*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse oon varautunut siihen, että yli lasketunajan syntyy. Toivon kyllä kovasti että syntyis jo ennempää ku esikoinen aloittaa elokuussa koulunsa ja jos tää syntyy kovasti lasketun ajan jälkeen niin mä en nää sitä kun mun esikoinen lähtee koulutielle:( Esikoinen on syntynyt päivää ennen laskettua aikaa, joten katsotaan nyt sitten mitenkä tämän kanssa käy. Varsinkin ku nyt on riski ton rd:n kanssa saada iso vauva..

Maijamehi ja Toukka rv 21+4

Onnittelut teille jotka olette saaneet hyviä ultra kuulumisia! :flower:

Mites ois, listattasko hyviä lasten- tarvike/sisustus ja vaate nettikauppoja? :)
Voisin itse ensimmäisenä suositella lastenhuone.fi.. siellä ihania lastenhuone sisustus juttuja :)

Minä oon asennoitunu niin että yli menee. Kaikissa ultrissa kuitenki mitat vastannu 4-5 päivää pienempää mitä ois menkoista laskettuna. Viimeksi synnytys käynnistettiin 40+2, niin ei voi siitäkään sitten päätellä. Mutta jotenki vaan tuntuu että yli mennään.

Marlin ja papu 21+2

Musta jotenkin tuntuu et ei ainakaan pahemmin yli mee.. eka syntyny 41+3 ja toka 40+1, ekasta ei mitään ennakoivia suppareita, tokasta jotain heikkoo nipistelyä ja kiristelyä n.viikolta 30 alkaen, tää kolmas pistää heti supistelee jos tekee jotain enemmän tai tarvii ku hermostuu jostain :D ja on pahempia ku tokan aikaan. eihän noi tietty välttämättä mitään tarkota mut voi olla et niillä onkin jotain merkitystä..elokuussa ehkä viisaampi =)

Onnea ultrakuulumisista! :) Huisi: Aika yleisiä nuo kystat tosiaan, täälläkin jo meillä monella. Onneksi olemme saaneet tietää kaiken muun olevan hyvin, joka on tärkeä tieto! :heart:

Olen päättänyt sen Manducan hommata ja tekisi niin mieli jo tilata valmiiksi!! Ihanissa väreissä saatavana. Tuleeko jollakin vielä mieleen siitä jotain kokemuksia? Itse olen kuullut lähinnä pelkkää hyvää ja ergonomisesti hyvä vauvallekin. Toivottavasti olisi vaan sellainen lapsukainen tulossa joka siinä viihtyy.

Joku kun ammattiani tiedusteli, niin olen terveydenhoitaja. Ei kyllä uskoisi näiden kirjotusten perusteella aina välillä. Tiedolla ei ole mitään väliä, kun äitiydestä on kyse. Ihan samoja asioita pohtii. Ja toki haluaakin olla pelkkä äiti. Se on vaan kumma, että niistä asioista joista asiakkaitaan rauhoittelee ja osaa ajatella järjevästi, niin omalla kohdalla ne aiheuttaa aivan samalla tavalla murhetta ja pohdintaa. Tunne menee edelle, eikä osaa ajatella järkevästi enää ollenkaan. Mutta se siitä, täällä olen äitinä..:)

ultrasta myös kotiuduttu :) 100% varmuutta ei sukupuolesta saatu, kun vauva tykkäsi pitää napanuoraa haaravälissään , ihan siveellisyys syistä .. Mutta luultavammin tyttö ja siveellisyydestäkin ehdottomasti tyttö .... :laugh: , 2 eri kertaa koitettiin urkkia jalkoväliin , mutta aina vaavi oli kiskaissut napanuoran haaroväliinsä . Toisella kerralla näkyi hämärästi eikä mitään uloketta löytynyt ... joten kaippa se tyttö sitten on taas tulossa . Sain viikolle 32 uuden ultra-ajan ton yhden neidin palleatyrän takia ,joten oon saanut sitten ultraa loppuraskaudelle jossa tarkistetaan vielä että kaikki ok ja nyt kun on painokontrolli rv 37-38 , niin sain ton toisen ultran sitten aikaisemmin joka sinänsä ihan hyvä , kun 2 viimeisintä on syntynyt jo 2 viikkoa ennen la:ta ja voi olla että jos kasvukotrolli on vasta rv 38 , niin ei ehdikään kurkkia noita elimiä ...

neitim

Ajatelkaas miten aika juoksee. Jossain alkuvaiheessa mietin, että pitää sitten laittaa mahakuva tuonne alkupuoliskon kuvaketjuun kunhan ollaan lähemmäksi 20 viikkoa päästy. Kuvittelin, että siihen on vielä aikaa ihan hirmuisesti...Nyt tajusin, että ohhoh, en enää edes kuuluisi tuohon pinoon, viikkoja on jo enemmän. Uskomatonta! :p Minne nämä viikot hurahtaa? Ja kaikenlisäksi toisaalta tuntuu, että kunnon kevät ei taida tulla ikinä...Toukokuutakin odottaa jo malttamattomana.

Onnitteluja taas ultrassa käyneille :heart: :flower:

Minä ootan, että tää syntyis niin kuin muutkin kolme eli rv 39+1 :D En varmaan pysy pöksyissä enää tuon jälkeen, kun aina ovat pikkuiset silloin syntyneet. Mutta oon juu varautunut siihenkin, että tää kaveri tekee poikkeuksen :whistle: Mulla on aina aikaisemmin myös siirtynyt tuo laskettuaika np-ultrassa eteenpäin, mutta tää kaveri olikin pari päivää isompi kuin mitä viikkoja piti olla, niin voi myös siks tulla nyt muutoksia kans. :)

Carenan tuplista Meillä ainakin ajaneet hyvin asiansa. Ainoot miinukset annan sille osalle jossa lapsen jalat on, kun meillä se on päässyt pojan potkiessa repeytymään vähän ja sitte se jarruhomma kun on kävellessä nostettuna ylös, niin se on löystynyt ja tippuu välillä alas sinne räpättämään. Mies sen kerran sai kyllä kiristettyä, niin ja sadesuojaa ei ainakaan aiemmin tuohon malliin ollut, mutta jos ei sitä koppaosaa siihen osta joka meillä on, niin sitte kuulemma pitäis brion suoja sopia jotenkin tuohonkin. mulla kaks erillistä suojaa, jotka ei oikein kunnolla noihin sovi.
Se koppa on aika kapea, mutta meni meillä mukavasti just talviajan, kun poika syyskuussa syntyi.
Ja voi olla, että nekin taas on vähän muuttuneetkin, kun itse ostin nuo 2008 kesällä.

Mä näin yks yö unta, että meille syntyi poika. Tosin asia tarkistettiin vasta sitte, kun lapselle oli jo vaatteetkin laitettu päälle, niin sitte vasta kaikille tuli mieleen, että hei kumpikos tää nyt sitte mahtaa olla. :whistle: :laugh:

Katjuska ja sintti 19+5 :heart:

neitim mitä mitä, eikö mun poikaenergiat toimineet, kumma juttu :D

Mäkin kävin tänään ultrassa. Se ei ollut varsinainen rakenneultra, vaan tapasin samalla erikoislääkärin ja hän teki ultran. Kaikki rakenteet oli kohdillaan. Painoarviota en muistanut kysyä, mutta päänympärys ja olkavarsi vastasivat viikkoja, mutta reisiluu ja vatsanympärys olivat viikkoja isommat. Kaikki kuitenkin enemmin kuin kunnossa. Erikoislääkäri ei ollut kovin innostunut sukupuoliutelusta, mutta kun itse näin pepun ultraruudussa, niin muutaman sanan sanoi. Mä en nähnyt pippeliä enkä kiveksiä, mutta lääkäri ei uskaltanut veikata sukupuolesta mitään. Eli jännitys jatkuu sen suhteen. Itse olisin veikannut tyttöä kuvan perusteella, mutta en uskalla vielä luottaa siihen. Kontrolliin menen kahden viikon päästä, koska sydämestä lähtevät suuret suonet pitää vielä tsekata. Josko siellä kontrollissa sitten uskaltaisi uudelleen udella.

Synnytysajasta tiedän sen verran, että käynnistyksellä tulee, niin kun kaikki viisi vanhempaakin. Todennäköisesti käynnistys on pari viikkoa ennen laskettua aikaa, riippuen diabeteksen tasapainosta ja mahdollisista lapsivesipunktioista.

Kiva kuulla kokemuksia noista Carenan tuplista, sellaiset meillekin varmaan tulee ja nimenomaan niin, että toiselle puolelle tulee vauvalle koppa. Musta ne vaikuttaa kätsyiltä, kun vauva saa olla rauhassa omassa kopassaan, eikä isompi pääse hämmentämään, niin kun varmasti tekisi, jos vierekkäin olisivat.

Theresia ja kyytiläinen 19+6

EDDA ollaankin sitten saman ammatinharjoittajia ;) Kyllähän se näin on että tieto lisää tuskaa ja sitten pitäs vaan saada enemmän ja enemmän ja enemmän tietoa :D

Meilla vauveli varmaan syntyy etuajassa, tai siis käynnistetään etuajassa, kuten nuo 2 vanhempaakin.

HUISI saako udella että mikä lääkitys sulla on käytössä? Kyselen vaan siks kun itsellä tuo albetol verenpaineeseen.

Tänään neuvolassa asiat oli ok. Nyt vaan odottelen sitä rakenneultraa, johon vielä reilu 2 viikkoa aikaa.

UpsyDaisy ja Veikka 18+5

pakko tulla heti uudelleen häiriköimään. Tässä sohvalla istuessa on tuntunut niin monta ihanaa muksausta masussa. JEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

Tulihan ne liikkeet tännekkin :D :D :D :D :heart: :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
EDDA ollaankin sitten saman ammatinharjoittajia ;) Kyllähän se näin on että tieto lisää tuskaa ja sitten pitäs vaan saada enemmän ja enemmän ja enemmän tietoa :D

Meilla vauveli varmaan syntyy etuajassa, tai siis käynnistetään etuajassa, kuten nuo 2 vanhempaakin.

HUISI saako udella että mikä lääkitys sulla on käytössä? Kyselen vaan siks kun itsellä tuo albetol verenpaineeseen.

Tänään neuvolassa asiat oli ok. Nyt vaan odottelen sitä rakenneultraa, johon vielä reilu 2 viikkoa aikaa.

UpsyDaisy ja Veikka 18+5

mulla lääkitys vielä paniikkihäiriöön mikä puhkesi esikoisen ajalta, ihan varuiksi pidetään nyt yllä ettei paniikki/ahdistushäiriö pääse niin pahaksi kuin siis esikoisen ajalta loppuraskaana...ei hoidettu oikein millään, jolloin äityi tosi pahaksi

:'(

nyt toivon että kaikki kunnossa sen suhteen ja saan nauttia vauva-ajasta :heart:

onko sulla kontrollia sun lääkityksen suhteen, ylimääräistä siis ?
mulla siis viikolla 30 ??

Ai niin mä heti plussauksen jälkeen laitoin mailia ennustajaellille (vai oliks se madam mamma) ja sain vastauksen että tyttö syntyy 21.7... kattotaas nyt sitte :)

Ja jännitys vaan tiivistyy, ultra huomenna klo 11.45 :whistle:

MiljaK Tsemppiä ultraaan :heart:

Huisi Samainen tauti on mulla, kärsinyt siitä 15vuotiaasta saakka. Kaksi kertaa olen ollut lääkityksellä,jotka ei vaan yksinkertaisesti sovi mulle. Terapiaan pitäisi mennä.Ajattelin jos nyt hoitaisin sen pois kun jään kotiin. Toissa syksynä aloitin viimeksi terapian mutta se vei niin paljon aikaa töistä etten vaan pystynyt käydä sitä.
Raskaus pahentaa selvästi oireita,mä olen nykyään ihan hysteerinen iltaisin. Mietin kaikkea tulipalosta siihen että joku kuolee. Olen suunnitellut jopa valmiiksi miten pelastan kaikki jos tulipalo syttyy.Missä järjestyksessä ja millä tavalla. Iltaisin en pysty nukkumaan ellen tarkasta lamppuja yms. Kaupassa käynti on alkanut nyt tuntuu ihan ok.lle. Samoin olen huomannut että nuo jumpparyhmät helpottaa. Kerran kun ottaa sen askeleen niin toinen on jo helpompi. Yleisiä en ole käyttänyt vuosiin. Mutta onneksi tästäkin voi parantua.Haluan vaan muistuttaa että myös hoitamattomana paniikkihäiriö voi johtaa masennukseen, mihin mäkin putosin mutta onneksi asiat on nyt hyvin =) Eli voimia Huisi ei ole mikään helpoin vaiva elämässä varsinkaan kun se alkaa ohjailee asioita elämässä.

UpsyDaisy liikkeet on kyllä parasta, niitä alkaa sitten odottaa koko ajan että koska potkii taas :D

Edda Mäkin mietin ihan tota samaa yks ilta.Silloin alussa sitä odotti että masu vähä kasvaa ja saa pistää sen ekan kuvan tuonne pinoon. No nyt oon muutamia ehtinyt laittaa ja johan vaihtuu pino. Aika on kylläkin mennyt tosi nopeasti jotenkin. Mutta jospa meidän odotus ei ookkaan pitkä :whistle: :D ton lauseen jos mä jostain kumman syystä toistan elokuussa niin mä saan palkinnon B) , koska se on pitkä ja hidas kun alkaa vikat viikot lähestyy :D

Mulla on syntynyt esikoinen 40+1 ja toka 40+4 (3) nyt on pakko myöntää etten muista menikö kolme vai neljä päivää yli.

Matilda & Viljo Rv21 :heart:

Huomenia, tulin poksumaan ja fiilistelemään loman alkua. Tai tämä päivä töitä, mutta pian tässä pääsee lomille.
Hiukan teen töitä, sitten lomille =)

Jos kerkeen, laitan sitä listaa tulemaan (pitää kaivaa netistä uudelleen kun en löydä sitä lappua enää millään)

runttis ja sytkylä 20+0 (puolivälissä jo!)

UGH!

Ohhoh, onkin ollu jo viikko taukoa kun on naputellu jotain, kotoona kun ei viiti naputella kun ne yhteydet pätkii ja kovasti! On kerran jos toisenkin kadonnu kaikki tekstit ku yhteys kaatunu :headwall:

ipanan syntymästä niin esikko tuli 39+3 joten jotenniin uskon et tää kakkonen tulee lasketun ajan tienoilla... Ainakin toivon niin :D Olen jo suunnitellu kaiken mitä teen rv 38 jälkeen ipanan häädöstä tuolta masu yksiöstä :saint: Luvassa montaa S:ää ja tulista ruokaa :laugh:

Mä olen ollut niiiiin tyytyväinen nuihin vaunuihin (siis P&T sportit) jotka on jo tuon neidin kanssa käytössä =) Voin siis tupliksi/yksikkö vaunuiksi suositella!

Ei sen kummempaa kuin takas töiden pariin... :wave:

Kat ja "Pekkapötkylä" rv 21+1

Mulla olis tässä edessä vaunujen hankinta, kunhan vaan tietäis et millaiset hankkii ja mistä hankkii.. Mitenkä tää voikin olla näin hankalaa?? No onneks tässä on vielä aikaa. Lisäks tarvis hankkia istuinkin, enkä oikeen siitäkään sit tiedä et millaisen hankkisin.

vauvamasu ei vieläkään erotu noista makkaroista, muutakuin silloin kun makaan selälläni :laugh:

Maijamehi ja Toukka rv 21+5

Suppikselle:

Ruokapaikkoja:

http://www.trofeagrill.hu/
Trófea Grill Restaurant, City
H-1061 Budapest, Király u. 30-32. (hyvä ravintola, mutta kannattaa varata pöytä?)

Paljastan tässä yhden erittäin edullisen lounaspaikan Budapestin keskustasta. Paikka on ollut olemassa jo 1980-luvulta lähtien ja on tunnettu, suosittu paikallinen lounasbaari. Nimi on Jaffa, osoite Ráday utca 39. Lounas maksaa 690 Ft (2,70 ?), hintaan kuuluu keitto+pääruoka, juomat ei sisälly. http://jaffakavehaz.hu/menu

Ja kun nyt alettiin paljastelemaan, niin kaupan päälle paljastan vielä toisenkin: samalla kadulla on toinenkin hyvä saman hintaluokan lounasbaari Fecske Pressó, Ráday utca 34.

Ráday utca siis lähtee pieneltä kaarikadulta Kálvin térin aukiolta Petöfi-sillalle.
Siinä melko lähellä kauppahallia on myös Ráday utca, jolla on paljon edullisia lounaspaikkoja ja kahviloita. Hallista voi ostaa myös eväät ja mennä piknikille esim. Margit-saarelle, kaupunginpuistoon (Városliget) tai metsään Budan rinteille. Mukavia ja kohtuuhintaisia illallispaikkoja on mm. Liszt Ferenz -térillä, lähellä Oktogon-aukiota
Nähtävyyksiä yms.
Kävelykatu Váci utcan päässä on Vörösmartyn aukio. Siinä aukiolla on Unkarin kuuluisin kahvila Gerbeaud, jossa kannattaa käydä. Se on hieno. Samaiselta aukiolta lähtee maanalainen M1, joka on Manner-Euroopan vanhin metro. Sillä kannattaa matkustaa pysäkille nimeltä Hösök Tere (Sankarten aukio), jolla on patsaat Unkarin heimopäälliköistä, isot museot ja hyvät ravintolat, Gundel ja Bagolyvár. Jos on kaunis ilma niin varatkaa reilusti aikaa ja jatkakaa matkaa kävellen kohti kaupunginpuistoa. Puistossa on Széchenyin kylpylä ja Vajda Hunyadin linna, ja puiston reunalla ovat myös eläintarha, sirkus ja huvipuisto. Nämä ovat Pestin puolen päänähtävyyksiä.

Budan puolen nähtävyyksistä tärkeimmät ovat Budan linna, Pyhän tapanin kirkko ja Kalastajalinnake. Ne sijaitsevat aivan vierekkäin Linnavuorella. Myös Linnavuorella vierailuun kannattaa varata reilusti aikaa, sillä linnassa on myös museoita. Kalastajalinnakkeelta aukeaa hieno näkymä Tonavan yli Pestin puolelle ja neogotiikkaa edustavalle Parlamenttitalolle. Linnavuorella on hyvä kahvila, Ruswurm. Budassa Moszkva térin kupeessa on kiva ravintola St.Jupat.

Ilman muuta kannattaa varata yksi päivä aikaa shoppailuun. Váci utcan toisessa päässä on iso kauppahalli. Siellä kannattaa käydä. Matkalla kauppahalliin (Váci utca 58) on Unkarin käsiteollisuusyhdistyksen kauppa Folkart http://www.folkartcentrum.hu/ Sieltä saatte aitoja käsitöitä. Kauppahallin yläkerrassa on lounaspaikka. Kauppahallilta vasemmalle (Kálvin térin ja Astorian suuntaan) lahtee pieni kaarikatu, jonka varrella on mm. taloustavarakauppa, edullinen kauppa Városkapu Üzletház, Vintage-merkkivaatekirppari ja mallikappaleiden myyntikauppa Gizmo (Múzeum körút 7), kenkäkauppoja ja antikvariaatteja. Astorialta voi hypätä metroon ja ajaa Blaha Lujza térille. Siitä menee suuri kaarikatu, jolla on mm. kirppareita (Turkáló) ja silmälasikauppoja. Nyös Bajzsy Zsilinzsky -katu on hyvä ostoskatu, jolla on hienoja butiikkeja, yksi oikein hyvä kirppari (Bajzsy Zsilinzsky 45) ja hyvä kahvila Müvész ja ooppera. Bajzsy Zsilinszkyn ja suuren kaarikadun risteyksessä on Läntinen rautatieasema (Nyugati) ja valtavan iso West end -ostoskeskus. Asema on Eiffelin piirtämä ja Nyugatin mäkkärikin on oikein kaunis, ja taitaa olla valittu maailman kauneimmaksi mäkkäriksi.

Ostoksia:

Vaateliikkeitä ja muita kauppoja on paljon Nyugatin eli läntisen rautatieaseman vieressä olevassa West End -ostoskeskuksessa. Se on todella iso ostoskeskus, mutta hintataso on melkein sama kuin Suomessa. Huomattavasti edullisempia ostoksia voi tehdä Nyugatin asematunnellissa maan alla olevissa pikkukaupoissa. Toinen, pienempi ja hiukan edullisempi Árkád-ostoskeskus on punaisen metron pääteasemalla Örs Vezér terellä. Árkádissa on alakerrassa erinomainen ja melko edullinen kenkäkauppa, lähellä H&M:n myymälää. Mammut-ostoskeskuksesta Budasta, läheltä Moszkva-tériä löytyy mm. Mexxin liike ja hyviä urheilukauppoja.

www.asiancenter.hu on laillinen aasiakeskus, jossa kuulemma on tavaraa laidasta laitaan.

Sori, muille tästä ei ole mitään iloa mutta jos Suppikselle jotain hyötyä niin hyvä =)

Yhteistyössä