Elokuiset 2008 osa 6

  • Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti
Miisa*
Pullomaito on kyllä käynyt mielessä. Ei vaan ole ostettuna yhtään purkkia korviketta, niin se on jäänyt kokeilematta. Kapaloin kyllä tytön aina peittoon, mutta ei se ole tuota kohkaamista rauhoitanut.. Sängyn päätykin on nostettu.

En ymmärrä miten voi päivällä ja yöllä olla niin paljon eroa! Kamalaa kyllä oli taas.. Tyttö nukahti n. 05.30 ja nukkui kyllä sitten 09.00 saakka. Silloin oli jo valoisaa, joten voisiko syy olla siinä!? Tytöllä on kyllä selvästi myös maidon ylösnousun kanssa ongelmaa. Makuullaan ollessa nieleskelee, yskii, kakoo ja hikkailee, jonka jälkeen alkaa itku. Pystyssä ollessa helpottaa..

Nyt pitää mennä syömään, että sitä maitoa riittäisi!

Miisa ja typy 1 viikko 1 päivä
 
Julia 73
Täällä ollaan ja odotellaan...
Polikäynti meni hyvin. Siis kaikki on ok ja paikat ei (alkuviikon voimakkaista supisteluista huolimatta) auenneet sitten viime viikon...Lapsivettä oli lääkärin termillä 12 cm (= 6dl) ja se on kuulema tarpeeksi vauvalle.
Toivotteli tervetulleeksi seuraavan kerran synnyttämään ;) Tosin käski kyllä vauvan liikkeitä seurata tarkkaan ja ottaa heti yhteyttä jos vähenevät radikaalisti, loppuvat..

Mites Katrinna ja Garnet, onko supisteluja tms ilmassa? Täällä ei mitään..ajattelin minäkin lähteä metsäretkelle tänään...

Voimia meille jotka vielä odottelemme ja voimia myös vauvautuneille...nauttikaahan hetkistä pienien ihmeidenne kanssa :) Perässä tullaan...
 
Katrinna
Julia 73: täällä ei oo ei sitten mitään tietoa supisteluista! Ei kerta kaikkiaan mitään. Olo on ihan tosi hyvä, mitä nyt edelleen tuo ylhäällä oleva maha ahdistaa hengittämistä. Mä arvasin, että mulla käy näin, et kun tuo laskettu aika menee ohi, niin alkaa hirmuinen odottelu ja tuskastuminen. Kun se on se Parasta ennen :D! Nyt on pakko yrittää relata ja keksiä jotain kivaa vaikka viikonlopuksi, niin unohtuisi tää vahtiminen. Tää päivähän se piti olla mun synnytyspäivä sen veikkaukseni mukaan, mut eipä tule vauvaa ei :D.

Katrinna 40+2
 
Susa78
Voimia yöllä valvoville!

Meillä taas tyttö on nukkunut pari yötä tosi hienosti. On ihan harmittanut herätellä syömään. Päivällä on kyllä roikkunut tissillä jatkuvasti...en tiedä liekö koko ajan nälkäkään vai haluuko vaan olla äipän sylissä tissi suussa?!

Jes, tytön paino oli lähtenyt hyvin nousuun kun syötetään Tuttelia rinnan lisäksi. Aika lähellä syntymäpainoa jo mennään. Nyt ei tartte enää herätellä öisin syömään ja koitetaan pärjätä vähemmällä korvikemäärällä.

Ensi viikolla mennään ensimäiselle lastenneuvolakäynnille ja miehen pitää käydä tunnustamassa isyytensä.

Mites olette synnyttäneet itse palautuneet synnytyksestä? Mulla alkaa olla nyt aika hyvä olo alakerrassa :) Tänään käytiin jo pari kilometria vaunuilemassa, olipas mukavaa käydä kunnolla pihalla.

Vielä pari elokuista odottelee h-hetkeä...jaksamista loppuodotukseen! Ei mullakaan ollut mitään supisteluja ennen synnytyspäivää joten se hetki voi koittaa ihan milloin vain :)

Susa ja tytteli
 
second edition
Esikoinen lahti miehen kans asioille ja nuorempi nukkuu joten nyt muutama keksi ja mehua koneen viereen ja viimein se synnytys kertomus teille...
Pieni varoitus teille ei viela synnyttaneille et lukekaa omalla vastuullanne...

Ma aloitan ihan kunnolla ajan kulusta taakse pain et ainakin Katrinna jos uskalataa viela lukea sais vahan kannustusta odotteluun...

Eli ti 5.8.2008 laskettu aika (parasta ennen paiva) ja yliaikais tarkastus. Vauvan sydan kayra ja liikeet hyvat ei yhden yhta supistusta puolen tunnin sisalla, kohdun kaulaa 2-3cm jaljella
ti 12.8.2008 vk41, yliaikais tarkistus Vauvan sydan kayra ja liikeet hyvat ei yhden yhta supistusta puolen tunnin sisalla, kohdun kaulaa 2-3cm jaljella, eli viikkoon ei ollut mitaan tapahtunut.
to 14.8.2008 vk41+2 yliaikais tarkistus, vauva ei liikkunut yhta terhakkaasti kuin aiemmin, joten sain mehua ja jouduin heiluttamaan jalkojani. Vastaan otolle oli ollut pirunmoinen jono joten oli odottanut kolmisen tuntia uskaltamatta menna vessaan siina pelossa et menetan vuoroni. Joten supistuksia tuli kayran mukaan, ma tunsin enemmankin vessahataa ja nalkaa... Tarkastuksessa kohdun kaula oli alkanut avautumaan ja pehmenemaan mut supistuksen ei kummiskaan olleet mitaan synnytysta ennakoivia joten paastivat kotiin eika tarttenut menna illalla uudestaan naytille vaikka sita ensiksi miettivatkin kun en tuntenut niita supistuksia.
Seuraavana paivana aloin tuntemaan jotain satunnaisia supistuksia, mut sovittiin miehen kanssa et menen viela seuraavan aamun tarkastukseen yksin ja soitan sit jos laakari kaskee jaamaan mihen paikalle. Niin esikoinen voi nukkua hieman pidempaan. Limatulpan bongasin yhdeltatoista illalla pisilla kaynnin yhteydessa. Siellakin jouduin ravaamaan jatkuvasti... Siis pissilla...
Seuraavana yona supistukset koveni ja niita alkoi tulemaan kymmennen minuutin valein. Nukuin nimittain olohuoneen sohvalla ja katsoin miesten olympialaisten kavelya ja aina kun herasin supistukseen ne oli kavelleet kymmenen minuuttia lisaa =)
Yolla kavin sanomassa miehelle et huomen aamuna muutes mennaan sinne sairaalaan koko konkkaronkka ja jos on turha reissu niin tulaan takas ma en sinne yksin mene.
Aamulla yritin sit karvistella mahdollisimman pitkaan et esikoinen sais nukkua. Kahdeksan maissa kavin sanomassa miehelle et alkaa valmistautumaan ja menin viela kaymaan kuumassa suihkussa helpottamassa oloani. Paatettiin menna linja-autolla kun oltiin menossa pelkaan kontrolli kayntiin. Tosin pysakilla mies kysyi et mennaanko sittenkin taksilla mut sanoin et ei tartte. Ajattelin et ennen kuin se taksi on meidan luona niin se linja-auto on jo mennyt ohi ja ne menis kummiskin samaa reittia et luultavasti olen linja-autolla aikaisemmin perilla. Kaskin miesta ottamaan viela kaikein varalta masukuvan siella pysakilla jos sattuis kaymaan niin hyva tuuri ettei tarttis enaa masu pystyssa tulla takas kotiin.
Sit siihen pysakille tuli joku nainen ja vahan ajan paasta se kysyi et sattuuko sinuun, siis mua supisteli jonkun verran siina odotellessa mut en katsonut kellosta kun ajattelin et mita valia silla on kun ollaan kummiskin menossa sinne sairaalaan. Sanoin et joo sattuu ja se nainen sanoi et etko sa meinaa sairaalaan menna, vastasin et olen just menossa...
No me paastiin sinne sairaalaan 09.23 tai silloin ma olen antanut sen mun tarkastus aika vihkosen kun lauantaina se piti menna ensiapuun tekemaan ja ne tekee joka kerta rannekeen sulle kun sa menen ensi apuun ja siihen tulostuu aika. Me oltiin sit menossa odotussaliin mut kun se oli ihan taysi niin ma jain siihen reunapenkille odottelemaan. Siis siina samaisessa salissa on myos kaikkien synnyttamassa olevien naisten perheen jasenet ja ne joiden pitaa sinne ensiapuun menna.
Pyysin miesta soittamaan esikoisen hoitajat paikalle kaiken varalle. Ensiks mies oli et no ethan sa viela tieda pitaako sun jaada vai ei, mut sanoin et ma en taalta enaa kotiin lahde kun nippusiteissa... ja jos niille tulee turha reissu niin ne voi vaikka tulla meidan kanssa tohon katiinin kahville ja moikaamaan meita tai jotain...
Mun aiti laittoi viestia 10.56 et olenko takas kotona vai olenko paassyt synnyttamaan.
Viimeinen aika mika mulla on varmana mielessa on 11.18, kysyin miehelta kelloa ja se katsoi sen kannykasta joten sen takia noin tarkka aika.
Sit se leikki esikoisen kanssa ja meidan lahelle tuli jotain marokkolaisia istumaan niin esikoinen meni leikkii niiden kanssa ja mies meni siihen vastaanotto tiskille kysymaan minka takia kaikki muut naiset jotka on tullut meidan jalkeen on paasseet sisalle mut me ei... No sit se kutsui minutkin siihen tiskille ja ma seisoin ja nojasin kasilla siihen tiskiin ja pidin paata alaspain. Sit ne sanoi et ne on kutsuneet mua kymmenta vaille kymmenen mut en ole ollut paikalla... Aloin kiljumaan et taatusti olin paikalla mut teidan noin kuppasen pieneen odotussaliin ei mahdu kaikki niin mun piti istua tuossa... No ne lupas pian kutsua mut uusiks. Menin siihen samalle paikalle istumaan mut mies sanoi et mene tonne odotussaliin aloin sille kiljumaan et ei sinne mahdu, sit se sano et no mene tonne poydalle istumaan joten lahdettiin matkaan. Kun oltiin paasty ylos ne jo kutsui mua ja vaikka siihen ovelle oli vaan viisi kymmenen metria tuntui et olis pitanyt maratoni juosta ennen kuin paasen sinne asti joten jain vahaks aikaa nojaamaan seinaan, viimein paastiin sinne ovelle ja hoitaja otti mut hoiviinsa. Sit se arpoi vahan aikaa siis ehka jotain sekuntin sadasosia mut tuntui tunneilta et mita kautta mut voi vieda niille kayrille kun sinne pitaa menna hoitohuoneen lapi et kummastako voidaan menna. No viimein ne sai mut sinne sangylle joka sekin oli yhta tuskaa. Ja ne alkoi etsimaan sita paikaa mihin saavat vauvan sydan aanet. No niilla oli siina aikamoisia vaikeuksia ja ma en auttanut yhtaan asiaa liikkuessani joka supistuksesta joita tais olla aika tiheaan tahtiin jo. Viimen ne loysi sopivat kohdat ja paasin kunnolla tarkkailtavaks. Sit siina kavi yks katilo katsomassa mun kayria ja katsoi mun puuskuttelua ja kysyi et supistaako mua kun ma noin puuskuttelen ja vastasin et joo... sit ma aloin miettimaan et voi hitto naa mun supistukset ei nay missaan ja ne ei usko mua vaan laittavat kohta kotiin... Joten aloin katsoa sita tulostus paperia joka tulee siita masinasta et nakyyko siina mun supistuksia ja en tietty nahnyt, tosin en ole varma katsoinko edes oikeaan paikaan, silmatkin oli varmaan siina vaiheessa kivusta niin ristissa et ei kait niilla mitaan edes nahnyt... Taoin vaan sita mun viereista seinaa kun supisteli ja sattui... No sit ne tuli sanomaan et kymmenen minsaa viela ja tutkitaan. En tieda oliko se kymmenen minsaa vai paljonko mut ne viimein tuli irrottamaan mua ja mentiin siihen viereiseen huoneeseen mut pyysin paasta viela kaymaan pissalla. Joten se hoitaja lahti mun mukaan ja tuli sinne vessaan ja pyysi josko pissaisin nayteen purkiin sanoin et en kykene. Ja sit ei enaa pissakaan tullut joten se laittoi hanan juoksemaan... Viimein sain tulemaan ja lahdettiin sinne hoitohuoneeseen takas se hoitaja sanoi et ei varmaan kesta enaa kauan kun paaset synnyttamaan, ajattelin et voikun se olis oikeassa ja ei tarttis lahtea kotiin. Kun paastiin sinne huoneeseen niin se hoitaja sanoi niille muille et tolta tulee limatulpaa ihan siedettavasti. Menin sit siihen poydalle ja hyva et kerkesin selalleni kun ne tokas et kahdeksan senttia ylos siita ja vaatteet pois. Tein tyota kaskettya ja ne antoi mulle sairaalan kaavun. Tosin en enaa muista kuka sen minun paalle pani ja laittoiko joku sen takaa kiinni... =) Sit kysyivat mun raskausvihkoa ja sanoin et se on mun laukussa. Istuin siihen tietokonepoydalle et taytellaab niita niiden kaavakkeita niin ne vaan tokas et lahde vetaa me tuodaan naa paprut perasta. Kysyin et voisinko ottaa vesi horpyn mun pullosta, ne vaan katsoivat muualle pain ja sanoivat et lahdetaanpas... No tietty mun tuurilla ei yhtaan synnytyssalia ollut vapaana joten niiden piti vieda minut leikkaussaliin. Se hoitaja vai olisko niita ollut useampikin kysyin et kavelenko vai mennaanko rullatuolilla sanoin et kavelen. Katselin matkalla niita synnytyssalejen ovia et missahan on mun viime vuotinen, siis kaikkea sita ihmisen paassa liikku moisella hetkella... =) Ne hoitajat kiros et ei ole synnaria vapaana ja tytto-parka joutuu leikkaussaliin vaikka normaali synytys. Kun paastiin sinne saliin niin ne asenteli jo jalkatukia paikalleen ja ma pyysin et voisinko paasta viela pissille mut en sit paassyt vaan ne ohjas mut sangylle, tosin eilen illalla miettiessa en muista siita matkasta ovelta sangylle yhtaan mitaan, en edes sita sangylle kapuamista kun kaks muuta oli ollut tuskaista paasta mut tasta ei ole mitaan havaintoa. Sit kun olin paassyt selalleni, niin ne kaski ponnistamaan, ma olin et anteeks mita vastahan ma tahan tallaydyin, eiko nyt ole vahan aikaista. Ja missas se mun epiduraali on...? Ne katilon kadet alapaassa ei tuntuneet mitenkaan ruhtinaalliselta ja kun ne sanoi et nyt on supistus ponnista niin sanoi et en kun sattuu liikaa, se katilo vastas et niin sattuu kun ei ole epiduraalia johon ma vastasin et no anna sita sitten =) Siis ma ihan tarisin kun muhun sattu supistukset niin paljon ja ne kadet siella alhaalla ei parantanut olo tilaa ollenkaan. No tappelin jonkun aikaa sen epiduraalin kanssa ja sit ma sanoin et antakaa jotain muuta muuten en ponnista. Se katilo kysyi minulta et enko ma halua nahda mun vauvaa niin vastasin et EN =) Viimein sain jotain en tieda mita kun tunsin piston takamuksessa mut vaikutusta en ikina tuntenut... varmaan vetta vaan laittoivat ja sanoivat et tossa sulle vahan puudutusta =) No sit ne kaski ponnistaa kun tulee seuraava supistus ja sanoin et odotetaan tama ja seuraavalla ma lupaan ponnistaa. Sit se katilo sanoi et hyva on mut seuraavalla et sit sano taas et vasta seuraavalla. Joten kun se seuraava supistus tuli ma olin oikeinkin viisas ja sanoin et ei mua supsista tai satu mut katilo oli vielakin viisaampi ja sanoi et supistaahan sulla on maha ihan kova =) Eli ei auttanut muuta kuin ponnistaa ja ne puhkais kalvon kun lapsi vedet ei olleet menneet ja kaskivat jatkaa ponnistamista. Vahan ajan paasta olin et nyt en enaa pysty jatkamaan tata ponnistamista, ja yritin kiemurella vapaaksi mut eihan ne minua minnekaan siita paastaneet vaan sanoivat et paa on jo ulkona jatkavaan ponnistamista, ajattelin et samperin valehtelijat ei kummiskaan mikaan paa ole ulkona ja ma en enaa pitkaan tata oikeasti kesta, mut viimein ne sanoi et no niin vauva on ulkona hyvin tehty... Tai siis ensimainen mita ne sanoi oli voi herra jestas minka kokoinen vauva! =) Ja antoivat sen mun rinnalle vahaks aikaa kun yrittivat saada istukkaa irti, sekin sattui et ei loppunut kipu talla kertaa siihen synnytkseen esikoisella epiduraali oli niin autuainen etten edes tuntenut istukan irrottamista vaan ajattelin silloin kun ne tikkas et johan kestaa se istukan pois saaminen enka edes ollut varma oliko ne tikanneet vai ei =) No viimein ne sai sen istukankin ulos ja sekin oli kait ollut ihan normi kokoinen kun kuulin niiden puhuvan keskenaan et istukka on ihan niin kuin vauvakin =) Ja ihan niin kuin TV-shopissa etta eika siina viela kaikki kipu nimittain jatkui kun ne alkoi parsimaan tota alapaata. Tai ei se tikkaus niinkaan vaan se kun ne heilutteli sita lankaa, ja ma tietty yritin pyoria siina sangylla niin ne sanoi et mita enemman sa pyorit sita enemman se sattuu joten kaskin lisaa puudutusta ja talla kertaa se tehosikin ainakin vahaksi aikaa, viimeset tikkaukset taas sita alkoi tuntumaan... Kysyin et kuinka monta tikkia tulee niin ne sanoi et kolme ulos ja sisapuolelle vahan enemman tosin mulle ei ikina selvinnyt mika se niiden vahan enemman on... Mut tytto siis sai synytyma ajaks 12.56, miettikaan mun aiti oli laittanut sen viestin tasan kaksi tuntia aikaisemmin ja ma viela olin kiltisti odottamassa vuoroani sisalle paasyyn =)
Eli mulla ei ole hajuakaan synnytyksen kestosta tosin ei taida olla laakareillakaan =)

Mulla on mamaksi just tota samaa et ihan vahan syoton jalkeen rinnat meinaa rajahtaa kun maito tulee takas. Ja kukas se oli joka oli pahoillaan ettei hanella ole ylituotantoa mielumminkin pain vastoin, voin sanoa et ei tamakaan mitaan autuaallista ole, vauva ei saa kunnon imuotetta ja jos pelkka nanninpaa on suussa sattuu ihan mielettomasti ja silla aikaa kun toisesta imettaa niin toisesta valuu ihan kuin hana olisi jaanyt paalle. Ja mulla niin kuin olen jo monta kertaa aikaisemmin sanonut on koko ajan mieleton paniikki et tulee taas tulehdus kun rinnat ei ikina tyhjenny, mut en uskalla niita koko aikaa pumpatakaan kun pelkaan ettei ne rinnat tajua et se olen mina eika vauva ja alkaa tuotaa maitoa meidan molempien tarpeisiin... Eli mina mieluusti vaihdan kylla naa rinnat jonkun kanssa jos vaan kiinnostusta loytyy ;) Ajattelin et kysaisen katilolta kun paasen sen puheille viimeistaan maanantaina et onko taalla tota luovutus systeemia, ma voisin ainakin vahan sita antaa poiskin, kun se kerta hyvaan tarkoitukseen menee...

Second editon, senior sister 1v4kk ja litle baby sister 5vk

P.S. Meilla ei ole vauvalle mitaan tyonimea kun kaikilla on jo oikea tiedossa mut esikoiselle en halua puhua nimella vaan korostaa heidan sisaruus suhdetta...
 
Katrinna
Second edition: Rehellisesti, ensi katsoin, et hitsi miten pitkä synnytystarina, jaksaisko tuota lukea... Kohta huomasin, et joko se loppui mukamas :D!!?? Luin nenä kiinni ruudussa :). Tuosta kävi niin hyvin selväksi se, mitkä kivut sulla on olleet ja voimat lopussa, mut silti se ei jotenkin tuntunut pelottavalta. Ehkä siksi, että sulla kaikki kävi niin äkkiä siellä sairaalassa sitten (paitsi vuoron odottelu...). Mä kun kammoan edelleen enemmän sitä "alastomuutta" ja alistetuksi joutumista, kuin kipua. Kai. Saako muuten kysyä, et ehtikö esikoisen hoitajat paikalle, eli oliko sun mies sun mukana?

Katrinna 40+2
 
second edition
Joo esikoisen hoitajat oli tulleet ennen kuin synnytys tapahtui, eli silla aikaa kun makasin niilla kayrilla, about... mut mies ei kerennyt mukaan, kun hoitajat eivat sita ennatteneet hakea. Siis normaalistihan se menee niin et ne olis katsonut minua ja kaskeneet miehen etsia mulle synnytyssali ja sit ma olisin mennyt sinne miehen etsimaan saliin ja hoitajat olis hakeneet sen sinne. Tosin nyt kun se oli siella leikkaus salissa se ei varmaan olis sinne saanut muutenkaan tulla... ja siihen synnytkseen tai ponnistusvaiheeseen ma en sita muutenkaan olis halunnut/ tarvinnut, kun olisin sit saanut odottaa koska se alkaa pokraamaan kun nakee jossain verta, ja muutahan ei kerennyt ollakaan. Kun me paastiin sielta leikkaus salista niin ne kavi heti vauvaa nayttamassa mun miehelle ja sit se paasi sinne osastolle myohemmin tulemaan. Tosin siinakin sattui pieni kommahdys et mies ei taas ollut kuullut kun ne oli kyselleet sita ja sen kannykka oli kotona ja minun kannykka silla eika mulla ollenkaan kolikoita pelkastaan kakskymppinen joten en saanut sille soitettua et missa ihmeessa se on, miks se ei ole viela tullut osastolle. odottelin nimittain sita pari tuntia, ennen kuin se oli tajunnut menna kyselemaan et missahan hanen perhe on... =)

Second edition
 
second edition
joo ma en edes itse huomannut et tosta kertomuksesta tuli tommonen romaani, kavin jopa pari kertaa vauvaa syottamassa ja tyynnyttelemassa, enka edes itse jaksanut lukea et kuinka paljon kirjoitus virheita on :p

Second edition
 
Miisa*
Second edition: Aika nopeaa toimintaa! Varmaan kipeä kokemus.

Mulla on mennyt epparihaava tosi kipeäksi. Kävely on taas sellaista, kun heti synnytyksen jälkeen. Katsoin peilillä ja haava on kai auennut. Voi helvetti suoraan sanottuna. Taitaa olla tulehtumassakin. Soittelin jo synnytysvastaanottoon, että kuuluko sen hoito niille, mutta kehoitti vaan soittamaan neuvolaan huomenna. Haavaa ei kuulemma tikata kiinni jos on auennut.

Nyt pitää mennä syöttään, jäi kesken kirjoittelut.

Miisa
 
kattu
voi Miisa sentään! Toivottavasti tyttö antais sun nukkua ens yönä. Ja toivottavasti epparitikit ei oo auenneet. Mut ei se mikään maailmanloppu ole. Esikoisesta leikattu eppari aukesi ja parantuminen kesti kauemmin mut parani kuitenkin. Kovasti mulle väitettiin et haavan pohja nousee ylös ja paikat palaa entiselleen mut väljäksi jäi. Se on siis MAHDOLLINEN lopputulos mut ehkä sulla menee paremmin.
 
naksuli
Huomenta!

Second edition; kuulostipa sun synnytys hurjalta. Toivottavasti ei jää mitään traumoja.

Mä sain sitten kuuman suihkun ja pumppaamisen avulla tissit tyhjäksi ja nyt tyttö syö jo selkeästi enemmän joten ei oo päässy rinnat enää pakkautumaan. Lämpöä on vielä vähän mutta se voi johtua mun edelleen jatkuvasta flunssasta.

Täällä on ilmeisesti aika monta jotka valvoo yöt vauvan mahavaivojen takia. Voimia teille kaikille!

En viitsi valittaa mistään koska meillä on 2 viimeistä yötä selvitty kahdella syötöllä eikä vauvalla ole mitään vaivoja. On muutenkin todella rauhallinen ja tyytyväinen lapsi. En oo vielä kuullut edes kunnon itkua, sellaista pientä ininää päästää kun on nälkä.

Voi Miisa; toivottavasti saisit jotain apua siihen epparihaavaan. Kuulostaa inhottavalle.

Itse oon palautunut todella hyvin. Käytiin eilen koko perhe yli tunnin vaunulenkillä ja olipas ihanaa päästä liikkumaan normaalisti, ilman isoa mahaa.
Mulla on paino tippunut viikossa 8kg eli oon melkein normaalipainossa jo. Vanhat vaatteetkin mahtuu jo päälle joten pakkasin äitiysvaatteet pois.

Tsemppiä vielä odottaville!

Naksuli ja tyttö 1vko
 
Miisa*
Ihanaa, sain nukuttua! Vauva heräsi vaan klo 24 ja 03 syömään, muuten nukuttiin kuin tukit! Liekö vaikutusta Disflatyl tipoilla, joita ostettiin eilen ja annettiin yötä vasten. tytöllä on kyllä sitä ilmavaivaa ollut, joten ne ovat saattaneet auttaa.

Haava on vielä kipeä, taidan soitella sinne neuvolaan.. Ei se kyllä tulehtunut ole, mutta tarkastakoon nyt vielä.

Odottelen kaveria kahville, joten pitää mennä pukemaan jotain päälle =)

Missäs odottajat ovat? Synnyttämässäkö =)

Miisa ja tyttö 1vk 2päivää
 
Susa78
Täällä kans hyvin nukuttu yö takana :) Tyttö on päivisin vähän rauhaton ja roikkuis vaan tissillä mutta yöt nukkuu tosi hyvin. Parempi näin päin.

Mulla on kans paino aika hyvin lähteny laskuun. 10 kg:sta mitä tuli raskausaikana on lähtenyt 6 kg ja jotkut normaalifarkut menee jo jalkaan. Vähän on ihanaa pukeutua taas tavallisiin vaatteisiin :)

Vatsaa en ole jäänyt kaipaamaan...on niin helppoa tämä oleminen nytten ja ihanan kevyt olo!!! Mielummin kattelen tuota tyttöä silmästä silmään ;)

Susa ja pikkuinen 1 vko 1,5 vrk
 
Julia 73
Ehei Miisa..täällä ollaan ja odotellaan..katsotaan onko viikonlopun jälkeen vauvauutisia..??
Ei tänne kummempaa, ei siis supistuksia tai muutakaan. Miten lie Katrinnan ja Garnetin laita?
Alan siivoilemaan...mukavaa viikonloppua jokaiselle!!
 
Katrinna
Miisa: ei toivoa, täällä ollaan edelleen ;).
Nyt vasta muuten alkaa ahdistaakin tuo ystävien ja sukulaisten jatkuva kysely ja soittelu ja viestittely! Ystävät tuntuvat olevan niin pirun huolissaan tästä ylhäällä olevasta mahasta ja kun silloin 2,5 vkoa sitten mulla oli vielä lääkärikäynnillä paikatkin kiinni. Ihan kuin kellään maailmassa ei olis ennen mua synnytys mennyt yli lasketun ajan!!! :(. Tiedän, pitäisi olla vaan hyvillään, kun on ihmisiä, jotka välittää ja huolehtii, mut tulee vaan sellainen olo, et mussa on oikeesti jotain vikaa (eikä nää hormonit auta asiaan ollenkaan ;)). Pitää vaan yrittää ottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos (ja lakata vastaamasta puhelimeen!!)...

Katrinna 40+3
 
Julia 73
Katrinna; mulla alkaa huomenna rv 40 ja tosiaan jo tällä viikolla on tullut puheluja ja tekstiviestejä..joko joko...toisaalta tosiaan kiva et välittävät mut toisaalta...
Voimia. Kyllä me vielä vauvaudutaan :)
 
Katrinna
Kiitos Julia 73, samoin voimia sullekin :). Huomenna onkin sulle hyvä päivä 'tekaista' se muksu! Olisi sitten niiden n. 5 %:n joukossa!

Katrinna

Ps. Just nuo jokojoko-kyselyt... sit kun ehdit vastata et eiei, niin tulee jo kysely et jokojokonyt? Huoh.
 
Garnet80
Täälläkin vielä kaikki yhes koos! Eilen illalla suppaili kahteen otteeseen jo ihan tuntuvasti, mut supparit oli ihan liian lyhyitä, et ne mitään tekis... Tänään aamu rämmitty taas metsässä, ekat hirvikärpäsetkin löytyi ja nyt tuntuu, et päätä kutittaa koko ajan, vaikka ei siellä enää niitä ole... paria työkaveria näin kaupassa ja ne oli ihmeissään, että vauva ei oo vielä syntynyt. No, huomennahan se "eräpäivä" vasta onkin :). Eikä mun siskokaan oo vielä päässy synnyttää, vaikka hänellä oli LA jo viime viikonloppuna. En saa etuilla :).
Sunnuntaina lähtee poika hoitoon, tavallaan ikävä jo nyt... jotenkin oon koko ajan ollut niin varma, että menee yli LA:n, että sovittiin hoitoon hakeminenkin näin myöhään (2t ajomatka mummolaan).

Eilen mittailin "vyötäröä", komeat 109cm!!! Tietää sitten, millasista lukemista lähtee kohti timmiä mahaa.

Garnet 39+6
 
Miisa*
No höh.. Ei siis kukaan ollut tositoimissa.

Onhan ne utelut rasittavia, vaikka ihmiset hyvää tarkoittavatkin. Mutta kummasti se alkaa itseä ottamaan aivoon, etenkin jos on jo muutenkin kypsynyt siihen olotilaan ja odottamiseen.

Ei muutakun paljon voimia viime metreille kaikille vielä odottaville =) Nyt ollaan jo niin pitkällä, että oikeasti se synnytys on jo ihan ovella kaikilla!

Täällä odotellaan tytön heräämistä. Oli jo pakko pumpata toista rintaa tyhjäksi, kun alkoi niin pakottaa! Saan nyt jotain pakkaseen ja mies voi sitten harjoittaa tytöllä pulloruokintaa, kun siihenkin pitää alkaa totuttelemaan. Tyttö on kyllä aika huono imemään joten katsotaan miten käy.

En sitten saanut soitettua sinne neuvolaan.. Kaveri oli tosiaan kahvilla ja neuvolan puhelintunti hujahti ohitse huomaamatta! Pitää soittaa maanantaina ja toivoa ettei tämä haava tulehdu viikonlopun aikana.

Väsäsin tässä sellaista taulua kaverin poikavauvalle..löysin sellaisen ihanan pojista kertovan runon/tarinan, jonka äitini on aikoinaan saanut mannerheimin lastensuojeluliiton kautta jotenkin.. Runo kertoo kait ADHD lapsista, mutta kuvaus sopii myös ihan tavalliseen poikaan. Voin laittaa runon uuteen viestiin jos joku haluaa sen vaikka itselleen =)

Miisa ja typy 1viikko 2 päivää
 
Miisa*
Sellainen on pieni poika…

Poikia voi nähdä kaikkialla – kaiken mahdollisen päällä ja alla. Kiipeämässä jonnekin, roikkuen jostakin, juoksemassa tai hyppäämässä jonnekin. Äidit rakastavat heitä, pikkutytöt vihaavat heitä, isot siskot tai veljet sietävät heitä, aikuiset eivät huomaa heitä, ja taivas suojelee heitä.

Kun on kiire, poika on piittaamaton, häiritsevä ja joka paikkaan itsensä tunkeva metelin ruumiillistuma. Kun haluat hänen tekevän hyvän vaikutuksen ihmisiin, hänen aivonsa joko muuttuvat hyytelöksi tai sitten hän käyttäytyy kuin jokin villi.

Pojan koostumus on erikoinen – siinä yhdistyvät hevosen ruokahalu, miekannielijän ruoansulatus, taskukokoisen voimalaitoksen energia, kissan uneliaisuus, meklarin keuhkot, klovnin mielikuvitus, orvokin kainous, teräksenluja rohkeus, ilotulitusraketin räiskyvyys; ja silloin kun hän tekee jotakin, on hänellä kummassakin kädessä viisi peukaloa – ja kaikki keskellä kämmentä.

Hän pitää jäätelöstä, linkkuveitsistä, sahoista, joulusta, sarjakuvista, naapurin pojasta, metsistä, vedestä, isoista eläimistä, isästä, junista, lauantaiaamuista ja paloautoista. Hän ei juuri välitä pyhäkoulusta, vieraista, koulusta, kirjoista joissa ei ole kuvia, musiikkitunneista, solmioista, partureista, tytöistä, päällystakeista, aikuisista, tai nukkumaanmenoajoista.

Kukaan ei nouse aamulla ylös yhtä aikaisin kuin hän, eikä kukaan myöhästy illalliselta yhtä paljon kuin hän. Kukaan ei saa hänen laillaan iloa irti puista, koirista ja tuulenpuuskista. Kukaan muu ei pysty ahtamaan yhteen taskuun ruosteista veistä, puoliksi syötyä omenaa, kahta metriä narua, tyhjää säkkiä, kahta purukumipalloa, kymmenpennistä, ritsaa, palasta jotakin epämääräistä ainetta ja aitoa yliäänikoodisormusta salaisine lokeroineen.

”Poika on Totuus likaa kasvoillaan,
Kauneus haava sormessaan, Viisaus purukumia tukassaan
ja tulevaisuuden Toivo sammakko taskussaan.”
 
Garnet80
Huhuu!? Joko Katrinna ja Julia pääsivät synnyttämään ja jo synnyttäneet ovat kiireisiä vauvojensa kanssa?

Täällä ei sitten mitään muutosta mihinkään suuntaan. Jospa ensi viikon aikana pääsisi synnyttämään???

Mistä Miisa löysit tuon poika-tarinan?

Garnet 40+0
 
Miisa*
Garnet: Olen saanut sen paperiversiona äidiltäni, joka sai sen joskus jostain mannerheimin lastensuojeluliiton koulutuksesta.

Tosiaan, oisko odottajat lähteneet synnyttämään =)

Tsemppiä Ganetillekin, kyllä se sieltä kohta tulee!

Me nukuttiin taas hyvin muutamalla syötöllä, alan uskoa noihin Disflatyl tippoihin!!

Miisa ja tyttönen
 
Katrinna
Noup! Viikonlopun vietossa ja ihan muissa merkeissä kuin synnyttämässä :)
Piti tulla vaan nopeasti kuittamaan, ettette nyt ihan liikaa toivo, että jo jakautuisin. Julia sen sijaan voi jo ollakin tositoimissa...hmmm?

Katrinna 40+4
 

Yhteistyössä