ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Laskettu aika 16.8, kakkonen tulossa ja sairaalana Seks.

Hirveesti oon käyny lueskelemas teidän juttuja mutta en oo itte jaksanu kirjotella, oksentelen edelleen. Henkisesti oon aivan loppu tähän mutta pakko vaan jaksaa, ja tietysti uskoo että kun viikkoja on näinki paljo kasas niin kai se kohta loppuu...Sokerirasitukseenki olis pitäny mennä jo aikoja sitte mutta ei tällä oksentelulla enkä edes jaksa stressata koko asiasta. Esikoisesta siis kärsin raskausdiabeteksestä, sen kans ei ollu ihan niin kauheen hauska elää! :kieh:

Ajattelin lähtee tänään tuon pikku prinsessan kans uimahalliin ensimmäistä kertaa mutta täytyy sanoo että hävettää jo etukäteen, rinta ja selkä täynnä finnejä! No täytyy toivoo että ku mennään heti aamusta niin ei olisi paljo muita liikkeellä kun mummuja!

Mamika & "Turo" 17+3
 
Huomenta kaikille !

Täällä on taas hereillä oltu ju 6 asti.
Mies lähti tossa puoli tuntia sitten kouluun ja tänään olisikin sitten sellainen päivä että oon koko päivän yksin.
Mies tulee vasta illalla kotiin kun ensin on koulussa, sitten menee parturiin, ja illalla on vielä työpaikan vuosikokous.
Harmittaa vaan kun mitään tekemistä ei päivisin ole, ja minnekään ei oikein viitsi lähteä kun tuntuu että kaikkeen tarvitsee rahaa...
Ja nyt kun on se muuttokin edessä niin ei kauheasti voi tuhlailla mihinkään turhaan.

Rahaa kyllä menis vaikka kuinka paljon kun tarvis uusia vaatteitakin ostaa, on nimittäin tuo rintavarustus ja maha kasvanut sellaista vauhtia että uusia vaatteita pitäisi taas jo saada.
Mitään vanhoja vaatteita en enää edes yritä päälleni laittaa, eli oon jo aika pitkään käyttäny noita mammavaatteita, mutta niitäkin pitäis jo pikkuhiljaa saada isompaa kokoa.

Mutta täytyy varmaan taas yittää pukea ja syödä ja lähtee tuon vieressä kuorsaavan koiran kanssa ulos...
 
Huomenta!

Mansikkatee, puhut aivan minun suulla. Mä voisin olla neuvolassa vaikka joka päivä. Ihmeesti se sydänäänien kuuleminen rauhoittaa mieltä. Meillä seuraava etappi on rakenneultra 1.4, siihenkin on vielä matkaa..

Uusille oikein paljon tervetuloa! Harmi, että mamika sulla on vointi vielä noin huono :/

Vaatteista, mulla on yhdet mammafarkut ja kolme hametta ja muutama mekko joilla porskutan kaikki päivät työharjoittelussa. Pakko varmaan hakea mustat suorat mammahousut kohta kun nää farkut kuluu kohta puhki :LOL:

Edelleen Aniitille voimia. Sulla on nyt suuria asioita ja ratkaisuja edessä. Muista että täällä on tukijoukkoja myös jos haluat jutella :hug:

Vilma ja Elma 17+5
 
Mansikkatee Liikkeistä täytyy omalta kohdalta sanoa sen verran, että mä en oo varma olenko vielä tuntenut liikkeitä ollenkaan. Tuossa noin viikko-pari sitten olin tuntevinani jotain, mutta en ole 100% varma. Siksi olin tosi huolestunut siitä. Noh, eilen oli neuvola ja vauvan sydän puksutti oikein nätisti. Joten ei huolta.. neuvolantätikin sanoi, että siitä ei kannata panikoida jos ei liikkeitä tunne. Ensiodottaja ei välttämättä edes osaa rekisteröidä jotain tuntemuksia vauvan liikkeiksi.

Mun on kyllä ihan pakko hankkia se tukivyö. Eilen työpäivän jälkeen oli ihan kauhee selkäkipu joka tuntui jaloissa asti, sellasena pakotuksena. Istun kuitenkin koko työpäivän (8h) tietokoneen ääressä enkä juurikaan sen aikana kävele ( no tietty tauot..)
Pitäs myöskin kysyä työterveyslääkäriltä, että oiskohan mulle parempi vaihtoehto sellanen Salli-tuoli. Onko kenelläkään istumatyötä tekevällä kokemusta siitä?
Mulla ainakin tavallisessa työtuolissa (vaikka se hyvä onkin..) romahtaa ryhti aina jotenkin lyttyyn.

Tänään alkaa vasta 9:30 työt niin voi ottaa tän aamupäivän ihan rauhassa.

Outiko 20+0 Poks!
( puolessa välissä ollaan..miten aika kulkeekin näin nopeesti!)
 
Huomenta!

Tsemppiä Aniit tilanteeseesi, hyvä että ystävistäsi löytyy tukea ja sitä on myös tarjolla täällä. :hug:

Mansikkatee sitten alkaa helpottaan, kun tuntee potkut selvinä, eikä yhtään tarvi empiä. Sitä odotellessa... Luulen jo tuntevani potkut, mutta vielä ei ulospäin näy, joten epävarma on täälläkin olo. Kovasti kuulemma kyllä liikkuu, neuvoltätikin oikein nauroi, kun pikkunen heitti volttia kohdussa, kuulu vaan sellasia mulskahduksia :) Voishan sitä kuunnella joka päivä, hieman harmittaa että en dopleria hankkinut, mutta enää en viitsi, koska pian potkut jo tuntuu kunnolla.

Ja uusille tervetuloa. Eikös mamika sanota että toinen pahoinvoinnin virstanpylväs on puoliväli? Toivotaan sitä sinullekkin :hug: .

Permis ja Erkki 17+2 (tosin toinenkin ultraus vahvisti neljä päivää edelle, mutta tällä mennään)
 
Osanottoni Unicco :hug:. Paljon jaksamista sinulle ja perheellesi.. :'(

Jaksamista myös sinulle Aniit, toivottavasti uskallat tehdä päätöksen joka on parhaaksi sekä sinulle että vauvalle, oli se päätös sitten mikä hyvänsä! Yhdenkään ihmisen ei pitäisi joutua pelkäämään omassa kodissaan, varsinkaan ihmistä, jonka pitäisi tällä hetkellä olla sinulle eniten tukena ja läheisenä! Toisinaan ero on ainoa vaihtoehto, se on valitettava tosiasia joissakin suhteissa. Itse olen aikaisemmin elänyt kauheassa suhteessa, enkä näin jälkikäteen voi uskoa miten siihen suostuin niin monta vuotta. :ashamed:

(.) minulla oli viime neuvolakäynti 12.2. ja ensi viikon perjantaina vasta rakenneultra. Seuraava neuvola olisikin vasta huhtikuun 7. joten päätin tänään varata itselleni vielä yhden neuvola-ajan ennen tuota. Tulee muutoin melkein kahden kuukauden väli neuvoloiden väliin (vaikka moni ei lukemastani päätellen pääse niinkään usein..)

Pystyykö moni muuten nukkumaan vielä selällään? Itse en pysty kuin ihan pätkän kerrallaa, sen verran kohtu jo painaa että tulee heti tukala olo.

Jeppis & Pikku-Papu 18+4
 
Neuvolakuulumisia;
Pissa puhdas
Hemppa 124
verenpaine 100/52
sydänäänet 145. Terkka sanoi, et on hyvä merkki silloin, kun äänet kuulostaa "ravilta" tarkoittaa sitä että sydämen läpät ja kammiot ovat ok.
paino +525g/vko ( tässä mä olen vähän eri mieltä..raskaustestin aikaan punnitsin itseni kotipuntarilla ja näytti 58kg. Joulun jälkeen menin neuvolaan ja puntari näytti 61.3kg. Kotipuntari tuolloin 59,5kg. Tänään aamulla kotipuntari näytti 61.8kg ja neuvolan puntari 63.4kg! Et aika isot on erot puntareissa...) sanoin tän kyllä sille terkalle, et ite seuraan painoa oman puntarin mukaan, koska sillä olen alusta asti punninnut. Tuntuu vaan karseelta kun se siihen korttiin kuitenkin läväytti noi isommat lukemat.
Omien laskujen mukaan painoa +3,8kg, neuvolan mukaan 5,4 kg... :/


Tänään poksuu 18+0

Möhkis ja Leppis
 
Voi Ainiit... Olisikohan tästä yhtään apua: http://www.naistenlinja.com Voimia!

Ja samoin hirveästi voimia Unicolle ja perheelle :'(

Oma masu kasvaa ja miehen kanssa riidellään säännöllisesti. No sit taas sovitaan. Mutta ei kuitekaan ihan niin paljon ole tullut riideltyä kuin alkuraskausaikana.

Ja kysymys: Meneekö teidän kohtu ihan kovaksi aina orgasmissa? Ja on kova vähän aikaa sen jälkeen? Mulla aina kiinnittyy sitten koko huomio siihen ja loppurakastelu meneekin sitä miettiessä :D Ei se vaaralliselta tunnu, mutta kummalliselta kyllä.

Rv 17+1
 
Tervetuloa äiskä87 ja mamika! :flower: Lisäsin teidät listaan.

Mä oon kohta kaks viikkoa tuntenut vauvelin liikkeet. Enää ei oo epäilystäkään, mitä ne on. Eilen pikkuleijona potki klo 23-01 ja tänään alkoi taas treenit aamulla. =) Välillä tuntuu, että oikein tekee heikkoa, kun alavatsa muljuu niin pikkuisen ansiosta. Mutta en valita! =) Luin raskausajan kirjastani, että sikiö nukkuu ja on valveilla nyt yhtä paljon kuin vastasyntynyt. Eli eipä sillä hirmusti muuta tekemistä taida valveillaoloaikana olla kuin äitinsä muksauttelu.

Laskin just, että mulla on enää 52 työpäivää! (Miten niin motivaatio hukassa). Nyt lounaalle.

Mandy ja nappula 19+2
 
Aniit todella paljon voimia. Itselläni exä, lasteni isä on narsisti ja vieläkään ei elämä ole helppoa vaikka erosta jo reilu kaksi vuotta. Meillä tilanne meni lopulta todella pahaksi ja suosittelen että lähdet ajoissa, jo pian lähdön jälkeen huomasin kuinka helppoa elämä oli vaikkakin raskasta. Vieläkin hän tekee elämästäni helvettiä ja ei varmaan ikinä lopu, mutta olen oppinut elämään tämän kanssa.
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

Minullakin menee kohtu kovaksi orgasmin aikana ja myöskin on vähän aikaa sen jälkeen. Eli siis supistelee. Mutta kivuttomasti.

Ja minä en voi nukkua selällään tai ylipäänsä olla kauaa makuultaan selällään, vaan alkaa sillon supistaa jotenki, ku kohtu painaakin jo. Mut näitten muiteenkin raskausaikojen takia olen oppinut nukkumaan jommalla kummalla kyljellä ja alkuraskauden aikoina masullaan mut nythän ei voi ees masullaan nukkua, joten nukun jommalla kummalla kyljellä.

Ja jos muuten supistaa vaikkapa orgasmin aikana ja sen jälkeen niin mulla auttaa heti kun käännyn takaisin kyljelleen, jos siis jo selälleen olin valmiiksi. Sillon supistaa eniten ja se siis tuntuukin että menee kovaksi.

Mun täytys edelleen päästä penkoo varastoo et löytäsin ne mun kahet mammahousut, no toiset on farkut. Tai sit miehen pitäs mennä, mähän varmaan hukkuisin sen tavaran paljouden alle jos itse sinne joutusin menee :D Ja mies tietää paremmin missä mikäkin on, kun hän on sinne tavaraa vienytkin mitä oon käskeny.

Poikakin rupes tuossa 12.30 aikaan päikkäreille. Neidillä jäi tänään kerho välistä ku oli tuo silmätulehdus, eilen vielä silmät punotti ja rähmi mut nyt on rauhottunu. Ja sit nuhaa ja yskää on vähän.
Pojalla vielä nuhaa mut muuten on flunssa kohta jo tiessään, niinku mullaki, onneksi :) Johan tuota on tammikuusta asti jo meillä kestäny, jatkuvaa röhinää...

Pitäs kohta ruveta ruuan laittoon. Mieskin tulee jo 15.30 töistä, kerrankin aikonaan :)
Ja sit illalla pääsee saunaan!! Vähän rentoutuu :)

Lähenpäs hommailee... Mukavaa päivää kaikille! =)

mertsu 16+4
 
:hug: Sinulle EjaV
:hug: myös Sinulle Unicco

Voimia ja uskoa&toivoa tulevaisuuteen. Toivottavasti teillä paljon läheisiä joiden kanssa voitte suruanne jakaa :hug:

Aniit
Itse nuorempana seurustelin miehen kanssa jolla oli mielenterveysongelmia. Syytteli mua milloin mistäkin ja keksi ihan outoja juttuja mitä oon mukamas tehnyt.. Soitteli öisin ja huoritteli ja nauroi kuinka naurettava pelle mä oon kun luulen miesten minusta pitävän.

Eräässä hänen kuvitelmissaan olin hänen mukaansa mm. mennyt hänen asuntoonsa ja paneskellut hänen ystävänsä kanssa makuuhuoneessa. Ja tämä ei todellakaan pitänyt paikkaansa, en edes tuntenut kyseistä ystävää kuin nimeltä ja minulla ei edes avaimia poikaystäväni asuntoon.

Ja kaikkien niiden haukkujen ja riitojen jälkeen poikaystäväni ihmetteli miksi olen vihainen, itken tai olen loukkaantunut. Hän kun ei omien sanojensa mukaan muistanut mitä oli tehnyt/sanonut.Olo oli kyllä helpottunut kun pääsin siitä suhteesta.

Lapsi ei varmaan ainakaan paranna tulehtunutta suhdetta, joten kannattaa harkita jaksatko suojella itseäsi ja vauvaasi miestäsi vastaan. Vauva-arki vie kuitenkin paljon voimia ja kysyy jaksamista niin kannattaa miettiä mitä kaikkea ns. ylimääräistä jaksat ottaa vastaan.

Omassa navassa ei paljoa muutoksia. Muutamat farkut voinut viikkaa kaapin perukoille kun ei mahdu päälle, mutta maha ei kyllä omissa silmissä näytä kasvaneelta. Kerran on supistanut niin että alavatsa oli kuin kivipallo,mutta ei ollut kivulias joten en ole huolissani.
Kohdun kasvu kipuja ja lantion "löystymisestä" johtuvia kipuja on silloin tällöin. Ne on vaan joka raskauden myötä alkaneet aikaisemmin.. Noh onpahan reitti selvä sitten kun h-hetki koittaa :LOL:

Eipä muuta tällä kertaa

Minerva
Neuvolaan ja rakenneultraan vielä vajaa pari viikkoa..



 
Heippa!

Tänään kun olen ollut koulussa niin oon tuntenut liikehdintää. On ollut aikaa kuunnella liikkeitä. Tänään siis paljon parempi mieli kun eilen. Yölläkin vielä mietin onko kaikki hyvin. Kiitokset myötäelämistä kaikille. Nyt uskon että kaikki on hyvin. Loppu viikostahan se sitten selviää :)
 
Hei kaikille!

Huh, kun on ollut hirveää viimeiset neljä päivää. Pojalla alkoi sunnuntaina aamulla kova vatsatauti ja itselleni tuli maanantaina, tytölle tiistaina. Musta tuntuu että oon viimeiset neljä päivää vain nostellut oksennusämpäreitä huoneesta toiseen, pessyt ripulia vaipoista ja potasta ja likaantuneita vaatteita, lakanoita riittää pyykättäväksi monta koneellista päivässä... Oma olokin on niin heikko, kun tuli oksennettua niin paljon. Nyt onneksi mulla jo ruoka pysyy sisällä, kun syö vähän kerrallaan. Täytyy vain toivoa, että menee pian ohi kaikilta!

Mua huolettaa, kun en ole pariin päivään tuntenut vauvan liikkeitä. Pelottaa, jos oon oksennuksista kuivunut liikaa tai jotain :/ Toisaalta voihan tuo näin alkuvaiheessa olla normaaliakin, ettei ihan päivittäin tunne liikkeitä. Tai ehkä en oo vaan huomannut niitä, kun on riittänyt niin kiirettä lapsia hoitaessa. Nyt onneksi molemmat nukahti päiväunille.

Unicco Ikävää, kun sinäkin sait noin huonoja uutisia :'( :hug:

Uusille tervetuloa joukkoomme vielä :flower: Sulla Mamika onkin sama laskettu aika minun kanssa =)

Kirjoittelen taas lisää, kun vähän terveys paranee!

RangaTanga 17+3 :heart:
 
Unicco :hug: Voimia jatkaa eteenpäin! Anteeksi jos utelen, mutta kysyisin et näkykö ultrassa mitään poikkeavaa kummassakaan keskenmenoissa?

Aniit Jaksamista sinulle myös. Ei miehesi muutu jos ei hoitoon mene, jos sittenkään. En tiedä olenko hyvä neuvomaan, mutta itse ajattelisin et nyt on helpompi lähteä suhteesta mitä sitten vasta lapsen syntymän jälkeen. Sitten varsinki jos lapsi kerkiää kiintymään isään.

Meidän 2-vuotias on hauska kun kertoo vieraille et hänen masussa on vauva ja tytölle kuulemma syntyy vauva jo keväällä :) odottaa muutenki innolla vauvaa, toivottavasti on yhtä innokas kun vauva syntyy :)

tiltaltti 17+5
 
Miulla ei oo kun yhdet housut joita voin käyttää, H&M mammafarkut. En ole muita hyviä löytänyt (tai paljon edes etsinyt). Ootan, että tulee kevät ja kesä ja voi vedellä menemään hameissa.
Mutta järkyintä on se, että viikko sitten ostamani C-kupin rintsikat on jo liian pienet :/ Normaalisti olen ollut 70 B, eli pienehköt rinnat ja nyt pitäis lähtee ostamaan jo 75 D! Voi elämä. Ja kilojakaan ei ole tullut lisää kuin 3 (painan nyt 59). Minkälaisethan sitä kehkeytyy loppukesään mennessä :x

Täällä ei muuten mitään erikoista, neuvola ensi viikolla ja 30.3. rakenneultra. Sitä ennen kerkeän käydä kaverin kanssa 4 päivän tripillä Budapestissa.
Aamulla on aina ketterä ja hoikka olo, mutta iltaan mennessä maha alkaa ahdistaa. Miulla on tää lantion ja rintakehän välinen alue lyhyt, joten maha alkaa tuntua jo aika inhalta :( en ees halua ajatella kesää...

Painajaisista...ai muutkin on nähneet? Kuuluukohan se jotenkin tähän raskauteen? Kun miulla on ihan positiivinen mieli ollut eikä elämässäkään mitään vialla, niin silti näen joka yö ihan kauheita unia. Mitä kummallisempia ja hirveempiä.
Toissa yönä näin unta, että olin talossa jossa oli palaneita kissoja jotka kituivat hengissä. Ne näytti kauheilta ja miä en tiennyt mitä tekisin, kun hätäännyin niiden puolesta. Yksi söi makuultaan ruuan palaa, sen suu oli puoliksi palanut kiinni, mutta yritti syödä. Sori nyt kun vaivaan teitä tuolla kauhukuvalla, mutta välillä ahdistaa tuollaiset kauheet unet. Miks ihmeessä niitä tulee??

OnSiisKevät ja beibe 18+3
 
Täällä ollaan erittäin jännittyneissä tunnelmissa. Ei tarvitse ensi yönäkään nukkua :whistle:
Tänään kävin hakee sormukset ja ihanat ovat. Kun ei voi edes ottaa vettä väkevämpää, sillä sais hyvin tulemaan unen :LOL:


Niin ja pakko laittaa vielä tää meidän kumpu ihan mieletön jo :eek: Ja ihan keskellä mahaa. Viimeksi tytöstä alkoi tuolta alhaalta saakka mut tää töröttää tuossa keskellä. Anoppi sanoikin et selvä poikamaha



16+5

La vida & Öntykkäinen :heart:
 
Kaikki sympatiat, Unicco ja EjaV! Olen miettinyt teitä paljon. Jaksamista teille!

Meillä näyttäisi olevan kaikki hyvin, vaikka olinkin ihan paniikissa ennen rakenneultraa, kun en ollut mielestäni liikkeitä tuntenut lainkaan. Ultrassa kaikki näytti hyvältä, ja siellä se pieni jumppaili. Istukka on etuseinässä vaimentamassa potkuja. Ja tarkemmin ajatellen, kyllähän mahassa aina silloin tällöin joku möyrii, mutta olin ajatellut, että se on vain ilmaa...

Vähän hölmöähän se on, että odotus tuntuu todelliselta vain jos näkee tyypin ultrassa, mutta väkisinkin tulee epäusko, kun mitään ei tunnu eikä juuri vielä näykään. Minäkin siis kuulun niihin jonkun peräänkuuluttamiin oireettomiin odottajiin. Jos takana ei olisi jonkinasteista lapsettomuutta ja kuukautisten ja ovulaation kyttäilyä, niin voisin hyvin olla yksi niistä, joka huomaa olevansa raskaana joskus viikolla 32... Ainoat oireet ovat tajuttoman kokoiset tissit, ja ummetus, joka sekin on jo helpottanut. Ja pissalle pitää herätä joka yö, mutta muuten kaikki on niinkuin ennenkin. Hassua. Sitä oli jotenkin ajatellut, että raskaana on varmaan jotenkin tosi erityistä. ;)
Ilmoittauduin synnyttämään Kätilöopiston Haikaranpesään, eli sen voi lisätä listaan. Tosin synnytys tuntuu vielä maailman kaukaisimmalta asialta...
 
Oon näitä palstoja jonkin verran jo lueskellut mutta nyt uskaltaudun mukaan kun alan pikkuhiljaa uskaltaa uskoa raskauteeni :) Eli esikoinen tulossa, la elokuun puolessavälissä. Viikkoja olis kasassa 17+5 mutta vielä en oo liikkeitä tuntenut :( mahakaan ei ole kovin paljon kasvanut eikä juurikaan mitään raskausoireita ole ollut, mutta kuulemma kaikki on hyvin mahassa joten täytyypä vain olla sitten tyytyväinen että on päässyt helpolla :)

La vida es un destino: ihana maha sulla jo, ihan kateellisena kattelin :) Mutta niinhän se on, että jokaisen maha kyllä kasvaa kun on sen aika, mutta on se silti jännä miten se joillakin näkyy jo niiiiiiin paljon aikaisemmin kuin toisilla!

Hiukkanen: ymmärrän miltä susta tuntuu :) mäkin ajattelin että kohta keho ja kaikki muuttuu kun tein plussatestin, mutta... ihan normaali olohan tässä on kutakuinkin ollut ainakin vielä :)

Nyt lopetan tältä erää...pitää mennä nukkumaan, aamulla taas töihin moneksi tunniksi :(
 
Rimpsessa, aijaa! :) hauska sattumus. Ei tosin taideta keretä olla samaan aikaan kun me lähetään 26.3. :)

Semmonen ällö-juttu muuten, että huomasin just, että toisesta rinnasta tuli jotain nestettä. Kolikon kokoinen märkä läntti paidassa. Ja se hais pahalle... rinta ei kyllä ole kipeä tai muutenkaan erikoinen. Pitäisköhän huolestua. Ei miua muuten, mutta tuo haju tuntuu oudolta!
 
La vida es un destino Onnea kovasti. Kyllä tää rouvana olo on kivaa, voin kertoo :)

Mie jo kovasti odottelen, että noi vuoden 2008 äitiyspakkaukset loppuisivat. Kahen viikon päästä voisin jo hakea pakkausta, mutten kyllä halua ennenku olen varma, että saan sen uuden pakkauksen. Saan tuosta vanhasta pakkauksesta vaatteita käytettynä nii mieluummin sitten se 2009 vuoden malli! Tietääkö kukaan missä vaiheessa noi vanhat pakkaukset on yleensä loppuneet...meneekö miten pitkälle kevääseen/kesään?

Onneks perjantaina niin pääsee ostamaan uudet mammahousut, ehkä kahdetkin. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, kun ei voi pitää kun yksiä housuja, kun muut ei mahdu päälle :D

Tänään töissä jo tultiin mahaa taputtelemaan, tuntui jokseenkin hassulta :D

Outiko 20+0
 

Yhteistyössä