ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Onnea taas täältäkin ultrakuulumisista :) Kyllä ne pikkusen vaan kasvaa :heart:

vilmav Ihana toi paita (?) mikä sulla tuossa kuvassa on päällä, tosi söpö.

Maha näkyy kyllä niin selkeesti ettei siitä voi erehtyä :D Eilen kaupungilla oli ihana huomata miten huomaavaisia ihmiset on raskaana olevaa kohtaan. Bussissakin yks mies antoi oman paikkansa mulle.

Tänään sitten taas viikonloppu, jee :) Onko teillä mitään suunnitelmia? Mä luulen,et me ollaan ihan kotosalla tänään, mut huomenna ehkä sit käydään jossain..

Outiko 21+2

Ihanaa viikonloppu :)

Täällä mamma taas vähän huolissaan, kun Veikko ei oo potkinut eilen illalla eikä tänään. Koko yönkin nukuin heräillen, että tuntuuko, mutta ei, poju lepäilee. Joka päivä tarvis kummiskin äitiä monottaa, ettei huoli pääse näin kaivertamaan.

Me nyt sit kummiskin vielä hannattiin tosta pääsiäisen reissusta, kun totesin, että vähintään kaksi yötä pitäs olla, että ei tulis raskas reissu (sais siis nukkua)...ja jotenkin oon niin herkillä, että en malta olla esikoisesta montaa päivää erossa (ennen raskautta ollut viikonkin hoidossa mummilassa, jossa on kuin kotonaan), eli tiukkaa ei tekis pojalle vaan äitille. Töissäkin aloin yksi päivä itkeen, kun näin sellasen turvallisuusmainoksen...Eikä meikä nyt normaalisti mitään kaikkein herkimpiä oo. Silti tekis niin mieli lähtee johkiin. Oisko Suomessa jotain hyviä ehdotuksia pienelle rentoutumiselle??

Ihana auringonpaiste ja pian on lounas :) :) . Reipasta viikonloppua kaikille, nyt saadaa D-vitamiinia meidän pikkusille :)

Permis ja Veikko 18+4

Heips kaikille! Ja kiitokset onnitteluista! Onnea myös ultrissa käyneille! Nipsu, tsemppiä, kyllä ne tulokset sieltä tulee. Tiedän, että se hermostuttaa, ja mä ainakin olisin mielelläni itkenyt joka päivä. Mutta parasta toivotaan täälläkin, tintta-vauvallakin sormet ja varpaat teille ristissä.

Koko viikon on paistanut hienosti aurinko ja päivät pitkät on ikkunasta kattonu, että viikonloppuna ulkoillaan. Juu, nyt tulee vettä. Tai räntää.. :headwall:

Mutta rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vaavitar + tintta, ja ehkä jopa tuntenut jo vähän pieniä liikkeitä

Huomenta kaikille.. Tääläkin maha selvästi erottuva...
Outiko tunnetko liikkeitä??.. mulla sellainen vaivaava asia.. en tunne vielä selvästi liikkeitä ja ne joskus jopa jää pois 3-4 päiväks...
huolestuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja kiana78:
Vakuutuksesta: Isommilla lapsilla on kaikilla vakuutukset (Tapiolasta) ja olen ollut tyytyväinen, heille on otettu vasta syntymän jälkeen mutta nyt ajateltiin hakea ennen syntymää... Jos saadaan. Hakemukseenhan pitää liittää kopiot jokaisesta neuvolakortin sivusta, mahtaako vakuutuksen myöntämiseen vaikuttaa että neuvolakortissa lukee viimekertaisen synnytyksen kohdalla "kramppailua synnytyksessä", hyvä ettei tarkemmin ole selvitetty mikä kaikki meni pieleen... Saa nähdä.
Käytäntö on vähän muuttunut. Neuvolakortin kopiot tulee liittää mukaan vain, jos terveysselvityksessä on jotain poikkeavaa. Jos raskaus on mennyt ihan hyvin ja eikä mitään sairauksia, voidaan vakuutus myöntää ilman neuvolakorttia.

Mulle kyllä sanottiin kun hain syntymättömälle lapselle vakuutusta, että neuvolakortista täytyy olla kopiot joka sivusta, myös tyhjistä.
Ja fenniasta otettiin vakuutus

Mua kyllä nyt vähän huolestuttaa..
Miehelle ilmestyi tossa pari päivää sitten jotain näppylöitä yläruumiiseen ja ensin ajateltiin että ne on vaan jotain ihon kuivuudesta johtuvia.
Nyt sitten eilen sanoin miehelle että sen täytyy mennä lääkäriin kun niitä on tullut tosi paljon lisää ja saattaa olla joku rokko.
Itse en kai ole edes vesirokkoa sairastanut, tai äitini ei ollut varma asiasta kun joskus sairaalassa sitä kysyttiin kun olin nuorempi.
Aika kummallista kyllä ettei oma äiti muista onko tytäs sairastanut vesirokon.
No, mutta eipä äitini kyllä muutenkaan ollut kauhea kiinnostunut mun asioista, mikä sitten myöhemmin johti mun huostaanottoon.

Osaako joku sanoa että miten tässä nyt pitäisi toimia??

Koska jos se on joku rokko niin voi olla että pitäisi lähteä sairaalaan....

Nopsasti vain kirjoittelen :)
Tuosta vakuutuksesta, me otettiin se Tapiolasta ennen syntymää eikä meidän tarvinnut laittaa kyllä mitään liitteitä. Siinä kysyttiin vaan onko RR, diabetesta tai muuta tautia. Sitten pituus ja paino. Ja tupakoiko.. siis ihan näitä perusjuttuja. Nauroinkin miehelle että ne ei tietenkään myönnä sitä vakuutusta ku on ylipainoinen mutta niinhän tuolta myönteinen päätös tuli :)

heipä hei.. onnea vaan taas hyvistä ultra kuulumisista.. aika paljon on tullut noita poika lupauksia mutta muutama tyttö lupauskin..:)
nyt on 4d-ultrakin sitten kumminki varattu. ens viikon tiistaille sainki jo ajan.. kyllä jännittää ja öitä tullu laskettua... heh..
Työmotivaatio täällä kans aika nolla.. aamusta heti jo lasken tunteja että millon pääsee kotiin.. :)
nyt on alkanut noi liikkeetkin tuntumaan niin että olen jo aivan varma että ne on vaavin liikkeitä.. :heart:
supistuksia on tullut nyt muutamana aamuna kun olen nopeeta tahtia kävellyt.. silleen että on pistänyt ja masu menny kovaksi.. :(
oli kyllä taas jotain muutakin mitä piti kommentoida mutta
unohtu

Piritta ja moggulaa 18+6

graah, yli laiskasti olen tänne taas kirjoitellut mutta pelkkää hyvää on kuulunut :)
Alkukuusta oli ultra siellä kajaanissa, oli kyllä pesukarhu todella suoloisena kun ressukalla kesti yli puolituntia hikka ultran aikana :D Rakenneultra on sitten 14.4 jossa toivottavasti jo uskallan sitä sukupuolta kysyä :D mutta kaksi kättä ja kaksi jalkaa ultraaja löysi jo nyt ja molemmat reisi ja sääriluut, sydämen myös sekä suolistoa.
Nyt olen makaillut jonkinlaisessa vatsataudissa muutaman päivän ja olo on mitä hehkein :kieh: mutta eiköhän se tästä. Neuvola tulossa taas 30pvä niin pääsee taas niitä sydänääniä kuuntelemaan, tällä kertaa pääsee poikaystäväkin mukaan kun viimeksi oli töissä :/ nyt on jo muutamia sellaisia potkuja tuntunut että niistä noin 97% varma olen, ei enää pelkkiä sellaisia outoja muljahduksia, vaan ihan kuplia ja tökkäisyjä :heart:
Niiin, ja eilen mittasin vatsan ympäryksen n.1cm navan alapuolelta, lopputulos oli 107cm :O Eipä tuo kaikki ole pesukarhun aikaansaamaa kun on sitä vatsaa ennenkin ollut, mutta on se sellaiset 20cm ainakin kasvanut :D

Foxeri ja Pesukarhu 17+3

kikka89 en halua mitenkään pelotella, mutta tälläistä luin netistä-->

vesirokko aikuisella?

Suomessa vesirokkoa sairastamattomia aikuisia on arvioitu olevan noin 2-3%. Hyvä muistaa, että nuorilla ja aikuisilla vesirokko on lähes aina oireiltaan voimakkaampi sairaus kuin lapsilla aiheuttaen myös enemmän komplikaatioita. Raskaudenaikainen vesirokko on Suomessa harvinainen, koska aikuisväestössä on vähän niitä, jotka eivät ole sairastaneet vesirokkoa. Infektio on raskauden aikana keskimäärin rajumpi kuin samanikäisillä yleensä 1,3.

http://www.rokote.fi/nuortenjaaikuistenrokoteopas/vesirokko.html

jenzka 17+2

Anna333 Mä tunnen liikkeitä melko satunnaisesti. Joskus menee päiviä etten tunne ollenkaan. Vielä liikkeet eivät ole mitenkään "rajuja". En olisi sinuna huolestunut asiasta.. voi olla että liikkeitä rupee tuntemaan päivittäin ja sillei kunnolla vasta joskus tyyliin 25. raskausviikolla :) Ainakin näin lääkäri minulle sanoi.
Nautitaan nyt vielä olostamme, kun pikkunen ei potki kokoaikaa....vielä koittaa sekin aika, kun toivottas että potkisi vähemmän ;)

Varattiin tänään äivä Tukholmassa risteily miehen kanssa pääsiäiseksi. Ihanaa päästä edes jonnekkin :) Eikä ollut edes kallis matka.

Vielä pitäs tänään olla kuuteen töissä ennenku pääsee nauttimaan viikonlopusta. Luvattu aurinkoista viikonloppua B)

Outiko 21+2

Kiitos kaikille neuvoista.
Meillä mies nyt jonottaa päivystyksessä.
Tänään vaan on joku hemmetin lääkäripäivät, mikä tarkoittaa sitä ettei lääkäreitä ole töissä juuri ollenkaan.
Ja siis kun tampereella asutaan niin se nyt istuu tuolla niin ihanalla Hatanpäällä, missä normaalistikin jonotusaika on noin 10 tuntia.
Soitin neuvolaan ja kerroin tilanteen ja sieltä sanottiin että mies vaan lääkäriin jonottamaan, ja minä verikokeisiin jos on joku rokko.
Sanoi myös että jos se muhun tarttuu niin on kyllä jo tarttunut, eli mitään karantteenia ei siis tarvitse pitää.
Nyt sitten päätin itsekin lähteä sinne hatanpäälle istumaan miehen seuraksi.
Tiedän nimittäin kuinka ärsyttävää on istua päivystyksessä, ja miehen hermot tietäen alkaa joko riehumaan, tai sitten lähtee jossainvaiheessa pois sieltä kun kyllästyy jonottamiseen.
Ja kuitenkin kun neuvolassa sanottiin että on jo tarttunut jos meinaa tarttua, niin ajattelin että mielummin menen miehen seuraksi kun odotan yksin kotona.

Kirjoittelen sitten viimeistään huomenna taas tänne että miten meni...

Kikka89 toivottavasti miehelläsi ei ole mitään. Kuulin juuri, että kummipoikani kaverilla on ollut parvorokkoa ja olen ollut kummipojan kanssa paljon tekemisissä. Nyt ei auta kuin toivoa, että kummipoika olisi sairastanut sen jo pienempänä (emme muista yhtään). Tokihan hän voi kantaa rokkoa, vaikka olisi sen jo sairastanut. Enkä tiedä olenko itse sitä jo pienenä sairastanut..

Vakuutuksesta, meillä Tapiolasta sanottiin, että tarvitsee kopiot äitiyskortista. Äitiyskortissa merkintä minulla näistä mahdollisista kromosomi-häiriöistä, ja sairaalasta sanoivat, että vakuutusyhtiö ottaa yhteyden tarvittaessa sairaalaan, jos eivät usko mun sanaan, että punktio tulokset oli ok. Toisissa vakuutusyhtiöissä ei "sairaille syntymättömille" lapsille myönnetä sitä vakuutusta etukäteen. En halunnut sairaalasta "paperia", koska siinä olisi lukenut sukupuoli yms. Olen sen verran taikauskoinen tässä vaiheessa, että välttelen kaikkia mahdollisia "tikkaiden alta kulkemisia".

Nyt pitäisi jostakin lähteä etsimään hyvännäköisiä mammavaatteita. Jos tulee lähdettyä viikonloppuna ulos, olisi mukava näyttää hyvältä, eikä homssuiselta vanhalta mummolta. Mikä näyttäisi olevan ulkonäköni tänäänkin.... :kieh:

Vaavitar + intta-tintta

Voi kikka

Jaskamista, Hatanpää ja vielä perjnataina, toivottavasti pääsette tän päivän puolella sisään :hug: . Ja toivottavasti ei oo mitään vakaavaa rokkoa. Jotain hyvää syötävää mukaan ja kannattaa tosiaan mennä seuraksi.

Mekin otetaan tuolta Tapiolasta vakuutus, kun kaikki muutkin on sieltä, mutta en oo vielä katsonut mitä kaikkea pitää lähettää. Voiko muuten ennen rakenneultraa sen hakea??

Permis 18+4 ja Veikkoli

Onko muilla sellasta mukavaa vaivaa kun virtsankarkailu? Mulla on parina viime päivinä pissakäynnin jälkeen (siis ku jo noussut pöntöltä ja luullut että kaikki tullut) niin vielä lirahdellu housuihin :( Ei ollenkaan kivaa :kieh:
Ensin säikähdin, että multa tihkuttelee lapsivettä, mutta ei kai sentään voi olla, vai voiko?

Outiko 21+2

http://www.helistin.fi/?page=3769522&id=3890777<-- KAIKKEA KANSSA!

Täällä on ihmetelty kirpun hiljaisia liikkeitä parisen päivää mutta kyllä se aamulla potkutteli että tuleva isiki pääsi kokeileen. ;)

Täällä pekunalle oli käyny ultrassa ja onneksi olkoon tyttölupauksesta varauksella. :)
Kikka Toivottavasti ei ole mikään rokko mistä haittaa aiheutuisi. :/

Ihania masuja oli täällä vilmalla ja outikolla Ainakin ja nyt mun raskausajan dementia iskee taas. :D

ELikäs tässä on myös mun masukuvaa 20+0 vihdoinkin :)

Ja tänään pääsen LEIPOMAAN miehen veljen pojan ristiäisiin huomiseksi! :):)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart: :)

Alkuperäinen kirjoittaja kikka89:
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja kiana78:
Käytäntö on vähän muuttunut. Neuvolakortin kopiot tulee liittää mukaan vain, jos terveysselvityksessä on jotain poikkeavaa. Jos raskaus on mennyt ihan hyvin ja eikä mitään sairauksia, voidaan vakuutus myöntää ilman neuvolakorttia.

Mulle kyllä sanottiin kun hain syntymättömälle lapselle vakuutusta, että neuvolakortista täytyy olla kopiot joka sivusta, myös tyhjistä.
Ja fenniasta otettiin vakuutus
Tiedän vain Tapiolan lapsivakuutuksesta. eli puhuin siitä. Ja vakuutusta voi hakea vaikka heti, kun raskaus on todettu.

Siis kyllä mulla menee hermo tän kaksplussan sivun kanssa... tai mistä tiiän missä vika mut joka kerta ku tänne yritän tulla niin tää pätkii ihan hitosti ja nyt ku kirjotin tänne ni se mun juttu tuli tänne kahteen kertaan ja sit ku poistuin tältä sivulta ja tulin uudelleen niin sitä ei enää täällä ole, kumpaakaan vaikka sama tuli kahteen kertaan :kieh:
Nyt vaan sit muistelee mitä kirjotinkaan ja mun lahopäällä ei muisteta :/:/:/

Noh, ihania ultrakuulumisia :)

Ja ihania masuja :heart:

Me käytiin asuntotoimistossa vähän kyselee rivitaloasuntoja mut eipä nuita kuulostanu vapaina olevan. Aikovat kahtoo sit ku vapautuu, jos meille antavat. Meillä on kyllä hyvät perustelut sille, et pitäs saada rivitalosta asunto! Jospa sen pian sais, ennen kesääki.

Virtsankarkailua minulla ei ole muistaakseni ollut koskaan.

Kikka, toivottavasti ei ole mitään rokkoa tms... :/

Nyt yritän käydä täällä päivittäin lueskelemassa et pysyy teidän perässä :)

Nyt lähtävä jatkamaan ruuan laittoa... Miehelläkin tänään pekkanen eli pitempi viikonloppu :)

mertsu 17+6

Hyvä Kikka89 että miehesi lähti käymään lääkärissä. Parempi katsoa kuin katua ja pelata varman päälle. Tietysti ei pidä liikaa stressata, mutta hyvä ottaa asioita selville.

Itse kävin juuri verikokeessa ja ensiviikolla selviää, että olenko saanut sen parvorokko tartunnan :S tai onko minulla ollut se ennen yms. Toivotaan ettei, hiukan jännittää, mutta epäilivät vahvasti nuo lääkärit, että tuskin olen saanut.. Ei mitään oireita ollut. Verikoekin meni yllättävän hyvin, sillä pelkäsin etukäteen, ettei se taas onnistu ja itkisin silmäni päästä kun on niin kova pelko neuloja ja verta kohtaan.. Ehkä lääkäri on oli sen verran tyly ja määrätietoinen, että en edes alkanut itkemään vaikka jännitti ja pisti vain.. pidin kuitenkin päästäni kiinni ja katsoin muualle ja lääkäri sanoi "no ei mitään hätää, täältähän oikeen suihkuaa verta.." :D Oli silleen "mitä, oikeesti vai" no kerrankin onnistunut kokemus.

Hauskaa kun maha on jo sen verran iso, niin ei näytä enää vain siltä, että olisi vaan lihonnut. Se on hauska huomata, kun kaikki luokkatoverini elävät mukana tässä raskaudessa. Osa kokeilee, potkiiko se, yksi laittoi pään mahalle ja kuunteli "hei täältä kuuluu jotain".

Voi voi, nyt viikonlopun viettoon. Pidän ystäväni kanssa Disney-leffaillan :D kun olen keräillyt kaikki klassikot :) Ja sitten vähän vihanneksiä ja dippejä, hyvää <3

Zinnie 21+0

Ilmoitan että ensimmäiset vauvan liikkeet on tunnettu! :wave:
Hienoa että niin monella on hyviä ultrakuulumisia täällä. Itselläni seuraava on vasta 3 viikon kuluttua, eikä millään jaksaisi odottaa sinne.

Vaavitar mä oon ajatellu ihan samoja firkonin vaunuja ja samaa väriäkin oon miettiny, mut en osaa päättää väriä vielä varmasti. Haluaisin sen musta/valkokukkakuvioisen, mut se on ainakin väliaikaisesti loppu. Paljon onnea hyvistä uutisista vauvan terveyden suhteen :flower:

Toi uutinen orkusta synnytyksessä oli kyl aika uskomaton :LOL: :LOL:
Kaks lasta alakautta synnyttäneenä voi sanoa, et seksi on viimenen asia jota sillon miettii. Oon joskus lukenu naisista jotka saa useita orkkuja imettäessään lasta, sekin kuulostaa aika oudolta......

Hudjuke ja Kajsa 20+1

hudjuke No siis toi imetys kyllä kuulostaa vähän sellasetla että en mä mitää orgasmei varmaankaa saa. :D tuntuu jo jotenki pervolta jos vauva potkii kovin ku yrittää sekstailla joten mieluiten ootetaa et se hidastaa tahtia. :D Ja no En kyl mäkää osaa kuvitella että sais ORGASMIN SYNNYTYKSESSÄ?!

Yhteistyössä