ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Päksäkkä En oikein tiedä että mihin voisi soittaa ja kysyä että mitä tässä nyt pitäisi tehdä.
Tuossa neuvolakortissakaan ei muita puh. numeroita ole kun synnytysvastaanottoon, enkä oikein sinne viitsisi soittaa, koska tuskin oikein mitään osaavat sieltä sanoa.
Mies ehdotti että soitetaan 112:teen ja kysytään että mitä mieltä ovat.
Mutta sieltä luultavasti vain lähettäisivät ambulanssin, ja kun se sitten tulisi niin katsoisivat ettei tilanne nyt kovin pahalta näytä.
Juuri äsken vertasin jalkojen lämpötilaa, ja toinen oli kyllä selvästi kylmemmän tuntuinen.
Sairaalaan en todellakaan haluaisi lähteä, mutta onhan tämä tilanne nyt aikas outo..
 
Kikka : ei kannata leikkiä terveydellä, kannattaa sinne 112:een soittaa tai tehdä edes jotakin...en tiedä mitä itse tekisin tilanteessasi, soittaisin varmaan äidilleni ja kysyisin apua niinkun aina teen jos hätä tulee :ashamed:

Hoitotasoista : näistä on ollut myös puhetta ja ollaan mietitty sellaista hoitotasoa, joka menisi kylpyhuoneessa pieneen tilaan, koska meillä on todella pienet wc-tilat. Mitä mieltä olette/onko kokemusta seuraavanlaisesta hoitotasosta : Brio Vegga (kuva linkissä) http://vauvapiste.suntuubi.com/?cat=31
toki myös muunmerkkiset käy, en vaan ole oikein tahtonut paljon tällaisia seinään kiinnitettäviä hoitotasoja löytää, mutta vaikuttaa aika näppärältä systeemiltä!
 
unikuu108
toinen paikka mistä AINA voi kysyä neuvoa terveyteen liittyvissä asioissa on neuvontapuhelin.

(09) 10023 terveysneuvonta - vastaa aina
Terveysneuvonta palveluun (09) 10023 voi soittaa aina kun tarvitset tietoa terveyspalveluista tai sairauksien hoito-ohjeita. (09) 10023 vastaa joka päivä 24 h, ammattitaidolla ja luottamuksellisesti. Puhelun hinta on operaattorin perimä maksu + paikallispuhelun hinta. Puhelusta ei peritä erillistä palvelumaksua. Terveyspalvelun hoitajat ovat kokeneita sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia ja palvelua annetaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

http://www.0910023.fi/
 
Kikka89 Kyl sun kandee soittaa sinne 112, jos tilanne niin vaatii. Ihan ehdottomasti! Mäkin soitin kerran itselleni ambulanssin, kun sain yöllä paniikkikohtauksen enkä tiennyt että mikä on. Ne voi käydä teillä kotona tsekkaamassa tilanteen ja sitten päättävät pitääkö lähteä sairaalaan vaiko ei.

Leivoin äsken kinuskipaloja ( mokkapaloja kinuskikuorrutteella). Enköhän mä jotenkin saa aikani kulutettua. Myöhemmin meen sitten keskustaan, kun mies lähtee saunaillasta.

Outiko 21+3
 
Kikka, kyllä kannattaa jonneki soittaa, et saa selvyyden ettei ole hätää. Ja että mikä oikeesti on. Toivottavasti menis pian ohi eikä olis mitään halvausta!

Jeppis Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :heart:

Hienon näkösiä vaunuja teillä :)

Me ei oteta äippäpakkausta, koska meillä on niitä jo 3. Ja muutenkin vielä lisää vaatteita. Yhden noista äitiyspakkauksista annan mun serkulle, joka odottaa esikoista.
Annan yhen käyttämättömän pakkauksen. Keskimmäisen pakkauksen otin sillon kun odotin toista lasta, jonka siis menetimme. Annan sit sen pakkauksen mun serkulle, koska sitä en ole käyttänyt kellään, niin saa siitä ihan uuden pakkauksen. Mun serkku kun asuu Skotlannissa, niin siellä ei nuita pakkauksia jaella.
Itse otetaan sit rahana, me ei tarvita tälle vauvalle oikeestaan mitään muuta, kun uus turvakaukalo ja sekin ollaan jo päätetty oikeestaan mikä ostetaan sit :) Ja sit ostan ehkä itkuhälyttimet uudet, kun entiset oli muutenki niin halvat ja ihmeelliset et ei ihme et rikki menivät helposti. Et kyllä sillä rahalla jotain aina saa, vaikkei häävi summa olekaan :) Mutta tosiaan kun kaikkee muuta lapselle on, niin en enää sitä pakkausta ota. Muutenkin ihan liikaa vaatetta, vaikka se uusi pakkaus saattaa ihana ollakin :)

Nyt lähettävä saunomaan näin lauantai-iltana :)

mertsu 18+0 ja tänään poksahti :)
 
Huomenta :wave:

Kikka, olethan kunnossa?? Ilman muuta tuollaisessa tilanteessa pitää soittaa ambulanssi paikalle!! Toivottavasti kaikki on hyvin sinulle.

Outiko, Voi hitsit kun me päästäis muuttamaan jkl pian niin voisit vaunutella sitten mun kanssa! Mä niin toivon, että jouluna päästäis pohjanmaalta pois, kun mun opinnot loppuu, mutta saa nähdä. Riippuu niin miehen töistä, nyt on niin hyvä paikka, että mihin sattuu ei kannattaisi vaihtaa.

Ja taas oli tullut ihania kuulumisia ultrista, jeeee :heart: Onnea paljon!

Äippäpaketista, otetaan paketti kun esikoinen on tulossa :)

Käytiin eilen moikkaamassa kummityttöä ja samalla vilkuilin niitä sen vaunuja, jotka meille sitten tulee :heart: Hitsit en malttais odottaa että saan niitä työnnellä :p Ne tarvii niitä itse vielä jonkin aikaa kunnes ostavat tuplat niin pitää tuonne kesään ainakin odotella.

Iltapäivällä pitäisi ajella taas kotiin päin, plääh... Onneksi on hyvä keli niin sekin on paljon siedettävämpää!

Mukavaa päivää!

Vilma ja Elma 19+2
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille B)

"Terassikausi" on nyt virallisesti avattu.. Parhaalla ystävälläni ja minulla on tapana juoda parveke kaffet heti kun lämpötila sen sallii.. Ja ollaan pidetty että siitä alkaa meidän kevät =)
Ja eilen oli eka päivä kun oltiin juomassa parvekkeella kahvit..
Meillä tosin lasitettu parveke, niin se ehkä nyt aikaisti tätä kevään alkua meille.. Mittari näytti 35 astetta.. Todellakin tarkeni olla.. Tuli oikein hiki..

Huomenna neuvola ja pitäisi muistaa tänään lopettaa syöminen 20.30 kun otetaan se paastoarvo sokerista kun mulla heitti sokerirasituksessa se paastoarvo 0.1 yhdellä :(
Ja tiistaina ultra.. Toivottavasti kaveri näyttää kumpaa sukupuolta edustaa ja kätilö suostuu sen kertomaan.. Ei sillä muuten ole mitään väliä, mutta tietäis vaan kummat tavarat, tytön vai pojan, laittaa suoraan varastoon/myyntiin.. Meitin lapsiluku kun on sitten tässä..

Masukin potkut tuntuvat jo selvästi, eivät tosin vielä ulospäin kun on tuota vaimenninta vatsan päällä hyvät kerrokset :snotty: Ja maha on kasvanut kyllä pienessä hetkessä todella paljon.. Nyt on jo sellainen olo että raskaana ollaan =)

Olipahan omanapaista juttua, mutta unohdin jo mitä mun piti vastailla :ashamed:

Huomenna sitten neuvola kuulumiset ja jos muistikin jo toimisi niin voisi jutella muutakin kuin omia juttuja..

Minerva

 
Kikka89 kuinka on käynyt? Toivottavasti soitit ambulanssin, tai edes sinne terveysneuvontaan? Ei kannata odotella kotona, saavat sairaalassa autettua vauvaasikin enemmän, jos halvaus vaikuttaa kohtuun tai istukkaan tms. Ilmoittele meille täällä pian!

Outiko tiedän tuon yksinäisyyden tunteen. Itselläni on muutama ystävä täällä, jotka viettävät la-iltaa joko juhliessa juovien kanssa, :) tai toinen perheensä kanssa. Sisaruksien työ en viitsi viikonloppuiltaisin mennä, koska en halua heidän tietävän/stressaavan meidän parisuhde-ongelmista. Meillä on myös yksi odottava ystäväpari, mutta jos mies lähtee näiden luo (esim.saunomaan), hän on monesti sanonut, ettei halua mua mukaan. Siinä sitten tapellaan ja lujaa. Meillä on nyt ollut miehellä ensimmäinen viikko ilman kännäämistä. (yhden saunakaljan joi eilen illalla). Tämä on oikeasti aivan mahtava tunne, heräsin aamulla aikaisin ja lenkkeilin koiran kanssa ja tein hyvät aamupalat meille valmiiksi.. Onko siellä mitään odottavien äitien kokoontumisjuttuja? Ne on ollut ihan hyviä paikkoja tutustua ihmisiin, mm.mammajumpat jne. Monilla odottavilla äideillä on kuitenkin aika yksinäistä, jos mies käy töissä tai muut ystävät eivät vielä odota.

Anna333 No eivät olleet kyllä kalliit noin hienoiksi vaunuiksi. Käymme joskus Viipurissa päin viemässä orpokoteihin tavaraa suomesta, mutta pitäisi kyllä vähän tietää mistä etsiä vaunuja. :) Mutta vaunuliikkeet siellä eivät varmaankaan toimita Suomeen..

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Vaavitar + tintta 19+2
 
Mukavaa sunnuntaita, ihanaa kun aurinko edelleenkin paistaa :) Ehkä se kevät pikkuhiljaa oikeasti tulee.

vilmav Joo, ois kyllä kiva, jos muuttaisitte tänne, niin ois joku ennestään "tuttu" jonka kanssa sitten esim. vaunuilla.

vaavitar Mä en oikein tiedä onko täällä mitään juttuja odottaville äideille. Ainakin ois tietty jotain mammajumppaa yms. mut niissä en oo vielä käynyt. Hienoa, että miehesi on ollut juomatta koko viikon. Meillä miehen on tosi vaikee olla kotona molemmat illat viikonlopusta. Perustelee asiaa sillä, että nyt kun vielä voi mennä, niin menisi mielellään. Et sitten, kun vauva syntyy niin ei enää käy.

Toivottavasti sitten viimestään, kun vauva syntyy, niin saisin uusia kavereita muista äideistä. On niin turhauttavaa, kun ei oo oikeen ketään muuta kun oma mies kelle puhua näistä esim. odotukseen liittyvistä asioista. Onneksi tietty on tää palsta .
Tuntuu, että näin "vanhana" on vaikeempi solmia ystävyyssuhteita. Ennen kun kävi vielä koulua, niin sieltä helpommin löysi kavereita.

Kikka toivottavasti siellä kaikki on hyvin? Tulehan sitten kertomaan kuulumisia.

Ajattelin käydä taas vähän ulkoilemassa, kurjaa kun ei edelleenkään pysty kunnolla liikkumaan, kun tulee mahaan niitä ihme pistelyitä :(

Outiko 21+4
 
Heippa kaikki! Pahoitelut pitkästä hiljaisuudesta. Tiasin viimeksi kirjoittaa jotain helmikuun alussa :ashamed:

Kikka Toivottavasti kaikki on hyvin! Tosi ikävää tollainen ja vielä raskaana ollessa.

Vakuutuksista Otin tällekin vauvalle syntymättömän vauvan vakuutuksen Tapiolasta. Esikoisella on syntyessää ahdas kyynelkanava ja silmätulehdus ekat 4kk. Lisöksi tuli kaikkea muuta yllättävää sairastelua ekan vuoden aikana ja sainkin hakea korvauksia yli 800 euron lääkäri- ja lääkelaskuista. En olisi missään nimessä halunnut viikonloppuna mennä vastasyntyneen kanssa kunnalliseen päivystykseen istumaan ja odottamaan koska päästään lääkäriin.

Rakenneultra Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista. Mulla on ultra vasta 3.4 ja sit lähdetäänkin viikoksi Turkkiin. Harmi vaan, että siellä ei ole vielä kovin lämmin. No kunhan pääsee kotiympyröistä vähän lepäilemään ja olemaan miehenkin kanssa!

Tää on ihan uskomatonta... Olen lukenut teidän juttujanne melkein joka päivä ja aina kun olen ollut jotain kirjoittamassa poika on just herännyt uniltaa. Poika kun on sellainen, että tulee hakkaamaan näppistä, jos yritän koneella jotain tehdä. Huoh, taas sama juttu!

Mut palaan taas kunhan kerkeen!

Tinu 18+3
 
OnSiisKevät Minä menen vähän samoilla fiiliksillä. Ei tee mieli ostella oikein mitään uusia tai käytettyjä juttuja. Ja kun tiedän että kaiken minkä tarvitsen saan sukulaisilta ja tuttavilta. Kaikki vaatteista, hoitopyödästä ihan pinnasänkyyn. Vaunuja on jo tarjottu kolmet kappaleet meille. Sydämmen vei kyllä mennessään yhdet semmoiset valkoiset ja korkeat tosi vanhat ja hienot vaunut. Joissa on takuuvarmasti tilaa alapuolella kauppakasseille. :heart:
Ainoat mitä ihan hygienia syistä olen ajatellut ostaa uutena on tutit, tuttipullot ym.

Äitiyspakkauksen me ajateltiin myös ottaa. Toivottavasti se vuoden 2009 pakkaus ei olisi niin tylsän yksivärinen. Olisi vaan mukavaa jos olisi hieman enemmän eri väristä tavaraa. Vaikka se nykyinenkin on ihan hieno. :)

Mocca 17 + 1
 
Tervetuloa Ouska! :flower: Lisäsin sinut listoille.

Onpas mahtava keli! Aurinko paistaa ja kevät tulee kohisten. Kävin tuossa tunnin mittaisella kävelyllä. Olipas ihanaa. =)

Olin eilen tupareissa mieheni kanssa. Alkuillasta olin ihan intopinkeenä, että pitää päästä baariin tanssimaan. Väsy vei kuitenkin voiton ja oltiin jo puolen yön aikaan nukkumassa kotona. Mutta olipas vaan mukavaa pitkästä aikaa pynttäytyä oikein kunnolla. =)

Mandy ja nappula 20+6
 
Se siitä aurinkoisesta sunnuntaista :( Vielä äsken paisto niin komiasti! Mut tuolta jostain pilven raosta yrittää kovasti työntyä esille. Jospa se vielä rupeis paistaa yhtä nätisti ku aiemminki :)

Tervetuloa Ouska :wave:

Kikka, täälläkin mietin miten voit?

Höööh, miten voi ihminen näin unohtaa mitä piti kirjottaa...?? No ajatukset muutenki vähän sekasi ku pitäs jo laittaa toi poitsu nukkuu. Tyttö lähti isänsä kanssa käymään serkkunsa 4v synttäreillä, me jäätiin kotiin pojan kans. Ihan senkin takia, kun ei miehen sisko oikeen tuu toimeen mun kanssa, jostai kumman syystä.
Mut nyt lähen nukuttaa ton jätkän tai se herppaantuu täysin :D

Mukavaa päivää kaikille :)

mertsu 18+1
 
outiko missäs päin jkl:ää sä asustat?? me aika paljon liikuskellaa ja auto on ni voitas rehvata vaikka joskus jos meistä olis seuraa?? odotitkos sä esikoista?? laita vaikka yksäriä jos et yleisesti tahdo vastailla... :)

oma olo hyvä vauva liikkuu kovasti ja potkuja tuntuu pitkin päivääkin jo... :heart: ens pe odotetaa et saa ne sydän hommat nyt si tietoon,mut hyvälle se siellä päivystyksessä ainaki vaikutti...

kirjoittelen paremmaklla ajalla vaikka illasta tai huomenna... :wave:

peikko ja toukka 17+2 (kon mukaa se 18+2)
 
Tervetuloa ouska :flower:

täällä on hirmuiset bileet masussa menoillaan.. :D
muakin kiinnostais tietää noita nettisivuja/linkkejä mistä ootte tilannut halvalla vaunuja ulkomailta? =)

miten voi olla näin..mun tekee ihan koko ajan mieli syödä..saa nähdä mitä vaaka näyttää seuraavassa neuvolassa :D

äitiyspakettia ei oteta kun tuo esikko on vasta 7kk,niin on kaikki sen tavarat tallella,peittojakin on kaksi valmiina ym.. niin ostetaan niillä rahoilla sitten pienelle jotain kivaa omaa ja persoonallista =)

ajatar&vempula 20+1 & tänään ekan hampaan saanut veera 7kk
 
nonni tulihan se ouskakin tänne juttelemaan. :heart:
Täällä iloitaan kaverin puolesta kun hänelle syntyi poika tänään aamulla! :) En malta odottaa että pääsden katsomaan pikkuprinssiä joku päivä :)

Eilen oli sisko ja pojat käymässä ja siskonpoika 5v sanoi ihanasti "mä voin täti tulla auttaa sua sit vauvan kanssa ku mä on niin hyvä isovelikin" JA 2v siskonpoika osoitteli mun masua koko aika ja sanoi "vauva" :) Nyt viemään koiraa päivälenkille...
 
Tuntuu että kaikki on jo käyny ultras mutta mulla siihen on viä pari viikkoo. Samalla olis sitte se pelkopoli eikä edelleenkää mitää kysyttävää. Käynnistystä haluaisin vältellä loppuun asti, sitä mä pelkään ihan oikeesti. Jännä juttu muuten tapahtu esikoisen synnytykses, heitin miehen muutamaan otteeseen pihalle synnytyssalista! Kätilöki vähä ihmetteli että mistäs ny tuulee...Tuli vaan semmonen olo että kukaa ei saa koskee eikä kattoo, siitä on ehkä hyvä mainita polilla!

Mustista vaunuista oli juttua, meillä on mustat vaunut jotka ostettiin jo esikoiselle joka synty syyskuus että vuodenaika oli ainaki sopiva, kesällä ne voi tietysti olla aika kuumat.

Outiko tää kans yksinäinen mamma. Muutettiin kuukausi sitte uudelle paikkakunnalle ja välillä kyllä itkettää kun ei oo kauheesti kavereita. Onneks mun sisko asuu tää että sitä sitte ollaan piinattu! :D

Nyt on kyllä pakko lähtee pyöräileen ettei mee hieno päivä hukkaan täs koneella!

mamika & "Turo" 19+0
 
Tervetuloa munkin puolesta Ouska :wave:

Kikka89 huolissaan ollaan kyllä täälläkin :$ Odotellaan..

Kivannäköisiä rattaita kyllä ihmiset bongaillut/hankkinut! Koko ajan on halu ostella kaikennäköistä, vaikka nyt on kyllä parempi omalta osaltani säästää, kun melkein kaikki tarpeelliset on. Vaatteita vähän sitä mukaan sitten kun tarvis, ja vähän etukäteenkin.

Aiomme ottaa äitiyspakkauksen, sillä lapsi on ensimmäinen ja pakkauksessa on kuitenkin kaikennäköistä tärkeää (ja mahdollisesti vähemmän tärkeää) ja sen arvo on huomattavasti suurempi kuin jos sen ottaisi rahana.

Tänään oli kyllä kaunis keväinen sää, pakko oli tuossa päivällä lähteä miehen kanssa kävelemään vähän ulkona. Innostuin kovasti, kun oli jo vähän lämmintäkin. Heräsimme aikasin, silä aurinko porotti suoraan ikkunasta sisään ja lämmitti parvekkeenkin mukavasti (lasitettu) ja siinä oli kiva istuskella (kissatkin nautti)

Zinnie 21+2
 
ouska No se onki kivaa ku kaikki samoilla viikoilla. :)

Onkos muuten kenelläkää ilmaantunu välillä tällästä pistävää nännikipua? Siis aivan ku viilleltäis veitsellä ku nännejä vihloo niin pirusti välillä. Mut sit menee ohitse? Onkoha ihan normaalia ettei viittaa mihinkää tulehdukseen ainakaa. Esikoisen odottaminen on aina niin jännää ku koskaa ei voi tietää kaikkee :D
 

Yhteistyössä