Elokuiset 2023

Heippa taas!
Sain vihdoin neuvolasta terkkarin kiinni ja ekan neuvola-ajan varattua (29.12).
Neuvolan laskujen mukaan LA oliskin 7.8 eli sillä nyt mennään.
Mulla on ollut aika vähän oireita tässä alkuraskaudessa, mikä tietysti vähän pelottaa, mutta väsymys on ollut jotain ihan järkyttävää. Ehkäpä tyypillä on kaikki hyvin kuitenkin.😅 Huomasin myös, että makeeta ei pysty syömään niin paljon kerrallaan kuin yleensä. Enemmänkin suolanen maistuis.😅
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski ja Torspo8
Heippa taas!
Sain vihdoin neuvolasta terkkarin kiinni ja ekan neuvola-ajan varattua (29.12).
Neuvolan laskujen mukaan LA oliskin 7.8 eli sillä nyt mennään.
Mulla on ollut aika vähän oireita tässä alkuraskaudessa, mikä tietysti vähän pelottaa, mutta väsymys on ollut jotain ihan järkyttävää. Ehkäpä tyypillä on kaikki hyvin kuitenkin. Huomasin myös, että makeeta ei pysty syömään niin paljon kerrallaan kuin yleensä. Enemmänkin suolanen maistuis.
Onnea sinulle!

Kivahan se on jos ei tarvitse kauheasi oireista "kärsiä" :) Luin jostain, että oireet tai oireettomuus ei kerro sikiön voinnista mitään <3 Täälläkään ei vielä pahoinvointia ole, saas nähdä alkaako viikoilla 6-7 kuten useilla taitaa käydä :)

Makea ei maistu täälläkään! Ennen meni suklaata mielinmäärin, nyt ei vaan maistu. Oikeastaan aika vähäinen ruokahalu ollut jo viikon, joutuu melkein muistuttamaan itseään jotain laittamaan suuhun.

Alan olla tämän väsymykseni kanssa kohta ihan sumutunnelissa, viime yökin meni valvoessa! :sleep:
 
Pieni vuoto (ei housuun, vain paperiin pyyhittäessä) voi ilmeisesti olla ihan normaalia raskausaikana? :unsure:
Tai huonossa tapauksessa enteilee pahempaa:rolleyes:

Kävin vetämässä tänään aika raskaan spinningin ja mietin voiko se aiheuttaa pientä vuotoa?
 
Heippa! Meinaatteko kertoa jouluna sukulaisille raskaudesta? Meillä tämä on ensimmäinen ja toivottu lapsi, mutta vielä ei haluaisi paljastaa asiaa kenellekään :)
Tuleeko hyviä vinkkejä mitä voisi käyttää tekosyinä sille, miksi kieltäytyy mm. Graavilohesta ja viinistä, jota yleensä ottaisin mielelläni joulupöydästä?
 
Heippa! Meinaatteko kertoa jouluna sukulaisille raskaudesta? Meillä tämä on ensimmäinen ja toivottu lapsi, mutta vielä ei haluaisi paljastaa asiaa kenellekään
Tuleeko hyviä vinkkejä mitä voisi käyttää tekosyinä sille, miksi kieltäytyy mm. Graavilohesta ja viinistä, jota yleensä ottaisin mielelläni joulupöydästä?
En uskalla kertoa ennen varhaisultraa, joka on varattu 5.1. 🙈 Muutama läheisin ystäväni tietää, mutta muille en haluaisi vielä paljastaa.. Noita herkuista kieltäytymisiä on yleensä mun mielestä vaikeaa peitellä, toivottavasti onnistut, jos et haluaisi vielä kertoa 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Iduli
ENL
Kävin tänään varhaisultrassa, ja raskaus näytti normaalilta, muutaman päivän jäljessä menkoista laskettuna, ja gyne oli näkevinään jo ihan pikkuruisen sykkeenkin 😍
Toivotaan että pikkuinen pysyy nyt kyydissä mukana.
Jotenkin tosi paljon pyörii mielessä se että voiko tosiaan olla niin että neljännen kerran kaikki menisi hyvin ❤
Mä olen muutamalle ystävälle jo kertonut, heille kertoisin myös jos jotain ikävää nyt sattuisi, joten siltä kannalta olen asiaa miettinyt. Eli ne joiden kanssa haluaisin jakaa myös keskenmenon tms ikävän, niin niille olen kertonut.
Joulua vietetään oman perheen kesken, joten sitä ei tarvitse onneksi stressata tai miettiä.

Oireina täälläkin lähinnä väsymys ja pieni kuvotus. Mutta ei aikaisemminkaan ole oikeestaan sen kummempaa ollut.

Joku kyseli pienestä ”vuodosta”, niin mulla ei tuli kans pyyhkiessä pientä verostä”vuotoa”, eli ei siis oikeestaan vuotanut.
Onneksi tänään oli tuo varhaisultra, gyne sanoi että ihan normaalia ja tietysti siinä ultratessa huomasikin että mistään ei mitään vuoda.
Ja siis mä tein eilen myös vähän reippaamaan lenkin, että en tiedä voisko olla sit jotain tekemistä sen kanssa jos sullakin oli urheilusuorituksen jälkeen?!
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski
Moi. Yllätysplussa tehty tiistaina. Pieni järkytys, mutta vähitellen alkaa sulattamaan uutista.. Tarkkaa LA ei vielä ole.. joskus Elokuun loppupuolella, eri laskurit antoi 26-30 Elokuuta.. nyt viikolla 4. Kolmas lapsi ja PHKS. Lapsi luultavasti syntyy Syyskuussa jos menee samaa rataa mitä edellisten kanssa...
 
Heippa! Meinaatteko kertoa jouluna sukulaisille raskaudesta? Meillä tämä on ensimmäinen ja toivottu lapsi, mutta vielä ei haluaisi paljastaa asiaa kenellekään
Tuleeko hyviä vinkkejä mitä voisi käyttää tekosyinä sille, miksi kieltäytyy mm. Graavilohesta ja viinistä, jota yleensä ottaisin mielelläni joulupöydästä?
Meillä on varhaisultra huomenna 🤭 ja jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin kerrotaan jouluna molempien vanhemmille ja sisaruksille. On jo valmiiksi pakattuna "joululahjat" joilla kerrotaan uutiset.☺
Jouluna, välipäivinä ja uv:na tulee vietettyä aikaa yhdessä ja tuntuu ärsyttävältä varoa koko ajan mitä puhuu ja tekee. Eikä asiaa helpota yhtään mun järkyttävä alamahan turvotus:ROFLMAO:

Parille parhaalle kaverille kerroin jo viikko sitten koska haluaisin kertoa heille myös jos jotain menis pieleen ja oli ihanaa päästä puhumaan ja hössötämään asiasta jonkun muunkin kun miehen kanssa!☺
 
  • Tykkää
Reactions: Iduli
Kävin tänään varhaisultrassa, ja raskaus näytti normaalilta, muutaman päivän jäljessä menkoista laskettuna, ja gyne oli näkevinään jo ihan pikkuruisen sykkeenkin
Toivotaan että pikkuinen pysyy nyt kyydissä mukana.
Jotenkin tosi paljon pyörii mielessä se että voiko tosiaan olla niin että neljännen kerran kaikki menisi hyvin
Mä olen muutamalle ystävälle jo kertonut, heille kertoisin myös jos jotain ikävää nyt sattuisi, joten siltä kannalta olen asiaa miettinyt. Eli ne joiden kanssa haluaisin jakaa myös keskenmenon tms ikävän, niin niille olen kertonut.
Joulua vietetään oman perheen kesken, joten sitä ei tarvitse onneksi stressata tai miettiä.

Oireina täälläkin lähinnä väsymys ja pieni kuvotus. Mutta ei aikaisemminkaan ole oikeestaan sen kummempaa ollut.

Joku kyseli pienestä ”vuodosta”, niin mulla ei tuli kans pyyhkiessä pientä verostä”vuotoa”, eli ei siis oikeestaan vuotanut.
Onneksi tänään oli tuo varhaisultra, gyne sanoi että ihan normaalia ja tietysti siinä ultratessa huomasikin että mistään ei mitään vuoda.
Ja siis mä tein eilen myös vähän reippaamaan lenkin, että en tiedä voisko olla sit jotain tekemistä sen kanssa jos sullakin oli urheilusuorituksen jälkeen?!
Joo mulla on nyt kaks kertaa tullut inan punertavaa valkovuotoa. Toinen kovan spinningtreenin jälkeen ja toinen päivänä jolloin harrastettiin aamulla seksiä ja päivällä tapeltiin eli tuli huudettua ja otettua kierroksia aika lailla.:LOL:
Aattelin kans varmistella asiaa huomisessa varhaisultrassa mutta taitanee olla ihan normaalia.☺
 
Heippa! Meinaatteko kertoa jouluna sukulaisille raskaudesta? Meillä tämä on ensimmäinen ja toivottu lapsi, mutta vielä ei haluaisi paljastaa asiaa kenellekään
Tuleeko hyviä vinkkejä mitä voisi käyttää tekosyinä sille, miksi kieltäytyy mm. Graavilohesta ja viinistä, jota yleensä ottaisin mielelläni joulupöydästä?
Moikka 😊 Ei kerrota vielä jouluna. Odotellaan ainakin siihen nt ultaan asti, ellei pidempääkin.
Tuota graavilohta olen itsekin tässä pohtinut, että miten sen nyt välttäisi vaivihkaa.. vaikeeta tulee olemaan 😂
 
Joo mulla on nyt kaks kertaa tullut inan punertavaa valkovuotoa. Toinen kovan spinningtreenin jälkeen ja toinen päivänä jolloin harrastettiin aamulla seksiä ja päivällä tapeltiin eli tuli huudettua ja otettua kierroksia aika lailla.
Aattelin kans varmistella asiaa huomisessa varhaisultrassa mutta taitanee olla ihan normaalia.
Toivottavasti teidän varhaisultrassa oli kaikki hyvin 🙏💝
 
  • Rakkaus
Reactions: Poiski
Moi!

Oltiin perjantaina varhaisultrassa ja saatiin nähdä pienen "möykyn" syke monitorilta :love:

Varhaisultra antoi hieman mielelle rauhaa mutta kyllähän tässä aikamoinen huoli on koko ajan läsnä, jos jotakin pahaa tapahtuu. Varhaisultrassa näkyi myös hematooma kohdussa ja se saattaa aiheuttaa reipastakin verenvuotoa. Mieltä kuitenkin helpottaa, koska tuo on nyt tiedossa eli jos kivuton verenvuoto alkaa niin syynä saattaa olla todennäköisesti tuo hematooma.

Mukavasti alkoi pahoinvointi jouluaaton aamuna ja nyt onkin etsinnässä sopivat keinot kuvotuksen taltuttamiseksi! Suklaakonvehdit auttavat mutta niitä ei voi kyllä napsia ihan joka aamu eli täytyy listata terveellisemmät vaihtoehdot 😄 Nyt tuntuisi auttavat jääkaappikylmät viinirypäleet. Myös tuore ananas on kokeilussa!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Iduli ja Torspo8
Ihanaa, että ultrassa kaikki oli hyvin! 💝 meillä on ensi torstaina.

Mullakin alkoi aattona pahoinvointi iltapäivän aikoihin, ihan oksu tuli. Äitini siinä jotain virusta epäili, kyllä oli vaikeeta 🤢 sain vaan mandariineja syötyä.
Tänään yritän syödä jotain vähän "kokoajan" vaikkei mieli tekisikään, jos se auttaisi mahan kuplintaan. Mammavitamiinit ainakin pahentaa oloa..
 
  • Rakkaus
Reactions: ANNINA_30
Hain aamupäivällä pahoinvointirannekkeen kokeiluun. Tämä saattaa toimia, äsken oli taas niin kova nälkä, että maha vaan huusi. Pystyin siitä huolimatta tekemään itselleni ruokaa kakomatta, toisinkuin eilen.
Vähän sitä rannekkeen paikkaa joutui hakemaan ja oikea ranne meinasi kipeytyä niin hain uuden paikan sille. Nyt nää ei tunnu miltään. Olkoot vaikka plasebo vaikutus, kunhan toimii 😂
Mahan kuplintaan ja röyhtäilyyn apteekissa suosittelivat pyytämään happosalpaajaan reseptin. Ihanaa kun on olemassa keinoja 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Iduli ja ANNINA_30
Täällä yksi elokuisen odottaja. La olisi oviksen mukaan ehkä 1.8 , mutta neuvolan laskuri antaa 5.8. Alun vaal.pun. ja rusehtavan vuotelun vuoksi olen jo käynyt ultrassa. Syke löytyi ja kaikki ok.
Rv 6+ alkoi rask.oireet ja etenkin tää kesto etova olo ja paha maku suussa on vieneet kaikki mehut ja olo on aika alakuloinen. Ihan sama syökö vaiko eikö, niin sama olo koko ajan. Lisäksi koomaväsymys ja nyt näköjää alkoi mahan turvottelu. Päänsärkyä myös ajoittain. Jouluruuista ei nyt tullut oikein nautittua ja suklaata tai karkkia ei pysty syömään. Makeasta tulee vielä huonompi olo. Salmiakkia tekis mieli, mutta...
Eiköhän tää tästä taas joskus iloksi muutu. Reilun vkon päästä eka neuvola.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Poiski ja Torspo8
Heippa kaikki! Mä liityn varovasti mukaan elokuisten joukkoon 🥰 ihan epäuskoiset fiilikset tästä raskaudesta ja en kauheasti uskalla hyppiä riemusta, odotan vielä varhaisultraa joka 14.1 (johon vielä tooosi pitkä aika)!

Ensimmäisenä raskausoireena on jäätävä väsymys, voisin vaan nukkua! Edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi 6+5, joten nyt vielä täytyy nauttia ”hyvästä olosta” 😄

Listalle voi lisätä:
@emppuliiini /LA 26.8/2./TAYS
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Poiski ja Torspo8
Me käytiin tosiaan ennen joulua varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän sykki 🥰 😍
Pari päivää oli pienempi kuin laskureiden mukaan mutta muuten kaikki kunnossa.☺

Kohdusta löytyi myös toinen, tyhjä sikiöpussi eli ehkä on alunperin koittanut lähteä kaksi mutta yks sitten alkanut kehittymään. Pieni hematooma löytyi ja kätilö varoitteli että pieni vuoto voi olla normaalia ja että myös tuo tyhjä sikiöpussi voi ”mennä kesken” ja tulla vuotona pihalle tai olla tulematta.😬 Onneksi sikiöpussit oli siten hyvin ettei tuo tyhjä todennäköisesti vie tervettä mennessään jos tyhjenee pihalle.🙏

Olo mulla on edelleen melko hyvä. Lähinnä väsyttää tosi paljon ja joskus harvoin etoo.

Me kerrottiin jouluna sekä mun että miehen vanhemmille!
Oli ihanaa lopettaa tää salailu ja selittely miks en juo ja haluun vaan nukkuun ajoissa.😄
 

Yhteistyössä