Elintarvikkeita jossa paljon rautaa?!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppiä

Vieras
Listatkaa mulle elintarvikkeita jossa on paljon rautaa!!!
Oon 20 viikolla raskaana ja rautatabletit ei sovi mun mahalle.
Mistä sais mahdollisimman paljon rautaa et sais veriarvot paremmaks?!?!?
 
[QUOTE="...";24079149]Mansikoita, pinaattia, parsakaalia, välillä kunnon pihvit. Kannattaa myös kokeilla nestemäistä rautaa.[/QUOTE]

pinaatissa ei ole paljon rautaa.
 
Finelistä näet, kuten joku tuossa jo laittoikin. Muista sitten, että samalla kun syöt rautapitoisia ruokia, syö jotain missä c-vitamiinia, mutta vältä samalla ruokailulla maitoa, kahvia ja teetä, sillä ne estävät raudan imeytymisen.
 
Nämä rautajuomat, kuten Ferronol, ovat hellempiä vatsalle kuin tablettimuotoiset lääkevalmisteet. Minulla ei myöskään auttaneet Obsidanit mitään, mutta Ferronol nosti hempan nopeasti.
 
niinkuin varmasti tiedät niin maksaa et voi syöd raskausaikana. lisäksi kai tiedät että hb:n kuuluukin laskea raskauden puolessa välissä ja nousta taas sitten loppua kohti. rautaa toki kannattaa syödä koska raskausaikana raudantarve on niin suuri että normaali ruokavali ei välttmättä riitä
 
[QUOTE="a.p";24079348]Mulla on hb reippaasti alle sata, joten rautalisää tarvitaan!! Obsidania oon syöny ja se ei todella savi mulle =/[/QUOTE]

Obsidan ei sovi kenellekään mun kuuleman mukaan. Käy hakemassa tota maltoferia taikka nestemäistä. Pelkällä ruokavaliolla et valitettavasti saa nostettua noin alhaista :/
 
Kkoita syödä lihaa. meillä grillattu paljon koko lihaa, ja oli vähän noussu. tosin ei ollu noin alhaalla. jotain lääkettä suosittelen käyttämään joka tapauksessa
 
Nokkosessa on paljon rautaa, käy vaan keräilemässä (ei kusipolkujen tai autoteiden vierestä), kuivattaa ne ja syö. :)

FJTlu1

IBDsJ0
 

Yhteistyössä