Mussa Munan oma kirjoitus hänestä ja toisesta henkilöstä kertoneen artikkelin alla:
"Kiitos paljon kommentistasi. Olen samaa mieltä siitä, että ilman suomen kielen taitoa voi olla haastavaa pärjätä. Joissakin ammateissa, kuten ohjelmistokehityksessä, suomen kieli ei kuitenkaan ole aina välttämätön. Sekä minä että mieheni työskentelemme ohjelmistokehittäjinä, ja työpaikoillamme pääasiallinen työkieli on englanti.
Yksi asia, jota arvostan Suomessa, on se, kuinka koulutettuja, ymmärtäväisiä ja joustavia ihmiset ovat. En ole kokenut jääväni ulkopuolelle siksi, etten vielä puhu suomea sujuvasti. Esimerkiksi haastattelussani haastattelija ei sivuuttanut minua eikä saanut minua tuntemaan oloani epämukavaksi, vaan vaihtoi yksinkertaisesti englantiin, jotta pystyimme kommunikoimaan.
Tällaiset kokemukset ovat osoittaneet minulle, että elämä Suomessa voi olla melko joustavaa samalla, kun ihminen opettelee kieltä ja kotoutuu yhteiskuntaan.
Suomen kielen oppiminen on tietenkin tärkeää, ja opiskelen sitä jatkuvasti. Samalla olen kiitollinen siitä, että monet ihmiset ovat valmiita kommunikoimaan englanniksi tarvittaessa."
Mitä mieltä maahanmuuttajaperheet ovat ehdotuksesta, jonka mukaan jopa 2-vuotiaita lapsia tulisi velvoittaa päiväkotiin, jotta nämä oppisivat suomen kieltä? Kumpikaan HS:n haastattelemista espoolaisista ei kannata ajatusta.
www.hs.fi