***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rakenneultrasssa viikoilla 20+3 paino oli 397g.. Vastasi 21+2 viikkoja, joka on menkoista laskettuna lähempänä. Mutta aikasemmat ultrat kuulema luotettavampia.. 20.5 olisikin seuraava ultra..

Nyt on muuten kissanpennuista kuvia jos jotakuta kiinostaa käydä katsomassa:

<http://chevannes.scifiportti.net>

Chevanne, uijui, ihania pieniä pentuja teillä :heart: :heart: Meillä on kaikki kovin kissaihmisiä, mutta minä onneton olen allerginen niille..harmittaa ihan lasten puolesta kun ne niin kovin kissoja rakastavat eikä voida ottaa meille :( Mutta on meillä kaks koirapoikaa tuossa jaloissa höseltämässä :heart:

Chevanne aivan ihania pentuja :heart: Mä niiiin rakastan kissoja. Tosin rotukissaan ei oo varmana koskaan varaan,ehkä sitten ku lapset muuttaa pois kotoolta. Onneks meille riittää toi rontti maatiais kissa :D

Pitäisi lähtee labraan, ottavat sen ekg ja verikokeita. Täytyy varmaan odotella tuonne kymmeneen että menee,siellä on taas kaikki mummelit jonossa kuitenkin heti aamusta =)

Nyt taidan hipsasta kyllä salile vähän treenaa, ettei vedä ihan jumiin kroppa.
kun vaivaa toi issiaskin välillä, on muute kauhee tunne ku makaat sen vartin selältee ja siitä ku koittaa päästä ylös.Ei tuu muute mitää ilman irvistystä.sattuu niin pirusti :|

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Tiqustiina samaa irvistytstä täällä |O ..tuuhan kertoo kuulumisia, ku pääset :wave:

saa nähdä kauan saa taas ootella niitä tuloksia.
täytyy tunnustaa että mä meinasin tässä yks päivä jäädä solkkuun jumiin ton selän takii, mä en meinannut päästä sieltä enään ylös :D

Jaahas , jos lähtisi katsomaan uutta soffaa uuteen kotiin ideaparkista , lempäälästä ... Jotenkin toisaalta houkuttaa toi ihan halppismallin sohva suomi soffasta , ollaan joskus jo käyty katsomassa noita halppis kankaisia sohvia ja niistä näkyy läpi .... mutta kaikki noi halppis sohvat on kevyillä kankailla ja jos haluaa kunnon kankaalla niin hintaan tulee 1000-1500e lisää !!! Mutta jos muutaman vuoden kestäisi kun noi tenavat kuitenkin sotkee ja pilaa sohvat niin sitten myöhemmin ostettaisiin sitten sellainen kunnon sohva isommalla rahalla ...
Toisaalta nahkainen kestäisi ja sen voisi pyyhkiä yms, mutta jotenkin en tykkää kun on nihkeä ja kylmä ja jotenkin silleen tyhmä , tosin tuo helppo putsaus olisi ihan jees , no katsotaan mitä tuumataan kun kaverin kanssa päästään perille katsomaan , että millaisias ne nyt olikaan ....

neitim + tytsy 25+5

Chevanne Voi kun oli söpöläisiä :heart: Mulla niin tylsä ongelma, että oon tosi eläinrakas, mutta allerginen kaikille. :( vanhemmiten tullut vaan lisää allergioita. :/

Täällä kans tuo jumitus jatkuu selän ja lonkkien kanssa. pelkkä kyljen kääntäminen öisin on hankala ja kivulias projekti. :kieh:

Pojat tänään onneks jo vähän paremmassa kunnossa, kun eilen vaan makasivat sohvalla. nyt sentään jo vähän touhuillaan. =) Ja tietty tapellaan :kieh:

mahassa kovaa menoa nykyään useasti jo päivässä ja koko maha hyppii ja pomppii joka suunnasta ja vaikee arvioida, että miten päin milloinkin ollaan. kuperkeikkaa taitaa siellä pyöriä. :D :heart:

katjuska ja sintti 24+5 :heart:

Pöh alkaa kyllästyttämään. En sitten tiedä onko tuo pöly ulkoilmassa vai mikälie. Pääsiäsen aikaan olin flunssassa. Ja siitä lähtien on ollut tietyssä kohdassa kurkkussa kipeä kohta.

Lääkäriin en ole viitsinyt moisen takia mennä, koska kurkussa ei edes näy mitään. Niellessä vaan on kipiä kohta mikä ei näytä sitten katoavan millään.

Jos sitä tänään jo jaksais alkaa miettiä noita munkkeja.. Jotenkaan vaan ei saa itsestään irti. :kieh:

vauva muljas aamusti oikeen ahkerasti=) tosin en kyl nähny vielä ulospäin liikkeitä. Oli ilmeisesti taas istukan alla muljaamassa.

Maijamehi ja toukka rv 26+4

Hei saiskos ihan pienen gallupin aikaiseksi, tuli tänään mieleen linea negra. Emme siis tiedä kumpi on tulossa ja ois kiva kuulla miten teillä muilla on viivaa ollut ja ollut olematta ja kumpi tuli?

Esikko: tumma viiva napaan asti=poika
Toinen: ei viivaa=tyttö
Kuopus: tumma viiva yli navan=poika

Peppi ja masukki 22+2

Linea negra.. mulla ei ollu esikoisesta moista=poika.
Nytkään sellaista ei näy, mut en kyl edes tiedä kumpaa odotan. Veljen vaimolla aikoinaan oli ainakin esikoisestaan linea negra ja heille syntyi tyttö=)

Maijamehi ja Toukka rv 26+4

Tigustiinalle lepoa ja tsemppiä :hug:

Linea negramulla ollut 5x tytöistä tummana,yli navan rintoihin asti.2x pojista ei linea negraa ollenkaan.
Nyt odotan poikaa ja linea negra näkyy napaan asti,ei tummana.Eli ei voi mitään päätellä enää
:D Ennen ajattelin että mulla linea negra selkeesti tarkottanut tyttöä mutta nyt vaikka tuo viiva tuossa vaaleana on,on poika tulossa....

Mä oon varmaan syönyt liikaa suklaata :o Eilen huomasin että vatsaa alkoi kääntää ja vääntää hiukan suklaan syönnin jälkeen,useamman kerran päivän aikana.
Voiko olla totta????

Valintatalossa kun ollut tarjous maraboun suklaalevyt 1e kipale ja niitä oon haalinut ja toki ne tuolta kaapista haihtuukin :p Olenko mä herkistänyt itseni suklaalle,nyyh :ashamed:

Linea negraEsikoinen: napaan saakka ,ohut,ei kovin tumma(poika )
Toka:napaan saakka ,ohut,ei kovin tumma (tyttö)
Kolmas:napaan saakka ,ohut,ei kovin tumma (poika lupaus )
että ei mulla ainakaan taida sanoo mitää toi viiva :D

Me9jaBonus voi se olla totta ettei masu kestä nyt suklaata.
itselläni on tullut monta eri ruoka-ainetta nyt vastaan mitä en vaan pysty syömään. maha menee heti kipeeksi ja vääntää. ennen raskautta pystynyt käyttää ja nyt ei. Eli jospa tuo raskaus sitten muuttaa vatsankin toimintaa/herkkyyttä jollain tavalla ?

Sydänfilmissä ei ainakaan näkynyt mitään hälyyttävää. Nyt odotellaan huomiseen verikokeiden tuloksia. Kai mä oon luulotautinen taas vaihteeksi sitten :|

Mä sain viihdoin ja viimein vastauksia tyksistä,siitä 2 viikon takaisesta supistelu episodista.Ja mulla se agalactie streptokokki oli nega....mistäköhän ne varhaiset suppailut sitten johtu???Mulla näemmä jää nyt kaikki vaivat ja niiden aiheuttajat mysteeriksi,tai sitten täytyy vaan todeta että on luulotautia :laugh:

Ja sitten vielä kiusaksi herkistyn suklaalle,voi elämä :o :D

Tigustiina,kohtalontoverini ;) hienoa että sulla oli sydänkäyrät kunnossa :hug:

Mä soitin nlaan ja vaihdoin mun ensikuun lopun normi nla käynnin lääkärikäynniksi,luulempa että hyödyn siitä enempi näin kremppaisena uudelleenuudelleeuudelleeuudelleen synnyttäjänä :D Oli neuvolan tätsykin sitä mieltä...

Nooh,huomenna poksuu viikot!

Esikoisesta oli haalea, melko ohut linea negra. Lähti tuolta ihan alhaalta ja jatku rintalastan kohille. Navan alapuolella teki mutkan, ja poika tuli. Nyt ei linea negraa näy, ja tyttö tulossa.

En oo syöny suklaata moneen viikkoon, ja ootan jo innolla keskiviikon neuvolaa. Ajattelin nyt tehä niin että aina neuvolapäivinä herkuttelen ihan kunnolla :p , ja muuten en sitten niihin koske. Katotaan miten onnistuu :D Nyt ainaki viimeset kolme viikkoa on sujunu oikein hyvin sen suhteen.

Marlin ja Justiina 26+2

Neuvolakuulumisia:

* painoa 181g/vko huh :saint: ( nyt ollaan lähtöpainossa ku laski alussa 2kg)
* paineet 140/96 (mittaripelosta) kotona oli lähtiessä 119/75
* sydänäänet + uä, eli ei kuunnellu ku katto ultralla
* liikkeet ++ (liikuskeli aivan mahottomasti, ei tahtonu saada mitottua ollenkaan ku jalkoja potki ku singeri, mikä lie ylivilkas manta tulossa)
* painoarvio 810g :heart: Ei ole tulossa isoa vauvaa, tätä samaa sarjaa 3-3,5kg :p

Ja sit ei mitannu kohdunpohjan korkeutta, ilmeisesti unohti :kieh: Nohh..pitkästi yli navan on jo, kylkiluita hipoo jotta silleen.

Ei mitään selitystä munkaan oireille, jotka jo helpottaneet. Pissa, hiiva ym. ihan normit. Ekg oli ihan ok, lisälyönnit näkyy mutta normia sekin. Joten ehkä minäkin sitten oon luulotautinen B) Toivon sydämestäni että nuo viikonlopun oireet ei palaa..oli ihan kamalat tuskat alakerrassa, pissarakossa jne..Mutta ainoa selitys minkä lääkärikään keksi oli että kun on näin vilkas vauva niin on varmaan sitten painanu sitä kusrakkoa hankalasti...Nytki paidan läpi näkyy ku neiti voimistelee..tai potkunyrkkeilee ennemminkin..huoh :heart:

Linea negra: ei koskaan mitään havaintoa = 4 kertaa tyttö ;)

Nyt simalle ja munkille, eskari tuli jo vappukarkeloista koululta ja kolmasluokkalainen on vielä koulussa. Huomenna heillä onkin vapaa päivä, kivaa!

Jonnuli ja hertta 26+4

Pohdintaa ja samassa galluppia:
Miten teillä vauva tulee nukkumaan,omassa huoneessa vai vanhempien makuhuoneessa?Perhepeti vai pinna/ensisänky?

Meillä vauva nukkuu aluksi(ainakin sen ekan 6kk)meidän huoneessa,pienessä korisängyssä ja varmaan vuoroin kainalossa,missä sitten parhaiten nukkuukin. :heart:

Mutta mietin jo miten sitten myöhemmin...
Tiedän itse olevani niin herkkäuninen etten kovin kauaa voi pitää vauvaa omassa huoneessa,kun herään kaikkiin ääniin ja kyljen kääntämisiin :ashamed:
Mietin miten vauvan sijoitan sitten?

Meillä on lapsilla käytössä yhteensä 5 makuuhuonetta(meillä tietenkin omamme)
ja nyt 3 isointa tyttöä ovat omissa huoneissaan.Pojat jakavat yhden ja pikkutytöt yhden.
Pikkutyttöjen huone on niin pieni ettei sinne mahdu kolmatta,onko ihan älytön tunkea vauva poikien huoneeseen??Pojat on siinä vaiheessa jo 6v ja 9v,häiriintyvätkö he vauvasta,entä ne pikkulelut(legot!),vaaraksi vauvalle?
Mutta jos vaan nukkuu sielä isojen veljien kanssa ja muuten ei oleile siinä huoneessa...

Vai yhdistänkö 2 isoista tytöistä yhteen jotta saan vauvalle oman huoneen?
tarviiko pieni vauva omaa huonetta,vai laittaisinko 6v: ja vauvan yhteen ja 9v sais oman huoneen?

Meillä vaan noi isot tytöt niin eri luonteisia.yksi on sporttinen mutta laiska pitämään huonetta kunnossa,toinen on taas hyvin pikkutarkka ja siisti ja kolmas oikea huithapeli huoneensa kanssa,kaikki aina suurta kaaosta... B)
Ehdottakaa mulle jotain??? =) :flower:

Meillä vauva nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa määrittelemättömän ajan. Laitetaan pinnis sivuvaunuksi meidän sänkyyn, niin helpottaa sitten yösyöttöjä. Toivon, että poika olis sitä laatua, että sais siirrettyä aina syötöiltä sinne omaan sänkyyn eli ei olis ihan kainalomussukka, mutta sen näkee sitten. =) Sitten jossain vaiheessa siirretään esikoinen (tyttö) ja tämä tuleva poika samaan huoneeseen. Todennäköisesti saavat meidän nykyisen makkarin, kun on isompi kuin tytön huone. Me kun ei siellä makkarissa muuta tarvita kuin sänky ja taas haluan, että muksujen lelut mahtuvat heidän huoneeseensa.

Niin ja mulla ei tytöstä juurikaan ollut linea negraa, ehkä hyvin hyvin hailakka napaan asti. Nytkään en ole moista havainnut.

-mennis ja lyly 23+6-

ei oo linea negraa kummassakaan: esikoinen tyttö, ja tää tulokas poika :wave:

Vauva tulee nukkuun meidän huoneessa, niinkuin esikoinenki...joka on nyt kuukauden päivät nukkunu meidän vieressä, vaikka tytöllä oma sänky, omassa huoneessa missä nukku aikasemmin :D

On vaan ihana ku se nukkuu meijän välissä :heart:

tiqustiina onneksi kaikki käyrässä ok! :flower:

hmmm...mitä viel oli...

jonnulille :flower: hyvistä kuulumisista!

ON: Huomena 11 tunnin työpäivä :o ...joten vaput jää juhlimatta, mieskin menee sit yöksi töihin.
Tänään piti dopplerikin kaivaa esille, ku asukki on ollu nii hiljanen pari päivää :ashamed:
Sykkeet kuului, joten eiköhän kaikki oo hyvin! :/

Me9jaBonus mä oon huomannut samaa, että välillä kun syön (liikaa) suklaata niin maha menee sekaisin, vääntää ja nipistelee. Ja mä kun oon sille nyt tällä hetkellä niiin perso, että en sen syömistä kokonaan pysty lopettamaan :whistle: Mä uskon, et raskaus voi herkistää mahaa niin, ettei samat ruuat yhtä hyvin käykkään kuin ei-raskaana.

Vauvan unipaikka meillä tulee olemaan varmasti aika pitkäänki meidän makkarissa, oon ite semmonen että saan paremmin nukuttua ku kuulen tutun tuhinan siinä vieressä :heart: ja pinniksessä/kainalossa tulee nukkumaan. Esikoinen siirty omaan huoneeseen nukkumaan vasta muutama kk sitten eli vähän päälle 2v., ku muutettiin isompaan asuntoon, ja sai oman huoneen. Mulle ollut kova paikka mut poika nukkuu paremmin yönsä omassa rauhassa :D

Linea negra mulla näkyi esikoisesta vasta synnytyksen jälkeen :D nytkään ei ainakaan vielä näy. Ja siis esikoinen on poika ja nyt lupailtu tyttöä.

Ompas masentavan harmaa sää ulkona ja sataa sataa ropisee.. :| muutenki ollaan pojan kanssa tää päivä vaan oleskeltu sisätiloissa, on semmonen olo ettei jaksa mitään ylimäärästä. Mies lähti eilen mökille tekeen remppahommia ja tulee vasta huomenna, tylsääää! Mut sit pääseeki vapunviettoon koko perheen voimin.

mmiilia ja hubbis-typy 24+3

Yhteistyössä