Elokuiset 2022

Neuvolaultra käyty nyt 13. viikolla. Olipa ihana katsella pientä, liikkui ja heilutti raajojaan ihan kokoajan, ultrasivat häntä tarkkaan sormenpäitä myöten. Mulla on ollut vahva poika-tunne kokoajan, ja siltä hän myös jotenkin ”näytti” vaikkei se ole kait mahdollista 😅 Hoitajakin kuvaili hän poikamaisen sanoin. Onko muilla menneet aina vahvat aavistukset oikeaan?
Maha on erittäin eteenpäin suuntautunut ja joudun jo käyttämään mammafarkkuja. Turvotusta toki mutta myös kohtu alkaa tuntua. Tääkin taisi olla muka joku merkki sukupuolesta…
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Jossu95 ja Smone
Tooby
Täällä käytiin 31.1. ekassa ultrassa ja selvisikin, että raskaus on viikon pidemmällä kuin neuvolassa laskettiin. Oli silloin 13+2 ja nyt mennään 14+6. On tää vaan jännää! Edelleen väsyttää ja oksentelen useamman kerran viikossa. Tällä viikolla olen alkanut huomaamaan, ettei housut mene enää mukavasti kiinni, kai pitää jotkut mammahousut töihin käydä hakemassa. Tosin suurimmiksi osiksi tuntuu olevan vain ilmaa ja turvotusta. :D Mitenkäs muilla pahoinvointi, onko alkanut helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen?
 
Neuvolaultra käyty nyt 13. viikolla. Olipa ihana katsella pientä, liikkui ja heilutti raajojaan ihan kokoajan, ultrasivat häntä tarkkaan sormenpäitä myöten. Mulla on ollut vahva poika-tunne kokoajan, ja siltä hän myös jotenkin ”näytti” vaikkei se ole kait mahdollista Hoitajakin kuvaili hän poikamaisen sanoin. Onko muilla menneet aina vahvat aavistukset oikeaan?
Maha on erittäin eteenpäin suuntautunut ja joudun jo käyttämään mammafarkkuja. Turvotusta toki mutta myös kohtu alkaa tuntua. Tääkin taisi olla muka joku merkki sukupuolesta…
Hei ihana kuulla! 🥰

Meilläkin oli maanantaina ultra (12+2), mutta ei ees tajuttu miettiä sukupuolta kun oltiin vaan innoissaan sydämen sykkeestä ja pienistä varpaista 😂 Ilmeisesti ois voinu pitää silmät auki ja tutkia sitä NIB teoriaa.
Onks sulla esikoinen tulossa? Oon niin kade tuosta mahan kasvusta, mulla ei näy vielä yhtään mitään 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Aslaug
Täällä käytiin 31.1. ekassa ultrassa ja selvisikin, että raskaus on viikon pidemmällä kuin neuvolassa laskettiin. Oli silloin 13+2 ja nyt mennään 14+6. On tää vaan jännää! Edelleen väsyttää ja oksentelen useamman kerran viikossa. Tällä viikolla olen alkanut huomaamaan, ettei housut mene enää mukavasti kiinni, kai pitää jotkut mammahousut töihin käydä hakemassa. Tosin suurimmiksi osiksi tuntuu olevan vain ilmaa ja turvotusta. Mitenkäs muilla pahoinvointi, onko alkanut helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen?
Tää lohduttaa mua ihan suunnattomasti… mulla on nyt 12+6 ja pahoinvointi on taas pahentunu ja oksentelua lähes päivittäin. Aattelin et nyt mussa on jotain vikaa kun ei loppunu siihen viikkoon 12 mistä monet puhuu ja neuvolassakin sanottiin että sillon pitäis loppua 😅
Toivottavasti sun osalta loppuu pian toi ja saat sit vaan nauttia raskauden toisesta kolmanneksesta 🙏🏻
 
Tää lohduttaa mua ihan suunnattomasti… mulla on nyt 12+6 ja pahoinvointi on taas pahentunu ja oksentelua lähes päivittäin. Aattelin et nyt mussa on jotain vikaa kun ei loppunu siihen viikkoon 12 mistä monet puhuu ja neuvolassakin sanottiin että sillon pitäis loppua
Toivottavasti sun osalta loppuu pian toi ja saat sit vaan nauttia raskauden toisesta kolmanneksesta
Täällä 14+5 ja oksentelua päivittäin. En kyllä kovin odotakkaan nopeaa loppumista, kun edellisestä kesti lähes koko raskauden. Kivahan se toki oisi, että loppuisi. 😅
 
  • Vau!
Reactions: CM2022
Täällä 14+5 ja oksentelua päivittäin. En kyllä kovin odotakkaan nopeaa loppumista, kun edellisestä kesti lähes koko raskauden. Kivahan se toki oisi, että loppuisi.
Eikä! Miten sä oot jaksanu tota? Mulla on eka raskaus niin oon aivan puhki tästä ja välillä on päiviä ku tuntuu et ois vaan helpompi ku ei ois ees raskaana 😭 Nyt pelkään ku tää oksentelu on lisääntynyt et kohta ollaan taas tiputuksessa 😑
 
Eikä! Miten sä oot jaksanu tota? Mulla on eka raskaus niin oon aivan puhki tästä ja välillä on päiviä ku tuntuu et ois vaan helpompi ku ei ois ees raskaana Nyt pelkään ku tää oksentelu on lisääntynyt et kohta ollaan taas tiputuksessa
Mulla on pääosin rajoittunut kertaan tai kahteen nuo oksentelut, pahoinvointi vie enemmän voimia. Jatkuvasti huono olo ja oksetus, mutta ei kuitenkaan tule oksennusta vaikka olon puolesta tuntuisi siltä. Tuossa muutama viikko taaksepäin paheni parhaimmillaan siihen, että oli kymmentäkin kertaa oksentelemassa. Onneksi nyt taas palasi takaisin siihen pariin kertaan päivässä. Pahimmat ruoka/hajuöklötykset on jo takana, mutta edelleen tietyt hajut/ruuat/asiat saa oksennuksen nousemaan kurkkuun. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: CM2022
Kiva kun täällä on ollut vähän elämää, tähän asti olen vain sivusta seurannut, mutta ehkä uskallan liittyä joukkoon nyt kun nt-ultrassa heilui kaveri 😍
Viikkoja 12+, pahoivointi onneksi helpotti, mutta väsymys on tullut jäädäkseen. Mutta selkäkipu, tuntuu että ei fysiikka kestä millään tätä. Aiemmissakin liitoskivut on olleet aika ikävät, tiedä sitten onko nyt huono ryhti selkäkivun syynä...
 
  • Tykkää
Reactions: Smone
Ihana, että kaikilla on pienet varmistetusti mukana!

Mä en edes tiedä viitsinkö sanoa, mutta mulla ei ole ollut pienintäkään pahoinvointia ihan minipientä alkuviikkojen etovahkoa oloa lukuunottamatta. Ei mulla ollut edellisissäkään, eli pitää osata arvostaa.

Mua kyllä vähän ahdistaa kun viime viikonloppuna söin epähuomiossa hampparin, jonka pihvi oli medium. Siis haukkasin ja nielaisin yhden palan, ja otin sitten pihvin pois. No nyt tietenkin toksoplasmoosi kummittelee mielessä, vaikka kai se aika harvinaista kuitenkin on. Täytyy varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä pyytää lähete verikokeisiin, ihan mielenrauhan takia.

Tänään viikkoja on 13+0. Maha on edelleen ihan järkyttävän turvoksissa, ei pysty enää piilottelemaan :D

Oletteko ottaneet koronarokotteen nyt raskaana? Oletteko huomanneet mitään erikoista oireita? Mä vähän niinkuin pakotettuna jouduin 3. piikin ottamaan, ja se kyllä alentaa mielialaa ja ärsyttää tosi paljon. En millään olisi sitä halunnut ottaa 😑
 
Mä en oo kolmanteen rokotteeseen vielä mennyt kun on elämä mennyt neljän seinän sisällä pl. sairaalassa käymiset. Mutta oon miettiny kyl paljon että otanko vai en. Lähinnä kun sen vaikutus on ilmeisesti vaan niin lyhyt (2-3kk, korjatkaa jos oon ymmärtäny väärin), ja suurin hyöty ois vasta raskauden vikalla kolmanneksella mun ymmärryksen mukaan. Jos ei nyt tässä välissä tuu itse koronaa niin otan varmaan vasta lähempänä elokuuta sitten.
 
Pakotettuna myös otin koronarokotteen, koska teen töitä sote-alalla. En olis halunnut ottaa, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Alkuviikosta kävin. Hetkellisesti nosti kuumeen pariksi päiväksi, mutta muuten ei mitään sen kummempia tuntemuksia.
Ja mitä muuten raskausoireisiin tulee niin oon päässy tosi vähällä. Tässä nyt pari-kolme viikkoa on menty niin ettei aina edes muista olevansa raskaana. Pahoinpointi helpotti siinä vko 12 tienoilla ja väsymys vko 13 aikoihin. Nyt on ollu tosi freesi olla. Toki sit puolestaan välillä murehtii sitä, kun niitä oireita ei ole 😅😣
 
Ihana kuulla muidenkin raskausuutisia! En halua (ainakaan vielä) Faceen, superkiva jos täälläkin on elämää.

@CM2022 kyllä esikoista odotan. Me käytiin jo varhaisultra, mutta oli se silti pieni ihme katella pientä ja se kun eka kertaa tuli ruutuun pirteä pieni ja sydämen syke. Saatiin ekstrapaljon aikaa koska huoneessa oli harjoittelija skannaamassa, kerkesi katsella ja miettiä kaikenlaista. Hassua miten tuntui että sillä on jo jotain piirteitä, liekö omia kuvitelmia:)

Maha tuli mulla tosi pian mutta ei oo ilmaa yhtään. Aiemmin vatsa oli litteämpi aamulla mutta enää ei eroa. Oon kuullut että jossain vaiheessa myöhemmin kohtu yleensä pullahtaa esiin mut mulla on kaikki heti tullut tohon eteen. Luin että 11. viikolla kohtu on jo greipin kokoinen, onhan se jo aika möllykkä, oon myös lyhytselkäinen ja kapea. Raskausfarkut ei ole edes löysät siitä mahalta, mitkään muut ei enää mee kuin ne ja legginsit 😳 Mutta nyt rakastan mun mahaa!

Huonot olot mulla alkoi helpottaa just 1. kolmanneksen lopulla, toivottavasti muillakin 💪🏽
 
  • Rakkaus
Reactions: CM2022
Elokuu-22
Täällä on laskettuaika 11.8.-22🙈, on esikoisemme.
Tämä tapahtui yllättäen, ehkäisypillerini päätti pettää minut😅 Kun soitin neuvolaan aikaa, kertoi hoitaja minun olevan jo viikolla 8😄 Olin ihan että whaat😂 tällä hetkellä 14+3 menoillaan😍 Alkaa hiljalleen tuntua hentoja nipistyksiä, varmaankin alkaa masu/kohtu kasvaa ja liitoskipuja.

Kaikki siis uutta ja jännää itselleni🎉♥
 
  • Rakkaus
Reactions: CM2022 ja Aslaug
FruttiTiMaare
Täällä myös elokuussa laskettu aika! Ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt alkaa onneksi pahoinvointi helpottamaan. :) Tietyt hajut saa vielä oksentamisen muistumaan mieleen, joten mynthonit on varalta aina mukana.. Masu alkaa jo kasvamaan. :)
Rv 14+
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: CM2022 ja Aslaug
Ystävä kertoi että raajojen liikehdintä tuntuu ensin kuin poreiluna, no eilen jo ihan varmuudella tunsin kuinka siellä liikutaan 🥰. Ja ultrankin perusteella ne koivet potki jo kovasti kohdun seinämiä

Täälläkin 14. viikko käynnissä, mua on. hajuista ällöttänyt ainoastaan kun on keitetty lihoja irti luista... lieviä himotuksia raikkaisiin hedelmiin, ja kokoajan nälkä. Ei oo silti tullut vielä yhtään painoa lisää, max kilo.
 
Tooby
Mukava tietää, etten ole yksin pahoinvointini kanssa, vaikka en sitä kyllä kenellekään meistä toivo! Me käytiin eilen toisessa neuvolassa (15+3) ja olipa ihanaa kuulla taas pienen sydänäänet. ❤ Myös kovasti kuului potkivan siellä. 🙈 Perjantaina menen sokerirasitukseen ja vähän jännittää miten käy tuon pahoinvoinnin kanssa, kun oksentaa ei tietysti saisi. Pitää pyytää, että pääsisin makuulleen... Sukurasituksen vuoksi joudun käymään siellä kaksi kertaa, siksi näin aikaisin on jo tuo.

Olen pikkuhiljaa alkanut miettiä hankintoja. Me ei olla ostettu mitään ja suoraan sanottuna tiedän hyvin vähän mitään vauvojen tarvikkeista. Esikoinen siis kyseessä. Pitäisi etsiä joku lista pakollisista tarvikkeista varmaan. 🙈 Nuo vaunut ja rattaat vaan hämmentää, miten noista ikinä pystyy valitsemaan. Eihän tässä mikään kiire toki vielä ole. Mutta aika tuntuu liikkuvan hitaasti, niin jotain on keksittävä!
 
Heippa! Minä olisin halukas liittymään. tänään kävin juuri nt-ultrassa ja vahvistus tuli, että pieni olisi tulossa. Olen aktiivisempi Facebookin käyttäjä. taisi myös olla salattu ryhmä?
Laita viestiä emulnalle, se faceryhmä on ainakin salainen. Laitan alle vielä emulnan oman viestin ryhmästä. 😊

Minulle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä. Siellä on tälle hetkellä vain muutama jäsen, joten mielellään lisää porukkaa sinne otetaan. Itse jotenkin siellä uskallan enemmän jutella, koska nämä keskustelut on ihan kaikkien luettavissa. Sitä pelkää, että joku osaa yhdistää asiat nimimerkin takaa.
 
vierailija
Mukava tietää, etten ole yksin pahoinvointini kanssa, vaikka en sitä kyllä kenellekään meistä toivo! Me käytiin eilen toisessa neuvolassa (15+3) ja olipa ihanaa kuulla taas pienen sydänäänet. Myös kovasti kuului potkivan siellä. Perjantaina menen sokerirasitukseen ja vähän jännittää miten käy tuon pahoinvoinnin kanssa, kun oksentaa ei tietysti saisi. Pitää pyytää, että pääsisin makuulleen... Sukurasituksen vuoksi joudun käymään siellä kaksi kertaa, siksi näin aikaisin on jo tuo.

Olen pikkuhiljaa alkanut miettiä hankintoja. Me ei olla ostettu mitään ja suoraan sanottuna tiedän hyvin vähän mitään vauvojen tarvikkeista. Esikoinen siis kyseessä. Pitäisi etsiä joku lista pakollisista tarvikkeista varmaan. Nuo vaunut ja rattaat vaan hämmentää, miten noista ikinä pystyy valitsemaan. Eihän tässä mikään kiire toki vielä ole. Mutta aika tuntuu liikkuvan hitaasti, niin jotain on keksittävä!
Itse myös alettava hiljalleen katselemaan tarvittavia asioita. Onneksi kaverini linkkasi minulle sellaisen starttipaketin,johon kuuluu kaikista kalliimmat tarpeelliset asiat, esim. rattaat,pinnasänky ja turvaistuin (ja kaikkee muuta) ♥
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.Vauvamasua ei enää piiloon saa ja ei tarvitsekaan.Töissä ja kaikki, joiden pitääkin tietää tietävät raskaudesta. 14. pvä tuli varmistettua ultrassa vauvan voivan hyvin ja riski kromosomipoikkeavuuksiin oli sekä verikokeisiin, että ultran perusteella erittäin pieni. Vauva oli 5. pvä vanhempi, eli nyt menossa 13+0 ja laskettu aika on 24.8 :) .
 
  • Rakkaus
Reactions: CM2022
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.Vauvamasua ei enää piiloon saa ja ei tarvitsekaan.Töissä ja kaikki, joiden pitääkin tietää tietävät raskaudesta. 14. pvä tuli varmistettua ultrassa vauvan voivan hyvin ja riski kromosomipoikkeavuuksiin oli sekä verikokeisiin, että ultran perusteella erittäin pieni. Vauva oli 5. pvä vanhempi, eli nyt menossa 13+0 ja laskettu aika on 24.8 .
Ja lisätään vielä,että kesemmällä sitten hankintoja, turha hätäillä niiden kanssa. Meillä ennestään 1.5v taapero ja hyvät tuplakärryt olisi hankinnassa ja pinnasänky.
 
Hei onpa hauska kuulla että osalla näkyy jo maha! ☺ Täällä ei vielä toivoakaan siitä vaikka miten yritän tihrustaa 🤣 korkeintaan näyttää turvonneelta iltaisin..

Me ajateltiin innostua viikonloppuna ja käydä jo alustavasti kattelemassa vähän rattaita. Kuulin yhdeltä kaverilta että niissä voi välillä toimituksissa mennä parikin kuukautta, niin halutaan rauhassa hipelöidä niitä ennen kuin tehdään päätöksiä. Harmikseni vaan huomasin että ainakaan Googlen perusteella Espoossa ei noita lastentarvikeliikkeitä ole mitenkään runsainmitoin mistä vaunuja löytyisi 😅 täytyy varmaan mennä käymään Hkin puolella.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mulla on ollut taukoa koska meille kotiutui korona ja ei vaan oo jaksanut kirjoitella.

Kaikki on kuitenkin hyvin, neuvolassa kuultiin vahva syke ja kovia potkuja, viikot tänään 14+6.

Me ostettiin vaunut jo muutama viikko sitten kun osui hyvä tarjous kohdalle! Meillä on myös jo kestokassillinen vauvanvaatteita ja muuta, kirppiksiä ei vaan voi vastustaa 😁
 
  • Rakkaus
Reactions: CM2022

Yhteistyössä