ei muista..

Kun käytte neuvolassa vaa'alla pidättekö samantapaisia vaatteita joka punnitus kerralla? Itse ekalla kerralla olin aika kevyissä vaatteissa ja toisella kerralla oli päällä paksu villatakki niin otin painon se päällä ja ilman niin eroa tuli 1kg :eek:
Itse nyt ainakin pyrin samankaltaiseen vaatetukseen kerran eroa voi tulla noinkin paljon. Ei oo reilua jos jonkin vaatteen takia napistaan liiasta painon noususta. Ja mielestäni todenmukaisempaa painon seurantaa jos on samantapaiset vaatteet aina punnituksessa.

Ei kait muuta tällä kertaa..

Minerva

 
Ihania ultrakuulumisia monella! Onnea niistä :heart: Oma olisi ensi viikon perjantaina. Ei kovin pitkä aika enää. Siinä välissä ehdtään lomailla Budapestissä, joten luulisi ajan menevän nopeasti.

oon ollu saikulla sunnuntaista lähtien. Kuumetta ja kamala flunssa. Ei kiva sitten yhtään. Huomenna ajattelin mennä töihin. Kuumetta ei enää oo, mut flunssa muuten kyllä. Katon miltä tuntuu ja jos ei tunnu hyvältä niin jatkan lepäilyä.
Ei tainnu Leppis tykätä lauantain baarikäynnistä, kun seukki päivänä yli 38 kuumetta:) Ei sen puolin, en mä itekään siellä viihtyny, mut lähdin kun oli kaverin tuparit ja lupauduin kuskiksi.

Unikuu: Mikä ahdistaa?

tsemppiä kaikille mulkvisti ukoista kärsiville. Kovaa kovaa vasten ja jos ei auta niin ulkoruokintaan!

Möhkis ja Leppis 18+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Onneksi mulla loppui se vuoto, eli sitä oli eilen päivällä ja iltaan mennessä loppui. Soitin eilen äitiyspoliklinikalle kätilölle ja hän sano että voi tulla käymään mut melko varmasti on ihan normaalia. Sano et jos tänään vielä vuotaa niin sit kannattaa tulla. En nyt sitten mennyt kun tuo sairaala ei aivan naapurissa ole. Toivottavasti ei enää tulis vuotoa.
Parin viikon päästä on ultra, sekin aika siirty jostain syystä viikolla.

Kurja kun niin monella on parisuhdeongelmia. Ei itelläkään aina niin mahtavasti mee. Meillä on lähinnä erimielisyyksiä miehen kaljan juonnista, mielestäni sitä pitää kitata turhan usein kun vähintään kerta viikossa, usein kahdesti. Ottaa väliin niin päähän ja ei auta kuinka kauniisti tai rumasti asiasta sanoo. Lapsen takia eniten harmittaa ja pian lasten.

tiltaltti 18+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piritta88:
heippa.. neuvolassa käytiin tänään aamulla sydänäänet kuulu 148 olivat, ja hyvin vilkas kaveri oli... noin 2,5kg oli paino noussu mulla.. ja 16cm masu vai miten se nyt pitäisi sanoa.. hemppa oli hyvä 127 ja kaikki muutkin arvot oli OK.. :D kysyin siellä neuvolassa sitten että eikös mulla sitä rakenneultraa ole ollenkaa niin ei kuulemma meijän kunta tänä vuonna vielä sitä tarjoa... :kieh: nyt on kyllä hirvee himo päästä sitten sinne 4d ultraa mutta kun ei millään raaskisi mutta kun tekee mieli heh.. onko teille mitää suositeltavia paikkoja lahdesta?? hemossa ainakin kuulemma muutama niitä tekee.. nii ja missäköhän luokassa ne hinnat suunilleen pyörii??
ruokkista täällä jo kovasti odottelen, päätin tänää mennä johku ravintolaa kerranki lounastamaan kun aina mukana yleensä eväät.. nami nami

Olen menossa 6.4. 4D-ultraan Lahdessa juuri sinne Hemoon, tai Terveystalohan se taitaa olla nykyään. Ihan tarkkaa hinta-arviota eivät pystyneet antamaan, mutta maksettavaksi jää ehkä noin 170?. Kallishan se on, mutta päädyin silti mieluummin 4D:hen kuin tavalliseen rakenneultraan, joka olisi vain muutaman kympin edullisempi.

PeeJii ja Tiuhti 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja minerva81:
Kun käytte neuvolassa vaa'alla pidättekö samantapaisia vaatteita joka punnitus kerralla?




Itse olen ottanut enimmät vaatteet aina pois, että ei ole sitä "huijaus" painoa päällä :D Että normaalisti ihan housut ja joku t-paita. Kengistäkin tulee uskomattoman paljon painoa..
 
Mulle iski aivon tolkuton hammassärky kesken työpäivän. Tulee oikeen kyyneleet silmistä, kun sattuu. Vielä pitäisi kaksi tuntia kestää. Sain äsken työkaverilta BUranan, kun kellään ei ollut mitään paracetamolia. Pakko oli ottaa, koska muuten ois varmaan lähtenyt taju! Mutta tuskin tuo yksi Burana mitään haittaa. Kotona on onneksi Panadolia.

Punnituksessa mulla on vähän mitä milloinkin päällä, en oo iteasiassa ees aatellut koko asiaa. meidän neuvolassa puntari on siinä aulassa, joten ei paljoo kehtaa riisuakaan :D Ja meillä punnitaan itse itsemme.

Mut joo...yritän kärvistellä vielä pari tuntia.

Outiko 20+6
 
Kyllä on mukavia ultrakuulumisia kaikilla :)

Punnituksesta. Usein olen samanlaisissa vaatteissa, otan takit ja muut pois, mutta farkut ja paidat pidän päällä.

Seksikkyydestä. En koe olevani seksikäs, enemmänkin sotanorsu.. En tajua miten olen päässyt näin pahasti repsahtamaan :D (tosin jo ennen raskauttakin oli vähän, seurustelu lihottaa :D)

Tänään tuli soitto työpaikalta, että yhden työntekijän lapsella oli parvorokko... että aika kiva, itselläni ei ollut aluksi hajua siitä. Mutta ilmeisesti vaarallinen raskaana oleville ja erityisesti sikiölle, keskenmenon vaara, juuri näillä viikoilla joilla olen, puolessa välissä raskautta. En mene loppukuusta töihin, ja työpaikka kustantaa nyt labrat ja muut ja maksaa palkkaa noilta ajoilta.. Olen kuitenkin aika huolissani, kun en tiedä mistään mitään. Ja inhoan verikokeita tosissaan niin paljon, että aloin tärisemään jo kun soitin ja varasin aikaa näytteenottoon.. Toivottavasti kaikki on hyvin, eikä minulla ole sitä, tai sitten olisin jo sairastanut sen... Pelottaa hiukan..
 
onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!! :heart: :heart:

Zinnie, täälläkin on vaara, että on saatu parvorokko tartunta. Tosin, koska olen ollut tekemisissä "vain" ihmisten kanssa jotka ovat olleet tekemisissä parvoa sairastaneen kanssa ni en saanut vielä lähetettä labraan. Vasta sitten kun näillä omilla tutuillakin on parvo ilmennyt. Nyt sitten en tapaa tuttujani vähään aikaan.... Ei ole kyllä kovin kiva tilanne elää tässä pelossa! Neuvolasta sain aika hyvää tietoa asiasta, joten sunkin kannattaa kyselllä sieltä, josko se helpottaisi oloa.

(.) Tänään oli rakenneultra. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Painoarvioksi saatiin 270g. Kaveri oli todella kova liikkumaan ja potkuttelemaan. Istukka on kohdun takaseinällä. Ainut huono asia joka tuli esiin oli että mulla on kohdun etuseinällä pieni myooma (aiemmin ei ole ollut), mutta on täysin vaaraton. Jälkitarkastuksessa sitten pitää vain mainita asiasta, jotta katsovat löytyykö vielä. Sukupuoli ei selvinnyt. Kätilö kyllä yritti kovin saada sen selville mutta kaveri oli jalat koko ajan ristissä. Salaisuus siis pysyy loppuun asti. ;)
Liikkeitä on iltaisella alkanut tuntumaan tässä viime päivien aikana. Lähinnä se on sellaista mylläämistä ja tuntuu vain tuolla oikealla kyljessä...taitaa heitää kuperkeikkaa. :heart:
 
Mulla toi sokerirasitus tehtiin BMI:n takia. Pääsen sinne vielä n. vkolla 27 käypä hoito suositusten takia. Jännään nyt että miten siinä mahto käydä. En ehtiny sinne soittakaan ku olin töissä.

Mulla mieliala vaihtelee tosi paljo. Toisena hetkenä oon tosi optimistinen tulevasta ajasta yksin vauvan kanssa ja minuutin päästä itken ku en pysty oleen yksin.
 
Ihania ultrakuulumisia! :)

En ole ehtinyt täällä käymään ja lukemista oli paljon. Kommenttejakin olis ollut, mutta nyt ne tuntuu jo vähän myöhäisiltä joihinkin juttuihin. :D

Mä olin tänään myös rakenneultrassa ja kaikki oli niin kuin pitää. Vilkas kaveri joka ei paikallaan pysynyt. Sukupuolta ei uskaltanut satavarmaksi sanoa, kun vilautteli vaan. Vahvasti kätilö epäili hänen kuitenkin olevan tyttö. Kielsi kyllä ostamasta vielä vaaleanpunaista tapettia. :D pohdin, että käydäänkö 4D ultrassa vai ihan tavallisessa jossain kohtaa. Mä tiedän, että haluan käydä mielenrauhani vuoksi vielä ainakin kerran ultrassa. Tänäänkin aamula oli alavatsa jännityksestä ihan tulessa ja polte loppui kuin seinään, kun näki pienen melskaajan siellä vatsassa.

Tiltaltti, mulle kätilö sanoi, että jos yhtään tiputtaa/vuotaa verta, niin aina tarkistukseen äitiyspolille.

Missä Helsingissä/pääkaupunkiseudulla voi käydä 4D ultrassa? Tai onko jollain erityisen hyviä kokemuksia jostain Joku puhui siitä Femedasta, oliko minkä hintainen?

Luminella ja matkustaja 19+3

 
Burana aiheuttaa ainakin huuli- ja kitalakihalkioita! Mutta varmaan vaan jos syö buranaa alkuraskaudesta...luulisin. Silloinhan ne kitalaki ja huulet kehittyy...

Äidiltäni (hoitoalan ammattilainen) kuulin tuosta burana-asiasta.

Illusia + Emppu 18+4
 

Yhteistyössä