Clomittaret 2013

titiuu höh, kurjaa ettei terot toimi:/
Miten kauan nyt on siitä kun alotit kuurin, oliko 10päivän kuuri?
Mullakaan ei oo kokemuksia ettei ois toiminu, yleensä 13.päivänä alkaa. Onneksi vaihtoehtoja löytyy jotka varmasti toimii, mutta tyhmää kun nyt kierto venyy:/

jenni_noora pahoittelut uudesta kierrosta:(

Voimia myös kaikille kipeille, itellekin iski oksennustauti lauantai-iltana ja viä eilenkin oli niin huono olo että uuden vuoden juhlinnat jäi väliin. Edelleen tosi voipunut olo mutta huomenna pitäs jaksaa töihin, saa nähdä.
Mutta joka tapauksessa hyvää uutta vuotta kaikille!:)
 
Onko teillä muilla käynyt niin, että terot ei auta? Mitäköhän seuraavaksi?
Mulla keskenmenon jälkeen oli tarkoitus pitää kierto tasaisena Teroluteilla, joilla aina on toiminut kierrot. Se ei sitten tehonnutkaan. Lääkäri sanoi että Teroissa ei ole tarpeeksi voimaa ja määräsi Primolut Nor lääkkeen. Joka periaatteessa on sama kuin Terot, mutta luonnollista keltarauhashormonia. Niillä mun menkat tuli.
 
TTT
Hyvää ja ennen kaikkea plussarikasta vuotta 2013!

Heipalle pahoittelut negasta.

Mimulille onnittelut O-plussasta, nyt vain hyödyntämään se. Toivottavasti itsekin saan kokea saman tässä kierrossa. Viimeisestä ovisplussasta onkin jo aikaa puoli vuotta, mutta josko nämä clomit saisivat tähän kroppaan hieman eloa.

Hydrangealle ja fenixlinnulle pikaista paranemista!

Ostin joulun välipäivinä kirjakaupasta Kaisa Jaakolan Hormonitasapaino-kirjan. Mielenkiintoista luettavaa ja pistää miettimään asioita. Tällä hetkellä kyllä koen, että oma kroppani on pettänyt minut, koska olen aina elänyt melko terveellisesti: en tupakoi, alkoholia kohtuudella, olen normaalipainoinen ja urheilen + syön melko terveellisesti. Olen siis pitänyt kropastani hyvää huolta ja silti se ei pelitä sen vertaa, että onnistuisi yhden ovulaation tuottamaan. Epäreilua... elämä on!

Noh, positiivisin mielin uuteen vuoteen! :)
 




keskiviikko 2.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta___muuta

Sarppa-71.......57/28-30.....ya4/11........tauko
Unja-O............54/32..........yk31............8.f+pr+ins
titiuu85..........54/30-32......ya6/12........2.c+t................pco,1.lapsi
Heipa…...........38/18-41……..ya11/11......tauko (c).......2.lapsi,31v
Slartibart........38/28..........yk4/ya3/12...4.c.................pco,1.lapsi,25v
Hyy2..............33/28-34.......ya9/11............................2.lapsi
NiQ................29/26-48.......yk9..............2.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Seemi.............28/28-41......ya11/09.......2.c...........pco(1/2),1.lapsi,31v
Alma*.............24/28-34.......yv2.............4.c x2
Neppu_...........22/28(34-59)..ya2010.......f+mp.................pco,1.lapsi
miimuli87........21/?.............ya2008........t+m+c.............pco,1.lapsi,25v
fenixlintu........19/29-34.......ya1/2012....1.c..................2.lapsi,36v
Matti Katikainen..19/30-50...yk6..........1.c+t..................pco,2.lapsi
hanzku_91......18/30-32.......yk23..........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........17/?.............ya6/11........1.c..................1.lapsi
Nyysy.............15/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03..selitm,2.lapsi.
Hydrangea......14/31-44......yk11/ya1/12...2.a+l..............pco,1.lapsi,26v
Angela............12/28-32.......yv8.............2.c..................2.lapsi
luna_82..........10/~34........ya3/12.......tauko+t(3.c+pr+l).pco,1.lapsi,30v
skorppari82....10/??...........yv2..............5.f....................pco,1.lapsi
TTT.................6/28............ya4/2012......1.c...............1.lapsi,29v
jenni_noora....3/27...........ya10/11.........tauko..................1.lapsi
Mimmuskainen_..?/??..........ya2/09.........1.c..................selitm,1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
NiQ dpo 9
Neppu_ dpo 9
Matti Katikainen dpo 7
miimuli87 dpo 2
hanzku_91 dpo 1

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko tänne mukaan? :)

Eli meillä toista lasta kuumeillaan, eka jo koulussa ja saatu aikaan clomeilla silloin. Nyt mulla todettiin PCO, meneillään yrityskierto 6 ja ensimmäinen kierto tällä kertaa clomien avulla. Ovisplussan clearbluen hymynaamalla se sai aikaan jo kp 11. Olo on toiveikkaan pelokas... Nyt siis dpo 6. Teroluteja syön nyt ensimmäistä kertaa, aloitin syömään pari päivää oviksen jälkeen. Ne sain pitkien kiertojen vuoksi. Piinaavaa tämä odottelu. Josko viikon päästä jo pääsis testaamaan?

Tämä on kiva palsta, paljon vertaistukea. :)

t. Matti Katikainen, kp 18/30-50, dpo 6, PCO molemmin puolin (toinen pahempi), clomikierto 1 ja terokierto 1
 
Onnea ja plussatuulia tälle vuodelle!!!
Ja toivottavasti kaikki sairastavat ovat parantuneet, jos ei niin, paranemisia :)

Uusille tervetuloa! Toivottavasti ette joudu kauaa täällä olemaan ;)

Jenni_Noora: Pahoitteluni ja suurensuuri halaus!

Titiuu: Mäkin kuulin, että primot ois tehokkaampia(?) Mulla oli/on ne käytössä aikaistamassa ja toimi hyvin!

TTT: Täälläkin ollu samanlaisia ajatuksia. Välillä on hetkiä kun vihaa omaa kroppaansa ja se on oikeesti aika pelottavaa..

Tätä omaa napaa: (Joka on muuten ihan turvoksissa kaikista joulu ja uv- herkuista!)
Empä oo ees tajunnut, että mullahan ois niinku PIINAVIIKOT menossa. Mutta, kun en ovista onnistunut nappaamaan (eli varmaan tällä tuurilla on jääny kokonaan pois, huoh) niin mikähän dpo se vois olla? Kun täti tuli kylään viimeksi kp 28 ja eikö normi testauspäivä oo dpo 14? Sithä se ois niinko dpo 9 huomiseksi, jos osasin oikein laskea.

Ja oireeton on olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Matti Katikainen
Mimmuskainen ja Matti Katikainen toki mahtuu, tervetuloa :wave:
Pistä Mimmuskainen tietojas niin lisään nekin listalle.
Katikainen mulla heräs heti kysymys että miks sun pitää syödä teroja, onko ne varmuuden vuoks
että jos ovulaatioo ei tapahdu niin kierto on vakio vai miten? Itellä on ollu vasta terojen alotus
jos munarakkulat ei oo lähteny kasvaan / ovista ei oo tapahtunu. Toivottavasti
sulla heti eka clomikierto tois plussan:) Monennesta clomikierrosta plussasit ensimmäisen lapsen?
Entä onko sulla seurantaultria?
 
  • Tykkää
Reactions: Matti Katikainen
Moikka Luna-82, lääkäri sanoi vaan, että otetaan terot rinnalle kun on niin pitkä kierto joskus (jopa 50 päivää, yleensä n. 40), että saadaan menkat aikaisemmin jos ei plussaa siitä kierrosta tule. Pääsee lyhyemmällä odottelulla. En oo koskaan aiemmin niitä syöny, ihan vieras lääke mulle :O Jos joku tietää niistä enemmän, niin saa valaista :D Eka lapsi tärppäs ekasta clomikierrosta ja vaan yksi lapsi tuli. Silloin oli seurantaultra, niin olis ollu nytkin ellei ovispäivät olis sattunu JUST joulunpyhiks :whistle: Lääkäri sanoi, että riskillä saa mennä ja tikutella oviksen, mutta voi pitää taukokierronkin. En halunnu :D Mulla on vasta 50mg/vrk annos, sitä sitten nostellaan jos ei vauvaa 3kk sisässä kuulu. :) Jännät hetket menossa. Ei mua haittaa, vaikka tulis kaksosetkin, mutta jos nyt ei kumminkaan vitosia :D

Ja vielä: ekaa yritettiin 2 vuotta. Nyt takana 6kk ja siis ekat clomit tällä yrityksellä.
 
Meillä siis tulee ens kuussa täyteen 4 vuotta yrittämistä, ei enää kauheesti ole toivoa.
Meistä ei mitää selvää vikaa ole löydetty kummastakaan. Aiemmin luulin, että minulla on pco kun eräs gynekologi niin minulle sanoin, mutta naistentautien poliklinikalla käydessä totesivat, että jotain viitteitä kyllä on, mutta ei voida kuitenkaan pco:sta puhua. Totesivat, että kaikilla voi jossain vaiheessa olla "monirakkulaiset munasarjat" ja tuolla käynnillä minulla ei ollut kuin yksi hyvän kokoinen munarakkula kasvamassa ja olivat aika varmoja että olisin raskaaksi tullut siitä kierrosta. Olin kuitenkin ovuloinut, se tarkistettiin verikokeella myöhemmin. Minulla on kuulemma kaunis kohtu, jotain hyvääkin sentään :D Jostain kumman syystä meillä ei vaan ole onnistunut. Tänään alotin ensimmäisen clomikuurin, toivottavasti tästä nyt jotain hyötyä olis, ja minulla tuo aloitettiin ihan vain sen takia, että varmistettaisiin ovulaatio.

Huomenna pitää soittaa ja kysellä, että tulenko seurantakäynnille tämän aikana vai en.

Yhtään lasta ei ole ennestään kummallakaan. Ja meillä ehkäsy jätetty pois helmikuun alussa vuonna 2009. Mulla ei nyt ajatus juokse ollenkaan, kun ahdistaa ja pelottaa.

Ylipainoa minulta löytyy, mutta ei kuulemma ole este saada hoitoja, siellä on todella ihana henkilökunta vaikka julkisella puolella olemmekin hoidossa <3
 
Hyvää uutta vuotta kaikille =) Jospa se plussa tulis meille muillekkin tämän vuoden aikana :heart:
Tervetuloa uusille :wave:

Testasin ovistestii eilen hymynaaman nii oisko mulla sit tänää dpo 1 eli ke se ois dpo2. Korjatkaa jos meni pielee,en vielä oo nii perillä tuosta. No mut enivei sitä päästii hyödyntää vasta tänää kun olen ollut tässä n. viikon korkeassa kuumeessa yms.

nii ja pahoittelut negaajille ja uuden kierron alottaneille.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea jenni_noora ensimmäiselle käynnille, hyvin se menee! :)

Älä turhaan jännitä, minäkin jännitin ensimmäistä käyntiä hirveesti kun olin mennyt lukemaan keskustelupalstoja. Käynnin jälkeen kerroin lääkärille siitä, että ei ollutkaan sellaista kuin luulin. Ne haluaa vaan siellä auttaa :) Hoitaja sai minut melkein itkemään kun sanoi, että auttavat meitä, että kyllä mekin vielä vauva saadaan. Ne sanat antaa voimia vaan jatkaa yrittämistä vaikka joskus se niin turhalta tuntuukin.
 
  • Tykkää
Reactions: jenni_noora
Aikaista huomenta "kollegat",

KYSYMYS, omaa napaa: nukuin vain 4 tuntia ja heräsin keskellä yötä jonkinlaisiin alavatsakipuihin/jomotukseen/vihlontaan. Tavallaan menkkakipuja, tavallaan ei. Välillä alaselänkin puolella. Sen verran voimakasta, että piti loppuyön hereillä. Mitä mieltä ootte...? Ei mitään muita oireita. Ei oo rinnat kipeät, ei minkäänlaista vuotoa, ei edes valkoista. Ei niin mitään muuta, mutta edelleen alavatsaa nipistelee ja "pakottaa". Sanokaa mitä tämä on, ei uskalla paljon toivoa ettei pety... Ehkä mulla on vaan mahatauti tulossa tms =D tai voiko tää olla joku terojen sivuoire, niitä mennyt nyt 5 tbl?

Kiitos. :)


Matti Katikainen, kp 19/30-50, dpo 7, clomikierto 1, terokierto 1
 
Tervetuloa Matti Katikainen ja Mimmuskainen! :wave: Kyllä tänne joukkoon mahtuu! Nopeaa vierailua ja pikaista plussaa. :)

Ihanaa, kun piinailijoissa on taas porukkaa. Viime vuonna joka kuulle, paitsi joulukuulle, tuli vähintään kaksi plussaa, joten nyt on tilien tasaamisen aika! :)

TTT, samoja ajatuksia olen täälläkin pyöritellyt. Oon hoikka ja muutenkin elämäntavat on terveelliset, niin oon miettinyt, miksi ihmeessä oon saanut tällaisen ylipainoisten ongelman. Mutta kuten sanoit, elämä on... :)

jenni_noora, tsemppiä ja voimia ensikäynnille. Hyvin se menee. :) Kysele rohkeasti, jos kysyttävää tulee.

Matti Katikainen, ihan hyvin voisi olla vaikka kiinnittymisestä kyse, kun sulla dpo 7 ja kiinnittyminen tapahtuu noin 7 vrk hedelmöittymisestä. Tosin jotkut sanoo, että ei sitä kiinnittymistä voi mitenkään huomata tai tuntea. Itelläkin on ollut samantapaisia tuntemuksia joskus, mutta eipä ole mitään merkinnyt. Toivottavasti siellä nyt kuitenkin pesää rakennettais. :)

ON: Hui, huomenna taas folliultraan. :)
 
Hyvää uutta vuotta ja tervetuloa uusille! :)

TTT ja Hydra ihan samaa oon katkerana miettinyt, että oon koittanut elää kunnollisesti, urheilen ja syön suht terveellisesti ja oon normaalipainoinen, mutta eipä sillä näytä olevan mitään merkitystä kropan toimintaan..:( nyt tosin ajattelin koittaa vähentää hiilareita syömisistä, en usko että sillä on merkitystä, mutta ajattelin ainakin kokeilla.

Titiuu, mulla meni joskus lähemmäs kaksi viikkoa terojen loppumisesta ennen kuin vuoto alkoi. Sit taas seuraavalla kerralla toimivat normaalisti, eli kroppa ei vaan aina toimi samalla tavalla eikä vastaa lääkkeisiin.. Toivottavasti pääset uuteen kiertoon pian!

Tsemppiä jenni_noora ensikäynnille, hyvin se menee! :)

Toivottavasti kipuilut olisi sitä toivottua eli kiinnittymistä Matti Katikainen!

Toivotaan Hydra mitä parhaimpia näkymiä ultrassa!

Paranemista sairastaville! Mullakin puskee flunssaa, ja pahenevan tuntuu. Ärsyttää kun tauti puskee just kun pitäisi alkaa olla aktiivinen makuuhuoneen puolella..
 
Heippa clomittaret! täällä olisi myös yksi clomeja kokeileva! Kirjoittelin joskus tuolla kuumeilijoiden puolella, mutta tänne teidän ketjuunne taidan ennemmin kuulua. Eli kolmatta lasta on toivottu tulevaksi n. puolitoista vuotta ilman minkäänlaista tärpin hiventäkään. Tosin syytä on ehkä minussakin; jotenkin olen odotellut, että onni sattuisi kohdalle ihan itsestään. Kävin keväällä lääkärissä, jonka mielestä kaikki on ihan hyvin, Lugesteronia määräsi kierron tueksi. Minulla on lyhyt kierto, vain 24-25 päivää, jolloin luteaalivaihe on liian lyhyt :( Lugesteronista ei ollut mitään apua, menkat alkoivat aina vaan samaan aikaan. Ja minä tollukka nappasin napit yläkautta ja sain järkyt huimaukset, joten luge-kokeilu jäi pariin kiertoon. Syksyllä sitten kävin taas lääkärissä (kun oli jatkuvasti loppukierron alavatsakipujakin) ja otettiin verikokeita. Lääkärin mielestä minulla on PCO-tyyppiset munasarjat (ei kyllä ole mitään tyypillisiä PCO oireita...) ja määräsi clomit ja terot. Mutta ei minkäänlaista seurantaa. Söin ensin teroja pari kiertoa ja sitten kokeilin clomeja (vain puolikas tabletti/pvä) mutta eipä mitään tulosta (paitsi aikas hurja oviskipu!). MUTTA nyt teroista olen kehittänyt jatkuvan välitiputtelun! ja lievä pahoinvointi on kurjaa. Eli nyt perjantaina olen menossa lääkäriin taas, otan viimein kunnon otteen vauvatoiveesta ja toivoakseni nappaan taas clomit seuraavaan kiertoon mukaan. Ajattelin jo luopua koko yrityksestä, mutta entäs jos myöhemmin sitten harmittelen, miksi ei tullut käytettyä kaikkia keinoja! Ikää on jo niin paljon, että vuosi on ehdoton maksimi enää odotella, sitten pitää vauvatoiveet unohtaa.

Matti Katikainen, minulla terot rauhoitti alavatsakivut loppukierrosta. Eli voisiko olla jotain muuta :)
 
Soitin sitte sairaalaan ja kysyin saanko folliultraa kp17 mut ei herunu aikaa tälle päivälle, vaikka vakuutin, etten ole ovuloinut vielä. Tunnistan oviksen ilman testejäkin ja nyt oon tehny niitäki.. Tehdään sitten ensi viikolla kuitenki verikoe, joka kertoo tapahtuiko vaiko ei. Aika kummaa, et se folliultra pitää olla juuri kp10-12 kun kaikilla ei clomeillakaan ole se sama kierto. Vai pitäiskö olla? Mä en ymmärrä miksei sillä ultralla olisi nytkin nähnyt follien lukumäärän, limiksen paksuuden jne.
 
Matti Katikainen korjasin sun tiedot listalle, pistin vahingossa eiliset tietos tän päivän listaan ensin:ashamed:
Mulla tosiaan terot ollu käytössä vain jos menkkoja ei kuulu silloin kun pitäs, mutta lääkäri on kyllä sanonu ettei niistä oo raskaudelle haittaa eli niitä voi varmasti syödä noinkin, vaikka uskois ettet niitä tässä kierrossa tarttis kun oviksen bongasit.

Mimmuskainen jos haluut että kirjaan sun tietoja tohon päivitettävälle listalle niin onko sulla nyt kp mikä?:)
Ja ethän toivoasi menetä vaikka varmasti on ollut rankat neljä vuotta:( Toivottavasti
saat tältä palstalta lohdutusta, mä ainakin oon saanu :/ Itellä kyllä vasta vuosi tulee maaliskuussa täyteen, eli en voi omia tuntojani sun tunteisiin verrata :/
Toivottavasti clomit auttas sulla heti! Mua ei oo clomien haittavaikutukset pelottanut, en oo kyllä ottanu kauheasti selvää mutta oon luottanu että lääkäri tietää mitä tekee.

TTT, Hydrangea ja skorppari sama juttu, mielestäni oon terveellisesti eläny. Vähän liian hoikka oon nuorempana ollu mutta se nyt on vaan geeneissä. Mutta eihän pco tosiaan ole vain ylipainoisten ongelma vaan ihan kenen vain. Välillä tuntuu että voispa vaan ite jotain tehdä, vaikka ei laihdutuskaan tai tietty ruokavalio ole aina helppoa toteuttaa. Tuntuu että kaikki on niin lukemattomien sattumien summaa ja pitäs jotenkin jaksaa vaan odottaa että ne kaikki asiat osuis kohdalleen samalla kertaa ja välillä tuntuu että miten sitä jaksaa.

Neppu pistin sulle ton dpo 9, en tiiä voiko sitä määrittää jos ei oo ovista bongannu,
kun se pitäs laskee oviksesta päin kun jos sun luteaalivaihe on vaikka 12 niin sit ovis ois vasta
myöhemmin kun kp14, mutta ei se varmaan niin justiinsa oo kuhan oot piinailijoissa kerta piinailet:)

Hydrangea onnea folliultraan!!
 
Viimeksi muokattu:
luna_82 nyt harmittaa vielä enemmän. Tuntuu, että itte sitä tietää paremmin oman kroppansa, kuin kaavoihin kangistuneet naikkarin gynet. Sanoi, ettei siitä MITÄÄN HYÖTYÄ ole enää tähän kiertoon. Mulla normaalisti ovis kp25 jälkeen niin miten se nyt ois kp 12, ei mitenkään! En usko et se kertaheitolla muuttuu niin paljon PRKL. Se siitä yksilöllisestä hoidosta, johon ne pyrkii!!

Mullakaan ei ylipainoa ongelmana, muttei ilmeisesti myöskään pco:ta vaan ovulaatiohäiriö. Se taitaa olla äidiltä peritty kun sekin on sanonut että todella pitkiä kiertoja aina ollut. Äidillä ei oo ollut ongelmia raskautua, niinkuin minulla on jo. Toki keskenmenon ja yhden kohdun ulkoisen hän kokenut. Minulla siis taustalla tuo yksi keskeytynyt keskenmeno viime keväänä.
 
Miramei höh, tosi kurjaa. Mitä ne sano kun kerroit että normaalisti ovuloit noin myöhään,
olettiko että ovis varmasti tapahtunu tai ettei folleja oo lähteny kasvaan? Saatko nyt silti
käyttää oviksen hyväks jos sen bongaat, kun ei tiedä monta follia kasvaa jos kasvaa?
Outoa että jos niillä vain aikoja on niin miksei niitä voi hyvällä syyllä saada, sähän siitä maksat:/
Mulla ei luomuoviksista ole kokemusta niin vain kokemusta noista kahdesta clomioviksesta. Toisessa niistä oli
eka ultra kp12 jollon ei näkyny johtofollia, ja kp19 näkykin juuri puhkeamassa oleva.
 
luna_82 hoitaja kysy lääkäriltä ja tuo oli sen määräys. Hoitaja oli muutenki tosi närkästyneen kuulonen :/ Ei puhunu mitään oviksen käyttämisestä vaan että "sitten kun kuukautiset alkaa, varaa ultra."
Näin sitä kohdellaan kun on ns. ajoissa liikkeellä.. pitäs olla varmaan 40vee, että tapahtuis jotain.
Tässä testit (oon tehnyt myös digitaalisia..) kaikki aika samannäköisiä, melko tummia, muttei tasavahvoja läheskään.
Aijaa.com - testejä..
 
Hyvää alkanutta vuotta vielä teille kaikille!

Täytyypä kommentoida itsekin tuota painoasiaa, koska meitä isoja tyttöjä on nykyään tosi paljon:
Itselläni ylipainoa on toistakymmentä kiloa. Olen kuitenkin 180 senttiä pitkä, joten harva arvaa, että liikakiloja on niin paljoa... Painoa oli esikoista yrittäessä viitisen kiloa enemmän, joten ylipainoisenakin todistettavasti tulee raskaaksi. En sitten tiedä miten paljon se hidastaa - varmasti muutaman kilon pudottaminen olisi hyväksi.
Mulle gynikset eivät ole huomauttaneet painosta - mutta äitiysneuvolan puolella jouduin alkuun superseurantaan, mikä oli todella masentavaa. Mutta kun sokerit olivat aina hyvissä lukemissa ja sain pidettyä painon kurissa raskauden aikana, joutuivat hellittämään jatkuvassa kritiikissään. Lopulta kävi niin, että laitokselle lähtiessä paino ei ollut noussut yhtään ja synnytyksen jälkeen mun paino oli tippunut 10 kiloa alemmaksi kuin ennen raskautta. En siis varsinaisesti laihduttanut, vaan söin extraterveellisesti ja jaksoin liikkua loppuun asti. Lähes 4-kiloinen vauva oli siis syönyt kirjaimellisesti mua. Sitä sitten päivittelivät neuvolassa...

Mun mielestäni painoa kannattaa ehdottomasti seurata eikä yhtään kiloa kannata kantaa mukanaan ylimääräistä, jos vaan pääsee liikakiloista eroon. Vauvan ja myöhemmin taaperon kanssa painon pudottaminen vasta vaikeaa on! Raskausaika on helpompi ilman lisäpainoja, vaikkakin mulla ei mitään ongelmia silloin ollutkaan. Mun kohdallani ylipaino ei ole aiheuttanut pco:ta, mutta eihän sitä tosiaan tiedä, jos tärppi tapahtuisi nopemmin ilman näitä lisäkiloja.

Miramei: mullekin aikaisempi gynis suositteli folliultraa 10-12 kiertopäivä, mutta toinen gynis oli sitä mieltä, että koska mun ovulaatio on selvästi myöhemmin, folliultra kannattaisi tehdä paria päivää myöhemmin kierrossa. Seuraavassa kierrossa ultran varmaan varaankin, koska tuntemuksia on nyt sen verran paljon, että ei tästä ota selvää.

Matti Katikainen: mulla kokeiltiin teroja alkuun vuotohäiriön takia. Mulla oli kaikenlaisia tiputteluja ja kierto oli alkanut muuttua epäsäännölliseksi. Teroilla vuoto kyllä tiivistyi, mutta kierto ei mulla lyhentynyt juurikaan. Gynis arvelikin, että kierto on pidentynyt juurikin ovulaation hidastumisen vuoksi ja siihen ei teroista ole apua.

Tuntemuksista nyt eli omaa napaa:
Ovulaatiosta en nyt osaa sanoa onko se tapahtunut jo vai vasta meneillään. Nyt on kolmisen päivää ollut alavatsa todella kipeä, sitä ennen pari päivää melko kipeä. Kaikenlaisia nippailuja molemmilla puolilla, kiristystä, repäisykipuja ja muutenkin ikäviä tuntemuksia on piisannut. Joko ovulaatio on jo tapahtunut ja nyt sitten munankohtimissa tapahtuu sitä sykkimistä tai sitten mun munasarjat vaan on tulleet hassuiksi ja siellä yrittävät puristaa munasolua johonkin. Kipuilu ei ole sietämätöntä, mutta selkeästi koko ajan tunnistettavaa. Kävely tuntuu ikävältä ja seksi myös sattuu.. Mutta sisulla mennään ja talletuksia on tehty joka toinen päivä -systeemillä ja toivotaan, että johonkin osuisi kohdalleen.

Kun alkukierrosta epäilin, että clomeilla ei ole ollut mulle mitään vaikutusta, nyt vedän sanani takaisin. Jotain tuolla on ainakin herännyt, toivottavasti munasolu olisi kehittynyt riittävästi, että irtoaisi ja olisi sopivan kypsä hedelmöittymään. Ennen esikoista mulla oli aina ultrakipeä ovulaatio, jonka kipuilu kesti päiväkausia. Joten olen siis toiveikas, että clomeilla munasarjat nyt olisivat heränneet.

Kierto menee nyt varmaan taas yli sen 30 päivän. Veikkaisin.
 

Yhteistyössä