Elokuiset 2008 osa 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katri: Mie söin Nitrofuria yli puolet esikoisen raskausajasta jatkuvien tulehdusten takia. Alussa kokeiltiin muitakin antibiootteja, mutta tuo oli ainut, joka tehosi ja lopulta olinkin estolääkityksellä loppuraskauden. Miulle tulehdukset aiheutti synnytyskipuihin verrattavia suppareita, joten olin todella onnellinen saatuani tuon estolääkityksen! Nitrofur-C on se vanha ja hyväksi havaittu antibiootti, joka on turvallinen raskausaikana (näin äitipolin vanha gyne silloin sanoi). Vaatii tietty riittävän pitkän kuurin ja rutkasti juomista, että virtsatiet puhdistuvat. Mie lipitin karpalomehua litratolkulla. ;) Toivottavasti, Katri, siulla tulehdus hellittää pian!

Zuviliini: Hyvä, että kaikki oli kunnossa! Uudelleen synnyttäjillähän paikat pehmeneekin aikaisemmin. Ota kuitenkin rauhallisesti, ettei nyt alkaisi homma edetä turhan vikkelästi ja nauti kotona olosta! :)

Tuplien etsiskelijöille: Suosittelen mieluummin hommaamaan Briot! En tiedä näistä uusimista Emmaljungista, mutta ainakin meidän 2005 -mallit olivat tosi raskaat ja ISOT ulkomitoiltaan, mutta lapsille tosi ahtaat (ikäeroa 1v 9kk). Jos tuplia tarvittaisiin, ostaisin Orat (lähes 3v ikäerolla ei onneksi enää ole tarvetta).

Pikaisesti,
Pistiina 29+4 (tai jotain, olen jo seonnut laskuissa ;))

Kiitokset myös sinulle Pistiina tiedoista. On todella ikävä vaiva ja minullakin on ollut ihmeellisiä pistäviä ja hetkellisiä kipuja alavatsassa mutta kätilön mukaan eivät ole suppareita vaan liittyvät tulehdukseen joten töissä olen taas sinnitellyt. Onneksi on viikonloppu edessä.
t,Katri

Sormet jauhoissa kirjoittelen kuulumisia... laitoin just sämpylätaikinan kohoomaan. Me ollaan pakattu, pakattu ja pakattu. Uskomatonta, mikä määrä tavaraa sitä on tännekin kasaantunut, vaikka ei ees ihan vuotta keritty täällä asua!!! Äsken vietiin 4 pahvilaatikollista tavaraa postiin ja lähetettiin Suomeen, vähän reilut 30kg, mut maksoi vähemmän, mitä luultiin :). Melkein jo juostiin takas kotiin hakee vielä yks matkalaukku... pitäis ma-aamuna selvitä junaan 4 matkalaukun, rinkan, repun, lapsen ja rattaiden kanssa... ratikkapysäkille on 5min kävelymatka YLÄmäkeen ja keskustasta suunnilleen samanlainen, onneks sit loivaa alamäkeä siellä päässä.

Vauva on ollut tänään TOSI aktiivinen, potkuja tulee koko ajan. Eikö se nuku koskaan?

Sähköpostiin oli tullut iloisia uutisia, esikoinen pääsee tuttuun päiväkotiin hoitoon kesäksi :). Just kun tänään sanoin miehelle, et kumma, kun ei oo päivähoidosta otettu yhteyttä, vaikka jo tammi-helmikuussa laitoin sinne hakemuksen, kun sit kotiin päästiin ja sain postin auki, oli postia odottamassa. Ja kelaltakin ehti tulla kirje, et mut on nyt virallisesti siirretty takaisin Suomen sosiaaliturvaan - kaitpa se äippäavustuspäätöskin sitten tulee pian :).

Taidan lähtee ylen sivuille kyttää peliä... harmi, kun pelejä ei voi netinkään välityksellä kattoo ulkomailla, ellei sit NRK:n sivuilla näkyis... hmmm... täällä kun näytetään vaan norskien omat pelit ja varmaan tuo Venäjä-peli ois aikast jännä...

Garnet 25+6

Antibiootti ja runsas juominen tuntuu auttavan tulehdukseen mutta antibiootti pisti vatsan sekaisin vaikka ruuan yhteydessä olenkin lääkkeen ottanut. Pari päivää on ollut olo aika vetämätön mutta onneksi kuuri loppuu tänään. Onneksi liikkeita tulee kohtuu usein joten asukilla toivon mukaan kaikki kuitenkin kunnossa.

Sain vihdoinkin laitettua mailia Miisalle yahoota varten :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
t,Katri 26+2

Katri: Hyvä jos antibiootit auttaa! Kannattaa tosiaan muistaa juoda paljon, vielä kuurin jälkeenkin..ja vaikka jotain karpalomehua, niin se on hyväksi! Laitoin sulle kutsun Yahoolle!

Muut Yahoolla kävijät: Toimiiko teillä se normaalisti? Itse en pysty lähettämään viestejä, tai ainakaan itse en nää lähettämiäni viestejä..

Miisa 27+4

Terkut aamuisesta neuvolasta. Kaikki oli ok. Hemppa 128, painoa tullut yhtensä nyt 9kg,kohdun mitta 24cm ja sykkeet 145. Raivotarjonnassa sanoi vauvan olevan mutta sehän varmistuu mulla sitten kättärillä ultrassa viikolla 36. Vauva potkii tosi kovaa oikeaan kylkeen. Tunkee jalkansa kylkiluiden väliin ja napauttaa. AUTS!
Seuraava neuvola on kolmen viikon päästä.

Miisa: en ole vieläkään saanut kutsua sähköpostiin yahoosta?

Nyt lähden nurmikon leikkaamiseen. Toivottavasti kaikki ovat jo naapuritaloissa hereillä, heh

Terkuiin
Elokuu08 ja Hipsu 29+3

Elokuu08: Mä olen joutunut siellä Yahoolla johonkin ihme Bouncig tilaan, joten en pysty kirjoittamaan sinne mitään viestejä, enkä näköjään kutsumaan uusia ihmisiäkään..

Onko täällä kukaan Yahoo tietäjä ja osaisi auttaa? Miten pääsen pois tuosta tilasta?

Pikainen moiks. Mun pitäis tehdä tällä koneella oikeasti töitä eikä roikkua nettipalstoilla! Sain juuri pojan päiväunille, tai oikeastaan se pääsi päiväunile, kun nimittäin nukahti ruokapöytään kesken syömisen! Raukka parka, äiti ei osaa ajoissa keittää ruokaa.

Muuten kaikki OK. Tosin viime viikonloppu meni surullisissa merkeissä, oli kummitädin hautajaiset. Tätini sairasti leukemiaa. Mutta pääsi siis nyt vihdoin haudan lepoon.

Meillä muutto lähestyy uhkaavasti, aikaa pakata 2 viikkoa. Laatikoita alkaa olla jo joka nurkassa, mutta ne ovat vielä suurimmaksi osaksi tyhjiä! Eli jos joku vain jaksaisi alkaa niitä pakata, olisi jees. Tällä viikolla pitää ryhdistäytyä.

Tuplarattaista joku kyseli. Me emme ole vieläkään hankkineet niitä. Huuto.netistä olen katsellut useampiakin Herquleksen tuplia, ja jos aikansa "kyttää" niin kyllä ne ehkä sielä saakin sopuhintaan. Aika kova kysyntä niillä näyttää vain olevan, koska niitä ei ole siellä aina tarjolla, kuten Emmaljungia ja Brioja näyttää olevan. Mulla on nyt kriteerinä se, että etupyörät kääntyvät. Helpottavat aika lailla kääntymistä.

Mutta siis nyt sen työn pariin, että saan joskus palkkanikin. Teen siis freelancer-hommia aina välillä kotona.

Terkuin
Rizzu & Sykerö rv 29+3

PS Sykerö on viihtynyt ainakin 2 viikkoa nyt jalat alaspäin ja potkii tosi kovaan mua virtsarakkoon ja peräaukkoon, ei ole kivaa sekään! Joskus tuntuu, että se tulee nivusista läpi, huoh!

Terveiset neuvolasta, meilla otetaan hemppa ainoastaan verikokeen yhteydessa, eli kolme kertaa raskauden aikana. Se oli 11,7, laskenut tosi paljon kun nyt oli toisen kolmanneksen tulokset ja edellisessa ei missaan vaiheessa ollut nain alhainen. No lekuri ei kuitenkaan viela kaskenyt syoda ylimaaraista rautaa tai muutakaan joten... Onpahan syy ainaiseen vasymykseen vahan selvempi... Toxopalmosi oli negatiivinen, samoin kun sokeri rasitus ja proteini. Painoa oli tullut taas pari kiloa lisaa =( Syke 150. Seuraava ja viimeinen verikoe ja ultra on about kuukuden paasta. En jaksanut jaada jonottamaan aikoja joten kayn tanaan toiden jalkeen tai huomenna...
Aamulla oli myos ensimmainen synnytys valmennus, siella tehtiin muutamia "lihas" liikkeita, rentouduttiin ja juteltiin synnytyksesta, se on kerran viikossa kaksi tuntia kerrallaan. Kaikki muut oli jo kolmen kymmenen viikon paremmalla puolella taisipa yksi nainen olla 37 viikollakin...
Pikku neiti jatkaa potku harjoituksia ja pyorii miten sattuu, laakari laittoi jotakin myos asennosta, mut en saa tosta kylla mitaan selvaa...

Second edition viikkoja tasan 29

Heissan,

Hyvä second edition että kaikki kunnossa. =)
Synnyts valmennus oli musta todella mukava kokemus, sielläoli hauska käydä ja jäipä sieltä ystäviäkin, joiden kanssa edelleen tapaillaan.

Mulla on itselläni koko ajan paha olo. Supistelee taas paljon ja maha on todella kireänä. Kävin kampaajalla ja n.tunnin istuminen oli aivan kamalaa. Onneksi nyt on tukka kunnossa.
Viikon päästä olisi sitten taas neuvolalääkäri.

Mukavaa iltaa kaikille.

zuviliini 26+0

Kiva kuulla Second Edition että sielläkin päässä kaikki niinkuin pitää ja hyvä että selvisi väsymyksen syy.
Tokasta ei olekaan valmennuksia mutta ekasta käytiin ja me taas miehen kanssa koettiin ne aika turhaksi. Ehkä johtui sitten siitä muusta porukasta.. kaikki olivat semmosia outoja hissukoita...hih. Se video oli kyllä tosi koskettava ja mähän siellä tietty herkistyin aivan älyttömästi.

Mikäs Zuviliinille tekee nyt tota pahaa oloa? Onko sulla hemppa kunnossa? Pääasia että tukka on kuitenkin kunnossa..heh. Ei vaan se oikeesti nostaa mielialaa.

Itsellä on energiaa vaikka muille jakaa eikä väsymyksestä tietookaan. Pihahommia olen tehnyt paljon nyt lomalla ja pitäis jossain vaiheessa mennä moikkaamaan Rizzua ja lähinnä hänen naapuriaan kun laskettuun aikaan on enää viikko. Joten Rizzu:kyllä mä tulossa olen. Vähän nyt vaan kestää.

Nyt lähden istuttamaan eilen ostamani perennat ja toivon että jokin ees niistä lähtee kasvamaan. Se on aina semmoista arpapeliä! Sitten menen ostamaan pojan tarhatädeille kevätlahjat kun illalla päiväkodin kevätjuhlat.

Terkuin Elokuu ja Hipsu viikoin 30

Alkuperäinen kirjoittaja Miisa*:
Elokuu08: Mä olen joutunut siellä Yahoolla johonkin ihme Bouncig tilaan, joten en pysty kirjoittamaan sinne mitään viestejä, enkä näköjään kutsumaan uusia ihmisiäkään..

Onko täällä kukaan Yahoo tietäjä ja osaisi auttaa? Miten pääsen pois tuosta tilasta?

Onko siulla sähköposti täynnä? Tyhjentämällä ylimääräiset postit, vaihtamalla toiseen (isompaan) s-postiosoitteeseen tai muuttamalla asetuksesi niin, että luet viestit netissä, pääset pois bouching-tilasta. :)

Pistiina, pikaisesti remontin keskeltä

Zuviliini; mulla on kans tosi paljon supistuksia varsinkin iltaisin ja muutenkin paha olo koko ajan... Yritän ottaa joka päivä mahd. iisisti mutta silti illalla on aina ihan loppu. Kävin myös eilen kampaajalla ja istuminen oli tosiaan aika hankalaa. En ymmärrä miten tässä jaksaa vielä elokuuhun asti ku tuntuu että olo vaan pahenee päivä päivältä.

Mulla myös ens viikolla neuvolalääkäri joten täytyy siltä kysellä neuvoja. :)

Naksuli ja papu 26+3

Moikka,

mulla oli hemoklobiini viime viikolla muistaakseni 134. Eli ihan hyvä. Kai se vaan on tää supistelu joka vie kropasta kaikki voimat. Viikonloppuna istuin autossa yhteensä kuusi tuntia ja oli aika kamalaa, onneksi ei tarvinnut itse ajaa.
Mulla on jotenkin tuo kohdunkaula niin kipeä, etten oikein kärsi istua kunnolla, vaan pitää sillä lailla häntäluunpäällä keikkua. Sama oli pojan kanssa, mutta vasta viikosta 36 lähtien, kun oli laskeutunut jo.

Yritän nyt vaan ottaa iisisti kanssa, mutta ei se näytä supisteluihin vaikuttavan. Onneksi nyt ei ole tullut enää niitä säännöllisiä ja pitkään kestäviä supisteluja.
Voisikohan mulla olla joku tulehdus? Ei ne ole mitään testanneet (paitsi norm. pissan) neuvolassa, täytyy kysyä tiistaina.
Nyt lähden kaverille ompelemaan, kun siellä on saumuri ja neppikone. Höpöttely piristää.

zuviliini 26+1

Kurjaa kun osalla on supistuksia/pahaa oloa. Mulla oli tässä jokunen päivä sitten jännä tunne vatsassa ja tuntui jotenki kovemmalta kuin yleensä...liekö ollu supistus?! En oo siis aikasemmin havainnu supistuksia. Sitten "uutena juttuna" on tullu erite rinnoista yön aikana. En edes aluks tajunnu että se on tullu rinnoista kun lakanoissa/yöpaidassa tahroja.

Muuten olo on ollu virkeä ja olenkin käyny salilla ja uimassa useammin kuin aikaisemmin. Pitää nyt vielä liikkua kun kykenee. Luulen että heinäkuussa alkaa olla jo aika hiljaista sillä rintamalla.

Susa 28+3

Alkuperäinen kirjoittaja Pistiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Miisa*:

Onko siulla sähköposti täynnä? Tyhjentämällä ylimääräiset postit, vaihtamalla toiseen (isompaan) s-postiosoitteeseen tai muuttamalla asetuksesi niin, että luet viestit netissä, pääset pois bouching-tilasta. :)

Pistiina, pikaisesti remontin keskeltä

Pitäisi olla ihan tyhjä se Yahoon posti.. sinne ei ole tullut yhtään viestejä. Siksi ihmettelinkin että miten voin olla tuossa tilassa.. Yleensähän moderaattori auttaa pois siitä tilasta, mutta kun olen se itse !

Kävin varastosta hakemassa vauvan vaatteita ja pistin pesuun ja osan tuulettumaan. Sittenpähän on vauvalle kaikki valmiina. Huonetta ei ole vielä laitettu kun ei tiedetä sukupuolta ja sen myötä maalaukseen tulee sitten muutoksia.
On noi 50 centtiset vaatteet vaan niin kovin pieniä! Kaiken lisäksi meidän esikoinen oli niihinkin hukkua.

Naapuri kävi tuomassa ison kasan raperperiä joista osasta tein eilen kiisseliä ja nyt menen tekemään piirakan. Nam! Näin se paino pysyy tukevasti hyvissä lukemissa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

terkuin
Elokuu ja Hipsu 30+0 (ihanat lukemat!!!)

Kävinpä minäkin kaivamassa kaikki vauvan vaatteet laatikoista ja järjestelin kaappiin. Ei voi uskoa että tyttö on joskus ollut niin pieni ja kohta on uus sellainen sylissä ;)
Lasten huone järjesteltiin myös uusiksi että saatiin kummankin sänky sinne mahtumaan.

Viikonloppuna pitäis mennä katselee tuplavaunuja ja kokeilee mitkä mahtuu meidän auton takakonttiin. Kauhean isolla hintaeroilla niitä myydään. Onneks rattaat onkin ainoa mitä meidän tarvii ostaa...

Mulla on tullu pahoinvointi takaisin, eilen illalla kävin yökkimässä muutaman kerran vessassa. En kyllä tykkää yhtään jos joudun kärsimään vielä siitäkin koko kesän, muutenkin on jo niin tukala olla. :(

Naksuli

Heipä hei,

täällä vietellään rauhallista viikonloppua pojan kanssa. Mies on siellä kaverinsa polttareissa koko viikonlopun.
Ollaan taas harjoiteltu pottailua ja aika hyvin jo sujuu. =) (äiti on iloinen ja ylpeä)

Supisteuksia on ollut, mutta ei onneksi edelleenkään niitä säännöllisiä ja kipesitä. kipeitä suppareita kyllä on päivittäin, mutta niitä tulee vain silloin tällöin. En oo nyt sitten sinne äippäpolille mennyt, vaikka lääkäri neuvolassa sanoi, että pitää mennä jos tulee kipeitä suppareita. Jotenkin tuntuu niin hölmöltä, kun tilanne on aina niin nopeasti ohi, ettei siinä mihinkään ehdi lähteä. Ja nyt sitten ollaan vielä pojan kanssa kaksin, eli pitäisi ensin viedä poika hoitoon/pyytää joku katsomaan.

Sain hankittua ne tuplat. Huutonetistä huusin Emmaljungat. Myyjä tuo ne mulle tänään (hyvä palvelu), odotan jo niitä innolla. Täytyy sitten varata pyykkitupa ja laittaa vaunujen+kantokopan kankaat pesuun. Tuntuu mukavammalle, kun on puhdasta.
Huomenna meen sitten hakemaan pojalle isojen poikien sängyn ja ruvetaan harjoittelu siinä nukkumisesta. Hyvin se varmaan menee, kun tarhassa jo tavallisessa sängyssä on nukkunut pitkään.

Vaippoja oon edelleen ommellut, en tiedä onko niitä nyt jo aivan liikaa. NB:tä ja s-kokoa on nyt hyvin valmiina. Mitähän sitten tekisi???
Kyllä voi kesällä aika tulla pitkäksi.

Eilen aloin myös kutoa vaivalle myssyä. Ehkä kudon samasta langasta tossut ja tumputkin. Ja jos oikein tylsäksi käy, niin täytyy yrittää ensimmäistä villatakkiakin. =)

Mukavaa viikonloppua kaiklle.

zuviliini 26+4

Moiks!

Minulla myös "leskilauantai" menossa, mies soittaa työpaikan bändissä bassoa ja niillä on illalla keikka jollekin työpaikan porukalle. Ja toki sen perään pitää sitten jäädä juomaan ne ilmaiset viinat... MRR! No minä olin eilen illalla syömässä kalliisti libanonilaisessa Farouge-ravintolassa, juhlimme 4 hengen tyttöporukassa, joista 1 täyttää huomenna 30 vee. Myös synttärisankari itse on raskaana, joten mistään ryyppäyspippaloista ei ollut kyse. Mutta kotona olin vasta vähän ennen klo 1 yöllä.

Zuviliini oli myös vieraillut huuto.netissä, onnea Emmaljungista! Minä huusin sieltä toissapäivänä puna-harmaat Herqules Twin Raptorit, kuulemma max. 20 kertaa käytetyt, kun isoveli ei ollut tykännyt kyydissä istua. Ne tulee minulle postin kautta 2 viikon päästä, kun olemme muuttaneet uuteen asuntoon. Turha niitä siis on tänne vanhaan ensin lähettää ja sitten raahata heti uuteen osoitteeseen. Kantokoppana aion käyttää omissa yhdistelmissä ollutta Teutonian pehmeää koppaa. Se on tosin täysin eri värinen, mutta ei auta. Ja jos koppa alkaa tuntua vauvalle turhalta, mulla on Emman musta lämpöpussikin kaapissa. Mustahan käy puna-harmaaseen hyvin.

Mä aloitan vauvanvaatteiden tarkastelun sitten miehen kesäloman aikana siellä uudessa kodissa. Nyt kun vain saisi kaikki vanhat koottua kasaan. Muuttolaatikoita on joka nurkassa, mutta ne on vielä suurimmaksi osaksi tyhjiä! No onhan tässä vielä yli viikko aikaa.

Mua supistelee myös jonkin verran, mutta en ole huolissani. Eniten niitä tulee silloin, kun juoksen esikoisen perässä pitkin pihaa ja yritän "ohjata" tiettyyn suunhaan. Välillä pitää sitten poika napata kiinni ja kantaa pois toisten ihmisten takapihoilta.

Muuten olen jännittänyt naapuriani, joka jo 2 yötä sitten kävi Kättärillä kääntymässä, mutta se olikin väärä hälytys. Oli paikat kuitenkin jo 3 senttiä auki (2. lapsi kyseessä). Mutta nyt 2 päivään ei sit mitään tiuhempia supistuksia. Mä olen veikannut, että lapsi syntyy ylihuomenna maanantaina. Saas nähdä osunko oikeaan.

Nyt menen laittamaan pojan päiväunille ja alan pakata viinilaseja. Astioiden pakkaus se on tympeää, kun pitää niin kääriä paperia paljon ympärille.

Terkuin
Rizzu + Sykerö 30+1

Mäkin sain viimein ostettua tuplat. Laitoin neuvolan ilmoitustaululle viestin et minkälaiset haussa ja muutaman päivän päästä puhelin soi ja mies tarjos just oikeita Gracon vaunuja. Näppäriltä vaikuttivat!

Mullakin suppailee tasaisen tahtiin. Tai oikeestaan enemmän kun istun töissä 12h putkeen. Kipeitä ei kuitenkaan oo - ainoastaan epämiellyttäviä. Suurimmasta osasta kun tulee sellainen olo et henki ei kulje. Liikkumaan pitäis päästä.

Tutulta kuullosti tuo rizzun kertoma esikoisen juoksemiset. Onneks meidän taloyhtiössä ei oo kauheen tiukkapipoista väkeä. Tulevat vaan naureskelemaan kun meidän poitsu kiipeilee heidän portaillaan. Vähäsen kuitenkin yritän sitä naapurin pihaan menoa rajoittaa kun ei noista naapureista kuitenkaan tiedä sit ihan loppujen lopuksi.

Alle kuukausi ja meidänkin pitäis muuttaa. Mitään ei oo pakattu eikä edes pakkilaatikoita hankittu. Yritän ulkoistaa aika paljon pakkaamista isoäideille. Astioiden pakkaaminen menee ainakin äidilleni. Vinkkinä rizzu et laita pyyheliinoja astioiden väliin niin menee kaks kärpästä samalla iskulla uuteen kotiin.

Kävin maanantaina sokerirasitustestissä ja paastoverensokeri oli koholla. Keskiviikkona sitten sain verensokerimittarin ja dieettiohjeet neuvolasta. Seuraavalla neuvolakerralla saan lähetteen äitiyspolille ja diabeteshoitajalle. Nyt kun oon sitten verensokeria mittaillut niin ei mua huolestuta. Oon syönyt niinkuin ennenkin enkä oo kertaakaan saanut raja-arvoja ylitettyä. Mut pikkaisen täytyy kuitenkin tsempata ja jättää muutama kahvilakeikka väliin.

Uusimmat

Yhteistyössä