Elokuiset 2008 osa 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin kaikki on kadonneet täältä meidän palstalta? Tylsää..... Yrittäkääs nyt vähän kirjoitella kuulumisia.

Me ei haluta tietää sukupuolta vaan salassa loppuun asti. On sitten jotain jännitettävää.
Tuplat ostetaan mutta ei kauheesti niihin viitsi sijoittaa kun ovat käytössä vaan vuoden.
Töihin palasin viikko sitten mutta olin kertonut raskaudesta jo aikaisemmin, etteivät pistä mun sijaista pihalle. Nyt oon täällä muutaman kuukauden ja sitten lähden viettämään kertyneitä kesälomia pois ja jään suoraan mammalomalle.

Heippa!

Sukupuolesta: Ei aiota varmaankaan kysyä. Sitä on niin kiva taas jännätä loppuun saakka. Mutta en sano vielä sataprosenttisen varmaksi =)

Tuplarattaista: Aiotaan hankkia, mutta mietin, että kannattaako ostaa uutena, kun tosiaan se käyttöikä niissä olisi sen vuoden verran.. Vanhoja yhdistelmiä emme myy vielä pois, koska toinen lapsi saa sitten matkustaa niissä esikon kasvettua tarpeeksi.

Mammalomasta: Meillä loppuu koulu toukokuussa, joten lomailen sitten kesä ja heinäkuun, sekä elokuun alun=) Aivan ihanaa, on vaan luvattu kunnon hellekesää, katsotaan miten sitä jaksaa..

Omasta voinnista: Toissapäivän iltana alkoi taas migreenikohtaus. Sitä sen on pakko olla, kuin siihen liittyi taas oksentaminen. Hitsi että oli kamalla.. Viime yönä se kipu hellitti ja sain nukuttua. Soittelin neuvolasta sairaslomalappua työharjoittelupaikkaan ja neuvolan täti sanoi, että nyt pitäisi kyllä mennä lääkärille, kun tämä vaan jatkuu. Sain neuvolalääkäriajan jo perjantai aamuksi, eli huomiseksi. Mitataan samalla se verenpaine, kun se on ollut koholla. Pissatulehduskaan ei ole lähtenyt niillä antibiootteilla pois, joten ei muutakun karpalotabletit käyttöön!!

Tänään on taas hieroja, toivotaan että se vähän laukaisee tuota niskajännitystä!

Eipä tänne sitten ihmeempiä, kirjoittelen huomenna lääkärikuulumiset, kirjoitelkaahan muutkin itsestänne!!

Miisa 14+1

Me ei hankita tuplarattaita, kun esikoinen on kuitenkin jo 3,5v, kun vauva syntyy. Hankitaan seisontatuki rattaisiin ja polkupyörä. Voi kyllä olla lystiä olla yksin lenkillä kahden lapsen ja koiran kanssa, jos/kun mies on töissä, mutta... ei kai ne tuplat ois sen helpommat, saman verranhan niihinkin tulis painoa :).
Ei oikeestaan tarvii vauvaa varten hankkia mitään, kaikki on valmiina. Pitää kattoo sit myöhemmin, pitääkö ostaa turvaistuin autoon, vai ostetaanko jo tolle esikoiselle "ison pojan istuin", en muista, miten vanhalle toi nykyinen istui menee (auto ja istuin Suomessa...). Jos tulee tyttö, ni sit tietty jotain tyttömäisiä vaatteita.
Esikoiselta haluttiin tietää sukupuoli, rakenneultrassa sitä suoraan kysyttiinkin. Nyt tuntuu, ettei sillä ole väliä... mut kattoo sit kun ultra koittaa, mitä mieltä ollaan!

Meillä tekee flunssa tuloaan, eilen oli mulla kipee olo, nyt on miehellä. Pojalla vuotaa silmä, mut muuten alkaa olla terve. Jospa tää meniskin näin helpolla ohi!?

Mahassa on välillä menkkamaisia kipuja. Kai ne on normaaleja kasvukipuja?

Garnet 12+5

Moi, terveisiä ystävänpäivänä! Olimme pojan kanssa kaupungin leikkipuistossa aamupäivällä, siellä oli tarjolla lasten laulatusta sekä kahvia ja unelmatorttua, nam!

Mä ehkä pääsen kätilöystäväni avustuksella hänen tekemäänsä "ylimääräiseen" ultraan, hänellä on vapaa pääsy työpaikan ulrtalle myös viikonloppuna, joten käymme ehkä keväällä kurkistamassa, josko sukupuolen saisi selville, ellei sitä rakenneultrassa kerrota. Helsingissä on rakenneultra aika aikaisin, rv 19, jolloin ei välttämättä voi vielä täydellä varmuudella sanoa, kumpi se on (Josko nyt koskaan voi olla 100 % varma).

Me varmaan hankitaan tuplarattaat, ajattelin Carenan double swingejä, edullisimmin ne taisi saada Hobby Hallista (tosin vain yksi väri tarjolla). Siihen saa toisen istuimen tilalle vauvankopan.

Mulla on ollu myös kamalaa hartiajumia viime päivät, maanantaina jopa niin, että oksensin kaksi kertaa! Pyörryttää ja huimaa, kun nostaa kädet ylös. Eilen kävin hierojalla, auttoi kyllä, mutta nyt on nahka aika hellänä. Menen viikon päästä uudestaan. En tiedä, miten alhaalla mun verenpaineet ja hemppakin on, pitää ottaa selville ens neuvolakäynnillä viikon päästä.

Viikonloppuna mennään taas katsomaan asuntoja, tällä kertaa Keravan puolelta, siellä oli tarjolla yksi meitä kiinnostava. Uusi päiväkoti olisi kuulemma 100 m:n päässä!

Nyt lounasta ja päiväunille, poika nukahti sekunnissa, oli ilmeisen touhukas perhekerho!

T. Rizzu & Sykerö 15+6

Samoin hyvaa ystavanpaivaa kaikille!
Mina en ajatellut hankkia tuplarattaita vaan ajattelin parjata seisomalaudalla ja kantoliinalla/-repulla. Ehka ostan jotkut pienet ja hatarat matkarataat esikoiselle jossa han voi istua kun isa tai joku muu tyontelee. Lahinna tuplarattailla minun on muutenkin hankala liikkua yksin. Asumme kolmannessa kerroksessa hisittomassa rakennuksessa ja yksienkin raahaaminen vaatii valilla ponnisteluja, eika tuplat edes mahtuisi portaisiin auki. Saa nahda osoittaako kaytanto tuplat "pakolliseksi"...
Ostamme esikoiselle autoon uuden istuimen, joka on seuraavaa kokoa nykyisesta, eli olisi jossain vaiheessa pitanyt joka tapauksessa ostaa... Eli meinaan parjata hankimalla esikoiselle uudet tavarat jotka han kasvaessaan tarvitsisi muutenkin ja sit nuorimmainen kaytaa esikoisen vahoja.
Aiomme kysya sukupuolen 18.3 olevassa ultrassa, taalla paatetaan nimi ennen syntymaa joten kiva tietaa "oikea" sukupuoli. Tosin varmaan muutenkin kysyttaisiin, emme ole hyvia elaman jannityksessa =)
Mulla kivistaa ja kolottaa joka kohtaa, selkaa, vatsaa, paata, hartiaoita. Ja kavelen tai lahinna vaapun jo nyt niin kuin ankka, viimeksi nama vaivat tuli paljon myohemmin ja kaikki ei edes tuleet ollenkaan. Ja tosiaan ensimmaisella kerralla en edes oksentanut kertaakaan nyt sitakin on tullut harrastettua....

Hyvää ystävänpäivää!

Täällä voidaan mukavasti ja odotellaan ensi viikkoista neuvolaa, että pääsee taas sydänääniä kuulemaan. Viime päivinä on vähän huipannut, onkohan hb:ssä tai sitten verenpaineessa tapahtunut muutoksia? Tai sitten kuuluu muuten vaan asiaan ja niskatkin saattaa olla vähän jumissa.

Vielä ei olla varattu aikaa rakenneultraan, mutta sinne ollaan menossa. Meidän täytyy tosiaan mennä yksityiselle. Sukupuolesta... Mä luulen, että jos selkeästi näkyy niin meille voi kertoa, mutta välttämätöntä se ei ole... Musta ois toisaalta kiva tietää, niin voisi sitten orientoitua siihen tuleeko meille pieni poika vai tyttö ja ehkä sitten ostellakin jo jotakin sen mukaan.. Jos tietäisi, että tulee tyttö niin mun ois ihan pakko ostaa punaiset tai sellaiset ihanat vaaleanpunaiset matkarattaat, jotka olen jossakin nähnyt! :) Mutta molemmat sukupuolet ovat ihan yhtä tervetulleita.

Maha on alkanut ulkonemaan ja kovettumaan, nyt sen jo itse tuntee, mutta vielä ei päälle näy ja matalavyötäröiset farkut mahtuu edelleen mut muut alkaa jo kiristämään. Jos sitä ensi viikolla lähtisi suosiolla mammahousuostoksille, ettei oikeasti joku ma-aamu tule paniikkia kun mitkään housut ei mahdu jalkaan ja töihin pitäisi lähteä...

Mä kans saan lomailla koko kesän, kun pidän kesäloman ensin ja odotan niin innolla!! Töissä olen omalle esimiehelle kertonut, muut eivät vielä tiedä. Huomaavat sitten joskus... ;-)

Mulla on kans ollut välillä ikäviä juilintoja alavatsassa, mutta normaaleja liitoskipuja mitä ilmeisimmin. Silti sitä aina on vähän huolissaan, vaikka onhan se ymmärrettävää että kohdun on pakko kasvaa ja varmasti sen kasvun on jossakin tunnuttava...

Mukavaa päivän jatkoa & viikonloppua kaikille!

Heippa!!

Täällä kans voidaan hyvin ja paksusti...vatsa näyttää ainakin omaan silmään tosi isolta...mutta ei kuitenkaan sellanen kiva vauvapömppä vaan lähinnä levinnyt ja paisunut pullataikina :/ Muutenkin vatsa on koko ajan vähän kipeen tuntuinen...mahtaakohan tää koko raskausaika olla tätä? No, pieni murhe kuitenkin..kun selvisin niin vähillä pahoinvoinneillakin.

Ajattelin kyllä sukupuolta kysäistä jos sen rakenneultrassa näkee...mutta jos ei näe tms niin ei haittaa. Toisaalta ois kiva jännätä synnytykseen asti mutta toisaalta ois kiva tietää kumpi tulee niin vois tosiaan hommailla kaikkea kivaa. En ole muuten ostanut vauvalle vielä yhtään mitään. En tiedä miksi pitkitän ostoksia vaikka olen niitä kaupoissa kuitenkin hipeloinut paljon. Oisko jotain alitajuista pelkoa että jos nyt menee jotain hommaamaan niin sattuukin jotain ikävää?

Iloista Ystävänpäivän jatkoa!

Susa kohta rv15

Heip!

Me ajateltiin mennä siihen 4d-ultraan ja kysytään sukupuoli samalla. Niin tehtiin esikoisenkin kanssa. Meille ei ainakaan viimeksi kerrottu rakenneultrassa sukupuolta, eivät kuulemma saa kertoa. Oon niin malttamaton etten jaksa millään odottaa synnytykseen asti ja tietää sitten pitääkö ostaa poikien vaatteita vai kaivetaanko esikoisen vanhat vaatteet varastosta.
Tuplarattaat aiotaan ostaa ja seisomalauta vaunuihin lyhyempiä matkoja varten. Muuten ei oikeastaan tarvi hankkia mitään. Viimeks olin tässä vaiheessa ostanu jo kasan vaatteita mut nyt oon jotenkin hillinny itseni. :)

Mulla on paino tippunut 2kg parin viikon sisällä. Vaikka en oo enää oksentanu niin mikään ruoka ei maistu. Oon eläny pelkästään hedelmillä ja ruisleivällä... Ihme juttu.

Ollaan kateltu pitkän aikaa uusia asuntoja kun haluttais muuttaa ennen ku vauva syntyy mut ei vaan tahdo löytyä sopivaa asuntoa. Tai sit jos löytyy niin alue ei oo niin kiva, ärsyttää!

No nyt täytyy mennä touhuamaan tytön kanssa, muuten iskee kiukkukohtaus ; )

Tuplarattaista: Meillä oli tuplat kakkosen synnyttyä. Muksuilla on ikäeroa 1v 9kk ja ei kyllä olisi tultu toimeen ilman niitä! Kesällä liikuttiin pienempi liinassa, isompi kävellen/rattaissa, mutta talvella ja pidemmillä matkoilla tuplat oli välttämättömät. Emmaljungia en suosittele, ellei lapset ole pienikokoisia ja auto tosi iso (jos meinaa autossa niitä kuskata). Orat on monen mielestä parhaat (pienet ulkomitat, mutta tilavat istuimet). Meillä tuplat ostettiin uutena ja ihan ok hinta saatiin, kun myytiin ne pois. Nyt kakkoselle ja kolmoselle tulee ikäeroa 2v 10kk ja vaunuilla+seisomalaudalla pärjätään varmasti hyvin, kun molemmat isommat kävelevät yleensä itse ja rattaat on tyhjillään. Ja eihän noista kumpikaan edes mahtuisi tupliin enää siinä vaiheessa!

Sukupuolesta: Meillä mies on nyt ilmoittanut haluavansa tietää sukupuolen. Mie pitäisin mieluusti jännitystä yllä loppuun asti, mutta jos mies tietää, niin kuolen kyllä jännitykseen, jos en saa tietää! ;) Hankintoihin se ei vaikuta, kun tyttö- ja poikavaatteita on kaapit pullollaan odottamassa muutenkin.

Garnet: Menkkamaiset kivut on ihan normaaleja kasvukipuja. Aihetta huoleen on vasta sitten, jos on tosi kovia kipuja, vuotoa tms. Ja näitä aikojahan voi alkaa olla jo ennakoivia suppareitakin, jotka myös voi pientä kipuilua aiheuttaa. Ne kyllä tunnistaa mahan kovettumisesta! :)

Päänsärystä: Miisa, mitä lääkäri sanoi tuosta migreenistä? Toivottavasti apu löytyy! Tiedän kyllä, miten tuskaa tuo voi olla, sillä miulla on ollut ihan sama vaiva tässä parin viime viikon aikana jo muutamaan otteeseen ja muutenkin jatkuva päänsärky alkaa käydä hermoille. Jotenkin vain olen ollut siinä uskossa, ettei raskausaikana voi syödä kuin Panadolia ja sehän ei tietenkään auta yhtään. :/ Jos siis jollain on tiedossa jokin toimiva troppi, niin kertokaa! Lääkärineuvola on 1,5 viikon päästä, että kaippa sielläkin sitten vähän fiksummaksi tulee. Ainakin taitaa verenpaineet huidella ihan omissa sfääreissään... Ihme juttu, kun tässä raskaudessa kaikki on ihan päinvastoin kuin edellisissä!

Pistiina 16+4 (tai jotain)

Pistiina: Eipä sille migreenille voi oikein mitään tehdä. Eipä se lääkäri mitään siitä sanonut sen kummemmin. Pitää vaan toivoa, että alkaa helpottaa nyt keskiraskauden myötä. SItä buranaa ja primperania sitten otan, tai särkylääkkeet taidan jättää väliin, koska nehän eivät migreeniin auta..turha niitä on napostella.

Toivotaan, että hormonimyrskyt alkavat olla pian ohitse ja alkaisi se seesteinen keskiraskaus =)

Miisa 14+2

Yhteistyössä