ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

hohhoh tää on taas niin tätä...

Meillä mies lähti juuri saunomaan kaverinsa kanssa.
Miehen kaveri soitti hetki sitten että lähteeko se saunaa ja mies sitten kysyi multa että voiko lähteä.
Sanoin sitten erittäin kiukkuisella äänensävyllä että "senkun menet" ja lisäsin vielä että "olishan se ollutkin ihan liikaa vaadittu että olisit edes yhden päivän tällä viikolla ollut menemättä minnekään"
No, tästähän mies tietysti suutui ja alkoi huutaan että "ei tässä nykyään enää saa mitään tehdä, eikä ketään nähdä. Pitää varmaan sitten lopettaa töissäkin käyminen ja olla vaan tekemättä mitään jos sä kerran sitä haluat!!"
Että näin taas.
Mitä sitten edes kysyy mun mielipidettä mihinkään kun kerran hermostuu heti jos pyydän että olisi edes yhden päivän kotona..
Eilenkin olin ihan hermoromahduksen partaalla kun olin taas ollut koko päivän yksin, ja sitten se vielä kysyy multa kun oon kiukkunen ja aivan hajalle että miksi mä en kerro sille jos mua harmittaa joku asia..
Tollaselle miehelle voikin kauheesti kertoo miltä musta tuntuuu!!!!

Joo anteeksi nyt taas tämä purkautuminen.
Tuntuu vaan että pää hajoo kun ei voi kenellekään tutulle näistä asioista puhua ja tänne kirjottaminen kuitenkin jonkinverran helpottaa..
 
Tuli muuten tässä mieleen että vaikutan varmaan ihan natsilta kun en antaisi miehen käydä kaverinsa kanssa saunomassa :D
Mutta eihan se siis mitään haittaisi jos en miettisi että onko mies aina silloinkin kaikki päivät ja illat poissa kotoa kun vauva on syntynyt.
Ja siis ehkä eniten taas kiukutti tuo miehen huutaminen mulle...

Mutta joo, oli vaan pakko käydä lisäämässä tää vielä ettette pitäis mua ihan natsina :D
 
:hug: kaikille masennuksen kanssa kamppaileville!

kikka89 et sä mikään natsi ole,kyllä miehen kuuluis kotona mun mielestä useampi ilta olla viikossa perheensä kanssa kuin kavereiden kanssa hengaamassa.mun mielipide tämä.
ei varmasti ole kiva,jos miehen jokailtaiset menot jatkuu kun vauva on syntynyt. :hug: myös sinulle.

huomenna rakenneultra!jänskättää jo kovasti!!!

ajatar&vempula 19+1
 
Kikka 89 : oon samaa mieltä ajattaren kanssa! Miehes olis hyvä alkaa tottumaan muutenkin olemaan enemmän kotona jo ennen ku vauva syntyy. Toivotaan, että sille tulee vielä järki päähän ennen - tai edes viimeistään sitten ku teijän vauva syntyy :)

Mandy81 : kysyit, että onko mun la 15.8. Itse asiassa se olis 14.8 ja lisätäänpä tähän vielä, että ikää multa löytyy 22v ja TYKS olis synnytyssairaala.

Kauheeta miten nopeesti nää kirjotukset etenee...tai siis hyvä juttu tietty että löytyy aktiivisia kirjottelijoita, harmittaa vaan ku en ite välttämättä kovin usein ehdi kirjotella...pitänee yrittää tsempata jatkossa =)

Ihania mahakuvia kaikilla, olispa itelläki jo samanlainen, mutta odottelen kärsivällisesti, eiköhän se siitä kasva...

Tervetuloa Marizza89, meillä näyttäis olevan sama la :heart:

Jännittää...rakenneultraan on vielä 19 pitkää päivää mut nyt jo mietin sitä päivittäin! Jännä kuulla (jos se selviää) onko siellä masussa tyttö vai poika :heart:
Tsemppiä sulle ajatar huomiseen rakenneultraan, siitä tulee varmasti ikimuistoinen kokemus :heart: Meinaatko kysyä kumpi masusta löytyy?
 
Heippa!

Täällä ollaan taas terveitä!!! Ihanaa, eka vuorokausi takana ilman lasten oksennuksia ja ripuleita!!! Molemmilla pienillä kesti 5 päivää jatkuva oksentelu ja vetinen ripuli ja menivät jo aika huonoon kuntoon. Yhteensä meni tähän viikko, kun tauti alkoi eri aikoihin. Nyt on sitten ruoka maistunut oikein urakalla, kun on vatsat kunnossa, koko ajan joku jääkaapilla :D

Mulla on alannut vauvan potkut tuntumaan oikein pitkinä sarjoinakin, varsinkin nukkumaan mennessä. Turhaan huolehdin vatsataudin aikaan, että miksi ei liikkeet tunnu.

kikka89 Kuullostaapa kamalalta tuo sun miehesi käytös! Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen iltamenoista.

En itsekään tykkää jos miehellä sattuu useita iltamenoja pienelle aikavälille, joskus niille vain ei voi mitään, kun on kyseessä esim. työmenoja. Onneksi mun mies kuitenkin aika hyvin osallistuu lastenhoitoonkin. Kotityöt jää lähes kaikki mun tehtäväksi. Raskauden loppuaikoina joutuu kyllä mieskin aina hommiin, halusi tai ei :D

outiko Voisikohan niissä sun vatsakivuissa olla kyse harjoitussupistuksista? Mulla itselläni niitä aiemmissa raskauksissa on tullut enemmän, jos on ummetusta, ja silloin kun liikkuu, niin ne voimistuvat. Harjoitussupistuksissa mulla ainakin siinä vatsakummun päällä tulee sellainen kiristävä ja pistävä tunne, koko vatsa menee kovaksi palloksi. Juttele vaikka neuvolassa tuosta asiasta :)

Sukupuolta me ei aiota kysyä rakenneultrassa. Pysyy salaisuutena siihen asti kunnes vauva syntyy :heart:

Ihania masukuvia ootte monet laittanut tänne! Itselläni on vielä aika pieni maha, eikä varmaan ainakaan vieras ihminen huomaa edes että odotan. Kuvia en oo vielä ottanut, ehkä sitten muutaman viikon päästä saa kunnon kuvan, jos pian vatsa kasvaisi lisää.

RangaTanga 18+0 POKS!
 
kikka89 Et kuulosta mitenkään natsilta. Tottakai miehesi pitää kuunnella sinun mielipiteitäsi ja viettää aikaa kotonakin. Tollanen " Pitää varmaan sitten lopettaa töissäkin käyminen ja olla vaan tekemättä mitään jos sä kerran sitä haluat!!" on jo tosi lapsellista käytöstä. Mä oon tehnyt miehelle selväksi että se ei voi enää nykyään mennä ja tulla niinku nuorena eikä varsinkaan sitten, kun vauva syntyy. Ja onneksi ei ole mennytkään.
Ei ole reilua, jos vaan lapsen äiti on osallisena odotukseen ja lapsen hoitoon jne.

Rangatanga
Mäkin mietin, et oiskohan ne sitten jotain harjoitussupistuksia.. mutta eiköhän huomenna selviä, kun pääsee lääkäriltä kysymään.

Mitä rautalääkkeitä syötte?
Mä ostin tänään Retafer merkkisiä- tabletteja. Vielä en oo syönyt niitä, kun muutenki mahavaivoja. Onko kenelläkään kokemuksia näistä, miten hyvin maha on sietänyt niitä? Rautalääkkeethän kuulema voi vaan lisätä ummetusta :/ Täällä Jyväskylässä oli tuo äippäpolin lääkäri antanut sellasen ohjeistuksen, että kaikkien odottavien äitien olisi hyvä syödä rautaa viim. rv 20 alkaen.. en sitten tiedä.

Mutta nyt syömään jäätelöä :p

Outiko 20+4

 
Outiko : mulla on kaapissa noita Retafer-merkkisisä rautatabletteja, mut en raskauden aikana oo niitä syönyt mut sillon joskus ku söin ni ei aiheuttanu mulle ainakaan mitään vaivoja...tosin mulla on aika kaikenkestävä maha aina ollu :D
Millon muuten sulle (ja teille muillekin odottajille) on noita rautatabletteja ehdoteltu? Mulle ei meinaan ole asiasta mitään sanottu, ainoastaan D-vitamiinia ja kalkkitabletteja on käsketty syömään ja niitä syönkin päivittäin.
 
elokuuvauva09 aiotaan kysyä sukupuoli ja toivottavasti näyttää sen =) esikosta otettiin myös selville etukäteen.

outiko mulla on sen merkkisiä kuin obsidan. mun maha ei kyllä kanssa yhtään tykkää niistä rautalääkkeistä.

 
Vaavitar:
Voiko oikeasti noin omahyväisiä/oman edun tavoittelevia miehiä olla? Nämä piirteet ovat aina olleet erittäin pieninä hänellä jo ennemminkin, mutta nyt viikon reissun aikana tuli kyllä aikalailla raakana nämä esiin. Anteeksi oma napa, mutta en viitsi sisaruksilleni tai vanhemmillenikaan näistä puhua..

Ajattelin myös lähteä lapsimessuille, joten nähdäänpä siellä! Eipä viikonloppuisin ole muutakaan tekemistä, kun yksin ne on tullut plussatuloksen jälkeen vietettyä. Ja omat ystävät asuvat toisella paikkakunnalla


VOI. mä asun sellasen kanssa. Mua syytetään ihan kaikesta, ja voisin kuvitella että meilläkin loma olis menny juuri noin. No, tänään päädyin siihen että heitin miehen ulos. Suurin osa sen tavaroista lähti myös. Tulevaisuus pelottaa. Mut toisaalta kukaan ei mua ainakaan koko aikaa hauku ja syytä jostain. Tsemiä sulle. Mieti tarkkaan. Mun kokemuksen mukaan tollaset piirteet vaan korostuu aikojen kuluessa. Mä en nyt oo kovin positiivista palautetta antamassa, mut oon tosi pettyny miehiin.

aniit 17+2
 
vilmaneuvola lääkäri on OIVA tilaisuus kysyä kaikkea.Mä kirjotin viimeks ku oli neuvola lääkäri niin kauheen pitkä listä tyhmistäkin asioista.Oli listaa; yhdyntäkipuja, aknea, ummetusta, ilmavaivoja ja lista senkun jatkui.... JA lääkäri vastas niihin tosi hyvin ja saatii selville kaikki mikä huolestutti.

kielletty mulla oli ekalla kerralla neuviolatäti mikä oli ihan perseestä. se ei vastannu mihinkää mitää vaan lateli sellasii ympäripyöreitä vastauksia. Ja nyt sitten onneksi tää mikä on kokoajan niin on tosi mukava neukkutäti. vastaa aina kysymyksii ja kehottaa soittamaan jos tulee jotain ennen seuraavaa käyntiä. :) Laittaa sykkeen aina neuvola korttiin kun pyysin eikä pelkkää plussaa.

Mitä teillä on vauvan sykkeet muute ollu ja kumpaa luvattu ne joille luvattu jompaa kumpaa ultrassa?
 
Siitä on varmaan pian 2 kuukautta kun oon viimeks tänne kirjotellu. Me ollaan muutettu ja kaikenlaista hässäkkää ja suruakin on ollut, mut nyt uusilla voimilla taas. Masuasukki onneks voi hyvin =)

Tervetuloa kaikille uusille joita on tosi paljon tullut sitten viime käynnistä :flower:
Iso :hug: kaikille surua kohdanneille. Etenkin ejav sinun tarinasi jäi mieleen :'(

Jossain vaiheessa oli keskustelua vaunuista. Aijon ostaa Firkonin vaunut vaunula.fi:stä ne on laadukkaan näköiset, mutta edulliset n. 300 euroo. Firkoneita on vaan niin kamalan monissa eri väreissä, etten osaa päättää mitkä haluaisin. Jos jollakulla on kokemusta Firkoneista niin kertokaa toki, tykkäättekö vai ette....

Minäkin synnytän pietarsaaressa ja tunsin nuoren äidin joka kuoli viime elokuussa. Tätä äitiä en tuntenut joka äskettäin menehtyi. Todella, todella kamalaa tämä tämmöinen ja vaikea ymmärtää :'( itseäkin kyllä vähän mietityttää synnyttää täällä :/ onneks Kokkolaan on vaan 40 km ja siellä on isompi sairaala, jos tulee eteen suunniteltu sektio niin varmasti haluan kokkolaan.





hudjuke ja Kaijus/Kajsa 19+3
 
Huomenta taas kaikille !!

Ja kiitos kaikille tuesta ja siitä että ootte jaksanu lukea noita mun valitus viestejä.
Välillä sitten kun on kirjoittanut niin hetken päästä tulee mieleen että mitäköhän kaikki ajattelee...
Mutta hyvä jos kuitenkin jotkut ovat mun kanssa samoilla linjoilla noista iltamenoista ja muusta..

Tänään olis sitten neuvola klo 12 sitä odotellessa.
Täytyy tänne sitten kirjoitella päivällä neuvola kuulumisia kun on siellä käyty taas.
Nyt onkin sitten luultavasti viiminen käynti tossa neuvolassa kun muutetaan ensi kuun alussa.
Harmittaa kyllä kun tuolla oli niin mukava se täti, ja sitten jos siellä uudessa paikassa ei olekaan..
Meilläkin kun miehen kanssa on aikas iso ikäero ( 15 vuotta ) niin pelottaa että jos tulee siitä sitten palautetta.
Tämä nykyinen ei ole asiaa mitenkaan hankalana pitänyt, eikä myöskään miehen päihdetaustaa, tai mun menneisyyttä.
Tiedän nimittäin yhden pariskunnan joille oli sanottu heidän ikäerostaan, eikä heillä ole kuin vuosi enemmän kun meillä.
Mutta täytyy nyt vaan toivoa että osuisi yhtä mukava neuvolantäti seuraavassakin paikassa..

Ja lopuksi vielä taas vähän kuvaa.


viikkoja olisi tänään 18+5
 
Huomenta!

Kikka, ei kukaan pahalla ajattele jos haluat purkaa mieltäsi! tottakai saat niin tehdä jos tuntuu, että se helpottaa. Ja täällä on monta jellonamamia, jotka varmasti pitää sun puolta :heart: Ihana masu!

Heili, sullakin on jo kunnon masu, ihana!

Vaavitar :hug: Olisin minäkin tuollaisesta käytöksestä suuttunut :(

Aniit, vaikka nyt tuntuukin vaikealle, niin päätöksesi oli varmasti oikea. Ei toista saa kyykyttää noin! nyt saat kaiken energiasi vauvan käyttöön kun ei tarvitse jatkuvasti olla varpaillaan. Te pärjäätte aivan takuulla Tanelin kanssa kahdestaankin :heart:

BB, mä ajattelin, että jos tää vaiva ei ala nyt helpottamaan/sille ei löydy ratkaisua niin mä soitan neuvolaan, että pääsenkö sinne lääkäriin kun tk lääkäreitä ei tuo raskausseikka kiinnosta tässä muuta kuin lääkkeen määräämis mielessä. Haluaisin allergiatesteihin, mutta en tiedä tehdäänkö niitä edes raskaana oleville..

Ultrasta, mä olen kyllä niin sata varma, että tyttö meille tulee :heart: Sanoinkin just miehelle, että jos ultrassa näkyy pojan vehkeet, niin en missään nimessä ole pettynyt, mutta mun pitää sitten asennoitua ihan uudestaan koko hommaan. Jännä juttu, että kun en toivo kumpaakaan erityisesti, mutta tyttöolo on vaan tosi vahva! Kuitenkin erehdyn :LOL: No, sit pitää vaan alkaa miettiä noita vaatteita pojan päällä kun nyt mietin mille mun tyttäni näyttää niissä :LOL: Pojalle mulla olisi kyllä ihana nimi olemassa, mutta mies ei syty :(

Mutta nyt eväät kassiin ja töihin, mukavaa maanantaita :wave:

Vilma ja Elma 18+3
 
Huomenta,

Täällä jänskätään jo kovasti tän päivästä rakenneultraa. Mun pitää jo kohta lähteä sinne, kun bussilla menen. Huih. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Nyt ei enempää, sitten lisää kun on ultrakuulumisia..

Outiko 20+5
 
Aniit, aivan varmasti teit oikean päätöksen! Mää nakkasin yheksisen vuotta sitte sillosen avokkini ja ykkösen biologisen isän pihalle odotusaikana enkä oo päivääkään sitä katunu. Meillä kuvioon liitty toinen nainen ja aikani sitä touhua kattelin ja koitin korjata / saaha liittomme toimimaan, muttei auttanu. Avokin haaveena, jonka hän sanoi ääneen ihan mullekki, oli että hän ois voinu olla meiän molempien kanssa!! Päätös sillon oli vaikea ja mietin että miten selviän yksin pienen vauvan kanssa. Selvisin loistavasti. Tapasin sitten jossain vaiheessa, kun jo olin äiti, tämän nykyisen aviomieheni, joka adoptoi tämän lapseni.

Kikka, toivottavasti tosiaan miehesi "kasvaa aikuiseksi" jo ennen ku teiän vauveli syntyy. Tuohan ei oo mistään kotosin että hän laukkaa kavereitten kanssa jatkuvasti jossain. Ykkösajatuksena kuitenki tässä vaiheessa pitäis olla oma puoliso ja perhe. Voi että kiukuttaa tuo hänen ajatusmaailmansa.

Rakennetta ootellaan täälläki. Se on vasta huhtikuun puolella, joten vielä saaki oottaa. Tällä kertaa en aio udella sukupuolta, jos vaan millään saan itteäni hillittyä.

Sinderella 17+0
 
Sinderella No on ja ei.
Miten sen nyt haluaa ottaa..
Tämäkin miehen kaveri jonka kanssa lähti eilen saunaan on tavallaan perheellinen.
Elää siis naisen kanssa jolla on lapsi, tämä miehen kaveri ei kuitenkaan ole lapsen isä.
Sitten on joitain tälläisiä keillä on kyllä lapsia, mutta ovat joko huostassa tai sitten asuvat äitinsä kanssa.
Mutta aika harva on kuitenkaan varsinaisesti perheellinen.
Yhdelle tuttava pariskunnalle kyllä pitäisi syntyä vauva ensi kuussa.
Mutta miehellä ja sen kavereilla on lähes kaikilla sellainen asenne ettei perhe saa haitata omaa elämää.
Siis että vaikka olisi lapsia niin kuitenkin täytyy saada mennä niinkuin haluaa, ja me naiset olemme aina kuulemma ihan kauheita pirttihirmuja jos kiellämme jonnekin menemästä.

Mä onneksi tulen kuitenkin tosi hyvin toimeen monien miehen kaverien kanssa ja paremmin mä pystyn niille sanomaan jos en halua että mies lähtee minnekään kun että sanoisin sen suoraan miehelle.
Lisäksi tuntuu monesti että miehen kaverit ovat paljon kiinnostuneempia tästä raskaudesta kun mies itse, joka nyt kuitenkin on tulevan vauvan isä.
Mä esimerkiksi juttelen paljon enemmän tän yhdenkin kaverin kanssa josta siis on tulossa kanssa isä ens kuussa, hän aina kyselee että miten mulla on menny ja sitten taas kertoo että miten heillä on raskaus edennyt.
 
Tuli sellainen juttu vaan mieleen, että onko kukaan pyytänyt vielä kummeja tulevalle vauvalle? Mies pyysi veljeään jo raskausuutista kertoessaan joskus about viikolla 10. :) Ja itse oon pyytäny siskoani, tosin vähän myöhemmin kuin mies. Ollaan ajateltu lapselle yhteensä neljää kummia. Miehen veli+sen avokki, miehen kaveri(jota itse ehdotin ku se on ollu niin innoissaan vauva-asiasta) ja mun sisko.

Mieluiten pyydetään kummeja enemmän kuin pari, on sitten suurempi todennäköisyys, että joku olisi läsnä lapsen elämässä vielä vuosienkin päästä. (oma kummisetäni on kuollut, kun olin neljän vanha)

Illusia + Emppu 18+3
 
Huomenta ja hyvää maanantaita kaikille!

Huh huh, menipäs taas aikaa että sai edes viikonlopun aikana tulleet viestit lueskeltua! :)

Aniit Jos saan sanoa, niin mielestäni teit kertomiesi seikkojen perusteella aivan oikean ratkaisun heittäessäsi miehesi pihalle! Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa, se on oma mielipiteeni. Tietty ihannetilanne on normaalisti se, että lapsella on elämässään molemmat vanhemmat, mutta mitä jos toinen vanhemmista onkin pahaksi lapselle?

Vaavitar & Kikka Toivottavasti saatte miehenne ruotuun ja perhe-elämän prioriteetissa ensimmäiseksi niinkuin sen mielestäni kuuluu ollakin siinä kohtaa kun ollaan odottamassa yhteistä vauvaa, lapsen saaminen ei ole mikään itsestäänselvyys. Aika omituista että lapsen kasvattaminen häämöttää lähitulevaisuudessa muttei olla valmiita luopumaan iltamenoista!? Mitä peliä se semmoinen on!! Anteeksi, en tarkoita pahalla mutta itse en kyllä tuollaista touhua katselisi henkilöltä jonka pitäisi olla tukena ja turvana.

Kummeista Me pyysimme veljeni ja hänen vaimonsa kummeiksi samalla kun kerroimme raskaudesta ja he lupasivat ottaa tehtävän ilolla vastaan. Heillä on itselläänkin vajaan vuoden ikäinen lapsi.

(.) Jännä viikko edessä, neuvola keskiviikkona ja rak.ultra perjantaina!! :D Miehelläni meni viikonloppuna selkä puuhommissa, joutui siis jäämään kotiin, mutta positiivista löysin heti sen että pääsee sitten ke mukaan neuvolaan ja kuulemaan ensimmäistä kertaa Pavun sydänääniä! Tähän saakka ollaan päästy yhdessä vain ekalla kertaa kun ajat yleensä aamuisin niin ei ole töiltään ehtinyt mukaan. Ultrissa tietty on mukana.

Jeppis & Pikku-Papu 19+2


 
Kummeista Meillä ei vielä ole kummeja pyydetty, mutta mietitty kyllä on jo että keitä pyydetään.
Mä olisin halunnut että mun pikkusiskosta olis tullut sylikummi, ja joskus aikasemmin kun puhuttiin siskon kanssa niin oli ihan innoissaan asiasta.
Nyt kuitenkin kun vauva on tulossa niin siskoni ei enää haluakaan kummiksi.
Nyt sitten on ajateltu pyytää 2 miehen kaveria ja toisen näistä avovaimoa.
Kuitenkin ajateltiin että on kiva että edes yksi kummeista on nainen, ja sitten kun mulla on kummitäti ja kummisetä jotka ovat naimisissa, niin ajattelin että olisi kiva että olisi yhdet kummi pariskunta.
Eihän se tietänkään mitenkään varmaa ole että sustuvatko nämä 3, siksi olenkin yrittänyt miehelle sanoa että täytyy kysyä hyvissä ajoin, että jos joku näistä ei vaikka halua, niin ehtii sitten miettimään asiaa uudestaan.
Haluan kuitenkin että kummit olisi tiedossa jo ennen lapsen syntymää.
 
Hyvää alkuviikkoa kaikille!

Olipas taas lukeminen vaikka olin vain viikonlopun poissa! Loma siis alkoi perjantaina. Ihanaa!

Parisuhdeongelmista kärsiville isot halaukset. Ei muakaan haittaa jos täällä avautuu. Täältähän sitä tukea saa.

Masennuksesta sen verran että itse en ole kokenut mutta pelkäsin, että se minulle tulee kun keskenmenon jälkeen meni melkein kaksi vuotta tässä yrittämisessä. Sulkeuduin omien ajatuteni kanssa ja olin välillä todella ahdistunut. Puhuin aina kun pystyin ja sen jälkeen oli helpompi olla. Olen siis samaa mieltä että puhuminen auttaa.

Kummeiksi ei ole pyydetty vielä ketään mutta mielessä on ollut jo pari vuotta sopivat ehdokkaat. Jos vaikka rakenneultran jälkeen uskaltaisi.

Ranga Tanga onneksi selvisitte vatsataudista. On varmaan hirveää kun se kiertää koko perheen!

Omaa napaa sen verran että olen ehkä tuntenut liikkeitä viime keskiviikosta alkaen. Ne tuntuvat kuplilta tai muljahtelulta. Olen siis epävarma mutta samanlaiselta se tuntuu aina. Ei miltään ilmavaivoilta! =) Silti minäkin olen järjettömä huolissani vauvasta ja odotan kahden viikon päästä olevaa rakenneultraa.

Ajattelin tänään mennä paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen kyselemään tukivyötä. Mun pomo sanoi että niisä autetaan sovituksessa. Toivottavasti sellaisen löydän. Lonkka taas vihoitteli kun jouduin istumaan autossa pitkä matkan. Ja jalat alkaa puutumaan.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Voikaa kaikki hyvin! :heart:

Päksäkkä 18+6
 
vilmav mulla olis tosi varma tyttötunne ja ihan kaikki noi testitkin povas tyttöä, mutta olinpa väärässä =)
sykkeistä meillä ollut 155-160 normaalisti ja jos liikkuu niin nousee enemmänkin. Sykkeiden perusteella itseasiassa ajattelinkin kyllä että poika tulossa, kun kaikilla pojilla mennyt samanlailla ja tytöllä eri tavalla.
Mies oli ihan innoissaan, kävi ostaa yli 200e vauvanvaatteita kun selvisi sukupuoli =)
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Toivottavasti tämä viikko olisi hyvä ja onnellinen meille kaikille, koska olemme sen varmasti ansainneet! :heart: :heart:

Kiitokset Aniit, vilmav2 ja Jeppis84:lle ja muillekin parisuhdeasioista kommentoineille, itselle tulee parempi olo, kun on miettinyt pitkään, että onko itsessä vika. Vaikka tavallaan sen on aina tiennyt, että vika ei ole itsessä. Mutta sitten sitä alkaa rypeä itsesäälissä, ja varsinkin näin raskaana ollessa kaikki tuntuu tupla-pahalta. =) Kikalle myös tsemppiä, eiköhän tästä vielä nousta. Ja Aniit, teit sen mitä itse en ole uskaltanut. Yritän vielä kerran, olemme tästä keskustelleet koko viime yön, ja nyt miehen vanhemmatkin jonkin verran tietää jo asioiden laidasta. Ehkäpä se "äidin" sana saisi miehenkin jotakin ymmärtämään. Vaikkakin anoppi taitaa olla poikansa puolella.. :/ :headwall:

Kummit meillä on tiedossa, eli meidän molempien sisarukset miehineen (yht.6kpl). Ja miehen sisar+aviomies pääsee kummiksi, vaikkemme olisi missään tekemisissä miehen kanssa enää. Miehen sisar on näissä asioissa samalla aaltopituudella kanssani, ja on ollut monesti sitä mieltä, että olen liian hyvä hänen veljelleen. =)

Masennuksesta sen verran, että parisen viikkoa sitten huomasin olevani ehkä hiukan masentunut, ja väsynyt. En jaksanut edes iloita vauvasta, ja tämä on varmastikin osa miehen syytä. En ole ennemmin ollut masentunut, joten mietin, että missä vika kun vain makaisin sohvalla peiton alla ja säälisin itseäni, ja mietin kamalia asioita. Onneksi itse ymmärsin nyt, kun täältä olen lueskellut, että jonkinlainen masennus on ollut. Ei vieläkään aivan täysin hyvä olo ole, mutta kun uskoo ja luottaa itseensä, niin masennus helpottaa. Tsemppiä kaikille masentuneille, kyllä kannattaa hakea keskusteluapua esim.neuvolasta, jos tuntuu, että tukea ei saa läheisiltä! :hug: Ajattelen usein päivisin, että olen hyvä, ja parempikin kuin vain hyvä, uhoan sitä itselleni. Ja nostan leuan ylös. Siitä se lähtee, suosittelen koittamaan. :D

Vaavitar + tintta ja uusi viikko paremmalla mielellä! :heart:
 

Yhteistyössä