ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

L3nen, jonkun verran olen nähnyt painajaisia, mutta enemmän nään aivan kummallisia, täysin vailla päätä ja häntää olevia unia, joissa pyörii ihmiset, joita en välttämättä ole nähnyt vuosikausiin. Luin, jostain, että raskaana näkee unia enemmän ja just tällaisia kummallisiakin. :)

Nimistä, oltiin viikonloppuna mökillä ja tytöllä keksittiin aika kiva nimi. Miehellä on kuulemma sellainen tunne, että odotan tyttöä. Rakenneultra on 17.3., joten kohta selviää. Toivottavasti siellä näkyy. :)

Onpa kurja lukea parisuhdeongelmista. Mä rohkaisen kyllä kaikkia puhumaan avoimesti fiiliksistään miehelle ja kaikesta mikä ärsyttää. Olen oppinut sen kantapään kautta, että asioita ei kannata padota sisälleen. Mun ja mun miehen historia on, että tavattiin 2001, muutettiin melkein heti yhteen ja asuttiin kaksi vuotta yhdessä. Padottiin asiat ja kun ne lopulta levisi käsiin, erottiin. Oltiin erossa 1,5 vuotta ja palattiin yhteen, joka ei todellakaan ollut helppo tie. Alkuvaikeuksien jälkeen, lähti suhde taas rullaamaan ja nyt ollaan oltu naimisissa reilu kaksi vuotta. Mutta se mikä opittiin, oli, että asioista pitää ja pitää voida/uskaltaa puhua toiselle sekä ottaa toinen huomioon lähes kaikessa omankin ajan suunnittelussa. Meillä ei tarvitse kysellä lupia, mutta ilmoittaminen hyvissä ajoin esim. saunailloista tai pidemmistä reissuista säästää hermoja. Nykyään meillä on hirmu seesteinen suhde ja olla möllötetään molemmat tyytyväisenä. Ainoa asia, mistä huomaan, että mulla pamahtaa hermot, on ne päivä tai kaksi ennen viikonloppua "ai niin unohdin kertoo, että lähen viikonlopuks kalaan" -tyyppiset jutut. Mies onneksi on oppinut ja näitä tulee enää todella harvoin, jos ollenkaan. Ja näissäkin mua ärsyttää vain se, että olen itse vailla suunnitelmaa viikonlopuksi, jos olen olettanut, että mies on viikonlopun kotona. Yleensä kyhään sitten äkkiä jonkun oman suunnitelman ja kaikki on taas hyvin. :D meillä nää erikseen vietetyt viikonloput on aika arkea, sillä mä olen vuorotöissä enkä oletta, että mies aina päivystää mua töistä. Mutta se ennakointi on oleellista kaikessa suunnitelussa.

Viikonloppu oltiin mökillä ja tein minkä lupasin. Mätin kaksin käsin ruokaa, sillä mulla oli sellainen ongelma, että mulla putosi paino. Painoin kilon vähemmän kuin normaalisti, mutta kivasti olin ottanut sen tossa viikonloppuna takaisin. :D mä oon siis 168 cm ja paino normaalisti noin 61 kg. Nyt aamulla painoin 61,5 kiloa, kun ennen möksälle lähtöä perjantaina painoa oli 60 kg. Ja punnitsen aina samalla vaa'alla ilman vaatteita. Nyt on jotenkin parempi mieli, kun aloin olla vähän huolissaan, että paino on laskusuunnassa.

Tänään meen kattoo ystävän suloisen suloista tytärtä, joka pienestä ponnisti tähän maailmaan ja on kasvanut jo vastasyntyneen kokoiseksi. :heart: :heart:

Luminella ja matkustaja 18+2
 
Kikka89, mä olen sen verran temperamenttinen luonne, että kun mun pinna palaa, niin se kärvähtää huolella. Olisin jo tossa kohtaa varmaan heittänyt tietokoneen seinään ja siitä olis alkanut keskustelu, kuinka toista ihmistä huomoidaan. Mies kävi joskus veljellään pelaamassa jotain ihme sotapeliä ja mulla meni hermot. Tuntitolkulla aivot narikassa aikuinen mies... meillä se onneksi loppui, kun muutettiin toiselle paikkakunnalle ja ilmoitin hyvin sujuvasti, että meillä ei sitten sotapelejä illan pitkät pelata tai se on soronoo. Ja tyytyi tuomioonsa. :D nyt mä vaikutan ihan natsilta... :LOL: mutta meillä mies kyllä katsoisi kaiket illat jalkapalloa, lätkää, yms kaikkea urheilua, mutta onneksi on ymmärtänyt, että ei voi joka ilta niin tehdä. Tästäkin käytiin pitkä keskustelu. Puhumalla meillä hirveen moni asia selviää. Yleensä asiallisesti, joskus taas vähemmän asiallisesti.... mutta selviää kuitenkin.

Tosta yöheräilystä oon kyllä hiukan sama mieltä sun miehen kanssa. Pääsääntöisesti minä aion herätä yöllä syöttämään ja vaippaa vaihtamaan vauvalle -ainakin nyt tuntuu siltä. En jotenkin henno, että mies on silmät ristissä sitten töissä, kun pitkin yötä heräillyt. Mä ajattelin nukkau sit päivällä, kun/jos lapsikin nukkuu. Mies saa kyllä illat ja vapaapäivät sitten auliisti hoitaa lasta ja osallistua kaikkeen mahdolliseen, kotityöt yms. Rötväilyä en kyllä sitten siinä kohtaa hyväksy, kun varmasti olen itse aivan yhtä poikki päivästä kuin mieskin työpäivästään. Mutta nuokin asiat varmaan lutviutuu kun arki alkaa pyörimään.

Luminella ja matkustaja 18+2
 
La vida es un destino Oih, onnea tosi paljon :) Häät on niin ihania. Me mentiin viime kesänä naimisiin ja voin kyllä rehellisesti sanoa, että elämäni paras päivä oli :heart:
Kun vihdoin ja viimein se oikea ihminen osuu kohdalle, niin avioliitto kruunaa kaiken.

Parisuhdeongelmista Todella ikävä lukea, että suht monella on ongelmia parisuhteessaan. Ite oon sitä mieltä, että miehen tulisi pitää naistaan oikeen prinsessana, varsinkin raskauden aikana. Muistakaa, että kaikenlaista kohtelua ei todellakaan pidä sietää. Mutta ei tietenkään pidä kovin helpolla luovuttaakaan.

Huomenna olis taas neuvola pitkästä aikaa. Sitä en niin kauheesti odota, toisin kun ens viikkosta ultraa :)

Outiko 19+5

 
Luminella Joo siis kyllä mäkin tietysti ymmärrän sen että onhan se miehelle hankalaa jos joutuu yöllä monta kertaa heräilemään vauvan kanssa ja sitten olla tosi väsynäänä töissä.
Eikä se heräily siinä mua oikeestaan ärsyttänytkään, vaan lähinnä se "mä kuitenkin oon se joka käy töissä, ja sä siit vaan olla kaikki päivät kotona"
Siis kun toihan kuulosti ainakin sillä hetkellä musta ihan siltä että mä vaan lomailen ja makaan sohvalla tekemättä mitään koko päivän..
Mutta siis joo ymmärrän kyllä hyvin mitä tarkotit.
Ja siis kun meillä miehen asenne tuntuu vähän siltä että vapaa viikonloppuina ja iltaisinkaan ei ole hänen tehtävänsä hoitaa vauvaa..
Mutta voi tietysti olla että ymmärsin asian jotenkin väärin ja vaan väänsin siitä kauhean ongelman..
 
Heippa

Ihania masukuvia teillä :heart:

Ensimmäinen työaamu piiiitkäään aikaan kun ei väsyttänyt, nyt vaan vähän outo olo...toivottavasti ei mahatauti iskis muhunkin :(

Yöheräämisistä...meillä kun siis ootetaan toista, myös mies herää yöllä vaipan vaihtoon. Minä tietysti hoidan syötöt ja pääosin vaihdot, koska menee samassa. Itse en millään voi nukkua päivällä, koska kesällä 4,5v poika ei enää päikkyjä nuku. Todellisuus on vaan sitä, että jos vauva paljon öisin valvottaa, ei sitä yksin oikein jaksa. Tietty jos on helppo vauva ja heräilee vaan pari kertaa syömään on ihan eri juttu, kun että valvottaa kunnolla kuukausitolkulla (meidän esikko). Iltasin meikä lähtee urheileen ja näkeen kamuja, ihan jo sen takia onnistuu, että mies haluaa olla lasten kanssa, kun kerran päivät on poissa. Tietysti ei joka ehtoo, että vietetään sitä laatuaikaa perheen parissa. Ite tiedän, että jos näin ei olisi hajoisin täysin, enkä jaksaisi olla hyvä äitee. Ja tietty miehenkin pitää päästä harrastaan ja välillä sitä pokeria pelaan :headwall: , ni jaksaa olla hyvä iskä :)
Ja tätä meidän tilannetta helpottaa miehen vähäisen unen tarve...nykyisinkin heräilee aikaisin mieliisti esikoisen kanssa ja mä kömpeen ylös näin raskausväsymyksessä pari tuntia myöhemmin. Oon sanonutkin, että kun on maatilalla laspuutensa elellyt niin on tottunut aikaisiin aamuihin ja koksa esikoinen on selkeesti perinyt tämän isältään, voivat nyt ihan keskenään heräillä ;)

Permis ja Erkki 18 viikko käynnisty :) :)
 
La Vida, tuhannesti onnea etukäteen!! Ihanaa hääpäivää ja honeymoonia!! :heart: :heart: :flower: :flower:

Ja niistä yöheräilyistä vielä, koska olen noviisi tällä saralla (odotan siis esikoista), niin laitoinkin edelliseen viestiini, että ainakin nyt tuntuu siltä, että minä voin heräillä. Toki tilanne saattaa olla todellisuudessa toinen ja tarvitsen miehen apua myös yöllä, että jaksan itse päivällä lapsen kanssa. :)
 

Luminelle. Näin ajattelin itsekkin ennen esikoisen syntymistä ja parhaassa tapauksessahan näin voikin käydä ja koko perhe on tyytyväinen. On kuitenkin hyvä varautua siihen, että vauva itkee yöt, eikä päiviäkään välttämäti nuku tai niin kuin meillä puolen tunnin pätkiä, paitsi ulkona vaunujen liikkuessa. Ja on hyvä nääkin tilanteet puhua auki, ettei sit siinä väsymyskierteessä tuu turhia riitoja. Ja onhan se luonnollistakin, kun imettää, että äiti hoitaa yöt ja voihan sitä sitten nukkua vaikka illat, mutta vaatii isän omista menoista luopumista.

Jotenkin kuulkaa vaikka ulkona satoi lunta, olin jo haistavinani kevään =) . Nyt tekis mieli alkaa jotain vihreetä istutteleen...en vaan oo mikään viherpeukalo :whistle: . Jotain piristävää nyt pitää keksiä, että saa tän talven kunnolla vaihtuun kevääksi.

Ja sit aherrusta, onneksi ei oo tänään supistellut.

 
Permis, niinhän se menee, että on helppo suunnitella etukäteen, mutta onneksi ne suunnitelmat voi laittaa sit tilanteen tasalla uusiks. :D

Kevätfiiliksen nostattamiseen suosittelen tulppaaneja!! :flower: mullakin ihan kevätfiilikset jo ja miehen tuomat naistenpäivä tulppaanit nostaa sitä entisestään. Tuonne lumeen en vielä lähde istuttelemaan, mutta leikkokukkia aion kantaa kotiin ennen sitä. :)

Nyt mä lähden miehen kanssa lapsivakuutuksesta keskustelemaan Nordeaan. Toivottavasti saadaan muillekin vakuutuksille hyvä tarjous.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kikka89:
Huomenta kaikille !

Meillä kanssa ollut nyt miehen kanssa tosi hankalaa.
Tai siis eihän meillä ole pitkiin aikoihin mitenkään kauhean hyvin mennyt, nyt tilannetta varmaan vielä pahentaa tämä raskaus.
Siis ollaan kyllä molemmat iloisia tulevasta vauvasta, mutta oon vaan nykyään niin paljon herkempi ja mietin monesti ettei tule kyllä mistään mitään jos tilanne ei muutu kun vauva syntyy.
Nyt olemme puhuneetkin esim. siitä että mitäs sitten kun vauva herää yöllä ja vaippa pitäisi vaihtaa..
Mies on sitten sitä mieltä että minä olen se joka yöllä nousee vaihtamaan vaippaa, ja että hän sitten vaikka menee toiseen huoneeseen nukkumaan jos vauva itkee.
Ja perusteluna on se että kun hän kerran käy töissä, ja minä taas saan vaan olla kaikki päivät kotona, niin ei hänen nyt missään nimessä tarvitse yöllä herätä vauvan takia.
Tuntuu vaan jo valmiiksi pahalta kun miettii että mä oon päivät vauvan kanssa sitten yksin ja sitten kun mies tulee kotiin, niin istuu tietokoneelle, tai vaan makaa sohvalla.
Ja sitten vielä öisinkin minä olen se joka hoitaa vauvaa..
Eli periaatteessa olen kokoajan yksin vauvan kanssa.
Nyt on myös paljon puhuttu siitä kun oon niin paljon yksin kotona, ja vaikka mies olisikin kotona niin istuu vaan tietokoneella.
Eli ihan kun mua ei olisi olemassa.

Mutta no, tulipa taaaas purettua...
Heips!

Kuulosti niin tutulta että pakko kommentoida... eli siis niin se vaan on, vauva tulee ja muuttaa koko elämän, tavalla tai toisella. Ja parisuhdetta.
Meillä esikoinen sai alkunsa hyvinkin nopeasti seurustelun alettua ja siinä sitä olikin sitten ihmettelemistä... mies oli välillä innoissaan ja välillä uhosi että hoidan kyllä vauvan sitten yksin kokonaan, jos meinaan sen pitää. Ei se kai oikein tiennyt miten asiaan suhtautua, ja täytyy myöntää etten itsekään aina oikein ollut varma.. muut sanoivat että kyllä se asia sitten muuttuu kun vauva on jo maailmassa, turha etukäteen tuollaisia stressata.

No eihän se mihinkään muuttunut, mies oli kyllä onnellinen vauvasta, mutta hoitoasioihin ei kiinnostanut osallistua juuri lainkaan. Koki ettei osaa, ettei hänen tarvitse ja ajatteli että "no äitinsä tekee kuitenkin paremmin...".
Nämä siis selvisivät vasta vauvan ollessa suurinpiirtein puolivuotias.
Minua väsytti ja masensi.
Vauva kuitenkin kasvoi ja mies alkoi pikkuhiljaa touhuta vauvan kanssa enemmän ja enemmän. Nyt voi nousta aamulla vauvan kanssa ja syötellä, pukea ja muuta, ja voin itse vielä jatkaa uniani ihan rauhassa.
Olemme alkaneet sopeutua.

Tässä siis pointtina se, että et koe olevasi ainoa, joka on kokenut tällaista.
Jokainen kokee nämä muutokset eri tavalla, eikä ole vain yhtä ainoaa ratkaisua miten asioiden kuuluu mennä, tai miten kenenkin pitäisi tuntea.
Epävarmuus ja kielteisetkin tunteet kuuluvat asiaan, vaikkei niistä mielellään puhuta. Ymmärrän kyllä että sinulla on paha mieli miehesi sanomisista, koet varmaan olevasi aika yksin? Minä olin esikoisen raskausajan varmaan yksinäisempi kuin ikinä, vaikka minua oli kaksi, tuntui että kannoin koko vastuun yksin. Yritä pitää tukiverkostoistasi kiinni, tarvitset niitä vauvan synnyttyä, ja nytkin. Jos siltä tuntuu, nauti raskaudestasi, vauvatavaroista ja muusta, vaikka yksin tai ystävän kanssa. Luulisi että miestäsikin alkaisi jossain vaiheessa kiinnostaa mistä tämä kaikki hömpötys oikein johtuu.. =)

Niin ja siis selvennökseksi vielä että meidän esikoinen on nyt 9kk ja toinen on tuloillaan... ja tällä hetkellä mies on enempi innoissaan asiasta kuin minä, noloa myöntää, mutta toisinaan en edes meinaa muistaa koko asiaa :LOL: Että näin päin tällä kertaa..
 
mertsu?85 tuo sun vuodatus oli kyllä ihan kuin mun elämästä...
mulla mies kans viettää kaiken aikansa autotallissa, on ammatiltaan autonasentaja mutta nykyään tehdastyöläinen, kuitenkin kun tulee kotia alkaa rassaamaan sukulaisten ja tuttavien autoja joita on pihassa jonoksi asti. välillä on 2vkoa ettei poika näe kuin vilaukselta isäänsä. mies lähtee aamulla 6dex töihin tulee 4 illalla, syö ja lähtee autotalliin, kotitalolleen tai metsästysmajalle jota hoitaa talonmiehenä.tulee kotiin joskus 10 aikoihin illalla ja silloin poika nukkumassa tai just menossa. tähän lisäksi sitten metsästys harrastukset, metästysseuran asioiden hoitaminen (puheenjohtaja) ymm seurat joissa on jäsenenä.. hirveen vaikutus valtainen tuo mun mies |O per***le sinneppä se meidän yhteiset ajat hurahtaa!
se eilinen meni ohi, illalla olin jo ihan iloisella päällä. mies vei meidät kaupunkiin syömään...grillille! :D no se on meidän irtiottoa! puhutaan kunhan jaksan mut pelottaa kun hormonit jyllää, suutun silmittömästi, ja alan pillittään heti kun mies sanoo jotain vastaan tai moittii tai vähän nostaa ääntään! plääh! tällaista tää on mutta eiköhän se siitä taas. tää oli taas päivä jolloin sai purkautua taas oikein itsekseen! tänne kirjoittaminen helpotti suuresti!

pekunalle + kirppu 17+1
 
Heippa pitkästä aikaa!
En ole jaksanut tänne kirjoitella, kun ei ole ollut vähään aikaan valittamisen aihetta :D Nyt peräänkuulutankin odottajia, joilla on olo tällä hetkellä erittäin hyvä ellei täydellinen! Ei kai kaikkia tämän palstan äitejä vaivaa supistukset ja odotus tulevasta sairaslomasta (miten jotkut voivatkin suunnitella jäävänsä sairaslomalle kesäloman sijaan, eihän noita voi verrata keskenään, jotta sairaslomalle voi jäädä, pitää kai olla niin paha olo, ettei kerta kaikkiaan ole hyväksi töitä tehdä, eikä silloin varmasti ole lomafiilis...!).
Itse olen ajatellut pitää lomat ajallaan ja olla töissä äitiyslomaan asti. Viimeksi ei ainakaan tuo tuottanut vaikeuksia, enkä usko tämänkään raskauden olevan fyysisesti mahdoton.
Ei raskausaikana pidä koko ajan pelätä pahinta ja odottaa tulevansa kipeäksi. Pitää nauttia niistä hetkistä, jotka ovat hyviä. Kai sellaisiakin teillä kaikilla sentään on?
Jo edellisessä raskaudessa tuntui jotenkin pahalta vastata vointikyselyihin, että olo on ihan mahtava. Jotenkin tuntui siltä, että pitäisi edes närästää. Nyt uskallan myöntää, että tämä on elämäni parasta aikaa. Tottahan sitä kehoaan pitää kuunnella ja toimia sitten niin, että jaksaa. En minäkään aio nostella parinkymmenen kilon painoisia taakkoja enää sitten, kun tuollainen työ aiheuttaa supisteluja. Ihan pelkkien viikkojen ja suositusten mukaan en silti lähde elämään. Naisen täytyy voida luottaa oman kehonsa tuntemuksiin ja luoda rajansa ihan itse.
Ei siis yövuoroja, jos ne pahaa oloa aiheuttavat! Raskaampaa työtä, jos vointi siitä jopa kohenee!
Mutta kertokaahan nyt muutkin HYVISTÄ voinneistanne. Niitä olisi kivempi lukea kuin ainaista valitusta krempoista. Toki lienee tärkeämpää jakaa surut kuin ilot...

Vointeja,
Tikriitta ja pentu
 
unikuu108
aika isoja mahoja teillä kyllä.. :D
mun maha tässä äsken ja viikot oliskos ne 16+ jotain vaiko 17+ jotain. en muista. ei se mikään raskausmaha ole kun löllöäläskiä. se kohtu on tuossa alempana housun kauluksen kohdalla ja ei ole oikeesti sen parin nyrkin kokoinen..joten..



meillä oli parisuhdeongelmia enemmän ekan raskauden kohdalla. mä olin ihan hajalla koko raskauden henkisesti ja mies sanoikin et ei ikinä tiennyt millä tuulella olin. nyt on parempi. en mä enää jaksa vääntää jostain yksinkertaisista pienistä asioista toisen kanssa. vaikka itsekin olen duunissa ja hoidan pojan öisin jos sen tarvii ja muutenkin suunnittelen asiat meillä, niin en koe sitä mitenkään superkauheena asiana. sopii mun luonteelle herätä öisin kun en ole vihainen ja kärttyinen. mies on ihan rikki jos ei saa elämänsä perusjuttuja, ruokaa ja unta. mä voin olla nukkumatta taas ja unohdan syömisenkin. mies tekee mitä pyydän ja puhumme sopivin väliajoin asiat halki. mulla on fiksu mies.
kyllä voi taas vähän kireeksi muuttua sit vauvan syntymän jälkeen kun en kaikkeen kykene niin olen 24/7 väsynyt jne. ja esikoinen varmasi reagoi kaikkeen uuteen ja siihen ettei saa sitä huomiota mitä ennen sai..
mutta suurimmaksi osaksi kelaan useimmat parisuhdeongelmat raskauden aikana hormoonihuuruiksi. asiat vaan otetaan liian vakavasti.

mahayksiössä asuva kaveri on välillä hiljaa ja välillä kuplii ja tönii. noh,vajaan kk päästä on toinen ultra.kait mä siihen jaksan odottaa.

mä oon ihan onnellinen ja tyytyväinen. ei mua kyllä toi närästäminen haittaa tai se ettei seksi maistu tai oikeestaan kovin monikaan muua asia. kaikki on vaan ihan hyvin. no hätä.


 
Maanantaita kaikille!

Aluksi, sympatiani kaikille suhdeongelmien kanssa painiville, toivottavasti saatte asiat järjestymään parhain päin, vauvan tulo ei ole mikään pikkujuttu kenellekään pariskunnalle, saatika että vielä menisi huonosti...ja äidin stressi raskausaikana ei voi olla masuvauvalle (eikä äidille itselleenkään) hyväksi, joten tsemppiä kaikille!

Tigrita Täällä yksi "kohtalontoveri" sinulle, eli vointi minullakin vallan mainio ja koen eläväni nimenomaan elämäni parasta aikaa :D Ei valittamista oikeastaan mistään, koen sympatiaa niitä odottajia kohtaan, jotka saavat osakseen kovasti vaivoja ja murhetta, ja pahalta tuntuu myöskin suhdeongelmista lukeminen ym.
Niinhän se on, että pahasta olosta ,joko fyysisestä tai henkisestä, tulee helpommin sanottua kuin niistä asioista mitkä ovat hyvin. Ja tänne palstalle on "mukavaa" kirjoittaa murheistaan koska täältä löytää vertaistukea ja sympaattisia ihmisiä, ja onneksi näin on! :heart:
Raskauksiakin on yhtä montaa sorttia kuin on ihmisiäkin ja toiset pääsee helpommalla kuin toiset.

(.) masua kasvatellaan ja papu on lähes joka päivä ilmoitellut olemassaolostaan pienien potkujen muodossa =) Väsymys on pikkuhiljaa väistynyt enkä välillä edes huomaa olevani raskaana kun ei ole tällä hetkellä mitään sen suurempia vaivoja, toivottavasti niin on jatkossakin.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Jeppis & Pikku-Papu 18+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Tigrita Täällä yksi "kohtalontoveri" sinulle, eli vointi minullakin vallan mainio ja koen eläväni nimenomaan elämäni parasta aikaa :D
Minä myös. Odotin alkuraskaudesta pahoinvointeja. Niitä ei tullut. Ruokahalu on ollut hyvä koko ajan ja mitään suurempia oireita muutenkaan ei ole ilmaantunut. Tarkoistus ei ole pröystäillä hyvällä ololla, joten te jotka koitte/koette alkuraskauden pahoinvoinnin yms. vaivat, ettehän pahastu. Mies onkin naureskellen sanonut, että ehkä mut on luotu tekemään vauvoja. =) (Ensimmäinen vasta tulossa, mutta toinen saa tulla piankin perään.) Monet vaivat esim. migreeni ja selkäkivut ovat kadonneet raskauden myötä. Toivottavasti selkävaivat eivät saavukaan loppuraskauden myötä.

Tällä hetkellä raskausoireina ovat päivittäinen monotus alavatsassa ja kohoava kumpu. =) Ja finnit. Mutta niistä olen kärsinyt aina, joten en jaksa edes välittää.

Mukavaa päivää kaikille!

Mandy ja nappula 19+0
 
Onnea La vida es un destino :flower:

Neuvolasta:

Paino +325 per viikko

RR:132/93 (kotona normaali)

Rauta:140 (harvinaisen hyvä kuulema)

Pissa: Puhdas

Syke: 140-150

Mun sydänongelmat ei kuulema vaadi mitään jatkoselvittelyjä, koska se on vuosi sitten tutkittu ja kuuluu raskauteen myös nuo vaivat. Selkäkivuista kun valitin niin sain kehoituksen hankkia melko pian tukiliivin.

Mutta sitten jännitysnäytelmä: Elma ei antanut sydänääniä aluksi kuulumaan ei sitten millään :'( Viimeksi neuvolassa kuului heti kun isko dopplerin masuun. Nyt jouduttiin vaihtamaan konettakin kesken kaiken ja tätikin oli aika huolestuneen näköinen jo. Vihdoin ja viimein sitten ihan alhaalta vasemmalta alkoi kuulua istukan kohinaa ja vihdoin sitten löytyi oikein hyvä ja vahva syke :heart: Täti kuunteli niitä hetken kun se selvästi mietti että onko ne oikeenlaiset mutta niin kovaa se löi, että se sanoikin ettei vahvempaa sykettä oikein voi ollakaan. Meinas ihan korviin ottaa :LOL: Huh, elämäni kamalimmat hetken oli kyllä kun mietin, että Elmalla on hätä :'( Onneksi kaikki hyvin :heart:
 
Heippa kaikille.

Ensiksi Onnittelut La Vidalle !! Olisi ihanaa mennä naimisiin kun on tunne siitä että ihminen on oikea ja on aidosti onnellinen. :)

Täällä meillä tilanne on taas kärjistynyt. Ollaan vaan niin kovin erilaiset. En ole mikään absolutisti, mut odotan sitä ettei kukaan vedä perseitä keskellä maanantaiaamua. :/ näin kävi taas tänään. Päädyin sitten kirjastoon lainaamaan Eve Mantun kirjan Musta tulee perhe. Odotan sen olevan rohkaiseva, jotta uskallan ottaa sen ratkaisevan askeleen kohti yksinhuoltajuutta. Ankealta se kuulostaa. Mutta raskasta on myös tämä elämä ilman minkäänlaista luottamusta puolisoon. Raskasta on myös se kun toinen syyttää mua IHAN kaikesta mikä on ikinä mennyt pieleen hänen elämässään. Aika harvoin kiittää mistään tekemästäni asiasta aidosti. Tottakai ymmärrän etten millään voi olla syypää sellasiin asioihin joistä hän mua syyttää.. (aikaa ennen kuin ollaan edes tavattu) Antaisin mitä vaan jotta mulla olis sellanen parisuhde jossa olis aidosti hyvä olla ja onnellinen. Ja lopuks anteeks taas tämä avautuminen.

Niin ja joku kyseli niitä joilla olo on raskausaikana hyvä, mä kuulun niihin. Nyt on niin hyvä kausi menossa. Ei mitään kremppaa. :)

Aniit ja Taneli 16+3
 
Aniit, sympatiat on kyllä sun puolella. Maanantai aamuna ei kyllä minustakaan kuulu vetää perseitä :eek: Harmi, että joudut tuollaista katselemaan. Vuodata ihan vapaasti täällä niin paljon kuin haluat (ja te muutkin jotka haluatte, asiasta kuin asiasta) kyllä kuuntelijoita riittää. Jos se vaan yhtään helpottaa :hug:
 
Miesvuodatusta: Muuten parisuhteessa kaikki hyvin, mutta mies on aloittanut tupakanpolton!!! ARGH... Me poltettiin molemmat silloin kun ollaan tavattu, mutta lopetettiin yhdessä muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Mies oli silloin innokkaampi lopettamaan, enkä olisi varmaan siihen silloin pystynytkään ilman miestä. (olin polttanut 4v ja mies 1v) Tupakoinnin lopettamisesta on kulunut jo neljä vuotta. Tiesin, että mies on viimeisen puolen vuoden aikana alkanu harrastaa kännipolttelua. Ollaan keskusteltu asiasta ja mies piti sitä itsekin tyhmänä ja lupasi lopettaa. Ei oo kuitenkaan lopettanut. Nyt se on alkanu poltella päivittäin! En tiedä mitä tekisin... Kun sain tietää, käskin sitä tietenkin lopettamaan. Viime viikonloppuna pidin mykkäkoulua ja takavarikoin siltä tupakat. Tupakointi on kuitenkin jatkunut kaikista pyynnöistä, uhkailusta ja tupakoiden takavarikoinnista huolimatta.

Mies vaan pyytelee anteeksi ja lupaa lopettavansa, mutta kuitenkin polttelee. Viikonloppuna sanoi lopettavansa ennen vauvan syntymää. Niin varmaan! jos tämä jatkuu sinne asti se ei taatusti pysty lopettamaan...

Illusia ja Emppu 17+3
 
Lisäksi kuulin tänään, että yhden tutun tyttöystävä sai keskenmenon. :( se oli jo yli puolessa välissä... En tiedä tarkasti, koska se oli mennyt kesken (Tässä parin viikon sisällä ), mutta tänään viikkoja olisi ollut jo melkein 24. Ilmeisesti vauvalla oli kuitenkin jotain sydänvikaa, ettei olisi selvinnyt vaikka olisi ollut täysiaikainenkin....

Illusia ja Emppu 17+3

 

Yhteistyössä