Elokuiset 2022

Noi pregcheckin testit on ainakin luotettavia, ja kyllähän toi viiva on ihan selvästi nähtävissä.
Jos sun ovulaatio on ollut vaan myöhemmin kuin mitä oot luullut, se voi ainakin olla yksi syy siihen miksi testi viiva on vielä kontrollia haaleampi.
Sanoitko että sulla oli viime raskaudessa myös haaleampi testiviiva? Ja silti olit raskaana ja kaikki meni hyvin
Viimeistään varhaisultran jälkeen saat mielenrauhan, jos ja kun siellä varmistuu ettei syytä huoleen ole.
Ovulaatio ainakin voi olla hyvin ollut ihan koska vaan. Mulla siis oli ollut kierukka edelliset 6,5v ja se poistettiin marraskuun puolivälissä. Ei vuotoja moneen vuoteen, eli kierto aivan hakusessa. En tiedä oliko pari päivää kierukan poiston jälkeen alkanut vuoto varsinaisesti edes menkat vai jotain muuta. :D Ja edellisestä raskaudesta sain suunnilleen samoilla viikoilla/päivillä, missä nyt menen niin aika haalean viivan myös. Ei kirkunut sillonkaan viivat mun testissä. :D Ehkä mä nyt koitan vaan luottaa enkä testaile enää, lisää vaan stressiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Smone ja Nessanen
Ovulaatio ainakin voi olla hyvin ollut ihan koska vaan. Mulla siis oli ollut kierukka edelliset 6,5v ja se poistettiin marraskuun puolivälissä. Ei vuotoja moneen vuoteen, eli kierto aivan hakusessa. En tiedä oliko pari päivää kierukan poiston jälkeen alkanut vuoto varsinaisesti edes menkat vai jotain muuta. Ja edellisestä raskaudesta sain suunnilleen samoilla viikoilla/päivillä, missä nyt menen niin aika haalean viivan myös. Ei kirkunut sillonkaan viivat mun testissä. Ehkä mä nyt koitan vaan luottaa enkä testaile enää, lisää vaan stressiä!

Kunhan se nyt on plussa ja pysyy kyydissä!😊
 
Apua, olenko ainoa, joka on tehnyt vain yhden testin ja tyytynyt siihen?
Mutta minulla ei koskaan ole ollut yhtään kemiallista, sen sijaan toistuvia keskenmenoja.Luotan siihen, että kaveri on vielä pari viikkoa kyydissä, mutta sitten alkaa jännät paikat. Minun keskenmenot todettu vk8-12, joten tässä vielä hetki ollaan varmuudella raskaana.
Tänään 5+2.
 
@emulna en mäkään sen selkeän plussan jälkeen ole testannut, tosin verikoe otettiin vain muutama päivä siitä asian varmistamiseksi. Ei kait testailulla enää merkitystä ole, alkanut ja keskeytynyt raskaus voi myös näkyä plussana ties miten pitkään. Täytyy vaan kärvistellä joulu ja uv epätietoisuudessa ja odottaa ultraa…
 
@emulna en mäkään sen selkeän plussan jälkeen ole testannut, tosin verikoe otettiin vain muutama päivä siitä asian varmistamiseksi. Ei kait testailulla enää merkitystä ole, alkanut ja keskeytynyt raskaus voi myös näkyä plussana ties miten pitkään. Täytyy vaan kärvistellä joulu ja uv epätietoisuudessa ja odottaa ultraa…
Niinpä, mihinkään ei tosiaan itse voi vaikuttaa vielä tässä kohtaa, aika näyttää miten käy😬
 
Mä testasin muutaman kerran sen takia, koska en voinut uskoa raskauden mahdollisuuteen, vaikka olikin varma olo raskaudesta. Viime kierrossa kun meni kesken, viiva ei vahvistunut yhtään ja kesken se menikin. Ja ekat testit testasin liian aikaisin.
 
Mulla olis ensviikon maanantaina! Jännittää ihan hirveesti, sillon menossa 8+4. Onneks on joulu tässä välissä, niin ainakin menee päivät nopeaa kun on niin paljon ohjelmaa ja tekemistä.
Mua ärsyttää kun ei oo mitään muuta kun pientä rintojen arkuutta. Ei tunnu yhtään että olisi raskaana ja sen takia jännittää se ultrakin, jos siellä ei olekaan elämää.
 
Mua ärsyttää kun ei oo mitään muuta kun pientä rintojen arkuutta. Ei tunnu yhtään että olisi raskaana ja sen takia jännittää se ultrakin, jos siellä ei olekaan elämää.
Vähän samat ajatukset täälläkin, liian hyvä olo ollakseen raskaana. 😅 Nyt tosin on alkanut kyllä aamupahoinvointi mistä oon ilonen, on ees joku vähän selkeämpi oire kertomassa raskaudesta. Kun vaan olisi ultrassakin kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessanen
Vähän samat ajatukset täälläkin, liian hyvä olo ollakseen raskaana. Nyt tosin on alkanut kyllä aamupahoinvointi mistä oon ilonen, on ees joku vähän selkeämpi oire kertomassa raskaudesta. Kun vaan olisi ultrassakin kaikki hyvin.
Sentään jotain sulla❣
No, ehkä se vielä mullakin ehtii, ihan alussahan tässä vasta ollaan. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa ni parin viikon päästä valitan täällä ympäri vuorokautista yrjöömistä.
 
Sentään jotain sulla
No, ehkä se vielä mullakin ehtii, ihan alussahan tässä vasta ollaan. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa ni parin viikon päästä valitan täällä ympäri vuorokautista yrjöömistä.
Joo, tää tosiaan alko vasta 7+2, nyt rv 7+5. Mutta hirveästi jännitti kyllä ekat viikot, kun mietti et miksei ole mitään oiretta. Vaikka eipä se oireettomuus tai oireellisuus siltikään mitään takaa täysin. Mut yllättävän rauhallinen oon kuitenkin ollut, vaikka mielessä pyöriikin paljon ajatuksia. En oo ihan kellonympäri ressannut kuitenkaan 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Nessanen
Mä voisin liittyä mukaan! Plussasin 13.12. ja äsken tein toisen, ja ihan yhtä vahva viiva tuli kun ekaankin testiin 😄

Olen siis 34-vuotias ja tämä olisi kolmas lapsi. Kierukan poistatin lokakuun alussa, joten näin parin kuukauden päästä jo plussanneena olen vähän vielä hämmästynyt. Esikoista tehtiin aikanaan 7kk ja toistakin 9kk, joten olin varautunut pidempään yritysaikaan.

Mulla on kierto ollut aina tosi epäsäännöllinen ja oviksia en ole ikinä halunnut tikutella, eli en tiedä yhtään millä viikolla tässä ollaan menossa, viimeisistä menkoista laskettuna olisi 6+4 ja la 19.8. Eli alussa vielä ollaan 😊

Mä oon käyttänyt aika pc-testejä, ja todennut ne parhaiksi. Aina näyttäneet oikein.

Pahoittelut heille, joilla meni kesken.
 
  • Tykkää
Reactions: Smone ja Nessanen
Täällä nyt nimimerkillä tulin! Olin siis aiemmin vierailija nimimerkillä "ensimmäistä odottava".
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Lippulappusia tuli isot määrät mukaan ja kaikki maan ja taivaan väliltä kyllä kysyttiin. Puoliso oli mukana myös, joka oli hyvä, sillä myös hänen sukunsa sairauksista kysyttiin. Paino oli noussut 1,4kg 🤭
Meillä tosiaan neuvolassa on ultra, jolla pystyy siis vatsan päältä ultraamaan, joten mehän sitten tietenkin ultrattiin!
Kohdussa siis oli sen mitä nähtiin niin jotain ja välillä myös sydämen syke myös näkyi :) toki kun vatsan päältä ultrattiin, niin näkyvyys näillä viikoilla ei paras mahdollinen ollut, mutta terkkari vakuutteli, että kaikki vaikutti olevan ok. Viikkoja nyt siis 8+1. Ultraan saan varata yksityiselle tammikuun puoleen väliin eli noin viikolle 11-13, mutta kyllä houkuttaisi sitä ennen jo käydä varmistamassa, että kaikki on varmasti hyvin 🤔 oireita on aamusta kaikkein vähiten. Iltaa kohden tulee yleensä nännien arkuus, vatsan turvotus ja alavatsa nippailut.
Yöt oon oikeestaan koko alkuraskauden ajan nukkunut todella huonosti.. Uni ei ole niin levollista kuin yleensä, vaikka unta tuleekin ihan hyvä määrä.
Niin ja la näillä näkymin olisi 1.8. :)
 
Täällä nyt nimimerkillä tulin! Olin siis aiemmin vierailija nimimerkillä "ensimmäistä odottava".
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Lippulappusia tuli isot määrät mukaan ja kaikki maan ja taivaan väliltä kyllä kysyttiin. Puoliso oli mukana myös, joka oli hyvä, sillä myös hänen sukunsa sairauksista kysyttiin. Paino oli noussut 1,4kg
Meillä tosiaan neuvolassa on ultra, jolla pystyy siis vatsan päältä ultraamaan, joten mehän sitten tietenkin ultrattiin!
Kohdussa siis oli sen mitä nähtiin niin jotain ja välillä myös sydämen syke myös näkyi toki kun vatsan päältä ultrattiin, niin näkyvyys näillä viikoilla ei paras mahdollinen ollut, mutta terkkari vakuutteli, että kaikki vaikutti olevan ok. Viikkoja nyt siis 8+1. Ultraan saan varata yksityiselle tammikuun puoleen väliin eli noin viikolle 11-13, mutta kyllä houkuttaisi sitä ennen jo käydä varmistamassa, että kaikki on varmasti hyvin oireita on aamusta kaikkein vähiten. Iltaa kohden tulee yleensä nännien arkuus, vatsan turvotus ja alavatsa nippailut.
Yöt oon oikeestaan koko alkuraskauden ajan nukkunut todella huonosti.. Uni ei ole niin levollista kuin yleensä, vaikka unta tuleekin ihan hyvä määrä.
Niin ja la näillä näkymin olisi 1.8.
Onpas kiva, että sulla oli mahdollisuus tulla ultratuksi neuvolassa! Harvassa neuvolassa ultraavat. Se kunnallisen 1. Ultrahan on n. rv 11-13, sinne tulee sitten kutsu kirjeenä kotiin, ainakin siis vielä -17 tuli, korjatkaa jos olen väärässä. 😊
 
Onpas paljon hyviä uutisia täällä! Onnea uusista plussista ja varhaisultrien kuulumisistä! Ihanaa! 😍

Täällä aiemmin selvätkin oireet loistaneet poissaolollaan. Tää alku on niin kummallista, kun ei ole tikun viivoja kummempaa "todistetta", että mitään tapahtuu. Vähän ehkä ollut vatsan alue turvoksissa tänään ja pikkusen ollut nipistelyä, mutta ei juuri kummempaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessanen
Viikkoja nyt siis 8+1. Ultraan saan varata yksityiselle tammikuun puoleen väliin eli noin viikolle 11-13, mutta kyllä houkuttaisi sitä ennen jo käydä varmistamassa, että kaikki on varmasti hyvin oireita on aamusta kaikkein vähiten.
Saako kysyä onko sulla joku tietty syy miksi just yksityiselle? Tai niin kuin Nessanenkin sanoi, että kuitenkin nt-ultra on noilla samoilla viikoilla ja tulee postitse se aika. 😊
 
Tosi kiva, että neuvolassa jo ultranneet. Minulle sanottiin aikaa varatessa etteivät ultraa tai kuuntele sydänääniä, tämä jutteluaika olisi 3.1. Mies tulee sinne kans mukaan. Ja tosiaan mentiin viime viikolla maistraatissa naimisiin niin nyt hän on virallisesti sitten mies eikä kihlattu❤ Mulla on tämmöistä heikotusta ja yökötystä aamuyöstä-iltapäivään ollut noin viikon ajan, en ole vielä oksentanut. Parin tunnin välein täytyy syödä jotain, se hillitsee pahoinvointia. Tämän lisäksi rinnat aristavat ja ”myllertätävät”, alavatsassa nippailee ja kipuilee ajoittain, herään pari tuntia aiemmin (jos en ota yöpalaa ja völillä siitä huolimatta), nenä tulossa aamulla ja mahaa turvottaa etenkin iltaisin. Mittailen aamuisin yhä lämpöäni, niin se on koholla edelleen. Siitä tunnistan myös olevani raskaana. Tällä viikolla on ollut nyt hieman epämukava olo, huomenna alkaa rv 7.
 

Yhteistyössä