Ei olis pitänyt lukea tätä ollenkaan, nyt mun itkusta ei tule loppua ollenkaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nih";26312880]Eli voi yrittää keskittyä olennaiseen - hengen pelastamiseen. Se lienee teho-osaston tärkein tehtävä.[/QUOTE]

Mutta ei ainoa. :)

Ei elämä mene ihan niin että kunhan vain itsellä on kaikki hyvin niin ei tarvitse koittaa muuttaa muiden elämää paremmaksi. Tai ei mene ainakaan niillä jotka muista ihmisistä välittävät.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun mielestä surullista on se, että nykypäivänäkään näköjään ole kaikkialla selvää, että ihminen (ja myös siis lapsi) on psykofyysinen kokonaisuus. Sehän on monin tutkimuksin todettu, että pelkkä fyysisen puolen hoito ei ratkaise kaikkea, vaan sillä samanaikaisella henkisen puolen hoidolla saattaa olla hyvinkin ratkaiseva merkitys ihmisen selviämisessä hengissä tai parantumisessa. Mun mielestäni pitäisi olla itsestään selvää, että vanhemmat saisivat olla lastensa kanssa noissa tilanteissa niin pitkälle kuin mahdollista. Mä en nyt tarkoita itse hoitotilanteita, vaan sitä muuta aikaa.

Ja hei oikeasti, kuinka moni vanhempi ei muka halua, että lapsensa voinnin romahtamisesta kerrotaan vaikka keskellä yötä? Aivan peepuhetta, ettei tuon puhelinsoiton tekemiseen riitä resursseja. Ja jos todella niin olisi, niin henkilöstön mitoitus on väärä.

Ei muuta kuin yhteyttä aluehallintovirastoon tai eduskunnan oikeusasiamieheen, jotta voivat tutkia, onko käytäntö asianmukainen.

Mulla ei henkilökohtaisesti ole muuta kuin hyvää sanottavaa K9:n hoidosta ja henkilökunnasta. Mutta. Oli sanoinkuvaamattoman vaikeaa jättää oma lapsi yöksi osastolle ja hypätä taksiin kotimatkalle ja varmistaa että puhelimessa on äänet niin kovalla kuin voi olla ja itkeä itsensä uneen yöllä kun ei saa olla lapsensa vieressä.

Osanottoni Annin vanhemmille. Onneksi tästä asiasta vihdoin puhutaan, vaikka kipeätä tekeekin.

(Ja on se kumma - Meilahden sairaala on peruskorjauksessa ja kyllä siellä riittää tilaa niin maan perkeleesti ihmisten hortoilla sinne sun tänne ilman kunnon opasteita, mutta Lastenklinikalla, vajaan kilometrin päässä ei ole tilaa edes vanhempien yöpyä vakavasti sairaiden lasten vierellä. Pistää vihaksi.)

Minusta on hienoa, että näin kovan menetyksen kokeneet vanhemmat jaksavat ottaa hoidossa olevia epäkohtia esiin ja näin parantaa ehkä vielä elossa olevien lasten ja heidän vanhempiensa oloja. Tuossa iltalehden jutussa tuli ilmi, etteivät vanhemmat saa olla elvytystilanteissa läsnä. No, sen minäkin ymmärrän ja eikä se lapsi silloin tajuttomana niitä vanhempiaan siihen viereen tarvitsekaan. Mutta kun lapsi on hereillä ja peloissaan tai kivulias, niin silloin vanhempien olisi saatava olla läsnä ja tukemassa lastaan.

no se nyt kuule menee niin, että sinun hyväksyntää ei kysyttäisi jos lapsesi olisi tuolla hoidossa. Todennäköisesti mikäli vanhempi kieltäytyisi lähtemästä pois pyydettäessä, niin vartijat tulisivat ja veisivät.. Säännöistä ei tod.näk helposti jousteta.

sitä en kyllä ymmärrä miksi ei vanhempi voisi olla läsnä elvytyksessä,..samaisessa sairaalassa kun minun lastani elvytettiin pyysivät kyllä lapsen isän paikalle ja kysyivät häneltä luvan elvytyksen lopettamiseen. Tämä tosin tapahtui eri osastolla.
Vanhempien ei tule olla läsnä kun lasta elvytetään tai tehdään toimenpiteitä! On sen verran rankka paikka vanhemmille. Sinun lapsen kohdalla isä on pyydetty tilanteeseen vain ja ainoastaan koska elvytys on lopetettu!Muussa tapauksessa ei olisi pyydetty!Enkä oikein ymmärrä mitä se hyödyttää ketään olla läsnä elvytystilanteessa!Voin kokemuksesta kertoa että se ei ole aina kaunista katseltavaa!

no se nyt kuule menee niin, että sinun hyväksyntää ei kysyttäisi jos lapsesi olisi tuolla hoidossa. Todennäköisesti mikäli vanhempi kieltäytyisi lähtemästä pois pyydettäessä, niin vartijat tulisivat ja veisivät.. Säännöistä ei tod.näk helposti jousteta.

sitä en kyllä ymmärrä miksi ei vanhempi voisi olla läsnä elvytyksessä,..samaisessa sairaalassa kun minun lastani elvytettiin pyysivät kyllä lapsen isän paikalle ja kysyivät häneltä luvan elvytyksen lopettamiseen. Tämä tosin tapahtui eri osastolla.

Selvä saattohoitotilanne.... Ahaa, sen siis pystyt sanomaan tuon kirjoituksen pohjalta.

Vertaa vierailuaikoja.

No taysin vto toimii ainakin täysin eri lailla. Sen pystyn varmaksi sanomaan. Jos vaikka jostain kumman syystä oliskin ollut joku erityisjärjestely tuossa toisessa tapauksessa..

En ole missään väittänytkään että vanhemmat saavat olla operaatioiden aikana paikalla.

Ja vielä tyksin sivuilta luin että hoitaja on vastuussa 1-2 lapsesta vuorossa, eli jokaisella lapsellaei siis ole 1-2hoitajaa jatkuvasti vastaamassa hänestä ja silittelemässä. Eli et tiedä sitä etteikö tyttö olisi ollut yksin yön aikana....
Et sinäkään tiedä että tyttö oli yksin?Naurettava olettamus sinulta koska teholla on aina henkilökuntaa paikalla!Siksi tilatkin ovat salimaiset että kaikki henkilökuntaan kuuluvat näkevät ja kuulevat kaiken vaikka vastuuhoitaja vastaakin omasta potilaasta.

Yhteistyössä