Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Naksulille tsemppiä!!

Mammaksi: tosiaan..ei sieltä taidakkaan niin pian selvitä. Montaa tuntia en kyllä ala odottelemaan! Niillä olisi liput johonkin varikkoalueelle (kai?) en tiedä pääseekö sieltä nopeammin. Taidan sittenkin pistää puihin.. Menkööt ensi vuonna.

Mammaksi LA 1.8 Kanta-Hämeen keskussairaala, poika 11/99... poika tulossa
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

synnyttaneet:

23.7 Pistiina, rv 39+2, tyttö 46 cm ja 2 850 g
28.7 Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm

Täällä sitä ollaan kotona. Supparit loppui kuin seinään kestettyä noin 4 tuntia.
No kai tää on nyt sit tälläistä loppun asti. En kyl jaksa jos joka ilta tarttee muutama tunti kituutella ja miettiä että joko mennään vai ei...

Onneks sain sentään nukuttua. Heräsin vain kerran vessaan!!

Naksuli 36+3

Huomenia,

täällä ei mitään ihmeempiä, supistuksia tulee ja menee, en ole niitä paljoa seuraillut. Enköhän sen sitten huomaa, kun alkaa tulla tiheään.
Äsken oksentelin iloisesti vessaa, kun olin ottanut monivitamiinin melkein tyhjään vatsaan. Miten voinkaan unohtaa, ettei mun maha kestä sitä tablettia ilman kunnon aamupalaa. Nyt sitten alkaa taas tätä kaunista näppylää nousta naamaan...
Mun naama reagoi sillä lailla oksenteluun, silloin alussahan se oli koko ajan aivan kamala, kun joka ilta oksensin. Synnytyksen jälkeen oon taas aivan hirbittävä rupinaama. =)

Eilen tuli kyllä huhkittua taas aivan liikaa. Pesin ne makkarin (painavat) verhot, imuroin, pesin vessan ja laitoin sohvan päälliset paikoilleen yms. järjestelin. Illalla oli sitten taas selkä todella kipeänä. Ihme ettei nukkumaan mennessä/yöllä supistellut ollenkaan...

No nyt lähden fiksaamaan tätä naamaa, kun pitäisi lähteä siellä töissä käymään.

zuviliini 36+1

Jyväskylässä varikko on siinä rannassa eli paviljonki. Autoa ei varmaan saa kovinkaan lähelle, joten siitä kestää kävellä ainakin arviolta puoli tuntia autolle. Sit kun vekslaa auton ulos parkista (minne sit saakin auton). Jos muistini ei paljoa petä niin Jyväskylä- Tampere väli ei ole moottoritietä, joten onhan siinäkin omat hidasteet (mm. Jämsä, joka menee jyskälän aikaan niin tukkoon ettei sitä voi uskoa). Ainahan on se mahdollisuus, että sinä lähdet jollain toisella kyydillä Tayssiin ja miehesi tulee perässä heti kun ehtii. Minä en vaan tuohon suostunut, kun suomeksi sanottuna tarkoittaa, että minun pitäisi itse lähteä täältä ajamaan ja tiedän ettei toi mies kuitenkaan kuule autojen äänien läpi puhelimen soittoa ja huomaa soittoni vasta kun poika on syntynyt ja minä lähdössä sairaalasta kotiin päin :-)

Mutta masuasukin tilasta. Supistelee iloisesti koko ajan, yöksi rauhoittuu, tai kuten epäilen, en vaan nukkuessani huomaa. Maha on jatkuvasti kovana ja tuntuu että supistus ei lopu laisinkaan. Kovin kipeitä ei vielä ole monikaan supistus, osa kylläkin tuntuu jo sisäreisissä ihan kiitettävästi. Jostain luin, että tälläistä supistelua saattaa tuntua viikonkin ennen synnytystä ja juuri näin, että välillä supistukset ovat säännöllisiä tunnin pari ja sitten loppuvatkin. Mutta positiivista se, että jokainen päivä on yksi vähemmän synnytykseen...

Nyt pakko lähteä vessaan...

-Mammaksi 39+5-

Voi kun kaikilla on vaan tällaisia vääriä hälytyksiä.. On se inhottavaa joka ilta miettiä, että lähdenkö vai enkö.

Kiitti Mammaksi selvennyksestä! Nyt voin kertoa miehelle hieman faktoja tuosta paikasta ja taitaa kyllä jäädä menemättä jos minulta kysytään..

jaha esikko hermostuu, palaan vielä myöhemmin =)

Miisa 38+0 (38+5)

Hei

LA on 23.8 ja synnytyspaikka K-SKS

Naksuli, mä jännään ens viikolla kun mies on työmatkalla...tosin mulla ei mitään "oireita" ole vielä ollut siihen suuntaan, et lähiaikoina synnyttäisin.

Miisa; juu, kyllä nuo liikenneyhteydet suuntaan kuin suuntaan taitaa olla aika tukossa koko viikonlopun ajan pe-su Jyväskylässä. Liikenne jumittaa vaikkei ois sen kummemmin rallia menossa katsomaankaan..erityisesti la-aamu taitaa olla hankala nimenomaan treen suuntaan ja onhan sinne varmasti menijöitä jo pe, koska varailevat hyvät paikat.

Toissayön valvoin, viimeyön nukuin...tasainen tahti..eilen meinas helle ottaa vähän koville, olin kaupoilla kun iski sellanen huimaus että...ja välipalaa, banskua, mehua, vettä ym oli kyl mukana. Mut ei se aina auta tankkauskaan.

Hei...jos ootte hankkineet tutin etukäteen vauvalle; niin silikoni vai luonnonkumi? Mitä eroa niillä on? Kumpi "parempi" vai onko makuasia...melkoisen toopeksi tuntee itsensä välillä...

Julia 36+4

Silikoni ja luonnonkumi varmaan ihan yhtä hyviä. Meillä esikoinen ei huolinut kuin yhtä luonnonkumista mallia - aika montaa erilaista tuli ostettua sitä ennen. Siispä melkein pakotin pojan syömään tuttia kun oli koliikkilapsi ja jollain tavoin oli saatava edes hetki hiljaisuutta. Mut siis älä stressaa tutin oston suhteen. Osta joku söötti ja pistä kädet ristiin et vaavisi huolii sen! =D

Elokuu08lle paljon onnea tyttövauvasta!

Ja neuvolakäynti jälleen takana ja kaikki kunnossa. Terveydenhoitaja arvioi "käsikopelolla" vauvan noin kolmekiloiseksi ja sanoi, että sopusuhtaiselta tuntuu ainakin. Saa nähdä, mitä ensi tiistain ultrassa arvioidaan. Vauva ei oo edelleenkään laskeutunut yhtään ja terkkari olikin hieman säälivän näköinen, kun tuumaili, että sulla varmaan painaa keuhkoihin, kun vatsa on niin korkealla. Niinpä tuo tekee...

Ostin eilen muistikirjan, johon kirjasin ylös melkoisen listan asioita, mitä pitäisi vielä tehdä ennen vauvan syntymää. Lieköhän hommien kasaaminen saisi sen syntymään nopeammin ;). Täälläkös sitä joku mainitsi vai jostain muualtako luin, että pitää pitää tukka likaisena, karvat ajamatta, sairaalakassi pakkaamatta ja auton bensavalo palamassa, niin lähtö tulee nopeammin :D.
Tänään oon kuitenkin jo saanut kaksi hommaa listaltani hoidettua! Pesin sohvan kaikki päälliset, mitkä vaan irti lähti (kyllä ne vielä pois ottaa, mutta takaisinlaittaminen oli taas tuskaa) ja kävin torilta laatikollisen mansikoita ja laitoin pakkaseen. Sitten olikin jo päiväunien paikka :). Nyt pitäisi lähteä ruokakauppaan.

Katrinna 37+1

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
miamaria LA 25.8.2008

synnyttaneet:

Mikäs ihme nyt iski?? Kaikki oireet lähestyvästä synnytyksestä kadonneet, mutta tilalla ihme väsytys, joka iskee hetkittäin. Tää poika meinaa vissiin syntyä just kun miehen kanssa jännitetään pätkä tuloksia jyskälästä ;-)

Kuului kutku kahville, pitää mennä, kun viemäriputkia pitäis mennä ostaa, et saa vessan valmiiksi ennen pojan syntymää... Ei niinku viimetippaan jäänyt...

-Mammaksi-

No niin nyt pitas kaikkein olla listassa, tai jos ei ole niin ilmoittakaa tai lisatkaa itsenne.
Aikas paljon on meita kuun alkulaisia... ja eihan tassa ole enaa kuin puolitosta vuorokautta elokuun alkuun et pitas alkaa jo jotain lisa tapahtumia tulemaan.
Aih mansikoita, taalla on mansikka sato kevaalla ja nyt niita ei enaa ole... saati mustikoita, ma jo haaveilin mustikkapiirakasta ja vanilija kastikkeesta. Kastikkeen ostin jo Ikeasta mut piirakka jai uupumaan, tai ostin mustikkahilloa et olisin tehnyt siita, mut hillot on jo syoty ja piirakka on tekematta. No jospa yrittais jotain suomalaisia herkkuja vasata kun miehen maan tapoihin kuuluu pitaa jatti bileet viikko pari lapsen syntymasta, ovat vahan niin kuin ristiaiset, mut vieraat tulee ja menee. Esikoisen aikana ensimmainen vieras tuli aamulla yhdeksalta, pesi esikoisen ja alkoi tekemaan ruokaa. Ma oli tietty hieman monttu auki et mitas taalla tapahtuu... viimeiset vieraat sit lahti about kymmenen aikan illalla et pitka paiva oli... Tosin ma ja esikoinen kaytiin valilla paikkareilla =) valilla tupa oli niin taynna et osa oli portaikossa =) Voi olla et kun pidetaan molempien lasten suomalaiset ristiaiset joulun alla niin mies katsoo et ai tassako naa jo oli =)
Meilla esikoinen soi kaiken mallisia ja varisia yms tutteja, kunnes about vuoden iassa noin 4-5kk kaytossa ollut tutti meni rikki ja ostettiin uusi ja se ei enaa kelvannutkaan... No en sit enaa lahtenyt uutta tuttia siina vaiheessa etsimaan vaan paatin et saa sit tutin imemiset loppua kokonaan. Saa nahda kuinka juniorin kanssa kay.

Second edition 39+1

Mammaksi: Oisko tyyntä myrskyn edellä.. ensi yönä tulee lähtö =)

Tuteista: Juu, vaikea taitaa olla veikata minkälaisen lapsi huolii.. Mä kannatan kanssa tota, että ostaa jonkun ihanan ja toivoo, että vauva huolii sen =)

Täällä on olo hyvä taas.. Muutama supistus tänään ja lantion luut kipeenä, siinä se.

Miisa 38+0 (38+5)

Heissan,

täällä samat fiilikset kuin Miisalla, supistuksia tulee ja menee. Osa on todella kipeitä ja osa ei. Kävin taas tänään ikeassa ostamassa pojalle pissalakanoita (ei enää halua käyttää vaippaa) ja en meinannut päästä autolle, kun supistus ei loppunut ollenkaan.

Jotenkin en pysty muistamaan millaisia olivat ne ekat supistukset ennen sitä varsinaista lähtöä. Niin se kroppa vain unohtaa.

Huomenna tulee sitten se kaivattu uusi pesukone (ihanaa!!!). Jos vaikka aamulla kävisi hieman kävelyllä, kun iltapäivä pitää kytätä koneen tuojia kotona.

Tutista: Me ei annettu pojalle ollenkaan tuttia pienenä vaan pakko-opetttiin 9kk ikäisenä kun yöt meni aivan hulinaksi. Nyt oon pakannut yhden ensitutin jo sairaala kassiiin. Kyllä se vaan elämää helpottaa jos välillä voi työntää tissin sijasta tutin suuhun. (Näin jälkiviisaana...)

Hyviä öitä mammoilla ja toivotaan, että muutama pääsee jo matkaankin.

zuviliini 36+1

Täällä kans väsynyt päivä takana...ihan ihmeellisiä väsymyskohtauksia tullut ja olen saattanut vetää tunnin-parin tirsat. No, sain minä sentäs käytyä kaupungilla ja ostin parit imetysliivit.

Hei, te joille synnärillä olo on "tuttua" jo niin saa kai sieltä jotain sisäkenkiä ettei tartte ite viedä? Olen niitä kyllä etsiskelly mutta en oo löytäny mitään kivoja. Jos sieltä jotku rompposet jalkaan saa niin mulle kyllä välttää ne. En oo muutenkaan pahemmin sairaalakassia pakannu...kaippa ne tärkeimmät tulee lähtiessä otettua mukaan ja voin sitten miestä pyytää tuomaan kaikkee mitä satun tarvitsemaan...kun ei tuonne laitokselle ole kuin about 5 km matka.

Suppareita täälläkin pitkin päivää mutta niitä kivuttomia vaan eli ei varmaan lähtöä ihan vähään aikaan. Huomenna taas neuvolaan...siellä saa kyllä ravata yhtenään. No, en valita...hyvähän se vain on että tietää kaiken olevan kunnossa.

Susa 38+4

Täälläkään ei mitään muutosta olotilassa. Supistuksia odotellessa.. Tälläinen helle päivä kuten tänään oli, alkaa kyllä hieman ahistamaan, hikeä pukkaa vaikkei mitään tekisikään. Kovasti oon koittanut vettä juoda, josko se vähän hillitsisi tätä turvotusta.

Susa78: Kyllä kaikissa sairaaloissa on varmaan sellasia sairaalakenkiä, joita saa käyttää/lainata. Itselläni oli viime reissulla crocsit jalassa kun sairaalan menin ja niillä sain siellä olla.

Emeliina* 39+0

Meni tänään hermot liivikaupassa kun myyjä yritti myydä mulle väkisin liian suuria ympärysmitaltaan liivejä. Ja sit se et kaikki liivit valkoisia ilman mitään koristuksia. Miksei imettävä äiti saa pukeutua seksikkäisiin liiveihin? Kyl ovat valmistajat todella hakoteillä!!!! Jäi sitten ostamatta kokonaan. Haen sit joskus jotkut ja yritän pärjätä alun vanhoilla.

Miisa miten mie toivonkaan, että olisin oikeassa ja lähtö tulisi vaikka sit yöllä. Tosin poika on möykännyt sillä tavalla masussa, että tuskin tulee lähtöä.

Tutista... Minä ostin Nuk merkkisiä tutteja. Niitä on kehuttu sen mallisiksi, että jos muut eivät ole kelvanneet niin nuo kyllä.

Kengistä/tossuista. Minä en pakkaa niitä mukaan, kun tarkoitus olis tulla mahdollisimman pian pois, villasukat, jota pidän lähes aina, laitoin kyllä kassiin mikä siis lähtee kaiken varalta mukaan. Jos meinaisin jäädä pidemmäksi aikaa, ottaisin ehdottomasti pinkit reinoni mukaan!

Liiveistä. Tuskallinen ostos!! Minä päädyin lindexin valkoisiin imetysliiveihin, ainoat kaarituelliset mitä olen löytänyt ja kaarituet haluasin kaikista "ei-sellaisia-saa-olla" kommenteista huolimatta. Meinaa kuppikoko pn nytkin 75DD (tai 70E), joten se on jotain ihan järkkyä, kun maito nousee. Ostin kuitenkin nuo DD:t imetysliiveiksi, kun meinasin, että tasoittuuhan se koko sit joskus. Uskonette, että hyvännäköisten imetysliivien ostosta en edes haaveile.

Nyt pitää mennä ottaa rennietä, tuli taas syötyä ruisleipää vaikka tiedän ettei pitäsi.

-Mammaksi-

Mulla oli myös niitä kaarituellisia imetysliivejä viimeksi päiväkäytössä. Ei ne tuettomat anna samanlaista tukea, kun minullakin kuppikoko kasvoi imetysaikana C:stä F kuppiin. yöllä kyllä käytin tuettomia..

Susa 78: TAYSissa kehotetaan ottamaan omat tossut mukaan. Minä kyllä sain jostain viimeksi jalkaani sairaalankin tossut, mutta käytännössä niitä ei saisi viedä pois synnytysvastaanotosta, eli vuodeosastolla pitää olla omat. Kannattaa siis jotkut pakata mukaan! Jos vaikka joutuu sinne 4A:lle, niin vessat ja suihkut ovat kävelymatkan päässä käytävällä, eikä omassa huoneessa. Itse tyykkäsin vetää tossut jalkaan suihku ja vessareissuille, kun siellä 6 päivää majailin.
Me taidetaan sitten asua aika lähekkäin, jos teilläkin on sairaalaan matkaa vaan 5 km. =) Meilläkään ei ole kuin reilu 3km.

Katsotaan tuleeko mulle sitten lähtö, kun on tukka pesemättä, karvat ajamatta ja autossakin palaa bensavalo =) Sairaalakassia olen tosin laitellut, mutta ei sekään nyt ihan kunnossa ole.

Miisa

Rizzu LA 1.8. Kätilöopisto, poika 09/06 ... poika tulossa
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
miamaria LA 25.8.2008

synnyttaneet:

Moro!

Jonnekin olin tippunut tuolta LA-listalta, lisäsin siis nimeni röyhkeästi heti ekaksi...

Täällä siis kärvistellään edelleen. Nyt on tosin jo supparit muuttuneet hieman "tehoavammiksi", eli ei enää pelkästään vatsan päältä kovettumisia, vaan myös alavatsaa kiristää.

Viime yönä kokeiltiin "sitä yhtä S:ää" ja tehoa löytyi siitäkin, heti petipuuhien jälkeen supisteli noin 40 min. ajan 10 min. välein, mut sit nukahdin ja pah, heräsin vasta aamulla. Tänään jätin sitten ekaa kertaa sen masutukivyön pois, sillä se on ehkäissyt myös menestyksekkäästi niitä supistuksia, ja kyllä tänäänkin on muutamia tiukempia suppareita tullut. Ehkä tää tästä pikku hiljaa.

Tutista: Meillä ei esikoinen huolinut tuttia lopulta laisinkaan, ja olihan se sitten aika lailla tississä kiinni se poika. Erikoista oli Kättärin eri osastojen suhtautuminen tuttiin. Vierihoito-osastollahan oli isoja kylttejä oikein siitä, kuinka he pyrkivät kaikin keinoin tutittomuuteen, ja sitten kun poikani "asuikin" ensi päivät lastenosastolla (siis eri paikassa kuin minä) niin ensimmäisenä oli tökätty tutti suuhun! Siellä sairaalassa hän sitä jonkin verran lutkutti, mutta sit kotiin päästyä ei enää kelvannut, kun huomasi, ettei sieltä maitoa tule. Lopulta ei kelvannut enää maito tuttipullostakaan, vaan tissin oli oltava paikalla. Nyt ajattelimme antaa väh. kerran viikossa pulloa, että minä pääsisin edes joskus jonnekin.

Mulla on sairaalaan mukaan järkyt vanhat ja jo kulahtaneet toppimalliset imetysliivit, mutta uusien ostoksille on pakko päästä kun sairaalasta pääsen. Nyt mulla on koko myös sen 75DD/E ja kasvaahan se koko ainakin kupin, pari vielä. Noita kokoja ei sit missään marketissa olekaan, vaan saa mennä kalliiseen liiviliikkeeseen ja maksaa itsensä kipeäksi! Mutta kyllä ne vanhat on niin kulahtaneita, kun niitä vuoden päivät pidin yötä päivää. Aluksi käytin kaarituettomia, mutta rintojen tasaannuttua myös kaarituellisia. Ja loppuaikoina mahduin taas D-kuppiin, silloin löysin jo Lindexiltä ja Triumphilta vähän edullisempia liivejä. Tsekatkaapas www.bebes.fi, siellä on muitakin kuin vain valkoisia/mustia liivejä tarjolla, jos siis kukkaronnyörit antavat myöten. Itse pidin paljon myös Anitan kaarituettomista, niissä on sen verran venymätön se kangas, että tukevat suht. hyvin. Ja siitä merkistä mielestäni löytyy myös kaarituellisia.

Meille tuli tänään uusi vuodesohva vieras-/työhuoneeseen, ja pesänrakennusvietin innoittamana haluaisin sisustaa jo huoneen valmiiksi, täällä kun rojut ovat maanneet nyt 2 kk muuttolaatikoissa. Tietokone roikkuu missä milloinkin jne. Ehkä kuitenkin odotan, että mies saa sen inspiksen hakea varastosta ja laittaa tietokonepöydän kasaan.

Mutta josko menisi maate.

Terkuin
Rizzu 39+5

Huomenta,

taas yksi huonosti nukuttu yö takana. En jostain syystä saa illalla unta vaikka kuinka nukuttaa. Eilenkin pyörin pari tuntia ennen unen tuloa ja sitte heräilin hahden tunnin välein vessaan ja siinä välissä muutenkin. Aamulla heräsin jo kuudelta. Kamalaa kun väsyttää... Ehkä kroppa alkaa totutella vähiin uniin ja valvomiseen.

Tossuista: Naistenklinikalla ainakin annettiin tossut, kun sinne menin. En silloin edes tajunnut ajatella, että omat olisi voinut ottaa mukaan. Nyt kai reissusta tulee lyhyt, kun on jo toinen lapsi. Lähettävät kuulemma jo seuraavana päivänä kotiin jo kaikki kunnossa. Tosin jos lapsi on alle 3kg, niin silloin sokereita seurataan muutama päivä.

Mulla on selkeästi kanssa hirveä pesän rakennus menossa. Oon vaihtanut verhoja ja sisustellut muutenkin.

Liiveistä: Mä olen ostanut kanssa liivejä tuolta bebesistä. Siellä on paljon mustia ja hyviä malleja. Mulla norm. 80b, mutta nyt jo odotusaikana kasvanut d kuppiin.
Ootteko muuten imetyspaitoja hankkineet?
Mä olen ostanut muutaman käytettynä. Imetän (jos vauva suostuu tissille) missä milloinkin ja ne paidat tuntuu todella käytännöllisiltä. Katsotaan onko käyttöä.

Nytpä aamupalaa ja sitten poika tarhaan.

zuviliini 36+2

Vielä vaan kotona... Ei ollut tyyntä myrskyn edessä, joten ei Miisasta vauvatieteiden meteorologiksi taida olla ;-)

Menen aamukahville ja kirjoittelen myöhemmin lisää, neuvolakäyntikin olis puolilta päivin-

-Mammaksi 39+6-

Zuviliini; tuttuja tunteita nuo valvomiseen liittyvät..huoh..on se oikeesti tuskallinen tunne, kun väsyttää eikä kuitenkaan saa nukuttua. Niin meitä kai valmistellaan?
Samantyyppinen yö minullakin takana.. :(

Tutista. Mä olen kans alustavasti ajatellut, että tuti olis vaan hätävara ettei siihen totutettaisi..saa sitten nähdä miten käytännössä homma menee..

Vauveli on liikuskellut taas tosi ahkerasti; päivin öin. Mikä lie ikiliikkuja?? Nyt aamusta on ollut vähän hiljaisempaa..keräilee voimia?? Ei vaan, hyvä tietty et liikkuu ja liikkeet tuntuu. Itsellä turvallisempi olo.

Neuvola ois iltapäivällä. Saas nähdä mitä siellä..ei tähän saakka mitään ihmeellistä, muuta ku viime kerralla se alapaine...

Imetysliiveistä ja paidoista; mä kävin viime viikolla ostoksilla. Koko 80 e. Mäkin kaipasin sellasia ihan perusmallisia, ilman hörhötyksiä. Imetyspaidan yhden ostin Hennesiltä...onko vinkkejä mistä muualta vois löytää kivoja??

Mukavaa päivänjatkoa kaikille...kirjoittelen taas neuvolakuulumisia :)
Huomenna sitten jännäillään rallituloksia...Kuten Mammaksikin tekee??

Yhteistyössä