ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Voi että Unicco! Että on elämä epäreilua :'( Toinen liikkunut siellä massussa niin kovasti ja huonoksi onneksi saanut tuon napanuoran kiertymään väärinpäin. Voi itku :'(

Onneksi nämä teidän kaksi menetystä ei kuitenkaan liity mitenkään toisiinsa ja sinussa ei ole mitään "vikaa".

Mutta on kyllä kertakaikkisen epäreilua ja surullista tuo kertomasi.
 
Unicco Voih, miten elämä onkin epäreilu :( Paljon voimia ja enkeleitä teille :hug:

Itsekin pelkään kokoajan, että jotain ikävää sattuu raskaudessani. Tiedän, että turha on etukäteen miettiä, surra ja pelätä, mutta lukiessani kaikkia näitä ikäviä sattumuksia, ei voi olla kovin luottavaisin mielin. Joka päivästä saa olla kiitollinen.

Nytkin mietin tätä mun mahakipua, joka todennäköisesti johtuu vaan siitä, että maha on niin kovalla/ on ummetusta. Mutta silti aina kun on jotain kipuja mahassa, se pistää mietityttämään :/

Oikein mukavaista viikonloppua kaikille :)

Outiko 20+2
 
Nipsu :hug: myös teille, odottaminen on pahinta. Oliko ultrassa muuten kaikki hyvin? Ystävälläni hälytti myös veriseula ja menivät lapsivesipunktioon, viikossa he saivat vastauksen että terve poika tulossa.

heitu ja onni-helmi 19+6 :heart:

Rakenneultra parin tunnin päästä ja jännittää todella...
 
Unicco otan osaa suruunne :'( Jaksamisia teille :hug:

Kyllä ihmisillä on kivoja masukuvia, itsekin pitää tänään napata kuva, kun tuli tasan 20 viikkoa täyteen. Yritän näin ottaa joka kuukausi kuvan muistoksi.

Kiva lukea myös, että kaikilla liikkuu kovasti vauva ja kaikkea :) Itse olen ehkä pari kertaa tuntenut sen, tosi harvakseltaan. (Olenkohan jotenkin liian iso kokoinen, kun kiloja tullut vähän reippaasti liikaa, etten tunne mitään :D) Tosin rakenneultrassa sanottiin, että suhteellisen samakokoiselta maha näyttää muihin verrattuna. Jotain kätilö höpötti eteis- vai etuistukasta, joka saattaa vaimentaa potkut..

Zinnie 20
 
Tulin vaan taas nopee lueskelee ja samalla merkkaa mihin asti olen lukenut kun tekstiä tulee tulee niin mahrotonta tahtia.

Unicco :hug:

Tervetuloa uusille :heart:

Nyt syömään kun sain kiukkupussiensuostunukkumaan tyttösen (kohta 1w) vihdoinkin luovuttamaan ja päikkärille =)

 
Mukavaa perjantaita!

Kyllä harmittaa kun noita surullisia uutisia kertyy meidän pinoon niin rutkasti. Paljon :hug: kaikille niitä tarvitseville, voimia ja jaksamista tulevaisuuteen :heart:

Mulla olikin tänään yllärineuvola, kun maanantai ei sopinutkaan ja täti soitteli josko tänään pääsisin. Kaikki vauvalla hyvin :heart:

Paino: -
RR: 106/68 (eli ei muuta kun lakuja ja salmiakkia napaan :p )
Pissa: puhdas
HB: 129
syke: 140

Vielä ei mitattu sf- mittaa mutta ensi kerralla sitten. Kelan paperit sain jo kotiin mukaan, tosin mullahan ne maksetaan edellisten rahojen mukaan kun edellinen äippis päättyi vasta tammikuussa.
Olen elänyt itse viikon edellä kaiken aikaa ja mullahan siis viikkoja tänään 17 tasan.
Voisitko muuten Mandy korjaa mun lasketuksiajaksi sen 21.8 jos ja kun kerkeet?? Kiitos :D
Nyt vaan sit odotellaan sitä rakenneultraa joka on 6.4 :heart: Mullahan on niin täysin ollut tyttöolo tässä mutta tänään kun syke laskettiin niin vauvalla onkin poikasykkeet, eli katsotaan katsotaan.

Pitäs kiiruhtaa kohta puoliin tuppereihin kera juustokakun ja sit vielä illalla jumppaan, joten palataan taas :wave:

kleopatra 17 *pokspoks*

p.s Sorry kun oli tällainen "omanapa" viesti tällä kertaa... :ashamed:
 
halit niita tarvitseville etenkin uniccolle ja nipsulle! :heart: :heart:

Kleopatra, mulla oli kanssa olisko ollu ekassa neuvolassa verenpaineet tosi alhaset niin sanottiin että salmiakkia napaan vaan ja niin oon tehnytkin ja vieläkin saan syödä hyvillä omatunnoilla. :)

illusia Meillä kans just ton perusteella ollut ettei oikeen tyttöönkää uskaltais luottaa ja ollu tosi vahva poikaolo. :) TOiset voi pitää tyhmänä olla näin varma mutta niin se vaan on. Tyttö jos tulee niin "se on sitten todella erikoinen pakkaus" Sanoi meidän äiti. Olisipa ensimmäinen tyttö lapsenlapsi minun sekä mieheni vanhemmille. :) Vaikka siis poikakin on aivan erityinen laatuaan kummatkin ihan yhtä tasavertaisia. Mies kyllä taitaa odottaa jalkapallolupaus poikaa. :D

kikka meillä kans muutto 28.3 mut ei olla ees pakattu viel oikeestaa muuta kun vaatteita kun muutetaa tohon seinän toiselle puolelle. :D

Ihanaa kultaseni tulee kotiin jo puolentoista tunnin päästä :)
 
Täällä ihmekyllä oli yläpaine yli 100 koska sekin tuppaa olee alle sadan kaiken aikaa. Ihme jos hieman pyörryttää päivittäin. noh tässä just kahvia juon, vaik harvoin päivällä muuten juon jos vaik sais pikkasen paineita ylös hilattua... :eek:

Vertailin justiinsa sykkeitä ton mein neidin odotusajan sykkeisiin ja sillon mulla oli 140-150 kaiken aikaa. Pojissa taas 130-140. Jännitystä kehiin, heh!
 
Salmiakista...itselläni kanssa ovat nuo paineet alhaiset ja esikoisesta sanottiin, että saapi salmiakkia syödä hyvällä omallatunnolla, mutta mutta...nyt olen lukenut netistä, että on tehty tutkimus, jossa on löydetty kytkös suurella salmiakin ja lakun syönnillä ennen aikaisiin synnytyksiin?? Mitä mieltä olette. Niin himoitsen pantterikarkkeja :(

Sykkeet....Mulla on sekä esikoispojasta, että tästä uudesta tulokkaasta sydänäänet aina merkattu sellasta 140-150. Yleensä alkaa kunnolla jumppaan kuuntelun aikana ja lopulta sykkeet nouseekin yli 150.

Nipsulle voimia odotukseen, toisaalta odotellessa on aikaa orientoutua, että mitä tämä oikeesti tarkoittaa. Ja useinhan näissä vääriä hälytyksiä tulee.

Outiko...suosittelen sitä tukivyötä. Itse olen siis tämän viikon käyttänyt ja huomattavasti mukavammin on tää istuminen sujunut. Huomaan myös, että pissalla kannattaa käydä ahkeraa ja pitää kävelytuokioita.

Keväistä viikonloppua kaikille!

Permis ja Veikko 17+4

 
Täälläkin olisi vielä yksi uusi elokuinen :) LA ois kaiketi 14.8 eli nyt ois viikot 18+0. Todennäköisesti synnytyssairaala tulee olemaan HYAS, ihan varmaksi ei olla vielä päätetty asiaa :).

Elikkäs esikoista ootellaan. Ensimmäinen pienokainen meni vuosi sitten kesken, mutta nyt siis ollaan jo niin pitkällä että mielikin on positiivisempi. Mahassa jo kovasti tuntuu liikettä mutta ulospäin ei tunnu vielä mitään... odotan innolla sitä päivää kun rupee vatsa heilumaan ;).

Katselin muiden kuvia masuista ja tulin vähän kateelliseksi. Itselläni ei vielä niin suurta ja huomattavaa vatsaa ole.. monet varmaan luulee että olen vain lihonut muutaman kilon elleivät tiedä :). En kyllä muutenkaan mikään laiheliini ole ollut ja aina vatsanseutu muuta kroppaa pyöreämpi. Toivottavasti kasvaisi pian oikein kunnon pallo ettei jäisi arvailujen varaan :p
 
Unicco, miten kauniisti kirjoititkaan. Suuri halaus sinulle :hug: Minulla on sama tunne kuin muillakin, paljon haluaisi sanoa, mutta mitään ei kuitenkaan osaa :ashamed:

Nipsu :hug:

Marizza, tervetuloa! Meillä onkin sama la :)
 
marizza tervetuloa joukkoon! :heart: :flower: Ja onneksi olkoon tulevasta eloisasta elovauvasta :)

permis Voi sillä varmaan olla jos sitä vetelee ihan älyttömiä määriä,mut kysyin tutulta kätilöltä niin sanoi että eipäusko olevan. Raskaus aikana oikeastaa saa elää ihan normaalia elämää kuhan raaka liha ja tuorejuustot joita ei oo pästöroitu vai miten kirjotetaa ja päihteet jättää pois. Sisko mussutti toisen kohdalla kovin salmiakkia ja lakua ja poika syntyi kaksi viikkoa yli aikasena. :)

Sykkeistä meillä oli ekassa ultrassa syke 170 ja neuvolassa aina mitattaessa kun pyydän eriksee merkitsemään korttiin että voi seurailla millasia sykkeitä niin aina 150+ alimmillaa oli ehkä 148 pulssi. Meinaisko se sit tyttöö :O VÄHÄNKÖ JÄNNÄÄ: Sitten kuulin että jos tekee mieli makeaa ja hedelmi niin tulis tyttö. Mulla on ainakin noin että suolanen ei mee yhtää. Mut yks tuttu odottaa varmaa poikaa ja syö kauheesti makeaa ja hedelmiä :D Ota sit selvää
 
Toivottavasti huonot uutiset tällä palstalla loppuis tähän.. voimia kaikille! :flower:

Nyt joutunut laskemaan kaloreita ettei paino nousis enää läskin kannalta. Mut huomenna on herkkupäivä. Luomusuklaa odottaa kaapissa. Verensokeri ollut kyl vähän liian korkealla, toivottavasti vaavi ei kasva liian isoks. Mulla on sektiopelko. :S
Hauskan näköstä kun vauva liikkuu aamuisin, mahalla oma elämä. :)

Meelaie & Papu 20+0
 
Täällä ei onneksi tuon painon kanssa ole paljon hätiä. :D Neuvola täti sanoi että syö kunnolla ja napostele karkkia ym. että ei tuo paino nyt tipu enää.. heh. Sitä olen tässä nyt tehnyt muutaman viikon.. ja paino vain tippuu.. Ja maha kasvaa<3
Jännä juttu.

Pienellä on kuintekin kaikki hyvin masussa.

Tilasin juuri H&M:ltä vähän vaatteita pienelle :) Oli ihan pakko.


 
Kuka meistä olikaan menossa Pietarsaareen synnärille? Kääk, siellä on eilen aamulla kuollu äiti ja vauva keisarinleikkaukseen. Eikä oo kauaa (muistaakseni joskus elokuussa) ku äiti menehty samassa sairaalassa sektioon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuussa09:
Mun ois tarkotus synnyttää pietarsaaressa.... :|

oli 080808 kun rakas ystäväni kuoli siellä... :'(
Voi, osanotto näin jälkikäteen. Oon monasti miettiny että miten voi vauva ja isä. Miehen työn takia tiedän perheen.

Tuu sää tänne Kokkolaan... Vaikka väittävät että näissä molemmissa tapauksissa ei edes keskussairaalassa oltais pystytty pelastamaan menehtyneitä. Kummallista kyllä on - oon nimittäin sillä seudulla asuvilta kuullu etteivät oikein luota siihen sairaalaan. Mene ja tiedä sitte, pitääkö paikkansa.

 
baby butterfly Mulla ei oikeastaan oo varsinaisesti poika- eikä tyttöolo. Ei oo selvää "tunnetta" kummastakaan, mutta järki vaan sanoo että poika se varmaan on. (tulin tähän tulokseen, kun pähkäilin asiaa raskaana olevan siskoni kanssa puhelimessa :D )

Noiden sykkeiden perusteella mulle olis kans tulossa tyttö. :) (sykkeet 160 ja 146-150) Ja makea ja hedelmät maistuvat. Pahimman pahoinvointivaiheen popsin pelkkiä appelsiineja ja nyt menee paljon omenoita ja herkuttelen hedelmäsalaatilla jäätelön ja kinuskikastikkeen kera. Nam. :p

Mua on myös neuvolassa kehotettu syömään salmiakkia. Verenpaineet ollu tähän mennessä: 98/54, 104/48 ja 102/50. Eli aika matalat.

Tänään oli iloinen päivä, kun bebesiltä tilaamani äitiysvaatteet tulivat. Tilasin mustat suorat housut työhousuiksi ja imetysliivit. Ne housut oli ihan mahtavat! maksoivat jotain 77 euroa, eli samaa hintaluokkaa kun yleensä ostamani suorat housut. Housut istuu tosi hyvin päällä ja näyttää hyvältä. Materiaali oli jännää, aika painavaa ja laadukkaan tuntuista. Varmaan parhaat suorat housut mitä mulla on ollu! :) Suosittelen.

Illusia + Emppu 18+0
 
Keisarinleikkaukseen kuoleminen on aika harvinaista, mutta niinkin voi käydä. Mun tutulla oli aika lähellä. Sille siirrettiin tosi paljon verta ja kohtu jouduttiin poistamaan. Se oli synnytyksen jälkeen kauan teholla. Mutta se ei johtunu mitenkään siitä leikkauksesta, eikä hoidosta. Lapsen istukka oli vaan repiny kohtua niin pahasti, että verenvuoto oli tosi paha.

Illusia + Emppu 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinderella:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuussa09:
Mun ois tarkotus synnyttää pietarsaaressa.... :|

oli 080808 kun rakas ystäväni kuoli siellä... :'(
Voi, osanotto näin jälkikäteen. Oon monasti miettiny että miten voi vauva ja isä. Miehen työn takia tiedän perheen.

Tuu sää tänne Kokkolaan... Vaikka väittävät että näissä molemmissa tapauksissa ei edes keskussairaalassa oltais pystytty pelastamaan menehtyneitä. Kummallista kyllä on - oon nimittäin sillä seudulla asuvilta kuullu etteivät oikein luota siihen sairaalaan. Mene ja tiedä sitte, pitääkö paikkansa.
tytön olen täällä synnyttänyt ja kaikki meni todella hyvin, mutta nyt on todellakin "vaarana" joutua keisarinleikkaukseen, jos myooma kasvaa...
Ja silloin todellakin haluan esim. Kokkolaan, tulee itselle rauhallisempi olo

:) 15+6
 

Yhteistyössä