ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
tosta äippä pakkauksesta niin jos joku saa ei toivotun -08 pakkauksen ja minä saan ei toivotun -09 pakkauksen niin OLEN NIIN VALMIS VAIHTAA! viel ei tullu oo pakkaust mut jos ens viikolla...
oletko mistä päin?

Koska jos saat sen 09 pakkauksen niin olen valmis vaihtamaan. Itse kun sain tässä muutama päivä sitten sen 08 pakkauksen.


Itse olen Tampereelta.
 
Hauskaa vappua kaikille!!

Mulla kanssa alkaa tämä maha olemaan aikas iso, tai en nyt kunnolla osaa sanoa kun kuitenkin ensimmäinen lapsi vasta tulossa, eikä ole ketään kehen voisi nyt verrata.
Mutta ainakin jos muiden mielipiteitä kuuntelee niin aikas iso tämä taitaa jo olla.
Ihmiset aina ovat ihan ihmeissään kun kuulevat että vauva syntyy vasta elokuussa, monet luulevat että olen jo ihan viimeisilläni.
Mutta kai sekin on vaan niin ihmisestä kiinni se mahan kokokin.

Kävin kelan paperit viemässä tuossa pari viikkoa sitten ja eilen kun katsoin kelan sivuilta niin päätöstä ei oltu tehty.
Ja siis minäkin Tampereelta.
Että kai se käsittely aikakin sitten vaihtelee.
Eikös joku tamperelainen ollut saanut päätöksen jo tosi nopeasti?

Oltiin äsken miehen kanssa keskustassa katsomassa vappumenoa.
Tai käytiin vähän kaupoilla, miehen entisellä työpaikalla, ja sitten käytiin viellä pyörähtämässä vapputorilla.
Miehen oli ihan pakko saada suomi paita ( innostus johtui varmaan eilisestä pelistä )
itse koitin vähän katsella jos olisi vauvalle ostanut jotain, mutta kun miehen piti sitten lähteä töihin niin ei kauhean pitkään ehditty katsella.

Täytyypä käydä nyt vielä siellä kelan sivuilla katsomassa joko päätös olisi tehty.
Ja sitten täytyy maksaa tänään tullut ambulanssi lasku nettipankissa.
Ärsyttää vaan maksaa siitäkin kuljetuksesta hatanpäältä TAYSiin, kun ihan turha oli koko reissu.
 
B)

Tässä minä kohta rupeen leipoo munkkeja :p Sit munkkien paiston jälkeen lähetään käymään kylillä.

Lilliputit Onnea poikalupauksista :heart:

mamika :hug: jaksuja!


Itsellä näyttää kans et masu on jo iso... Ja siltä tuntuukin...
Eilen taas join puoli pikku kupillista kahvia mut sepä sit illalla taas närästi, ei näköjään kahvia sit tän raskauden aikana ;) Kyllä pojan odotusaikaan kärsi juoda ainakin yhen kupposen päivässä. Mulla on muutenki samoja tuntemuksia ku esikoistyttöä odottaessa, että ihmekös jos vähän tyttöolo meinaa olla ;)
Toukokuun 29.pvä mulla on ultra, saa nähä joko siellä saadaan tietää sukupuoli :)

Nyt jos laskostelis vähän aikaa nuita pyykkejä ja sit rupeisin munkkien leivontaan. Pitää odottaa eka et mies tulee töistä et se vahtii sillä aikaa lapsia.

Ei muutaku viettäkäähän oikein ihana Vappu ja syökää ja juokaa niin et navat nitisee :D

mertsu 23+5
 
tyttönen90 mä kävin nyt taas katsomassa jos kelan sivuilla lukisi päätöksestä jotain.
Mutta edelleen luki vain jotain että "hakemus tuotu".
Katsoin sitten vielä sen kohdan missä lukee PÄÄTÖKSET, mutta siellä vain luki ettei päätöksiä ole.
No, kai se joskus tulee sitten....
 
masuista.:
Mulla on tooosi pieni masu verrattuna muihin näillä viikoilla oleviin. Mutta silti se ittestä tuntuu ja näyttää ihan jätte isolta. :) Vauva on kyllä ihan normaalin kokoinen ja painaa virtsarakkoa sit senkin tilan edestä :/
 
Mullon ainaki hurjan iso maha jo verrattuna siihen mitä esikoisesta oli tähän aikaan. On kyllä jo ennestään mahaa joten sekin varmaan tekee. Ja vauva on todella vauhdikas tapaus. Ryskää masussa välillä niin että tuntuu ihan kuin yrittäs läpi tulla. :LOL: Yhtävauhdikas tapaus oli esikoinenkin silloin.

Täällä olis kolmas savuton päivä jo menossa. Tänään on ollut "helpoin" päivä. Ei kertaakaan oo ees tehny mieli tupakkia enkä oo ees kerenny paljoa ajatella koko tupakkaa.
Käytiin porukalla kaupassa tuossa aamulla ja oli niin ihana ilma, tuulikin oli oikein lämmin. Pojallekki laitettiin tuulipuku päälle jo. Ihanaa kun tulee kesä B)
Mies vei töihin lähtiessä lakanat ulos kuivuun (asutaan hissittömässä kerrostalossa toisessa kerroksessa) ja aikoi ne ottaa tullessa sit pois.
Ostettiin ilmapalloja ja serpentiiniä, jotta tuntuu vähä vapulta. Ilmapalloja mies jo pojalle ennen töihin lähtöä puhaltelikin ja viel pitäs serpentiinit laittaa kunhan oon saanu imuroitua. Tosin se menee sit illemmaks ku poitsu lähti päikkäreille joku aika sitten vasta.

Lilliputit Onnea poikalupauksista :flower:

Mamika :hug:

Mutta nyt pyykkien kimppuun. Hirvee kasa vielki oottaa tuolla vaikka monta koneellista oon jo pessyt. :/

Syökää paljon munkkeja ja simaa.. Ja nauttikaa kauniista vappusäästä! :wave:

äiskä&pikkuinen 25+3
 
täällä yks panikoija. oli pakko tänään käydä terkkarilla kuuntelemassa sydänäänet ku olin niin jo paniikissa ku vauva ei oo kolmeen päivään kunnolla liikkunu. Jännä miten ihminen ei pysty sitten enää mitään muuta ajattelemaan. NO, hyvinhän ne äänet kuului. Kauhee millanen musta on tullu. Mut kaipa tääkin on siihen äitiyteen kasvamista. :)

aniit ja taneli 23+6
 
Moi :wave:

Hauskaa vappua kaikille :flower:

En oo taas hetkeen käynyt täällä ja niin paljon oli tullut juttua :eek: Mä olen ahkeroinut kotona ja tehnyt kunnon kevätsiivousta. Tänäänkin oon jo siivoillut vaatekaappeja ja nyt on jo neljäs koneellinen pyykkiä pesussa. Täytyy pestä noita talvivaatteita pois tilaa viemästä ja lapsillahan noita vaatteita riittää :whistle: Eilen kävin ostamassa uuden laatikoston vaatteille, eka hankinta tulevaa vauvaakin varten:D

On ollut niin ihanan lämpimät ilmat, että joka päivä on tullut ulkoiltua reippaasti. Toivottavasti huomennakin on yhtä ihana ilma, niin tulee hyvä vapputoripäivä B)

Mulla on vatsa kasvanut valtavasti viime viikkoina. Oikein kunnon kasvuspurtti tullut yhtäkkiä!
Sit mullakin on alannut tulemaan alapäähän kipua ja turvotusta, jos liikun paljon päivän aikana. Ärsyttävä vaiva, mut tästä vaivasta ei varmaan eroon pääse, ennen kuin vauva syntyy. Ei auta muuta kun yrittää kestää..

Meillä on sitten maanantaina se Portugaliin lähtö. Täytyy tässä viikonlopun aikana pakkailla matkalaukut =)

Ajattelin laittaa ne Kelan paprut vasta reissun jälkeen postiin, kun muuten se äitiyspakkaus voisi tullla sillä aikaa kun ollaan poissa, enkä mä tiedä kauanko ne tuolla postissa säilyttää niitä paketteja. Ollaan kuitenkin yli pari viikkoa matkalla. Varmaan sillä välin ehtii se pakkauskin vaihtua, luulisin että saan sen uuden paketin sitten :)

Olikohan se Mandy joka kyseli niistä verokorteista Kelaan. Mä olen yleensä käynyt verotoimistossa lasketuttamassa sen muutosverokortin, ja verotoimistosta lähettävät sen sitten automaattisesti Kelaan. Mä olen saanut yleensä reilustikin alle sen 20%:n veroprosentiksi, kun mulla on niitä asuntolainankorkovähennyksiä. Mä ainakin suosittelen, että kannattaa tarkistuttaa se prosentti, niin ei tarvi maksella paljoa ylimääräisiä veroja.

Nyt lähden tekemään vähän syötävää, ja pian saunaa lämmittelemään!

RangaTanga 24+4(?)
 
Hyvää vapunpäivää!

Lilliputit, onnittelut pojista :heart:

Ja mamikalle suuri kasa voimaa :hug:

Ranga Tanga, hyvää matkaa!!

Aniit, ihana että kaikki oli kunnossa :hug: Ymmärrän kyllä sua :hug:

Kelan papereista, taisin laittaa paperit 22. päivä maissa menemään. Toivottavasti saisin 09 pakkauksen kun siinä on niitä kestovaippoja enemmän. Mutta 08 käy myös, ei väliä :)

Lähden kohta vetämään opinnäytetyön viimeisen ryhmän ja sitten olisi sekin homma kasassa :)

Mukavaa ja lämmintä päivää kaikille!

Terveisin, Vilma ja Elma 25+0 POKS!
 
Heips,

Täällä on masuista keskusteltu. Meillä on taidettu ainakin saada kova kasvupyrähdys kun tuntuu et masu vaan kasvaa kovaa vauhtia. No alkaapaa olemaan sellainen masu, ettei näytä enää lihavalta vaan oikeasti raskaana olevalta. :LOL:

Minä haluaisin tämän vuoden pakkauksen, ihastuin jotenkin ihan 6-0 kun näin sen lapsimessuilla. :heart: Sopis hyvin meidän Väinölle.

Tulipas rauhallinen vappu vietettyä, oltiin kumpikin nukkumassa jo yhdentoista aikaan. Ja hereillä oltiin jo heti kahdeksan jälkeen. Nyt kun saisi nukkua.

Eipä tässä muuta kai kun virkkuukoukku ja lanka mukaan ja pihalle istumaan. Ja viettämään ansaittua kesälomaa.

Ouska + Väinö rv 25+2
Pikku herra on varsinaine muks puks möyrijä :heart:
 
Hehee.. :D Oltiin miehen kanssa Porissa perinteistä vapputoria ja kävelykadun vappumarkkinoita katsastamassa. Käytiin jätskillä Ice Cream Housella ja siinä kun seisoskeltiin hetki, ennenkuin bongattiin vapaa pöytä, joku täti tokaisi, että "poika tulossa". B) Täti jatkoi, että "vatsan mallista tiedän". Vastattiin sille, että joo poika tulee mutta sitä et varmaan olis arvannut, että kaksin kappalein. ;) Mulla on kyllä just sellanen pikkuinen pelkästään eteenpäin kasvanut massu, eli mun kohdalla se vatsan muodon perusteella sukupuolen päättely johtaa oikeaan lopputulokseen, mutta kukaan ei kyllä tahdo uskoa, että odotan kaksosia, etenkin jos kuulevat, että ollaan jo 6. kuulla.. :p

Jaahans tää lähtee lannottamaan kasveja pihalle. Kanankakkaa maahan nakkaa....... B)


 
Kiitos kaikille myötätunnosta!

Eilen kävin neuvolas ja multa kiellettiin nyt sitte ihan kaikki rehkiminen, siivoomisesta lähtien. Jos kohdunsuu lähtee nyt aukeen niin eipä sitä enää kiinni saa.

Sokerirasituksen tulokset tuli ja ne oli aivan taivais, parhaimillaan lähellä 16!!! Eli insuliinit saan kunhan kutsu käy sairaalaan, muutaman viikon päästä todennäkösesti.

Kelan lappuja en saanu enkä edes muistanu kysyä, on niin paljo muuta mieles. Tuntuu että nyt ollaan niin syvällä suos ettei ylös pääse. Millä yhdistää liikkumiskielto ja diabetes?

mamika & turo 24+5
 
Hei kaikille! Nyt pitää heti yrittää kommentoida, kun sain taas hetkeksi koneen toimimaan!

Mamika tsemppiä teille. Kyllä sieltä suosta ylös pääsee, se vain voi aina viedä hetken. :hug:

Outiko täällä kans yks iiiiso mahainen. Sf-mitta meni yläkäyrällä, jonka vuoksi joudun sokerirasitukseen pikana (ens vkolla). Viime neuvolassa keskikäyrällä, nyt yläkäyrällä, painoa oli tullut kuitenkin noin 1kg, ei kuulemma pitäisi nostaa yläkäyrälle asti. Joten jännätään, onko sokeri ollut ongelma. Karkkia on tosin tullu vedettyä paaaaaljon..

Äiskä87 Tsemppiä tupakoimattomuuteen. Vappuaatto-ilta teki täällä tiukkaa, koska melkein kaikki ympärillä polttelivat, mutta söinpä sitten karkkia.. :D Ja kun vain meni "himo" ohi, niin sitten taas pärjäs pitkälle. Normaali jenkki-purkka olis hyvä apu, sellainen suuhun, niin on jotain tekemistä..

Löytyykö siitä 08-äitiyspakkauksesta vielä kuvia jostaki? Kun mietin, että jos odottelisi vielä hetken enne hakemuksen lähetystä. 2kk ennen pitää kuitenkin hakea, joten ei tässä nyt mahdottomasti ole enää aikaa (n.1kk aikaa odotella 09-pakettia)..

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vaavitar + tintta
 
vappuja toivottelen minä täältä kanssa.. :flower:
nopeasti tulin vaan kurkkaamaan..
vaavitar ainakin kun laittaa googlen kuvahakuun hakusanaksi äitiyspakkaus 2008, niin sitten pitäisi löytyä ainakin kuva siitä koko pakkauksesta..:)

piritta ja moggulaa 24+6
 

Yhteistyössä