ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

unikuu108
hyvänen aika teillä on isoja mahoja jo nyt!!!!
meille ei tule kummeja.ei kuuluta kirkkoon joten eipä meillä ole niitä kastajasijuhliakaan.eikä varmaan mitään nimiäisiä.

mulla on tullut ekasta punnauksesta(14.1) 300g painoa lisää tässä 2 kk aikaina joten eipä hirveesti ole. arvioisin et noin 2-3kg? tullut kokoaikana. maha on kuitenkin kasvanut ja kaveri möyrii mahassa, joten elävänä siellä ollaan. tosin jäi vähän neuvolan ajanvarauksen jälkeen mietityttää kun kerroin tuon th:lle ja hän sitä ääneen ihmetteli..mut mä oon vaan sit laihtunut ja lapsi kasvanut..
seuraava neuola on vasta 3vk päästä ja sitä ennen 2 ultra eli 2.4. on pitkät ajat tässä alussa kyllä. samaa sanoi th, et ei oikein tiedä onko se hyvä vaiko huono.. mut no eipä nuo välit niin lyhene tulevaisuudessakaan.kuukauden välein on kuulemma.

miesjuttuja mä olen sitä mieltä nyt toista odottaessa että mieheltä ei voi ihan kaikkee ekaa odottaessa odottaakaan.se tajuaa koko tän touhun vasta kun vauva on syntynyt. ei se voi millään olla samalla tasolla kuin raskaana oleva nainen jolle asia ja vastuut on kokoajan läsnä.
on hyvä muistuttaa miestä tulevista asioista, mutta voihan sen nyt antaa mennä vielä kun voi.. meillä on tällanen järjestely ja ajatusmaailma että jos haluaa toisen olevan onnellinen niin hälle pitää sallia asioita mistä hän tykkää(järjen rajoissa tietty).
ja jos antaa miehen mennä kavereiden kanssa niin voi itse vaatia menoja samallamitalla. samoin voi myös ymmärtää että vaikka mies ei tässä raskaana olekaan niin silti hän tarvitsee omaa aikaa ja sitten taas jaksaa olla se hyvä aviomies ja isä.
mä ainakin mielellään päästän mieheni jonnekin, välillä jopa vaadin että menee kavereilleen ja on siellä yötä jne. koska sieltä tulee aivan eri mies joka taas jaksaa olla isä ja mies.
itse olin oikea pirttihirmu hormoonieni kanssa esikoista odottaessa ja en sitä silloin kyllä suoraan tajunnut. myöhemmin sen tajusin ja nyt yritän pitää järjen päässä.


 
Joo ja kummeista itse vielä, että kerroimme ja kysyimme jouluaattona. Tai teimme ne piparit, joihin kirjoitimme karkkiväreillä "Mummi", "Vaari", "Mummo" ja "Pappa" sekä neljälle kummiehdokkaalle "Kummi?". Kummeiksi siis valittiin siskoni (sylikummi) ja hänen poikaystävänsä ja miehen sisko ja hänen miehensä (joka ei kuulemma tämän jälkeen enemmän kummilapsia ota, sillä tämä on hänen viides...) Iloinen yllätys oli kaikille kun kerroimme erikoisella tavalla.
 
pikaultrakuulumiset

ultrassa kaikki hyvin.painoa pikkuisella 304 grammaa,siellä kovasti vilkutteli ja peukkua imi :heart: kaikki rakenteet kunnossa,hyvältä näytti ja vastasi viikkoja.
ohessa kuva,jos onnistuu,kuva vähän huono kun oli nassu pois päin koko ajan..




ajatar&vempula 19+2
 
4D-Ultrakuulumisia Mahtava käynti! Oon vieläkin ihan haltioissani. Rakenteet kunnossa, ei mitään hälyyttävää. Painoa 318 g. Vastasi viikkoja 20+2, mutta laskettua-aikaa ei muuteta kuulemma tässä vaiheessa enää. Pippeli nähty! :D Ihan selvästi heti alkuun halusi pikkuinen kertoa meille, että kumpi hän on. :) Lääkärikin vain naureskeli, että harvoimpa tuosta noin selkeästi näkyy, kumpi siellä on tulossa, mutta sanallakaan ei sanonut, että poika olisi. Puhui kyllä puikosta ja pallosita. :) Tämä on kyllä tosi yllätys! Mulla itsella on 3 siskoa ja olin ihan varma, että tyttölupaus tulee.. vaikka poikaolo mulla on ollutkin. Saatiin DVD mukaan...nyt me saadaan ihmetellä pikkuista vielä telkkarin kautta vaikka joka päivä. :)

Mandy ja nappula 20+0
 
Onnea Mandy pojasta :) Sitähän ei tiiä, vaikka satuttas sitten synnärille yhtäaikaa, kun kuitenki melko lähekkäin noi viikot meillä :)

Mullakin vastas lapsen koko jo raskausviikkoa 22, mutta ei laskettuaikaa ruvettu muuttaa, kun jotkut arvot oli kuitenkin vastasivat rv21.

On kyllä jotenkin paljon helpompi olo kun tuo rakenneultra takana ja siinä kaikki hyvin.

Kuulin muuten tänään taas uuden jutun, mitä en oo ite ainakaan tiennyt. Nimittäin, että raskaana oleva nainen ei saisi käyttää hajuvettä. Ite oon kyl käyttänyt normaalisti, mut ehkä vois vähentää/lopettaa.

Outiko 20+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Aikalailla tytöltä vaikutti, piti jalkojaan kokoajan sievästi ristissä ja kerran vilautti haaroja niin ei siellä äkkiseltään mitään näkynyt. Eli toisaalta voi vielä olla poikakin.
Laitanko sulle tietoihin tyttölupaus vai jätänkö tyhjäksi?
 
Outiko miten tuo hajuvesiasia perusteltiin? pikkasen kuulostaa liiottelulta, mut mistäs sitä tietää...

ONNITTELUT HYVISTÄ ULTRAKUULUMISISTA!

Itsellä rakenne uä vasta 9.4. No, kaipa aika tässä kuluu. :)
 
Hauskaa, että muutkin ovat saaneet rakenneultrassa hyviä uutisia, onnea! Kyllähän se helpottaa, kun kuulee, että kaikki on ok.
Kummeista: mekään ei kuuluta kirkkoon, mutta halutaan silti lapselle "kummi" tai kenties useampikin. On kiva ajatus, että lapsella on joku perheen ulkopuolinen aikuinen; ihan vain häntä varten. Ollaan ajateltu, ettei ketään ihan lähisuvusta pyydetä, kun heitä lapsi tapaa kuitenkin usein. Omasta mielestäni on ainakin ollut tosi antoisaa, että kummi on suvun ulkopuolelta. Tietysti siinä on se vaara, että yhteydenpito lakkaa ajanmittaan - sukulaiset taas eivät katoa mihinkään. Ja mun mielestä olisi kiva, että kummit edustaisivat vähän eri ikäluokkaa kuin me vanhemmat. Mutta ei me olla vielä mitään päätetty, eikä ketään kysytty. Jotkut nimenantojuhlat varmaan pidetään sitten aikanaan, että pieni pääsee kerralla osaksi sukua ja ystäväpiiriä.
Hajuvedestä, törmäsin samaan juttuun muistaakseni jossain lehdessä neuvolan odotushuoneessa. Perusteltiin muistaakseni lyhyesti vain sillä, että kemikaalit imeytyy vereen ja voivat olla haitallisia? Mutta saman luulisi koskevan esim. meikkejä ja deodoranttia?... Tähän asti olen lotrannut niinkuin ennenkin, mutta nyt olen jättänyt väliin tai suihkinut vaatteisiin enkä suoraan iholle. Yllättävän vaikeaa olla ilman tuttua tuoksua.
:|
Mullakin on muuten sokerirasitustesti edessä PCO:n takia, mutta vasta joskus huhtikuussa. Hirvittää jo etukäteen, ettei 12 tuntiin saa syödä eikä juoda... :eek:

Hiukkanen ja tyyppi 19+4
 
Minäkin olen menossa sokerirasitustestiin huhtikuussa. Meidän neuvolantäti sanoi viimeksi, että tästä on tullut uudet ohjeet. Jos on alle 25-vuotias ensisynnyttäjä tai alle 40-vuotias (muistaakseni) uudelleensynnyttäjä, ei tarvitse testiin mennä. Muut menee. Eli kun olen 27-vuotias ensisynnyttäjä, joudun testiin. Pituus 168 cm ja paino ennen raskautta 57,5 kg...Mutta mitat ei vaikuta, ikä vaan.

Mandy ja nappula 20+0
 
Heippa, pitkästä aikaa! Melkoinen urakka on edessä ennen kun saa luettua kaikki kuulumiset, mutta ennen sitä oma päivitys.

Tänään käyty rakenneultrassa, jossa kaikki oli hyvin. Kätilön mukaan meille tulee pieni tyttö!
Hymyilyttää :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille

Tikru + pikkutikru 19+5
 
voi miten ihania ultra kuulumisia..:) onnea niistä..
voimia teille jotka painitte parisuhteen kanssa.. meilläkin välillä tuntuu olevan noita mutta luulen että itse välillä vähän ylireagoin.. ja yks viikonloppu sanoin tässä suorat sanatkin että ulko-ovi löytyy tuolta päin että jos ei tule muutoksia mm.juomiseen jne.. se tehosi aika hyvin.. mutta myönnän kyllä että itsessänikin vikaa..
olin tänään kaks tuntia yhessä vaunukaupassa sain kunno esitelmät heh.. aika varmasti hankimme nyt kumminki uudet emmaljungat smart malliset.. väri pitäisi viellä päättää..
huomenna heti aamusta neuvolaan..:) voi itsekin niin kovasti haluisin tietää sukupuolen rakenne ultrasta ei ole vielä mitää tietoa että milloin..
kummeja ollaan kyllä mietitty.. itse haluaisin sellaiset jotka jaksavat myös kantaa ns. kummi vastuunsa..

piritta ja moggulaa 18+2
 
onpas isoja massuja teillä muuten! Ittellä on tosi pieni masu. Mutta laiha olin kyllä alkujaanki. Ei tosin haittaakkaa yhtäää ettei oo superisoo mahaa viel tässä vaiheessa. Helpompi liikkuu. huomannu kyl tosin että Tosi hankalaa alkaa oleen nukkuminen kun mahallani tykkäisin nukkuu ni nyt on pakko nukkuu kyljellään ja kyykyssä ei voi olla jollei oo jalat auki kun masu ottaa vähän jo vastaan... :/

Onko kellää ollu tunnetta että on vaan iso ja epäseksikäs? Itse en tunne todellakaan oloani mitenkään seksikkääksi kun tuota maidon esiastetta valuu välillä rinnoista niin että pakko pitää liivinsuojia ettei pääse vahinko käymään. Ei ne jatkuvasti valu mut joskus saattaa valahtaa... :/ JA ei näe enään kun pallon mahan kohdalla... Jotenkin mulle se tuntuu tosi vaikeelta että kroppa muuttuu paljon. Vaikee edelleenkää kuvitella että on raskaana...
 
Hei! Mandylle onnittelut tulevasta pojasta! Vaavitar, kerrothan kun saat tiedon punktiosta? Pitkältä ja raskaalta ajalta tuntuu tietoa odottaa! Mä jouduin tänään käymään äitiyspolilla, kun mulle ilmestyi la-aamuna kolo/painauma lähelle punktio kohtaa. Lääkärikin kovasti ihmetteli ja eikä ollut aikaisemmin tällaiseen törmännyt. Sanoi, että outoa! Vauvalla kuitenkin onneksi kaikki hyvin ja istukkakin kunnossa punktion jäljiltä.

Tiltaltti! Mulla oli ekassa raskaudessa lähes koko ajan veristä vuotoa ja joskus viikolla 17 tuli oikein kunnon purkaus. Mä jouduin päivystykseen ja multa löytyi 4 cm repeymä, joka ei onneksi ollut ns. vauvan alueella eikä siten vaaraksi vauvalle. Olin sitten viikon saikulla ja siitä jäin kesälomille.

Mä jo unohdin, että mitä kaikkea mun pitikään kommentoida! :D Mä kerkesin jo alun kirjoittaa, kun menin taaksepäin ja mun kirjoitus tietenkin hävisi. Joten öitä kaikille!
 
Onnea ultrajutuista! Kiva lukea noita :) ite oon menossa vasta 30.3.
Tuosta sokerirasituksesta...miullekin neuvolatäti sano, että yli 25 v pitäis mennä. Miä oon 26. Mutta jotenkin sitten kiersi sen, että ei miun tarvii mennä kun ei tunnu olevan syytä. Mitat on suunnilleen samat kuin Mandylla, eli 167/56. Ihan hyvä ettei tartte mennä!!

Meillä oli tänään riita miun äitin kanssa. Jäi semmoinen olo etten hälle tuu kelpaamaan äitinä, että pelkää että pilaan sen lapsen tms. Siis ei sanonut mitään tuollaista, mutta arvosteli miun tapaa olla mieheni lasten kanssa. En olisi saanut hermostua ja ärsyyntyä mistään ja jossain vaiheessa sanoi että miunkin kannattais lukea vauvalehtiä (koska en varmaan muuten osais mitään). Sanoin, että turha tulla uusperhe-asioista mitään sanomaan jos ei ole kokemusta, sitä ei voi tietää. Ja se, että ärsyynnyn joskus ei tarkoita että olisin ihan kamala ihminen.
Äiti pyysi anteeksi tekstiviestillä ja laitoin takaisin, että olen jo aikuinen ja vastuussa itsestäni ja miua ei tartte enää kasvattaa.
En tiiä, ehkä tää raskaus saa haavat ja patoumat aukeamaan. Jollain tapaa ollaan lähestyttä äitin kanssa, jollain tasolla taas... no niinkuin tänään. Muilla ollut tälläistä?
 
Hajuvedestä ja muistakin tuoksuista olen itsekin lukenut ja on sanottu, ettei sais käyttää tai edes haistella semmosia. Siis et ku suihkuttaa jotain tököttiä ni ei sais olla siinä lähellä, ettei tulis "haisteltua" sitä. Ku se jotenki menee sit vauvaan. Ja jotenki et oliko mitään vaihetta missä vaiheessa ei sais niitä käyttää vai ei koko raskausaikana... Minä ainaki oon käyttäny mut en tosin hulluna, vaan normaalisti niinku ennenki. Hajuvettä en laita joka päivä, deodoranttia suihkautan vähäsen. En kehtaa haistakaan :D Vaan en sitäkään joka päivä välttämättä käytä, jos vaan kotonakin olen. Onkohan niistä oikeesti sit hirveesti haittaa lapselle? Jos ei kuitenkaan älytönnä käytä...

Voe hitsi ku on taas illan turvottanu... Oon yrittäny nuita hiilihappoisia juomiakin välttää, mut minkäpäs teet, kun mieli tekee BonAquaa :p Tai Pepsiä... :whistle:
No sepä aina turvottaa muutenki näin iltasin... :)

Onnea Mandy pojasta :)

Nyt vaan pitäs ite malttaa oottaaaaaa :D

mertsu 17+2

 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

4D Mulla oli myös tänään 4D-ultra, kävin sitten Femedassa Cacciatorella ja oli kylllä aivan ihana käynti, jäi hyvä mieli. Kaikki rakenteet näytti normaalilta ja pikkukaverilla oli kunnon aamujumppa käynnissä. Täällä myös bongattu epäilemättä pippeli, joten poika meille on tulossa.. :) Koko päivä on hymyilty... Oli muuten ihanaa kun mies oli niin mielissään pojasta. :heart:

Poitsu vastasi aikalailla viikkoja, laskettuaika oli ultran mukaan muutaman päivän aiemmin. Painoarvio 270g ja syke 140.

Liikkeistä Mähän en ollut ihan varma olinko viime viikolla tuntenut liikkeitä. Meidän perheessä tapahtui kuitenkin viikonloppuna yksi iso, ajatuksia herättävä juttu, ja olin koko viikonlopun tosi stressaantunut. Hermostuneisuus kai vaikutti vauvaankin ja sekä perjantaina että lauantaina kävi sellanen melske mahassa etttä ei epäilystäkään liikkeistä.


Kummeista
Pyydetään varmaan kummit vasta kun vauva on syntynyt. Kummeiksi pyydetään molempien yhdet sisarukset puolisoineen. Olemme itse heidän lasten kummeja, joten luonnollinen valinta.. Kikka89 Saako kysyä miksi siskosi ei haluaisi lapsesi kummiksi?Tuntuu vaan musta itsestäni oudolta kun mulle kummius on kunnia-asia.. :)

Aurora81 rv19+0
 
Vau, jos oikein laskin meistä 8 kävi tänään rakenne/4D-ultrassa. :) Onnea kaikille! :heart: Ja viikon kuluessa taitaa tulla lisää ultrakuulumisia. =)

outiko Se voi olla paljon mahdollista, että ollaan tuolla keskussairaalassa yhtäaikaa. Ootko muuten meinannut lähteä joskus noiden Jyväskyläläisten ryhmän tapaamisiin? Itse oon pohtinut, että voisin tässä jossain vaiheessa.

Sekosin ja surffaan Huuto.netissä etsien pikkupoikien vaatesettejä. =)

Mandy ja nappula 20+0 :saint:
 
Mä täällä aamutuimaan itkua väännän kun luin teidän ultrakuulumisia :heart: :snotty: Ihanaa että kaikilla on vauvat kunnossa ja sukupuolenkin saitte tietoon te, ketkä halusitte :heart: Mitenkähän mä maltan odottaa 1.4 asti :D

Elmalla oli eilen kunnon biletyspäivä. Viikonlopun se oli tosi hiljainen, mutta eilen heti aamusta asti muljahteli oikein kunnolla, välillä tuntui, että varmasi heitii voltin kun sisukset kääntyi ympäri :LOL: Illalla sitten paukutteli oikein kunnolla, välillä jopa tuntui aika inhottavalle kun samaan kohtaan jysäytti monta kertaa. Jännä vaan että yhtään liikettä ei vasemmalla puolella tunnu, kai siinä on sitten se istukka edess :)

Vilma ja Elma 18+4
 
Huomenta kaikille !!

Täällä vaan jännitys tiivistyy kun torstaina olis rakenneultra.
Mitenköhän pystyn sitten to aamuna pysymään paikallani hetkeäkään kun aika sinne on vasta 12.30...

aurora81 luulisin että siskoni mielipide muuttuis sen takia kun kerroin että luultavasti muut kummit tulisivat olemaan miehen kavereita, eli siskoni ei olisi tuntenut muita kummeja.
En sitten tiedä...
Kyllä harmitti kun kuitenkin oltiin puhuttu siitä jo muutama kuukausi ennen kun tulin raskaaksi, ja silloin siskoni tosiaan oli aivan innoissaan kun olin etukäteen häntä miettinyt vauvan sylikummiksi.
Ehdin silloin jo miehellekin ilmoittaa kun jo heti alussa kummeista vähän puhuttiin että mun siskosta tulee sitten sylikummi.
Sitten kuitenkin ajattelin vielä asian varmistaa kun kerroin siskolle että vauva olisi tulossa, ja silloin sitten sanoi ettei haluakaan..
Ja vielä kun mulla oli ideana siinä se, että olisin halunnut että ainakin 1 kummi olisi omaa perhettä, enkä kuitenkaan muita sisaruksiani halua pyytää.
Ja jos olisin pyytänyt jonkun muun niin sitten luultavasti tämä sisko olisikin halunnut kummiksi..
Vaikeaksi meni sekin..
 
Huomenta!

Paljon on tullut tekstiä kun en ole ehtinyt käydä lukemassa sitten viime viikon.
Sydänääniä oltiin kuuntelemassa viime viikolla ja pikkuisen syke oli 145. Kovasti odotan jo rakenne ultraa. Siihen on vaan aika paljon aikaa ku aika on 9.4. Toivottavasti näkyis pikkuisen sukupuoli ku ei millään maltettais odottaa miehen kanssa pikkuisen syntymään asti. Sokerirasitukseen tarvis itsekkin mennä. Mulle ei vaan ole mitään puhuttu siitä vielä että koska. Millä viikoilla se yleensä tehdään? Painokin mulla oli taas pikkuisen laskenut vaikka olen syönyt ihan normaalisti ja herkuteltukkin on! Kävin vielä just ennen neuvolaa syömässä hodarin ku en yhtää ajatellu. Tuntuu vaan niin hassulta et paino laskee. Olen ylipainoinen ja taipumusta on kerätä noita kiloja.

Kummeista Minä en kuulu kirkkoon, mutta mieheni kuuluu. Mieheni on kyllä ajatellut erota kirkosta ja yhdessä päätettiin, että meidän pikkuinenkaan ei tule kuulumaan kirkkoon. Ollaan kuitenkin valittu sylikummit vaikkei se virallista voi ollakkaan. Nimiäis juhlat olis kyllä mukava järjestää.

jenzka 16+6 (kai..?)
 
Mandy81 Mä en oo kauheesti perillä noista jyväskyläläisten kokoontumista, kun en oo enää sillä forumilla pöyrinyt :/ Mutta tokihan sitä ois kiva treffata muitakin odottajia. En vaan tiedä kehtaanko tunkea itteäni sinne, kun tuntuu että siellä moni tuntee jo ennestään toisensa.
Mutta saapi nähdä.

aurora81 Minäkin oon hypistellyt kaupassa tota samaa potkupukua, aivan ihana
:heart:



Onko kellää ollu tunnetta että on vaan iso ja epäseksikäs
Toisinaan ehkä vähän, mutta pääsääntöisesti ei. Mä vaan nautin kun maha kasvaa ( ainakin toistaiseksi) Ja paljolti asiaan vaikuttaa sekin, kun mies jaksaa joka päivä kehua kauniiksi ja seksikkääksi.

Sokerirasitukseen joudun minäkin. Bmi on yli 25 niin siksi, en ikäni puolesta. Mietin itekin sitä 12h syömättömyyttä, mutta onneks se testi on heti aamusta.

Mukavaa päivänjatkoa! Mä lähden vasta kymmeneksi töihin, mutta heräsin taas tosi aikaisin tänään.

Outiko 20+6
 
Huomenta

Ihania ultrakuulumisia :heart: Itse saan vielä ootella kolme viikkoa, ultra 8.4. Aika myöhään, (21+2). No sain odotukseen vähän helpotusta, kun supistelujen takia kävin siellä äippäpolilla ja tosiaan se sukupuolikin siellä selvis :) Huomenna onkin lääkäri ja tarkistetaan taas tilanne, nyt on kyllä supistelujen takia ollut rauhallisempaa ja liikkeetkin tuntuu jo mukaavsti, joskaan ei vielä masun päälle.

Nuista hajuvesistä...muistan kuinka esikoista ootellessa neuvolatäti oli ihan ihastuksissaan mun tuoksuun, kehu ja kysy merkkiä että voi itekkin hakea. Olin niin onnessani, kun laskettuaika oli jo mennyt ja olin ihan hirvee jätti ja kömpelys ja sit joku tulee ja kehuuu kuinka hyvälle tuoksuu, siitä siis jäi mieleen. En usko, että noista niin haittaa on, mutta muistakaa pysyä samassa tuoksussa ni äidin tuoksu ei muutu, ainakin kun vauva on syntynyt. Siitä tuli mieleeni, kun värjäsin hiukseni, kun esikoinen oli jotain 3kk...voi sitä itkun määrää, ennen rinnalle ottoa ei tunnistanut omaa äippäänsä :( Tarkkoja ovat!

Me pyydetään pari kummia. Sylikummiksi mun sisko ja miehen kaveri sitten toiseksi, muitakin vielä mietitään. Sitä mietin myös, kun ei hirveesti olla oltu tekemisissa miehen kaverin avokin kanssa, että pyydetäänkö he yhdessä vai vain mies. Oikein mukava ihminen on kyseessä, mutta tosiaan jotenkin aattelee, että ne lapsen kummit ois meille tosi läheisiä. En tiiä aattelenko tätä liian vaikeesti...

Ihanat Aurora :) Mäkin oon jo ihan liikaa ostellut pikkusen vaatteita, kun esikoiseltakin niitä jäi, mutta kun niin mukavasti helpottavat tätä pitkää odotusta.

Mukavaa päivää teille, palailen töihin...vähän stressaa, hirveesti pitäisi saada hommia tehtyä ennen kesäloman ja äippäloman alkua. Viime yön jo kulutin miettimällä näitä hommia...ei varmaan tee hyvää pikkuselle. No mut pitää päivä aina katkasta hyvällä lounaalla, joskin ehkä vähän kevyemmällä kuin yleensä...sanoi vaaka aamulla.

Permis ja Veikko 18+1
 

Yhteistyössä