Elokuiset 2023

Laitan heti elokuisten listankin tekoon!

Päivitellään listaa sitä mukaa kun saadaan lisää väkeä. :giggle:
Kuka vain voi päivittää listan. Lista päivitetään vastaamalla edelliseen päivitysviestiin ja poistamalla [ ] -sulut teksteineen alusta ja lopusta.
 
Moikka!
Onpa kivaa kun olit tehnyt ketjun! Siirrynpä tuolta haaveilijoista tälle puolelle :)

Täällä nyt pitäisi olla 4+0, laskettu aika kuukautisista laskettuna olisi 17.8. Pysyisipä mukana ja olisipa kaikki hyvin. Varhaisultraa olenkin jo googlaillut, mutta meilläpäin aika hintavaa on, pitää vielä miettiä sitä.

Meilläkin on esikoinen tulossa :love: ja sairaala on varmaan EKKS, jos listalle päivität :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Poiski
Moikka!
Onpa kivaa kun olit tehnyt ketjun! Siirrynpä tuolta haaveilijoista tälle puolelle

Täällä nyt pitäisi olla 4+0, laskettu aika kuukautisista laskettuna olisi 17.8. Pysyisipä mukana ja olisipa kaikki hyvin. Varhaisultraa olenkin jo googlaillut, mutta meilläpäin aika hintavaa on, pitää vielä miettiä sitä.

Meilläkin on esikoinen tulossa ja sairaala on varmaan EKKS, jos listalle päivität
Huomasinkin tuolla haaveilijoissa että olit plussannut! Onnea ja ihana saada tänne seuraa😍🥰

Mä varasin varhaisultran Perhe-Artelle ja oli muistaakseni alle 100€. Onhan sekin hintava mutta huomattavasti edullisempi kuin esim. Terveystalolla.:giggle:

Minkälaisia oireita sulla on ollut jos mitään?🤭
 
  • Rakkaus
Reactions: Torspo8
Huomasinkin tuolla haaveilijoissa että olit plussannut! Onnea ja ihana saada tänne seuraa

Mä varasin varhaisultran Perhe-Artelle ja oli muistaakseni alle 100€. Onhan sekin hintava mutta huomattavasti edullisempi kuin esim. Terveystalolla.

Minkälaisia oireita sulla on ollut jos mitään?
Kiitos! Onnittelut sinullekin :love:

Tuo Perhe-Artehan on näköjään ihan huomattavan paljon edullisempi kuin paikalliset Terveystalo ja Mehiläinen. Meiltä olisi Lahteen 1,5h ajomatka, ei paha, juttelen illalla miehen kanssa jos hänkin innostuisi ajatuksesta :)

Oireita on aika vähän vielä, ainut mistä itse edes pikkuisen epäilin raskautta oli nuo arat rinnat. Niistäkin vähättelin itseäni, kun ainahan ne nyt on kipeet.😂 Pahoinvointia kyllä vähän pelkään, oksentaminen on jotenkin niin kamalaa ja vielä joulu tulossa! Toivottavasti ei iskisi juuri joulunalla kauheet oireet niin pääsisi joulupöytään ilman, että kukaan mitään epäilee. Ihan vielä ei huvittaisi tätä sukulaisille paljastaa.
Mites siellä? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Poiski
Kiitos! Onnittelut sinullekin

Tuo Perhe-Artehan on näköjään ihan huomattavan paljon edullisempi kuin paikalliset Terveystalo ja Mehiläinen. Meiltä olisi Lahteen 1,5h ajomatka, ei paha, juttelen illalla miehen kanssa jos hänkin innostuisi ajatuksesta

Oireita on aika vähän vielä, ainut mistä itse edes pikkuisen epäilin raskautta oli nuo arat rinnat. Niistäkin vähättelin itseäni, kun ainahan ne nyt on kipeet. Pahoinvointia kyllä vähän pelkään, oksentaminen on jotenkin niin kamalaa ja vielä joulu tulossa! Toivottavasti ei iskisi juuri joulunalla kauheet oireet niin pääsisi joulupöytään ilman, että kukaan mitään epäilee. Ihan vielä ei huvittaisi tätä sukulaisille paljastaa.
Mites siellä?
Mullakin rinnat aristi ja aristaa vieläkin mutta se on normaalia ennen kuukautisia ja varsinkin nyt kun oli Terolut käytössä niin ei tullut kiinnitettyä niin huomiota ennen plussaa.
Tällä hetkellä oireina lähinnä väsymys ja kevyt vähän kuukautiskipuja muistuttava nippailu alavatsassa.
Ja tuntuu että se normaalisti kuukautisiin liittyvä turvotus on tullut jäädäkseen vaikka kuukautisia ei olekaan.

Muutenkaan en kamalasti tarkkaillut oireita ennen plussaa kun oli Terolut käytössä niin paljon mahdollisista oireista laittoi sen piikkiin. Ja kevyt parin päivän tiputtelu (ilmeisesti kiinnittymisvuoto) alkoi kuten yleensäkin ennen kuukautisia niin olin jo henkisesti valmistautunut uuteen kiertoon eli tavallaan plussa tuli yllätyksenä. 🤗 Meillä piti tosiaan alkaa hedelmöityshoidot seuraavassa kuussa ja ajattelin varoiksi tehdä testin ennen kuin olen sinne yhteydessä että mikä on kun ei uusi kierto ala että saataisiin hoidot käyntiin.:LOL:

Itse kanssa tuskastelen salailun kanssa:rolleyes:
Parin päivän sisällä plussasta piti perustella miksi ei voi mennä hevosen kanssa röntgeneen, miksi ei ryyppää juhlissa (joissa vielä yöpyminenkin eli autoiluun ei voi vedota) ja miksi vanhemmilla ruokaillessa ei ota alkumaljaa, ruokaviiniä tai tiettyjä ruoka-aineita:D
Jotenkin tekis mieli kertoa jo jouluna läheisille jos varhaisultrassa on kaikki hyvin mutta toisaalta se on niin kovin aikaisin...
 
  • Tykkää
Reactions: Torspo8
Mullakin rinnat aristi ja aristaa vieläkin mutta se on normaalia ennen kuukautisia ja varsinkin nyt kun oli Terolut käytössä niin ei tullut kiinnitettyä niin huomiota ennen plussaa.
Tällä hetkellä oireina lähinnä väsymys ja kevyt vähän kuukautiskipuja muistuttava nippailu alavatsassa.
Ja tuntuu että se normaalisti kuukautisiin liittyvä turvotus on tullut jäädäkseen vaikka kuukautisia ei olekaan.

Muutenkaan en kamalasti tarkkaillut oireita ennen plussaa kun oli Terolut käytössä niin paljon mahdollisista oireista laittoi sen piikkiin. Ja kevyt parin päivän tiputtelu (ilmeisesti kiinnittymisvuoto) alkoi kuten yleensäkin ennen kuukautisia niin olin jo henkisesti valmistautunut uuteen kiertoon eli tavallaan plussa tuli yllätyksenä. Meillä piti tosiaan alkaa hedelmöityshoidot seuraavassa kuussa ja ajattelin varoiksi tehdä testin ennen kuin olen sinne yhteydessä että mikä on kun ei uusi kierto ala että saataisiin hoidot käyntiin.

Itse kanssa tuskastelen salailun kanssa
Parin päivän sisällä plussasta piti perustella miksi ei voi mennä hevosen kanssa röntgeneen, miksi ei ryyppää juhlissa (joissa vielä yöpyminenkin eli autoiluun ei voi vedota) ja miksi vanhemmilla ruokaillessa ei ota alkumaljaa, ruokaviiniä tai tiettyjä ruoka-aineita
Jotenkin tekis mieli kertoa jo jouluna läheisille jos varhaisultrassa on kaikki hyvin mutta toisaalta se on niin kovin aikaisin...
Nytkun kävin noita oireita enemmänkin tunnustelemaan niin joo, alavatsassa tuntuu sellaista jännää vihlasua välillä, enemmän etupuolella. Mulla tuntuu menkat aina selässä tosi kovasti, niin tää on erilaista. Väsymystä ei ole vielä havaittavissa, mutta sellaista jumitusta kylläkin. Olen vieläkin vähän pääpyörällä tuosta tuoreesta plussasta, että en tiedä minkä oireen piikkiin sen laittais.
Ja turvotusta joo! Ei millään pystyisi pitämään farkkujen nappia tai edes vetskaria kiinni. 😅

Wautsi, olipa teillä onni saada plussa ennen hoitojen aloitusta. :love: Meillä ehdittiin yrittämään vasta 4kuukautta, nytkun ajattelee niin olipa se lyhyt aika. Toivottavasti menee nopeasti tämä odotuskin

Miulla olisi huomenna työpaikan pikkujoulut, just mietin et mitä tekosyitä tässä nyt esitän sitten, vai menenkö ollenkaan.. Varmaan arvaisivat samantien, jos tämä (entinen) loppasuu ei ole siellä viinilasi kädessä 😂

Mille viikolle otit varhaisultran? Itse ehdotin miehelle sitä heti kun tuli töistä kotiin, että mentäiskö joululomalla Lahdessa käymään, ei vastustellut! Ajattelin uuden vuoden ja loppiaisen välillä.

Kerroin jo siskolleni, hän pitää salaisuuden :) Oli kiva jollekin purkaa fiiliksiä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Poiski
Nytkun kävin noita oireita enemmänkin tunnustelemaan niin joo, alavatsassa tuntuu sellaista jännää vihlasua välillä, enemmän etupuolella. Mulla tuntuu menkat aina selässä tosi kovasti, niin tää on erilaista. Väsymystä ei ole vielä havaittavissa, mutta sellaista jumitusta kylläkin. Olen vieläkin vähän pääpyörällä tuosta tuoreesta plussasta, että en tiedä minkä oireen piikkiin sen laittais.
Ja turvotusta joo! Ei millään pystyisi pitämään farkkujen nappia tai edes vetskaria kiinni.

Wautsi, olipa teillä onni saada plussa ennen hoitojen aloitusta. Meillä ehdittiin yrittämään vasta 4kuukautta, nytkun ajattelee niin olipa se lyhyt aika. Toivottavasti menee nopeasti tämä odotuskin

Miulla olisi huomenna työpaikan pikkujoulut, just mietin et mitä tekosyitä tässä nyt esitän sitten, vai menenkö ollenkaan.. Varmaan arvaisivat samantien, jos tämä (entinen) loppasuu ei ole siellä viinilasi kädessä

Mille viikolle otit varhaisultran? Itse ehdotin miehelle sitä heti kun tuli töistä kotiin, että mentäiskö joululomalla Lahdessa käymään, ei vastustellut! Ajattelin uuden vuoden ja loppiaisen välillä.

Kerroin jo siskolleni, hän pitää salaisuuden Oli kiva jollekin purkaa fiiliksiä.
Turvotus on kyllä tuskaista ja pitää valita housut tarkkaan kun istuu toimistossa koko päivän. :rolleyes:

Varhaisultra on meillä nyt varattuna rv6+6🤗
En tiedä onko ehkä hiukan aikaisin mutta en millään malttanut siirtää välipäiville vaan änkesin sen vielä ennen joulua kalenteriin.

Mullakin on suunnitelmissa kertoa ajoissa hyvälle kaverille, joka on ollut tietoinen ja tukena yritysaikana.
Hän on myös tuore äiti niin kiva päästä juttelemaan fiiliksistä ja kokemuksista.:giggle:
Ja voi olla että siskollekin kerron heti varhaisultran jälkeen kun odottaa nii kovasti vauvauutisia🤗
 
  • Rakkaus
Reactions: Torspo8
Moikka!
Eilen plussattu ja LA olisi laskureiden mukaan 1.8 ja HUS.😁
Meille tulossa kolmas lapsi, mutta vielä en uskalla innostua. Väsymystä on kyllä ollut ja pientä aamuällötystä, mutta muita oireita ei juurikaan.
Esikoisen jälkeinen kkm jäänyt vissiin kummittelemaan.😅
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Torspo8
Moi!

Täällä plussattu myös ja laskurin mukaan 5+2. Ensimmäinen lapsi ja erittäin toivottu! ❤
LA arvio laskurilla 16.8.2023 ja paikkana TAYS. Laskettu aika vielä tarkentuu varmaankin ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Olo on onnesta soikea ja epätodellinen mutta samalla pelottaa, jos jotain meneekin pieleen. Huomenna varailen neuvolasta ensimmäistä käyntiä. Mietin myös tuota varhaisultraa, josko se lieventäisi hieman omaa huolta mm., että onko alkio oikeassa paikassa.

Oireina tällä hetkellä rintojen arkuus ja ihan jäätävä turvotus alavatsassa, etenkin iltaisin. Pahoinvointia ei vielä ole ollut, saas nähdä kuinka käy! 😄 Lisäksi tällä viikolla on ollut muutamia nippailuja ja menkkamaista jomotusta. Myös unirytmi on muuttunut, klo 20:30 valmiina nukkuun ja 5 pirteänä ylös!

Onnea kaikille ja ihanaa kun täällä on moni mukana kirjoittelemassa jo nyt :love:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille, kivaa kun on tullut lisää porukkaa mukaan! :love:

Tää rytmin muuttuminen on jännä oire. Plussasta asti oon tässä suunnilleen valvonut yöt.. siis pyörinyt koko yön jonkinlaista koiranunta nukkuen. Ekoina päivinä laitoin sen sen piikkiin, että tuoreesta plussasta oon niin pää pyörällä, että meni unetkin, mutta nyt tätä on jatkunut jo melkein viikon, onpa kiva :sleep:
Pää on ihan sumussa koko ajan, mutta varsinaisesti super väsynytkään en ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Asteroidi
Terve,

Jospa tässä vihdoin uskaltaisi tulla mukaan listoille, ensimmäiset viikot on menneet pelon ja epätodellisten tuntemusten vallassa. Ekat viikot oli lähestulkoon oireettomia, nyt onneksi vähän tullut pahoinvointia mukaan, joten voi olla vähän rauhallisimmin mielin. Poika sieltä kuitenkin tulee jos on jotain tullakseen, edellisissä tyttöraskauksissa oon ollut näillä viikoilla jo vuoteenomana ja oksentanut 24/7, edellisessä poikaraskaudessa en oksentanut kertaakaan. Yritin jo viime viikolla katsella ultralla näkyykö tuolla ketään, mut en saanut selkeetä sykettä vielä näkyviin, tällä viikolla uusi yritys.
Laskettu aika olis 2.8, viides lapsi ja alueena HUS.
 
Onnea plussanneille, kivaa kun on tullut lisää porukkaa mukaan!

Tää rytmin muuttuminen on jännä oire. Plussasta asti oon tässä suunnilleen valvonut yöt.. siis pyörinyt koko yön jonkinlaista koiranunta nukkuen. Ekoina päivinä laitoin sen sen piikkiin, että tuoreesta plussasta oon niin pää pyörällä, että meni unetkin, mutta nyt tätä on jatkunut jo melkein viikon, onpa kiva
Pää on ihan sumussa koko ajan, mutta varsinaisesti super väsynytkään en ole.
Mä oon ollut päivisin, varsinkin töiden jälkeen tosi väsynyt ja päiväunet on maistunut liiankin hyvin vaikka normaalisti en nuku oikeestaan koskaan.:sleep:
Sen lisäks kuvioihin on tullut myös aamuöiden unettomuus eli unet jää välillä tosi lyhyeks.
Oon testaillu jos ilman päiväunia sais nukuttua yöt paremmin mutta ei oo ollut selkeetä vaikutusta. Eikä tunnu silläkään olevan vaikutus vaikka olis ollut aktiivinen päivä, ulkoillut ja urheillut.:rolleyes:

Onneks pian on joulu ja pääsee reiluks viikoks lepäileen!☺
 
  • Tykkää
Reactions: Torspo8
Moikka kaikille!

Viime keskiviikkona plussasin ja haluaisin liittyä mukaan keskusteluun. Huomasin, että mulla ja @ANNINA_30 on sama laskettu aika ja paikkana TAYS 😃

Heinä-/elokuun vaihteessa meille paljastui varhaisultrassa tuulimunaraskaus, joka piti keskeyttää rv 10. Muutama kuukausi meni sekä henkiseen että fyysiseen toipumiseen. Toivon niin kovasti, että tämä raskaus onnistuisi ja meille tulisi elokuinen ❤

@Asteroidi / 1.8 / 3. / HUS
@Miksunvaimo / 2.8. / 5. / HUS
@Poiski / 12.8. / 1. / TAYS
@ENL /12.8. / 4. / HUS
@ANNINA_30 / 16.8. / 1. / TAYS
@Nomppis / 16.8. / 2. / TAYS
@Kemai / 17.8. / 4. / TYKS
@Torspo8 / 17.8. / 1. / EKKS
 
Mä oon ollut päivisin, varsinkin töiden jälkeen tosi väsynyt ja päiväunet on maistunut liiankin hyvin vaikka normaalisti en nuku oikeestaan koskaan.
Sen lisäks kuvioihin on tullut myös aamuöiden unettomuus eli unet jää välillä tosi lyhyeks.
Oon testaillu jos ilman päiväunia sais nukuttua yöt paremmin mutta ei oo ollut selkeetä vaikutusta. Eikä tunnu silläkään olevan vaikutus vaikka olis ollut aktiivinen päivä, ulkoillut ja urheillut.

Onneks pian on joulu ja pääsee reiluks viikoks lepäileen!
Onneks tosiaan kohta saa lepäillä! Tänään tää väsymys on ollut ihan kamalaa, en saanut taaskaan yöllä nukuttua.. mikä siinä on, että sitten päivällä voi nukkua :D Siskolleni avautuessa sanoi, että hänellä oli ihan samaa, kesti muutaman viikon. Tietää olevansa raskaana jo ennenkuin testi näyttää plussaa tuosta yövalvomisesta 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski

Yhteistyössä