neitim: Ikävää, että tuli niin puun takaa sulle tieto veriseulasta ja melkein väkipakolla siihen jouduit. Itsehän en ole kummastakaan edellisestä lapsesta käynyt seuloissa, mutta silti tän kolmannen kohdalla jo ehdin vähän harkita asiaa. Mies kuitenkin meillä hyvin tietoinen seulontojen tarkoitusperistä, kun olen pitänyt häntä ajan tasalla ja halunnut yhdessä miettiä ratkaisua, että osallistutaanko niihin vai ei. Hän oli tälläkin kertaa niin vakaasti sitä mieltä, että otetaan joka tapauksessa lapsi vastaa, oli hällä mitä hyvänsä, joten aivan turha lähteä seulomaan. Joten ei sit osallistuta niihin ja jotenkin sen takia itsellä nyt rauha, koska tosiaan tuli millainen lapsi hyvänsä, niin se on tarkoitettu sitten niin. Näin me ajattelemme omalla kohdallamme.
Itse en oikein ymmärrä sitä, että miten niin seulat on vauvan parhaaksi? Kun jos jotain häikkää löytyy, niin eihän siinä ole silti mitään tehtävissä vauvan hyväksi, on vain kaksi vaihtoehtoa: keskeytys tai raskauden jatkaminen. Voihan sen tietysti ajatella niin, että keskeytys on lapsen parhaaksi, jos vamma aiheuttaisi paljon kärsimystä syntyvälle lapselle... Tällä kertaa ehdinkin harkita seulontoja ihan omasta ja tulevien sisarten näkökulmasta. Erityislapsen vanhemmuus voi olla kuitenkin hyvin vaativaa, ja jos perheessä on jo ennestään muita lapsia, niin se verottaa myös heille liikenevää aikaa ja huomiota. Lisäksi voi olla sisarille henkisesti rankkaa, jos pikkusisar esim. kuolisi. :'(
Wanamo & pikkukolmonen 10+2
Itse en oikein ymmärrä sitä, että miten niin seulat on vauvan parhaaksi? Kun jos jotain häikkää löytyy, niin eihän siinä ole silti mitään tehtävissä vauvan hyväksi, on vain kaksi vaihtoehtoa: keskeytys tai raskauden jatkaminen. Voihan sen tietysti ajatella niin, että keskeytys on lapsen parhaaksi, jos vamma aiheuttaisi paljon kärsimystä syntyvälle lapselle... Tällä kertaa ehdinkin harkita seulontoja ihan omasta ja tulevien sisarten näkökulmasta. Erityislapsen vanhemmuus voi olla kuitenkin hyvin vaativaa, ja jos perheessä on jo ennestään muita lapsia, niin se verottaa myös heille liikenevää aikaa ja huomiota. Lisäksi voi olla sisarille henkisesti rankkaa, jos pikkusisar esim. kuolisi. :'(
Wanamo & pikkukolmonen 10+2