Elokuiset 2010 tammikuussa !

Alkuperäinen kirjoittaja Enkelinäiti:
Meille on tulossa poika ja 13, 18 ja 21-kromosomit näyttäisi tällä kertaa normaaleille. :) Lopulliset tulokset vielä tulossa,mutta pikatulos tämä. Huojensi jo kovasti mieltä,vaikkei vieläkään kyllä levollinen olo ole...
Onnea :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Meillä olisi miehen kanssa tiedossa lapsivapaa ilta/yö. Ajatuksena olis mennä syömään ja sitten kattoo stand up komiikkaa tai leffaan, vielä ei tiedetä kumpaa.
oikein mukavaa iltaa! Vois itekkin koittaa repästä ja suunnitella ns. omaa aikaa

Alkuperäinen kirjoittaja punakaneli:
Jännä juttu, mutta en vaan voi millään käsittää että olen raskaana vieläkään, jotenkin en ole asiaa sisäistänyt, onko muilla samaa?

Yö heräilyt jatkuu, nukun tosi huonosti, vaikka olen ihan järkyttävän väsynyt, ihan kamalaa.
Mä törmäilen vastaavien ajatusten kans välillä. Ihan kuin olis "ulkoistanut" raskauden. Joku on raskaana ja vauvajuttuja juu, ai niin, sehän olenkin minä.. :D


äitiysvaatteita
(Mamalicious) myös:
http://linuslotta.com/productOverview.asp?qSiteId=3&gender=4&qGroup=854&qSizeGroup=88&qNavigation=left_menu_mom&qNavigationId=210

Ostin kaupasta Ciabatta-sämpylöitä ja nyt lahjon perheenjäseniä syödäkseni myös niiden sämpylät.. :LOL: :LOL:

M&M 9+6
(huomenna Muumi on jo sikiö.. :heart: )
(vai onko se ollu jo tän viikon alusta?)
 
Mä katselin sillä silmällä Emmaljungan tuplarattaita, mutta uudet mallit ei taida ainakaan meille sopia. Nitroissa on älyttömän pienet etupyörät, joilla ei taatusti kuljeta lumessa, kun rattailla ja lapsillakin on painoa päällä. Ja niissä toisissa uusissa malleissa ei ole lapsien välillä mitään väliseinää. Mun mielestä tällaiset ei sovellu eri-ikäisten kanssa. Luuen, että ainakin meillä esikoinen tuppautuisi pienen puolelle valjaista huolimatta. Joten tällä hetkellä parhaat katsomani ovat halvat Emman rattaat hintaan 299. Tuntuivat ihan ok:lta, isot pyörät ja väliseinä. Etsintä kuitenkin jatkuu :) Saan siskolta kantopussin vauvalle, jonka pitäisi sopia suurimpaan osaan rattaista. Ai niin, Brion tuplat katsastettiin myös, mutta eivät vakuuttaneet mua.

Pahoinvointi on muuten palannut. Kuvittelin jo päässeeni siitä eroon, mutta pirulainen teki comebackin. Välillä myös kuvittelen tuntevani liikeitä, mutta mielikuvitusta ne varmaan vielä ovat ainakin muutaman viikon ajan. Esikoisesta tunsin ekan kerran muistaakseni viikolla 18+ ja silloinkin tunsin vasta, kun potku tuntui jo ulospäinkin. Mies sattui juuri silloin pitämään kättä vatsalla, joten tunsimme ekat liikkeet samaan aikaan. Silloin istukka oli etuseinässä vaimentamassa ja nyt se on takaseinässä. Odotettavissa siis liikkeet aiemmin tällä kerralla.

Ja tervetuloa uusille.

Melita ja nöyhtä 12+3
 
Iltaa kaikille ja uusille teretulemast!

Sisarusrattaita minäkin mietin, edulliset saisivat olla kun ei tunnu tuo raha puussa kasvavan. Väliseinän kannalla minäkin olen!

Ultrauskäytännöistä ihmettelen myös kuinka voi käytännöt olla niin erilaiset lähes joka paikassa. Saisi olla jokin yhteneväinen linja näiden kanssa. Heti tuli mieleen että onkohan meidän kunnan systeemi väärä kun muualla tehdään erilailla. Täällä käydään veriseula ihan eri viikollakin kuin np-ultrassa ja muualla taas on niin tarkkaa että samana päivänä täytyy niissä käydä!

Mammahousuja ajattelin katsella ekaksi huuto.netistä. Joka paikassa olevat mammahousut on isoja, siis reisistä ja pituuskin yleensä. Harmittaa uusia ja kalliita housuja sitten lyhennellä ja muuten tuunata, siihen hommaan auttaa halvemmatkin.
Jos nyt siis ostan ollenkaan, viimeks pärjäsin ilman (tosin kuljin niissä kaksissa tooosi sexyissä verkkareissa aina :LOL: )

ON: Mulla on parina päivänä ollut jonkinlaista kipua tai lähinnä epämukavuutta masussa. Kait se kohtu kasvaa siellä. En muista tällaista tuntemusta esikoisen ajalta, silloin kyllä olikin vaivaa ja kipua joka lähtöön.
Dopplerilla kuuntelen joka ilta ja vahvasti :heart: jyskyttelee. Pikkuinen on vaan kova karkailemaan, ujoa tyyppiä ilmeisesti :)

MiljaK ja salaisuus 10+5
 
täällä ois vähä paskat fiilikset... verikokeisiin kosahti toi sikiöseula :( 1:100 on riskiluku, eli 99% terve lapsi mut eipä silti hirmusen luottavainen olo oo... no ehkä ensi viikolla viisaampana. niskaturvotus oli ihan ok ja siitä ei ois mitään tullutkaan mut sit verikokeessa joku härötti. puhelimessa se täti rauhotteli et ei mitään syytä panikoituu tms, mut oo tässä nyt sit rauhallinen ku ei tiedä mitä ajatella :| muita kiinni jääneitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Ultrauskäytännöistä ihmettelen myös kuinka voi käytännöt olla niin erilaiset lähes joka paikassa. Saisi olla jokin yhteneväinen linja näiden kanssa. Heti tuli mieleen että onkohan meidän kunnan systeemi väärä kun muualla tehdään erilailla. Täällä käydään veriseula ihan eri viikollakin kuin np-ultrassa ja muualla taas on niin tarkkaa että samana päivänä täytyy niissä käydä!
mä oon kans ihmetellyt kirjavia käytäntöjä, mutta kai nuo tietävät mitä tekevät..
Mullehan sanotiin, että viikko vähintään väliä (muttei syytä). Itse mietin olisko sit tulokset tulleet jo ultraukseen mennessä tjtn..?
Samoin mulle sanottiin ja oikein lapulle kirjootettiin, etä veriseula rv 8-9 ja NT rv12-13
No, oon päättänyt olla hyvillä mielin ajoista, kun ne sopii myös tän hetkisen ohjeoppaan aikoihin

http://finohta.stakes.fi/NR/rdonlyres/E47DABEA-26CE-4C06-8FF2-9713A6911EB1/0/Sikioseulonta_esite1.pdf
(tuli aika hitaahkosti. Tää on se neuvolasta mukaan saatu Stakesin "sikiöseulonnat"-esite )

Joskin oon alkanut miettimään onko esim rv9 joka paikassa 8+0 - 8+6 vai voiko se ollakin 9+0 - 9+6 (tai toisinpäin)
Ite on tottunut nyt puhumaan muodossa yhdeksäs viikko, jolloin se olis toi 8+, mutta sit taas viikko 9 voiskin olla toi 9+... nojoo...

Pikkumökö: Mitä ne nyt sit vielä tekee tutkii? Sovittaako ne jotain noita tuloksia yhteen tai? Kun puhuit ensi viikosta?
Mun huomio kiinnitty tohon ok ultraan. Se kuitenkin vaikuttaa lupaavalta. Ja kun tosiaan aina muistaiskin ton riskiluvun sijaan prosentuaalisen puolen eli millä todennäköisyydellä terve lapsi on tulossa. Ymmärrän kuitenkin sun huolestuneisuuden ja toivon, että voisin sua siinä auttaa :hug:


ON: Mä en herännyt viime yönä kertaakaan ja menin jo ennen ysiä (eli 8+ :LOL: ) sänkyyn. 9 (eli 9+ :kieh: ) tunnin unet. LUKSUSTA!!!!
Tuumin, jotta uskaltaiskohan olla ja kokeilla ilman rannekkeita tänään. Ihan kokeilumielessä.
Vai nauttisko varmemmin paremmasta olosta ja vapaapäivästä..

Månsku ja Muumi 10+0 POKS :heart:
 
ens viikolle on varattu 2-3h aika sikiöklinikalle, jossa keskustellaan ja sit saa valita haluuko ottaa sen istukka tai lapsivesinäytteen josta sit selvii varmemmaks tuloksia.. tosi paljonhan näissä on vääriä hälytyksiä mut kaipa joku on se jolla se 1% on :( siinä verikokeessa on ne hormoniarvot heitelly, siks hälytti. se täti sieltä klinikalta sanokin et ku npssä ei ollu mitään erikoista ni sen takii ne ei ois pyytänykkään, verikoe ainoa. mut kaipa ens viikolla sit vähä jo tää ahdistus helpottaa, tietää sit varmaks sukupuolenki jos positiivisia puolia lähetää ettii :)
 
pikkumökö kovasti pitkää pinnaa epätietoisuuteen. Ikävää kuulla riskiluvuista, usein vaan turhaa huolta aiheuttavat.

Omassa olossa ei juuri uutta, ihan ok olla.. Tosin eilisen ratsastuksen jälkeen selkä/issiashermo kipuili ikävästi, mutta laukesi onneksi eikä vaivannut koko iltaa. Kummallista, koska selässä ollessa olo oli tosi hyvä, alas tullessa tuli kipu. Vaan mennään silti vielä, niin hyvää se tekee päänupille.. Eikä supisteluja tai muita ikäviä tuntemuksia vatsan seudulta ollut eilen!

Nyt mentävä heiluttelemaan imuria, anoppi saapuukin vasta tänään ja pitäähän täällä edes siistiä olla.....

Kepsukka ja masukki 15+1 (vauva-lehden laskurin mukaan 16cm ja 100g :heart: )
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!
En oo koneelle ehtinyt ja nytkään en ehdi muuta kuin pikaisesti kirjoittaa kuulumisia.
Käytiin viime viikolla lääkärineuvolassa ja kaikki näytti olevan ihan ok. Ultrakuvasta näki kuinka pieni sydän sykki. Tosin sikiön koko ei ihan vastannu viikkoja, eli voi olla että laskettu aika siirtyy n. viikolla eteenpäin. Mut sitä siirretään vasta sit np-ultrassa, jos siirretään. Niin ja siinä sikiöseulonnan verikokeessa kävin kans.
 
Käydään nyt poksahtamassa täyden rv 10 kunniaksi!! :heart:
Muuten on mun osalta hiljaiseloa kun väsy on niin karmiva edelleen ettei iltaisin vaan kykene koneelle ja duunissa en millään kehtaa notkua kaksplussan tms. vauvasivuilla kun tiedän että ne kuitenkin syynää vierailtuja sivuja. :ashamed:

Pahoittelut Onnellinenx5 ja Erka! Kurjia uutisia!!

Onnea kaikille ultrassa käyneille!! Meillä se on vielä edessä ja jännittää ihan pirusti, koska viimeksi siellä niitä huonoja uutisia saatiin ja koko alamäki lähti sieltä käyntiin. Varmaan oksennan paniikista siellä odotushuoneessa.. :eek:

Mutta mukavaa ja talvista viikonloppua kaikille! Sais mun puolesta noi pakkaset jo hellittää...

caribbee ja nappi tasan 10
 
Oma olo on ihan ok. En oikeen vieläkään kunnolla tajua, että olen raskaana, vaikka tuon pienen ihmisen alun näinkin ultrassa:) Tuntuu vaan niin uskomattomalta :heart: Kaipa sitä sitten osaa uskoa todeksi kun liikkeet alkaa tuntumaan, tässä just katselin että taitaa siinä esikoisen synttäreitten aikaan alkaa ne liikkeet tuntumaan.

Meillä ei noita tuplarattaita tarvita kun esikoinen sitten syksyllä aloittaa jo koulun ja miehen esikoinen ei meillä ole ollut, valitettavasti.

Maijamehi ja Toukka rv 12+5
 
En nyt muista olenko kommentoinut kaikkia juttuja vai en.. lukemassa olen käynyt :)

Onnellinen ja Erka :hug: Ihan kamalaa :snotty:

Tervetuloa uusille elokuisille odottajille!

Maijamehi: Täällä sama juttu, olo on semmonen kuin ei oliskaan raskaana :D Aikakin menee nopeampaa kuin eka raskaudessa. Ei jaksa edes odotuskirjasta lukea mitä tapahtuu milläkin viikolla :LOL:

T: Tuore vaimo ja pikkunen 10+5 :D :heart:
 
pur
Onnea COPPER :flower:

VAUNUISTA me saatiin esikoista venatessa miehen siskolta käytetyt vaubut lahjaks. Mun äiti onneks mainitsi et on olemassa sellasia vaunukopan päälle laitettavia sisar istuimia. Semmonen ois kyllä just hyvä meijän tarpeisiin kun ei tuo tyttö varmasti oikeen jaksais viel semmosella laudalla seisoskella. Tietääks joku tommosista sisaristuimista jotain? Me ostettiin netistä kyl semmoset kahen istuttavat juoksurattat jostka muuntautuu nyös pyörän perävaunuks. Ihan loistava juttu meille muutenkin, mut siin on ihan suora selkäosa et ei sitä viel hetkeen voi sit käyttää pienen kaa.

Ja sit VALITUSTA. Siis voi |O . Mä jo kerkesi huokasta helpotuksesta. Jollain muullaki oli tääl edellis raskaudes tullu 25kg, noh samma po här :wave: . Eikä siis todellakaa ollu sillon eikä jälkeenpäin kiva juttu se. Mut edellises raskaudes mul oliki kokoajan ihan kauhee nälkä oikeesti ja mun siis oli vaan pakko syödä. Nyt ajattelin et kiva juttu pikemminkin päin vastoin, ei siis nälän tunnetta joten oon vaan huolehtinu syömisestä ettei veriarvot taas putois. No anway täällä se taas on NÄLKÄ. Tää on ihan käsittämätöntä vaik kuin syön ni vart in päästä taas kauhee nälkä. Ja voi olla sit pinallista mut itku tulee silti :'( , kun edellisetkää ei viel oo lähteny ja jos viel tähän tuo 25 tai enemmän tulee.

POSITIIVISEMPAA Olipa kiva huomata et täs pinkas on aika monella sama ikäero (tuo n.1,5v) tulos sisaruksille. Siinäkin on sitten varmaan jatkossa ihan kiva saada jotain vertaistukee. Mua kyllä jännittää yllättävän paljon kuinka nyt sit kahen pienen lapsen ja yhen ison hurtan kans tääl pärjään. Vaik osallistuu mies tosi hyvin kaikkeen ei sillä. Mut sen työ on sellasta et mä oon käytännös puol viikkoo yh, niin et kyl siin omat juttunsa on. Hatun nosto muuten kaikille täyspäivisille yhille, ootte vaan kovia tyyppejä.

Siitä tuliki mieleen. Minkäslaisia perheyksiköitä teillä muilla on?
 
Pur meillä taitaa olla näköjään aika paljon yhtäläisyyksiä. Mä olen se 25 kiloa edellisessä raskaudessa kerännyt yksilö. Täällä on esikoinen nyt 10 kk ja mieheke ja yksi suht iso hurtta. Mulla oli tässä raskaudessa myös tuota kokoaikaista nälkää, muttei onneksi samalla mitalla kuin esikoisesta. Yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja järkeviä annoksia. Jos nyt tulisi tähän painoon 25 kiloa lisää, painaisin 105 kiloa. Vaikka pituutta onkin 180 senttiä noi kilomäärät olisi jo ihan polvillekin liikaa. Joten yritetään pysyä tossa kymmenen kilon paikkeilla.
 
Vieläkö mahtuu mukaan?

Oon seuraillut teidän juttuja jo useita viikkoja, mutta vasta np-ultran jälkeen uskaltaudun mukaan =)

Meille on toinen tulossa, esikoinen nyt 2v 2kk, parhaassa uhmaiässään :heart:

Laskettu aika siirtyi 30.7, entinen oli 5.8, joten sen takia tähän pinoon olisin pyrkimässä, kun teidän juttuja enemmän lukenut. Ja mikäli yli menee, niinkuin viimeksi, niin elokuun puolella vasta kuitenkin synnytän :LOL:

Tähän asti vointi on ollut erittäin huono, ja oksentelu on olennainen osa mun päivää, sen jatkuvan syömisen lisäksi :LOL: Ja väsymyksen...paras terä on ollu viime aikoina kateissa, mutta jospa tämä tässä kevättä kohti helpottaa =) Viimeksi oksentelu loppui rv 20, joten sitä odotellessa!!!

Hyviä vointeja ja mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille =)
 
:wave: Terveisiä lomalta!

Huh,kahlasin monta sivua kirjoituksia ja katsotaan mitä jäi mieleen...

Erkalle suuren suuret halit ja paljon voimia tästä eteenpäin :hug: :hug:

NT-ultra mulla nyt ke ja samalla käyn antamassa verikokeet.Jännittää kamalasti :ashamed:
Onnittelut hyvistä ultra-kuulumista kaikille niitä saaneille!

Ikäerosta meillä tulee kuopuksen kanssa ikäeroa 1v8kk,vaippapyykkiä siis riittää :p
Edellisten ikäerot on olleet 1v2kk,1v8kk,2v,2v10kk,2v7kk ja 1v8kk.Joten vipinää riittää kaikenkaikkiaan.

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa(paitsi saatan harkita jos poika tulossa =) )

Kysymys:vatsatauti/noro-virus/mikälie vatsapöpö,Voiko se aiheuttaa jotain kehittyvälle sikiölle?
Sain viimeisen matkapäivän iloksi kamalan ripulin ja olo edelleen heikko,painokin tippunut 3kg vajaassa 2:ssa vrk:ssa
:eek:

Näin hyvä mun muistini on....

evi-ta ja bebe rv 11+ jotain kai...
 
Äitivaan tervetuloa elokuisiin :wave:

Ootteko muut huomannut suun kuivumista?
Mulla on huulten sisäpinnat ihan rikki ja rohtuneet, kun suu kuivaa öisin oikein kunnolla. Raskausaikana syljen eritys kuulemma muuttuu, mutta tällasta en muista aiemmista.
Ja sit sen vaikutus myös hampaiden hyvinvointiin... (+sen JATKUVAN syömisen)

Onnea Rouva Copper :heart:

 

Yhteistyössä