Loukkaannuinko turhasta, vai onko aihetta tuntea pahaa mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeevis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeevis

Vieras
Eli tarina on tämä. Olin joku aika sitten töissä eräässä firmassa, ja ihan hyvää pataa lähiesimieheni kanssa. Eli ei riitaa, ei mitään. Pidin hänestä, mielestäni hän oli mukava tyyppi, ja hän pyysi mut jopa naamakirja kaveriksi. No, ennen koe-ajan loppua sain kuitenkin potkut, ja lähiesimieheni myönsi, että oli sanonut henkilöstöpäällikölle, ettei usko minun viihtyvän töissä jne. No, minullahan oli sitten tosi paha mieli, ja kirjoitin naamakirjassa lähiesimieheleni ihan mukavan kirjeen postilaatikkoon, jossa lopuksi vielä käskin sanoa terkkuja kaikille tutuille. Kirjeessä pohdin, kuinka paha mieli oli, ihan ystävä-tasolla siis vuodatin, en vittuunuksissa. Esimies vastasi kirjeeseen, jossa lopussa sanoi, että kai me vielä voidaan olla tekemisissä. Vastasin hänelle, että voidaan, mutta mulla menee hetken kyllä sulatella tätä pettymystä, etten ehkä ihan heti pysty olla parasta kaveria, mutta aikanaan. No, tämän jälkeen meni pari päivää kun poisti esimies minut omista kavereistaan. Olin aika hämmentynyt, mutta kohautin olkiani. Tänään menin pitkästä aikaa vanhaan sähköpostiini, joka on myös naamakirja sähköpostini, ja sinne oli tullut viesti että "Maija Meikäläinen on lisännyt sinut ryhmään "tylsät". (Maijalla tarkoitan siis lähiesimiestäni) Tämä siis ehkä pari päivää ennen kuin poisti kavereistaan, eli juuri kun kävimme kyseisen kirjeenvaihdon. Mulle tuli tosi paha mieli asiasta. MUNHAN ois pitänyt olla loukkaantunut ja vihainen, eikä sen! Tää meni ihan väärinpäin mun mielestä. No, pitkä tarina, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea. Tän päivän oon nyt miettinyt pääni puhki toisen käytöstä, mutta ei vaan käsitä.

Ymmärrän hyvin pahan mielesi.
EHKÄPÄ kertoisin firman henkilöstöpäällikölle joko puhelimessa tai kasvokkain tämän samaisen tarinan.
Vaikutat ihanalta ihmiseltä. Jostakin syystä tai ehkäpä juuri tuosta em. syystä lähiesimiehesi ei sinua töihin luokseen halunnut. Reilua häneltä tietysti oli kertoa asiasta sinulle suoraan.
Selviydyitkö tehtävistäsi hyvin? Joutuiko joku paikkailemaan jälkiäsi?

Joo, eli se eka oli lisännyt mut johonkin omaan kaveriryhmään tylsät, ja sit poisti mut kokonaan kavereista. Aivan niin kuin SE olis suuttunut mulle jostain, vaikka mä ne potkut sain, ja vielä sen avustuksella.

Minä en tunne Facebookia, mutta eikö tuollainen ole kauhean epäkohteliasta, että ne muka kaverit joutuvat näkemään millaisiin ryhmiin heitä on laitettu, vai oliko se vahinko? Voisiko olla niin, että hän on lähimpänä esimiehenä joutunut tekemään ratkaisun, jossa sinun sopimustasi ei jatkettu, että häntä on ylempää käsketty tekemään niin? Minusta ei kyllä kuulosta ihan hyvältä esimiestavalta kovin kaveraavata työntekijän kanssa, etenkään poispotkimansa kaverin, jos ei kyse ole vaikka oikein vanhoista ystävistä.

Mulla on ainakin eri ryhmiä Facebookissa ja osalla on "mielenkiintoisia" nimiä, esim. Jakorasia. Ne auttaa rajaamaan osan julkaisuista pois tietyiltä henkilöiltä.

Siis mitä ihmettä, jollain aikuisella ihmisellä on joku ryhmä nimeltä tylsät? Kuulostaa oudolta. Tosin olisin potkuista loukkaantunut jo niin, että olisin tosiaan saattanut ex-esimieheni poistaa kavereistani niiden takia.

vähän epäammattimaista käytöstä molemmilta. Tietenkään pomon kaverikutsusta ei oikein voi kieltäytyäkään.

minusta sinun pitäisi olla se vihainen osapuoli, tietenkin. mutta onko sun erottamisen (ts. palkkaamattomuuden) syy sitten se, että olet tylsä..? hmm.

eikun uusia haasteita päin, äläkä mieti menneitä. tietenkin sen verran, että pyydä kuitenkin suositukset seuraavaa paikkaa varten. jätä facebook jutut omaan arvoonsa.

Minä en tunne Facebookia, mutta eikö tuollainen ole kauhean epäkohteliasta, että ne muka kaverit joutuvat näkemään millaisiin ryhmiin heitä on laitettu, vai oliko se vahinko? Voisiko olla niin, että hän on lähimpänä esimiehenä joutunut tekemään ratkaisun, jossa sinun sopimustasi ei jatkettu, että häntä on ylempää käsketty tekemään niin? Minusta ei kyllä kuulosta ihan hyvältä esimiestavalta kovin kaveraavata työntekijän kanssa, etenkään poispotkimansa kaverin, jos ei kyse ole vaikka oikein vanhoista ystävistä.

Ei ne näy. Ei tämä siis voi olla totta. Tai sitten facebook on seonnut kokonaan. Siksihän ne ryhmät on olemassa,että voi rajata kaverinsa oikeuksia tämän tietämättä.

[QUOTE="Siili";22617034]Ei ne näy. Ei tämä siis voi olla totta. Tai sitten facebook on seonnut kokonaan. Siksihän ne ryhmät on olemassa,että voi rajata kaverinsa oikeuksia tämän tietämättä.[/QUOTE]

Nimenomaan. Tätä mäkin tässä nyt ihmettelen oikein urakalla. :o

Ymmärrän hyvin pahan mielesi.
EHKÄPÄ kertoisin firman henkilöstöpäällikölle joko puhelimessa tai kasvokkain tämän samaisen tarinan.
Vaikutat ihanalta ihmiseltä. Jostakin syystä tai ehkäpä juuri tuosta em. syystä lähiesimiehesi ei sinua töihin luokseen halunnut. Reilua häneltä tietysti oli kertoa asiasta sinulle suoraan.
Selviydyitkö tehtävistäsi hyvin? Joutuiko joku paikkailemaan jälkiäsi?

Suoriuduin tehtävistä hyvin, eikä mitään sen kummempaa mokaakaan koskaan sattunut. Oikeastaan ainoa syy, minkä sain potkuilleni, oli tuo lähiesimiehen ilmoittama "ettei hän tiedä haluanko oikeasti olla töissä, ja olenko kuinka pitkään". Itse uskon, että kaikella on joku tarkoitus, ja en potkuja jäänyt niinkään suremaan, mutta mielestäni oli tosi kurjaa, että lähiesimieheni olikin noin kaksinaamainen ihminen, vaikka pidin häntä tosi mukavana.

[QUOTE="Siili";22617034]Ei ne näy. Ei tämä siis voi olla totta. Tai sitten facebook on seonnut kokonaan. Siksihän ne ryhmät on olemassa,että voi rajata kaverinsa oikeuksia tämän tietämättä.[/QUOTE]

Mulle oli tullut asiasta sähköposti, muuten se ei oo mun missään uutisissa näkynytkään. Ja eka kerta oli, kun tuli joku tollanen sähköposti, et mut on lisätty johonkin ryhmään. Ehkä ne saa jos haluaa lähettää ko. henkilöille? se ny tekis asiasta vielä tympeemmän.

Suoriuduin tehtävistä hyvin, eikä mitään sen kummempaa mokaakaan koskaan sattunut. Oikeastaan ainoa syy, minkä sain potkuilleni, oli tuo lähiesimiehen ilmoittama "ettei hän tiedä haluanko oikeasti olla töissä, ja olenko kuinka pitkään". Itse uskon, että kaikella on joku tarkoitus, ja en potkuja jäänyt niinkään suremaan, mutta mielestäni oli tosi kurjaa, että lähiesimieheni olikin noin kaksinaamainen ihminen, vaikka pidin häntä tosi mukavana.

Niin uskon minäkin :)
Luota intuitioosi jatkossa...

Sellasissa tapauksissa ryhmät näkyvät kun joku perustaa oikean ryhmän missä ryhmän kesken voidaan mm. käydä keskusteluja ja jakaa valokuvia ym. Vähän kuin erillinen foorumi. Mutkin on lisätty yhteen ryhmään ja saanut siitä juurikin tuollaisen ilmoitusviestin. Se että joku pistää ihmiset omiin kategorioihinsa ei pitäisi näkyä kenellekään.

Sellasissa tapauksissa ryhmät näkyvät kun joku perustaa oikean ryhmän missä ryhmän kesken voidaan mm. käydä keskusteluja ja jakaa valokuvia ym. Vähän kuin erillinen foorumi. Mutkin on lisätty yhteen ryhmään ja saanut siitä juurikin tuollaisen ilmoitusviestin. Se että joku pistää ihmiset omiin kategorioihinsa ei pitäisi näkyä kenellekään.

Eli siis kuka tahansa mun kavereista voi lisätä mut ihan minkälaiseen hitler-ryhmään tahansa? =0

ryhmä on julkinen, mut kaverilista näkyy vain sille joka sen tekee. esim mulla on erikseen työkaverit, lapsuudenystävät ja sukulaiset, koska osan jutuista haluan vain tietylle porukalle julkaista

No, todellisuus varmaan on se, että hän pitää sinua tylsänä, vaikka kasvotusten onkin esittänyt sinulle jotain muuta. Ei siinä sen kummempaa. Hän ei ilmeisesti ole sinun tyylisesi ihminen, vaikka niin antoikin sinun ymmärtää. Sinun on nyt vain jatkettava elämääsi ja varmaankin vain annettava asian olla.

Ai. Saavatko tuollaiset epäsosiaaliset epäempaattiset moukat olla töissä ja johtajatasolla? Onko yksityinen firma?
Todella todella röyhkeää viestitellä edes poispotkimalleen ihmiselle. Jotain häpyä sentään. Itse olsiin sen verran ylpeä myös, että en yrittäisi kaveerata ihmisen kanssa, joka minut pois potki.

Tosin voihan olla että oli vain rahakysymys. talossa ei ole rahaa.
Joku toinen työtön (oletan että ap on tällä hetkellä) voisi masentua aika paljonkin, jos saisi tuollaisen "tylsät"-viestin.
Minusta tuo jätkä on kyllä tosi alhainen tyyppi. En tajua millainen silmä ap:lla on, kun tuollaista mukavana pitää.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä