ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Tervetuloa elokuuvauva09! :flower: Laitoin sun LA:ksi 15.8. Menikö ihan mönkään? =)

Onnea outikolle puolivälin saavuttamisesta! :heart:

Mun kaksi tuttavaani sai tänään vauvelit. Toinen tytön, toinen pojan. :) Molemmilla alle 3 kiloiset ja alle 50 senttiset vauvelit.

Mä ilmoittauduin kahden raskaanaolevan kaverini kanssa tänään Likkojen lenkille. =) http://www.likkojenlenkki.fi/ Saas nähä miten jaksetaan taabalta.

Tsemppiä kaikille parisuhdeongelmista kärsiville. Olen tästä aiheesta ollut ihan hissuksiin, koska en osaa hirmusti kommentoida aiheeseen. Toivon, että teillä kaikilla asiat kääntyvät parhain päin! :heart:

Mandy ja nappula 19+2
 
hei taas pitkästä aikaa. Ensin oltiin levillä ja sitten sain siltä noroviruksen ja tietokone sanoi itsensä irti. Nyt kahden viikon jälkeen koneelle oli kiva päästä.

Neuvolakuulumisia: Kaikki oli ok ja sydänäänet paukutti 150 liikkeet oli ++ Kun vauvalla veteli aamujumpat ja huvikseen potki sitten doppleriakin ja neukkutätii. :D
Liikkeet tuntenu jo 16+0 asti niin nyt on kiva kun niit tuntuu päivittäi ja isikin tuntee :heart:
Painoa lähtöön oli tullu 1,5 kiloa. :) yhteensä siis. Huomenna koitan saada tuon 19 sivun luku urakan lävitse vedettyä! :D

bb&toukka 19+0 (45min päästä)
 
on siis kevät ei tarvitse huolestua,esimatoja ne on mitä sieltä tihruu =) itselläni alkoi esikosta vkolla 16 rinnat vuotamaan ihan kunnolla(aluksi kirkasta nestettä,ja myöhemmiin sellaista jytkympää)
tissit valmistautuu maidontuotantoon =)

tervetuloa uudet! :flower:

taas tämmönen pikasepustus,nyt esikolle aamupuuroa nassuun :wave:

ajatar&vempula 18+5
 
Huomenta!

Tervetuloa Elokuuvauva :heart:

Onnea outikolle puolivälistä :heart: :flower:

tyttönen, olen käsittänyt, että neuvolassa kuunnellaan aina sydänäänet. Siis heti vaan sitten kun ne on kuultavissa. Mulla ei toisessa neuvolassa vielä kuulunut niin katsottiin ultralla kuitenkin syke. En usko, että sinun tarvitsee tuota edes erikseen pyytää vaan se kuuluu asiaan :)

Äitiyspakkauksesta, mä olen miettinyt kans että kumman saan. Menen neuvolaan joskus 22+ seuraavan kerran ja silloin tehdään kuulema Kelan paperit. Voi olla, että 2009 pakkauksen jo sitten saa. Toisaalta mulle on ihan sama kumpi tulee kun se 2008 on niin nätti.

(.) Kävin eilen ostamassa taas uudet mammahousut. Nyt mulla on kahdet :LOL: Tosi edulliset oli, 24.90 ja erikoisliike oli kyseessä :eek:

Ja voi minun pientä vauvaa, potkut tuntuu nyt kunnolla jo istualtaankin :heart: :p

Mukavaa päivää!

Vilma ja Elma 17+6
 
Olikos täällä muita pelkopolille menijöitä? Mulla on aika sinne ens kuun alus rakenneultran yhteydes mutta ei kertakaikkiaan mitään kysyttävää?! Voitte varmaan arvata ettei ollu mun oma idea sinne mennä vaan neuvolan tädin mielestä olis hyvä käydä läpi edellinen synnytys joka meni päin peräreikää. Varmasti kyllä onki mutta tuntuu typerältä mennä sinne jos ei kerran pelota eikä oikeestaan oo mitää mikä mieltä painais.... :/

Käytiin eilen esikoisen kans (joka on muuten 2,5 v.) siä uimahallis ja oli kyllä ihanaa! :heart: Tyttö nautti niin olostansa ja äiti pyyhki silmäkulmiansa kun näki pienen onnen!

mamika & Turo rv 17+4
 
Huomenta kaikille!!

Täällä alkaa pikkuhiljaa jännittään kun rakenneultra olis tasan viikon päästä, eli ens viikon torstaina..
Nyt jo jännittää näin paljon niin saa nähdä että kuinka paniikissa oon ens viikolla :D
Ja sitten täytyy nyt tässä viikon sisällä saada mies päättämään että hauaako tietää vauvan sukupuolen kun ei vielä ole ihan varma.
Eilen puhuttiin asiasta mutta en oikein saanut selvää vastausta, sanoi vaan että onhan se käytännöllisempää tietää että voi ostaa vaatteita ja muuta, mutta kuulemma yllätys olisi paljon kivempi..
Ota tosta nyt sitten selvää.
Eikä meillä mies kuitenkaan vauvalle mitään vaatteita osta, ehkä enintään lähtee mukaan kun meen ostaan. En vaan oikein osaa kuvitella sitä tuolla vaatekaupassa vauvanvaatteita hypistelemässä yksinään tai jonkun kaverinsa kanssa :D

Tietääkö kukaan että onko mahdollista että kertoisivat sukupuolen vaan mulle ?
Ajattelin kyllä kysyä sitä sitten 19.päivä kun mennään sinne.
Mies on kuitenkin tulossa mukaan ultraan.
Ja jos on mahdollista että vaan mä saan tietää, niin en kyllä varmasti kerro sitä sitten miehelle vaikka kuinka kyselisi, erittäin pirullinen ihminen kun olen :LOL:
 
mamika mä taidan turvautua pelkopoliin taas, olen käynyt joka kerta toisen lapsen syntymän jälkeen, mutta mulla ajat vasta ihan loppuraskaudesta. Ei siitä varmaan hyötyä ole jos ei itse koe tarvitsevansa sitä, mä meen omasta halusta, kun ajatuskin synnytyksestä tekee pahaa :ashamed: Mulla kätilöiden mukaan joka kerta ollut unelma synnytyksiä, kaikki mennyt hyvin, mutta nopeaa ja kivut sen mukaisia.
äitiyspakkauksesta mä tykkään tosi paljon tosta mikä tällä hetkellä jaossa, mutta 4 päivä julkaistaan uus niin ajattelin katsoa vähän sen mukaan miten paperit pistän. Jos vanha kivempi niin pistän toivomuksen, että sen saisin, ennen ainakin huomioitu toivomukseni jos vaan ollut pakkauksia jäljellä.
kikka mulle kirjoitti viime raskaudessa kätilö paperille veikkauksen sukupuolesta, kun mies ei sitä halunnut tietää. Kannattaa kysyä.
 
Pitkästä aikaa hei kaikille!

Omastakin puolesta tervetuloa uudet! :wave:

Ja paljon oli hyviä kuulumisia, liikkeiden tuntemisia ja naimisiinkin taisi olla joku menossa! :heart:

Unohtamatta EjaV ja Unicco, teille :hug: :hug:

Outiko odotteli uuden ä-pakkauksen saapumista, tuttuni sai v.07 heinäkuussa lapsen ja silloin sai vielä vanhan 06 pakkauksen. Tosin, taisi hakea sitä heti kun pystyi. Luulisin kuitenkin, että nyt heinäkuiset saa uuden, koska syntyvyyshän on taas noussut tuostakin vuodesta. Kannattanee vain lykätä hakemusta kunnes Kelan sivut näyttää uuden pakkauksen kuvat, silloinhan sen pitäisi olla jaossa.

Kikka89 Voihan sen sukupuolen pyytää kirjoittamaan vaikka lapulle, ja katsoa vasta myöhemmin. Mä olin yksin rakenneultrassa, siis ihan omasta vapaasta tahdosta, kun tiesin että miehen työkuviot menis armottoman sekaisin. Ja kysyin sukupuolen, ensin kiusasin miestä etten kerro sille, mutta kerroin kuitenkin. Tosin 4D-keikka täytyy tehdä, ei saatu nimittäin täyttä varmuutta kumpi hän on! :heart:

Itsellä on ollut aikapaljon supisteluja, nyt taas pari päivää onneksi rauhallisempaa, onko kellään toisella jo supistellut ihan kunnolla? Näillä viikoillahan kohtu kasvaa huimasti ja siten kuuluvatkin asiaan, mutta välillä vähän huolestuttaa... :|

Taas työt kutsuu, mukavaa loppuviikkoa! :wave:

Treelo 20+4
 
Treelo Joo, mä ajattelinkin, että haen sitä pakkausta vasta sitten, kun se ilmestyy Kelan sivuille.

Saan ens kerralla eli n. kuukauden päästä ( rv24) neuvolasta ne kaikki Kelan paperit yms. mutta en kyllä siltikään samantien hae pakkausta :D On se v. 2008 mallikin nätti, mutta tosiaan kun saan niitä vaatteita käytettynä. Ja haluan, että vauva saa oman syntymävuotensa pakkauksen ( miten niin pakkomielle ;) )

kikka89 kyllä mä uskon, että kertovat sukupuolen ainoastaan sinulle. Pitää varmaan vaan erikseen mainita. Meilläkään mies ei tahdo tietää, mulle se periaatteessa on ihan sama. Mutta en mä kuitenkaan pystyis pitämään asiaa salassa mieheltä, jos tietäisin :D
Parempi siis, kun en minäkään tiedä.
Ens maanantaina on rakenneultra ja mua pelottaa, et mitäs jos ne vahingossa siellä möläyttää sukupuolen tai sitten jos se näkyykin ultrassa jotenkin tosi selvästi... Onko kokemuksia??

Nyt taas työn touhuun :wave:

Outiko 20+1
 
Heti korjailemassa omia kirjoituksia, siis tutulla oli la ELOKUUN alussa, ei heinäkuun ja tarkoitin tietty että elokuiset saa uuden. Tosin, tutun lapsi syntyi sitten heinäkuussa.Mä olen jotenkin ihan sekaisin päivistä ja kuukausista, eilenkin merkkasin kaikki tilikirjat 10.3 vaikka tietty oli 11.3. :ashamed:

Tänään, tasan kaksi vuotta sitten oli esikoisen LA. :heart:

Ja Outiko: me ei esikoisesta haluttu rakenneultrassa tietää sukupuolta ja eivät kyllä sitä sitten möläyttäneet, taisi kuitenkin jotenkin mainita, että äsken muuten näkyi sukupuoli ja itsellä ei kyllä mitään käryä...
Mutta, silti siitä jäi tosi vahva tunne kumpi oli ja se piti sitten käydä 4D.ssä varmentamassa. Ja harvinaista kyllä, oikein arvasin silloin, saas nähdä kuinka nyt käy! :D

Treelo 20+4
 
paino muutos/vko: +300
turvotus: +
RR: 105/56
U.prot/U.gluk.: -/-
hemppa: 130
syke: +150
Liikkeet: +

elikkäs mulla olikin ilman mitää ilmotteluja muuttunu sit neukku täti.. nyt kävin siis tällä ja vielä seuraavan kerran ja sit mulla muuttuu taaaas neuvolan täti ja neuvolakin ku muutetaa..

turvotusta juu oli, tiiä sit johtuuko raskaudesta vaiko mun siaraudesta,ku se sormissa ni ko on tuo turvotus... ipana oli leikkisällä päällä ku sykkeitä kuunneltii meni karkuu minkä kerkes.. täti sit laitto käden mun mahan päälle ja haki dopplerilla toiselta puolee ja sai todeta et meidän ipana ihan _oikeesti_ liikkuu, eli potku tuli juuri johonki käden tienoolle sit,täti vaan rupes nauraa et "sehän liikkuu ihan kunnolla... tää oli siis kolmas kerta ku tuli tollane oikeesti napakampi potku...

kohdun korkein kohta oli navan kohdalla,sitä ei vielä mittailee ruvettu etes.. sano vaan et kohtu on aika korkealla viikkoihn nähden, et puoli välissä se ylä reuna yleensä tuntuu siinä navan yläpuolella.. tiiä sit taas mitä tarkoittaa,täti ihmetteli kovasti mun lasketun ajan venksluuta...

ja sit se ikävin aihe,ku mulla o ollu nitä ihan täysin kivuttomia suppareita,ni ei ollu tä'ti olleskaa mielissää niistä.. Micon nosteluja ja kantaminen pitäs nyt rajoittaa,tarjos micolle jo tarha paikkaa ja kaikkee,mut minen sitä tarhaa halua.. noup-... pitää ny ottaa rauhaksii,ihmetyttää vaan et oli micon aikanaki näillä viikoilla suurt piirt jo suppareita eikä ne ketää kiinnostanu???

sellaisia meille.... seuraava neukku oliski si vasta 28.4 ja micolla o samalla se 1,5v neukku siinä sit... ultraa odotellessa,se olis nyt 27.3 sitten...

onks jonnkei ilmestyny jo vuoden -09 pakkauksen kuvia ku puhutte siitä? en o kerenny lukee vielä tein juttuja ni oon vähän pihalla... :D

peikko ja toukka 15+6 (palaamme linjoille tuossa päivä uni aikaan lueskelee)
 
Outiko Meille esikoisen rakenneultrassa lääkäri totesi, että mikäs se tuolla haarojen välissä vilkkuu...ei oltu yhtään mietitty, että halutaanko tietää, eikä sit mitään tuohon kommenttiin vastattu katotiin vaan toisiamme, mutta siis tiedettiin, että poikahan sieltä on tulossa. Ei kuitenkaan uskallettu kellekkään muulle kertoa. Tälläkään kertaa ei ehitty miettiin, että halutaano tietää, tuli niin äkkiä kun jouduin tarkastuksiin supistelujen takia ja ultrattiin ja lääkäri sano, että ohoh...tiiätkö jo kumpi on tulossa ja haluatko tietää. No sit sanoin, että joo...ei voinut päästää tilaisuutta käsistä. Lääkäri totes, että niin oli haarat levällään, että poikahan se siellä. Nyt ollaan kerrottu muillekkin, kun lääkäri oli aika varma ja jotenkin ollaan niin varmoja oltu pojasta :) .

Treelo mua supisteli tossa sellasen viikon verran ja koska olivat kipeitä ja maha jäi menkkamaisesti särkemään laittoivat seurantaan. Epäilynä kummiskin tuo kohdun kasvusta ja lantiosta noususta johtuvuus. Eivät avanneet paikkoja. Eilen, eikä vielä tänään ole supistellut, eikä tänään ees särkenyt :) , en tiiä voiko johtua tukivyöstä, mutta neuvolassa käskettiin ottaan se käyttöön, että nostaisi masua, kun tässä vaiheessa painaa niin tonne alas, varsinkin kun teen istumatyötä. En olisi ehkä huolestunut, jos ei olis noita kipuja ollut. Esikoisesta alko kanssa näillä viikoilla supistaan rasituksessa, mutta eivät sattuneet ja menivät ohi, eikä niitä sillonmitenkään noteerattukkaan.

Ja työt kutsuu...

Permis ja Veikko 17+3 (Pikkusen toinen nimi tiedossa ) :)
 
[quote="outiko]
Ens maanantaina on rakenneultra ja mua pelottaa, et mitäs jos ne vahingossa siellä möläyttää sukupuolen tai sitten jos se näkyykin ultrassa jotenkin tosi selvästi..??[/quote]

Mullakin on ens maanantaina 4D-ultra. Meetkö sä äityispolille vai mihin? Itse menen Terveystalolle. Kyllä alkaa jo jännittää. Mies on sitä mieltä, että selvitetään sukupuoli.. Itse en osaa sanoa. Mutta luulen, että sitten kyllä uteliaisuus voittaa. :D


Mandy ja nappula 19+3
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Sykettä kuunneltiin pitkän aikaa ku aina ku se löyty niin Jänskis karkas alta pois. Paino mulla laskenu 91g viikossa. Hemppa 148. Sain käskyn ottaa rauhallisesti ja lepäillä mahollisimman paljo ku meinaa supistella välillä kivuliaastikki. Viime raskaudessahan jäin saikulle jo nyt.

Sinderella 16+3
 
Mandy Juu oltiin joka päivä. Asusteltiin siellä 13 rinteen alapuolella ja vitsi että olikin tosi jees laskee sieltä gondolilta kun ei nähny METRIÄKÄÄ melkeen minään päivänä kun oli niin kova sumu. Sillon kyl pelotti ja kovin!

Mamika kyseli että onko pelkopolille menijöitä niin minä taidan ottaa puheeksi ensi neuvola käynnillä rakenne ultran jälkeen jos pääsis sitten kun itseäni pelottaa kans kun uusi tilanne eikä voi kontrolloida sitä ja muutenki kipu ja repeämät yms... :/:/

sinderellameillä toi asukki yritti tuhota sen neuvolan dopplerin kun kuunneltii sydänääniä. Kauhee ryske ja pauke vaan kuulu ja muljahteli ihanasti mahassa. Neukkutäti kirjottikin neuvola korttii että liikeiden kohdalle isot plussat. :D

Kenelläkää tietoo et minkä vuoden mammapakkaus saataisi Mä haluisin jo tietää millanen se -09 on :) Mut tykkäsin kyl kovin -08 pakkauksestaki :):)
 

Yhteistyössä