ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Illusia85 En ole hirveesti käyny turussa shoppailemassa, mut pari kertaa ku olen ollut ni olen ollu hansakorttelissa. Siellä on paljon liikkeitä, se on torin vieressä. Nii ja sit tietysti on mylly ja ikeasta löytyy vauvakamaa.

jenzka 17+1
 
misu75 meien vaavilla sama tilanne.. samallainen ultra meilläkin oli.. vaavi ei näyttänyt sukuelimiä ja lääkäri ei sen innokkaampi ollut..

Omaa napaa:
kaikki kunnossa, Maanantaina neuvola ja kuullaan sydänäänet taas.. ihanaa,...

onnea kaikille hyvisä ultrista..

Anna ja vauveli 21+6
 
Onnea ultra kuulumisista ja ainakin yhdestä tyttölupauksesta. Ihania vaunuja ootte aatellu. ME ostettii juoksurattaat kaverilta melkeen ilmaseksi pois maksettii alle 100 euroa ja ihan käyttämättömät kun ne jäi hänelle tarpeettomaksi kuitenkin kaikesta huolimatta. Ne nyt ei ole vaunuina hirveen hyvät että varmaan ostetaan kaupunki käyttöön kevyemmät minua varten että voi liikkua vauvan kanssa kaksinkin. :)

Tänään nimpparit ku toinen nimi Josefina ja poksuupa viikot vihdoin se puolivälin rajapyykki ohitettu eli

vähän pirteämpi bb & toukka 20+0 *POKS* :)
 
ihania ultrakuulumisia usealla!! :flower:

älysin just et kun rakenneultrakin on ollut,niin seuraava mitä oikeasti odotetaan on se itse synnytys!hui!! :eek:

ensin kun plussaa,oottaa ekaa ultraa,sitten rakenneultraa,mutta sen jälkeen jos kaikki menee tavanomaisesti näkeekin vauvan vasta seuraavan kerran sen synnyttyä..piiiitkä odotus edessä..

meillä tuo esikko harjoittelee kovasti ryömimistä..liikkuu peruuttaen nyt kovin..toisaalta olisi hyvä,että oppis kävelemään ennen kuin kakkonen syntyy..

nyt ei mitään järkevää..selkä ihan kipee siivoomisesta ja rehkimisestä..muuttoon enää vajaa 2viikkoa!apuva!

ajatar,vempula 19+5 ja & veera 7kk
 
Moikka kaikille! Taas vierähtänyt tovi, kun kävin täällä viimeks, pitäs käydä joka päivä, jos meinaa pysyä teidän perässä :D
Kun vaan kerkeis...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
nibbler ja Jeremias äiti, onnittelut poikalupauksesta :flower:
Ja Starre, onnea tyttölupauksesta :flower:

[/b]Sängyistä ja hoitopöydistä ollu puhetta, meilä on esikoiselta pinnasänky ja hoitopöytä. Hoitopöydän mies teki itse, kun oli sillon työharjottelussa työpajalla, kun odottelin esikoistamme. Siellä värkkäili itse hoitopöydän ja tuli kyllä hieno! Paljon hienompi, kuin jotkut kaupoissa. Ja sen tekeminen tuli maksamaan n. 40?. Et ei kallis. Ja sen saa vielä lipastoksi, kun ei enää hoitopöytänä tarvita. Ku siinä on irrotettava se ite taso.
Pinnasängyn sit ostin mun tädiltä 15?:lla. Et halpa! Ja hyvä kuntonen! Eikä ole vanha.
Siitä saa pohjan laskettua alas ja toista reunaa myös laskettua.

Särkylääkkeistä Mulleki on sanottu, ettei buranaa kyllä suositella. Mulla ku oli tän raskauden alussa ihan järkyttävä hammassärky, kun viisaudenhammas oli kasvamassa, niin soitin sit päivystävälle sairaanhoitajalle sairaalaan ja kyselin et eikö olis mitään muuta tehokkaampaa lääkettä, kuin panadol, jota vois ottaa raskauden aikaan. Niin sano, että ainut mitä suosittelevat on panadol ja lopuks käski mua varaamaan hammaslääkäriin ajan mut hitot, en uskalla mennä. Ja kittuutin sit panadolilla, vaikkei se paljoa hyövänny.
Mä kun en esikoisen aikaan tienny odottavani, niin alussa otin sillon buranaa säkyihin kun tarvitsin, mut eihän tolle onneks mitään sit tullu siitä, luojan kiitos. Mut panadolia minäkin otan, jos tarviin.

Miehistä Meillä mies ollu nyt tosi ihana! Ei oo ollu menossa mihinkään rassailemaan tai muutakaan! Ja se on ihme. Minä ku oon koko ajan lasten kanssa, niin on ajatellu että tarviin minäki vapaata aikaa ja niin kyllä tarviinki. Mut sovitaan menemisistä sit yhdessä ja käydään tietysti jossain yhdessä. Mut hankala nykysi päästä kaksistaan mihinkään, kun on kaks lasta, ja ne on hankala hoitoon yhtä aikaa saada...
Jos mies haluaa vähän ottaa alkomahoolia, niin ottaa kotona pikkusen sillon ku lapset on yöunilla, muttei tietty vedä mitään kännejä.
Joskus saattaa sit käydä kaverinsa kans kylillä ajelemassa, jos vähän ottaa mut ei kyl usein, eikä oo nyt ollu menossa. Ja en kyl mielellään päästäiskään, kun itse en mihinkään ikinä pääse, ja kun mies ollu nyt tosi useesti jossain ja vaikka kuinka kauan ja mä taas yksin lasten kanssa. Ja nyt ku on vihdoin tajunnu, et kyl mäki tartten omaa aikaa. Mut ollaan siis nyt puhuttu tästä asiasta ja yhdessä sovitaan :)

Kyllä muakin pelottaa just ennen ultraa, et onkohan vauvalla kaikki hyvin jne... Mut oon nyt enempi positiivisella mielellä, kuin aiemmissa raskauksissa. Uskon vaan, että kyllä kaikki on hyvin, vaikka väkisin jännittääkin ennen ultraa ja ultrassa :)
Mä kans aina meinaan ummistaa silmäni just kun lääkäri ultraa :D Tai en ainakaan katso lääkärin ilmettä, ennenku on sanonu et kaikkipa näyttää hyvältä :D

Mahallaan nukkumisesta Mä en enää pysty masullaan nukkuu, ku masu on jo sen verran iso :D Et kyljellään nukun.

Siivousintoa täälläkin nyt ollu vähän väliä. Onpahan kiva olla puhtaassa kämpässä useamminki :)

Nyt en kerkee enempää löpinöidä ku ruoka on jo valmis ja mies tuli töistä.
Myöhemmin enempi :)

mertsu 17+5
 
Ultrakuulumisia

Ultrassa kaikki hyvin.
Kaikki rakenteet oli kunnossa ja vastasivat viikkoja.
Tai no, ultran mukaan tänään olisi 19+2 kun muuten on 19+1, eli siis ei kuitenkaan lähdetty laskettuaikaa muuttamaan tuon yhden päivän heiton takia.
Kauheasti en edes muista että mitä kaikkea se täti siellä kertoi ja kun en tuosta neuvola kortistakaan oikein mitään selkoa saa.
Painoa vauvalla oli 293 g
Ja pituutta ihmettelin, koska taisi se täti sanoa että pituutta olisi jo 24 cm.
Ajattelin ettei sen nyt ihan niin pitkä pitäisi olla, mutta eihän nuo kirjoissa olevat mitat ikinä ole mitenkään tarkkoja.
Ja jos mittauksessa näkyi että vauveli on 24cm pitkä niin niinhän se sitten vaan on.
Sukupuolta kun kysyin niin sanoi että ei ihan 100% varmuudella osaa sanoa mutta kyllä se kuulemma tytöltä näytti.
Ja sitten kun alettiin sitä asiaa oikein tutkimaan niin piti kyllä pikkuinen jalat aikas tiukasti yhdessä, mutta meille kuitenkin sanottiin että jos poika olisi niin kyllä sen pitäisi näkyä kun yhdestä kulmasta katsottiin.
Eli saatiin siis tyttölupaus.
Ja kyllä huomaa keneen on tyttö tullut kun piti naamaa katsoa niin hän sitten laittoi kädet naaman eteen.
Sitten onneksi siirsi sormet vaan silmien eteen että kuitenkin nähtiin nenä ja suu.
 
Meillä mies oli aivan innoissaan kun saatiin tyttölupaus.
Se kun on alusta asti ollut sitä mieltä että tyttö siellä on.
Ennen tätä oon kyllä aina sanonut että voihan se olla poikakin, ettei sitten pety jos onkin poika.
Oli kuulemma jo luullut nähneensä pojan merkkejä ja sanoi sitten kun lähdettiin sieltä huoneesta että meinasi jo kysyä että "oliko tossa sen kassit?"
Hyvä ettei sitten kysyny.. :LOL:
 
Täällä taas Oma Napa.

Työmotivaatio on nolla. Tasan nolla. Enkä sitten oikein teekään mitään. Täällä on kaikkea organisaatiomuutosta meneillään, mun työtehtäviä ei ole selkeästi määritelty ja tuntuu että eipä niitä kovin paljon kiinnosta mitä teen ennen äippälomaa. Kunhan eivät pellolle potki niin hyvä on.

Kivuttomia supistuksia on alkanut tuntua, etenkin jos istun hankalassa asennossa pitkään. En tykkää niistä, mutta onneksi ainakaan liikunta ei ole niitä pahentanut, pikemminkin se auttaa niihin. Neuvolassa kyllä varoittelivat että 20 viikon tienoilla voi niitä tuntua.

Potkut ovat selkeämpiä kuin ennen, etenkin illalla sängyssä. Vähän kyllä taas taisin olla epäkohtelias kun mies selitti mulle jotain pitkää juttua ja minä huusin kesken kaiken että "nyt se potkii nyt se potkii" enkä tietty kuunnellut enää mitään sen jälkeen :ashamed:

Maha on edelleen huomaamaton etenkin jos on normaalit vaatteet päällä. Eivät ne töissä tietäisi jos en olisi jo kertonut muutamalle. Mutta kyllä tämä hitaasti mutta varmasti kasvaa.

Olo on hyvä ellei täydellinen. Tuntuu kuin elimistö toimisi ihan täydellisesti. Uni maittaa, ei väsytä, vatsa toimii, mieli on hyvä, hiukset ja iho kunnossa, seksi sujuu. Ainoa harmi ovat nuo supistukset. Mutta ei niistä sitten kai kannata huolestua.

Hyviä odotuksia meille kaikille!

Rv 19+2
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Itsekkin jo innolla odoton tuota rakenneultraa, kun on niin ihana aina nähdä pieni :heart:

Itse olen katellu kanssa noita vaunuja jo, kaupassakin kun joku menee ohi vaunujen kanssa niin kyllä mulla pää kääntyy että minkäslaiset tänään :D

 
Moikka!

En edes muista, milloin olen viimeeksi tänne kirjoittanut. Siitä on hiton pitkä aika! Mutta uskokaa tai älkää, olen käynyt lukemassa tätä joka päivä! =)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Muutaman päivän oon lukenut näitä sydän pakahtuneena tyttö- ja poikalupauksista.

Itse en luultavasti pääse menemään rakenne- tai 4D-ultraan, koska ei ole varaa. :'( Maksavat mansikoita ja muutamalla satasella kuussa on muutenkin selvittävä. Mutta se on elämää, ei sen enempää eikä vähempää. On minulla vielä yksi (ilmainen) ultra, mutta se on joskus vajaan 2kk:n päästä. Sitä odotellessa. :)

Potkuja tunnen minäkin! Ihanaa. Ei voi muuta sanoa.

Painoa minulle on tullut jonkun verran, mutta en jaksa sitä stressata. Älkääkä muutkaan stressatko! Pois ne lähtee, toivon mukaan. =)

Minä olen alkanut ikävöimään tätä syntymätöntä lasta ja toivon koko ajan, että olisi jo elokuu. :ashamed:

Terkkuja kaikille! En taas keksi mitään kirjoitettavaa. :LOL: Pitää useammin kirjoittaa tänne. =)
 
Vaavitar, ONNEA HYVISTÄ TULOKSISTA!!! Ihan uskomattoman hienoa! Se terve lapsi, kun ei tosiaankaan ole mikään itsestään selvyys. Kiva, kun oikeesti pääset ajattelemaan ihan tavallisia raskausjuttuja ja tosiaan suunnitteleen kivojen vaunujen ostoa! Onnenhalauksia paljon! :hug:

Minä yritän olla stressaamatta, mikä ei ole kovin helppoa...Nipsu raskausviikkoja 17-3.
 
Onnea taas ultrista ja Kikalle tyttölupauksesta :)

Voi voi, puoliväliä tosissaan mennään :) Jännittävää! Sen kyllä alkaa huomaamaan tästä vatsan koostakin :D Tänään kävin Jumbossa, innostuin vähän tuhlailemaan. Ostin itselleni ensimmäiset mammahousut :) En tajua, miten mukavat ne voivatkaan olla :D innostuin heti. Ostin H&M:ltä kahdet housut, toiset farkut, jossa kangaspala mahaa tukemassa ja toiset kankaiset beigehousut :p Menihän niihin rahaa, mutta piti saada mukavat housut. Paitoja en ostanut, sillä nämä tunikat menee hyvin näin raskaana :) Innostuin myös ostamaan vauvalle pienen huppari ja housu asun :D valkoisen, joka tosissaan sopii kummallekin :) Pelottavaa, kun tekee mieli ostaa kaikki ihanat vaatteet :heart:

Vakuutuksesta Aion hommata lapselle ainakin ensimmäiseksi vuodeksi vakuutuksen. Sain jo tarjouksen Tapiolalta, mutta kilpailutan vähän näitä ja katson missä on halvin ja parhain. Inhoan näitä paperiasiat ja muiden juttujen hoitamista :D kohta pitää jo täyttää kelapaperit, ja tukipaperit ja muut paperit.. ja jättää opiskelut hetkeksi yms.. liikaa mietittävää :D

Ostin juuri myös Nalle Puh-kirjan, vauvan ensimmäinen vuosi ja aloin täyttää sitä vanhempien nimillä (ja tapaamispaikalla :D... Baari :D) ja sitten liimattiin yhdessä ensimmäinen ultrakuva siihen :p

Zinnie 20+6
 
Vaavitar ihanaa että kaikki oli hyvin. Onnea! :hug:

Onnea taas kaikille jotka ovat olleet ultrassa ja saaneet hyviä kuulumisia!

Hemoglobiinista mulle ei ole sanottu mitään. Ekassa neuvolassa mitattiin ja se oli 161. Sen jälkeen ei ole enää edes mitattu.

Päksäkkä 19+2
 
maaria Mulla kans alkanut supistelemaan. Joskus ihan kivuliaastikin ja tuntuvat niin erilaisilta kun kuvittelin. Oikeestaan menkkakipuja ja joku vähän erilainen pistos siihen lisäksi vaan. Mutta supistuksiksi tajusin ku kohtu menee kivikovaksi ja ylävatsa ihan pehmee kuitenki kun en jännitä :/ Onneks niit ei hirveesti tuu ja noi harkkasupparit on hauskoi kun menee vaan masu kovaks. :D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja punktiotuloksista! :heart:

Mä kans innostuin shoppailemaan tänään. Kävin H&M:ltä hakemassa pojalle muutamia vihreitä vaatteita; samettihaalarin, kahdet trikoohousut ja kaksi bodya. =) Itselle löysin turkoosin tunikan. Ja se ei ollut edes mammapuolelta. Päätin, että alan käyttämään tästä lähtein leggingsejä ja tunikoita vaan.

Supistuksista Mulle sanoi neuvolantäti eilen, että kivuttomat supistukset on ihan ok. Jos tulee kipuja, pitää varata aika lääkärille, jotta voi tarkistaa onko paikat alkaneet avautumaan tai kohdunkaula lyhentymään.

Mandy ja nappula 20+3
 
Onnea taas kaikille rakenneultrassa olleille :)

Oletteko huomannut uutisen: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/03/841037

En voi tajuta miten joku ei tiedä olevansa raskaana ja sitten yhtäkkiä synnyttää melkein nelikiloisen lapsen. Jotain täytyy olla pielessä jossain, jos ei äti tollasta tajua. Tää on mun mielipide.

Mutta nyt ei tällä kertaa enempää, oli pakko linkittää tännekin tuo.

Outiko 21+1
 
Heips..
Musta tuntuu että toi nainen tossa iltalehden jutussa ei ole "terve". siis varmaan kehitysvammainen eikä ole tajunnut mitä tapahtuu..? :ashamed:

Näkyykö muilla jo selvästi vauvamasu?
Omaa napaa: Mulla ei. näkyy vaa pieni kumpu navan alapuolella kun makaan selälläni jalat suorassa.
kuva: http://www.aijaa.com/img/t/00770/3839660.t.jpg
http://www.aijaa.com/img/t/00926/3839468.t.jpg
toi arpi on vatsanahka kiristyksestä joka tehtiin viime syyskuussa (vain 2kk ennen kuin plussasin). Päätettiin sillo että yritetään vauvaa tän vuoden puolella, mut pikkuinen päätti sit saada alkunsa heti kun päätös oli tehty :D
Pelkään että toi arpi estää kohtua kasvamasta kunnolla. Että se arpi kiristää/kuristaa.. :S Vaikka ihoa siinä vaa leikattiin (ja tehtiin uus napa) niin pelottaa miten toi arpi vaikuttaa kun on aika iso ja kova.

Miten tänne lisätään kuva? mä en saanu sitä toimimaan.

Papu on potkinut tänään aika paljon, eilen oli sit taas hiljainen päivä. Potkut tuntuu välillä tosi alhaalla, siis ihan "pimpin" rajoilla, sit taas välillä ihan navan vieressä. :p

Meelaie & Papu 20+6 (huomenna rv21 jee) :)
 
Kyllä mulla jo selvästi masu näkyy, vähän liianki selvästi :D Ja hoikka kun on niin tottakai se sit erottuukin selvästi.

Toi uutinen, missä vauva kuollut tk:n vessaan on ihan hirveetä! Oon kyl kuullu miten jotkut saa tietää olevansa raskaana vasta kun on esim 7 kuulla menossa. Itsehän esikoisen aikaan sain tietää odottavani kun viikkoja oli jotain 23. Mut luulis et nyt olis tienny odottavansa jos nelikilonenki vauva ollu :eek: Kai se nyt jotenki tuntuu et jotain siellä masussa on ollu.

Supistuksista Mullakin välillä niitä on ollu, kivuttomia siis. Kun on jotain hommannut pitkin päivää ja sit asettunu aloilleen, niin on saattanu masu mennä kovaks just. Mut siitäpä ne lepäämällä rauhottu. Mut ei kovin useesti siis supistele. Vielä :p

Potkuista Täällä tuntuu kummon tumautuksia aina tohon navan kohalle tai vähän vasemmalle puolelle :D Ihana tuntea ne kädellekin :heart: Mies ei ole vielä päässyt bongaamaan kädelleen potkuja. Itse oon yrittäny kattoo kun vauva potkii et näkyykö myös päälle päin potkut, mut ei liiku aina just sillon, kun katson :)

Onpas ollu taas touhukas päivä, ja erinomaisen hieno ilma! Ihanaa kun kevät tulee ja siitä pikku hiljaa sit kesä :heart:

Itselläkin menee ihan hyvin, mitä nyt joinain iltoina on turvotusta ja tuntuu olo niin ahistavalta mut sepä sen tekee vielä enempi olon tukalaks ku on syöny ittesä täyteen ja sit viel turvotus päälle :D

Ja väsyttää ja huimaa joskus, kun nousen ylös vaikka sohvalta. Varmaan hemppa laskenu, en yhtään ihmettelis... Ja 30.3. vasta neuvola. Sit 7.4. rakenneultra... Nooh kyl ne sieltä tulee :) Niitä odotellessa!

Nyt vois lähtee tohon miehen viekkuun sohvalle telkkua kattoon. :)

mertsu 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiana78:
Vakuutuksesta: Isommilla lapsilla on kaikilla vakuutukset (Tapiolasta) ja olen ollut tyytyväinen, heille on otettu vasta syntymän jälkeen mutta nyt ajateltiin hakea ennen syntymää... Jos saadaan. Hakemukseenhan pitää liittää kopiot jokaisesta neuvolakortin sivusta, mahtaako vakuutuksen myöntämiseen vaikuttaa että neuvolakortissa lukee viimekertaisen synnytyksen kohdalla "kramppailua synnytyksessä", hyvä ettei tarkemmin ole selvitetty mikä kaikki meni pieleen... Saa nähdä.
Käytäntö on vähän muuttunut. Neuvolakortin kopiot tulee liittää mukaan vain, jos terveysselvityksessä on jotain poikkeavaa. Jos raskaus on mennyt ihan hyvin ja eikä mitään sairauksia, voidaan vakuutus myöntää ilman neuvolakorttia.
 
ultra kuulumisia
siellähän se kölloötteli, meillä oli ukko ja poitsu mukana, poitsua jännitti hirveesti mutta tylsistyi sitten kun ultraaminen venyi ja venyi joten lähti odotus huoneeseen leikkimään. eivät meinanneet saada sydän verisuonia näkyville. pyysi toisen hoitajan ultraamaan mutta sekään ei saanut, sitten mut vietiin toiseen huoneeseen jossa oli todella uusi ultralaite kuulema heidän ferrari, no sieltähän tuli hyviä kuvia ja ne suonetkin löytyi niin että minäkin ne erotin kaukana olevasta monitorista. niinpä hoitaja innostui uutta laitetta käyttämään ja näytti mulle kasvokuvia 3d ominaisuudella :D vau! en vain saanut oikein selvää... harvinaista herkkua... nytpä on sekin koettu, harmi kun se olis mulle antanut sellaisenkin 3d kuvan mutta kun ei saatu kasvoja näkyville kunnolla niin ei antanut sitten. :( mutta kokemus oli hauska! =) *odottelee jo jotain syytä ultraan* oli liian vähän välissä lapsvettä ja geeliä masun pinnalla. :/ niin mies ei tuota nähnyt kun lähti pojan luo odotus huoneeseen kun mentiin sinne toiseen tutkimushuoneeseen.
nooh, kyselin sitä sukupuolta... olin ihan varma että näin moneen otteeseen pippelin ja pallit.. sanoin sitten että taisin nähä jo ite, hoitajat kysyi että kumpaa veikkasin, sanoin että pojan näin ... hoitajat oli eri mieltä. :D :heart: ei tarvikkaan vielä viedä niitä pinkkejä vaatteita varastoon mistä mies kiusaa koko ajan! no sillä uudemmalla laitteella sitten toinen hoitsu innostui etsimään sitä sukupuoli asiaa... mutta ei saanut parempaa kuvaa, napanuora meni just haarojen välistä ja vaikka kuinka zoomaili niin ei saanut varmuutta mutta olivat molemmat sen kannalla että ennemmin tyttö tämä ois kuin poika!
eli mulle saa laittaa tyttölupauksen varauksella B)
sellaista! kaikki oli siis tosi hyvin! viikot vastas just samaa kuin aikaisempi ultra jonka mukaan itse lasken viikkoja eli 18+4 mutta ei vaihettu laskettua aikaa vieläkään eli on se 7.8 siis "oikea" aika. mutta mennään edelleen täälä ultran mukaan eli la 19.8

kirppu ja pekunalle 18+4
 
ai niin joo... pikkuisen sattui se ultraus tuohon sektio arpeen, illalla löytyi navasta vielä geeliäkin |O ja saunassa huomasin pesulla että alavatsan poimun alus on vereslihalla ja kirvelee & sattuu hemmetisti! |O |O |O :headwall: :'(
 

Yhteistyössä