Huomenta!
Uuden listan kunniaksi kolkuttelen täältä, päästättekö mukaan joukkoon?
Olen 36-vuotias, mies saman ikäinen ja yritystä takana taas vuoden verran. Meillä on kohta 2-vuotias esikoinen, joka sai alkunsa vajaan kahden vuoden yrittämisen jälkeen luomuna. Silloin jo epäilimme, että jotain häikkää on, kun lasta ei ala kuulua. Minun suvussani on lapsettomuutta - paljon ja useammassa sukupolvessa. Joten tiedän, että mikään ei ole elämässä itsestään selvää.
Vuodenvaihteessa tulee vuosi täyteen taas yrittämistä. Toiveena on lapsellemme pikkusisarus. Kesällä päädyin jo gynekologille vuotohäiriöiden takia. Kun ennen esikoista vuodot tulivat kellon tarkasti, nykyään kierrot ovat alkaneet pitkittyä, vuoto muuttua reilun viikon mittaiseksi tipotteluksi ja ovulaatiota ei edes kaikissa kierroissa tapahdu. Tämä todistettu nyt ihan tuntemuksia seuraten, digitaalisilla ovistesteillä useamman kuukauden ajan sekä kontrolliultrilla.
Syksyllä gynekologi määräsi terolutit, mutta vaikutusta ei juurikaan ollut. Sain kesällä jo työterveydestä lähetteen gynekologille ja olen siis käynyt yksityisellä, mutta syksyllä päätin vaihtaa toiselle yksityiselle, kun gynis ei tuntunut ottavan tuntemuksiani tosissaan. Tämä eka hoitava gynis suositteli, etten tulisi kontrolliultraan - minua on vaivannut kovasti tietoisuus siitä, että ovulaatio ei ole kohdallaan ja jos se tapahtuu, se tapahtuu hyvin myöhäisessä vaiheessa kiertoa eikä mitään ehdi kiinnittyä, kun vuoto alkaa jo muutaman päivän päästä ovulaatiosta.
Verikokeissa kaikki on kuulema kunnossa. Ikää on kuitenkin sen verran, että monen vuoden yrittelyyn ei enää ole halua.
No, joka tapauksessa varasin ajan toiselle yksityiselle gynekologille, jolla olin käynyt odotusaikana ja sitä ennen. Hän otti asiani heti tosissaan ja totesi, että nyt sulle määrätään clomit. Limakalvot ovat olleet kaiken aikaa "hyvät", mitä se sitten lieneekään.
Syön nyt ensimmäisen kuurin kierron 3-7 päivinä ja toisessa saman annostuksen kierrossa yritämme saada kontrolliultraa, jotta nähdään tapahtuuko siellä edes mitään. Tänään on kierron 7 päivä eli illalla nappaan viidennen clomin.
Mitään tuntemuksia ei ole ollut. Tai jos väsymys voidaan laskea niin sitten sitä.
Jos clomeilla ei mitään tapahdu, gynis kirjoittaa lähetteen lapsettomuushoitoihin. Hän oli kuitenkin toiveikas, koska meillä on sen verran tuore "tuotos", joka todistaa lapsen saamisen olevan mahdollista ihan omin avuin. Jos nyt saisimme vähän mäkilähtöapua sitten jatkeeksi.
pitkän sepustuksen myötä mukaanne lähdössä,
fenixlintu