Ei olis pitänyt lukea tätä ollenkaan, nyt mun itkusta ei tule loppua ollenkaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin. Se on ihan hirveän helppo kommentoida kun ei itse ole ollut tuossa tilanteessa. Olen täysin varma että kukaan ei kuitenkaan purematta nielisi jos moinen tilanne omalle kohdalle tulisi.

Asetan kysymyksen näin: Kumpi on tärkeämpää, kriittisessä tilanteessa. Sinun hyvinvointisi (kun haluat väkisin olla lapsen läsnä) - vaiko se että annetaan hoitohenkilökunnalla oikeus ja mahdollisuus tehdä täysillä työtä lapsesi hengen eteen? Ja toisaalta vielä niin että yksityisyys säilyy - ettei kaikki muutkin omaiset teho-osastolla ole tuijottamassa kun lapsesi hengen edestä taistellaan?

Tämän tekstin tytön äiti on tekstin lukenut. ja sen myös eteenpäin linkittänyt. K9 käytännöt ovat epäinhimillisiä!
Myöskin kyseisellä osastolla lapseni kamppailua seuranneena.

[QUOTE="nih";26311480]Asetan kysymyksen näin: Kumpi on tärkeämpää, kriittisessä tilanteessa. Sinun hyvinvointisi (kun haluat väkisin olla lapsen läsnä) - vaiko se että annetaan hoitohenkilökunnalla oikeus ja mahdollisuus tehdä täysillä työtä lapsesi hengen eteen? Ja toisaalta vielä niin että yksityisyys säilyy - ettei kaikki muutkin omaiset teho-osastolla ole tuijottamassa kun lapsesi hengen edestä taistellaan?[/QUOTE]

Elvytystilanne kestänyt 40 min ja oletetaan että muut mahdolliset toimenpiteet yläkantiin arvioituna vaikka 3h, eikö muka olisi ollut vanhemmilla mitään mahdollisuutta oll hetkeä lapsensa luona koko yönä.

Aivan, jos yöllä olisi soitettu että tilanne on muuttunut selkeästi huonommaksi niin sairaalaan tulleille vanhemmille varmasti olisi löytynyt joku väli olla hetki lapsensa luona, ja tilanteesta riippuen ehkä tehdä päätöksiä hoidoista ym., jolloin ehkä olisi saattohoito ehditty järjestämään. Nythän siihen ei enää ollut mitään mahdollisuuksia koska vanhemmilta ei ehditty mitään enää kysymään ennenkuin tyttö kuoli.

Mutta nyt hiljenen koska en halua enempää repiä tätä tapausta.

Elvytystilanne kestänyt 40 min ja oletetaan että muut mahdolliset toimenpiteet yläkantiin arvioituna vaikka 3h, eikö muka olisi ollut vanhemmilla mitään mahdollisuutta oll hetkeä lapsensa luona koko yönä.

Aivan, jos yöllä olisi soitettu että tilanne on muuttunut selkeästi huonommaksi niin sairaalaan tulleille vanhemmille varmasti olisi löytynyt joku väli olla hetki lapsensa luona, ja tilanteesta riippuen ehkä tehdä päätöksiä hoidoista ym., jolloin ehkä olisi saattohoito ehditty järjestämään. Nythän siihen ei enää ollut mitään mahdollisuuksia koska vanhemmilta ei ehditty mitään enää kysymään ennenkuin tyttö kuoli.

Mutta nyt hiljenen koska en halua enempää repiä tätä tapausta.

Ja edelleen unohtuu se valitettava seikka että tämä lapsi ei tainnut olla ainoa teholla samalla hetkellä taistellut.

Surullinen tapaus, enkä minäkään haluaisi tapella aiheesta. Valitettavasti itse koen että tärkeintä on antaa rauha ammattilaisille tehdä hoitotyötä ja tommoisissa tilanteissa vaan tyydyin vain seuraajaksi - koska oma tietotaito ei riitä määrittämään tilanteiden vakavuutta,miten hoito tulee suorittaa jnejne. Ja toivoinkin että hoitohenkilökunta keskittyy vain ja ainoastaan siihen. Ei minun pahanolon ja epätietoisuuden helpottamiseen. 100% lapsen hengissä pitämiseen. Ei soitteluun, ei selvittämiseen ei mihinkään muuhun - vaan pelkästään siihen lapseen.

[QUOTE="tutti";26311644]Ja edelleen unohtuu se valitettava seikka että tämä lapsi ei tainnut olla ainoa teholla samalla hetkellä taistellut.

Surullinen tapaus, enkä minäkään haluaisi tapella aiheesta. Valitettavasti itse koen että tärkeintä on antaa rauha ammattilaisille tehdä hoitotyötä ja tommoisissa tilanteissa vaan tyydyin vain seuraajaksi - koska oma tietotaito ei riitä määrittämään tilanteiden vakavuutta,miten hoito tulee suorittaa jnejne. Ja toivoinkin että hoitohenkilökunta keskittyy vain ja ainoastaan siihen. Ei minun pahanolon ja epätietoisuuden helpottamiseen. 100% lapsen hengissä pitämiseen. Ei soitteluun, ei selvittämiseen ei mihinkään muuhun - vaan pelkästään siihen lapseen.[/QUOTE]

Ei todella unohdu, siksipä tässä muutosta ajetaan.

Ei todella unohdu, siksipä tässä muutosta ajetaan.

Ai yksityisistä tehohoitohuoneista? Sitäkö ajataan takaa? että ihan jokaiselle tehohoidossa olevalle on oma huone, kaikissa huoneissa kaikki mahdolliset laitteet, hoitaja ja lääkäri näkyvissä?

Saleissa on selkeät etunsa ja ne kustannukset jotka ykityishuoneisiin menisi voidaankin kohdentaa vaikkapa parempiin laitteisiin? Kenties lisä henkilökuntaan tai vaikka omaisten tiloihin joissa voii viettää yöt.

Tässä nähdään tämä asia niiden hätääntyneiden vanhempien kannalta mutta se miltä se näyttää sen hoitohenkilökunnan puolelta on aivan eri asia. Se on aika törkeää jos asiaa aletaan revittelemään jossain iltapäivälehdistön sivuilla, lehdistössä kun varsinkin on tapana tuoda esille vain se yksi näkökulma asiaan.
Elämä vaan joskus on sellaista että ei voida toimia kaikkia osapuolia tyytydyttävällä tavalla. Mietin vaan että mitä tuollakin teholla työskentelystä tulisi jos olisi vapaat vierailuajat ts jos on vaikka 10 paikkaa ja jokainen käytössä ja jokaisella lapsella molemmat vanhemmat sen 24h/vrk siinä vieressä. Yhteensä siis 20 ylimääräistä ihmistä samoissa tiloissa. Johonkin se raja on valitettavasti vedettävä sille ei voi mitään. Parempi minusta että on yhteiset selvät pelisäännöt kuin että aletaan erikseen tapauskohtaisesti arpomaan voiko vanhemmat olla mukana vaiko ei.

[QUOTE="vieras";26311960]Tässä nähdään tämä asia niiden hätääntyneiden vanhempien kannalta mutta se miltä se näyttää sen hoitohenkilökunnan puolelta on aivan eri asia. Se on aika törkeää jos asiaa aletaan revittelemään jossain iltapäivälehdistön sivuilla, lehdistössä kun varsinkin on tapana tuoda esille vain se yksi näkökulma asiaan.
Elämä vaan joskus on sellaista että ei voida toimia kaikkia osapuolia tyytydyttävällä tavalla. Mietin vaan että mitä tuollakin teholla työskentelystä tulisi jos olisi vapaat vierailuajat ts jos on vaikka 10 paikkaa ja jokainen käytössä ja jokaisella lapsella molemmat vanhemmat sen 24h/vrk siinä vieressä. Yhteensä siis 20 ylimääräistä ihmistä samoissa tiloissa. Johonkin se raja on valitettavasti vedettävä sille ei voi mitään. Parempi minusta että on yhteiset selvät pelisäännöt kuin että aletaan erikseen tapauskohtaisesti arpomaan voiko vanhemmat olla mukana vaiko ei.[/QUOTE]

Juuri näin. Ensimmäisenä tulee se että lapsen henkin koitetaan pelastettua. Mahdollisuus henkilökunnalle tehdä työtä rauhassa, jokainen kai tietää sen että ajatusta vaativa työ, vaatii tietyn keskittymisen ja rauhan. Ja tuolla jos missä lääkäreillä ja hoitajilla täytyy keskittymiskyky olla huipussaan. Koska vain niin kyetään tekemään paras mahdollinen suoritus.

Sitten vastan vanhempien tunteet. Oikeasti, tehohoidossa tunneseikat ei ole ensisijaisia.

Toinen on vielä se että nuo tilanteet, joita verrataan, poikkeavat radikaalisti toisistaan. Pienen pojan kohdalla on kuvattu saattohoitotilanne. Ei ollut enää mitään tehtävissä ja vanhemmille annettiin tila saattaa lapsi rajan yli. Toisessa pienen tytön eteen tehtiin paljon työtä. Ainoa mitä ei tehty oli se että vanhemmille olisi ilmoitettu. Tässä voi miettiä jokainen tärkeysjärjestystään. Hoitoon keskittyminen vai vanhempien tunteiden ja ajatusten puntaroiti.

Yöt käsitykseni mukaan rauhoitetaan ihan jo levon vuoksi noilla osastoilla. Lepo on kuitenkin äärimmäisen tärkeä ja oleellinen seikka parantumiselle. Se että sallitaan yhden omaisille tulo paikalle - tarkoittaa että se sallitaan kaikille. Teholla kriitisiä hetkiä on kokoajan. Näin ollen omaisiakin on aina huoneessa, yötä päivää.

Osasto on 0–16-vuotiaiden lasten/nuorten tehohoidon ja -valvonnan osasto, jossa on 10 hoitopaik*kaa. Osastolla hoidetaan kaikkia vaikeasti sairaita tehostettua valvontaa tai hoitoa vaativia lapsia ja nuoria.
Vanhemmat voivat osallistua lapsensa hoitoon klo 9.30–13, 15–20.30 sekä muulloin sopimuksen mu*kaan.

Tämä on suora lainaus PPSHP:n nettisivuilta.

Tää informaatio jotenkin riitelee sen tiedon kanssa mittä tässä ketjussa on annettu...

Miten muissa sairaaloissa vanhempien mukanaolo sitten voidaan järjestää näinkin hyvin, vaikka stehohoitosalithan niissäkin on käytössä? Mukaanlukien hus:in toinen tehohoito-osasto..??

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos jotain meinaatte saada aikaan - pitää pohjalla olla muutakin kuin yksi surullisen tarinan kertova blogi.

Muita lasten vanhempia joiden lapset ovat olleet ko. osastolla hoidossa, muita vanhempia joiden lapset on menehtynyt ko. teho-osastolla. Niitä jotka oikeasti tietävät tilanteesta. Heidän ajatuksensa ja mielipiteensä ovat avain. Ei joku palstamammarinki joiden mielipide perustuu mutu-ajatukseen ja yhteen blogiin. Joka ei kovinkaan objektiiviselta edes kuulostanut. Vaan tunteen vallassa kirjoitettu.

Osasto on 0–16-vuotiaiden lasten/nuorten tehohoidon ja -valvonnan osasto, jossa on 10 hoitopaik*kaa. Osastolla hoidetaan kaikkia vaikeasti sairaita tehostettua valvontaa tai hoitoa vaativia lapsia ja nuoria.
Vanhemmat voivat osallistua lapsensa hoitoon klo 9.30–13, 15–20.30 sekä muulloin sopimuksen mu*kaan.

Tämä on suora lainaus PPSHP:n nettisivuilta.

Tää informaatio jotenkin riitelee sen tiedon kanssa mittä tässä ketjussa on annettu...

Miten muissa sairaaloissa vanhempien mukanaolo sitten voidaan järjestää näinkin hyvin, vaikka stehohoitosalithan niissäkin on käytössä? Mukaanlukien hus:in toinen tehohoito-osasto..??

Mites tää nyt poikkeaa? Sopimuksen mukaan - lause on aikalailla ympäripyöreä. Ja edelleen jos samoissa tiloissa operoidaan niin vanhemmat poistetaan paikalta oli vierailuaika tai ei.

Mihin sä perustat että hus:n toinen tehohoito-osasto toimii toisin? Blogin tapaushan oli selvä saattohoitotilanne johon mennään kun mitään ei ole enää tehtävissä lapsen hengen säilyttämisen eteen.

Ja toisessa tapauksessa, toisella osastolla, tytöllä oli vielä toivoa parantumisesta?

Voiko nuo rinnastaa? Mielestäni ei.

[QUOTE="tiilia";26312167]Jos jotain meinaatte saada aikaan - pitää pohjalla olla muutakin kuin yksi surullisen tarinan kertova blogi.

Muita lasten vanhempia joiden lapset ovat olleet ko. osastolla hoidossa, muita vanhempia joiden lapset on menehtynyt ko. teho-osastolla. Niitä jotka oikeasti tietävät tilanteesta. Heidän ajatuksensa ja mielipiteensä ovat avain. Ei joku palstamammarinki joiden mielipide perustuu mutu-ajatukseen ja yhteen blogiin. Joka ei kovinkaan objektiiviselta edes kuulostanut. Vaan tunteen vallassa kirjoitettu.[/QUOTE]

Siinähän se onkin kun täällä palstalle te näette VAIN se blogikirjoituksen, mutta ette tiedä mitään sen taustalla tehtävästä työstä. :)

Ja mä en tätä ketjua aloittanut, enkä olisi ikinä aloittanutkaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mites tää nyt poikkeaa? Sopimuksen mukaan - lause on aikalailla ympäripyöreä. Ja edelleen jos samoissa tiloissa operoidaan niin vanhemmat poistetaan paikalta oli vierailuaika tai ei.

Mihin sä perustat että hus:n toinen tehohoito-osasto toimii toisin? Blogin tapaushan oli selvä saattohoitotilanne johon mennään kun mitään ei ole enää tehtävissä lapsen hengen säilyttämisen eteen.

Ja toisessa tapauksessa, toisella osastolla, tytöllä oli vielä toivoa parantumisesta?

Voiko nuo rinnastaa? Mielestäni ei.

Selvä saattohoitotilanne.... Ahaa, sen siis pystyt sanomaan tuon kirjoituksen pohjalta.

Vertaa vierailuaikoja.

No taysin vto toimii ainakin täysin eri lailla. Sen pystyn varmaksi sanomaan. Jos vaikka jostain kumman syystä oliskin ollut joku erityisjärjestely tuossa toisessa tapauksessa..

En ole missään väittänytkään että vanhemmat saavat olla operaatioiden aikana paikalla.

Ja vielä tyksin sivuilta luin että hoitaja on vastuussa 1-2 lapsesta vuorossa, eli jokaisella lapsellaei siis ole 1-2hoitajaa jatkuvasti vastaamassa hänestä ja silittelemässä. Eli et tiedä sitä etteikö tyttö olisi ollut yksin yön aikana....

Minä menetin 7 vuotiaan tyttäreni 7.1.2012 osastolla K9 3 päivää leikkauksen jälkeen.Minullekkaan ei ilmoitettu viimeisenä iltana että kuume on noussut ja hän on houraillut..Kyllä niillä pitäisi olla aikaa ilmottaa kaikista huonompaan menevistä muutoksista jos niillä on aikaa käydä kahvilla ym..!Olisin halunut olla koko ajan sielä pitämässä hänen puolia koska häntä ei kuuneltu ollenkaan ja tunnen lapseni parhaiten!!Ymmärrän että sillon kun on kierto niin ei voi olla huoneessa lapsen luona mutta muuten kyllä pitäisi saada olla!Aamulla 7.1 menin klo.8.00 vierailulle ja belinda valitti rintakipua ja oli todella väsynyt..tiesin että kaikki ei ollut hyvin mutta hoitajaei välittänyt jasitten loppuikin vierailuaika ja minun piti lähteä!Klo.12.30 hoitaja soitti että Belindaa on elvytetty 25min.,silloin tiesin että hän kuolee!Olen todella ihmeissäni miksi minulle ei ilmoitettu heti kun tilanne huononi..En saa rauhaa ajatukselle että Belinda on yksin pelänyt eikä hänen kipuihin olla noteerattu!Belindalla oli jo ennen leikkausta alkava infektio ja silti nukutuslääkäri oli sitä mieltä että hänet leikataan,se koituikin sitten hänen kohtaloksi!eikä K9 noteerattu millään lailla minun huoleen siitä että hän ei jaksa itse hengittää eikä vaikka keuhko kuvissakin näky muutoksia..Hoitaja ei osanut vastat mihinkään ja totesi että jos hän ei huomaa jotain ni ehkä minä huomaan! Kukaan ei kuunellu vaan haluttiin vain odottaa kunnes hän sai infektiosta johtuen sydänkohtauksen!Toivon koko sydämmestä K9 ammattitaitoisempaa henkilökuntaa,vanhempia pitää kuunnella ja paljon muutoksia vierailuaikoihin jotta lapset ja vanhemmat saavat olla yhdessä!

Ne jotka taas selittelee kaiken RAHALLA saisivat joku päivä tukehtua siihen RAHAANSA koska eivät nää mitään missään muuta kuin RAHA ja RAHAN PUUTE!!!! RAHA sitä ja RAHA tätä!!!! Voi s***na mitenkähän Suomi nousi toisen maailmansodan jälkeen kun oli RAHASTA puutetta???? Mitenkä ihmeessä kun nykysuomalaisilla on vain se RAHA mielessä ja mitään ei voi tehdä kun ei ole sitä RAHAAA. HALOOOOOOOOOOOO,l

Minä menetin 7 vuotiaan tyttäreni 7.1.2012 osastolla K9 3 päivää leikkauksen jälkeen.Minullekkaan ei ilmoitettu viimeisenä iltana että kuume on noussut ja hän on houraillut..Kyllä niillä pitäisi olla aikaa ilmottaa kaikista huonompaan menevistä muutoksista jos niillä on aikaa käydä kahvilla ym..!Olisin halunut olla koko ajan sielä pitämässä hänen puolia koska häntä ei kuuneltu ollenkaan ja tunnen lapseni parhaiten!!Ymmärrän että sillon kun on kierto niin ei voi olla huoneessa lapsen luona mutta muuten kyllä pitäisi saada olla!Aamulla 7.1 menin klo.8.00 vierailulle ja belinda valitti rintakipua ja oli todella väsynyt..tiesin että kaikki ei ollut hyvin mutta hoitajaei välittänyt jasitten loppuikin vierailuaika ja minun piti lähteä!Klo.12.30 hoitaja soitti että Belindaa on elvytetty 25min.,silloin tiesin että hän kuolee!Olen todella ihmeissäni miksi minulle ei ilmoitettu heti kun tilanne huononi..En saa rauhaa ajatukselle että Belinda on yksin pelänyt eikä hänen kipuihin olla noteerattu!Belindalla oli jo ennen leikkausta alkava infektio ja silti nukutuslääkäri oli sitä mieltä että hänet leikataan,se koituikin sitten hänen kohtaloksi!eikä K9 noteerattu millään lailla minun huoleen siitä että hän ei jaksa itse hengittää eikä vaikka keuhko kuvissakin näky muutoksia..Hoitaja ei osanut vastat mihinkään ja totesi että jos hän ei huomaa jotain ni ehkä minä huomaan! Kukaan ei kuunellu vaan haluttiin vain odottaa kunnes hän sai infektiosta johtuen sydänkohtauksen!Toivon koko sydämmestä K9 ammattitaitoisempaa henkilökuntaa,vanhempia pitää kuunnella ja paljon muutoksia vierailuaikoihin jotta lapset ja vanhemmat saavat olla yhdessä!

Voimia!! :hug:

[QUOTE="huoh";26312685]Ne jotka taas selittelee kaiken RAHALLA saisivat joku päivä tukehtua siihen RAHAANSA koska eivät nää mitään missään muuta kuin RAHA ja RAHAN PUUTE!!!! RAHA sitä ja RAHA tätä!!!! Voi s***na mitenkähän Suomi nousi toisen maailmansodan jälkeen kun oli RAHASTA puutetta???? Mitenkä ihmeessä kun nykysuomalaisilla on vain se RAHA mielessä ja mitään ei voi tehdä kun ei ole sitä RAHAAA. HALOOOOOOOOOOOO,l[/QUOTE]

sillä, että ihmiset tekivät töitä ja puhallettiin yhteen hiileen. Kaikki tekivät kaiken voitavansa. Sillä noustiin ylös. Nykyään vaan loisitaan kotona tekemättä mitään ja odotetaan, että rahaa vaan tulee jostakin. Loisijoita on liikaa ja siihen ne kaikki rahat menee!!!

[QUOTE="huoh";26312685]Ne jotka taas selittelee kaiken RAHALLA saisivat joku päivä tukehtua siihen RAHAANSA koska eivät nää mitään missään muuta kuin RAHA ja RAHAN PUUTE!!!! RAHA sitä ja RAHA tätä!!!! Voi s***na mitenkähän Suomi nousi toisen maailmansodan jälkeen kun oli RAHASTA puutetta???? Mitenkä ihmeessä kun nykysuomalaisilla on vain se RAHA mielessä ja mitään ei voi tehdä kun ei ole sitä RAHAAA. HALOOOOOOOOOOOO,l[/QUOTE]

Eiollut toimeentulotukia, ei kotihoidontukia, ei asumistukia, ei työttömyyskorvauksia jnejnejne.

Jokainen tälläinen juttu on tragedia. Mutta se ei muutu paremmaksi vaan syyttämällä ja syyttämällä. Suomessa on maailman tasoisesti korkeaa hoitoa. Ihminen ei ole jumala eikä aina kykene pelastamaan toisen henkeä vaikka mikä olisi. Vaikka rahaa olisi kuinka ja paljon. Lääkäreitä sata yhden ihmisen ympärillä ja niin edelleen.

Vanhempien suru purkautuu useimmiten juuri syyttelyn kautta - vaikka ei se lasta takaisin tuo.

Eiollut toimeentulotukia, ei kotihoidontukia, ei asumistukia, ei työttömyyskorvauksia jnejnejne.

Jokainen tälläinen juttu on tragedia. Mutta se ei muutu paremmaksi vaan syyttämällä ja syyttämällä. Suomessa on maailman tasoisesti korkeaa hoitoa. Ihminen ei ole jumala eikä aina kykene pelastamaan toisen henkeä vaikka mikä olisi. Vaikka rahaa olisi kuinka ja paljon. Lääkäreitä sata yhden ihmisen ympärillä ja niin edelleen.

Vanhempien suru purkautuu useimmiten juuri syyttelyn kautta - vaikka ei se lasta takaisin tuo.

Sen verran vielä kommentoin että kirjoittaja ei ole lapsensa menettänyt, vaan hänen lapsensa hengen on pelastaneet juuri nuo tuolla osastolla olevat henkilöt. Ja hän ei kritisoi heitä, vaan osaston käytäntöjä jotka eivät ajattele lapsia ja vanhempia vaan sitä miten asiat on helpoin (ja vähimmällä vaivalla) hoitaa.

Sen verran vielä kommentoin että kirjoittaja ei ole lapsensa menettänyt, vaan hänen lapsensa hengen on pelastaneet juuri nuo tuolla osastolla olevat henkilöt. Ja hän ei kritisoi heitä, vaan osaston käytäntöjä jotka eivät ajattele lapsia ja vanhempia vaan sitä miten asiat on helpoin (ja vähimmällä vaivalla) hoitaa.

Eli voi yrittää keskittyä olennaiseen - hengen pelastamiseen. Se lienee teho-osaston tärkein tehtävä.

[QUOTE="Niin";26311290]Mitä tämä lause tarkoittaa? Että jos saisit olla sängyn vierellä, lapsi selviää, jos et, hän "luopuu elämästään"?[/QUOTE]

Kun lapsen perusturvallisuus on hataralla pohjalla ja hänellä on kiintymyssuhdeongelmia sekä vaikeuksia luottaa aikuisten pysyvyyteen ja turvaan, niin kuvittelen tuollaisen tehohoitotilanteen olevan lapselle sitten jo aivan äärimmäinen kärsimys luonnollisesti fyysisesti, mutta myös psyykkisesti. Ja minä kommentoin tätä asiaa vain tästä omasta näkökulmasta, kun minulla on tuo erityinen pieni ihminen tuettavana ja näin ajattelen vain asiaa hänen/meidän perheen näkökulmasta. Toki tiedostan, että suurin osa sairaalassa ja tehohoidossa olevista lapsista on ns. normaaleista lähtökohdista ja heidän hoidossa voidaan mennä normaaleiden protokollien mukaan. Tosin heidänkään kohdalla en ymmärrä tehohoidossa töissä olevien näkökulmaa siitä, että hoidetaan vain fyysisiä sairauksia. Kyllä ihminen on kokonaisuus ja hyvä psyykkinen tila auttaa myös meidän fyysistä paranemista, näin itse hoitoalan ihmisenä ajattelen. Eli kyllä kaikissa hoitotilanteissa tulisi huomioida myös psyykkiset voimavarat ja niiden tukeminen.

• Tykkää
Reactions: Draumsyn

Yhteistyössä