Clomittaret 2013

Miramei, käsittämätöntä kohtelua! Mulla ekassa anazol-kierrossa oli eka folliultra kp 11, mutta silloin kaikki follit oli pieniä (suurin 6 mm) ja limis surkean ohut. Vaikka tilanne vaikutti aika toivottomalta, meidän lääkäri yksityisellä klinikalla halusi ultrata vielä uudestaan kp 17, jolloin limis oli paksuuntunut huomattavasti ja oli yksi selkeä johtofolli, ovisplussan sain kp 19 ja puhkeaminen varmistettiin verikokeilla. Mulla siis jatkossa folliultrat vasta kp 15-17, koska mun kroppa näyttäisi reagoivan hitaammin. Törkeää, että sua ei otettu todesta. Ei kaikilla todellakaan ole ovis aikaseen. Itse varmaan soittaisin sinne uudestaan ja selittäisin asian tarkasti, tai sitten kysyisin aikaa yksityiselle. Mielestäni follien ja limakalvon tilanne olisi hyvä varmistaa, että jatkossa ei turhaan yritetä lääkitä väärällä annoksella tai epäsopivalla lääkkeellä. Tsemppiä!
 
Varasin ajan yksityiselle. Enhän voi tietää, miten ne clomit toimii. Oon kuitenkin kahdesti tullut raskaaksi ilman niitä, molemmat menneet kesken. Onko täällä muita, jotka tulleet raskaaksi luomusti, kokeneet keskenmenon/raskauden ja myöhemmin saaneet clomit avuksi?
 
Hydrangea, Mirjami-73 ja Skorppari82, toivottavasti. Sitä itekin mietin, kiinnittymiskipua, mutta kun ei uskalla toivoa liikoja... :D Hydrangea, toivottavasti siellä on iso folli :) ;)

Luna-82, mulle sanottiin vaan, että limakalvo paksuuntuu terojen avulla ja se avustaa kiinnittymistä, jos hedelmöitys on tapahtunut, eli niistä ei olis vaaraa kuitenkaan. En tiiä. Mulle tosiaan eka kierto, kun niitä syön.

fenixlintu, mulla ei kokeiltu teroja lainkaan yksin alkuun. Ilmeisesti siks, että ovulaatiota ei mulla PCO:n takia tapahdu ja kun aiemmin clomit toimi siihen niin ne alotettiin suoraan ja terot sitten kylkeen lyhentämään kiertoa. En osaa vielä sanoa toimiiko ne mulla, kun tää on vasta tosiaan eka kierto pikkukakkosen kohdalla näillä lääkkeillä. Ekalla sillon nappas heti ekasta clomikierrosta. Sulla on näköjään sama kp kun mulla :) Oisko sulla(kin) jotain kiinnittymiskipuja...? ;)

Miramei, mitä ihmettä? Miksei ne ultraa!? Mulle sanottii tähän ekaan kiertoon, että olis hyvä ultrata kp 10-15 välillä (clomit meni yks tbl kp 5-9). Ei ultrattu, kun se sattu jouluun ja klinikat kiinni, just sen arkipäivänkin oli töissä... Mutta jos ois ultrattu, niin olis samalla tarkisteltu ultrapäivää seuraavaan kiertoon. Täällä ainakin saa siihen päivälle kun se itselle sopii. Outoa! :O Kannattaa tosiaan kysellä muualtakin, yksityiseltä. :)

Omat fiilikset: Edelleen alavatsaa juilii, tuikkii, vihloo, pakottaa. Nukuin aamupäivällä kolme tuntia, kun yöllä ei saanut nukutuksi. Nyt herätessä edelleen tuikkii. Tavallaan kun menkkakivut, mutta ei kuitenkaan. Saa nähdä... Olo on ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen toiveikas, kun tikutin vielä hymynaamat ekaa kertaa ovistikkuunkin. Esikoisen kanssa ei kyllä ollut tällaisia kipuja. Silloin oli oireena runsas valkovuoto ja arat rinnat. Nyt ei noita ole, vielä ainakaan. Toisaalta nyt on vasta dpo 7. :) Ja ens viikolla vasta pääsee testailemaan. Piiiiiiiitkät viikot. :D Toisaalta, nyt jos menkat alkaa tässä kierrossa, niin tiputaan korkealta ja kovaa... :/

Plussia kaikille ovistikkuihin ja etenkin niihin toisiin tikkuihin! <3
 
Miramei, hienoa, että aika järjestyi! :hug: Toivotaan ultraan oikein hyviä näkymiä. :)

skorppari, no voi harmi, jos sielläkin on flunssa. :( Täällä alkaa ehkä mennä jo hieman ohitse, mutta nenä on yhä niin tukossa, että henkee ei meinaa saada. Kieltämättä hieman vie intoa petipuuhilta, mutta eilen himotti niin paljon, että oli pakko. :p

mirjami, tervetuloa. :wave: Laitahan tietojasi punaisella, jos haluat listalle.

fenixlintu, toivottavasti kipuilut tietäisi hyvää. :)

Matti Katikainen, sitä yhtä isoa täydellistä follia toivon myös. :)
 
Mirjami tervetuloa!

Matti Katikainen ja fenixlintu täällä kans peukut pystyssä että kivut on niitä "hyviä" kipuja:)

miramei hyvä juttu kun sait ultran hurjasti onnea sinne mukaan!

hanzku_91 pistin sulle dpo 1 kun jos muistan oikein (korjatkaa joku jos oon väärässä) niin ovisplussa päivä on dpo -1 ja ovispäivä dpo 0 ja sit se eka päivä oviksen jälkeen dpo 1, olikohan näin?:) Mutta siis sori, multa oli menny toi sun tietojen päivitystarve ohi ekalla kertaa vaikka sen luin kyllä.
 
Ihanan iso määrä viestejä tullu. Mä en taija pysyä enää perässä, vaik mielessäni jo mietin mitä kaikille vastaan. :D

Mimmuskainen: Toivoa on aina! :hug: Kun oma toivo alkaa loppua, me muut yritetään tsempata täältä! Itselläkin tulee välillä toivon olo, kun aikaa on takana kohta se kolme vuotta. Tosin vuosi vähemmän kuin teillä!! Ymmärsinkö, että yrititte tämän 4 vuotta ilman apuja siis ihan luomusti?
Ja clomien ja muiden suunkauttaotettavien lääkkeiden jälkeenhän on vielä monia mahdollisuuksia raskautua. Itselläni ei toiminut clomit eikä femarit, joten siirryttiin pistoshoitoin ja nyt yrittävät jo houkutella inssiin kääntymistä.

Miramei: Onneksi sait asian sumplittua. Mulla oli niin, että menin sitten aiemmalle ultrakäynnille eikä siellä tietenkään mitään näkynyt. Mutta menin parin päivän päästä uudelleen :)

Katti Matikainen: Toivotaan että ne ois niitä kiinnitymiskipuja!! Samoin Fenixlinnulla! Kirjoitit, että jos menkat alkaa niin tulet tippumaan korkealta ja kovaa. Musta tuntuu, että aina kun siirrytään kierroissa eteenpäin kiipeän vaan korkeammalle ja putoan tädin tullessa kovempaa. Voikun tämä tyhmä pää tajuaisi olla odottamatta liikoja... Mutta ei. Sitten taas itketään ja surkutellaan pari päivää ja yritetään nousta pas*kakasasta taas ylös. Mut jospa meistä kumpikaan (ja kukaan mukaan) ei nyt tipahtaisikaan, vaan saisi jäädä sinne pilviin <3

Luna: Kiitos päivityksestä. :) Ja kun ehtii voi iäksi pistää 26v!


Hölmö minä
: Aloin mielessäni kyseenalaistaa nyt gyneäni, joka ei antanut mun laittaa pregnyliä tässä kierrossa. Niinkuin aiemmin kirjoitin, ei siis mitään ovistuntemuksia joten ovista tuskin tapahtui. Joten pregnylhän ois ollu aivan mahtava juttu! Täytyy varmaan malttaa ens käyntiin, jotta saan selvyyden miksi se näin määräsi. Mut ärsyttää.
 
Jestas sentään, juuri huomasin että tässähän on ovista pukkaamassa näillä näppäimillä! (jos sitä siis ylipäätään on tuloillaankaan) Muutama o-testi taitaa kaapissa olla, saattaa joutua testaamaan illalla, vaikka jo lupasin itselleni että en testaa/vouhota tässä kierrossa, katsotaan mitä tohtori sanoo perjantaina. Mutta, mutta :whistle:

eli minulla olisi kp 13/24-25, yv 1.5, tauko (c+t) 3. lapsi

Voimia flunssaisille, kyllähän se häiritsee harrastustoimintaa :snotty:

Mukava kuulla teidän ultra-uutisia. Minulta ei ole folleja tai limakalvoa koskaan katsottu, joten mielenkiinnolla olen lukenut teidän kokemuksia!
 
Viimeksi muokattu:
Neppu_ Hakeuduttiin ensimmäisen kerran jo hoitoihin heinäkuussa 2009, mutta sen jälkeen elämäntilanne muuttui ja oli pakko jättää hetkeksi taka-alalle tuo yritys, ehkäsyä ei otettu vaan lapsi jos olisi tullut niin sitten olisi <3 Nyt sitten seuraavan kerran hakeuduttiin maaliskuussa 2012 hoitoihin ja nuo clomit mulle määrättiin jo syyskuussa 2012, mutta odotin aikaa toimenpiteeseen jota ei voitu tehdä jos raskaana olisin, joten alotin vasta nyt tuon clomikuurin.

luna_82 kp 4/28-39 olisi nyt.

Ens viikolla kp12 oon menossa seurantaultraan, saa nähdä mitä nuo clomit ovat saaneet aikaiseksi.
 
Kiinnittymiskivuista ja ovulaatiokivuista:
Juttelin gynen kanssa noista ovulaation aikaan tulevista kivuista ja mulle selitettiin niin, että joillakin naisilla ovulaatio on tosiaan kivuliaampi kuin toisilla. Kun follikkeli puhkeaa ja munasolu lähtee liikkeelle, munatorvet ikään kuin puristelevat sitä munasolua eteenpäin kohti kohtua. Tämä munatorvien puristelu voi myös olla ikävän tuntuista ja tuntua kipuiluna. Ja ilmeisesti se munasolun matka munasarjoista kohtuun voi viedä parikin päivää varsinaisen ovulaation jälkeen.

Varsinaiseen kiinnittymiseenhän menee päiviä. Eli ovulaation jälkeen menee useampi päivä, kun se munasolu siellä munanjohtimessa kulkee ja sitten kohdussa etsii sopivaa laskeutusmisalustaa.

Kiinnittymiskivusta gynis totesi mulle siinä keskustelussa, että harva nainen varsinaista kiinnittymistä tuntee, mutta useammilla on näitä ovulaatioon ja ovulaation jälkeiseen toimintaan liittyvää kipuilua.

Olen kysellyt pariltakin gynekologilta noista ovulaatiokivuista, koska esikoista yrittäessä mulla oli aivan järjettömät oviskivut kaikenlaisilla krampeilla höistettynä, jotka kestivät päiviä. Oviskivut eivät kuitenkaan välttämättä todista vielä ovista tapahtuneeksi. Meillä naisilla kun kropat toimii eri lailla. Joillainhan ovulaatio tapahtuu miltei huomaamatta ja toiset on oviksen aikaan työkyvyttömiä.

Meikäläinen on joka tapauksessa iloinen siitä, että edes näitä oviskipuja on. Kun tosiaan ikää alkaa olla ja välissä ehti olemaan useampi kuukausi ilman minkäänlaisia oireita oviksesta. Kivut kertoo, että jotain sentään siellä yrittää tapahtua :)
 
Mulla olis kuus ovulaatiotestiä vielä jemmassa, pitää varmaan ens viikon käynnillä kysyä, että koska pitäis alkaa testailemaan, jos nyt edes sais tietää koska se ovulaatio on. Tai sitten pitää vaan pelata varman päälle ja laittaa peitto heilumaan joka päivä :whistle:

Riittääkö teistä tuo 6 testiä vai kannattaisiko minun hankkia niitä lisää tähän kiertoon?
 
Apuva, onpas tullut paljon tekstiä! Uusille tervetuloa! :wave:

TTT, kiitos kirjavinkistä! Laitoin itsekin kirjan tilaukseen. Mulla ainakin on nyt hormonit jotenkin ihan sekaisin, joten jos niiden tasapainottamiseen jotain vinkkejä saa niin hyvä. Mulla on ollut kesästä saakka stressaantuneempi olo kuin ennen ja silloin menkatkin sekosi, mutta stressin välttäminen on helpommin sanottu kuin tehty…

Matti Katikainen, tämä ei ole ehkä ihan sama juttu, mutta silloin kun vihdoin aloin odottaa ensimmäistä lasta, niin heräsin saman kuuloisiin kipuihin dpo14 yöllä. Se saikin epäilykset valloilleen ja kun seuraavana päivänä plussasin :)

Miramei, kuulostaapa kertakaikkisen typerältä toiminnalta! :/ Ei kaikkien kropat toimi samalla lailla. Mulla oli aiemmin ovis aina kp11-12, joten ultra olisi tuolla säännöllä ollut aina liian myöhään. Ja toisaalta kyllä myöhäinenkin ultra kertoo enemmän kuin ei ultraa ollenkaan… Hyvä juttu että varasit omatoimisesti yksityisen ultran.

Hydrangealle onnea ultraan :)

Mimmuskainen, vaikea sanoa riittääkö noi testit… Ehkä saat ultrasta viitteitä siihen koska ovis on tuloillaan niin osaat aloittaa tikuttelemisen oikeaan aikaan ja silloin ei testejä tarvitse kovin montaa. Mutta jos on tosi epäsäännöllinen kierto niin silloinhan niitä voi kulua vaikka kuinka paljon, ja sitten varsinkin jos ovista ei tulekaan.

Mä odotan malttamattomana menkkoja että saisi jotain edistystä tähän hommaan… tiedossa olisi clomit, kontrolliultra ja jos gyne ei itse ehdota niin pyydän joka tapauksessa lähetteen verikokeisiin.
 
Heipa No pitää katsoa mitä sanovat ens viikolla siellä käynnillä ja käydä kaupasta hakemassa sitten lisää jos tuntuu ettei nuo kuus riitä. Kun sais nyt edes siihen tikkuun joskus sen plussan. Yhden kerran oon ovulaatiotikkuun onnistunut jonkunlaisen viivan saamaan :(

Mun olis kuulemma pitänyt joulukuussa käydä verikokeissa, on kuulemma kotiin kirje tullut joskus syys-lokakuussa, miksen minä tuollaista kirjettä muista ollenkaan :( Onneksi ovat sellasia kokeita, jotka voidaan ottaa vaikka syön noita clomeja, joten huomenna heti aamusta verikokeisiin.
 




torstai 3.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta___muuta

Sarppa-71.......58/28-30.....ya4/11........tauko
Unja-O............55/32..........yk31............8.f+pr+ins
Heipa…...........39/18-41……..ya11/11......tauko (c).......2.lapsi,31v
Slartibart........39/28..........yk4/ya3/12...4.c.................pco,1.lapsi,25v
Hyy2..............34/28-34.......ya9/11............................2.lapsi
NiQ................30/26-48.......yk9..............2.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Seemi.............29/28-41......ya11/09.......2.c...............pco(1/2),1.lapsi,31v
Alma*.............25/28-34.......yv2.............4.c x2
Neppu_...........23/28(34-59)..ya2010.......f+mp................pco,1.lapsi,26v
miimuli87........22/?.............ya2008........t+m+c.............pco,1.lapsi,25v
fenixlintu........20/29-34.......ya1/2012....1.c..................2.lapsi,36v
Matti Katikainen..20/30-50...yk6..........1.c+t..................pco,2.lapsi
hanzku_91......19/30-32.......yk23..........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........18/?.............ya6/11........1.c..................1.lapsi
Nyysy.............16/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03..selitm,2.lapsi.
Hydrangea......15/31-44......yk11/ya1/12...2.a+l..............pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....14/24-25......yv1.5...........tauko(c+t).........3. lapsi
Angela............13/28-32.......yv8.............2.c..................2.lapsi
luna_82..........11/~34........ya3/12.......tauko+t(3.c+pr+l).pco,1.lapsi,30v
skorppari82....11/??...........yv2..............5.f....................pco,1.lapsi
TTT................7/28............ya4/2012......1.c.....................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..5/28-39....ya2/09.........1.c.................selitm,1.lapsi,24v
jenni_noora....4/27...........ya10/11.........tauko...................1.lapsi
titiuu85..........2/30-32......ya6/12........3.c+t................pco,1.lapsi,27v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
NiQ dpo 10
Neppu_ dpo 10
Matti Katikainen dpo 8
miimuli87 dpo 3
hanzku_91 dpo 2

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Etsiskelin netistä tietoa kiinnittymiskivuista. Ainakin vau.fi -sivustolla luetellaan raskausoireeksi "kiinnittymiskivut", kaikilla niitä ei kai ole. En tiiä silti liittyykö tämä kipu mahdolliseen raskauden alkuun, noihin clomeihin/teroihin vai ihan johonkin muuhun. Kuviteltua ei oire ole, mutta syytä en tiijä. En oo ollu koskaan mikään oireiden tunnustelija, tämä on eka kerta puoleen vuoteen kun tunnen yhtään mitään "oireita". Toisaalta, ei oo ollu ovistakaan aiemmin tällä yrityskerralla. Mutta joo, en oo yleensä sellainen himotestailija enkä oireiden tunnustelija. Tämä vaan jo huolettaa, kun ei tiiä mitä tää on. Ehkä tää on kuitenkin jotain huonoa. :( Edelleen nippailee ja tuikkii alavatsaa, oikeeta nivusta nyt myös. Välillä tuikki jo selkääkin, pakotti. Nyt ei enää niin paljon. Tätä on kestänyt nyt jo 16 tuntia putkeen.

Anteeksi pelkkä omaan napaan tuijottaminen, mutta en oikein keksi mihin muuallekaan tätä "purkaa" :ashamed: Onhan mulla kyllä tuo mies, joka on ihana. Rakastan sitä niin valtavasti ja siitä on kyllä iso apu näihin huoliin ja murheisiin, yhyteisiähän nämä on. Sekin on niin vauvakuumeissaan, että se on aika suloista. :) Lisäksi mun äiti tietää näistä, sille on helppo jakaa. Tietääkö teillä monet, että yritätte ja on hankaluuksia?

Kiitos kaikille tsempeistä ja kannustamisesta. Toivon, että kaikille teille tulee äkkiä plussa ja kaikki järjestyisi jokaisen kohdalla. Tavallaan on ihan kiva tietää, ettei ole yksin. :heart:
 
Jipppiiiii! Oon niin happy! :D Tänne tuli täti tänään kylään, eli nyt me täällä tädin kanssa nappaillaan yhdessä buranaa ja hymyillään jälleennäkemisestä! Heeeeh!
Luulin, että täti on maailman masentavin juttu, mutta mulle se on nyt ihan uuden alku: saadaan taas pian ehkä uus mahis ja kroppakin kevenee. Jeejee! :)

Eli mulle voi vihdoin päivittää: kp1 (Ja siis ikä ylläripylläri 27v) ja tietysti 3.clomi

Kiitos kaikille jotka vastasitte mun terolut kysymykseen! ..Ehkäpä noi parin pvän proverat sai aikaan sen, että kroppa tajus vihdoin miks niitä popsitaan! :)

Ja Luna, söin tosissaan 10pvän kuurin ja täti tuli 6pvää vikasta nappulasta. Kiitos kun vastailit! Ja toivottavasti oot jo parantunu ja olit tänää töissä pirteänä!!

Ja kiitos toivounelma terolut kertomuksestasi.. Ehkä se luonnollinen on tosissaan voimakkaampi (ainakin provera kuurit on olleet melko oireellisia aikaisemmin versus noi terot)? Ja paljon tsemppiä leikkaukseen, toivon ja pidän peukkuja, että haaveenne vielä toteutuu! Ja tulehan kertomaan aina kuulumisia meille!

TTT ja muut: Täällä sama homma, eli terveet elintavat, mutta silti kroppa mököttää ?

Ompas piinalista kertynyt pitkäksi, nyt vaan paljon plussatuulia teille kaikille, että saadaan hyvä vuoden aloitus tohon tammikuun listaan!

Ja uusille tervetuloa mukaan!

Matti Katikainen Toivotaan, että yön kipuilut olis ollu kiinnittymiskipuja! Itsella sen ainoan todistetun ovulaation jälkeen (1.clomi) oli kipuiluja, mutta ei sellaista yhtä selkeää kipuiluhetkeä, joten toivotaan, että sut siirretään pian plussanneisiin!

Jenni_Noora, toivottavasti ensikäynti oli tosi mieluisa ja kannustava!

Hydra, miten folliultrassa meni?

miramei, hyvä että sait ajan yksityiselle.. Mitä siellä sanottiin ovulaatiosta?

Mimmuskainen jos tuntuu että ovis on ihan hakusessa, niin ehkä on luottavaisempi mieli, jos testit ei lopu kesken kaiken :)

Ihanaa alkavaa vuotta meille kaikille!
 
luna_82 Jos vielä mahtuu tuohon perään niin olen 24v

Matti Katikainen En osaa sanoa sulle mitään, kun ei tuollaisesta ole kokemusta. Toivottavasti olisi kuitenkin jotain hyvää tiedossa :hug:

Meillä ei moni tiedä, en halua siitä puhua kauheesti, että ei tärppää. Muutamalle olen kertonut ja se saa riittää. Onneksi on ihana mies :heart: Välillä vaan tuntuu ettei mies ymmärrä miltä tuntuu pettyä joka kuukausi vaan uudelleen ja uudelleen.

Miehet ei vaan ehkä niin paljoa käsittele näitä asioita mitä me naiset, tai mistä minä tietäisin, ehkä he vaan yrittävät olla vahvoja ja antaa uskoa meille naisille. Tuskin olisi itsellekään helpompaa jos toinen murehtisi samalla tavalla kuin minä tästä.

Miten teidän miehet suhtautuu siihen ettei vauvaa kuulu toivesta huolimatta?

Oonko minä ainut joka ei ole normaalipainoinen tässä ryhmässä?
 
Nyt on takana päin ensinmäinen lapsettomuusklinikan käynti, mukava fiilis jäi :) siellä kyseltiin aika lailla peruskysymyksiä parisuhteeseen liittyen ja kummakin osalta omia tietoja, sekä mies tutkittiin ja minulta otettiin papa ja ultrattiin munasarjat, olivat kunnossa, ei löytynyt rakkuloita :) Se oli mukava kuulla, nyt pitää käydä verikokeissa pari kertaa ensi kierron aikana! Uusi aika tulee postissa toivottavasti kevään aikana!
 
titiuu hienoa että uusi kierto alkoi! Se on hassua miten siitäkin välillä saa iloita, itellä oli sama
kun luget viivytti kiertoa. Mutta nyt sitten toivottavasti sulla alko vika kierto ennen plussaa!:)

Matti Katikainen tuo on inhottavaa kun jokainen oire voi tarkoittaa sitä tai sitten tuota eikä ikinä voi olla varma, ellei sitten ole ennen kokenut jo samoja ja voi siten päätellä jotain. Mutta itellä ainakin menee yleensä aika ristiin tuntemukset ja se miten asiat on:S ja välillä taas tulkitsen oikein:) Mutta toivotaan parasta!
Meidän haaveista ja hankaluuksista tietää vain mun sisko ja pari ystävää, ei olla haluttu useammalle kertoa koska ei jaksaisi pitää kauhean montaa ajantasalla tästä asiasta ja tukea on kuitenkin tarpeeksi. Oon kyllä miettiny että sitten jos joskus onnistuu, niin en aio mitenkään salailla että hoitoja tarvittiin. Mutta jotenkin tää aika on kivempi olla osin myös rauhassa muiden kysymyksiltä ja siltä että oottavat
uutisia.

jenni_noora mukava kuulla että ensikäynti meni hyvin! Osasko ne sanoo yhtään että millon uusi aika suunnilleen on, syötkö siihen asti teroja vai miten?

Mimmuskainen voi ovista kai alkaa tikutteleen jo vaikka kp8 tai kp9, mun ite kannattaa vasta kp 13, vaikka sekin aika aikasin kun todnäk ovis mulla tulee vasta kp18-19. Ekan ovuloivan kierron jälkeen sitä pystyy paremmin sit arvaileen millon tapahtunee ja tikuttelun saa ajotettua tarkemmin. Jos sulla tulee sit ovisplussa esim. kp11 niin sit kantsii yrittää saada ultra viä samalle päivälle että jos ehtis näkee monta siä on puhkeamassa. Voi kuitenkin hyvin olla että ovista ei ennen kp12 ultraa tuu ja siä sit se gyne pystyy mahdollisen johtofollin koosta päätteleen että millon ovista kantsii alkaa tikuttaan. Mutta siis yhtä kaikki, ei voi tietää:) (tästä oli varmaan paljon hyötyä:D)
 
Viimeksi muokattu:
luna_82, Kiitos paljon, oli kyllä mieltä piristävää kun käynti meni mukavasti :) Eivät osanneet, sanoivat voi mennä 1-6kk ja jos aikaa ei ala kuulumaan niin saa soitella itse ja kysellä olisiko aikoja vapaana milloin! Siihen asti syön teroluteja, että kierto pysyy säännöllisenä, kun reilu vuosi sitten lopetin e-pillerit niin sen jälkeen ei ole tullut kuin kerran omat kuukautiset, tarviin avuks terot :/
 

Yhteistyössä