Salliina mie pakkasin vauvalle laukkuun bodyn, sukkahousut, puolipotkarit, villasukat, tumput, pipon, villaisen välihaalarin ja sitten sellaisen vähän paksumman vanuhaalarin. Lisäksi harso on kaukalon suojaksi, ettei tuuli kylmetä vauvaa sairaalan parkkipaikalle kävellessä. Ittelle pakkasin mukaan siteitä, liivinsuojia, vauvalle pari tuttia osastolle mukaan, lukemista, suklaata (mitä olen koko raskausajan kaivannut tuon raskausajan diabeteksen vuoksi), ristikkolehtiä sairaalaan ajankuluksi, sekä rennot kotiutumisvaatteet, collegehousut, pitkähihainen paita ja neuleliivi, sekä imetysliivit. Takki ja kengät puuttuu, mutta jos ambulanssilla sairaalaan mennään, niin mies voi tuoda ne sitten myöhemmin
Vauvan sykkeistä olen kuullut niin, että jos on nopea pulssi, olisi tyttö. Pojilla matalammat sykkeet. En tiedä onko tässä perää, mutta mun siskolla on ainakin näin ollut lasten kohdalla. Hänellä 2 tyttöä ja 1 poika. Siskoni on ennustanut sykkeistä päätellen että meille tulee tyttö ja tyttöolo mullakin on ollut koko raskausajan, joten saas nähdä sitten synnytyksessä että kumpi sieltä sitten syntyy
Täällä ei ole oikein merkkejä lähenevästä synnytyksestä. Kipeitä suppareita ei ole ollut vielä kertaakaan, lähinnä ne on niitä vatsan kovettelusuppareita vaan. Ainoa, että nyt on alkanut olla ajoittain sellaista menkkamaista kipuilua ristiselässä/alamahassa. Ensi viikolla onkin äitipolikäynti ja tietää vauvan kokoarvion ja kohdunsuun tilanteen samalla. Ensi viikon neuvolakäynti jääkin mun osalta väliin tuon äitipolikäynnin vuoksi.
Täällä oli tänään neuvolapäivä:
Sf-mitta oli 32
Painonnousu: 700g/vko, yht. raskausaikana 4,7kg.
Turvotus: +
Pissa puhdas
RR 127/88
Tarjonta rt
Syke: ~150x/min
Nyt ruuanlaiton pariin ja sitten lepäilemään. Vein miehen tänä aamuna klo 7 töihin, niin meinaa nyt väsy iskeä...
Viipsu+vauva 37+1
Vauvan sykkeistä olen kuullut niin, että jos on nopea pulssi, olisi tyttö. Pojilla matalammat sykkeet. En tiedä onko tässä perää, mutta mun siskolla on ainakin näin ollut lasten kohdalla. Hänellä 2 tyttöä ja 1 poika. Siskoni on ennustanut sykkeistä päätellen että meille tulee tyttö ja tyttöolo mullakin on ollut koko raskausajan, joten saas nähdä sitten synnytyksessä että kumpi sieltä sitten syntyy
Täällä ei ole oikein merkkejä lähenevästä synnytyksestä. Kipeitä suppareita ei ole ollut vielä kertaakaan, lähinnä ne on niitä vatsan kovettelusuppareita vaan. Ainoa, että nyt on alkanut olla ajoittain sellaista menkkamaista kipuilua ristiselässä/alamahassa. Ensi viikolla onkin äitipolikäynti ja tietää vauvan kokoarvion ja kohdunsuun tilanteen samalla. Ensi viikon neuvolakäynti jääkin mun osalta väliin tuon äitipolikäynnin vuoksi.
Täällä oli tänään neuvolapäivä:
Sf-mitta oli 32
Painonnousu: 700g/vko, yht. raskausaikana 4,7kg.
Turvotus: +
Pissa puhdas
RR 127/88
Tarjonta rt
Syke: ~150x/min
Nyt ruuanlaiton pariin ja sitten lepäilemään. Vein miehen tänä aamuna klo 7 töihin, niin meinaa nyt väsy iskeä...
Viipsu+vauva 37+1