Elokuiset 2022

Kuinka nopeasti saitte testiin selkeän viivan, tai siis vahvan?
Mulla testi on näyttänyt maanantaista asti haaleaa ja on vahvistunut koko ajan, mutta jotenkin tosi hitaasti.. Väkisin vähän huolettaa, vaikka eilen menkkojen vasta olisi siis pitänyt alkaa eli aikasin oon testannut. Viivaa ei tarvitse tihrustaa, eli selvästi näkyy mutta on myös selvästi haaleampi kun kontrolliviiva.
Esikoisesta muistelen sillon kahdeksan vuotta sitten saaneen myös haaleaa, kun menkat oli kolme päivää myöhässä. Voiskohan vaan olla samaa.
Jos sulla vasta eilen olisi pitänyt menkat alkaa, niin en olis vielä huolissaan jos kuitenkin on vähän vahvistunut. Mä testasin menkkojen alkamispäivänä ja näytti silloin niin haaleaa, että melkeen ei erottanutkaan vaikka digi näytti kyllä 1-2. Parin päivän päästä näytti selkeämpää, mutta kuitenkin kontrollia vaaleampi. Oiskohan mennyt n. 4-5 päivää menkkojen pois jäämisestä, että oli testiviiva yhtä tumma kuin kontrolli. Jokaisella nousee niin omaan tahtiin, ettei kannata ainakaan liikaa vertailla muiden tuloksiin. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: senya
Jos sulla vasta eilen olisi pitänyt menkat alkaa, niin en olis vielä huolissaan jos kuitenkin on vähän vahvistunut. Mä testasin menkkojen alkamispäivänä ja näytti silloin niin haaleaa, että melkeen ei erottanutkaan vaikka digi näytti kyllä 1-2. Parin päivän päästä näytti selkeämpää, mutta kuitenkin kontrollia vaaleampi. Oiskohan mennyt n. 4-5 päivää menkkojen pois jäämisestä, että oli testiviiva yhtä tumma kuin kontrolli. Jokaisella nousee niin omaan tahtiin, ettei kannata ainakaan liikaa vertailla muiden tuloksiin.
Kiitos! :) Ehkä mä koitan rentoutua. Oviskin on voinut olla myöhemmin, kun vasta kuukausi sitten kierukka poistettu eli kierron laskemisessa hakemista. Digi näytti + kumminkin tänään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Smone
Tulen vähän varoivaisesti tänne kärkkymään ja myöhemmin fb ryhmä kiinnostaa. Tein eilen hyvin haalean plussan ja tänään olisi pitänyt kuukautiset alkaa. Meillä on jo kotona 8kk poika ja vaikka tämä olikin haluttu raskaus niin nyt jo hirvittää miten sitä mahdollisesti pärjää kahden pienen kanssa. Varsinkin kun edellinen raskaus oli ihan kamala omalla kohdalla. Jännittää. :oops:
 
vierailija
Tulen vähän varoivaisesti tänne kärkkymään ja myöhemmin fb ryhmä kiinnostaa. Tein eilen hyvin haalean plussan ja tänään olisi pitänyt kuukautiset alkaa. Meillä on jo kotona 8kk poika ja vaikka tämä olikin haluttu raskaus niin nyt jo hirvittää miten sitä mahdollisesti pärjää kahden pienen kanssa. Varsinkin kun edellinen raskaus oli ihan kamala omalla kohdalla. Jännittää.
Mäkin tein eilen haalean plussan. Siis viiva oli mutta tosi vaalea. Oon sama vierailija kun tuolla aiemmin ootti viikonloppua et pääsee testaa... no huomen aamulla uudestaan testausta jospa tummenisi.

Muakin kiinnostaa fb-ryhmä mut tosiaan vielä en uskalla liittyä.

Viime raskaudessa ei kerrottu kellekään ennen nt-ultraa. Sit seula hälytti (down) vaikka ultraajan mukaan kaikki oli hyvin ja tuskin hälyttää. Hyvillä mielin lähdettiin kotiin ja seuraavalla viikolla tuli kirje, et sinulle on varattu aika, koska seula hälytti (paniikki, itkusilmässä luen sata kerta kirjeen ja oon et mitääää) Sit en halunnut kertoa kelleen raskaudesta ennen kuin selviää lisää. Se oli väärä hälytys, terve lapsi tuli.

Toisekseen en muutenkaan halunnut puhua raskaudesta tai kehoni toiminnoista kuin muutaman ihmisen kanssa. Joten niin pitkään kuin mahdollista olin kertomatta, jotta kukaan ei kyselisi miltä tuntuu kysymyksiä. Nyt ehkä osaan ottaa vähän rennommin, silloin oli olo et tää on mun keho, yksityinen asia, tästä ei puhuta ohimennen kaupan käytävällä mitään :D
 
  • Tykkää
Reactions: krisma
Raskaushormoni tuplaantuu aina 1,5 vuorokaudessa, siksi kait tuo 48h sääntö. Itellä torstain testissä kp26 ei näkynyt kuin juuri ja juuri nähtävä hailu viiva, ja lauantaina kp28 jo hyvin vahva, tummempi kuin kontrolliviiva Clearbluen testillä. Seuraavana tiistaina mitattiin hCG ja onniteltiin että vahvalta näyttää raskauden käynnistyminen koska arvot jo yli viitteen.

Mutta kuten tuolla sanottu, on yksilöllistä miten kehossa asiat lähtee käyntiin, etenkin jos luomuna tapahtuu.
Toivottavasti saat pian fiilistellä vahvaa plussaa @senya
 
Moikka! Täällä plussattu haaleat plussat kolmella eri testillä. 😅 Plussakierto oli todella pitkä, joten ihan tarkkaan ei ole ovis tiedossa. La laskujeni mukaan menisi kuitenkin elokuun loppuun. 😊

Meillä on ennestään tytöt 2011, 2015 ja 2020. Tämä vauva olisi siis neljäs ja meidän viimeinen tulokas. ❤

Mielelläni liittyisin fb-ryhmään!
 
Tyhmä testasin aamulla, ja vieläkin hyvin haalea viiva.. 😥 Soitin neuvolaankin, pitäisikö huolestua vai odotella vaan rauhassa. Kovin ihana nainen vakuutteli, että plussa on plussa. Varattiin siis ensimmäinen neuvola-aikakin sitten 10.1. Hui! La olisi nyt laskettuna 24.8. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Aslaug ja Nessanen
Hei,

Täältä tulisi yksi odottaja lisää elokuisten joukkoon. Viime viikolla tein muutaman testin ja sunnuntain puolella digitestin ja kyllä siltä näyttää, että raskaana sitä ollaan.

Laskettu aika olisi tällä hetkellä arvioitu 29.8. ja viides lapsi olisi minulle, jos vaan kaikki menee hyvin.

Tässä on pidempi väli edellisestä synnytyksestä (03/2013) niin tavallaan aika nollista lähden tähän odotukseen.

Neuvolaan soitin tänään ja minulle laitettiin keskenmenotaustan takia lähete varhaisultraan ja menee tammikuun puolelle ultra.

Näin ennen joulua oli pakko eilen kertoa miehen porukoille uutisista ja itkuksi se molemmilta meni ja myöskin minulta.

En ole itse tätä vielä sisäistänyt ja ajatukset seilaa edestakaisin.
 
Tulen vähän varoivaisesti tänne kärkkymään ja myöhemmin fb ryhmä kiinnostaa. Tein eilen hyvin haalean plussan ja tänään olisi pitänyt kuukautiset alkaa. Meillä on jo kotona 8kk poika ja vaikka tämä olikin haluttu raskaus niin nyt jo hirvittää miten sitä mahdollisesti pärjää kahden pienen kanssa. Varsinkin kun edellinen raskaus oli ihan kamala omalla kohdalla. Jännittää.
Kiva, että täällä on toinen vastaavassa tilanteessa. Meillä kotona 7kk tyttö ja voin sanoa, että jännittää mitä tästä tulee🙈 Mulla edellinen raskaus oli helppo, mutta mistäpä sitä tietää millainen tämä on!
 
Täältä ilmoittautuu yksi elokuun odottaja lisää.
Plussasin digillä 12.12. "Raskaana 1-2".
Tämä olisi 5. lapsi, mikäli kaikki menee hyvin. Vielä aika skeptisin mielin, ei edes tunnu että olisin raskaana. Varhaisultra on uudenvuoden aattona, ehkä ja toivottavasti sen jälkeen alan uskomaan tähän raskauteen. :)
Kaikissa aikaisemmissa raskauksissa olen oksentanut aamusta iltaan rv 7-14. Lapsia on siunaantunut vuosina -09,-12,-14 ja -17.
 
  • Tykkää
Reactions: Smone
Täältä ilmoittautuu yksi elokuun odottaja lisää.
Plussasin digillä 12.12. "Raskaana 1-2".
Tämä olisi 5. lapsi, mikäli kaikki menee hyvin. Vielä aika skeptisin mielin, ei edes tunnu että olisin raskaana. Varhaisultra on uudenvuoden aattona, ehkä ja toivottavasti sen jälkeen alan uskomaan tähän raskauteen.
Kaikissa aikaisemmissa raskauksissa olen oksentanut aamusta iltaan rv 7-14. Lapsia on siunaantunut vuosina -09,-12,-14 ja -17.

Piti vielä kysyä onko teillä muilla ollut jo selkeitä oireita ja jos kyllä niin millaisia? Mulla ei siis ole vielä kuin aaltoilevasti tissit/nännit enemmän ja vähemmän kipeät ja vähän normaalia enemmän välillä väsyttää. En muista yhtään millaisia oireita aikaisemmissa ollut,muuta kuin tuo jo mainitsemani oksentelu,mikä alkanut n. Rv 7 ->
 
Tyhmä testasin aamulla, ja vieläkin hyvin haalea viiva.. Soitin neuvolaankin, pitäisikö huolestua vai odotella vaan rauhassa. Kovin ihana nainen vakuutteli, että plussa on plussa. Varattiin siis ensimmäinen neuvola-aikakin sitten 10.1. Hui! La olisi nyt laskettuna 24.8.
Ei se viivan tummuus, vaan se että siinä on se toinenkin viiva 😊
Jos haluat niin voithan sä tehdä sen cb viikkonäytöllisen digitestin vielä ja katsoa paljon se antaa sulle viikkoja.
Tää alku on aina tosi stressaavaa, ja pitää vaan koittaa muistaa että jos jotain tapahtuu, niin siihen ei itse tässä vaiheessa pysty vaikuttamaan. ♥
 
  • Tykkää
Reactions: senya
Piti vielä kysyä onko teillä muilla ollut jo selkeitä oireita ja jos kyllä niin millaisia? Mulla ei siis ole vielä kuin aaltoilevasti tissit/nännit enemmän ja vähemmän kipeät ja vähän normaalia enemmän välillä väsyttää. En muista yhtään millaisia oireita aikaisemmissa ollut,muuta kuin tuo jo mainitsemani oksentelu,mikä alkanut n. Rv 7 ->
Rinnat ovat olleet kosketusarat jo pidemmän aikaa. Ja tuttuja repäisykipuja alavatsalla mitkä poikkeaa menkkakivuista, on alkanut tänään tulemaan

Muuten ei taida mitään olla ellei nenän tukkoisuutta lasketa mihin alkanut menee hermot oviksesta lähtien.

Sitä "ihanaa" jatkuvaa etovaa oloa ja pahoinvointia odotellessa. Yhdessäkään raskaudessa en ole siltä välttynyt
 
  • Tykkää
Reactions: Nessanen
Pientä stressiä joulun alla, ruskeaa tuhrua tullut nimittäin pari päivää. Tiedän että on aika tavallista mutta silti , voi kun tämä alkupiina olisi jo ohi
Niinpä, pääsispä tämän alkuraskauden yli niin että uskaltaisi iloita enemmän kun stressata. Kiva kun ei kuitenkaan tarvitse yksin olla ajatustensa kanssa vaan niitä voi tänne kirjoitella ja purkaa.
 
Koska oon koko päivän märehtinyt testiä, niin tein nyt kaapista viimeisen. Toki eri merkkinen kun aamuinen, mutta viiva on ainakin selkeästi nähtävissä. Ehkä mä nyt huokaisen ja koitan rentoutua. Hirveän stressaavaa tämä alku! Hyvin on kahdeksassa vuodessa unohtunut alkuraskauden piina. 😅

Tässä siis testi: https://aijaa.com/Ci1CQy

Päätin mielenrauhan vuoksi varata varhaisultran kuitenkin vielä 5.1.
 
Koska oon koko päivän märehtinyt testiä, niin tein nyt kaapista viimeisen. Toki eri merkkinen kun aamuinen, mutta viiva on ainakin selkeästi nähtävissä. Ehkä mä nyt huokaisen ja koitan rentoutua. Hirveän stressaavaa tämä alku! Hyvin on kahdeksassa vuodessa unohtunut alkuraskauden piina.

Tässä siis testi: https://aijaa.com/Ci1CQy

Päätin mielenrauhan vuoksi varata varhaisultran kuitenkin vielä 5.1.
Noi pregcheckin testit on ainakin luotettavia, ja kyllähän toi viiva on ihan selvästi nähtävissä. 😊
Jos sun ovulaatio on ollut vaan myöhemmin kuin mitä oot luullut, se voi ainakin olla yksi syy siihen miksi testi viiva on vielä kontrollia haaleampi.
Sanoitko että sulla oli viime raskaudessa myös haaleampi testiviiva? Ja silti olit raskaana ja kaikki meni hyvin 😊
Viimeistään varhaisultran jälkeen saat mielenrauhan, jos ja kun siellä varmistuu ettei syytä huoleen ole.
 
Koska oon koko päivän märehtinyt testiä, niin tein nyt kaapista viimeisen. Toki eri merkkinen kun aamuinen, mutta viiva on ainakin selkeästi nähtävissä. Ehkä mä nyt huokaisen ja koitan rentoutua. Hirveän stressaavaa tämä alku! Hyvin on kahdeksassa vuodessa unohtunut alkuraskauden piina.

Tässä siis testi: https://aijaa.com/Ci1CQy

Päätin mielenrauhan vuoksi varata varhaisultran kuitenkin vielä 5.1.
No sehän on heti näiden pyhien jälkeen 😊 ei ole kauaa onneksi sulla varhaisultraan. Mä odotan, että sairaalalta soitetaan aika mulle, kun kröhöm eivät pakolla postissa näiden pyhien takia ala sitä laittamaan. Omilta sivuilta ajattelin katsoa ajanvaraukset kyllä keskiviikkona jos siellä näkyisi. Ei olisi eka kerta, kun posti hukkaa sairaalan lähettämiä kirjeitä.
 
Noi pregcheckin testit on ainakin luotettavia, ja kyllähän toi viiva on ihan selvästi nähtävissä.
Jos sun ovulaatio on ollut vaan myöhemmin kuin mitä oot luullut, se voi ainakin olla yksi syy siihen miksi testi viiva on vielä kontrollia haaleampi.
Sanoitko että sulla oli viime raskaudessa myös haaleampi testiviiva? Ja silti olit raskaana ja kaikki meni hyvin
Viimeistään varhaisultran jälkeen saat mielenrauhan, jos ja kun siellä varmistuu ettei syytä huoleen ole.
Mulla pregchecki näytti ihan viimeisenä positiivisen viivan ja todella, todella haaleana. Vaikka samaan aikaan rfsu, apteekin ja clearbluen digi oli samoihin aikoihin selkeästi näyttämässä plussaa. Jos ois pregcheckillä tehnyt ekan testin, niin ois mennyt kauan ennen oisin hoksannut raskauden. Negaa ois näyttänyt, kun ekasta positiivisesta 2 päivän päästäkin oli pc lähestulkoon nega vaikka rfsu oli hyvin vahvistunut. Herkkyydeltään kuitenkin sama ja kummatkin aamulla tehtyjä. 🙈 Toki siis näytti lopulta positiivisen, että sen suhteen luotettava! Mutta muihin verrattuna vaan aika myöhään näytti. 😄
 
Mulla pregchecki näytti ihan viimeisenä positiivisen viivan ja todella, todella haaleana. Vaikka samaan aikaan rfsu, apteekin ja clearbluen digi oli samoihin aikoihin selkeästi näyttämässä plussaa. Jos ois pregcheckillä tehnyt ekan testin, niin ois mennyt kauan ennen oisin hoksannut raskauden. Negaa ois näyttänyt, kun ekasta positiivisesta 2 päivän päästäkin oli pc lähestulkoon nega vaikka rfsu oli hyvin vahvistunut. Herkkyydeltään kuitenkin sama ja kummatkin aamulla tehtyjä. Toki siis näytti lopulta positiivisen, että sen suhteen luotettava! Mutta muihin verrattuna vaan aika myöhään näytti.

Okei 😲
Mulla oli just toisinpäin, ennen digiä tein rfsu ja pc liuskat ja rfsu oli tosi haalea, pc oli tumma, sitten varmistin vielä digillä 😄
 
  • Tykkää
Reactions: possu.

Yhteistyössä