Clomittaret 2013

Prog-tulokset tuli. Dpo 5 otettu arvo 28 nmol/l. Taitaa olla siinä rajoilla (pitäis olla yli 25 nmol/l), mutta ehkä ei ollut vielä tohon mennessä ehtinyt kasvaan huippuunsa. Joten eiköhän tuon perusteella voi todeta oviksen oikeasti tapahtuneen. :)

Lisäys. Google myös kertoi, että yli 15 nmol/l riittäis.

Lisäys. Kiitos kaikille teille ihanille, jotka kehotitte mut meneen vuodosta huolimatta verikokeeseen. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Millä kiertopäivillä te ootte ottaneet clomit? Mulla on kp 5-9 ja huolissani olen lukenut, että miten se on monilla pidentänyt kiertoa :O Miksiköhän mulle laitettiin noin myöhään, kun kierto aika säännöllinen 28-30 pvä. Oviksestahan mä en tiiä nyt, että onko tapahtunut ollenkaan, kun mulla ei ollut sitä kontrolliultraa ja en päässyt tikuttamaan, koska olin ulkomailla :|
 
Pahoittelut myös Angelalle negasta :hug: Mulla oli clomit ja nyt femarit kiertopäivillä 3-7..

Kiva, kun sait Hydra tulokset ja ovis on siis todistetusti tapahtunut. :)

ja kiitos kaikille tsempeistä, mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää niin uuteen kiertoon pääsen vasta muutaman päivän päästä, useemman päivän tuhruttelu yleensä aina. Olis kiva, kun alkais nopsaa uus kierto. En tiedä pitäisikö munkin syödä jotain keltarauhastukilääkitystä loppukiertoon, syökö kukaan teroja siihen tarkoitukseen? Vai lugejako pikemmin? Mä oon syöny teroja vuodon aikaansaamiseksi pitkittyneissä (oviksettomissa) kierroissa, mutta voisko niitä syödä myös tueksi?
 
Voih, halit negaajille, se on kyllä niin kökkö tunne! Noh, toivotaan vielä, että ne olis ollu niitä hoppunegoja, että saatais ambrolle joulukuun listaan kaveri :)

Angela, mulle määrättiin clomit x 2 pville 4-8 (4pvää), mutta otin sitten kotilääkärinä nappulat kierron 3-7 päivänä, jotta kierto ois lyhyempi. Ekalla kerralla söin toisen aamulla ja toisen illalla ja nyt tokassa kierrossa nappasin molemmat illalla ja nyt en siis ovuloinu, eli ens kuussa kotilääkäri ottaa ne taas aamuin illoin 3-7pvinä :)

Hyvä hydra, että sait iloisia uutisia kokeista! Sekin lämmittää edes vähän mieltä, että kroppa toimii vaikka nega pärähtääkin testiin.. Noh, toivotaan vielä, että nega muuttuis!

ON: Itse alotin eilen terojen syömisen, eli pari päivää aikaisemmin kuin lääkäri suositteli, koska maha on ihan turvoksissa ja on sellainen ähky maha pömppis koko ajan.. :) (voi kyllä johtua joulutortuistakin.. :) ) Eli nyt 10-12pvää teroja ja sitten täti -> clomit -> kauan odotettu lääkäriaika 11.1, kun katsotaan toimiiko 3.clomikierto! Oi jee, maltan tuskin oottaa!

Btw, luin tossa pco:sta yleisesti ja eteen osui useammassa kohdassa sana "insuliini" karppaus yms ja aloin miettii, ett ootteko pcolaiset testannu karppaamista? Itse en ole ylipainoinen, että en laihdutuksen takia ajattele sitä, mutta sillonhan insuliineille tapahtuu jotain kun kroppaan ei tuu hiilareita ja tää insuliini jotenkin taas estää tätä jotain hormonia, jonka pitäis olla osana ovulaatiota tjv.. Eli siis, aattelin kokeilla karppausta heti joulun jälkeen, vaikka muuten se ei houkuttele yhtään, mutta jos sillä pärähtäis kaksi viivaa, ni oon valmis kokeilemaan myös hiilaritonta ruokaa.. Toivottavasti mieskin innostuu tästä!

Ihanaa joulua kaikille jo valmiiksi! Ja paljon plussia meille kaikille joululahjaksi!
 


perjantai 21.12.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta___muuta

Sarppa-71.......45/28-30.....ya4/11........tauko
jenni_noora....43/27...........ya10/11.....10.t..................1.lapsi
Unja-O............42/32..........yk31............8.f+pr+ins
titiuu85..........42/30-32......ya6/12.......2.c+t................pco,1.lapsi
luna_82..........40/~34.........ya3/12.......3.c+pr+l..........pco,1.lapsi,30v
skorppari82.....30/??............yv2..........4.f....................pco,1.lapsi
Angela............29/28-32.......yv8...........1.c..................2.lapsi
Heipa…...........26/18-41……..ya11/11......tauko (c)........2.lapsi,31v
Slartibart........26/28..........yk4/ya3/12...4.c..................pco,1.lapsi,25v
toivounelma....22/28...........ya5/09.......1.c+g+m+irr....pco,endo,1.lapsi
Hyy2..............21/28-34.......ya9/11..............................2.lapsi
NiQ................17/26-48.......yk9..............2.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Seemi.............16/28-41......ya11/09.......2.c.................pco(1/2),1.lapsi
Alma*.............12/28-34........yv2.............4.c x2
Neppu_...........10/28(34-59)..ya2010.......f+mp.................pco,1.lapsi
hanzku_91......6/30-32.........yk23.........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........5/?..............ya6/11........1.c..................1.lapsi
Hydrangea......1/26-44......yk10/ya1/12...2.a..............pco,1.lapsi,26v


lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
skorppari82 dpo 13
Hydrangea dpo 13
toivounelma dpo 8 ja pp 9

PLUSSANNEET

tammikuu:

joulukuu 2012:
Ambrosia85......6.12...kp31/26-32...ya10/10/yk23....Gonal + ovitrelle




Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Uuden listan kunniaksi kolkuttelen täältä, päästättekö mukaan joukkoon?

Olen 36-vuotias, mies saman ikäinen ja yritystä takana taas vuoden verran. Meillä on kohta 2-vuotias esikoinen, joka sai alkunsa vajaan kahden vuoden yrittämisen jälkeen luomuna. Silloin jo epäilimme, että jotain häikkää on, kun lasta ei ala kuulua. Minun suvussani on lapsettomuutta - paljon ja useammassa sukupolvessa. Joten tiedän, että mikään ei ole elämässä itsestään selvää.

Vuodenvaihteessa tulee vuosi täyteen taas yrittämistä. Toiveena on lapsellemme pikkusisarus. Kesällä päädyin jo gynekologille vuotohäiriöiden takia. Kun ennen esikoista vuodot tulivat kellon tarkasti, nykyään kierrot ovat alkaneet pitkittyä, vuoto muuttua reilun viikon mittaiseksi tipotteluksi ja ovulaatiota ei edes kaikissa kierroissa tapahdu. Tämä todistettu nyt ihan tuntemuksia seuraten, digitaalisilla ovistesteillä useamman kuukauden ajan sekä kontrolliultrilla.

Syksyllä gynekologi määräsi terolutit, mutta vaikutusta ei juurikaan ollut. Sain kesällä jo työterveydestä lähetteen gynekologille ja olen siis käynyt yksityisellä, mutta syksyllä päätin vaihtaa toiselle yksityiselle, kun gynis ei tuntunut ottavan tuntemuksiani tosissaan. Tämä eka hoitava gynis suositteli, etten tulisi kontrolliultraan - minua on vaivannut kovasti tietoisuus siitä, että ovulaatio ei ole kohdallaan ja jos se tapahtuu, se tapahtuu hyvin myöhäisessä vaiheessa kiertoa eikä mitään ehdi kiinnittyä, kun vuoto alkaa jo muutaman päivän päästä ovulaatiosta.
Verikokeissa kaikki on kuulema kunnossa. Ikää on kuitenkin sen verran, että monen vuoden yrittelyyn ei enää ole halua.

No, joka tapauksessa varasin ajan toiselle yksityiselle gynekologille, jolla olin käynyt odotusaikana ja sitä ennen. Hän otti asiani heti tosissaan ja totesi, että nyt sulle määrätään clomit. Limakalvot ovat olleet kaiken aikaa "hyvät", mitä se sitten lieneekään.

Syön nyt ensimmäisen kuurin kierron 3-7 päivinä ja toisessa saman annostuksen kierrossa yritämme saada kontrolliultraa, jotta nähdään tapahtuuko siellä edes mitään. Tänään on kierron 7 päivä eli illalla nappaan viidennen clomin.

Mitään tuntemuksia ei ole ollut. Tai jos väsymys voidaan laskea niin sitten sitä.
Jos clomeilla ei mitään tapahdu, gynis kirjoittaa lähetteen lapsettomuushoitoihin. Hän oli kuitenkin toiveikas, koska meillä on sen verran tuore "tuotos", joka todistaa lapsen saamisen olevan mahdollista ihan omin avuin. Jos nyt saisimme vähän mäkilähtöapua sitten jatkeeksi.

pitkän sepustuksen myötä mukaanne lähdössä,
fenixlintu
 
Pahoittelut negaajille :hug:

Tervetuloa mukaan fenixlintu! :wave:

Hydrangea kiva ku sait tulokset ennen joulua! Toihan on hyvä arvo alkukiertoon! :)

ON: Mä en ymmärrä... Viimekierrossa söin clomit kp4-8 ja ovis tuli kp16. Nyt mennään kp16, eikä mitään muita tuntemuksia ku nännit tosi arat ja tissit jotenkin raskaat, vaikkeivät isot olekaan :) Jotenkin ajattelin, et ku clomit alotin nyt päivän aiemmin, ni oviskin ois tullu sit aiemmin, mut ei taida olla yhteyttä :confused:
Tosin viimekierron ovistuntemus oli niin selkeä ja kipeä, et jos nyt ei sellasta tullutkaan. En kyl ole kerennyt päiväsaikaan kuulostelemaankaan tuntemuksia tän kiireen keskellä, huoh... Mut kohta pääsee rentoutumaan ja lataamaan akkuja!

Mulle voi päivittää iäksi 31v.

Hyvää ja rauhallista joulunaikaa teille kaikille! :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
skorppari, mä oon aiemmin syönyt primoja/teroja, kun ei ollut vielä ovulaatioinduktiolääkitystä. Ne on mun käsittääkseni enemmänkin sitä varten, että saa vaan menkat tuleen ajallaan. Luget on paremmat tukeen keltarauhasta, estään tiputteluja ja pidentään luteaalivaihetta varsinkin suoraan alapäähän tungettuna. Mä otan luget mukaan nyt tähän kiertoon.

titiuu, mä oon harkinnut hiilareiden vähentämistä, mutta se on nyt vähän jäänyt... :ashamed: Mäkin oon kyllä normipainoinen, mutta jotkut on kertonut, että hiilareiden vähentämisestä voisi olla normaalipainoisillakin iloa. Mä kävin paastosokeriverikokeessa, mutta se ei riittänytkään mun lääkärille, vaan pitäis käydä vielä siinä sokerirasituksessa (juomassa sitä litkua), että nähdään todellinen tilanne. Noi insuliinihäikät kun liittyy usein pcoseen. Jos sokerirasituksessa ilmenee jotain häikkää, niin saan sitten vielä metut. Täällä karppauksesta keskustelua: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2188681-hiilihydraatit-pitkat-kierrot-ja-ovuloimattomuus/

Angela :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: rockstone
tervetuloa fenixlintu! mä päivittelen tietoja kun pääsen kunnon koneelle!:)

Tänään alkaa loma, ihanaa:)

Tunnelmallista ja mukavaa joulua kaikille!
Olen niin iloinen että liityin tänne ketjuun, ootte
ollu suuri tuki ja helpottanut oloa tän surullisen ongelman kanssa:(

Koitetaan nauttia joulusta vaikka harmitus voi välillä tuntua harmaana
pilvenä jossain ajatuksien perukoilla. Mutta jospa uusi vuosi toisi meille
kaikille plussan!!!:)
 


sunnuntai 23.12.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta___muuta

Sarppa-71.......47/28-30.....ya4/11........tauko
jenni_noora....45/27...........ya10/11.....10.t..................1.lapsi
Unja-O............44/32..........yk31............8.f+pr+ins
titiuu85..........44/30-32......ya6/12.......2.c+t................pco,1.lapsi
luna_82..........42/~34.........ya3/12.......3.c+pr+l..........pco,1.lapsi,30v
skorppari82.....31/??............yv2..........4.f....................pco,1.lapsi
Angela............31/28-32.......yv8...........1.c..................2.lapsi
Heipa…...........28/18-41……..ya11/11......tauko (c).......2.lapsi,31v
Slartibart........28/28..........yk4/ya3/12...4.c.................pco,1.lapsi,25v
TTT...............25/28............ya4/2012....4.t..................1.lapsi,29v
toivounelma....24/28...........ya5/09.......1.c+g+m+irr...pco,endo,1.lapsi
Hyy2..............23/28-34.......ya9/11............................2.lapsi
NiQ................19/26-48.......yk9..............2.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Seemi.............18/28-41......ya11/09.......2.c...........pco(1/2),1.lapsi,31v
Alma*.............14/28-34........yv2.............4.c x2
Neppu_...........12/28(34-59)..ya2010.......f+mp.................pco,1.lapsi
miimuli87........11/?............. ya2008........t+m+c.............pco,1.lapsi,25v
fenixlintu.........9/29-34.........ya1/2012....1.c..................2.lapsi,36v
hanzku_91......8/30-32.........yk23.........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........7/?..............ya6/11........1.c..................1.lapsi
Hydrangea......4/26-44......yk11/ya1/12...2.a..............pco,1.lapsi,26v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
skorppari82 dpo 15
toivounelma dpo 10 ja pp 11

PLUSSANNEET

tammikuu:

joulukuu 2012:
Ambrosia85......6.12...kp31/26-32...ya10/10/yk23....Gonal + ovitrelle




Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
TTT
Hei,

Saisinko minäkin liittyä joukkoonne? Pitkään olen juttujanne lueskellut, mutta jostakin syystä kynnys kirjoittaa itse on ollut korkea.

Taustaa: ikää 29 vuotta, miehellä saman verran. Ensimmäinen lapsi toiveissa. Pillerit jätetty pois 4/2012 ja tämän jälkeen kierrot hyvin sekaisin. Terot sain 9/2012 ja niiden kanssa vuoto tulee säännöllisesti, joskin niukkana. Kierron alussa tehtävässä verikokeessa (kilppari + jokin hormoni, en nyt muista mikä) kaikki oli kunnossa ja pco:kaan ei vaivaa. Ovulaatiota olen tikuttanut yrityksen alkamisesta eli huhtikuusta lähtien, mutta huonoin tuloksin. Tikkuun tulee melkein koko kierron ajan melko vahva viiva, mutta ovulaatiota tuskin tapahtuu. Tässä kierrossa kävin kp 13 ultrassa ja gyne vahvisti, että ainakin tämä meneillään oleva kierto on todennäköisesti ovuloimaton. Tämän johdosta sainkin sitten avuksi clomit ja ne olisi tarkoitus aloittaa ensi kierrossa. Suuret on toiveet clomien suhteen, mutta samalla yritän hillitä itseäni jottei se pettymys olisi taas niin suuri...

Vielä jos listallekin pääsisin mukaan:

TTT: kp 24/28, yritys alkanut 4/2012, 4. tero menossa

Oikein ihanaa joulun aikaa kaikille!
 
NiQ
Mä huikin täältä taas pikaiseen vaan. Töissä on niin hirveä jouluhärdelli päällä, että on ihan finaalissa kun pääsee kotiin ja suoraan nukkumaan. Olisin voinut lyödä vaikka pääni pantiksi, että ovis olisi nyt. Kolme päivää limaillut, tänään niin nippaillut alavatsaa ym mutta testit se vain on pelkkää tyhjää täynnä. kp10 aloin tikuttelemaan, joten ei pitäisi ohikaan päästä menemään...
 
Tervetuloa uusille :wave: Mukavaa ku joukko kasvaa, vieläkö saatas niitä plussia :)
Pahoittelut negan testanneille ja uuden kierron alottaneille :hug:

Toivotaan ensi vuodelle PALJON plussia :heart:

Täällä menkat tuli ja meni. Eilen ja tänää aamulla on nippaillut ja pistänyt molempien munasarjojen kohdalle, mistä lie johtuu :O Hyvin sattui tämä kierto joluloman kanssa sillee et kerkee leputtaa hermoja ens vuoden puolelle ja heiluttelee rauhassa peittoja kun ovis pitäs olla tossa ens viikon loppupuolella :LOL:

Hyvää joulua kaikille :xmas:
 
Heipä hei kaikille!

Saanen liittyä joukkoonne. Olen keskusteluita seurannut taustalta jo vuosien ajan, mutta päätin nyt rohkaistua ja tulla mukaan joukkoonne keskustelemaan. Juuri sain luettua 2012 vuoden keskustelut ja nyt lähden mukaan vuodelle 2013.

Kuten nimimerkistä jo selviää olen 25-vuotias nainen. Asusten avomieheni, kahden koiran ja kanin kanssa omassa rivitalon pätkässä. Mieheni kanssa ollaan seurusteltu pian 6 vuotta. Ensi kesälle suunnittelemme häitä Minulle on todettu 18 vuotiaana PCO. Kuukautiset ovat todella epäsäännölliset, voi olla jopa vuoden taukoja. Mutta teroluteilla käynnistän kuukautiset vähintään 4 kertaa vuodessa, mikäli eivät tule itsestään. Löytyy myös liiallista karvunkasvua ja ylipainoa.

Aika pian seurustelun alettua (noin puoli vuotta) jätimme ehkäisyn pois ja olimme asenteella, että saa tulla jos on tullakseen, koska oli aika varmaa ettei raskaus ala ilman apuja. Vauvakuume on molemmilla jo vuosia ollut kova. Suoritin opiskelut pois ja pääsin töihin ja nyt kun mieskin lopulta suostui niin lähdimme tänä syksynä lapsettomuushoitoihin. Lokakuussa kävimme ensimmäisen kerran tutkimuksissa Väestöliitossa, kuten tiedossa oli niin PCO siellä edelleenkin kummittelee. Miehen spermanäyte oli erittäin hyvä. Minun verikokeista ei löytynyt mitään poikkeavaa. Nyt on ensimmäinen tero+metut+clomit kierto menossa. Nyt on kp 10. Toissa päivänä eli kp 8 kävin folliultrassa, joka oli liian aikaste, koska follit oli vielä hyvin pieniä.. Mutta näin aikaste piti ottaa kun joulun ajan klinikka kiinni. Vaikka se onkin kiinni, meidän lääkäri aiko tulla ensi viikon torstaina, jolloin on kp 15, tekemään muillekin ultria niin minutkin sitten ultrataan uudestaan, että näkee clomien vaikutuksen kunnolla.

listalle: miimuli87 kp:10/? ya2008, terot+metut+clomit, PCO, 1.lapsi toiveissa

Rauhallista joulun aikaa ja plussalahjoja teille! :)
 
Miten listan kärkipää ja piinailijoissa toivounelma, vieläkö saataisiin jokunen plussa tälle vuodelle? :)

Täällä täti vierailee poikkeuksellisen runsaana ja kivuliaana. Särkylääkettä kuluu. Nyt ei ole ainakaan epäselvää, onko nää nyt oikeat menkat. Eilinen ilta tuli taas itkeskeltyä ja aamulla oli inhottavaa lähteä ruokakaupoille silmät turvonneena. Nyt tuntuu siltä, että mies on vihdoin ymmärtänyt, kuinka raskasta tämä kaikki on mulle. Toivoi, että voisi ottaa osan mun taakasta ja surusta kantaakseen. :heart: Tänään on otettu eka anazol ja nyt jäädään odottelemaan millaisen ketutuksen ne saa tällä kertaa aikaan näin joulun kunniaksi. Joulutunnelma on vielä hakusessa. Kinkku tuoksuu jo hyvältä uunissa ja huomenna olisi tarkoitus tehdä vielä viimeiset valmistelut. Toivottavasti edes jonkinlainen joulufiilis vielä löytyisi.
 
Kaikille uusille sydämellisesti tervetuloa! :wave:

Ei mulla muuta kuin että voi vitsi mä vihaan tätä piinailua! :mad: Tähänhän tämä menee aina loppukierrosta, vaikka en edes tiedä onko ollut ovista ja jos on niin koska. Huomenna on jo kp28 eikä menkoista tietoakaan, vaikka pienoista menkkakipuilua on ollut jo pidempään liikenteessä. Viime kierrot ovat olleet niin lyhyitä että näin pitkälle pääsy on pitkästä aikaa outoa. Piinastahan pääsisi sillä että tekisi sen negatiivisen raskaustestin, mutta kun en halua :( En halua tuijottaa sitä hemmetin yhden viivan pissatikkua enää ikinä. Ja kesällä mulla oli 33 ja 41 päivän kierrot, joten ei kannata yhtään yrittää leijua pilviä kohti.

Toivottavasti löydätte joulurauhan mieliinne ainakin hetkeksi!
 
Tervetuloa TTT ja miimuli!:)

En mä malttanu olla täältä pois, vaikka tää puhelimella surffaus aika tuskasta:)

Titiuu ja hydrangea mäkin oon tutkinu tota hiilariasiaa jo jonkin aikaa, ja aatellu
että alan niitä vähentään. Syön varmaan ihan liikaa esim. sokereita. Ja protskuja liian vähän.
Ja ei siinä ainakaan mitään häviä jos muutaman kuukauden kattos miten vaikuttaa.
Mut tän joulun ajan aattelin olla miettimättä ( just vedin pari joulutorttua:D) mutta tammikuusta
eteenpäin:)

Täällä muuten odottelen edelleen uutta kiertoa, ärh. Että aika tehokkaita ne luget.
Tuhruttanu kyllä jo usean päivän vähäsen. Nyt sais kyllä
ehkä viä pari päivää olla pois, koska meillä on joulun ajaks vuokrattu palju:)
 

Yhteistyössä