Alkuperäinen kirjoittaja sisälukutaitoa kehiin:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No minusta taitaa kyllä olla höpöjuttua että esikoinen romahtaa sen takia että isovanhemmat pari kertaa vuodessa kun tavataan ostavat omalle lapsenlapselleen jotain.
ites olen pihi ja jos sattuisin löytämään vaan toiselle jotain tarpeellista, niin meillä lapset ovat aina ymmärtäneet että ei ostella vaan ostamisen takia, vaan siksi että vaan toienn tarvitsee jotain tällä kertaa.
samalla tavalla tuossa tilanteessa lapsi ymmärtäisi että minä sain pienempänä ja nyt on pienemmän vuoro.
esikoiselle seuraavan syntymä on aina kvoa paikka ja vie aina jotain, sanovat mitä tahansa kuka tahansa.
Taisit lukea vähän huonosti koko ketjun. Ei ollut kysymys vain materiasta vaan anopin käytöksestä muutenkin (sekä lapsen isäpuolen).
Niin.
Alun alkajaan esikoinen on kokenut eriarvoisuutta isäpuoleltaan, anopin lisäksi. Isä on tapansa parantanut - todella ylpeä olen että hän pystyi tuohon muutokseen kun ymmärsi mitä se tekee lapselle. Kun alkoi lapsi oireilla tätä, oireili myös muutakin. Mutta eriarvoisuus on vienyt lapselta itsetuntoa todella alas.
Ja anoppi ei tätä ymmärrä. Ei todellakaan ollut siitä materiasta kyse, vaikka se on myös yksi esimerkki missä eriarvoisuutta esiintyy.
Lapselle oli todella suuri kolaus koko pääsiäisen vietto anoppilassa. Juuri kun oli saatu kotona asiat reilaan ja tuntui että lapsi alkaa parantumaan..
Siksi myös minä äitinä tunnen todella pahaa oloa tästä.