Elokuiset 2022

Täälläkin yksi 40v odottaja! Palelua edelleen ja aamulla hampaiden harjaus aiheutti yökkäyksen. Ja kun tulee nälkä niin se tulee kovana polttavana, nyt heti ruokaa tunteella. Kahvi menee hyvin alas vielä mutta suklaa ei maistu yhtään. Tänään 5+5
 
Moikka! Täällä kans 40 v odottaja, rv7 menossa ja neljättä odotellaan. Olin tuossa toukokuisten ryhmässä ensin, mutta se meni kesken rv6. Nyt toivon, että päästäis loppuun saakka. Pahoinvointia tai enemmänkin nonstop-kuvotusta on, rinnat kipeät ja väsymystä sekä palelua. Varhaisultrassa ois tarkoitus käydä, jos sais varattua ajan vaan. Neuvolaan ei kyl oo kiire, ku olen ite nlaterkka 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Smone ja Nessanen
Elmiinaa
Odotan tässä lääkärille pääsyä, kun minulla on napatyrä todettu joku aika sitten. Mies sanoi, että työterveyslääkärille täytyy sanoa olevani raskaana ennen ku alkaa runnomaan tuota vatsaa. Nyt arvioidaan mun työkykyä töissä, kun tuo tyrä on sen verran kipeä niin toivotaan ettei esimiehelle mene mitään tietoa raskaudesta
Mulla kanssa napatyrä vaivana. Pullahti esikoista odottaessa loppumetreillä ja on pysynyt kivuttomana vaikka napa rumasti jäi pullottamaan. Mutta nyt enemmän pullottanut ja tänään oli kipeä 🙁 Saa nähdä alkaako vaivata enemmän.
 
@hannalaura sama juttu, joulun takia tuli kerrottua molempien lähiperheelle. Lisäksi pari ystävää on ollut hengessä mukana jo nää hedelmöityshoidotkin, niin he tietää lopputuloksen. Mua ei haittaa että moni tietää, vaikka sitten menisikin kesken niin kertoisin useimmille senkin.

Kiva että on näin monta nelikymppistä täällä keskusteluissa, mediankin mukaan tuntuu että vain 40+ saa lapsia 😅 Onko kukaan muu ensimmäistä saamassa näin ”viime tipassa”?
 
Olisko nyt rv5+1. Koko joulun ollut pientä tiputteluvuotoa ja äsken holahti kunnolla verta vessassa käynnin yhteydessä. Huomenna soittoa neuvolaan mutta eipä tässä mitään taida voida.

Onko sulla kipuja?
Oon lukenut alkuraskaudesta koko netin läpi ja monella on ollut vuotoa, ihan veristäkin ja silti kaikki mennyt hyvin.
Jos vuotoon ei liity kipuja niin älä vielä heitä kirvestä kaivoon. ♥
Alkuraskauden ultrassa voi käydä kattomassa onko kaikki hyvin, mutta 5+1 on vielä niin aikaista ettei se paljoa tässä kohtaa auta. Oon ite samoilla viikoilla kun sä, mulla on perjantaina ultra.
 
Mulla kanssa napatyrä vaivana. Pullahti esikoista odottaessa loppumetreillä ja on pysynyt kivuttomana vaikka napa rumasti jäi pullottamaan. Mutta nyt enemmän pullottanut ja tänään oli kipeä Saa nähdä alkaako vaivata enemmän.
Mulla alkoi tämä tänä syksynä ja varmaan pidempää ollu napatyrä vaivana. Epäilen, että tuli neljännen lapsen odotuksen jälkeen, mutta nyt sitten pullahti pahemmin esiin ja on kipeä.

Täällä nyt alavatsan kivut vaihtelevat puolta ja ihanaa kun miehen puolen läheiset ovat niin onnellisia tästä raskaudesta ja painottavat mun miehelle, miten tärkeän äärellä nyt ollaan. Miehen mummukin odottaa ultran tuloksia ja anoppikokelas lähtee mun mukaan sinne, kun mies ei pääse töiltään.
 
Onko sulla kipuja?
Oon lukenut alkuraskaudesta koko netin läpi ja monella on ollut vuotoa, ihan veristäkin ja silti kaikki mennyt hyvin.
Jos vuotoon ei liity kipuja niin älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Alkuraskauden ultrassa voi käydä kattomassa onko kaikki hyvin, mutta 5+1 on vielä niin aikaista ettei se paljoa tässä kohtaa auta. Oon ite samoilla viikoilla kun sä, mulla on perjantaina ultra.
Ei ole kipuja mutta tunnin verran vuotanut jo runsaasti
 
Täälläkin palellaan ihan hulluna. Eilen tärisin 3 viltin alla. Välillä sitten taas tuntuu, että hiki tulee pienestäkin liikkumisesta.
minulla jatkuvaa pahoinvointia. Oksentamassa ei kuitenkaan ole tarvinnut käydä, mutta mikään ruoka ei oikein maistu.
 
Täällä kanssa yksi elokuista odottava. Plussan tein 16.12 ja laskettu olis luultavasti 18.8 (varmasti muuttuu vielä). Tämä olisi itselle jo viides lapsi ja perheen 7, olemme siis uusioperhe entuudestaan minulla poika -13 syntynyt ja nykyisestä suhteesta 17.18 ja 21 syntyneet. Yksi lapsi oli vielä haaveissa kuopuksen jälkeen, mutta ajatuksena vasta 5 vuoden päästä, mutta nyt kävi näin. Plussaamisen jälkeen tuli itselle seulonta papan tulokset josta löytyi poikkeamaa ja tuli ”kiireellinen” lähete kolposkopiaan joka olis kahden viikon päästä. Tämä hieman pelottaa ja varjostaa vauva onnea ja hieman myös pelottaa muiden jostain syystä muiden reaktio uuteen vauvaan, kun kuopus vasta 8kk. Mutta onnea kaikille muillekkin plussanneille
 
Voi, tsemppiä @Tiffu ! <3

Täällä aaton aatto ja jouluaatto meni ihan kamalan etovassa olossa. Jotenkin koko ajan piti tietoisesti työntää pahaa oloa pois, ettei ihan oksentaa tarvitsisi. :D Vietettiin joulua miehen perheen luona, onneksi päätettiin kertoa raskaudesta jo ennen joulua. Ei olisi pysynyt salassa kyllä millään!
Tänään ollutkin jotenkin tosi oireetonta, jos ei palelua lasketa. Ja tuolla on niin kylmä, etten tiedä palelenko vaan jo sen takia. Varmaan pitäisi osata olla iloinen, mut väkisin mietityttää. Varhaisultraan vielä 1,5 viikkoa. :/
 
vierailija
Täällä kans 39v plussaaja. Kiva kuulla, että meitä samanikäisiä on useampi. Olen kummankin aiemmin lapsen ryhmissä tottunut olemaan se vanhin äiti. Tämä on tosiaan meille kolmas. Nyt viikkoja 7+1 eli laskettuaika vissiin 13.8. Ens viikolla mennään yksityiselle varhaisultraan. Vähän jännittää että löytyykö syke ja kuinka monta sykettä. Meillä kun mummolla on kaksosia. Eka neuvola on tammikuun eka viikolla. Välillä etovaa oloa, mutta se pysyy pois kun syö tasaisen välein. Nyt alkanut jotkut ruuat tekeen pahaa. Jugurtti ja hedelmät maistuu. Mullakin hampaanpesu alkaa yököttään.
 
Mullakin on tuota palelua. Välillä oikein ärsyttää, kun ei mikään vaatemäärä tunnu riittävän.

Rinnat kasvaa ihan älyttömästi nyt. Toivon, että pian rauhoittuisi, kun normaalisti minulla on pienet rinnat. Ja nyt sanoin miehelle, että on pakko mennä ostamaan jotkut urheiluliivit. Alkaa olemaan niin paljon paino, että rinnat tuntuu kivikasoilta.
 
Jossu95
Onpa teistä moni jo kertonut läheisilleen raskauden. Me ei olla vielä uskallettu. Eiköhän pidetä salaisuutta sinne rv 12-13 ultraan asti.

Luulen kyl, että jäin jouluna kiinni kieltäytyessäni kalapöydästä ja viinistä. Hauska jälkeenpäin sit kuulla et ymmärsivätkö läheiset mistä oli kysymys 😅
 
Onpa teistä moni jo kertonut läheisilleen raskauden. Me ei olla vielä uskallettu. Eiköhän pidetä salaisuutta sinne rv 12-13 ultraan asti.

Luulen kyl, että jäin jouluna kiinni kieltäytyessäni kalapöydästä ja viinistä. Hauska jälkeenpäin sit kuulla et ymmärsivätkö läheiset mistä oli kysymys
Mä olen kertonut parhaalle ystävällesi, mutta muille kerrotaan myös vasta sitten rv 12 jälkeen 😊
 
Mullekin hedelmät ja kasvikset maistuu, välillä jotkin ruoat tökkii ja tuntuu vähän pakko syönniltä kun niitä yrittää saada alas aamun etovassa olossa. Joo tunnistan niin tuon rintojen kasvamisen. Minullakin pienet rinnat aina ollut enkä tukea niille ole oikein tarvinnut, nyt tuntuu että vois hankkia ihan jotkin rintaliivit. Mies huomannut turvonneet rinnat ja sanoi että olen jotenkin saanut muotoja ja mukavaa pyöreyttä. Voisiko se olla sitä lantion levenemistä🤔
 
Mullekin hedelmät ja kasvikset maistuu, välillä jotkin ruoat tökkii ja tuntuu vähän pakko syönniltä kun niitä yrittää saada alas aamun etovassa olossa. Joo tunnistan niin tuon rintojen kasvamisen. Minullakin pienet rinnat aina ollut enkä tukea niille ole oikein tarvinnut, nyt tuntuu että vois hankkia ihan jotkin rintaliivit. Mies huomannut turvonneet rinnat ja sanoi että olen jotenkin saanut muotoja ja mukavaa pyöreyttä. Voisiko se olla sitä lantion levenemistä
Voi olla, että lantiokin alkaa levenee heti alkuun. Mulla ainakin nivusissa tuntuu kivut. Varmaan elimistö heräsi pitkän tauon jälkeen ja alkoi lantiota jo valmistelee tulevaan 😂

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa mietin miten tulen pärjäämään myöhemmin, kun vatsa kasvaa: Nukun aina puoliksi vatsalteen. Voi olla aikamoinen ongelma jossain kohtaa löytää oikeaa asentoa nukkua.

Ja riesaksi on tullut yöherääminen jo näin alussa. Nukun tunnin tai kaksi ja havahdun hereille. Tätä minulla oli kolmannen lapsen odotuksessa vasta loppuvaiheessa. Mä niin toivon, että tämä tasoittuu alun jälkeen. Muuten tulee pitkä odotus väsymyksen kanssa 🥱😴

Nää päivät odottaen ultraa tuntuu niin pitkiltä. Jatkuvasti epäilen onko tuolla vatsassa edes mitään. Mies koittaa mua rauhoitella ja tsemppaa ottamaan vaan rennosti. Aiemmin viime viikolla, kun tuli kovat alavatsakivut niin olin varma, että kesken menee alussa niin kuin aiemminkin. Tätä mies on koittanut mulle sanoa, ettei ole vieläkään mitään vuotoja tullut niin turhaan minä stressaan yhtään.

Ja tuntuu, että mies odottaa milloin vatsa alkaa kasvamaan ku ainakin kerran päivässä on vatsassa kiinni käsillään. Tämä siis olisi hänen ensimmäinen lapsensa.
 
vierailija
Voi olla, että lantiokin alkaa levenee heti alkuun. Mulla ainakin nivusissa tuntuu kivut. Varmaan elimistö heräsi pitkän tauon jälkeen ja alkoi lantiota jo valmistelee tulevaan

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa mietin miten tulen pärjäämään myöhemmin, kun vatsa kasvaa: Nukun aina puoliksi vatsalteen. Voi olla aikamoinen ongelma jossain kohtaa löytää oikeaa asentoa nukkua.

Ja riesaksi on tullut yöherääminen jo näin alussa. Nukun tunnin tai kaksi ja havahdun hereille. Tätä minulla oli kolmannen lapsen odotuksessa vasta loppuvaiheessa. Mä niin toivon, että tämä tasoittuu alun jälkeen. Muuten tulee pitkä odotus väsymyksen kanssa 🥱

Nää päivät odottaen ultraa tuntuu niin pitkiltä. Jatkuvasti epäilen onko tuolla vatsassa edes mitään. Mies koittaa mua rauhoitella ja tsemppaa ottamaan vaan rennosti. Aiemmin viime viikolla, kun tuli kovat alavatsakivut niin olin varma, että kesken menee alussa niin kuin aiemminkin. Tätä mies on koittanut mulle sanoa, ettei ole vieläkään mitään vuotoja tullut niin turhaan minä stressaan yhtään.

Ja tuntuu, että mies odottaa milloin vatsa alkaa kasvamaan ku ainakin kerran päivässä on vatsassa kiinni käsillään. Tämä siis olisi hänen ensimmäinen lapsensa.
Voi miten ihanan ymmärtäväinen ja tsemppaava miehesi on! Ihan mahtavaa. 😊 Aika kovilla on nuo meidän miehetkin tässä kaiken tunnekuohun keskellä. Mä aloin pari päivää sitten itkemään, kun kaadoin vahingossa mehulasin?? 😂😂

Tunnistan myös tuon katkonaisen nukkumisen. Aika väsynyt on tällä hetkellä, kun vähintään 2 kertaa yössä herää. 😴
 
Täällä huomenna lähtisi käyntiin kymmenes raskausviikko eli 9+0 😳 jotenkin aika mennyt tosi nopeasti, mutta toisaalta taas matelee. Oireita enemmän ja vähemmän. Kauhee turvotus ja väsymys ehkä peittää muut oireet, mutta komppaan myös tuon hampaiden pesussa yökköilyn sekä aamuyön heräämiset sekä rintojen arkuuden.. Oon plussauksen jälkeen nukkunut varmaan 4 yötä niin, että en ole herännyt jossain vaiheessa joko vessaan tai muuten vaan.
Meillä kummankaan vanhemmat eivät vielä tiedä, mutta uusi vuosi vietetään minun vanhempien kanssa, joten silloin on varmaan pakko kertoa kun ei viini maistukaan 🤭 minulla myös muutama hyvä ystävä tietää, ketkä ovat olleet hengessä mukana koko yritys aikamme, keskenmenot, lapsettomuushoidot yms.
Esimiehelle olen myös kertonut, koska työssäni saatan kohdata aggressiivisia asiakkaita, joten en nyt heidän kanssaan tee töitä.
Meillä kyseessä siis esikoinen, joka sai alkunsa ovulaatioinduktiolla ja ikää minulla on 31v ja miehellä 32v
 

Yhteistyössä