En ole ehtinyt viikkoon kirjoitella mitään..
Luin nyt työaikana kirjoituksenne, jatkossa koitan olla vähän aktiivisempi!
Outiko; mustakin tuntuu, että nyt kun vihdoin tämä kaksos-massuni on kasvanut pari senttiä ja painoa tullut vajaa 2kg, niin reidet ja takamus on jopa hieman kaventuneet (vaikka lähtöpainokin mulla oli lievästi alipainon puolella).. Mutta ehtiihän sitä tässä vielä hyvin kerätä rasvavarastoa ja levitä joka ilmansuuntaan..
Nyt siis 167cm ja melkein 52kg.
Rimprenssa; me luetaan miehen kanssa joka sunnuntai seuraavan viikon "kuvaus" netistä vau.fi-sivulta (Raskaus viikko viikolta), samat jutut on tosiaan neuvolasta saadussa opuksessa! Mies nyt vaan on sellanen tietokone-ihminen, että netistä kaikki tieto ensisijaisesti etsitään..
Kesälomista; kaksosraskaudestahan suositellaan jäämään sairaslomalle 26.viikolla (se on mulla jo toukokuun puolivälissä, ajatus sairasloman tarpeesta tuntuu tämän minimassun kanssa vielä tosi oudolta..). Neuvolantäti ja lääkäri sanoivat molemmat, että ei missään nimessä kannata "tuhlata" kesälomaa, kun saan automaattisesti sairasloman äitiysloman alkamiseen asti -> voin sitten pitää kesälomani äitiysloman/vanhempainloman jälkeen. Tai ottaa rahana, jos jään hoitovapaalle ja jos rahana otto työnantajalle ok (meillä pitäisi kyllä onnistua). Jään siis sihteerin työstäni viimeistään kesäkuun alussa sairaslomalle ja sitten heinäkuun puolivälin jälkeen äitiyslomalle, ellen ole jo siihen mennessä synnyttänyt..
Olen siis ehkä väärässä pinossa, kun todennäköisesti kaksoset syntyvät tai leikataan kuukautta ennen laskettua aikaa, eli heinäkuun puolella..
Lemmikeistä; meillä on vanha persialaisnarttu (täyttää seuraavaksi 16v), joka ei mielestäni ole muuttunut raskauteni aikana. Sillä ei itsellä ole ollut pentuja koskaan.
Mielialoista ja painajaisista/unista; olo on ollut koko raskauden ajan tosi levollinen, ei ole tullut hormonimyrskyjä eikä mitään muutakaan puolison tai muiden läheisten kannalta "ikävää".. Tai itseasiassa näin kyllä parina yönä surullista unta; tyyliin joku näytti unessa mulle valokuvaa mun 2,5v sitten kuolleesta vanhasta ponistani -> aloin unessa itkeä ja heräsin siihen, että itkin oikeastikkin..
Varsinaisilta painajaisilta olen välttynyt.
Tarvikkeista; oon surffaillut netissä, muttei olla vielä ostettu mitään. Kaksosvaunut ja mahdollisesti muitakin tarvikkeita ostetaan Noormarkusta Oraselista, kun ihan vieressä asustellaan. Nettikauppakin niiltä löytyy. On sitten ainakin edes osittain kotimaista tavaraa (mm. vaunujen kangasosat tehdään täällä.). Pinnasänkyä katselin Iskun sivuilta (kotimainen Möhkö-sarja).
Ootellaan joko 20. viikon rakenneultraan tai 24.viikon 4D-ultraan, jolloin sukupuolet viimeistään varmistuu ja voi sitten senkin perusteella valita kuosien sävyjä jne.
Tietääkö kukaan, valmistetaanko Suomessa vauvojen hoitopöytiä?
Entäs tiedättekö, onko tarjolla kotimaisia tukivöitä? Patricialla on kai joskus ollut..?
Ja syvimmät osanottoni EjaV:lle.. Sylintäydeltä halauksia ja jaksamista teille!!
Ja voimia myös kaikille, joilla on parisuhteessa ongelmia..!