Elokuiset 2022

Heippa pitkästä aikaa!

Mulla on ollut taukoa koska meille kotiutui korona ja ei vaan oo jaksanut kirjoitella.

Kaikki on kuitenkin hyvin, neuvolassa kuultiin vahva syke ja kovia potkuja, viikot tänään 14+6.

Me ostettiin vaunut jo muutama viikko sitten kun osui hyvä tarjous kohdalle! Meillä on myös jo kestokassillinen vauvanvaatteita ja muuta, kirppiksiä ei vaan voi vastustaa
Voi kurja kuulla koronasta, mutta ihana että kaikki on nyt hyvin! 😊 Hauskaa että tunnet jo potkuja 😍 täällä viikot 14+5 ja potkuja ja muita liikkeitä vielä odotellaan.

Mitkä vaunut löysitte? Ihanaa kun oot innostunut shoppailemaan! Onko sulla jo veikkauksia sukupuolesta? 🙊
 
Voi kurja kuulla koronasta, mutta ihana että kaikki on nyt hyvin! Hauskaa että tunnet jo potkuja täällä viikot 14+5 ja potkuja ja muita liikkeitä vielä odotellaan.

Mitkä vaunut löysitte? Ihanaa kun oot innostunut shoppailemaan! Onko sulla jo veikkauksia sukupuolesta?
Joo nää pienet hipaisut on aika hauskan tuntuisia. Muutaman viikon päästä enää ei 😆

Mä en siis mitään oikeestaan vaunuista ymmärrä, esikoiselle aikanaan ostettiin halvimmat ja ne kyllä palveli kuopuksenkin. Nää vaunut ostin kaverilta kun just sopivasti oli myymässä ja sattui kysymään tiedänkö ketään, joka tarvitsisi. Britaxin Go Next, tai jotain sellaista. Kai nää uutena on ihan maksaneet 😄

En osaa kyllä yhtään sanoa sukupuolifiiliksiä. Välillä on tyttöolo ja välillä poika. Jännityksellä odotetaan huhtikuun alun rakenneultraa!

Mitenkä teillä muilla, onko tyttö- tai poikaoloja?
 
Paranemisia Koronan kanssa!

Onko kellään kokemuksia koronarokotuksesta raskaana ollessa?

Liikkeistä: Välillä olen tuntenut ihan kuin kuplimista kohdusta, eikä ole suoliston toimintaa :). Viikkoja nyt 14+3. Rakenneultra 14.4.

Voi tätä raskausmahaa, näkyy jo selvästi enkä tätä mitenkään halua peitelläkään. Kohta saa onneksi kaivaa mekot esille ja nyt käytössä hupparit ulkona liikkuessa. Miehen kaapista käyn lainaamassa. Tulipa äitiysvaatteitakin ostettua viime viikolla. Kuopusta odottaessa oli myös suunnilleen samat kelit ja laskettu aika oli syyskuun alussa,joten ei tarvitse mitään erikoisemmin ostaakaan,kun vanhat vaatteet tallessa ;) . Ihanaa kun kevät tulee.

Onko muita, joilla tulisi lapsille noin kahden vuoden ikäero?
 
EEn
Moi!

Ryhmä on yksityinen, eli ryhmän voi löytää vain ryhmän nykyiset tai entiset jäsenet. Näin ollen sinun kaverit ei näe, että kuulut ryhmään.
Laita minulle tämän palstan kautta yv, jossa kerrot nimen, jolla sinut löytyy fb:stä ja jos on paljon saman nimisiä, niin jotain erityispiirteitä esim profiilikuvasta.
Onnistunu löytämää tältä palstalta kohtaa josta saisin viestiä laitettua
 
@Kerttu-83 mä jouduin kolmannen rokotteen ottamaan, mutta en tiedä johtuiko päivystysreissun vaatinut pääkipu rokotteesta vai heti perään saadusta koronatartunnasta. Kovasti on lääkärit ja neuvola vakuutelleet, ettei 3 rokotusta ja viimeisimmän piikin aikaan tullut tartunta ei aiheuta mitään. Pakko se on luottaa ja toivoa, että näin myös on.

Musta on jännää, että tulee kesävauva, aiemmat on syksyn ja talven lapsia, joten odotan jo innolla sitä kun ison mahan kanssa ei tarvitse pukeutua (sikäli kun tulee lämmin kesä).

Meillä on aiempien lasten ikäero 2v 2kk, ja ainakin meillä se toimi. Nyt tuleekin sitten hiukan vajaa 9v ja 7v eroa tähän pienimpään 😁
 
Linaria: Meillä tulee ikäeroa 1v11kk, mutta varmaan aika liki kaksi vuotta. Aiemmat 3 raskautta menneet jokainen "yliajalle".

Mä en täällä saa hoitoa, jos en ota rokotusta joten keskiviikkona olisi ensimmäisen piikin aika. Toivon niin, ettei rokotukset ei aiheuttaisi mitään. Tähän asti pärjännyt ilman ja nyt pakotetaan ottamaan rokote.
 
Hei! 👋 Mulla on LA 1.9., mutta suunniteltuun sektioon menossa, eli lapsi (niptin mukaan poika tulossa) syntynee elokuun puolella. 🙂 Koronarokotuksista: Sain toisen rokotteeni n. 1kk ennen raskautumista ivf-hoidoilla (onnistuivat heti, eli rokote ei vaikuttanut) ja kolmannen rokotteen otin (tulevaa ulkomaanmatkaa ajatellen vähän etupainotteisesti) rv 10. Myöskään siitä ei tullut sivuvaikutuksia ja lapsella yhdistelmäseulan, nt-ultran ja niptin perusteella kaikki hyvin. Toisaalta rokotteet eivät minun(kaan) kohdallani estäneet omikronin saamista, eli kuten lähes kaikki lähipiirissäni, sairastin sen, onneksi käytännössä oireettomana (nenä ollut tukossa raskauden takia muutenkin). Nyt rv 14+ jotain voin erinomaisesti, eli ainakin oman kokemukseni pohjalta sanoisin, ettei rokotuksia kannata pelätä. 🙂
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Smone
Sellaista piti vielä kysyä, että onko täällä muita, joilla on edellisestä raskaudesta vähän pidempi aika? Esikoiseni syntyi 2014 ja siitä tuntuu olevan ikuisuus! Muutenkin on sellainen olo koko ajan (fyysisesti sekä henkisesti 😆) kuin olisin ekaa kertaa raskaana. Asiaan on varmaan vaikuttanut sekin, että niin moni asia on viime raskauteni jälkeen muuttunut, mm. raskaana olevien ”kielletyt ruoka-aineet” lista pidentynyt, neuvola- ym. toiminnot automatisoituneet, uusia vaunumerkkejä tullut markkinoille ja nyt vielä tämä 1.8. voimaan tuleva perhevapaa-uudistus… viimeaikaisista maailman tapahtumista puhumattakaan. Toiveikkaana (raskaushormonien voimalla 😜) silti kevättä ja elokuun h-hetkeä kohti. ☀💪
 
vierailija
Sellaista piti vielä kysyä, että onko täällä muita, joilla on edellisestä raskaudesta vähän pidempi aika? Esikoiseni syntyi 2014 ja siitä tuntuu olevan ikuisuus! Muutenkin on sellainen olo koko ajan (fyysisesti sekä henkisesti ) kuin olisin ekaa kertaa raskaana. Asiaan on varmaan vaikuttanut sekin, että niin moni asia on viime raskauteni jälkeen muuttunut, mm. raskaana olevien ”kielletyt ruoka-aineet” lista pidentynyt, neuvola- ym. toiminnot automatisoituneet, uusia vaunumerkkejä tullut markkinoille ja nyt vielä tämä 1.8. voimaan tuleva perhevapaa-uudistus… viimeaikaisista maailman tapahtumista puhumattakaan. Toiveikkaana (raskaushormonien voimalla ) silti kevättä ja elokuun h-hetkeä kohti.
Perhevapaauudistus koskee niitä, joilla laskettu aika 4.9. tai myöhemmin, ei siis elokuisia.
 
Odotettuelokuinen: tossa sivun ylälaidassa on kirjekuoren kuva, josta voi valita yksityisviestin kirjoittamisen.

Mä ainakin toistaiseksi haluan pysyä ihan anonyymina kirjoittaessa, mutta täällä on aika hiljaista. Jotenkin ei tunnu yhtään siltä, että olisi raskaana. Paitsi että nukkuisi vaikka kellon ympäri, jos vaan saisin. Alkanut lähinnä jännäämään, voiko vauva masussa hyvin, kun ultraan niin pitkä aika. Vasta 14.4 rakenneultra.
 
  • Tykkää
Reactions: OdotettuElokuinen
@Kerttu-83 mä jouduin myös pakon edessä ottamaan kun muuten olisi palkanmaksu loppunut. Ihan kamalaa kyllä, että jäät ilman hoitoa, jos et ota. Asut sitten ilmeisesti ulkomailla?

Mulla on rakenneultra 8.4. ja tuntuu, ettei millään jaksaisi odottaa. Onneksi tunnen jo liikkeitä, joten sen suhteen voi olla rauhallisin mielin!

@Adelieamanda mun kuopus on syntynyt 2015 eli onhan edelliskerrasta jo useampi vuosi. Kaikki niin uutta, mutta kuitenkin tuttua 😁

Vähän kyllä välillä tuntuisi kuin kohtu kovettuisi, mutta voiko näin aikaisin tulla jo harjoitussuppareita? En yhtään muista edellisten raskauksien aikaan, että olisi näin aikaisin ollut. Kipuja eikä vuotoja kuitenkaan ei ole.
 
Linaria: Joo asutaan Etelä-Euroopassa ja sanoivat synnytyssairaalasta, etten voi olla heidän asiakkaansa, ellen rokotuta itseäni. No nyt on yksi rokotus otettuna ja toisen otan kuun lopussa ennen lomamatkaa. Vaikka ei maarajoja ylitetäkään, niin en tiedä, kuinka tarkkoja ne bussissa tai hotellissa ovat.
 
Löytyykö täältä mitään keskustelua, vai ovatko kaikki siirtyneet privakeskusteluun? Ei mitään raskausoireita. Välillä sitä unohtaa olevansa raskaana kokonaan. Viime viikolla kuuli sydänäänet neuvolassa. Mitään ihmeempiä liikkeitä en tunne. Ei ole sanottu,mutta ultrakuvaa katsoessa näyttäisi istukka olevan etuseinämässä.

Muuten kahta eri tietoa koronarokotuksesta: ensin sanotaan että rokotuksen voi ottaa raskaana ollessa ja nyt yhden piikin jälkeen sanotaankin, että vasta toisen ultraäänen jälkeen saisi ottaa. Toivottavasti en mitään hallaa ole vauvalle aiheuttanut :/.

Vapautui vauvalle pinnasänky,kun kuopus sai oman jatkettavan sängyn. Nyt kun saisi vaan kuopuksen pysymään siinä ;).

Hankinnoista: vauva saa kuopuksen vanhat vaunut ja ostetaan yhdet rattaat kuopukselle. Kokeillaan, jos pärjäisi ihan rintarepulla ja yksillä rattailla ja ei tarvitsisi ostaa tuplia.
 
Kyl tää aika hyvin on hiljentynyt, niin ei itsekään ole viitsinyt sitten yksinpuhelua harrastaa :D

Mä oon tuntenut liikkeitä jo muutaman viikon, ja koko ajan lisääntyy. Mulla on istukka takaseinässä ja olen hoikka, joten se varmasti vaikuttaa. Maha on jo niin iso, ettei sitä pysty peittämään mitenkään enää.

Kyllä muakin huolettaa tuo kolmas rokote silloin 13+ viikoilla, mutta sille ei enää mitään mahda, joten täytyy vain toivoa, että kaikki on nyt ja tulevaisuudessa hyvin. Ei oikein muutakaan voi.

Nyt viikkoja 19+6 eli huomenna paukkuu 20+0, aika hurjaa.
 
vierailija
Mites muiden elokuisten kesäsuunnitelmat? Mitähän sitä jaksaa ja pystyy tekemään heinäkuussa kun alle kuukausi laskettuun? Jotain kotimaan matkailua lyhyillä etäisyyksillä ehkä?
 
Me ollaan nyt lomalla ja ei ole ihmeempiä suunnitelmia kesän varalle. Nyt kun vielä jaksaa, on hyvä aika pitää lomaa,enkä todellakaan suunnittele mitään reissuja loppukesällä ainakaan. Kokemuksia kuopuksen odottamista,joka syntyi syyskuussa ja täällä lämmöt 40 asteessa ja nytkin on laskettu aika elokuun lopussa. Ihan kotiseuduilla taidetaan olla, aina nopeasti pääsee minilomalle, jos siltä tuntuu. Ihan oman jaksamisen mukaan mennään. Lisäksi miehellä on kesäloman lisäksi 20-päiväinen isyysloma ja onkin hienoa, että saadaan olla hetki kaikki kotosalla, kun vauva syntyy.
 
Korona-rokotuksesta vielä: On hyvä, kun ei enää kysytä koronapassia tai negatiivista testitulosta oikeen missään ja oon jo miettinyt,jättäisikö toisen rokotuksen jopa ottamatta. Ainakin menee ultran jälkeiselle ajalle.

Keskiviikkona täyttyy 20. raskausviikko ja 13pvä on ultraääni.

Oletteko muut jo rakenneultrassa olleet saaneet tietää lapsen sukupuolta? Väliähän sillä ei ole, mutta ainakin me halutaan sukupuoli tietää, koska helpottaa jo hankinnoissa :).
 
Linariq
Mites muiden elokuisten kesäsuunnitelmat? Mitähän sitä jaksaa ja pystyy tekemään heinäkuussa kun alle kuukausi laskettuun? Jotain kotimaan matkailua lyhyillä etäisyyksillä ehkä?
Me ollaan kyllä suunniteltu kesäksi vaikka minkälaista kotimaanmatkailua. Jos ei vointi sitten kuitenkaan salli, meillä on täällä kotikaupungissakin kyllä paljon tekemistä.

Liikkeet näkyy ja tuntuu vatsan läpi, lapset on ihan ihmeissään 😄
 
Meillä rakenneultrassa kaikki hyvin ja poikalupaus saatiin! Kätilö sanoi, ettei oikeastaan epäilystäkään, niin selvästä vehkeitään esitteli :D

Mitenkäs muilla menee? Harmi kun tämä on niin hiljentynyt.
 
Linaria: onnea hyvistä uutisista!

Mitäs tänne,ulkona alkaa olla jo ihan siedettävät kelit ja pärjää ilman takkia. Aion mekoilla ja hameilla mennä raskauden loppuun asti. Vatsa on ihan parissa viikossa kasvanut näkyväksi ja oon alkanut tuntea liikkeitä aina välillä. Olin jo vähän huolissani,kun ei mitään ole tuntunut ja kuitenkin pitäisi kuulema tuntua liikkeet aiemmin,jos on aiempia raskauksia takana. Tiedä sitten, vaikuttaahan siihen istukan sijainti ja vauvan asento etc. Keskiviikkona meilläkin on rakenneultra. En vaan tiedä,pääseekö mies mukaan tän koronan takia,vai onko rajoituksia höllennetty. Ainakin tulee mukaan, toivottavasti pääsisi tutkimushuoneeseen myös.
 
Meillä rakenneultra takana. Niin kovasti piti tyttö käsiään kroppaa vasten, ettei kaikkea sydämestä voitu tutkia. Tuli sitten lähete uuteen ultraäänen. Mutta kaikki,minkä pystyivät näkemään, oli kunnossa. Huolestuttaa silti.
 
Linaria: Kiitos, syntyy nyt sitten kolmen pojan seuraksi pikkusisko :).

Käänsin ton lääkärin kirjoittaman lausunnon ultraäänestä ja kaikkea ei pystytty tutkimaan,kun selkä varjosti. Meillä on ensi torstaina uusi ultraääni,mutta hirvittää hän se mennä sydänsairauksiin erikoistuneelle lääkärille tarkastukseen. Mutta ihan luottavaisin mielin. Istukka on edessä,josta johtuen en vielä liikkeitä ole tuntenut kuin tosi satunnaisesti. Kunnon bileet vauvalla oli tutkimukseksessa ja itse en tuntenut mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Evena_4
Heh, meillä on toisinpäin, tytöt saavat pikkuveljen 😁

Kuulostaahan se hurjalta, että menette ihan erikoislääkärille, mutta onneksi kuitenkin todennäköisyydet hyviin uutisiin on paremmat!

Tulisi tännekin jo niin lämmin, ettei takkia tarvis. Ei mene enää vetskarit kiinni yhdestäkään takista, joten menen huppari päällä 😁
 

Yhteistyössä