ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Unicco: Otan osaa suruunne. En löydä sanoja lohduttamaan mutta ehkä nuo sanat ei tällä hetkellä auta suruunne muuta kuin aika. Voin vain kuvitella kuinka pahalta susta on tuntunut :( itku tuli kun luin tuon sun kirjoituksesi. Aika parantaa haavat. Voimia sinulle ja miehellesi. Pitäkää miehesi kanssa huolta toisistanne. Voimahalit :hug:

Heitu: onnittelut poikalupauksesta :flower:

Rakenneultra ois vähän yli viikon päästä 23.päivä ja sitä odotamme kuumeisesti koska on kiva taas nähdä rakas masuasukki.

(.) Täällä menee tosi hyvin nyt kun pääsin eroon niistä yövuoroista. Neuvolan lääkäri ei ruvennut kirjoittamaan enää a-todistusta näihin supistuksiin joita on ollut yövuoroissa. Koska olivat terveydenhoitajan kanssa jutelleet ja tehneet päätöksen että minun pitäisi tosissaan käydä kokeilemassa vielä yksi yövuoro että tuleeko niitä supistuksia. Kysyivät vielä minulta että miten olen voinut kun en ole viikkoon tehnyt yövuoroja niin sanoin, että erittäin loistavasti ettei ole supistellut kertaakaan eikä maha ole ollut kipeänä joten tästähän ne sitten keksi että pitäisi nyt käydä kuitenkin kokeilemassa yksi yövuoro. Kävin sitten työterveyslääkärin juttusilla ja kerroin hänelle huoleni etten tosiaan uskalla mennä yövuoroon ku pelkään sitä hirveää mahakipua ja supistuksia. Tämä lääkäri sanoi heti etten missään tapauksessa saa tehdä enää ainuttakaan yövuoroa jos haluan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Oli kyllä tosi ymmärtäväinen lääkäri ja kirjoitti heti mun työnantajalle lapun etten saa tehdä yövuoroja =) Tuntui tosi hyvältä ku kerrankin joku ymmärsi pelkoni. Olen voinut tosi hyvin ja enkä ole varmaan koskaan elänyt näin terveellisesti. syön tosi terveellisesti ja karkitkin on jäänyt tosi vähälle ja kaikkein ihaninta kun voin vielä käydä kuntosalilla. Ei ole ollut selkäsärkyjä eikä turvotusta hirveästi.siis tää on aivan ihanaa tää odotus varsinkin nyt kun masuasukki potkii päivittäin tosi paljon ja isukkikin on jo tuntenut potkut. Ollaan remontoimassa vauvalle huonetta ku kamala sisustusvimma iski yhtäkkiä.
 
Kyllä tänne paljon ehtii tulla päivässä tekstiä :p Tänään ostin lakupussin, en vain voinut vastustaa enää halujani :D vaikka eihän vissiin ole kovinkaan terveellistä ja suotavaa syödä lakuja. Televisiossa mainostetaan Pandan aitoja lakuja, ja olen niitä pitkään halunnut. Uskottelin itselleni, että verensokeri vai mikä lie on alhaalla ja pitää siksi syödä.. Meinaan koko päivän ja edellisenkin huimannut ihan älyttömästi koko ajan..

En tajua miten voin olla näin vaivallinen. Nytkin särkee koko ajan jalkoja ja selkää aina välillä kolottaa.. Kai pitäisi vähän enemmän olla aktiivinen, mutta nytkin on ollut päällä viikon kestävä flunssa ja muut.

Tuo on hauska, kun jotkut kirjoittaa, että hänellä tekee mieli sitä ja tätä, niin yleensä itselle iskee sitä kautta himo jotain asiaa kohtaan. Jollain luki juuri, että tekee mieli panttereita. Aloin muistella, että ne on aika hyviä ja hirveä himo iski :D mutta sentään niistä kieltäydyn.. Yritän nyt suunnata tämän makean himon hedelmiin, sillä minulla on niihinkin kova himo.. Koko ajan tekee mieli syödä jotain, niin parempi sitten nämä hedelmät :p hmm.. jos tämä siis tarkoittaa että tyttö olisi tulossa :D no joo.. vahva poikaolo silti on.. ehkä se johtuu eniten vain unesta, että synnytin pojan :D
 
Unicco Voimia sinne ihan mielettömästi... :hug:

Nipsu Miulle on myös tehty tuo lapsivesipunktio n. vuosi sitten, ei ole mitään reikiä missään ja toimenpiteen jälkeen oli vähän sellaista hölmöä oloa siinä pistoksen kohdalla, taisi nipistelläkin, mutta ei tosiaan päivää pidempää. Paha mielihän siitä päällimmäisenä oli mielessä, vaikka toisaalta myös helpotus, että pian saisi tietää. Oli tunteet tosi herkässä, ja onko tuo nyt ihmekään. Iloksihan se onneksi lopulta muuttui. Tuo punktio on loppupeleissä suomenmaassa yllättävän yleinen toimenpide, täällä seulotaan tarkoin, onko se sitten hyvä vai huono asia... vaikea vastata. Kaikkea hyvää nyt kuitenkin ja toivottavasti saat positiivisia uutisia :flower:

Ja sitä omaa navanympärystä...

Esikoinen flunssailee ja on pahantuulinen. Kyllä tavallaan hymyilytti, kun toinen känäsi iltapuurolla ja nukahti ihan yhtäkkiä näkkileipä suussa istualteen, äidin kulta :heart:
Toivottavasti pikkuisen olo nyt kohenisi nopeasti, kurja katsoa kun toisen on huono olla.
Leevihän on siis sitä harvinaista vauvatyyppiä joka ei turhista känäjä, mutta nyt valittaa. Saattaisi tuo kaupanpäällisiksi tehdä vielä hampaitakin lisää, vähän siltä vaikuttaisi..
No näillä eväillä lähdettiin tänään viemään poikaa sitten neuvolaan, mentiin tuli hännän alla paikalle vain saadaksemme kuulla ettei meille kyllä ole mitään aikaa tänään - onneksi ulkona oli kuitenkin kiva ilma, ja oltiinhan myö päästy koko porukka aikaisin liikkeelle joten koko sekoilu oli oikeastaan vain hyvä asia :)

Käytiin tänään katsomassa asuntoa, mutta totesimme että eipä taida meidän tarpeisiin 3h,k+s+p, 70m2 riittää... kivalla paikalla ja kaveri vielä muuttamassa seinän toiselle puolelle, mutta jos jo nyt tekisi tilan kanssa tiukkaa, niin ehkei kannata maksaa 300e enemmän kuin tästä nykyisestä saunallisesta kaksiosta. Olihan se tietty ihan valaisevaa käydä katsomassa, tiedetäänpähän ainakin nyt että minimissään 80m2 tarvitaan, että saadaan kaikki mahdutettua :)

Että ärsyttää kun piti nyt alkaa jauhamaan näistä liikkeistä. Nyt yritän sitten jatkuvasti bongata niitä liikkeitä, mutta en kyllä mitään varmaksi saa tulkittua, ja arvatkaahan huolestuttaako nyt... :ashamed: Vaikka tiedän, ettei vielä edes "tarvitsisi" tuntea mitään, mutta kun edellisessäkin olin jo tuntenut tässä vaiheessa monta viikkoa...
täytyy vaan antaa pienelle vielä aikaa...

No kylläpähän on tuo kello taas paljon! On se kumma kun ei tajua mennä nukkumaan ajoissa |O

kielletty & pikkuinen 18+6
 
Huomenta kaikille :)

Heräsin tänään jo seittemän jälkeen, vaikka on vapaapäivä! Ihan ihmeellistä ja ennenkuulumatonta :D Katoin et ulkona näyttäis olevan tosi nätti aamu (aurinkoinen) joten jos vaikka söis jotain ja kävis vähän kävelemässä ulkona ( niin ainakin heräis kunnolla.)

Tälle päivää olenkin suunnitellut kaikenlaista ohjelmaa: kotihommia nyt lähinnä. En oo pariin viikkoon siivonnut täällä ja sen kyllä huomaa! Eli tänään edessä iso siivousoperaatio.
Mieskin on sopivasti töissä tänään, niin saa rauhassa tuusata.

Sitten on toinenkin projekti, meinaan tehdä ite ittelleni mammafarkut. Kävin eilen H&M:ssä kattomassa enkä löytänyt sieltä hyviä, tai siis kaikki hyvät koot oli loppunut.
Ostin kyllä yhdet mustat äitiyshousut sieltä, mut ne farkut jäi saamatta.
Mutta onhan mulla ompelukone. Eli siis vanhat farkut & tuubitoppi kokevat ( toivottavasti) muodonmuutoksen ja saan niistä hyvä odotusfarkut.
Haluaisin kuitenkin pitää farkkuja odotusaikanaki, mut kun ei mahdu mitkään päälle niin ei!

Onko kukaan muu tehnyt ite äippävaatteita ja millä menestyksellä?

Ostin eilen Body shopista sitä paljon hehkutettua kaakaovoidetta, tänään pääsee sitten sekin testaukseen. Vaikka aika paljonhan kuulema noi raskausarvet on perinnölisiäkin.
Ja toivottavasti oliskin, meidän äitille ei tullut mun pikkusiskoa odottaessa ainakaan yhtään.
Mutta, arvethan kertoo vain eletystä elämästä, joten jos niitä tulee niin so what?!

Mutta, lähden tosiaan aamupalalle ja lukemaan päivän lehden :wave:

Aurinkoista lauantaita kaikille odottajille :flower:

Outiko

 
Huomentapäivää!

Mäkin heräsin joskus tosi aikaisin tänään. Varmaan tuo kauan kadoksissa ollut aurinko sai tämän aikaan. Pomppasin pystyyn ja sanoin miehelle, että onko sun kello soinut ollenkaan. Hän oli menossa kymmeneksi töihin. =) Sit jatkettiin unia. Enpäs sitten jaksanutkaan nousta vasta kun kymmenen jälkeen. Oon semmonen sängyssä pyörijä ja unelmoija..ja toki nukuinkin siinä välillä. Pitää nauttia näistä hetkistä vielä, kun voi vaan löhötä. =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :heart:

Mandy


 
ei o oikein kerenny taas kirjoittelee kun on pitäny töhöttää noide muutto asioiden kans, muuttohan siis o vasta ens kuussa,mut on kaikkee uutta hommailtu jne.. eilen innostuin ja tilasin teema astiaston kokonaisuudessaa, sellaisena oliivin vihreenä ja iittalan lasit pienet ja isot , kaatiminee päivinee jne.. ihanaa.. saa laittaa ny kaiken si uusiks, ku virallisestis aman katon alle lähdetää.. mies ei ihan yhtä innoissaa ole ku minä,mistähänn lie johtuu :LOL: varmaa osin astioide hinnoista,ku tulis ellaisen 600e pyöreesti maksaa noi astiat... :whistle: mut kerrankos sitä... :p verhoja ja mattoja on kans tullu shopattua...

masuasukki voi hyvin,kaikesta päätellen, on nyt ruvennu viettää hiljais eloa iltaisinkin,mut nukkumaa ku menee ni ihan kunnon potkuja antaa sit.. esikko oli samanlaine,et nukkumaa mennessä alko parhaat bileet, mut rauhottu sit onneks aika nopeesti nukkumaa myös.. katsotaa millane tämä kaveri si on..

massu rupee olee ihan kivan kokoinen =) ei jää epäselväks kyllä et raskaana ollaan... :D

tässäpä kuva möhöstä vielä...

vielä olis vajaa par viikkoa rakenne ultraa, mua o ruvennu jännättää se kovasti kun siellä selkiää toi sydän hässäkkä meillä jo osin... :/ sykkeet on kyllä ollu ihan tasasia ku kotona oon niitä pidemmän pätkän aina kuunnellu et ehkä ei syytä huoleen ole.. koska sen huomaa kyllä jos niitä laskuja on ku syke o eka 150 luokkaa ja tipahtaa sit 30-40 luokkiin... :(

no mut tälläisiä.. nyt lähettävä touhuaa,esikko päikyillä jo ja ukko ralleissa,ni saa rauhassa touhuilla...

peikko ja toukka 16+1 :heart:
 
heitu onnea tulevasta pikkurinssistä! :heart:

illusia meinaatteko kysyy rakenne ultrassa kumpi tulossa? Jännätää saadaanko molemmat poikia vai poikatyttöjä :D Vai jokunen pikkurinsessa suvunjatkeeksi. :)

Nasu Mulle iski kans ihan törkee himo lastenhuoneen suunnitteluun kun saatiin toi uus asunto mihin kahen viikon päästä muutto ja siinä on toinen makuuhuone aivan seinän toisella puolella että voi sinne vauvalle huoneen suoraan tehdä :):) Arvaa vaan oonko ikeassa ostamassa mattoja ja verhoja sun muita sinne heti muuton jälkeen. :):)

zinnie mulla kans iskee hirvee himo jos joku syö jotai herkkui tai puhuu jostai himosta. Ainoa mikä on ja pysyy ja ollut pitkää jo on TOTAALISEN HIRVEE HIMO täytekakkuun!!! :p :whistle:

outiko mä oon läästiny sitä bodyshopin ihanaa mango rasvaa kroppaan suihkun jälkeen ja tissit on kasvanu yli yhden kuppikoon niin eipä oo vielkää iho pinkee ja repeemisen partaalla. TOivottavasti ainakaan ei repeäis kovin ja jos repeää niin ne haalenee. JA toivottavasti olis tosiaa perinnöllistä kun siskolla ja äidillä oon yhtää tullu yhdestäkää lapsesta! ;) Ja voithan niitä mamma housui varten ostaa sellasen "masutuubin" ja ommella sen siihen kiinni niitki myydää h&m:s.

Kielletty otappa tollanen hehkee lähijuna ja pyrähdä espoosee niin saat meijän doppleria lainata ja kuunnella sydänääniä Niin oot rauhassa. :D Sitä värten meilleki se tuli ennen ku liiikkeet tuntu :)

pikkupeikko Meillä on valkosta,punaista ja mustaa teemaa. Olen ihan rakastunut siihen astiastoon.Iihanan iso masu. mulla on nii pien ja pyöree. :D

Omaanapaa:
Rakkaani vei mut eilen syömää pizzahuttii yllätykseks ja kattoo ensi-ilta elokuvaa Bedtime Stories. Se oli hauska ja suosittelen kyllä. :) Noh mutta vauva alkoi liikkumaan tosi kovin masussa ruoan jälkeen niin aloin pelätä että "älä kiltti ala potkimaan äitiä nyt virtsarakkoon" Kävin vielä vessassaki varmuuden vuoksi ennen elokuvaa. No sitten alkutekstien aikana sehän alkoi laukomaan sellasia potkuja virtsarakon seudulle että minäpä juoksin vessaan kun elokuvasta oli menny 20 min. :LOL: Tosi myötämielinen ovinainen avasi salin oven mulle jälkikäteen ja katsoi hymy naamalla "Paljonkos on viikkoja?" vastasin että 19 ja sanoi että itsellään oli samanlaista käydä elokuvissa kun odotti esikoistaan. :D Loppuelokuvan jaksoinkin sitten olla ilman pissahätää kun vauva ei enää potkinut. jos kova ääni tuli niin tais vähän hätkähtää kun kävi ihme pyräys ja sitten hellitti taas.

IHANA AURINGONPAISTE! :flower: :heart:
 
Kielletty otappa tollanen hehkee lähijuna ja pyrähdä espoosee niin saat meijän doppleria lainata ja kuunnella sydänääniä Niin oot rauhassa. :D Sitä värten meilleki se tuli ennen ku liiikkeet tuntu :)
Arvaahan kuka on melkeen laittamassa jo ilmoitusta johonkin et "jos asut tällä ja tällä seudulla, ette ystävällisesti viittis vähä lainata sitä doppleria?! Kiitti." :D

Ei mutta tosissaan, huoli on kova, ja aion soittaa neuvolaan tästä maanantaina. Jos vauvalle on sattunut jotain niin tahdon sen kyllä tietää mahdollisimman pian kun alkaa noita viikkojakin olla... :(

Eimulakaimuuta... muistelin tuossa esikoisen aikaa vastasyntyneenä viime yönä kun kanniskelin huutavaa poikaa keskellä yötä. Ottaa tuo flunssa aika koville, mutta onneksi rauhoittui suht pian. Yölliset valvomishetket ovat kuitenkin pitkiä.

huolestunut kielletty & hiljainen pikkuinen rv 18+6
 
kielletty systeri meni aina aatun kanssa suihkuu kun sillä oli kova flunssa niin hellitti aika hyvin sen höyryhengityksen kanssa kuulemma. Josset oo koittanu niin koita ihmees. :) Tosiaa toi doppler on ollu ihan rahansa arvonen ku maksettii siitä 40 euroa niin voi sitä rauhallisuuden tunnetta sillon kun ei liikkeet tuntunu kun kuuli ne tykytykset. :) Mutta älä huoli vielä. Jotkut tuntee vasta viikon 20 jälkeen ne liikkeet. Koska sulla oli viimeks neuvola kun eiks ne siel kuunnellu? ja koska on seuraava? ja antaahan ne kriisiaikaa :) missä sulla oli se istukka?
 
Baby butterfly Aiotaan kysyä sukupuolta ultrassa. :) Vaikka oon kyllä kuullu huhua, että täällä meidän sairaalassa ei sitä kerrottaisi (???). Eiköhän se sitten ultrassa selviä kerrotaanko vai ei, ja että näkyykö vai ei... Jos meille tulis tyttö, niin siitä tulis varmasti suvun hemmoteltu pikkuprinsessa. :)

Yökyöpelit Illusia ja Emppu 18+2
 
Tänään taas heräsin klo 6... =)

outiko hehe.. minäkin teen mammhousut... vanhat farkut kans käytössä.. katsotaan mitä siitää tulee. Teen tällä hetkellä kans omaa häämekkoa.. Tänään valmistuu...)))

tääläpäin kaikki rauhallista.. tunnen potkuja, tai luulen ne tuntevaani.. :LOL:

ihanaa päivää teille mammat..

Anna

 
Huomenta :)

Heitulle onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Kielletty ymmärrän huolesi. Soita neuvolaan ja pyydä päästä kuuntelemaan ääniä mikäli kovasti huolettaa :hug:

Prkl, mulla on TAAS se perhanan luomitulehdus. Kummassakin silmässä on ollut nyt kuukauden sisällä eli kaksi antibioottitippakuuria oon vetänyt niihin. Ja nyt taas. Taidan soittaa päivystykseen ja kysyä haluaako ne mut sinne kun oon lääkäriltä saanut ohjeen heti mennä jos tulee uudestaan. Nyt varmaan täytyy saada jo joku uusi lääke :|

Vilma ja Elma 18+2
 
Hello! Heitu, onnittelut tulevasta pojasta! Joo, meillä siinä ultrassa osa viittasi terveeseen lapseen ja osa sairaaseen. Sillä me sitten päädyttiin lapsivesipunktioon, vaikka alkuun olin sitä mieltä, etten siihen mene. Me saadaan siitä puktiosta tulokset vasta kahen viikon päästä, pitkä aika! Rakenneultra on sitten 9.4.

Kiellettykin kaipailisi doppleria, sama täällä! Mulla ilmesty la-aamuna sellainen peukalon kokoinen "lommo"/painauma masuun, punktio kohdan lähelle. Soitin äitiyspolille, mutta sehän on tietysti v-loppuna kiinni ja se yhdisty synnytyksen päivystykseen. Sieltä sanoivat, että seurailla tuleeko muita oireita jne. Mutta ei ole kuulema se painauma päivystys asia, vaikkakin outo. Olen koko v-lopun ollut ihan hermona, kun kaiken lisäksi yritin jo perjantaina päästä edes sydänäänet neuvolaan kuulemaan, mutta mun oma hoitaja oli lomilla enkä alkanut sitten muita kiinni ottamaan. Soitan heti maanantaina eka polille, että voinko siellä käydä vai onko mentävä neuvolaan. Mutta pakko saada sydänäänet kuulla!!! :heart: Ja mulla on muuten istukka edessä.

LEPPOISAA SUNNUNTAITA KAIKILLE! Voikaa hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
kielletty systeri meni aina aatun kanssa suihkuu kun sillä oli kova flunssa niin hellitti aika hyvin sen höyryhengityksen kanssa kuulemma. Josset oo koittanu niin koita ihmees. :) Tosiaa toi doppler on ollu ihan rahansa arvonen ku maksettii siitä 40 euroa niin voi sitä rauhallisuuden tunnetta sillon kun ei liikkeet tuntunu kun kuuli ne tykytykset. :) Mutta älä huoli vielä. Jotkut tuntee vasta viikon 20 jälkeen ne liikkeet. Koska sulla oli viimeks neuvola kun eiks ne siel kuunnellu? ja koska on seuraava? ja antaahan ne kriisiaikaa :) missä sulla oli se istukka?
Huh, onneksi viime yö meni ihan loistavasti! Tosin menin itse vasta 2.30 tienoilla nukkumaan, mutta Leevi ei herännyt kuin kerran ja nukkui pitkään :)
Laitoin poitsun eilen saunanlämpö/höyry/kylpyamme-yhdistelmään vähäksi aikaa, liekö helpottanut...? Tuttuahan nuo nuhajutut jo on.

Jos ei tuota esikoista olisi niin voisin varmastikin vielä hyvillä mielin odotella ihan rauhassa noita liikkeitä, mutta sepä se. Vertailukohde kun tosiaan oli tässä kohtaa potkinut jo useita viikkoja..
Kuuntelivat viimeeksi neuvolassa, mutta viime käynnistä on jo aikaa, ja seuraava kerta on 23.pvä, eli juuri ennen rakenneultraa. Voi olla että odotan vielä sen 8 (?) päivää, tai sitten menen jo aiemmin käymään neuvolassa. Meidän neuvolatäti on vaan joku satavuotias ja sen välillä tuntuu että sen mielestä kaikki seulonnat on turhaa vauvan rasittamista ja... siis sillä on sellainen vanhanaikainen ote asioihin, ja välillä mietin puhutaanko myö ylipäätään edes samaa kieltä... istukan paikasta en ole varmaa tietoa siis saanut mutta epäilivät sen olevan edessä, joka siis noita liikkeitä voisi vaimentaa. Toivotaan että alkaisi tuntumaan.... :/
 
Kävin lääkärissä ja tuli aika paskoja uutisia. Ilmeisesti on niin, että oire on allerginen kun siihen lisää mun satunnaiset iho-oireet ja jatkuvan nuhan ja poskiontelotuntemukset. Kissat lähtee hetkeksi mummolaan hoitoon ja me siivotaan asunto kaikesta eläinpölystä ja sitten katsellaan tuloksia. Siedätyshoitoa ei raskaana oleva voi harrastaa eli jos olen allerginen niille niin sitten ne joko muuttaa uuteen kotiin :'( tai sitten appivanhemmat pitää niitä vauvan syntymään asti jolloin kokeillaan uudelleen. Ilmeisesti raskaus on laukaissut tämän allergian koska on ne meillä jo viitisen vuotta ollut ilman oireita. Mutta nyt yritän kuitenkin kissojen takia olla iloisella mielellä ettei ne vaistoaisi mun pahaa mieltä. Ne ihan into pinkeänä lähtee maalle hiirijahtiin :heart:

Oli muuten lääkärillä jännä asenne. Se oli sitä mieltä, että raskaana oleva ei saa olla kissojen kanssa samassa asunnossa tms. koska "niissä on se pöpö" :LOL: Kuollut kissa on paras kissa nähtävästi sen mielestä :/

Mulla ei tämänhetkiseen huoliin dopplerit auta kun pelkään ihan kauheasti, että vauva on liian sairas. Se jouluinen vuoto saa mut pelkäämään.. Toisaalta luotan luontoon, että se olisi tämän jo hoitanut, jos ei elinkelpoinen pieni olisi, mutta kyllä se tietysti mielessä käy. Kaksi ja puoli viikkoa vielä.. Mä oon muuten ihan tyytyväinen, etten doppleria hankkinut, koska viime neuvolassa tosiaan vasta toisella dopplerilla löytyi äänet. Olisin varmaan koko ajan äippäpolilla jos täällä kotona yrittäisin sykkeitä etsiä kun näytti olevan ammattilaiselle hankalaa. Neuvolan täti sanoi, että joko on istukka aika hyvin edessä tai sitten vauva on pirun ripeä juoksemaan alta pois ja siksi oli niin hankana toimitus :LOL: Oon itse miettinyt, että onkohan mulla istukka vasemmalla edessä kun liikkeet tunnen vaan oikealla puolella :eek:
 
vilmav Höhö, no olipas kummallinen lääkäri. Tai siis aika jyrkkä mielipiteissään.
Noh, mut eiköhän kisut nauti olostaan maalla :)

Mua on alkanut kokoajan enempi ja enempi huolestuttamaan se, että aina kun lähden lenkille (tai ihan vaan kävelemään) niin mun mahaa alkaa sattumaan. Ei oo mitään alavatsakipua tms. vaan ihan tosta päältä koskee. En tiedä voiko se johtua pelkästään siitä, että on ummetusta. Meinaan kotona sitä ei särje, mut heti ku lähtee liikkeelle niin heti.
Oon alkanut syömään/ juomaan Gefilus mehuja, activiaa yms. ( mainosten uhriko..) Niin ja luumuja. Kaikkee minkä pitäs edistää vatsan toimintaa. Onko muilla mahavaivoja?

Huomenna on rakenneultra ja täytyy samalla kysyä sitte noista mahakivuista.

Eilen illalla rupes ahdistamaan kauheesti, kun luin lehdestä noista synnytyskuolemista. Vaikkei niitä kauheen montaa Suomessa vuosittain olekaan, niin silti :ashamed:

Nyt täytyy mennä puhtaan pyykin ääree, pesin eilen 4 koneellista ja nyt pitää laittaa ne kaappeihin (tylsää!)

Ja sitten lähdetään käymään kirpputorilla...toivottavasti löytyis äitiysvaatteita ja vauvallekin jotakin :)

Outiko 21+4
 
outiko, kuulostaa oudolta tuo sinun vatsakipusi. Voi hyvinkin johtua ummetuksesta, mutta voi olla muustakin johtuvaa. Kannattaa kysyä asiasta neuvolasta/rakenneultran yhteydessä. Mullakin on ollut ummetusta, mutta ei niin pahaa että olisi aiheuttanut vatsakipuja. Tiedän kuitenkin, että voi aiheuttaa koviakin kipuja. Mulle neuvolassa sanottiin, että jos kovin ummelle menee ni voisi kokeilla duphalacia tai movicolia. Itsellä kuitenkin parhaiten auttaa viinirypäleet, ni en ole kokeillut noita lääkkeitä.
Täälläkin on ensi viikolla rakeneultra. :)
 
Terveisiä kaikille pitkästä aikaa! Ja voimia Uniccolle, ja muillekin surullisia uutisia saaneille, ja erityisesti ongelmista parisuhteissa kärsiville!

Onnea naimisiin menneille/meneville, itsekin haluaisin naimisiin, mutta vielä-nykyinen-mies ei halua mennä kanssani naimisiin. Se on varmasti ihana tunne, kun joku haluaa olla kanssasi niin, että sitoutuu sinuun koko loppuelämäksi.

Nipsu-81, kävin myös punktiossa, ja kaksi viikkoa tulee huomenna siitä täyteen. Kuulemma 2-3 viikkoa menee ennen tietojen tuloa. Voit uskoa, että täällä on ainakin joka tunnin välein mietitty tuloksia ja keskenmenon riskiä. Sekä ennen punktiota ja varsinkin sen jälkeen. Ja nytkin vähän itkettää.

Ihanasti oli monilla mahat kasvaneet! Itse en uskalla vatsaa vielä hirveästi näytellä, jos punktiosta tuleekin todella "pahat" tulokset. Kamalaa, kun vain itkettää suurimman osan ajasta, ja varsinkin jos mies tekee jotakin inhottavaa/mistä en itse tykkää. Me oltiin ystävien kanssa Levillä lomalla viime viikko, ja mies vain ryyppäs illat. Taisi vajaa 500e kadota pelkästään baareihin. Aamupäivisin se lähti sitten mäkeen, enkä uskaltanut lähteä laskettelmaan. Ja itse sitten pyörin siellä lomalla yksikseni. Tuli muutama tupakkakin poltettua, vaikka sekin sattui tietenkin vain itseeni. Mies raivosi mulle omien ystäviensä aikana, jos kysyin, että tekisitkö kanssani jotakin, ja sanoi olevansa lomalla, eikä ollut luvannut olla ollenkaan kanssani koko reissulla. (ja siis tyhjät lupaukset kylpyläreissuista ja hotelliöistä kahden..) Ja kuulemma mulle ei kuulunut hänen rahankäyttönsä lomalla(500e on meille kuitenkin aika suuri raha, niillä saisi jo vauvalle vaunutkin). Voitte arvata raskaana olevan hormonien vaikutuksen tuossa tilanteessa. Nytpä sitten kotona olenkin itkenyt jo ainakin vuorokauden. Mulle muutenkin on tuo alkoholin käyttö kuin härälle punainen liina.. Ja mieshän sitä käyttää aika paljon vähintään kerran viikossa. Nyt etsiskelenkin asuntoa hiljaisesti, toivoisin vielä, että hän ymmärtäisi, että menettää sitten sekä minut ja lapsen, jos sama tyyli jatkuu.

Käytiin ajelemassa moottorikelkalla, ja meno oli aika könkköistä/kumpuista, ja yritin kyllä laittaa jaloilla vastaan, ettei takapuoli hakannut istuimeen. Nyt olen sitten jännittänyt, että voiko sikiö saada aivovaurioita tai napanuoran kiertymiä tms. (juuri mitä Uniccolle oli tapahtunut) tällaisista? Kipeänä vatsa oli reissun jälkeen, mutta ei kuitenkaan mitään menkkakipuja. Onko kukaan muu harrastanut mitään vastaavaa? Tai tietäisi onko tällaisesta jotakin suurta haittaa? Ei siitä varmastikaan ainakaan kovin suurta hyötyä ole.. :( Olisin halunnut päivystyksessä/lääkärillä käydä, mutta miehellä oli sen verran paha krapula, ja sen jälkeen sanoi lähtevänsä laskettelemaan, joten hän sanoi minulle, että soita jos siellä on jotakin häikkää. En sitten käynyt. Voiko oikeasti noin omahyväisiä/oman edun tavoittelevia miehiä olla? Nämä piirteet ovat aina olleet erittäin pieninä hänellä jo ennemminkin, mutta nyt viikon reissun aikana tuli kyllä aikalailla raakana nämä esiin. Anteeksi oma napa, mutta en viitsi sisaruksilleni tai vanhemmillenikaan näistä puhua..

Ajattelin myös lähteä lapsimessuille, joten nähdäänpä siellä! Eipä viikonloppuisin ole muutakaan tekemistä, kun yksin ne on tullut plussatuloksen jälkeen vietettyä. Ja omat ystävät asuvat toisella paikkakunnalla.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vaavitar + tintta n.18+1
 
outiko mulla on ihan samalaisia kipuja. En ole itte niistä huolestunut vaan kun ne helpottaa sitten hetken päästä ja liittyvät tohon ummetukseen todenmukaisesti kun siitä todellakin kärsin. Meiehen kummitäti on kätilö ja sille onneksi voi soittaa aina jos tulee huolia. :)

Kielletty No oot vaan kovana ja kerrot huoles. Sehän on sellanen juttu että kyllä niiden pitää tarkistaa jos äitiä vaivaa jokun asia! Vitsi kun olis auto toisin heti ton dopplerin sun luokse. :/

illusia meilllä kans olis tyttöön suhtautuminen aika riemukas. En sano etteikö poikaanskin mutta tyttöä tullu niin moneen vuoteen. :)

Vilma mulle pamahti AKNE selkään ja otsaan alkuraskaudessa luojan kiitos sain siihen lääkket ja se helpotti. :)
 
Kielletty No oot vaan kovana ja kerrot huoles. Sehän on sellanen juttu että kyllä niiden pitää tarkistaa jos äitiä vaivaa jokun asia! Vitsi kun olis auto toisin heti ton dopplerin sun luokse. :/

No ihan varmasti! Sitä oli sillon esikoisen kanssa vaan niin hukassa, että yhdessä vaiheessa inhotti koko neuvolassa käyminen, mutta onneksi on nyt helpottunut... tuntui että kaikki huolenaiheet, pohdinnat ja muut pistettiin vaan nuoruuden "typeryyden" ja malttamattomuuden piikkiin, enkä loppupeleissä edes viitsinyt enää kysyäkään mistään mitään. Nyt tuntuu että neuvolassa muuten suhtaudutaan miuhun ihan eri tavalla kun esikoinen syntyi! Ikäänkuin olis saanut jonkun leiman otsaan "no NYT tämä tietää jostain jotain". Ihme meininkiä... mutta tosiaan, kyllä minulla on oikeus olla lapsestani huolissani.

Jos miulla olis kortti ni mie tulisin teille kahville :D
 
onko muita joille masennus on tuttua? Mulla oli masennuslääkitys ennen raskautta mut se piti jättää pois. Ekassa raskaudessa tein samoin (sama lääkitys ollut 5-6vuotta) ja fiilis oli hyvä. Nyt asia on toisin, mieli koko ajan maassa, syömiset on mitä sattuu (välillä syön alle 1000kcal/pvä, välillä ahmin), verensokeri heittelee (eilenkin oli 26..). En jaksa oikein mitään ja olo on aika toivoton. :S Pelko vauvan terveydestä valtaa ajatukset ja itken tunnin välein sen takia. :'( Vauvamasua ei vielä näy, pelkästään kun makaa selällään jalat suorana näkyy pieni kumpu.. Liikkeitä tuntuu vaa 4-5 tunnin välein vähän. Ei ole yhtään semmonen olo että olis raskaana. Tekis mieli vaa juoda (en todellakaan niin tee) huolet "pois".


Meelaie & Papu 20+2
 
meelaie Täältä löytyy... puhuvat sen olevan synnytyksen jälkeinen masennus, mutta kyllä oli ihan selvästi jo ennen sitä.. sitä on vaan ollut liian kauan, liian yksin kaikkien ajatustensa kanssa, tai ainakin se on osasyy tähän kaikkeen. Olin itseasiassa juuri hakemassa lääkitystä kun selvisi että odotan toista lasta, eli jäivät sitten syömättä.

Nyt kyllä huomaa ettei tässä oikein osaa olla hirveän innoissaan, siis lähinnä asenne on tosi pessimistinen, koko ajan on ollut sellainen olo että jotain tässä vielä sattuu. Oireettomuus ja muut vielä vahvistavat entisestään sitä fiilistä.

Mietinnän alla onkin että mitä tässä nyt tulisi tehdä. En tiedä miten kestän jos masennus puhkeaa kukkaansa seuraavan synnyttyä oikein kunnolla, eihän meidän tilanne täällä ole miksikään muuttunut, ei täällä vieläkään ketään käy, ei ole käytännössä kuin pari kaveria tällä seudulla, ketä ei saa aikaiseksi nähdä, ketkä eivät tule käymään ja miehen puolen sukulaiset joista ainoa kuka käy "ilman mitään syytä" on anoppi ja sekin tosiaan kerran kuussa ehkä. Niin ja miehen serkku&esikoisen kummi, mutta hänkin on nyt armeijassa...
"omat ihmiset" asuvat monen sadan kilometrin päässä.

Huoh... niin moni asia huolettaa taas. Vaikuttaa kyllä tällä hetkellä väsymyskin asiaan, todella tarvitsisin edes yhdeksi yöksi ja aamuksi vapaata...

valivalirutirutikielletty & pikkuinen 19+0 !
 
meelaie Mulla on nuorempana ollut masennusta, mutta ei enää nykyään. Mutta tiedän kyllä miten kauheeta se on. Toivon sulle kuitenkin paljon voimia ja jaksamisia odotukseen. Pura sydäntäsi tänne palstalle, sekin jo auttaa (kai..)

Kävin äsken siellä kirpputorilla ja löysin vauvalle taas kaikenlaista. Löysin myös itselleni jotain, nimittäin sen tukivyön! Merkki oli Anita. Kävi tuuri, kun löysin noin edullisesti. Ja ostin myös kantoliinan, maksoi 2 euroa joten ei paha.

Mulla rupes äsken pyöräillessä pistämään alavatsaa niin että meinas itku tulla. Sellasta samantapasta kipua, kun joskus urheillessa tulee... ( tai siis tuli sillon ku joskus vielä urheili.)
Inhottavaa. Täytyy tuostakin avautua huomenna siellä ultrassa.

Outiko 20+4
 
meelaie Täältäkin löytyy.
Mulla todettiin masennus jo joskus 9-10 vuotiaana, ja jo 12-vuotiaana olin hoidossa ensimmäisen kerran.
Myös silloin 12-vuotiaana aloin syömään lääkkeitä, ja lopetin lääkkeiden syömisn vasta pari vuotta sitten.
Oon huomannu että jos oon väsynyt niin silloin alkaa myös masentamaan, ja nykyään masentaa muutenkin usein.
Nykyään on kyllä varmasti tekemistä myös hormoonien ja ongelmallisen parisuhteen kanssa, sillä että masentaa.
Mutta mulla ainakin on välillä huonompia ja välillä parempia aikoja.
Ja siis mulla masennus oli sillon aikoinaan tosi vaikeaa, olin hoidossakin useaan kertaan masennuksen ja kaiken muun siihen liittyvän takia.
On siis tullu sairastettua lähes kaikki mahdollinen aina psykoottisuudesta syömishäiriöön..
Mutta ne kokemuset kuitenkin osoitti sen että kyllä niistä selviää..
Mutta jaksamista kaikille ketkä tämän ongelman kanssa painiskelee..
 
Mä en viitsi kamalasti avautua täällä omista ongelmista kun ei voi koskaan tietää kuka näitä lukee ja laskee 1+1, mutta haluan sanoa sinulle meelae ja kaikki muutkin, että ette ole yksin. Mulla lopetettiin ssri-lääkitys raskauden alussa, olin syönyt sitä vuoden ja koin oloni hyväksi. Masennusta, ahdistusta, paniikkia, väsymystä yms. on taustalla. Paremminkin sanoen mulla meni liian lujaa, halusin olla täydellinen ja sitten yllätys, yllätys väsyin. Nyt oireet on pysyneet poissa, mutta välillä huomaan olevani pelottavan huolissani vauvan voinnista ja silloin tulee vanhat tutu ahdistusoireet takaisin. Nyt saan ne kuitenkin hallittua itse, osaan rentoutuskeinoja yms. Lisäksi käyn ajoittain psykologilla ja neuvolassakin joka kerta ollaan asiasta juteltu :heart:

Puhukaa, puhukaa, puhukaa!!!! Se ihan todella tekee asioista helpompia, vaikka ei niitä poistaisikaan.
 

Yhteistyössä