ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

outiko Tuuhan pian kertomaan miten sun rakenneultra meni.

Oma 4D-ultrani on tänään klo 16.20. Eli tulen sitten illalla kirjoittelemaan, mitä siellä näkyi. :)

Kummeja ollaan vähän mietitty, mutta ei päätetty. Toisaalta haluis ottaa useamman kummin, mutta toisaalta taas vaan pari sellaista, joiden kans on paljon tekemisissä ja näkee muutenkin melkein viikottain. Ja pitäähän sitä säästää muillekin tuleville lapsille(toivottavasti tällaisia tulee) kummeja. =)

Mandy ja nappula 20+0 POKS ja puoliväli!
 
Noniin, nyt on rakenneultra takana ja hienosti oli kaikki masuasukilla :)

Painoa oli 355g ja pituutta 15,4 cm, sydän sykki hienosti ja vauvan oma verenkierto toimi hyvin. Myöskin aivoissa oli kaikki kunnossa. Samoin raajat. Vastasi kuulema hyvin viikkoja.
Lapsivettä oli sen verran niinkun pitikin jne. Eli kaikki oikein hienosti, onneksi.

Kovin oli liikkuvainen kaveri taas. Ei siis ihme että on alkanut liikkeet tuntumaan jo toden teolla. Sukupuolesta ei ollut mitään puhetta enkä sitä ois halunnutkaan tietää.

Kysyin myöskin niistä mun mahakivuista. On kuulema täysin normaalia ja niistä "kärsii" noin 50% odottajista. Kohdun kasvaminen aiheuttaa ne kivut. Joten jos muillakin niitä on, niin ei syytä huoleen.

Siellä äitiyspolin odotustilassa oli yks äiti, joka oli raskaudessaan ilmeisesti jo aika pitkällä.
Teki tosi pahaa, kun näki miten paha sen oli olla ja miten sitä sattui. Voihki ja huusi siellä odotustilassa :( Sitten se tuskaili, kun ei meinannut millään päästä lääkärin luo.
Ajattelin vaan että "tuo se on minullakin vielä edessä.."

Mandy81 Eikös sullaki oo se rakenneultra tänään? Kerro sitten mitä vauvalle kuului.

Outiko 20+5
 
Hellurei. Onpas tullut taas paljon tekstiä, jos nyt saisin aikaiseksi itekin kirjoittaa jotain. Käytiin jo aamulla pojan kaupassa, ollaan oltu kovin ahkeria =) Illalla meillä on äiti-piiri niin ei sitten kerkee enää kauppaan. Meillä on viikon päästä rakenneultra ja ootetaan sitä jo innolla. Viime vuonna meillä oli vielä täällä omalla paikkakunnalla rakenneultra, mutta nyt täytyy mennä sitten kokkolaan ultrattavaksi. Pääseepä samalla ostoksille ja miehen kans syömään, kun esikko jää mummon kans kotiin =)

Liikkeistä... Täälläkin on tunnettu nyt ensimmäiset potkut, ihanaa ihanaa!! Eilen illalla nukkumaan mennessä oli pikkuisella vielä kova meno päällä =)

Kummeista.. Mekin ollaan jonkun verran mietitty, mutta kaikki on vielä ihan auki. Pitää miettiä aina niin tarkasti. Esikolla on viisi kummia, joten saman verran ajateltiin pyytää nyt tälle tulevallekin. No, onhan tässä vielä aikaa.

Täällä mies haaveilee jo kolmannesta lapsesta =) No, sitten kun on kolmannen aika, niin eipähän tarvii ainakaan suostutella. Hih hii.

Joku kyseli Firkonin vaunuista, meillä on sen merkkiset yhdistelmät ja on oikein hyvät.

Halauksia parisuhdeongelmista kärsiville.

Nyt syömään jotain ennen kuin poika herää.

Helmiir ja KerttuIlmari 18+6
 
outiko, onnea hienoista ultrakuulumisista!!! :heart: :heart: Mukava kuulla myös, että nuo "kivut" ovat ihan normaaleja ja vaarattomia.

Mandyn ultrakuulumisia jään myös odottelemaan. :)

Kummeja ollaan mietitty, mutta vasta yksi on valittu. Yksi tai kaksi tarvittaisiin lisää, mutta on vaikea päättää ketä pyytäisimme. Tosin eihän noita vaihtoehtoja kovin montaa ole ja haluaisimme kuitenkin saada kunnon kummit lapselle.

Itselläni on huomenna rakenneultra. Tulen sitten sen jälkeen kertomaan kuulumiset.

miranda + elokuinen 19+0 POKS
 
Mulla tuli tänään veristä tuhruvuotoa ja nyt oon ihan paniikissa et onko jotain vialla kun koko raskauden aikana ei oo tullu mitään vuotoja. Nyt on kumminki jo viikkoja 18+3! Onko kellään muulla ollu näin? Vauvan liikkeet olen tuntenu tälle päivää mut silti huolestuttaa.

tiltaltti 18+3
 
Kiitokset kaikille tuesta. Nähtäväksi jää miten elämä alkaa sujumaan. :) Todella ikävä lukea että muillakin on ongelmia suhteessa, mut toisaalta siitä saa itselle apua. Ja eilen illalla luin sitä Musta tulee perhe -kirjaa. Sekin luo uskoa tulevaan.

Olin aamulla sokerirasituksessa. Eihän tuo ollu ollenkaan niin paha ku luulin! Aika meni yllättävän nopeesti ja tietty ku näki siinä samalla tuttuja niin tuli juteltuakin siinä. :)
Sen jälkeen menin ja varasin ittelleni kampaajan. AI että mä odotan sitä piristystä. :) Ja kävin vielä ostamassa vauvalle vaatteita. Rakastan ruskeeta niin löysinpä pojalle ihanan ruskeen slipoverin. :heart:

Kummeja oon jo pari kappaletta pyytäny, eli ainakin 4 kummia tulee olemaan, joissa on pariskunta.

Kovasti yritän aatella positiivisesti ja nauttia elämästä, terveydestä ja raskaudesta. :)

Aniit ja Taneli 17+3
 
Outiko (ja tietysti muutkin lähipäivinä ultrakuulumisia kirjoitelleet), oli ihana lukea, että vaavilla kaikki hienosti!! =)

Ja Mandy81 kertoopi sitten HETI, mitä siellä 4D:ssä näkyi!! :wave:

Mulla kaksosmassu on vieläkin miniatyyri-luokkaa, mutta nyt kiristää sentään jo vanhat farkut vyötäröstä.. :p Painoa on tullut vasta 2kg ja tosiaan 18. viikko alkaapi justiinsa.. Vaikea ymmärtää, mihin ne kaksi mini-ihmistä oikein mahtuu? Ilmeisesti toinen asuu mun vatsalaukussa ja toinen virtsarakossa, kun syömään ei pysty kerralla kuin pieniä määriä ja pissalla tarvii juosta joka välissä.. Ollaan otettu massukuva joka sunnuntai, joten jos mieheni viitsii fiksata eilistä kuvaa netti-kuntoon, voisin mäkin laittaa sellaisen tänne..

Meillä seuraava eli kolmas neuvola viikon päästä tiistaina ja rakenneultra siitä viikon päästä eli vasta 31.3.. Ja 4D sitten siitä n. kuukauden päästä.. Ei jaksaisi odottaaaaaaaaa........ :/

Ja taas toivottelen hyviä vointeja ja ihanaa odotusaikaa kaikille!!

 
Rakenneultra takana: Kaikki hyvin, ei mitään vikaa löydetty. Painoa oli 311g. Mittojen mukaan la. ois ollu 4.8 eli päivän myöhempi, mutta päivä sinne tai tänne. Mies oli mukana ja jaksoi olla tosi hyvin ja oli tosi kiinnostunut. Sukupuolesta oltiin päätetty et jos näkyy tosi selkeesti niin sitten saa kertoa. Aikalailla tytöltä vaikutti, piti jalkojaan kokoajan sievästi ristissä ja kerran vilautti haaroja niin ei siellä äkkiseltään mitään näkynyt. Eli toisaalta voi vielä olla poikakin. Mulla sillä ei oo mitään väliä kuhan on terve ja syntyy. Liikku kokoajan niin paljon että ei saatu ees kunnon kuvia siitä. Kätilölläkin oli vaikeuksia ottaa niitä mittoja. Toinen söi siellä välillä aamupalaa.
Tänään oli neuvola ja siellä ei myös meinattu löytää sykettä kun liikku niin paljon. Potkut kuitenkin tuntu ja löyty se sykekin mut hävis sit kokoajan.

Painoa mulle oli tullut sitä on nyt tullu n.4kg. Paljon muilla samoilla viikoilla olleilla on tullut?

Vilma: Mä vuodin myös kaks viikkoa siinä itsenäisyyspäivän tienoilla ja kaikki on silti nyt loistavasti. Kyllä mullekin tulee niitä epätoivon hetkiä, mutta nyt rakenneultran jälkeen on jo pakko uskoa et kaikki on hyvin.

Outiko Mulla on toisinaan ollut sitä ummetusta ja ilmaa. Sillon sattuu ihan tosissaan mahaan. Vasta viimeviikolla söin koulupäivänä kaalilaatikkoa ja illalla sattu niin paljon mahaan et ei pystyny istumaan ollenkaan. Kasvukipuja on myös yleensä aina loppuviikosta kun maha aina sillon kasvaa hujahtaa enemmän.

Voi vitsi ois kiva käydä niillä lapsimessuilla. ollaan menossa miehen kanssa Hesaan sillon viikonloppua viettämään. Lähtisköhän se mun kanssa sinne? Rakenneultran jälkeen saatiin vaunuraha anopilta. Varmaan sit huhti-toukokuussa vois ostaa.

Mansikkatee ja Hippuli 20 tasan. Hui jo puoliväli jos jatko menee näin nopeesti niin kohtahan se jo syntyy. :)
 
maanantaita kaikille!
ajattelinpa kirjoittaa muutaman rivillisen, edellisestä kerrasta onkin jo aikaa.
en muista edes, että olisin päivittänyt tietoani synnäristäkään, noh se onpi KOKS täällä kotkassa.
tasan viikko vielä rakenne ultraan ja pelottaa aivan kamalsti, että jos kaikki ei olekkaan oikealla mallilla.
monet on jo tuntenut liikkeitäkin, itse en ole aivan varma niistä, semmoista pientä möyrimisen tunnetta ja tökkäsyn tunnetta on kyllä ollut. mutta nyt en ole oikein mitään tuntenutkaan.
jostakin luin, että stetoskoopilla vóisi kuulla sikiön sydänäänet 5. raskauskuukaudesta lähtien. no, perjantain aoli iltavuoro niin en kyllä mitään kuullut, pelkkää suolen kurinaa vaan. ja arvaa huolestuttaako se vielä enempi. ei olisi pitänyt ryhtyä koko leikkiin. miehelle ehdotin että oisin lainannu stetarit kotiin, niin kielsi ehdottomasti. oisi pitänyt uskoa!!!!
ja viikko kuluu NIIIIIIN hitaasti!
onko täällä muita KOKSILAISIA? olisi mukava kuulla, että kertovatko ultrassa sukupuolen ja minkälaista henkilökuntaa siellä on!

HelinäKeiju75 ja Önni 19+2
 
Onnea outikolle ja Mansikkateelle hyvinmenneistä rakenneultrista! :heart:
Oma ultrani jännittää jo kovasti. Pitäis yrittää tässä vielä kolme tuntia tehdä töitä ja sitten on h-hetki käsillä.

Mulle on tullut painoa n. 3-4 kg omien laskujen mukaan. Keskiviikkona on seuraava neuvola, joten saa sitten tarkan tiedon.

Mandy ja nappula 20+0
 
Täällä myös käyty rakenneultrassa. kaikki oli vauvalla hyvin pituutta löytyi 15,4cm ja painoa 305g. laskettuaika aikaistui päivällä mutta sitä ei muutettu. sydän, raajat ok. Kovasti kaveri siellä liikkui. Ensiksi yritti piilottaa itsensä käsien taakse. Saatiin tyttölupaus[/b]


rv 21
 
Nyt olisi sitten taas neuvolassa käyty..
pissa: puhdas
hemoglobiini:105 ( antoi rautatabletteja (retafer) toistaiseksi 1 päivässä seuraavalla kerralla uudessa neuvolassa sitten tarkistetaan että riittääkö tuo 1 päivässä )
verenpaine:117/77
paino: 54 ( on siis tullut lisää ensimmäisestä käynnistä 6kg, mutta kuulemma ihan sopivasti)
syke oli kuulemma jotain 150:n luokkaa.

Sydän ääniä oli vaan tosi vaikea kuunnella kun pieni meni niin kauheaa vauhtia karkuun ja välillä potkaisi suoraan doppleriin.
Neuvolantäti vaan naureskeli että taitaa olla aikas vauhdikas tapaus tämä pikkuinen.

Ja lohdutteli mua että vaikka maha nyt näyttää viikkohin nähden isolta, niin se johtuu vaan siitä kun itselläni pituutta on vaan 152cm.
Eli ei luultavasti tarkoita tuo mahan kasvu kuitenkaan sitä että olisi mikään jättivauva tulossa.
Kuulemma kuitenkin kohtu tuntui olevan viikkoihin nähden oikean kokoinen.
 
Ai niin, unohtui vielä yks juttu tuosta aiemmasta tekstistäni. Eli kaikki jotka harkitsee tukivyön hankkimista niin suosittelen! Mä ostin kirpparilta tän omani eilen ( Anita baby belt- merkiltään) ja tänään siis ekaa kertaa käytössä. Ja eron todella huomaa. Teen istumatyötä ja yleensä on tässä vaiheessa jo aivan järkky alaselkä kipu, mutta nyt ei mitään :)

Kiitos kaikille, jotka mullekkin suositteli tätä vyötä. Oon ihan rakastunut tähän :D
Ja onnea ihanista ultrakuulumisista myös muille, jotka on tänään käynyt :)

Outiko 20+5
 
Täälähän tyttölupauksia tulee :):)

Kummeista: Sisko on ainakin sylikummi koska minä olin hänen pojalleen niin on sovitu jo. Mutta sitten lapselle tulee 5 kummia todennäköisesti kaksi minulta, kaksi mieheltä että tosiaa joku edes lapsen kanssa olisi tekemisissä sitten myöhemminkin. JA aiotaan ne valita tarkasti.''

Verenvuodosta Tuhruvuoto on raskauden aikana kuulemma ihan normaalia. Jos tulee kovia kipuja ja runsasta vuotoa niin sitten vasta kannattaa hakeutua lääkäriin. Tai vain kovien kipujen takia.

Painosta Neuvolassa viikoilla 18+6 oli painoa lähtöön tulltu 1,5 kiloa
 
Ihanaa kun on tullut hyviä uutisia :heart: Onnea kaikille ultrassa ja neuvolassa käyneille :heart:

Mansikkatee, mun järki kyllä sanoo, että ei ne vuodot todennäköisesti mitään merkkaa, mut aina välillä on silti huolehdittava :ashamed:

Kummeista, meillä on yksi kummi vielä mietinnän alla. Mun pikkuveli on sylikummi ja toinen kummi on mun hyvä ystävä. Miehen puolelta voi olla että pyydetään sen veljen poikaa, mutta täytyy katsella :)

Vuodosta, vaikka varmasti hyvin normaalia onkin niin mä soittaisin kyllä itse samassa tilanteessa äippäpolille niin saa sielulle rauhan!
 
outiko ja Mansikkatee Ihana lukea hyviä ultrakuulumisia :heart:

kielletty Hyvä kun pääsit kuulemaan vauvan sydänäänet. Varmasti mieli keveni, kun kaikki on kunnossa ja huomaa, että huoli on ollut turhaa. Ihmeellisesti sitä aina raskausaikana onnistuu panikoimaan helposti.

Täällä oli noista kummeista puhetta. Me ei kuuluta kirkkoon, joten niitä ei tarvitse valita. Ristiäisiäkään ei järjestetä. Nimi vain ilmoitetaan maistraattiin ja sillä selvä :D

Onko muita jotka eivät kuulu kirkkoon ja pidä ristiäisiä? Aiotteko pitää jotain nimijuhlia kuitenkin? Me ei olla aiemmille lapsille mitään erillisiä nimijuhlia pidetty, ihan vaan kahviteltu ja herkuteltu, kun sukulaiset ja tuttavat on tullut kylään ja tutustumaan uuteen tulokkaaseen =) Sama systeemi varmasti tälläkin kertaa.

Painoa on tullut ehkä 2kg. Neuvola on viikon päästä, joten siellä on punnitus sitten reilun kuukauden tauon jälkeen. Mulla paino nousi jonkun verran meidän Eilatin matkan aikana, kun syötiin päivittäin hyvin ravintoloissa, mutta nyt se taas laski vatsataudin aikana. On vähän vaihdellut tässä viime aikoina.

Nyt lähden kokkaamaan, alkaa nälkä kurnimaan vatsassa taas :whistle:

RangaTanga 18+1 :heart:
 
Tänään se kauan odotettu rakenneultra oli ja kaikki oli niin kuin pitikin :) Sukupuolikin selvis ja tytöltähän se meidän vauveli näytti :)
Harmi kyllä pikkunen ei suostunu kasvojaan näyttämään ni kuvatkin mitä saatiin oli aika huonoja. Mut pääasia on, että kaikki muu oli kunnossa :) Kauheen kova liikkumaan se tytsi kuulemma on (vaikka kyllä se on siltä tuntunutkin iltasin :))
 
Nonni taas yks tyttölupaus lisää! :) onnea mezzzylle tyttölupauksesta!
Kielletty Hienoo että kaikki oli hyvin. ehkä se istukka vaan on siin etuseinämäs niin ei tunnu niin hyvin.

Meillä seurataan masun omaa elämää eilen ekaa kertaa näky masun päältä liikkeet! :heart:
 
Enpäs ole täällä muutamaan päivään kerennyt käydä, edes lukemassa ja tekstiähän oli ainaki varmaan se 7 sivua luettavana :eek: :D

Ihania ultra ja -neuvolakuulumisia :heart: Omaa rakenneultraa odotellaan kovasti, se olis vasta 3 viikon päästä, mut ei auta ku ootella :) Viikon päästä ois neuvola.

[/b]Unicco Voimia kovasti!! :hug:

Nipsu :hug:


Kummeista Me ei olla vielä oikeen hirveesti mietitty nuita kummeja tälle vielä. Mutta pitäshän sitä alkaa miettiä, kun tuntuu et kaikki kummiehdokkaat on jo näillä meidän muilla lapsilla :D

(.) Aika menee tosi nopeeta kun ajattelee viikkoja kuin paljon niitä on, vaikkakin ultraa odotellessa tuntuu aika matelevan :D Mut hyvin on menny :)
Ja
liikkeet tuntuu jo todella vahvoilta, eilen jopa sain tuntea ekan kerran liikkeet kädelleni, kun laitoin masun päälle käteni :) Kerkesin vihdoinkin tuntea, ku aiemmin jos oon yrittäny tunnustella, niin on lopettanu liikehtimisen heti, kun käden on masulle laittanu. Mut nyt kerkesin tuntea :heart: Ja nykyään liikuskelee paljon myös päivälläkin, mut enimmäkseen iltaisin kun asetun aloilleni :)

Mut eipäs tainnut tällä kertaa muuta olla...
Masukuvaakin voisin tässä laitella kunhan kerkiän paremmin :)

mertsu 17+2 :heart:
 
Voi että :) Tuosta painosta täytyy sanoa, että ihmisille on kiloja tullut vähän, verrattuna itseeni.. Alan tuntea itseni syöpöksi tai jotain, ehkä se on geeneissä :D Itselleni on tähän mennessä tullut 6kg. Tosin vedin vielä aika paljon kokista alkuraskaudessa (ennen kuin sitä ihan kiellettiin minulta :D) Nyt se on pysynyt jo kuukauden samassa. Ja viikkoja siis on 20+3..

Noista miehistä, se on kyllä hankalaa tämä aika.. Meinaan itsellä ainakin hormoonit heittelee miten sattuu ja mies ei pysy perässä, enkä itsekään pysy. Ja onhan haaste miehellekin näyttää ja olla mukana, mutta silti kyllä sitä yhteistä aikaakin pitäisi olla ja keskustella vähän tulevasta. Miesten pitäisi alkaa ottaa vastuu teoistaan. Tämä on kyllä tätä aikaa, että parisuhde joutuu koville. Mutta niinkuin tuolla joku edellä sanoi, pitää joskus ajatella itseään ja lapsen parasta, meinaan onneton "liitto" tai parisuhde näkyy ja heijastuu lapseenkin jotenkin...

Kiva kuulla, etten ole ainut joka joutuu sokerirasitustestiin vai mikä lie :p tai kiva ja kiva kuulla.. itse pelkään hirveästi. Ainoa syy miksi en hankkiutuisi enää raskaaksi, olisi se että pelkään neuloja ja verikokeita ihan älyttömästi ja joudun ihan paniikkiin ennen kuin operaatio alkaa. (viimeksi kesti tunti tosissaan ottaa ja seitsemän reikää taipeissa ja kämmen selässä yhteensä). En pelkää ollenkaan synnytystä, en oikeastaan ajattele asiaa, sillä mitä enemmän sitä ajattelee, sitä pahemmaksi kivut ja muut itse tekee. Enkä suunnittelekaan liioin. Mutta verikoe on jotain aivan kamalaa, pelkään vertakin niin paljon.. liekö ihan fobia.. Itseäni vissiin kyllä saan syyttää liiasta sokerin kulutuksesta tai jostain.. yritän kuitenkin tsempata itseäni, että teen sen lapsen takia :) (ei kuitenkaan hirveästi helpota, kun ulos tulen naama turvonneena itkusta :D)

Sitten vielä noista liikkeistä.. en ole juuri tuntenut aikasemmin liikkeitä, ihan pieniä hipasuja. Mutta nyt vkl vietimme tyttöjen iltaa ja meille esiintyi kaverini Drag queeninä. Esityksen jälkeen lapsi alkoi liikkumaan hirveästi ja myös baarissa (kuskina olin) niin heitti hirveää volttia. Huomasin myös, että alan tulla vanhaksi enkä enää jaksa ja kroppa oli ihan väsynyt baareiluun :D myös pari kaverinia ja poikaystäväni ovat tunteneet nämä pienet liikkeet kun laittanut käden vatsalle ja vähän painanut :) hihi, hauskaa :p (asennon valitseminen iltaisin on kyllä sängyssä jo hiukan hankalampaa kuin ennen :D)

Zinnie 20+3
 

Yhteistyössä