ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja elokuuvauva09:
Rautatableteista kysyin jokunen aika sitten että onko neuvolassa/lääkärissä niitä monelle suositeltu koska mulle ei asiasta ainakaan vielä ole mitään mainittu?? Olen vaan kuullut että aika monelle niitä olisi suositeltu...
Yleensä niitä suositellaan ottamaan sitten, jos hemoglobiini laskee liian alas. Neuvolassa mitataan hb yleensä muutamia kertoja raskauden aikana, jos tarvetta niin mittaillaan useamminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen90:
Tänään tuli toisen raskauskolmanneksen seerumi tulos :)
Tulos oli normaali :) Joten on erittäin pieni mahdollisuus että olisi downin syndrooma.. Huh kyllä jännitti odottaa tuota tulosta, vaikka olikin sellainen tunne että ei siellä mitään ole:)

Voi, onnea tyttönen90!!! Kävitkö sä lapsivesipunktiossa? Sori, olen aika uusi palstalla enkä muista (vaikka olen aikasemmin jo lukenut palstaa), että minkalainen tilanne sinulla on? Mähän "jäin kiinni" veriseulassa, sitä kautta ultraan ja lopulta punktioon. Tuloksia odottelen...niin kuin vaavitarkin! Joko muuten vaavitar olet tulokset saanut? Huoli on kova, ei pysty täysillä raskaudesta nauttimaan.


 
Nyt on rakenneultrassa käyty!:) Koko vastasi viikkoa pienempää, kuin aiemmin. Tätä olin odottanutkin, kun olin alunperin sen niin laskenut. Mutta kun pääperämitta on antanut isommat viikot. Nyt sitten mitattiin päästä (mikähän sen nimi nyt olikaan..), joka on kuulemma tarkempi, niin selvisi todennäköisesti se lopullinen viikkomäärä. Sain kuitenkin varalta vielä uuden ultra-ajan kuuden viikon päähän, jossa koko vielä varmistetaan. Tästä en kuitenkaan osaa olla yhtään huolissani, koska olin tosiaan alunperinkin laskenut sen olevan näin. Muutoin vaavilla oli kaikki loistavasti! Rakenteet ok, ja kehitys tasaista. Liikkui niin kovasti, ettei meinannut lääkärisetä saada pikkuista sydäntä tutkittua ollenkaan. :D Neuvolan puolella sitte vielä kuunneltiin sydänäänet, 150, kuten edelliselläkin kerralla. Kyllä nyt taas olo helpottui, kun kuuli, että kaikki on hyvin. Niin ja kuulin myös, että mulla istukka etuseinämässä, se kai on vaimentanut vähän liikkeitä, vaikka olenkin jo jotain tuntenut.

Anteeksi omanapaisesta viestistä, en oikein ehtinyt lukemaan vielä muiden kirjoituksia.
 
Onnea kaikille taas mukavista ultrakuulumisista :heart:

Rautatableteista Meillä ( Jkl:ssä) neuvolassa sanottiin mulle, että kaikkien odottavien äitien pitäisi syödä rautaa rv 20 lähtien. Tai siis ei mikään pakko ole, mutta suositellaan. Mulla on hemoglobiini ollut n. 128 eli oon aatellut alkaa syömään. En oo uskaltanut vielä ottaa kyllä ensimmäistäkään, kun pelkään että ummetus vaan pahenee :/

Vaunuista Me hankitaan joko Emmaljungan tai Oran yhdistelmät, täyttä varmuutta ei vielä oo.

Vieläkin ihan kauhee hammassärky, johon oon panadolia syönyt. Vielä en anna periksi ja mee hampilääkäriin. En oikein tykkää :(

Outiko 21+0
 
Taas paljon hyviä ultrakuulumisia, onnittelut! :flower: Hassua että ollaan jo puolenvälin tienoilla. Eiks me just kaikki vasta plussattu? :eek:


Luminella
Mä kävin tosiaan 4D:ssä siellä Femedassa ja tykkäsin tosi paljon. Mun miehen sisko ja veljen vaimo ovat molemmat käyneet siellä ja ehdottomasti "käskivät" munkin menemään. Brunohan on ainut joka siellä tekee noita ultria ja oli tosi mukava ja asiantunteva. Jakso selittää jokaisen asian minkä teki ja naureskeli vauvan tempuille. Ei ollut yhtään mitenkään hätäinen tms. kun olin täältä palstalta jotain sellasta lukenut. Saatiin mukaan kunnon nippu valokuvia ja dvd. En oo yhtään vertaillut hintoja, joten en tiedä onko paljon kalliimpi kuin muut. Meillä jäi maksettavaksi Kelan korvauksen jälkeen n.165?. Mä olen siis Lahdesta, joten meillä ei kunta tarjoa rakenneultraa ja oisin joka tapauksessa joutunut menemään rakenneultraan yksityiselle.

Työmotivaation puutetta on täällä ilmassa. Mites muilla? Nyt rakenneultran ja liikkeiden tuntemisten jälkeen oon ekaa kertaa pystynyt hengähtämään huolesta (ainakin hetkeksi) ja on pystynyt ajattelemaan jo kesää hyvillä mielin. Töissä en oikeen enää saa mitään aikaseksi ja laskeskelen päiviä kesäkuun alkuun. Ei jaksa enää yhtään käyttää energiaa ongelmakohtien kehittämiseen..Tänäänkin yks asiakas raivos myöhästyneestä toimituksesta puhelimessa ja mä vaan luuri korvalla kuulostelin vauvan potkuja.. :heart: :kieh:

Rautatableteista: Mä syön Obsidania joka toinen päivä ja maha on kestänyt tosi hyvin. Mulle suositeltiin, koska hb oli tippunut 110:een. Perjantaina mulla on neuvola ja näkee mikä on hempan tilanne silloin.

Vaunuista Mä en pysty päättämään.. |O Oon varmaan viel elokuussakin ilman vaunuja..

Hoitopöydistä Me asutaan kaksiossa, joten erillistä hoitopöytää ei meille mahdu. Onneks meillä on kylpyhuoneessa pesukoneen päällä pitkä taso, johon sitten ostetaan sellanen hoitoalusta ja vaikka jotain kivoja paperinarukoreja, jotta saa tarpeellisimmat tavarat käden ulottuville. Lisäks tason alla on laatikosto, joka on nyt täynnä mun meikkejä yms. Sen yritän kans siivota ennen kesää.

Särkylääkkeistä: Yritän aika paljon sinnitellä ilman, mutta jos välttämättä tarvin, niin otan kaks Panadol Zappia (apteekin neuvo). Mulla ainakin auttaa hyvin kovaan päänsärkyyn..

Ummetuksesta: Tästä oli aiemmin puhetta. Jonkun verran kärsin myös, mutta oon ottanut tavaksi syödä päivittäin sellasen vauva luumusose-purkin. Mulla tuntuu ainakin auttavan paremmin kuin esim.liotetut luumut. Vaikka ei se kyllä mitään herkkua ole..

Miehestä Jaksamista kaikille parisuhdeongelmista kärsiville. Miehillä on kyllä aivan erilainen ajatusmaailma ku meillä naisilla. Välillä ois kyllä kiva, jos itekin omistais sellaset putkiaivot, eipä tarttis vatvoa mitään asioita.. :LOL: Mun mies on tosiaan reissuhommissa ja paljon pois kotoa. Sen työ on välillä aika yksinäistä ku illat on yksin hotellilla, joten mun puolesta saa kyllä tavat kavereita kun on kotona. Ei onneks paljoa juo, yleensä autolla liikkeellä ja pyytää mua kyllä aina mukaan. Mä oon vähän sellanen kotihiiri, etten jaksa lähteä. Jonkun verran sen kavereita käy meillä istumasa ja pelaamassa pleikkaa, mutta yleensä toivon että menisivät muualle että saisin olla rauhassa. :) Mies kuitenkin "rakastaa" bileitä ja on nyt suunnitellut hirveellä innolla yhissä saunatiloissa pidettäviä allasbileitä kavereille. Bileet pidetään toukokuussa, mutta tuntuu että mies odottaa niitä jo nyt kuin kuuta nousevaa (ihan ku se ei enää koskaan sais järkätä mitään).. :) Mä en niitä nyt niin kauheesti odota, mutta oon päättänyt vaappua kuitenkin paikalle pikkupikku bikineissä :LOL:

Aurora, jonka vauveli on hereillä ja potkii ihanasti masussa, rv 19+
 
matkakuumeesta vielä Mullakin oli sellanen olo että ois kiva vielä reissata yhdessä kahestaan jonnekin. Eka ajattelin myös Tukholmaa, koska sieltä löytyis varmasti kaikkea kivva pinetä osteltavaa. :) Mutta me vaihdettiinkin kohde pidennettyyn viikonloppulomaan Berliniissä, joten lomaillaan ens viikolla to-su.

Pääsiäisenä ollaan to-ma Tahkolla kaveriporukan kanssa. Onneks porukassa on yks toinenkin raskaana, joten pidetään varmaan vähän omaa kivaa kun muut on rinteessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu -81:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen90:
Tänään tuli toisen raskauskolmanneksen seerumi tulos :)
Tulos oli normaali :) Joten on erittäin pieni mahdollisuus että olisi downin syndrooma.. Huh kyllä jännitti odottaa tuota tulosta, vaikka olikin sellainen tunne että ei siellä mitään ole:)

Voi, onnea tyttönen90!!! Kävitkö sä lapsivesipunktiossa? Sori, olen aika uusi palstalla enkä muista (vaikka olen aikasemmin jo lukenut palstaa), että minkalainen tilanne sinulla on? Mähän "jäin kiinni" veriseulassa, sitä kautta ultraan ja lopulta punktioon. Tuloksia odottelen...niin kuin vaavitarkin! Joko muuten vaavitar olet tulokset saanut? Huoli on kova, ei pysty täysillä raskaudesta nauttimaan.
Kävin vain niissä verikokeissa :) Että jos olis löytynyt jotain niin sitten olisin saanu lähetteen lapsivesipunktioon, joka on myös vapaaehtoinen täällä päin niinkuin tuo verikoekin. :)

Ens viikolla on rakenneultra ja ai että jänskättää sekin.. Mutta on kyllä ihanaa taas nähdä pieni <3

 
voi vaavitar olin tänään vaasassa työkeikalla ja kolusin tietysti kaikki kirpparit, jupiter myymälässä (kierrätys) oli juuri tuo sama hoitopöytä myytävänä erittäin siisti vain 30e sitä näpräsin siinä kauan ja mietin mutta en ois saanu sitä vietyä millään ja valkoisen haluaisin.

enpä sitten löytänyt yhtään vaunu myymälää vaasasta. vaate ostoksia vauvalle tuli taas, mies tuumas vain kun kotia tulin että " jaa se on sitten tyttö" :D pinkkiä tuli taas lootaan.
huomenna jos sais tietää... rakenne ultra olis huomenna tiedossa. tuun sitten kertoon! jännittää aivan hirveesti. kirppu potkii julmetusti, liikkunut nyt 2pvää tosi paljon.

 
vauvalla tänään ollu hirveen hiljanen päivä ja eilen sitten alkoi suoistelemaan. Menasin jo säikähtää kun tuli useampi kipeempikin ja lähteä näytille. Mutta luojan lykky,ne loppui ja tänään tullut yksi supistus. En edes huomannut sitä kunnes mies sanoi että "kauhee miks tää meni näin kovaks tää masu?"
Onnea ultrakuulumisista kaikille oon niin super rättiväsynyt etten jaksa kirjottaa edes hirveesti. Tosin asunto näyttö oli ja meni sitten ihan niin loistavasti että uusi tulee huomenna. Selkää särkee tosi kovin sen siivoamisurakan jälkeen edelleen... VOi apua ,menispä jo ohi... :/ :ashamed: :'(
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista taas kaikille :heart: Me todella ollaan jo puolivälissä, vaikka se hassulle tuntuukin :) Miettikää, kohta on kesä ja meillä isot masut :D

Tyttönen, Onnea hyvistä verikoetuloksista :flower:

BB :hug: Muista levätä :heart:

Nipsu, voimia punktiotulosten odotukseen :hug:

Matkakuumeesta, mä haluaisin ihan hirveesti käymään Tukholmassa joskus alkukesästä. Mutta saa nähdä jääkö lähtemättä, meille käy aika usein just niin :LOL:

Vilma ja Elma 18+6
 
Huomenta kaikille!!

Rautatableteista mulle niitä annettiin viimeksi neuvolasta kun oli hemoglobiini vaan 105.
Nyt seuraavalla kerralla uudessa neuvolassa sitten mitataan uudestaan ja katsotaan että riittääkö tuo 1 tabletti päivässä vai pitääkö alkaa enemmänkin niitä syömään.
Mulla on kyllä taipumusta siihen että hemppa laskee alas, kerran oon jo ollut sellasessa tilanteessa että jos et tabletit olis auttanut niin sitten olis pitäny lähtee sairaalaan ja olis annettu verta.

Tänään olis nyt sitten se rakenneultra !!!
Ihmettelin oikein kun pystyin ihan hyvin nukkumaan viime yönä, mutta nyt kyllä alkaa jännittään..
Aika on vasta 12.30, eli tässä nyt on viellä aikas monta tuntia odottelua.
Ja kun ei tarvitse edes lähteä kauhea paljon aikaisemmin niin tulee vielä piiiitkä aamupäivä.

Sitten lupasin mennä katsomaan vauvanvaatteita mitä serkkuni oli lähettänyt Norjasta.
Toivottavasti vaan pikkuinen suostuu näyttämään meille sukupuolensa niin pystyy sitten niitä vaatteitakin katselemaan vähän sen tiedon perusteella.

Meillä mies näki eilen lehdessä vaunut mitkä haluaisi vauvalle.
Olivat ideaparkissa tarjouksessa nyt tämän viikon, eli ei nyt tuo tarjous kauheasti auta koska nyt ei ole rahaa niitä mennä ostaamaan.
Olivat kyllä hienot tuollaiset KNORR AluFly yhdistelmävaunut.
Kuvan vaunut ovat mustavalkoiset, mutta ilmoituksessa lukee että iitä on 2 väriä.
Olisivat kyllä aika meidän tyyliset, ja siitäkin hyvät että on oikeastaan ihan sama että kumpi tulee niin silti vaunut sopisivat.
Siis jos nyt olisi vaikka tyttö ja seuraava olisi poika niin nuo kävisi kuitenkin sitten molemmille.
Eivät ole tyttömäiset, eivätkä poikamaiset.

Mutta oli kyllä aika ihana kun olin jo puoliksi unesta jo sitten mies tuli lehden kanssa sänkyyn hössöttämään, että hän nyt löysi vaunut vauvalle :D
Kyllä sekin alkaa innostumaan ihan tosissaan asiasta..
 
Onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista!

Mulla on nyt viimesen viikon aikana yhtäkkiä masu pullahtanu. Selkeesti huomaa, että on pyöristyny. Kaipa se täsät sit vaan kasvaa kovaa vauhtia. Sain onneks viimein viime viikolla uudet työhousut! Mulle teetettiin äitiyshousut kun ei ollu varstossa valmiina. Nyt on masulla tilaa kasvaa eikä tarvii olla inhottavissa kiristävissä työhousuissa.

Työmotivaatiosta Mulla on ainaki työmotivaatio ihan kadoksissa. Johtuu kyllä osaks siitä, että en pidä yhtään kohteesta jossa nyt olen ollut viimeisen puolivuotta. Vaikutusta asiaan on myös sillä, että tietää et on tulossa kesä eikä tekis mieli olla töissä ku vois tehä niin paljon muutakin. Kyllä varmaan tällä raskaudellakin on osansa. Olis vaan mukavampi olla töissä ku sais olla kohteesta josta tykkää. Onneks ei tarvii täällä enää kauaa olla:) Sit ku palaan takaisin töihin ni ei mun tarvii enää tähän kohteeseen tullakkaan.

Vaunuista Meinattiin miehen kanssa mennä perjantaina töiden jälkeen katselemaan rauman vaunu valikoimaa. Anoppi on luvannu ostaa meille vaunut et voidaan vaan valita et noi otetaan, mut tietysti, jos halutaan jotkut hirveen kalliit ni kyl me sit ite osallistutaan siihen hintaan. Ei sentään kehtaa pistää anoppia ostamaan meille mitään törkeen kalliita vaunuja. Täytyy nyt katsoa mitä on tajoolla. Ei me silti niitä ihan vielä osteta, kesällä sit.

jenzka 17+1
 
Heippa heiii..

Eilen oli rakenneultra ja ei se kätilö ainakaan pojan vehkeitä nähnyt joten meille voipi laittaa tonne etusivulle että Tyttö-olo/lupaus :) Voihan tietty sieltä se poikakin edelleen tupsahtaa en olis eka jolle niin käy tyttölupauksen jälkeen :)
Vaavi vastasi viikkojaan mutta oli kuitenkin 4-6 päivää edellä mittojen mukaan. :) painoarvio 375g ?

Neuvolakortista:
Päälaki:48 = 20+4
Reisiluu 35 = 20+6
Vatsan ymp. 154 = 20+4
kaikki osat löyty ja kaiken pitäisi olla kätilön mukaan paikoillaan ja just jentsulleen.

Istukka on takaseinässä lukee vaan tässä et istukka Fundus/takaseinä sit lukee jotain 3napas. ?? en tierä..mut takaseinämässä se istukka lymys :)
Muokkausta..ilmeisesti se istukka on siis kohdun korkeimmalla kohdalla kiinni ainakin googlettamisen mukaan :)

Näin lyhkäsesti..

Starre ja Hippunen 20+1
 
Heippa kaikille ja onnea taas kerran hyvistä ultrista Meillä se onkin huomenna edessä..iik! jännittää!
Tyttöselle onnea hyvästä verikokeen tuloksesta!

Eilen oli neuvola, isikin pääsi ensimmäistä kertaa kuulemaan pavun sykkeet, jotka oli n.145 luokkaa. Hemppa mulla oli 118 ja verenpaine 115/69 eli hyviä lukemia.
Raudasta ei ainakaan vielä maininnut mitään, täytyy katsoa josko sitten 20+ jälkeen aloitan raudansyönnin ihan omatoimisesti. Painoa on tullut muutama kilo. Fundus-mitta mulla oli 18,5cm ja senkin suhteen pysyttiin ihan käyrillä. :D
Illalla neuvolan jälkeen mulla alkoi viiltää kovasti tuota alavatsaa, veikkaan että ihan liitoskipuja olivat mutta aiemmin ei ole tuntuneet niin kivuliailta.

Eipä tässä muuta, tsemppiä kaikille rakenneultraa odottaville! Palailen itse huomisen jälkeen kertoilemaan meidän ultrakuulumiset.

Jeppis & Pikku-Papu 19+5



 
Onnea taas hyvistä rakenneultrista!

Työmotivaatiota löytyy ainakin nyt kun olen lomalla :LOL: ! Katotaan ensi viikolla uudestaan. Mäkin odotan sitä kesäkuun alkua.

Kikka onnea tälle päivälle.

Hauskaa päivää kaikille!

Päksäkkä 19+2
 
Onnea Starrelle hyvinmenneestä ultrasta ja tyttöepäilystä! :heart:

Raudasta Mulla oli eilen neuvolassa hemoglobiini 126 ja täti sanoi, että se on hyvä. Eli ei ole ollut mitään puhetta lisäraudasta. outiko.. aika jännä, että sulle taas on kerrottu toisenlaista ohjetta, vaikka samassa kaupungissa asutaan.

Työmotivaatio on nolla. Lasken aamuja. Mun kalenteri kertoo, että mulla on 46 työaamua ennen kesälomaa ja äitiyslomaa. :D

Vaunuista Ollaan melkeinpä päätetty, että ostetaan Gessleinin Visionit. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2253# Ruskeat pääväriltään, turkooseja ja vihreitä kukkia.

Tsemppiä kikalle ultraan! :flower: Tulehan kertomaan päivällä kuulumiset.

Mandy ja nappula 20+3
 
kikka89 Onnea rakenneultraan :)

Me varattiin päivä Tukholmassa risteily pääsiäiselle, ihanaa päästä ees jonnekkin. Sieltä varmasti löytää yhtä sun toista pikkuselle ( ja äitillekin..)

Meen kohta hammaslääkäriin, ihan pakko kun ihan karmee kipu. Ei tässä muukaan auta, vaikka en yhtään tykkääkään hammaslääkäreistä.

Outiko 21+1
 
Väliaikatietoja täältä..
Nyt alkaa tuntumaan siltä että taidan jo tunnin sisällä lähteä tuonne keskustan suuntaan.
Pakko ei olisi lähteä kun vasta 11.40 bussilla, mutta taidankin lähteä jo viimeistään 10.40 bussilla.
En meinaa pysyä paikallani hetkeäkään kun jännittää niin kovasti se ultra.
Tiedän ettei se etukäteen jännittäminen mitään auta, mutta jostain syystä vaan mietin että mitä jos kaikki ei olekaan niinkuin pitäisi.
Ja vielä kun tämä on nyt ensimmäinen ulta kun ei niskaturvotus seulontaan menty.
Täällä jos ei halua tuohon seulontaan osallistua niin sitten ei ole kun yksi ultra.
Mulla tosin kuulemma saattaa olla vielä sitten loppuraskaudesta sellainen synnytyksen suunnittelu ultra koska olen näin lyhyt.

Mutta kai mun täytyy tästä sitten tunnin sisällä lähteä että saan jotain tekemistä.
Luultavasti menen vaatekauppaan hypistelemään vauvan vaatteita ja suunnittelemaan miten meidän vauveli sitten puetaan..

Tuun sitten päivällä kun ehdin kertomaan että miten meni...
 
Nipsu-81 tsemppiä tulosten odotteluun! :hug: Kyllä se on sen arvoista sitten kun tulokset tulee. Meillä tulokset tulivat tänään ja kromosomisto normaali, ja tällä hetkellä odottelemme täysin tervettä lasta! Ihan jotain käsittämätöntä. Sukupuolesta ei ollut edes puhetta, enkä kysynyt, eikä sillä ole meille mitään väliä. Mutta poikatunnot on ollut. Saanhan itkeä ilosta, saanhan? :) :hug: :'( Oon ihan sekaisin, ja töissä, haluaisin olla ostelemassa vauvatavaraa!

Nyt, kun sukupuolesta ei varmuutta ollut, taidamme varata nämä vaunut. Väri vei sydämeni, ja kavereilla tätä vaunua on ollut. Ja tykätty on. Toki haluaisin ehkä kovakoppaisen, mutta käydään vielä miehen kanssa testaamassa, että löydetään sitten sillekin sopiva työnnellä (pituutta yli 190cm). Näitä testattiin jo, mutta onneksi niitä saa vielä liikkeessä testata pihallakin ja vähä vauhdikkaammassa menossa.


Onnea hyvistä ultrista kaikille! Ja tsemppiä tämänpäiväisille!

Vaavitar + tintta ja iiiihan sekaisin
 
Kävin sitten siellä hammaslääkärissä. Päättivät vetää koko hampaan irti :| Oon loppupäivän saikulla. Nyt alkaa puudutus loppumaan ja kipu yltymään. AUTS!

Hammaslääkäri otti mun suusta röntgenkuvan, vaikka sanoikin että periaatteessa raskaana olevalta ei saisi ottaa.
Lääkäri kysyi mun raskausviikkoja ja kerroin että nyt on 22. raskausvko menossa. Siihen se vaan että " eli aika pitkällä oot". Huvitti, kun ei musta kyllä tunnu että olisin kovinkaan pitkällä :D

Minäkin laskin mun työaamut ennen kesä-/äippälomaa ja niitä on tasan 40! Eli ei paljoa.

Karmee nälkä enkä saa syödä kolmeen tuntiin, enkä juoda :(

Pitää kai nukkua..

Outiko 21+1

 
pekunalle Vaasassa vanuja myydään ainakin täällä: http://www.babystyle.fi/?sivu=vaasa Niillä on myös nettikauppa.

Työmotivaatio on nollassa ja se onkin sitten vähän huonompi juttu, kun pitäis tätä opinnäytetyötä saada tehtyä.. :) Ja vielä käydä töissä lisäksi. Onneksi ensi viikonloppu on vapaa ja lähden huomenna Turkuun ystäväni luo.

Tietääkö joku hyviä shoppailupaikkoja Turussa? Mistä sais vauvanvaatteita, lastentarvikkeita, äitiysvaatteita tms.

Illusia + Emppu 18+6

 
Oon miettinyt tätä Brion turvakaukaloa, mutta nähtyäni sen luonnossa aloin hieman epäröidä. Tuntuu että tuo "kuomu" menee tosi alhaalta, kun vauva kasvaa vähän pituutta niin se on heti sen naamalla?? Sellainen tunne ainakin tuli. Ei se tuossa kuvassa kyllä niin pahalta näytä. Muihin verrattuna tuntui kuitenkin, että siinä oli aika vähän tilaa pituussuunnassa, eli käyttöikä ei varmaan olisi kovin pitkä. Onko kellään kokemusta tosta Brion turvakaukalosta? http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2145/pl#

Illusia + Emppu 18+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Tänään oli rakenneultra ja kaikki kunnossa! Sukupuoli ei selvinnyt kun vaavi päätti pitää jalat tiukasti yhdessä eikä se kätilö sitä kyllä kovin innokkaasti yrittänytkään selvittää.. Mutta pääasia että kaikki ok. Rauhalliselta tapaukselta vaikuttaa tämä masuasukki esikoiseen verrattuna, mikä mua toisaalta on vähän huolestuttanutkin, mutta kätilö sano että liikku kuitenkin ihan hyvin ja oon mä sentään päivittäin liikkeitä tuntenutkin. Kaikesta vaan pitää stressata :ashamed:

Vakuutusta ei olla ottamassa. Ei oo ollut esikoisellakaan. Lähipiirissä on lääkäri, mikä toisaalta vaikuttaa asiaan.

Kummeista on ollu puhetta.. Ketään ei olla vielä pyydetty ja vähän vähäisiltä noi vaihtoehdotkin näyttää. Yhden kaveripariskunnan oon jo "päättänyt", mutta meillä ei oikeen oo läheisiä ystäviä/kavereita :ashamed: Mies ei kuulu kirkkoon eikä hänen sisaruksensakaan, joten sieltä ei kummeja saa ja mä oon ainut lapsi :(

[/b]Sokerirasitus mulla on joskus kuukauden kuluttua muistaakseni. Vähän jännittää.. Ensin lääkäri oli sitä mieltä ettei mun tarvi mennä, mutta huomasi sitten että mun isällä on sokeritauti (todettu alle vuos sitten, että mun pitääkin olla rehellinen ja mainita kaikki :headwall: ) No täytyy ottaa vaan kokemuksen kannalta.

Painoa mulle on tullu lisää varmaan 5kiloa (?) ekasta neuvolakäynnistä, mutta siihen mennessä mulla olikin paino laskenut, eli pari-kolme kiloa normaalipainosta lisää. Mulla on pituutta 157cm ja paino ennen raskautta noin 50kg. En oo vielä mitenkään huolissani tosta painonnoususta vaikka enemmän on tullut tässä vaiheessa kun esikoisesta.

misu75 rv20+3
 

Yhteistyössä