ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

kattelin että olen nuorin mutta tyttönen on kans saman ikänen. KEsäkuussa juhlitaa 19v synttäreitä tosi railakkaasti mehulla. :D Saatii muuten uus asunto! Naapurista kun asutaa rivitalossa! Tässä on 48 neliöö kaksio ja meillä uudessa on sit reilut 60 ja KOLMIO! :) Vuokra nousee vaan 40 euroa kuussa. :) Älytön tuuri :)
 
Tuo kohuttu Äitiyspakkaus 2009 julkaistaan miun käsityksen mukaan lapsimessuilla tuossa keväämmällä, ja niiden jälkeen tulee kuvat nettiin, tai näin ainakin aiempina vuosina :) Meidän esikoinen syntyi 04.06.2008 ja saatiin edellisvuoden pakkaus, pk-seudulla.

Meilläkin on asunnonmetsästys käynnissä... ongelmia on ollut meidänkin parisuhteessa, saa nähdä tuleeko tiettyihin asioihin muutoksia vai pistänkö ukon ulkoruokintaan. Siis periaatteessa menee hyvin mut luottamus on ihan retuperällä. Ja kuitenkin tässä kohtaa varsinkin olisin odottanut että voin luottaa toiseen 110%sti..
Noh, aika näyttää.

Sitä odotellessa tosiaan pitäisi nyt miettiä että mihin sitä asettuisi vai "asettuisiko" vielä varsinaisesti minnekään. Tukiverkostot on täällä Vantaalla meillä ihan olemattomat, kun taas Lappeenrannassa kyllä olisi mummit ja kaikki. Sitten taas toisaalta, pitäisi löytää miehelle duunia, mikä on näinä aikoina suhteellisen hankalaa. En tiedä, pitää pohtia asiaa. En vaan jaksaisi enää olla yksin, miettiä että millaista se elämä olisi jos joku joskus soittaisi ja pyytäisi vaikka edes kahville...!
Supersosiaalisena ihmisenä tilanne on aika masentava.
En tiedä onko se tämä mieliala vai mikä mutta tuntuu ettei miehen sukulaisia edes kiinnosta, niin paitsi mummia, muttei sekään pääse käymään kuin korkeintaan kerran kuukaudessa, ja nyt olen alkanut ymmärtää, miksei miestä hirveästi kiinnosta käydä sukuloimassa, mutta se onkin sitten jo ihan toinen juttu.

Missä ne liikkeet oikein viipyy? Alkaa jo huolestuttaa pikkuhiljaa... ja rakenneultraankin on ties miten pitkä matka. Niin sitä lupasi itselleen olla huolestumatta, mutta..

Hah, esikoinen on suloinen :D Seisoskelee tätä tietokonetuolia vasten ja hymisee jotain itsekseen, tyyliin "ämmämmmm, ämmämmäMMÄMMÄÄÄÄÄÄÄ!"
Sanoin sitten takaisin että "sanoppas Leevi mieluummin äiti. Äiiiti, ÄIIII-TI"

Tuumaustauko, katselee ympärilleen, miettii... katsoo ylöspäin ja sanoo selkeään ja kuuluvaan ääneen "NIIN" :LOL: Ikää siis 9 kuukautta :LOL:

Vähänkö tykkään tosta tyypistä...

kielletty & pikkuinen 18+4
 
Heips!

täälä molemmat poitsun kans ollaan taas flunssan kourissa, ei tämä lopu ikään, viikko parempi ja toinen taas sitten sairastetaan, elokuun 31 lähtien kestänyt, molemmat ollaan kuurit syöty, allergia testit otettu ei mitään.. tää vain uusiutuu vähän väliä. muutama päviä terveenä ja taas alkaa, nyt oli eka kerran kun poitsulla oli lämpöä eilen, kurkku tukossa,molemmilla samat oireet.
tänään poitsulta otettiin nieluviljely huomiseen pitää oottaa ennenku vastaus tulee ja katotaan pääseekö lääkäriin.

mä vein oman pissanäytteen tiistaina labraan, neuvolasta antoi lähetteen että testaavat pari kertaa raskauden aikana bakteerit niiltä joilla usein muuten virtsatulehdus. no nyt sitten kysyin tuloksia kun kävin poitsun kans tk:ssa, hoitaja sanoi että positiivinen streptokokkibakteeri löydös.
vitutti, kertoi että kuurin kirjoittaa mutta antaa vielä tuloksen lekurille.
kerroin että just viikko sitten söin kuurin poskionteloon sanoi että jaa, pitää keskustella lääkärin kanssa ja ilmoittaa jos jotain erikoista on.

no päästiin kotiin niin hoitaja soitti, niin siitä testistä ei tarvitse kuuria se olikin puhdas, se bakteeri oli ulkopuolelta tullut, oli jokin erikoinen bakteeri joka yleensä on nielussa :LOL: :LOL: rävähdin puhelimessa nauruun, mielikuvitus lensi heti... kysyin naurun seasta että mistä se on sinne päässyt, hoitajakin hieman naurua pidätellen hymisi että se voi tulla mistä vain, sanoin sitten että mulla tämä räkätauti että jos jotenki päässyt sinne... :whistle: :ashamed: hoitaja hymisi että joo siitä se on jos oot vaikka hengitelly sinne purkkiinpäin niin tarttuu :headwall: :LOL:

nauroin aivan kippurassa kun lopetin puhelun. äidille kerroin ja heti äitikin rävähti nauramaan että mitä sä olet juonu kun sellaisia bakteereja... ja naurua :LOL: voi voi... oliskohan edellis illan sekstailuilla mitään vaikutusta asiaan :whistle: :ashamed: :LOL: :LOL: :LOL:


pekunalle + kirppu 17+ 4
 
Mä oon kanssa kyllästyny tähän ainaiseen yksin oloon.
Tosiaan mies on päivät töissä ja minä yksin kotona.
Mulla nyt ei muutenkaan oo sukulaisia kauheesti, tai siis ei pidetä yhteyttä.
Mut musta nykyään tuntuu siltä ettei kaveritkaan enää halua olla niin paljon tekemisissä.
Tottakai kaikilla on omatkin elämänsä, mutta tuntuu että tää raskaus on vaan jotenkin aiheuttanu sen ettei kukaan oikein enää halua lähtee minnekään mun kanssa tai pyytää käymään.
En sitten tiedä että mistä johtuu ??
Monet kaverit kyllä lähtee aina perjantaisin baariin, mutta kun kerran ehdotin että olisin lähteny mukaan ja ollu sitten selvinpäin, niin vastaukseks tuli että "ei kai sun nyt kannata minnekään baariin lähtee. keksitään sitten joku kerta jotain muuta tekemistä"
Välillä tekis mieli muistuttaa ihmisille ettei raskaus oo mikään tarttua tauti johon sairastuu jos on mun kanssa tekemisissä.
voivoi tulipa taas valitettua....
 
kielletty unohdin tos yv:s laittaa et ootteko menos sinne lapsi messuille kun me ollaa ton äijän kanssa menossa. :) Vois mennä porukallaki :) Ei tartteis olla sunkaa yksin. :) JA meillä olis varmaan niiiiiiiiin paljo juoruiltavaa ennen ku päädytää huonetovereiks jorvii :D
 
Ärsyttää! Olis pitäny tässä puolison kanssa saada asunto jo pari viikkoa sitten, mutta sossupa mokas kaiken... :kieh: Unohtivat faksata asuntotoimistoon verotuspäätöksen erittelyosan, vaikka ERIKSEEN soitettiin sossuun, ja muistutettiin asiasta. Onneksi asuntotoimisto älys homman, että moka oli sossussa, niin venytti asunnon päätöstä meidän takia. Sentään jossain päässä tätä kaupunkia on hyvääkin palvelua saatavilla... Jos nyt tällä viikolla pääsis muuttamaan.

kikka89, mulla sama kavereiden kanssa. Kukaan ei enää pyydä minnekään ulos yms. Oon ajatellu, että porukka pitää raskautta varmaan jonain esteenä sille... Ärsyttävää. Kyllä sitä sosiaalista elämää vaan nyt kaipais, etenkin kun vielä on enemmän sitä aikaa kavereille.

Pikkuinen liikuskelee vähän väliä, ja on tosi uskomaton fiilis :heart: . Ihanaa, että ilmaisee olemassaoloaan vähän väliä :).


Satsku&Möhkylä 17+0 (Viides kuukausi lähti käyntiin, huhhuh! :eek: )
 
Heippa vaan kaikille!

Näköjään ihmiset täällä asuntoa etsiskelevät ja muuta mukavaa.. Itse asumme kaksiossa ja muutamme myös kaksioon, tosin vähän isompaan ja pohjaratkaisulta järkevämpään, sekä ilmeisesti myös lapsiystävällisempään paikkaan. Olisihan tuo kolmio kiva, mutta kyllä kai kaksiokin hetken menee lapsen kanssa.. (tätini asui kaksiossa miehensä ja kolmen serkkuni kanssa 5 vuotta). Kai se sopu sijaa antaa ja niin pois päin :D

Olen menossa itse Lapsimessuille yksin ainakin nyt alustavasti.. kun ei tosissaan ole ketään kaveria, joka odottaa tai kellä olisi lapsi tai ketä edes haluaisi lasta vielä pitkään aikaan..mutta eipä tuo mitään, kiva nähdä mitä kaikkea siellä on :)

Saa nähdä mitä itselle käy kun se lapsi tulla tupsahtaa. Tällä hetkellä kaikki sukulaiset ja ystävät ovat ihan innoissaan ja järkkäämässä kaikkea mahdollista ja ostamassa yms.. mutta kai siinä sitten mitataan se tosi ystävyys, että miten he jaksavat. Monesti olen kuullut, että ihmiset ovat kuin seinään lopettanut yhteydenpidon kun kuulleet, että lapsi on tulossa.. erityisesti näin kahdenkympin molemmin puolin. Elämä loppuu siihen eikä voi bilettää ja mennä yms.. Olen itsekin kohdannut tuollaisia sanoja yhdeltä "ystävältäni", eipä juuri olla yhteydessä.. parhaimmat ovat kuitenkin tukena :) mutta ei kyllä hirveästi jäänyt ihmisiä pois.. Sillä olen aika paljon mukana kaikkialla, ihan limun tai veden voimalla :p ja minulla on hauskaa ilman viinaksia, tai sitten vaan istutaan ja pidetään tyttöjen iltoja yms. Osoittakaa, että osaatte pitää hauskaa yhtälailla.. Kyllä mäkin olen kuullut "vähän hassua et toi jaksaa tanssia ja lähtee meijän kaa iltaa viettää, ku se on raskaana", eipä tää kuitenkaan sairaus oo.. Tosin eiköhän ne todelliset ystävät ymmärrä tilanteen ja pyydä viel mukaan yms. :))

Teksti saattaa olla vähän sekavaa, kun olen vaan viikon möllöttänyt kipeänä sisällä, mitä nyt kävin tiistaina rakenneultrassa ja hyvältä näytti. :) "taisteltiin" siellä vielä miehen kaa, et otetaanko sukupuoli selville vai ei :D mies oli vähän ehdon, että ei oteta.. Onneksi ei oltu kuulemma ainoita, jotka viime hetkellä vielä vänkkää et kumpi tulee :D Näin ollen, ei tiedetä, tärkeintä on kuitenkin et se on terve :) (oishan se ollu kiva tietää kumpi sielt tulee, että onko vahva tunne pojasta osunut oikeaan :D)

Zinnie & pikkutiikeri 19+6<3
 
Pietarsaaressa malmin sairaala... outo tuo lyhennys =)

Aikaisemmat raskaudet olleet helppoja (poika 11v tyttö 7v) mutta tämän "viimeisen" kanssa on ollut vastoinkäymisiä ihan tarpeeksi....
,
kaksi kertaa olen kiirehtinyt äitipolille verenvuodon , ollut aivan varma keskenmenosta ku vuoto ollut niin runsasta, mutta vauvalla kaikki hyvin :heart:

Nyt olen sairaslomalla verenpaineen takia, aloitin lääkityksen... huomenna neuvolaan taas mittaamaan onko yhtään laskenut. saan kotiin lainaksi vehkeet että voin itse seurata verenpainetta....

Mutta kai tämä tästä :)

15+5 (kai) =)
 
Itse tunnen pari melkeinpä oman ikäistä äitiä, jotka on kaverereitani, mutta asuvat turhan kaukana, niin ei tuo sosiaalisoituminen niiden kanssa onnistu niin helpolla :|... Että espoolaiset(ja muutkin), saa lähestyä! :LOL:
 
permis Just jotain tollasta ajattelinkin, että ne vois möläyttää siellä ultrassa :D No mut toivotaan, että ovat suut supussa vaikka näkyiskin sukupuoli.

Mandy81 Mulla on se rakenneultra tuol keskussairaalan äippäpolilla.

Outiko 20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
kielletty unohdin tos yv:s laittaa et ootteko menos sinne lapsi messuille kun me ollaa ton äijän kanssa menossa. :) Vois mennä porukallaki :) Ei tartteis olla sunkaa yksin. :) JA meillä olis varmaan niiiiiiiiin paljo juoruiltavaa ennen ku päädytää huonetovereiks jorvii :D
Kyllä ne varmaan pitää tänäkin vuonna käydä katsastamassa, ihan vaikka sillä että sieltä saa ihan hirveen määrän "FREE SHIT" :D
Luulen että toi isiukko haluu kans varmaan tulla mukaan, jos vaan töiltään pääsee, olin viimeksi itsekseen, kun sillä oli töitä... mutta joo ehdottomasti mennään vaan porukalla! Nehän on kai joskus huhtikuussa...?
 
nii juu zinnie meki etittii ekaks kaksiota mut saatii vuokralle toi naapurikolmio niin halvalla ja helposti ja TUURILLA että se oli kyl positiivinen ylläri! Mun sisko asu 2 lapsen kanssa 54 neliöisessä kaksiossa 5 vuotta. :) ja hyvin oli tilaa :)
 
Heipsan.

Mukava että vielä on tullut uusia, tervetuloa :heart:

Lähdin töistä pois ennen aikojaan kun tuli jotenkin tosi huono olo. En yhtään tykkäis "vain" raskauden takia jättää asioita tekemättä tai mennä sieltä mistä aita on matalin, mutta nyt ei auttanut mikään. Vaikea edes selittää millälailla tuli huono olo, mutta mahaa kiristää jotenkin ja selkä ihan ihmeellinen :/ Viideltä pitäisi lähteä tk:hon kun siellä olisi fysioterapeuttien pitämä info mammoille :)
 
unikuu, päänsärky, turvotus, korkea syke, pahimmillaan näköhäiriöt ja sanojen hukkuminen. Äidillä on verenpainetauti ja sillä oireilee korkea paine noin. Nuo kaksi viimeistä tosin on sellaisia oireita, että välittömästi lääkäriin.
 
Kun mulla on ollut verenpaine korkealle yksi kesä kun en odottanut niin huimasi tosi paljon.
Nyt raskausaikana kun alapaine ollut 100 niin ei ole huimannut eikä ollut muitakaan oireita. Noista lääkkeistä on tullut sivuoireina sitten päänsärkyä ja turvotusta joka menee pois kun kroppa tottuu lääkkeisiin :)
 

Yhteistyössä