ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Mulla on Anitan vyö, ei ole suomalainen. Neuvolassa outiko suosittelivat, että istumatyötätehessä nostaa masua mukavasti ja vähentää paineen tunnetta ja voin allekirjoittaa sen. Esikoisesta ostin vyön, koska lenkillä supisteli ja vyö auttoi siihen. Tosin loppuraskaudesta alkoi ahistaan ja silloin en enää käyttänyt.

EjaV:lle pahoittelut täältäkin, teidän matkanne oli niin kivinen ja katkera!

Tosin omakaan ei sen paremmin päättynyt, tänään rv 18+6 meidän pieni Taimi todettiin menehtyneeksi.
Nyt odotan torstai aamua ja kulutan aikaa, elämä on julmaa ja epäoikeudenmukaista, ainakin minun mielestäni, tämä oli toinen kerta peräkkäin ja samoilla viikoilla. Toisaalta meillä on kaksi lasta joten lohtuakin löytyy.

Jos sallitte saaan palata vielä kertomaan lohduttoman lopunkin, kirjoittelu on minulle yhdenlaista terapiaa, vaikka toki tiedänkin, että tästä selviää ja aika auttaa.

Onnea teidän odotukseenne, nauttikaa vatsoistanne ja vauvoistanne!

Unicco

Poistin tuolta etusivulta Ikäviä uutisia saaneet-kohdan kokonaan. Ajattelin, että eivät ikuisuuksin roiku meidän ikävällä listalla keskenmenojen, tuulimunien yms. vuoksi, vaan pääsevät jonkun toisen kuukauden mukavaan listaan mukaan. Tai osa jo saattaa ollakin. =)

Huh. Onneksi saatiin tuo tupakointi-asia setvittyä eilen illalla miehen kanssa... Uskon ihan oikeasti, että se loppuu nyt tähän.

Ja tottakai tuen miestäni tupakoinnin lopettamisessa kaikin mahdollisin tavoin. Huoleni oli se ettei mies halunnut tosissaan lopettaa. Ja tiedän omasta kokemuksesta, että jos sitä ei itse halua, kukaan muukaan ei asialle mitään voi.

Kaikista pahinta siinä tupakoinnissa oli varmaan se, että se oli salannu sen multa jo jonkin aikaa. Olin huomannut merkkejä tupakoinnista, mutta epäilin enemmän omaa hajuaistiani ja vainoharhaisuutta kuin miestäni.

Varmasti asia sai vielä suuremmat mittasuhteet mun "hormonimyrskyn" takia. :)

Osanotto sinulle Unicco. :'( :hug:

Illusia ja Emppu 17+4

unikuu108
mulla ei ole vielä mittailtu fundusta mut viime raskaudesta ekat mitat oli viikoilla 23+6 jolloin 20 oli.nyt arvioisin että n 15 cm eli reippaasti alle navan on vielä ja viikot 16+6.(tarkistin tuonkin,kun en pysy tästä toisessa laskuissa mukana)

Voi unicco, ikävä kuulla tämä uutinen. :'( Jos kirjoittelu mieltäsi parantaa niin toivon että käyt kirjoittelemassa tänne. :hug:

Omaan napaan: Viime yö oli kamala. En nyt jaksa yksityiskohtiin mennä, mutta nukkunut en ole yhtään ja virkavaltaa oli mukana yön kulussa. Voimat alkaa olla loppu. Töihin kuitenkin menin jotta saan muuta ajateltavaa.

Aniit

onko muilla tullut painoa miten?

Kävin eilen neuvolassa hakemassa raskaustodistuksen, ja kävin samalla sitten vessassa kun hätä oli. Samalla punnittin itteni ja yllätyin painoa on lähtenyt 3 KILOA!
Tämän vuoden puolella. En tiedä mistä jotuu, olen kyllä syönyt samalla lailla kun enne, jopa enemmänkin.
Torstaina on neuvola aika, täytyy kysästä mistä johtunee.

Aniit, voi rakas ystävä :hug: Ihan kamalasti voimia sinulle :hug:

Tyttönen, mulla ei ole lähtöpainosta salettia tietoa, mutta neuvolan mukaan olen raskausaikana lihonnut 1,3kg.

Mulla ei ole muuten kohdunpohjan korkeutta mitattu ollenkaan :eek: Terkkari sanoi, että ensi kerralla 22+ jotain kun on neuvola niin mitataan ainakin sf-mitta, mutta tuosta ei olekaan ollut puhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Voi unicco, ikävä kuulla tämä uutinen. :'( Jos kirjoittelu mieltäsi parantaa niin toivon että käyt kirjoittelemassa tänne. :hug:

Omaan napaan: Viime yö oli kamala. En nyt jaksa yksityiskohtiin mennä, mutta nukkunut en ole yhtään ja virkavaltaa oli mukana yön kulussa. Voimat alkaa olla loppu. Töihin kuitenkin menin jotta saan muuta ajateltavaa.

Aniit
Kauhea sentään Aniit! Pidä huolta itsestäsi, ja pyydä apua läheisiltä!
Vaikka odottaisit "yksin", niin älä jää yksin. :hug:

Ja Unicco, voimia sinulle. En voi edes kuvitella miltä sinusta tuntuu nyt.

Omaa napaa...

Esikoinen lakkoilee kakkospäikkäreitten suhteen, mutta ei tuo väsymystäänkään kiukuttele, mikä lie vaihe menossa... koitan olla stressaamatta.

Olin tänä aamuna tuntevinani liikkeitä muuten! Vai olikohan se vain pieru...:LOL:
Rakenneultra on meillä 23.03. Jorvissa, vähän jännittää ja pelottaakin. Meillähän tosiaan viimeeksi rakenneultrassa tuli lähete sinne lapsivesipunktioon, huoli ja hätä oli kova mutta onneksi väärä hälytys. Siitäkin huolimatta en jotenkin voi olla ajattelematta etteikö nyt voisi vielä sattua jotain, ja onhan se tavallaan hyväkin.
Sitten taas toisaalta, kun rakenneultrassa on käyty niin... siinä se sitten onkin. Siitä eteenpäin on vain pelkkää Lasketun Ajan odottamista.
Tuntuu aika hullulta... ettäkö meille tulisi toinen vauva!

kielletty & pikkuinen 18+2

haleja unicco :'( :hug: :hug:

mulla on flunssanen olo, kaverin lapset on oksennus taudissa ja tänään mun äiti, piti hakea tänään sairaalasta ja tietysti pahotti mielensä kun ei pojan kanssa tultu edes sisälle kun oli huonossa kunnossa. yritin selittää että ei tahallaan hankita virusta meille, varsinkaan ens viikolle, miehellä vapaata vko ja mulla taas töitä täynnä se viikko ja hygienia kurssit ymm... joten ei tautia meille kiitos.
yritän kurkkuani nyt rohdoin selvitellä ettei tulis taas flunssa.

Unicco Todella ikävää kuulla taas suru-uutisia. Jaksamisia ja halauksia :hug: :flower:

Painosta Mulle on tullut koko raskauden aikana 2,5 kiloa eli ei onneksi kovin paljoa.

Mulla oli se kohdunpohjan korkeus jossain navan kohdalla...niin ja mitta 20,5 tosiaan yläkantissa, mutta toivottavasti siitä ei haittaa ole *epäluuloinen*.

Outiko 19+6 ( toi laskuri näyttää 20+0 eli on päivän edellä jostain syystä..)

unicco :hug: voimia sinulle!

aniit :hug: voimia sinullekkin!!

sf-mitasta mä en aio tässä raskaudessa olla yhtään huolissani tosta mitasta ja aion antaa sen mennä ihan omia käyriään.esikkoa odottaessa käyrä oli koko ajan tosi yläkantissa ja peloiteltiin,että on varmaan iso vauva ym..(loppulääkäri viikolla 35 sanoi silloin,jo että vauva on jo reilu kolmikiloinen) loppuvaiheessahan vauva kasvaa noin 200grammaa viikko,niin olin tietty,ihan paniikissa,että on yli nelikiloinen syntyessään.. synnyttämään lähtiessä sf-mitta oli 42cm!!! mutta tyttö oli silti ihan normikokoinen 3420grammaa ja 51.5 cm.. että nyt en kyllä aio kantaa yhtään huolta siitä mitasta :D

sehän siis voi myös tarkoittaa,että on paljon lapsivettä, ja toisilla se mitta vain on isompi.. =)

nyt ei muuta :wave:

ajatar&vempula 18+3

No itsekkään en ihan tarkalleen tiedä lähtöpainoa.. Ja sitte kun neuvolassa ensimmäisen kerran punnittiin, niin olihan se joulun jälkeen :D Tuli varmaan jouluna syötyä?

Meillä on rakenneultra kahen viikon päästä ja vähän tuntuu jännittävän..

Unicco, :'( surullisia uutisia. Ehkä vauvalla oli jokin asia huonosti. Mutta että jo toinen keskeytynyt keskenmeno näin isohkoilla viikoilla. Voimia eteenpäin ja tule kertomaan miten kaikki päättyi. Syytä varmaan tukitaan jonkin verran, mutta niiden tulosten saaminen varmaan kestää. :hug:

Aniit, sinulle voimia. Voihan olla että miehesi järkiintyy kun oikeasti ottaisit välimatkaa - tai sitten ei. Asioilla on kuitenkin tapana aina järjestyä. Tsemppiä!

tuu-tikki ja menninkäinen 16+1

Heippa!

Halauksia kaikille tarvitseville Ejalla ja Unicolle.

Mulla on vähän epäilevät tunnelmat. Tunsin siis pari viikkoa sitten liikkeet, mutta nyt ei pahemmin ole tuntunut. Musta tuntuu et kuukaus neuvoloiden välillä on liikaa. Toivon että kaikki on hyvin ja tämä nyt vaan on tällänen vaihe kun ei tunnu missään. No loppuviikosta on jo ultra ja maanantaina neuvola. Onko muilla tällasia tuntemuksia? Mistä tietää kaiken olevan hyvin? Mahakaan ei ole iso :(

Mä oon käyttänyt tukivöitä ihan alun selkänippailuista asti. Mulla on kaks Anitan vyötä toinen on xs ja toinen m. Nyt näyttää et nyt tarttis just sitä s kokosta mitä mulla siis ei ole.

Joku puhu kantoliinoista. Mä oon tehnyt niitä ja kestovaippaoja itse jo vuoden verran. Silti haluisin jonkin ihanuuden ostaa ja tietty kantoreppu pitää ostaa.

Mansikkatee ja Hippuli 19+1

Unicco syvät pahoitteluni. Tuntuu kyllä todella pahalta teidän puolesta. Toivottavasti saatte jonkin selityksen asialle ja mahdollisesti vielä uuden mahdollisuuden. Isot voimahalit! Ja tottakai tulet kirjoittamaan tänne jos se yhtään helpottaa oloasi

Aniit Todella pahoillani olen myös sinun puolestasi. Kyllä tuntuu kurjalta ajatella mitä joudut kestämään. Tietenkään emme täällä koko totuutta tai edes puolia siitä tiedä, mutta todella toivon sinulle voimia tässä vaikeassa tilanteessa olla rohkea ja tehdä ratkaisusi. Onko miehesi väkivaltainen vai ns. "turhanpäiväinen" riidan haastaja kännissä? Tietenkään ei ole pakko vastata tähän tungettelevaan kysymykseen. Ajattelin vain, että jos sinun tai varsinkin vauvan terveys on uhattuna miehesi taholta niin yritä olla rohkea, vaikka sen hinta olisikin yksi ja myöhemmin kaksin jääminen.Ehkä se tosiaan pysäyttäisi miehesi todella miettimään, kun otat kunnolla välimatkaa. Toivottavasti sinulla on nyt lähelläsi ihmisiä jotka sinua tukevat. :hug:

Möhkis ja Leppis 17+6

Kiitokset kaikille tuesta. Raskasta aikaa elelen nyt. en olis ikinä kuvitellut että oikeesti odottaisin lasta tällasessa suhteessa. Mun mies on mun diagnoosini mukaan narsisti. Sellasen kanssa elämä voi olla aika sietämätöntä. Kännissä uhkailee tehdä mitä vaan. Nyt oon selkeesti huomannu itsessäni sen muutoksen että en enää vain kuuntele niitä juttuja, vaan suojelen jo vauvaakin. Lapsi ansaitsee terveen kodin. On mulla ystäviä, yhden luona oon just nytkin yötä kun en tunne kotona oloani turvalliseksi vaikka mies ei ookkaan siellä. Alan kallistua siihen että tuo mies ei ikinä muutu. Eihän se omasta mielestään tee mitään väärää... :/ Tuntuu kurjalta iloita jo raskaudestakin. Vaikka olen ikionnellinen saadessani mahdollisuuden tulla äidiksi. :) Pomolle kerroin tänään, ja se oli kyllä tosi kannustava. Ihania ihmisiä mun ympärillä.

:'( Niin surullista, että edelleenkin tulee ikäviä uutisia :'( Voimia, [/b]unicco!!

Ja
Aniit Jaksamisia!

Painajaisista Mä näen niitä kans... Yleensä enempi just semmosia että mies olis pettäny mua :/ Ne on kans kauheita!

Sf-mitasta Minulta ei ole vielä otettu sitä, ehkä ens neuvolassa jo, kun masukin on kasvanut jo aika paljonkin :)

Painosta Mulle on tullu nyt tän raskauden aikana tähän asti n. 3kg.

Parisuhdeongelmista vielä sen verran, että minä oon saanut miehen kans nyt puhuttua asioita selviksi ja hän oli tosi pahoillaan että hällä meni viime viikonloppu kokonaan sen autonsa kimpussa. Siinä tosiaan oli homma vaihtaa se joku osa, kun sai puolet autosta suunnilleen purkaa ja sit kasata. Noh, onpahan nyt auto kunnossa eikä nyt tartte mitään rassata :)
Tosiaan ku mies oli viime viikolla ma-to Kuopiossa reissuhommissa, sit viikonloppu meni rassatessa, niin ei siinä paljo kyl ehitty nähä ja vielä vähempi lapset näki isäänsä kun aina kerkesivät olla yöunilla ku mies tuli kotiin. No sit eilen miehen piti lähtee taas Kuopioon ja piti olla huomiseen asti, mut tulikin jo tänä iltana tuossa klo 18 jälkeen kotiin :)
Nyt ei tartte reissuhommiinkaan lähtee :)
Nyt on saanu lapset leikkiä taas isänsä kans ja ovat tyytyväisinä nukkumassa :) Miehen kans onkin nyt kahdenkeskistä aikaa ku ei malteta vielä nukkuu mennä :D Ja meikäläinen vaan koneella surffailee :LOL: Nooh, kohta meen tohon miehen viekkuun sohvalle.
Oon tosi ilonen et saatiin puhuttua pitkästä aikaa kunnolla. Se tosiaan auttaa :heart:

Mun pikkunen on tänään ja eilenkin potkiskellut päivälläkin, vaikka touhuankin paljon. Mutta varsinkin kun asetun aloilleni, niin alkaa liikehdintä :heart:
Ihanaa kun on ruvennut enempi tuntumaan liikkeet ja koko ajan vaan vahvemmilta :)

30.3. olis neuvola ja sit 7.4. rakenneultra, kun vaan jaksais odottaaaaa!! :D

No nyt miehen kainaloon :)

mertsu 16+3

Yhteistyössä