Elokuiset 2022

Täällä huomenna lähtisi käyntiin kymmenes raskausviikko eli 9+0 jotenkin aika mennyt tosi nopeasti, mutta toisaalta taas matelee. Oireita enemmän ja vähemmän. Kauhee turvotus ja väsymys ehkä peittää muut oireet, mutta komppaan myös tuon hampaiden pesussa yökköilyn sekä aamuyön heräämiset sekä rintojen arkuuden.. Oon plussauksen jälkeen nukkunut varmaan 4 yötä niin, että en ole herännyt jossain vaiheessa joko vessaan tai muuten vaan.
Meillä kummankaan vanhemmat eivät vielä tiedä, mutta uusi vuosi vietetään minun vanhempien kanssa, joten silloin on varmaan pakko kertoa kun ei viini maistukaan minulla myös muutama hyvä ystävä tietää, ketkä ovat olleet hengessä mukana koko yritys aikamme, keskenmenot, lapsettomuushoidot yms.
Esimiehelle olen myös kertonut, koska työssäni saatan kohdata aggressiivisia asiakkaita, joten en nyt heidän kanssaan tee töitä.
Meillä kyseessä siis esikoinen, joka sai alkunsa ovulaatioinduktiolla ja ikää minulla on 31v ja miehellä 32v
Mä tuun sua päivän perässä. Mulla huomenna rv 8+6. Komppaan tuota, että aika menny nopeasti, mutta toisaalta odottaa jo kovasti ensimmäisen kolmanneksen päättymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Bambinen
Hassua, kun nyt la on loppukuusta, 24.8. ja monet elokuiset siis mooonta viikkoa edellä. Esikoisen la oli kuukauden eka päivä niin oli ihan päinvastoin. Saa ootella ultria ym. :D täällä vasta rv 5+5 ja varhaisultra ensi viikolla.
 
Aria1
Hassua, kun nyt la on loppukuusta, 24.8. ja monet elokuiset siis mooonta viikkoa edellä. Esikoisen la oli kuukauden eka päivä niin oli ihan päinvastoin. Saa ootella ultria ym. täällä vasta rv 5+5 ja varhaisultra ensi viikolla.
Hei mulla on sama laskettu aika kuin sulla! kävin tänään varhaisultrassa (laskujen mukaan olisi ollut jo pidemmällä), mutta kuten vähän arvailinkin oli ollut pidempi kierto ja laskettu aika siirtyi tuonne 24.8. Onneksi syke näkyi jo nyt. 🥰 Meillä esikoinen kyseessä ja minulla hyvin lieviä raskausoireita, joten oli kiva saada edes vähän konkretiaa koko asiaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Jossu95
Mulla on nyt alkanut etova olo, eli kohta taas oksennetaan aamusta iltaan. Eilen alkoi kaikki hajut ällöttämään, lihan haju, rasvan haju ja kana haisi ihan järkyttävältä. Tänään ei oo mitään tehnyt mieli, väkisin söin banaanin. Kauppaan pitäisi mennä mutta en halua sieltä mitään 😄
 
Mulla alkoi viime yönä närästys 🙄 sitä ei kyllä ollut yhtään ikävä. Yllätys, että näin aikaisin alkoi. Yleensä vasta puolivälin jälkeen on alkanut. No täytyy hakea Rennietä jo kaappiin 😑

Nyt kun tämä korona jyllää ja minulla on aina varattuna 3. Rokotukseen tammikuulle, niin varmaan perun sen ajan. Katson sitten myöhemmin jos sen otan. Minulla on kahdesta piikistä tullut niin pahat oireet, etten halua mitään riskeerata: ekasta tuli verenvuotoa (ehkäisyn takia oli kuukautiset pois) ja käsi kipeytyi eli sillä kertaa pääsin aika helpolla. Tokasta tuli taas verenvuotoa ja edelleen oli ehkäisy, joka piti kuukautiset pois, menin ihan veltoksi (kädet eivät toimineet), hirveä pääkipu ja kuukauden kestävät rytmihäiriöt sain riesaksi, joihin määrättiin beetasalpaajia. Joten on parempi ainakin itseni ottaa varman päälle ja katsoa rokotetta myöhemmin.

Ja minä olen 33v (täytän keväällä 34) ja mieheni on just tässä kuussa täyttänyt 27v. Lapseni ovat 13, 12, 10 ja 8v. Ja tosiaan miehelleni tämä on ensimmäinen.

Näin pitkän tauon jälkeen tuntuu, että olen enemmän hukassa kuin esikoisen odotuksessa 😂😅 Aika kullannut muistot vähän liiankin hyvin 😂
 
Mulla alkoi viime yönä närästys sitä ei kyllä ollut yhtään ikävä. Yllätys, että näin aikaisin alkoi. Yleensä vasta puolivälin jälkeen on alkanut. No täytyy hakea Rennietä jo kaappiin

Nyt kun tämä korona jyllää ja minulla on aina varattuna 3. Rokotukseen tammikuulle, niin varmaan perun sen ajan. Katson sitten myöhemmin jos sen otan. Minulla on kahdesta piikistä tullut niin pahat oireet, etten halua mitään riskeerata: ekasta tuli verenvuotoa (ehkäisyn takia oli kuukautiset pois) ja käsi kipeytyi eli sillä kertaa pääsin aika helpolla. Tokasta tuli taas verenvuotoa ja edelleen oli ehkäisy, joka piti kuukautiset pois, menin ihan veltoksi (kädet eivät toimineet), hirveä pääkipu ja kuukauden kestävät rytmihäiriöt sain riesaksi, joihin määrättiin beetasalpaajia. Joten on parempi ainakin itseni ottaa varman päälle ja katsoa rokotetta myöhemmin.

Ja minä olen 33v (täytän keväällä 34) ja mieheni on just tässä kuussa täyttänyt 27v. Lapseni ovat 13, 12, 10 ja 8v. Ja tosiaan miehelleni tämä on ensimmäinen.

Näin pitkän tauon jälkeen tuntuu, että olen enemmän hukassa kuin esikoisen odotuksessa Aika kullannut muistot vähän liiankin hyvin
Ollaan samanikäisiä sun kanssa, mä täytän syksyllä 34v 😊
Mulla lapset 12,9,7 ja 4.
Mutta tää on mun ja mun miehen ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen.
Mies on kohta 35.
 
Ollaan samanikäisiä sun kanssa, mä täytän syksyllä 34v
Mulla lapset 12,9,7 ja 4.
Mutta tää on mun ja mun miehen ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen.
Mies on kohta 35.
Katsos ikätoveri odottaja mukana 😁 ja joo tämäkin on meille ensimmäinen ja viimeinen yhteinen.

Mieskin tuossa ennen joulua tokaisi, että meidän tuurilla sieltä tulee kaksi sitten kerralla ja kohonnut riski siihen onkin. Joten jännityksellä odotankin perjantain ultraa 🙈 esikoisen aikaan odotin kaksosia, mutta toinen surkastui pois. Itse olen kaksonen ja äidin suvun puolella on paritkin kaksoset, muistaakseni mummin sisarukset.
 
  • Haha
Reactions: Nessanen
Katsos ikätoveri odottaja mukana ja joo tämäkin on meille ensimmäinen ja viimeinen yhteinen.

Mieskin tuossa ennen joulua tokaisi, että meidän tuurilla sieltä tulee kaksi sitten kerralla ja kohonnut riski siihen onkin. Joten jännityksellä odotankin perjantain ultraa esikoisen aikaan odotin kaksosia, mutta toinen surkastui pois. Itse olen kaksonen ja äidin suvun puolella on paritkin kaksoset, muistaakseni mummin sisarukset.
[

Niin meillä oli ultrakin samana päivänä 😄
Voisi olla aika shokki jos kaksosia odottaisi, meillä se ei onneksi ole todennäköistä. Kerro sitten onko teillä 2 matkustajaa 😊
 
Minkä ikäisiä muut ovat? Minä olen 27v ja mun mies on 29v. Meille tulossa ensimmäinen lapsi. Minäkin olen päättänyt etten ota kolmatta koronarokotetta nyt raskaana. Sain siitä toisesta aika voimakkaita oireita enkä halua riskeerata. Olen nyt tosin arastellut kosmetologilla käyntiäkin, yleensä käyn joka kuukausi. Vaihdoin myös deodorantin alumiinittomaan, joka yleensä vaan loma-aikoina ollut käytössä. En tiiä, taitaa vähän ampua yli tämä varovaisuus. Jotenkin sellainen suojeluvietti herännyt🤔 Tosiaan ensimmäinen lapsi kyseessä ja tämmöiset äidillisen tunteet uusia.
 
Minkä ikäisiä muut ovat?
Mä olen 28v, mies 34v. Mulle toinen lapsi, miehelle tämä on ensimmäinen eli ensimmäinen meidän yhteinen myös. Esikoinen 7v, tuntuu että siitä on niin kauan että on ihan yhtä pihalla kaikesta kun esikoisen kanssakin. :D

Missä vaiheessa aiotte kertoa raskaudesta töissä? :unsure:
Itse pohdin, pitäisikö kertoa jo lomien jälkeen jos varhaisultrassa kaikki hyvin. Meillä töissä väkivaltaisiakin asiakkaita, potkuista ja lyönneistä saa osakseen päivittäin. Pitää ehkä miettiä, voisiko joku muu hoitaa agressiivisimpia sitten jatkossa.. Mä oon nyt ollut tällä hetkellä juuri se, joka heidän kanssa paljon.
 
Mä kerron töissä vasta sitten kun nostelu ja kyykkiminen alkaa tuntumaan liikaa. Siinä on hyvin aikaa minun tilalle löytää sijainen töihin.

En viitsi edes ennen np-ultraa kertoa jos siellä ilmeneekin jotain ongelmia niin kuin kuopuksen kohdalla. Yleensä ei heti pitäisi alkaa minulla vatsan edes kasvaa niin pysyy piilossa hyvinkin pitkälle.
 
Täällä alkoi tänään rv6. Mitään muuta oiretta ei ole kuin yölliset vessareissut sekä hampaita harjatessa yökin, en voi enää harjata kieltä ollenkaan. 🙈
Toivon ettei pahoinvointia tulisi, etovan olon vielä kestän. Me kerrottiin miehen kanssa heti perheille sekä läheisille ystäville, töissä kerron vasta sitten kun vatsa ei enää pysy piilossa (viimeistään rakenneultran jälkeen).
 
Katjuska10
Minkä ikäisiä muut ovat? Minä olen 27v ja mun mies on 29v. Meille tulossa ensimmäinen lapsi. Minäkin olen päättänyt etten ota kolmatta koronarokotetta nyt raskaana. Sain siitä toisesta aika voimakkaita oireita enkä halua riskeerata. Olen nyt tosin arastellut kosmetologilla käyntiäkin, yleensä käyn joka kuukausi. Vaihdoin myös deodorantin alumiinittomaan, joka yleensä vaan loma-aikoina ollut käytössä. En tiiä, taitaa vähän ampua yli tämä varovaisuus. Jotenkin sellainen suojeluvietti herännyt Tosiaan ensimmäinen lapsi kyseessä ja tämmöiset äidillisen tunteet uusia.
Mä olen 38, ja odotan esikoista. Mies on saman ikänen ja hänellekin ensimmäinen lapsi. Jännittää tosi paljon. Oon yrittäjä, mies myös, ja kummankin rahatilanne aika heikko. Lapsi oli kuitenkin toiveena molemmilla ja vuoden verran ehdittiin yrittää ennen ku tärppäs. Ensin olin tosi onnellinen raskaudesta, nyt pari viikkoa asian selvittyä tuli stressi. Meidän täytyy saada talousasiat kuntoon ja mieluiten pian, ennemmin tai myöhemmin muuttaa jne. jne. Mutta ehkä tästä selvitään.
 
Minkä ikäisiä muut ovat? Minä olen 27v ja mun mies on 29v. Meille tulossa ensimmäinen lapsi. Minäkin olen päättänyt etten ota kolmatta koronarokotetta nyt raskaana. Sain siitä toisesta aika voimakkaita oireita enkä halua riskeerata. Olen nyt tosin arastellut kosmetologilla käyntiäkin, yleensä käyn joka kuukausi. Vaihdoin myös deodorantin alumiinittomaan, joka yleensä vaan loma-aikoina ollut käytössä. En tiiä, taitaa vähän ampua yli tämä varovaisuus. Jotenkin sellainen suojeluvietti herännyt Tosiaan ensimmäinen lapsi kyseessä ja tämmöiset äidillisen tunteet uusia.
Mä oon 26v. ja mies 34v. Meidän ensimmäinen lapsi tulossa.
Neuvolassa ne tulee kyllä koronarokotetta suosittelemaan. Näin ainakin mun ystävällä oli, jolla laskettu aika nyt helmikuussa. Otti influenssarokotteen myös. En oo viel päättäny mitä ite aion sen kanssa tehdä. Mulla onneks vasta 3kk siitä toisesta rokotteesta eli on vielä muutama kuukausi aikaa miettiä.
Ja en oo viel päättäny et missä kohti töissä kertoisi. Todennäköisesti vasta sitten, kun ei pysty enää vatsaa peittämään.
 
Mä olen jo kertonut töissä kun mulle tarvii tuuraajan. Mä olen 40 ja mies 38 tuleva on molempien toinen mutta edelliset on jo isoja teinejä niin kaikki alkaa ihan alusta. Tissit turvoksissa ja nännit kasvaneet, nälkä parin tunnin välein ja illalla palelee ja väsyttää edelleen. Turvottelee jo päivällä ja työhousuista on jo joutunut avaamaan nappi. Viikko mennyt huonoilla yöunilla kun herää keskellä yötä ja edellis yönä heräsin jopa syömään asti. Neuvolaan yritän saada tänään soitettua tänään on jo 6+2 🥰
 
Minkä ikäisiä muut ovat? Minä olen 27v ja mun mies on 29v. Meille tulossa ensimmäinen lapsi. Minäkin olen päättänyt etten ota kolmatta koronarokotetta nyt raskaana. Sain siitä toisesta aika voimakkaita oireita enkä halua riskeerata. Olen nyt tosin arastellut kosmetologilla käyntiäkin, yleensä käyn joka kuukausi. Vaihdoin myös deodorantin alumiinittomaan, joka yleensä vaan loma-aikoina ollut käytössä. En tiiä, taitaa vähän ampua yli tämä varovaisuus. Jotenkin sellainen suojeluvietti herännyt Tosiaan ensimmäinen lapsi kyseessä ja tämmöiset äidillisen tunteet uusia.
Moi. Mä täytän ens kuussa 29 ja mies 31 Tää on meille esikoinen. Kolmos rokotetta en aio ottaa raskaus aikana.
 
Huominen alkaa jännittämään kovasti. En tiedä näkyykö syke näin varhain... 5+1 tai 5+3 on tänään riippuen sovelluksesta. Yhden lapsen kohdalla näkyi kyllä jo 5+2 syke, että ihan tuurilla mennään 🤷🏼‍♀️

Mä päätin jo melkein heti etten tuhlaa ainakaan äitiyshousuihin rahaa. Olen muutenkin niin hoikka ja ku kesä tulee, niin höntsyillä, hameilla ja mekoilla tulee kesä mentyä. Olemme kumminkin suurimman osan ajasta mökillä 😊

Paineen tunne on jatkuva alavatsalla ja vessassa saa rampata jatkuvasti. En tajua mistä tota nestettä riittää elimistössä. Pahoinvointi on edelleen pysynyt pois, mutta yleensä se alkaakin viikkojen 8 jälkeen

En voi aivastaa tai yskiä ollenkaan, kun heti repii alavatsasta niin pahasti 🤐

Tätä alun epävarmuutta ei helpota, kun tähän samaan kelkkaan on 13v päättänyt alkaa hölmöilee. 2 päivää ollut neidin kanssa hermot kireällä. Lapset eivät tiedä mitään raskaudesta ja aion pitää pitkään salassa.
 
Mullakin housut jo kiristää (etenkin korkeavyötäröiset alushousut), vatsaa turvottaa ja tekee mieli vaan pukeutua mahdollisimman mukavasti. Tänään starttasi rv 8 ja luulin että tämmöinen turvotus alkaisin vasta myöhemmin. Olenkohan laskenut viikot oikein🤔 Pukeudun normaalisti mekkoihin, isoihin villapaitoihin, sukkahousuihin/legginseihin ja leveisiin housuihin joten olen ihan normivaatteilla mennyt. Nyt tosin pitää jotkut rintaliivit ostaa. Ja luultavasti jotkin raskausajan legginsit sit jossain vaiheessa. Onko sulla unpalumpa varhaisultra tulossa?
 
Me ollaan miehen kanssa kumpikin 32v ja toista odotetaan. Tähän asti raskaus on mennyt hyvin samalla kaavalla kuin esikoisesta eli lähinnä etovaa oloa, jos kerkeää tulemaan nälkä tai kuuma... normaalisti rakastan kesää, mut ens kesää en välttämättä.

Me on kerrottu kummankin äideille ja sit mun työnantaja tietää, kun kyselivät olenko nyt keväällä palaamassa äitiyslomalta töihin vai jäänkö hoitovapaalle, esikoinen on nyt n 7kk. Päätin kertoa etteivät päästä mun hyvää sijaista toisiin tehtäviin. Meen maaliskuun alusta töihin ja jään toukokuussa pitämään pitämättömät lomat ja siitä suoraan sitten äitiyslomalle 😅
 
@hannalaura joo huomenna on. Eivät suostu ennen sitä edes neuvolasta antaa mulle aikaa, kun minulla on tässä 3 keskenmenoa takana (2 ehkäisyn läpi ja yksi ilman kumia) muutenkin taipumus keskemenoihin vahva. Tää on muistaakseni 14. raskaus minulle ja 4 lasta olen synnyttänyt.

Yleensä kyllä melkein alussa mennyt kesken, mutta on myös 7+ viikoilla mennyt kesken ja esikoisen kohdalla odotin kaksosia joista toinen sitten surkastui pois ja tuli pihalle vasta 18+2

Eli löysässä hirressä tavallaan roikun tämänkin odotuksen kohdalla.

Sukuvika, kun suksi ei luista. Äitini kärsi 5 vuotta lapsettomuudesta kunnes sai tuplapotin luomuna viimein. Ja meidän jälkeen sai myös keskenmenoja.

Yhtään ei tässä helpota tätä odotuksen tuskaa, kun minulle on vähän päälle vuosi sitten tehty loop-hoito ja toivon paikkojeni kestävän. Samalla hoidon yhteydessä todettiin kohdun laskeuma.

Sori pitkä vuodatus 😂😅
 
Ompa tänne tullut paljon viestejä!

Tiffylle tsemppiä!

Mä olen siis 34v ja mies 36, kolmas lapsi tuloillaan. Neuvolaan sain ajan ensi viikolle, silloin viikkoja noin 9+2.

Mullakin on kaksi rokotusta alla, ja päätin etten ota kolmatta nyt raskauden aikana. Katsotaan sitten myöhemmin.

Jännityksellä odotan, että ultrataanko neuvolassa. Meillä on neuvola vaihtunut eikä ainakaan edellisillä kerroilla ultraa ollut. Sama kaupunki tosin.

Vähän on ollut menkkajuilintaa, varsinkin eilen ja muutaman kerran on piti uosta vessaan katsomaan, ettei vuoto ole alkanut. Onneksi ei, ja tänään on ihan erilainen olo.

Me ajateltiin kertoa vasta ultran jälkeen kaikille. Joulu meni hyvin eikä kukaan tajunnut. Tai ei ainakaan puheeksi ottanut 😁
 
Heippa! Täältä tulisi keskusteluun mukaan uusi jäsen. Pitänyt jo muutaman viikon ajan tulla kirjoittamaan, mutta aina jäänyt.

Meille olisi tulossa toinen lapsi, laskettu aika olisi 10.8.2022. Esikoinen meillä täyttää juurikin tänään vuoden ja itse olen 25v, mies 28v. Ikäeroa tulossa siis 1v8kk. Hieman jännittää pieni ikäero, vaikka toivottu asia olikin. :D Tai enemmän ehkä jännitän sitä, miten sujuu esikoisen siirto omaan huoneeseen ja yöimetyksen lopetus, tai no imetyksen lopetus ylipäätään hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Kiva, kun täällä näytti olevan muitakin odottajia, joille tulossa pieni ikäero. Tänne pahoinvointi sekä oksentelu rantautunut jo kolmisen viikkoa sitten. Toivottavasti helpottaisi toiseen kolmannekseen mennessä niinkuin esikoisenkin kanssa. Varhaisultrassa käytiin myös 21.12, jolloin nähtiin syke,.

Mun täytyy lueskella tämä keskustelu kunnolla läpi, niin osaan kommentoida paremmin muidenkin juttuja! Pikaisesti silmäilin muutama päivä sitten. Niin ja salainen facebook-ryhmä mua myös kiinnostaisi ja aika pian varmaan uskaltaisin liittyäkin!
 

Yhteistyössä