Okei just tommoiset aikaiset aamu-ajat tai ilta-ajat ois huippuja. Tai nettiajanvaraus, josta vois käydä poimimassa itselleen sopivan ajan Aion myös kertoa ensimmäisen ultran jälkeen esimiehelle niin ei tarvii säätää.
On pakko avautua: mulla on nyt eilisen eka neuvolakäynnin jälkeen ollut mieli todella maassa, itkettää, on olo etten riitä ja yöllä en saanut nukuttua (olen nyt vaan itkeskellyt). Kerroin avoimesti nykyisestä elämäntavasta, perheestämme, ruokailutottumuksista, elämästä ylipäätään ja villistä nuoruudestani ja biletyksestä, jota silloin tein. Koen tällä hetkellä terveydentilani hyväksi, syön monipuolisesti, en tupakoi, elän säännöllisesti, olen normaalipainoinen ja arjessa tulee liikuttua. Hän intti joitakin kysymyksiä, tuntui etten osannut vastata ja yllä äitiyden odotuksiin. En halua pelotella ketään, mutta se tapa jolla se neuvolantäti vaan suolsi ne kaikki ne suositukset, ohjeet ja linjaukset, ei ollut mukavaa. Ymmärrän, että käynnillä on käytävä läpi tietyt asiat. Mutta on vaan sellainen olo etten halua mennä sinne enää ikinä. Tuntui ettei hän ymmärtänyt minua, suhtautui asenteellisesti ja kylmästi kertomaani ja painosti alkamaan liikkumaan raskasta hikiliikuntaa suositusten mukaisesti. Hän mm sanoi että ”monet ovat pistäneet ruokavalion kuntoon raskaana olleessaan” joka oli hänen ainut kannustava kommentti. Musta tuntuu, että hommaa on ihan riittävästi selviytyä tästä ihan perusarjesta. Luin Omakannasta illalla vielä hänen tekemänsä kirjauksen ja en tunnista itseäni siitä yhtään.