Elokuiset 2023

Tänään viikkoja 6+3, oon viimisen viikon ollut tosi väsynyt. Töiden jälkeen oon vaan maannut sohvalla ja nyt viiden päivän työputken jälkeen vaan nukkunut eikä nyt ainakaan tunnu, että edes toisena vapaapäivänä olis vielä palautunut 😴 arjesta selviydytään just ja just! Onneks miestä jo varoittelin, että kohta vetovastuu on vaan hänellä 😄 näin alkuun ainakin tuntuu ihan erilaiselta raskaudelta kuin edellinen, silloin ensimmäiset oireet alkoi 6+5, väsymystä ja sen jälkeen 6viikkoa kestävä oksentelu ja pahoinvointi.

Miten te muut voitte? Onko muilla jo varhaisultrakuulumisia? 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski ja ANNINA_30
Olen kanssa tosi väsynyt ja turvotusta on etenkin iltaisin, onneksi pahoinvointia ei ole juurikaan ollut. Nyt viikolla 7+5. Viime viikolla kävin varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän sykki. 😍 1. Neuvola-aika on ensi viikolla.

Ehkä tästä uskaltaa jo kohta jollekin kertoa, jouluna pystyttiin pitämään asia salassa sukulaisilta.
 
Meillä eka neuvola oli tänään. (Rv7) Meille miehen kanssa eka raskaus, niin saatiin paljon infoa. Jonkin verran ollaan jo netistä luettukin. Verepaine ok, hemoglobiini matala mutta sitä vähän pelkäsinkin kun ferritiinit ollu kauan jo matalla.. Uusi, vahvempi rauta huomenna käyttöön. Mulla ei oo mitään oireita kun tissit kipeet😅

Missä hinnoissa varhaisultra on muilla pyörinyt? Katsoin hintoja ja Terveystalossa vähän yli 300€!!🤨
 
Meillä eka neuvola oli tänään. (Rv7) Meille miehen kanssa eka raskaus, niin saatiin paljon infoa. Jonkin verran ollaan jo netistä luettukin. Verepaine ok, hemoglobiini matala mutta sitä vähän pelkäsinkin kun ferritiinit ollu kauan jo matalla.. Uusi, vahvempi rauta huomenna käyttöön. Mulla ei oo mitään oireita kun tissit kipeet

Missä hinnoissa varhaisultra on muilla pyörinyt? Katsoin hintoja ja Terveystalossa vähän yli 300€!!
Me käytiin varhaisultrassa Perhe-Arte nimisessä paikassa ja maksoi kaikkinensa noin 90€. Jotain muitakin tällaisia yksityisiä neuvolapalveluita tarjoavia yrityksiä löytyy ja näissä yleensä hinnat edullisempia kuin Terveystalossa yms. Toki riippuu siitä löytyykö tällaista paikkaa omalta paikkakunnalta tai lähistöltä :giggle:
 
Me käytiin varhaisultrassa Perhe-Arte nimisessä paikassa ja maksoi kaikkinensa noin 90€. Jotain muitakin tällaisia yksityisiä neuvolapalveluita tarjoavia yrityksiä löytyy ja näissä yleensä hinnat edullisempia kuin Terveystalossa yms. Toki riippuu siitä löytyykö tällaista paikkaa omalta paikkakunnalta tai lähistöltä
Harmi kun täältä ei sellasia löydy…😞 järkyttävä ryöstöhinta toi 300€ kun tietää että joissakin paikoissa selviää sen alle satasen..
 
  • Surullinen
Reactions: Poiski
Kävin varhaisultrassa edellispäivänä ja kaikki hyvin ❤ Jännitti ihan hirveästi mennä sinne tällä kertaa, kun kesällä varhaisultrassa paljastuikin tuulimunaraskaus. Nyt 8+4 ja koko vastasi viikkoja. Kävin Mehiläisessä ja hieman yli 300 euroa tosiaan maksoi... Esikoisella on neuvola-aika maanantaina niin varailen siinä sitten itsellenikin aikaa 😁

Vatsa on selkeästi jo pyöristynyt ja huono olo on vähän kaikkina vuorokaudenaikoina. Muutaman viikon haluaisin vielä pitää asian salassa...
 
  • Rakkaus
Reactions: Poiski
Onko muut huomanneet sellasta että kun harrastaa liikuntaa, niin joko sen liikunnan aikana tai jälkeen rupee pyörryttämään tai heikottamaan? Olin eilen illalla koiran kanssa lenkillä ja sen jälkeen aivan järkky olo oli hetken..?🤨
 
Itse en oo liikunnassa huomannu, mutta jos on liian pitkä väli ruokien kanssa niin saattaa heikottaa, useasti aamusin kun pitkä väli.. Muutama viikko sitten pyörrytti sängyssäki nukkuessa, kun kylkeä käänsi🙈
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja iso kivi vierähti sydämeltä, kun kaikki hyvin ja sydän sykki ❤

Edelleen oon tosi väsynyt ja illat menee nukkuessa sohvalla. Lisäksi jos ruokailujen väli pääsee liian pitkäksi iskee etova olo ja jos syö liikaa niin silloin myös. Eli vähän sen kanssa vielä opettelua, onneksi ei sen pahempaa pahoinvointia! Ja sama täällä, ei ole tullut edes mieleen mikään liikunta 😩
 
Täälläkin käytiin alkuviikosta varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin, viikot vastasi aikalailla sitä mitä itsekin ajattelin.🥰 Pahoinvointi on myös alkanut ja painottuu enimmäkseen iltapäivään ja iltaan…

Mietin että kiinnostaisko muita salainen Facebook-ryhmä? Edellisen kohdalla oli sellainen ja se oli jotenkin tosi kiva.☺
 
Täälläkin käytiin alkuviikosta varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin, viikot vastasi aikalailla sitä mitä itsekin ajattelin. Pahoinvointi on myös alkanut ja painottuu enimmäkseen iltapäivään ja iltaan…

Mietin että kiinnostaisko muita salainen Facebook-ryhmä? Edellisen kohdalla oli sellainen ja se oli jotenkin tosi kiva.
Facebook ryhmä kiinnostais myös!

Onko kukaan kokeillut sitä pahoinvointiranneketta? Itse kävin lauantaina sellasen apteekista hakemassa ja ai että se toimii!
 
Täälläkin käytiin alkuviikosta varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin, viikot vastasi aikalailla sitä mitä itsekin ajattelin. Pahoinvointi on myös alkanut ja painottuu enimmäkseen iltapäivään ja iltaan…

Mietin että kiinnostaisko muita salainen Facebook-ryhmä? Edellisen kohdalla oli sellainen ja se oli jotenkin tosi kiva.

Facebook ryhmä kiinnostais täällä myös!😍
 
Täälläkin käytiin alkuviikosta varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin, viikot vastasi aikalailla sitä mitä itsekin ajattelin. Pahoinvointi on myös alkanut ja painottuu enimmäkseen iltapäivään ja iltaan…

Mietin että kiinnostaisko muita salainen Facebook-ryhmä? Edellisen kohdalla oli sellainen ja se oli jotenkin tosi kiva.
Mä myös tykkäisin face-ryhmästä! 😊
 
Omaa napaa täältä, kävin tänään neuvolalääkärillä. Sen mun väsymyksen vuoksi, mutta nyt on alkanut olemaan myös pahoinvointia 🤢 Edellisessä raskaudessa olin pahoinvoiva ja oksentelin rv6-12… Olin vähän tympääntynyt, että sain (vaan) viikon sairaslomaa ja viikon päästä sitten uus arvio. Olis helpottanut jos ois vaikka saanu suoraan pari viikkoa, toi viikottain ramppaaminen tuntuu niin kuluttavalta 😩 Kuitenkin nyt viikkoja 8+ niin tuskin tää nyt ihan viikossa vielä
ohi menee, vaikka tätä toivonkin! Itken päivittäin omaa oloani ja sitä että
ei jaksa tehdä mitään 😭
 
  • Surullinen
Reactions: Vadelmaneiti94

Yhteistyössä