ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

iitu mä olen ihan kauhea hermoilija, viimeksikin pidin ultrassa silmät kiinni ennen kuin kätilö sanoi että syke näkyy ja voin turvallisesti katsoa :whistle:
Miesten menoista puhuitte, meillä mies saa kyllä käydä ulkona kavereiden kanssa vaikka itse en lähtisikään. Ei kyllä kertaakaan vielä ole yksin lähtenyt, kun raskaana olen ollut. välillä yritän patistaakin, kun pitäisihän sitä kummallakin myös omia menoja olla, mutta ei vaan halua mennä ;)
Pääsiäiseksi varattiin risteily tukholmaan, otetaan vaan pienin poika mukaan ja veljeni lähtee perheensä kanssa myös. Hauska sattuma meillä saman ikäiset edelliset lapset ja nyt taas viikko eroa lasketuissa =)
Pinnasänkyä katottiin ja varmaankin ostetaan tuo brion, vaikutti hyvältä ja tosi tukeva ja hintakin edullinen. Meillä vaunut maksoi melkeen 1000e ja kaukalo 249e, onneksi saatiin hyvä alennus ja tingittyä useempi satanen hinnasta. Aika kovan hintasia olivat :/
 
Kiitti vaan sille kuka laittoi tuon vaunu-linkin noihin inglesinoihin, meinaa taas itku tulla :LOL:

Tää on ihan järkyttävää, minä, kuka normaalisti itken ehkä kerran vuoteen kunnolla, olen ihan tippa linssissä koko ajan, itkisin varmaan esson avajaisissakin, kamalaa!!! Mahtaa tulla tunteellinen pikkukaveri tuolta... esikoisen kanssa ei ollut mitään suurempia tunteita, vaikka elämä myrskysikin ympärillä.

Arvatkaahan onko niitä liikkeitä alkanut tuntua ihan selvästi joka päivä sitten sen neuvolareissun? Tämä on niin tyypillistä, juuri kun luulet että revit hiukset päästäsi, niin saat asiaasi vastauksen, tämä sentään on yhtäläistä esikoisen odotuksen kanssa =) Noh, kiva kuitenkin, että pikkuinen on alkanut vahvistua ja on kasvanutkin ilmeisesti oikein hienosti kun alkaa liikkeet tuntua läpi.

Maanantaina RAKENNEULTRA! Jännittää jo aika lailla... kumpikohan sieltä tulee? Ja ennen kaikkea, onkohan kaikki hyvin? Tietysti tuo reipas liikkuminenhan jo kertoo aika paljon, mutten silti voi olla miettimättä sitä, mitä viimeksi kävi... ei sillä, päättyihän sekin tarina lopulta hyvin, mutta kyllä siinä oli kova huoli. Nipsukos se odotteli punktion tuloksia vielä? Sanoivatko yhtään mitä he yrittävät seuloa, tai mitä "epäilevät"?

Meillä nyt on nuo vauvatavarat jo aikalailla hankittu, tai siis ainakin mm. hoitopöytä löytyy meiltä. Sellainen valkoinen siisti lipastoilla, ja on itseasiassa ollut miun miehellä käytössä :LOL: Mutta siis siitäkin huolimatta oikein hieno ja kiva, ja päällä meillä on pupujussikat-sarjan pehmuste sekä tuollainen kertakäyttöinen alusta, joita voi sitten vaihdella, voin laittaa kuvia vaikka jossain vaiheessa =) Pinnasängyssä meillä on tällaiset
http://www.pupujussikat.fi/?page=-1&category=1&product=52 lakanat ja tykkään tuollaisesta tyylistä ihan hirmuisesti! :heart:

http://lastenhuone.fi/catalog/main.php Tuo sivusto ajaa meidät ihan taatusti vielä jonain päivänä perikatoon, olen ihan varma :LOL:

Tänään meinattiin käydä katselemassa taas vaunuja, mutta ostamispäätöksiä ei tapahdu ennen rakenneultraa =) Hui! Pikkuinen laittoi teille terveiset tuosta navan vierestä!

Nyt aamusaunaan miehen kanssa, kun esikoinen meni ekoille päikkäreille! :wave:

kielletty & pikkuinen 19+3 & suloisin nuhanenäinen Leevi 9kk :heart:

Tässä vielä harsopäinen Leevi tuttia syömässä, taisi olla kivaa?
 
Sen kerran kun meillä mies haluaa lähteä kavereiden kanssa ulos, niin en estele. Mäkin käyn syömässä ja elokuvissa itsekseni kavereideni kanssa. Musta ihan kaikkea ei tarvi tehdä yhdessä. Niin ja lähden huhtikuussa jopa viikon lomamatkalle ilman miestä matkaseuranani sisko ja sen muksu. Ja mies lähtee toukokuussa kalareissulle viikoksi ihan vain kaveriporukalla. Musta on superkiva reissata ja tehdä asioita yhdessä mun miehen kanssa, mutta lähes yhtä paljon tykkään silloin tällöin tehdä myös asioita erikseen. :)

Kielletty, eikö ole aivan liikuttavan ihanat vaunut? :heart:

Luminella ja matkustaja 19+4
 
laitetaan tännekki ultrakuulumiset vaikka hetkeen en oo mitään kirjotellukkaan :)

koko vastas päivälleen viikkoja ja kaikki oli just niinku pitääki. siellä se kölli ja potki ja teki nielemisharjotuksia ja sitte me nähtiin ku se laitto sormet suuhun :heart: ihana! ja hiero molemmilla käsillä silmiään! voi että se on ihana!

ja sillä oli kepekset ja pippeli! meille tulee poika!! tajutonta! pienen pieni poika!

pitääpä alkaa suunnitelta vauvanhuonetta. aloitanki tuosta linkistä jonka kielletty laitto :)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Unikuu, ekoja vaunuja ollaan joo hankkimassa, mutta rumia en halua. Käytännölliset tietysti haluan ja meidän maastoon sopivat -ei cityvaunut/rattaat. Noi Inglesia Classicit voisin kuvitella jonnekin Ranskan rivieralle, mutta ehkä ne ei oikein tänne Suomen loskakeliin ole tarkoituksenmukaisimmat. Silti ne on ehdottomasti kauneimmat, jotka olen nähnyt. :) joka tapauksessa, niin käytännöllinen en ole, että valitsistin kaiken käytännöllisyyttä ajatellen. Mun muksun vaunut tulee mitä todennäköisimmin olemaan valkoiset. Ja vaikka miten mietin, että kiroan itseni vielä parin vuoden päästä tekemäni väri valinnan vuoksi, niin en usko pyörtäväni päätöstäni. Ja mies oli samaa mieltä, että jos haluan valkoiset vaunut/rattaat vauvalle, niin so be it. :D

Luminella ja matkustaja 19+4
valkoinen on kyl vihoviimeinen väri. puhtaana sitä et saa pysymään mitenkään. ja miten noi on irroitettavissa noi kankaat? mä vaan mietin et et ihan sit kiroo käytössä reilun puolen vuoden päästä.. kauniithan ne on,sitä en kiellä.
noh. eipä ne aktiivisessa käytössä vaunuina olekaan kuin sen 6kk (ainakin valmistajan sivuilla oli maininta) joten kannattaa miettiä kans se puoli. minkä näköinen on se istuinosa rattaisiin?
ja miten ne menee autoon/kasaan? missä ne säilytetään jne..
 
Unikuu, en ole näillä näkymin hankkimassa noita Inglesia Classic vaunuja, vaan Emmaljungan Duo Mondialin white croc -väriset yhdistelmävaunut. Ovat keinonahan tyyppistä ja pyyhittävissä ihan kostealla rätillä. Kankaisena en valkoisia ottaisi.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&valikoimaid=1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Unikuu, en ole näillä näkymin hankkimassa noita Inglesia Classic vaunuja, vaan Emmaljungan Duo Mondialin white croc -väriset yhdistelmävaunut. Ovat keinonahan tyyppistä ja pyyhittävissä ihan kostealla rätillä. Kankaisena en valkoisia ottaisi.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&valikoimaid=1
no mä olin jo et herrajumalanainen.. :p en siis pahalla millään tarkoittanut sanojani.. olin vaan vähän et mitääh?
 
Iitu mulle tulee useinkin mieleen että onkohan vauvalla kaikki hyvin. Se rakenneultra jännittää ihan hirveesti ja siihen on vielä vajaa kaksi viikkoa aikaa. Ennen ultraa näin viimeksi monena yönä painajaisia. Mutta yritän tosissani ajatella että itse kun en voi vaikuttaa niin nautin niin kauan kuin annetaan! Tsemppiä ultraan!

Ihana linkki kielletty ja samoin tuo kuva Leevistä! Kiva muutenkin kun laitatte noita linkkejä. Mä kun olen itse laiska surffaamaan. Shoppailen kyllä mielelläni! =) Huomenna taas koko päiväksi shoppailemaan. Kivaa! Varsinkin mun miehen mielestä!

Me varattiin huhutikuulle jo pari kuukautta sitten risteily Tukholmaan. Just sen vuoksi että sinne on piristävää päästä ostoksille. Vauvalle ei olla ostettu vielä mitään eikä varmaan hirveesti ostetakaan ennen ultraa. Ei ainakaan isompia ostoksia. Mun täytyy tehdä tilaa ensin tänne kämppään jos halutaan tänne kolmaskin ihminen saada mahtumaan.

Nibbler onnea pienen pojan hyvistä kuulumisista!

Sen verran piti vielä sanoa että mun mies ei juuri koskaan käy missään. Välillä työkavereiden kanssa jossain esim. lätkämatsissa mutta se on aina kuskina kun ei juo ollenkaan. Olen siitä todella onnellinen. Ei tule juuri itskään otettua. Yhdessä mennään yleensä jos johonkin mennään. Mun mies on vielä äärettömän kärsivällinen mun oikkujen ja mielialanvaihtelujen kanssa. Olen kyllä todella onnekas!
Tsemppiä siis edelleen kaikille joilla on parisuhteessa hankalaa! :hug: Toivottavasti kaikki järjestyy!

Päksäkkä 19+1
 
Vaikka olen luomun ja kotimaisen kannattaja, sallin itseni kuitenkin ihan hyvällä omalla tunnolla ostaa "normaaleja" vaatteita. Ystävälläni on vaateliike, jossa on hyvät Espritin ja EDC:n valikoimat. EDC:stä on tullut ehdoton suosikkini!! Tuonne liikkeeseen ei kuitenkaan voida tilata Espritin maternity-collectionin vaatteita, joten uskaltauduin sinne online-shoppiin.. http://www.esprit-online.com/ -> maternity =)

Mahdun vielä vanhoihin vaatteisiini, mutta pikkasen on viimeisen kahden viikon aikana (vihdoin) alkanut vyötäröt kiristämään etenkin ruokailun jälkeen housuissa ja hameissa. :p Ja koska massussa on Lilliputteja kaksin kappalein, oletan, että massuni kasvaa sitten tyyliin yllättäen yhdessä yössä valtavaksi, ja sitten olisi ihan hyvä olla kaapissa valmiiksi joitakin ihania äitiysvaatteita.. :saint:

Tilasin siis Espritin maternity-collectionin ohjeen mukaan omaa vanhaa kokoani (34-36 tai XS), vaikka kyllä pelkäsin, että ne on sitten samantien liian pieniä.. Tilauksen tulo kesti 6 arkipäivää ja sain paketin siis eilen. Paidat ja tunika-mekko ja puolihame olivat kaikki juuri sopivasti mulle reilun kokoisia tällä hetkellä, farkut tosi isot. Joten enköhän mahdu ainakin suurimpaan osaan vielä parin kuukauden päästäkin! :D Kaikkien materiaalit olivat ihanan tuntuisia ja laadukkaita, kuten Espritillä mun kokemuksien mukaan yleensäkkin. Belly beltinkin tilasin sieltä, aivan liian iso vielä, mutta taatusti tulee tarpeeseen myöhemmin! Tulen varmasti tilaamaan tuolta vielä toisenkin setin vaatteita, sitten kun kesämallistot ovat tyrkyllä! Ja ehkä Lilliputeillekkin jotain sieltä vauvojen puolelta..!! :heart: :heart:

Iloista kevättä ja ihanaa odotusta kaikille!! B)

 
Unikuu, en mäkään ihan niin epäkäytännöllinen ole. :D oon päättänyt ostaa noi Emmaljungat, mutta en ole vielä tilannut niitä liikkeeseen. Ihastuin noihin Inglesinan vaunuihin, kun surffailin netissä ja jos asuisin Välimerellä, niin varmasti aivan tosissani harkitsisin niiden hankkimista. B) pitäisköhän muuttaa turkoosin veden ääreen, että sais noi vaunut... :LOL:
 
Minunkin on pakko avautua rakenneultrastani. Kaikki osat olivat hienosti kehittyneet. Pikkuinen siellä kovasti nukkui, mutta loppujen lopuksi heräili. Meidän tyttöolon saa muuttaa poika tulossa, koska hienosti nuo sukupuolielimet näkyi ja kuvakin saatiin=) Joten meille tulee toinen ihana poika. Tämä helpottaa hankintoja paljon, koska nyt ei tarvitse hankkia ainakaan vaattteita!

Onnea kaikille iloisia uutisia saaneille!
 
Jeremias äiti onnea sinnekin pojasta! Kiva että kaikki oli hyvin.

Lilliputit mä oon kans jo tilannut yhden setin vaatteita Espriltiltä. Käytössäkin jo on! Ajattelin kanssa että kesällä vois tehdä toisen tilauksen. Mä tein tilauksen kaverin kanssa joten saatiin vielä postikulutkin puolitettua vaikka eihän se kauhean kallis ole. Vaatteiden shoppaaminen netistä on kivaa un ei tarvitse sovittaa!
 
Täällä vaan jännitys tiivistyy kun huomenna nyt sitten olisi se rakenneultra !!!
Meillä ei mies tänään mennyt töihin ollenkaankun oli koulussa opintopiiri päivä, minne ei sitten myösään mennyt.
Päätti vaan jäädä kotiin ja tehdä koulutehtävää kotona.
Noihin opintopiireihin kun ei edes oo pakko osallistua ja eilen tuli opettajaltakin sähköpostia että on sairaslomalla, eli ei siellä olisi edes ollut opettaja paikalla.

No, ajattelin sitten aamulla että kiva kerrankin olla koko päivä yhdessä kun mieskään ei töihin joudu menemään.
Nyt se sitten lähti pelaamaan..
Samperi että taas alkoi ärsyttään....
Ja vielä saatiin tuossa juuri ennen lähtöä kauhea riita aikaiseksi kun tämä sitten huomasi että keittiön lavuaari vuotaa, ja päätti sitten purkaa siitä johtuvan ärsytyksen huutamalla mulle..
Mähän sitten vaan huusin takaisin että ei kai se nyt mun vika oo että se vuotaa..

Mutta joo, toisaalta hyvä että lähti sinne pelaamaan niin ei tarvii koko loppu päivää katsella sitä joka asiasta kiukkuamista.
Välillä tuntuu siltä kun asuisin jonkun uhmaiässä olevan lapsen kanssa joka huutaa ja heitteee tavaroita kun ei asiat mene just niinkuin haluaisi.
 
vai niin.... oli vajaassa vuorokaudessa verenpaine laskenu (toivottavasti) hyväx.... tosin epäilen sen mittauksia..... ei oo käteen ikinä sattunu noin saakelisti ku on verenpainetta mitattu... meinasin tirvasta sitä lekuria....

Mutta toivotaan et on hyvä nyt tuo paine.... että pystyis töissäkin olemaan =)
 
Kielletty suloinen tuo Leevin kuva :) ja Leevi on muuten kiva nimi :p

Meillä on jo melkein kaikki hankittu, siis tavarat. Tosin sain aika paljon ostettua tutuilta ja lainaksi sukulaisilta niitä. Ostin 170 eurolla : matkarattaat, matkasängyn, turvakaukalon, pinnasängyn, hoitopöydän ja pehmusteen, sen hyppysysteemin, joka roikkuu katosta, ja leluja kassillisen. Sain aika paljon tuolla rahalla ja oli vielä kamat hyvässä kunnossa, kun nämä tutut halusivat niistä vain eroon, jotta saisivat tilaa. Serkultani taas saan rattaat lainaksi. Ne ovat kyllä kahdeksan vuotta vanhat, mutta ostettu silloin serkun lapselle ihan uutena ja eipä juuri kärsineen näköiset, kun vain yhdellä lapsella ollut. Suhteita kannattaa hyödyntää, varsinkin nyt kun ollaan toistaiseksi opiskelijoita. (mies valmistuu vuoden päästä).

Olen myös vauvanvaatteita saanut runsaasti, äiti on välillä ostanut ja ystäväni. Sain jopa omana syntymäpäivänäni lahjaksi vaatteita vauvalle :D näin kai se alkaa menemään. Plus sitten oma mummini, eli lapsen isomummi on innostunut, ja kutonut tai virkannut (en ole käsityön ihme :D) jo lapaset, parit sukat ja töppöiset. Miehen äitikin on aloittanut tekemään jotain, sekä hänen äitinsä tekee kasteliinan tai jotain (kun ei saanut tehdä kastemekkoa, kun suvussa on jo 66 vuotta kulkenut sama). Lisäksi myös ystäväni pitää ilmeisesti kesällä minulle vauvakutsut, ja järjestää ne alusta loppun.. Joten näillä näkymin ei tarvitse itse paljon uhrata :D (kaikkea sitten rantautuukin Suomeen tuolta Jenkeistä:D)

Ostin kuitenkin tuossa miehelle ja tulevalle lapsellehttp://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=31/849, tuollaisen söpön superisä paidan ja isinkulta paidan lapselle ja pienenpipon :) isyyspakkaus :p Innostui mies kovasti :)

Täytyy vaan toivoa parasta siitä Parvorokon tuloksista :S
 
Tervehdys kaikille :wave:

Mulle on iskenyt kamala siivousinto päälle. Mies on kiusannut mua, että mulla on joku raskaana olevan pesänrakennusinto tullut :LOL: Vaihdoin tänään uudet verhot joka huoneeseen, ja siivosin kylppärin, imuroin ja pesin lattiat koko kämpästä ja puhtaat lakanatkin tuli vaihdettua sänkyihin. Ihme kun selvisin tuollaisesta urakasta ilman yhtäkään supistustakaan, eikä edes vatsa ole kipeä ollenkaan.

Onpa moni jo käynyt rakenneultrassa, ihana lukea kuulumisia. Itselläni on vielä lähes kaksi viikkoa odotettavana. iitu- et ole ainut jota jännittää onko kaikki kunnossa. Musta on niin hassua olla raskaana, kun ei ole juuri mitään vaivoja, ja vatsassa on vasta niin pieni kumpu, että vaikea uskoa, että joku siellä kasvaa. Pikkupotkut välillä vaan muistuttaa vauvan olemassa olosta =) Ultran jälkeen tulee varmaan taas paljon todellisempi olo tästä.

Hoitopöydästä oli juttua. Meillä on ollut kahdelle ekalle lapselle käytössä vain sellainen hoitoalusta kylppärissä pesukoneen päällä. Se on hyvin toiminut meillä, kun siinä on pesuallaskin vieressä. Kylppäri on meillä makkarin seinän takana, joten ei ole yölläkään pitkää matkaa vaipanvaihdolle. Meillä ainakin olisi varsinainen hoitopöytä jäänyt ihan turhaksi ostokseksi.

Luminella Nuo on ihanat nuo Emmaljungan vaunut. Meillä on lähes samantapaiset, mutta vähän vanhemmat, vuosimallia 2004. Meidän vaunut on väriltään vaalean beiget ja muutamaan kertaan oon kyllä keväisin ja syksyisin kironnut sitä värivalintaa. Tieltä roiskuu rapaa helposti, ja siinä vaiheessa kun siirtyy ratasosan käyttöön ja on kurakelit, niin lapset onnistuu likaisilla vaatteillaan sotkemaan ne rattaat aika "ihanaan" kuntoon. Mutta onneksi nuo on kuitenkin pesukoneen kestäviä osia, joten silloin tällöin täytyy vaivautua irrottamaan niitä kankaita koneeseen :)

unikuu Et ole ainut, joka potee kamalaa matkakuumetta. Mäkin surffailen jatkuvasti matkatoimistojen sivuilla ja haaveilen matkoista joka paikkaan :LOL: Näiltä näkymin pääsen luultavasti mukaan miehen työmatkalle Saksaan huhtikuun alussa. Ihanaa päästä johonkin, niin aika kuluu mukavasti, kun on jotain mitä odottaa. Mulle iskee aina tämä matkakuume ennen raskauden puoliväliä, kun tulee paniikki, ettei loppuaikana pääse matkustelemaan, eikä siinä ihan heti vauvan ekoina kuukausina viitsi kovin kauas lähteä.

Mä taidan nyt lähteä vielä ulkoilemaan lasten kanssa, kun on näin ihana kevätilma =)

RangaTanga 18+3 :heart:
 
Tänään tuli toisen raskauskolmanneksen seerumi tulos :)
Tulos oli normaali :) Joten on erittäin pieni mahdollisuus että olisi downin syndrooma.. Huh kyllä jännitti odottaa tuota tulosta, vaikka olikin sellainen tunne että ei siellä mitään ole:)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Meidän vaunut on väriltään vaalean beiget ja muutamaan kertaan oon kyllä keväisin ja syksyisin kironnut sitä värivalintaa. Tieltä roiskuu rapaa helposti, ja siinä vaiheessa kun siirtyy ratasosan käyttöön ja on kurakelit, niin lapset onnistuu likaisilla vaatteillaan sotkemaan ne rattaat aika "ihanaan" kuntoon. Mutta onneksi nuo on kuitenkin pesukoneen kestäviä osia, joten silloin tällöin täytyy vaivautua irrottamaan niitä kankaita koneeseen :)
meillon kans vaaleenbeiget kankaat ja vaunuajan ne meni aikalailla sadesuojan sisällä, mut nyt rataskäytössä ihan kauheeseen kuntoon menee samantein kun puhtaat on takaisin asetellut.
niinpä olen tyytynyt vain pesemään ne kevät-ja syksyhuollon yhteydessä.
mies joskus valkkasi tän värin.on beigediggari(tai oli silloin)ja mä olisin ottanut vähän vähemmän sotkuherkkää kangasta väriltään..mut noh.nytkin oikeestaan on sadesuoja kokoajan kuitenkin rattaiden päällä ettei kastu jos sataa lunta/vettä tai loska lennä ohi ajavista autoista.

olenkin miettinyt voiskohan nuita kankaita ostaa uusina?

 
Morjensta!

Kiva kuulla ultrakuulumisia, edelleen odottelen omaani innolla, joka on kyllä vasta reilun kahden viikon päästä...voivoi, miten maltan odottaa...

Ikävä kuulla että joidenkin miehet on niin jästipäitä..omanikin on kyllä, mutta onneksi sentään viihtyy kotona eikä halua varsinkaan enää rellestää ulkona kavereiden kanssa. Melkeen saa välillä jopa potkia kotoota pois jos haluaa olla hetken omissa oloissa :p

Rautatableteista kysyin jokunen aika sitten että onko neuvolassa/lääkärissä niitä monelle suositeltu koska mulle ei asiasta ainakaan vielä ole mitään mainittu?? Olen vaan kuullut että aika monelle niitä olisi suositeltu...

Vaunuista : ostettiin eilen Teutonia Prestige-merkkiset vaunut, nätin näköset mun mielestä, värinä tummanruskea! Malli oli viime vuoden, joten saatiin vähän edullisemmalla mutta onhan noissa silti hintaa... liitteenä linkki (jos osaan laittaa) vaunuista, mutta väri tosiaan on eri kun meillä. http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/teutonia/prestige2008/
 

Yhteistyössä